Ik ben van plan deze week een nieuw systeem te kopen. Al een tijdje ben ik aan het zoeken, lezen en vergelijken waardoor ik uiteindelijk tot onderstaande configuratie ben gekomen.
Mijn budget: maximum 1150 euro (zonder monitor, en ander toebehoren)
Ik wil de PC gebruiken voor:
- office toepassingen, surfen, ...
- om te gamen, ik ben niet een echte supergamer, maar zou toch enkele recente spellen vlot willen kunnen spelen zoals BF2, BF2142, NFS Carbon en Company Of Heroes
(niet alle details etc. moeten op max staan, maar zou wel vlot moeten draaien)
Ik ga het systeem niet zelf in elkaar zetten
Ik ben niet van plan te overclocken
De shop waar ik alles ga bestellen staat al vast
case: MIDI AEROCOOL AERO ENGINE II
=> mijn eerste voorkeur was eigenlijk een MIDI CHIEFTEC Bravo. Maar omdat hier standaard nog geen fans inzitten, en ik geen idee heb hoeveel er het beste zouden inzitten, heb ik bovenstaande maar gekozen.
=> iemand een idee van hoeveel en welke er best in de MIDI CHIEFTEC Bravo moeten zitten?
voeding: ENERMAX 400W 20+4 LIBERTY
=> ik heb hier goede reviews van gelezen, maar het is misschien een beetje overdreven voor het systeem wat ik zou willen samenstellen. Misschien moet het 500W zijn, ik weet niet of 400W voldoende is.
=> is er misschien goedkopere voeding die ook voldoet voor dit systeem?
mainboard: ASUS P5B-E 775=> ik heb hier al veel goeds van gehoord, komt ook regelmatig terug op GoT.
=> ik heb altijd ASUS gehad, maar misschien zijn onderstaande ook goede alternatieven:
ASROCK CONROE XFIRE-eSATA2 GBL/R/775
Gigabyte 965P-DS3 S-Raid S775
processor: INTEL E6400 C2D
=> lijkt me ideaal voor dit systeem
cooler: Arctic FREEZER 7 PRO
=> veel goede reviews, komt regelmatig terug op GoT.
memory: DDR2 2048MB PC800 MDT KIT CL5 2x1024
=> hier zou ik willen gaan voor 2x1024. Van merk en PC??? en CL? heb ik niet juist een idee. Ik ben ook niet van plan te overclocken.
hdd: SAMSUNG 160GB HD160JJ 8MB SATAII
=> lijkt me inorde, zou redelijk stil zijn.
vga: PCI-E ASUS EN7950GT HTDP 2xDVI 512
=> ben niet een echte supergamer maar zou toch enkele recente spellen vlot willen kunnen spelen zoals BF2, BF2142, NFS Carbon en Company Of Heroes
=> Maakt het geheugen veel uit?
dvd: NEC AD-7170A DVD+-RAM DL 16x/18x
=> heb nu ook een NEC, nooit problemen mee gehad
=> een alternatief zou kunnen zijn LG GSA-H22N/H12N BULK
Waar heb ik nog twijfels over:
- voeding -> Indien mogelijk een goede goedkopere
- mainboard -> Indien mogelijk een goede goedkopere
- geheugen -> geen idee welke specs ze moeten hebben
(als er hierdoor budget zou overblijven, zou ik nog kunnen gaan voor een nieuwe monitor)
Waar ben ik ongeveer zeker van:
- processor
- hdd
- dvd
Naast mijn bovenstaan vragen vroeg ik me nog of compatibiliteitsproblemen in deze configuratie zouden kunnen zitten, en of het een systeem is waar ik toch weer een aantal jaartjes mee verder kan.
Ik stel feedback, reacties en andere voorstellen erg op prijs.
Mijn budget: maximum 1150 euro (zonder monitor, en ander toebehoren)
Ik wil de PC gebruiken voor:
- office toepassingen, surfen, ...
- om te gamen, ik ben niet een echte supergamer, maar zou toch enkele recente spellen vlot willen kunnen spelen zoals BF2, BF2142, NFS Carbon en Company Of Heroes
(niet alle details etc. moeten op max staan, maar zou wel vlot moeten draaien)
Ik ga het systeem niet zelf in elkaar zetten
Ik ben niet van plan te overclocken
De shop waar ik alles ga bestellen staat al vast
case: MIDI AEROCOOL AERO ENGINE II
=> mijn eerste voorkeur was eigenlijk een MIDI CHIEFTEC Bravo. Maar omdat hier standaard nog geen fans inzitten, en ik geen idee heb hoeveel er het beste zouden inzitten, heb ik bovenstaande maar gekozen.
=> iemand een idee van hoeveel en welke er best in de MIDI CHIEFTEC Bravo moeten zitten?
voeding: ENERMAX 400W 20+4 LIBERTY
=> ik heb hier goede reviews van gelezen, maar het is misschien een beetje overdreven voor het systeem wat ik zou willen samenstellen. Misschien moet het 500W zijn, ik weet niet of 400W voldoende is.
=> is er misschien goedkopere voeding die ook voldoet voor dit systeem?
mainboard: ASUS P5B-E 775=> ik heb hier al veel goeds van gehoord, komt ook regelmatig terug op GoT.
=> ik heb altijd ASUS gehad, maar misschien zijn onderstaande ook goede alternatieven:
ASROCK CONROE XFIRE-eSATA2 GBL/R/775
Gigabyte 965P-DS3 S-Raid S775
processor: INTEL E6400 C2D
=> lijkt me ideaal voor dit systeem
cooler: Arctic FREEZER 7 PRO
=> veel goede reviews, komt regelmatig terug op GoT.
memory: DDR2 2048MB PC800 MDT KIT CL5 2x1024
=> hier zou ik willen gaan voor 2x1024. Van merk en PC??? en CL? heb ik niet juist een idee. Ik ben ook niet van plan te overclocken.
hdd: SAMSUNG 160GB HD160JJ 8MB SATAII
=> lijkt me inorde, zou redelijk stil zijn.
vga: PCI-E ASUS EN7950GT HTDP 2xDVI 512
=> ben niet een echte supergamer maar zou toch enkele recente spellen vlot willen kunnen spelen zoals BF2, BF2142, NFS Carbon en Company Of Heroes
=> Maakt het geheugen veel uit?
dvd: NEC AD-7170A DVD+-RAM DL 16x/18x
=> heb nu ook een NEC, nooit problemen mee gehad
=> een alternatief zou kunnen zijn LG GSA-H22N/H12N BULK
Waar heb ik nog twijfels over:
- voeding -> Indien mogelijk een goede goedkopere
- mainboard -> Indien mogelijk een goede goedkopere
- geheugen -> geen idee welke specs ze moeten hebben
(als er hierdoor budget zou overblijven, zou ik nog kunnen gaan voor een nieuwe monitor)
Waar ben ik ongeveer zeker van:
- processor
- hdd
- dvd
Naast mijn bovenstaan vragen vroeg ik me nog of compatibiliteitsproblemen in deze configuratie zouden kunnen zitten, en of het een systeem is waar ik toch weer een aantal jaartjes mee verder kan.
Ik stel feedback, reacties en andere voorstellen erg op prijs.