ellow
ik ben van plan een dezer dagen een nieuw systeem te bestellen, maar nu zou ik toch graag eerst de mening horen van enkele mensen die meer weten over hardware dan mij, vooraleer ik m'n centjes uitgeef
de bedoeling is om een multimedia-systeem samen te stellen, ik ben geen hardcore gamer (meer
), maar af en toe een spelletje is wel leuk
voor de rest vooral surfen / films kijken / programmeren
de pc komt in de woonkamer te staan dus ik zou hem liefst zo stil mogelijk houden
ik heb reeds wat rond gesurft en kwam min of meer tot deze setup;
graag jullie mening (/antwoorden op mijn kleine vraagjes
)
case: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
lijkt me in orde, mooie case, en zou behoorlijk stil zijn
mobo: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
niet echt een goed idee hierover maar lijkt me wel in orde..
moet ik hier ergens rekening houden met de snelheid van het geheugen ofzo evt.?
of P5B Deluxe? de meerprijs van 50 euro waard? lijkt me echter niet nodig... wat levert een 'deluxe' meer op?
of MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID), wat toch iets goedkoper is?
cpu: Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
en eventueel dan nog overclocken naar FSB van 333Mhz ipv 266
of de E6300 (2x1.86Ghz) (25 euro minder), de E4300 met hogere multiplier (30 euro minder), of de E6600 (2x2.4Ghz, 4MB Cache) (100 euro meer)?
of toch voor AMD gaan (en dan ander mobo ook i guess)?
ram: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
or something like this
die CL5 weet ik niet direct waar het voor staat
PC5300 is genoeg om dual channel 10,6GB/s te halen, wat overeenkomt met 333x4x8 van m'n chipset dan
hdd: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
of iets analoog van WD: Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
als ik centjes over heb misschien 2 van deze kopen, en dan eventueel RAID-1 werken (zou dat lukken of heb ik dan iets anders nodig van hardware ofzo?)
broer van m'n vriendin zei om een WD Raptor te nemen om m'n OS op te zetten, zodat dit sneller zou werken... lijkt me echter overbodig, zeker als je ziet dat een raptor van 36GB al duurder is dan een 'gewone' hdd van 320GB
vga: GeForce 7600 GS 512MB DDR2 ofzo
zoiets? totaal geen idee hier... 7600 GT, 256Mb mss?
of toch beter nVidia?
scherm: 19" tft
19" lijkt me genoeg hier, eventueel 20"
breedbeeld of niet?
van LG of Philips ofzo?
refreshrate.. 6ms? 8ms? no idea
dvd: niet echt een voorkeur hier... Samsung? Plextor? Philips? NEC?
denk dat de meeste DVD schrijvers op de markt wel hun werk doen tegenwoordig
i/o: speelt niet echt een rol... something something Logitech i guess
budget hiermee zal rond de 1200-1250 euro zijn (in België), en ik zou liefst niet veel hoger gaan
vooral qua VGA kaart (en eventueel scherm) zou ik graag nog wat voorstellen horen
grtz!
ik ben van plan een dezer dagen een nieuw systeem te bestellen, maar nu zou ik toch graag eerst de mening horen van enkele mensen die meer weten over hardware dan mij, vooraleer ik m'n centjes uitgeef
de bedoeling is om een multimedia-systeem samen te stellen, ik ben geen hardcore gamer (meer
de pc komt in de woonkamer te staan dus ik zou hem liefst zo stil mogelijk houden
ik heb reeds wat rond gesurft en kwam min of meer tot deze setup;
graag jullie mening (/antwoorden op mijn kleine vraagjes
case: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
lijkt me in orde, mooie case, en zou behoorlijk stil zijn
mobo: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
niet echt een goed idee hierover maar lijkt me wel in orde..
moet ik hier ergens rekening houden met de snelheid van het geheugen ofzo evt.?
of P5B Deluxe? de meerprijs van 50 euro waard? lijkt me echter niet nodig... wat levert een 'deluxe' meer op?
of MSI P965 Neo-F, iP965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID), wat toch iets goedkoper is?
cpu: Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
en eventueel dan nog overclocken naar FSB van 333Mhz ipv 266
of de E6300 (2x1.86Ghz) (25 euro minder), de E4300 met hogere multiplier (30 euro minder), of de E6600 (2x2.4Ghz, 4MB Cache) (100 euro meer)?
of toch voor AMD gaan (en dan ander mobo ook i guess)?
ram: 1GB x 2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston KVR667D2N5K2/2G)
or something like this
die CL5 weet ik niet direct waar het voor staat
PC5300 is genoeg om dual channel 10,6GB/s te halen, wat overeenkomt met 333x4x8 van m'n chipset dan
hdd: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
of iets analoog van WD: Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
als ik centjes over heb misschien 2 van deze kopen, en dan eventueel RAID-1 werken (zou dat lukken of heb ik dan iets anders nodig van hardware ofzo?)
broer van m'n vriendin zei om een WD Raptor te nemen om m'n OS op te zetten, zodat dit sneller zou werken... lijkt me echter overbodig, zeker als je ziet dat een raptor van 36GB al duurder is dan een 'gewone' hdd van 320GB
vga: GeForce 7600 GS 512MB DDR2 ofzo
zoiets? totaal geen idee hier... 7600 GT, 256Mb mss?
of toch beter nVidia?
scherm: 19" tft
19" lijkt me genoeg hier, eventueel 20"
breedbeeld of niet?
van LG of Philips ofzo?
refreshrate.. 6ms? 8ms? no idea
dvd: niet echt een voorkeur hier... Samsung? Plextor? Philips? NEC?
denk dat de meeste DVD schrijvers op de markt wel hun werk doen tegenwoordig
i/o: speelt niet echt een rol... something something Logitech i guess
budget hiermee zal rond de 1200-1250 euro zijn (in België), en ik zou liefst niet veel hoger gaan
vooral qua VGA kaart (en eventueel scherm) zou ik graag nog wat voorstellen horen
grtz!