Ik heb een wat oudere PC die gebruikt wordt als spelletjes-computer voor de kinderen. In de PC zit nog een BX/slot1 moederboard (MSI 6163pro) met een celeron 900 en een AGP Voodoo 3 2000 videokaart. Met wat geheugenuitbreiding draait XP prima en de meeste spelletjes voor de kinderen ook wel. De laatste tijd komen er echter spelletjes bij die problemen geven en krijg ik een foutmelding dat de videokaart niet ondersteund wordt. In de systeemeisen van deze spelletjes staat dat er een Geforce 2 en nog liever een Geforce 4 nodig is. Een ander spelletje wil een 3D videokaart met minimaal 32 maar liefst 64 MB geheugen. Een goedkoop oud 3D videokaartje is makkelijk te krijgen, maar de meeste zijn AGP 4x. Dat wordt formeel niet ondersteund door het mobo. In dit forum ben ik posts tegen gekomen die aangeven dat zo'n AGP 4x kaart toch goed moet draaien. Anderen zeggen echter weer dat het voltage te hoog zou zijn.
Is het mogelijk om toch een AGP 4x kaart te gebruiken (bv een ATI radeon 7000)?
Als dat niet mogelijk is wat voor kaart zou dan wel aan de systeemeisen voldoen?
Is het mogelijk om toch een AGP 4x kaart te gebruiken (bv een ATI radeon 7000)?
Als dat niet mogelijk is wat voor kaart zou dan wel aan de systeemeisen voldoen?