People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Gaf hij verder nog aan wat de verwachting is voor orders die nu geplaatst worden? Klopt de verwachting op de Apple site nog of wordt het drama de komende tijd?Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 13:58:
Ik heb vanmiddag gebeld met de Apple sales service over de vertraging van de iMac en waar dat aan kan liggen. Er blijkt toch echt dat er meer vraag is dan dat er op voorraad is.
Verwijderd
Daarbij heeft de wireless mouse grote vertraging opgelopen evenals de grotere harde schijf.
Verwijderd
Veel plezierSaeverix schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:08:
Ok dan... Rond half 1 stond hier een busje voor huis. Met 2 pakjes... Een grote en een kleine.
Dit is mijn eerste post getypt op het nieuwe Apple Keyboard. Wel een paar keer backspace moeten doen door de typefoutjes, maar de laatste zinnen gaan steeds beter.
Het wennen is gewoon een kwestie van een verhaaltje van 20/30 regels typen en je bent eraan gewend.
En het tweede pakje zat mijn Macbook in. Zal binnenkort even fotos plaatsen in het Show je Apple topic... De rest van jullie succes met wachten!
Mijn Mac is sinds 11:44 bekend en samengevoegd bij Flextronics in Venray. De ETA geeft nog steeds 24/08 (vandaag) op. Ik ben benieuwd of TNT het nog voor elkaar krijgt. Anders wordt het vast morgen, hoop ik.
Hm, okay. Dan hoop ik maar dat het zin heeft gehad dat ik mijn imac zo standaard mogelijk heb gehouden, ze kunnen 'm zo doorschuiven zeg maar.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:21:
Nee de verwachtingen kloppen niet meer ivm de grote vraag. De site wordt daarop nog aangepast.
Daarbij heeft de wireless mouse grote vertraging opgelopen evenals de grotere harde schijf.
Verwijderd
Verwijderd
RTML00246291
Assigned Carrier
KUEHNE & NAGEL
ETA 24-08
Weet iemand waar mijn Mac nu is? Gaat hij nu naar UPS/TNT of wordt hij direct verzonden vanuit Venray?
Als hij nog naar TNT of UPS moet, lijkt het me sterk dat ze vandaag nog kunnen leveren?
Heb voorlopig even geen tijd om op jacht te gaan (woon ver van alles zeg maar), dus dit leek me wel handig. En ik heb ook niet echt haast hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:45:
Had je deze dan niet beter bij de Mediamarkt in A'dam kunnen kopen? Daar waren ze ruim op voorraad. Ik wilde juist een uitbreiding van geheugen en hd.
Verwijderd
Ook staat er:
Current Delivery Status In Transit to Customer - Shipment on Schedule
betekend dat dat TNT/UPS hem heeft?
Wat gebeurd er als er niemand thuis is? Ik ben volgende week veel op school
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Mijn assigned carrier staat op KUEHNE & NAGEL.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:08:
Tnt haalt hem vandaag pas op, morgen binnen als het goed is. op zaterdag wordt het bezorgt als ik de tnt site mag geloven. Dat zou mooi werk zijn.
Zal dus wel betekenen dat hij nu naar TNT wordt doorgegeven...
Wat is jouw status op Apple.com?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 17:16 ]
Verwijderd
24 aug 07 86 14 booking slot obtained Apple Shanghai 24 aug 07
24 aug 07 30 10 departed direct NLAMS07 27 aug 07
24 aug 07 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 27 aug 07
21 aug 07 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 27 aug 07
21 aug 07 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai 25 aug 07
20 aug 07 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Shanghai 25 aug 07
20 aug 07 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 27 aug 07
20 aug 07 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai 27 a
Ik ben morgen op mn werk, mag ik aannemen dat gezinsleden ook het kunnen aannemen?
http://www.tnt.com/webtra...untry=NL&genericSiteIdent zou je je nummer moeten kunnen invullen, echter staat hij momenteel nog niet in het systeem bij mij... maar met andere pakketen duurt het ook even.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 22:08 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:05:
mijn ETA is nu ook 24/8na 3 DAGEN is hij eindelijk ontvangen
24 aug 07 86 14 booking slot obtained Apple Shanghai 24 aug 07
24 aug 07 30 10 departed direct NLAMS07 27 aug 07
24 aug 07 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 27 aug 07
21 aug 07 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 27 aug 07
21 aug 07 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai 25 aug 07
20 aug 07 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Shanghai 25 aug 07
20 aug 07 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 27 aug 07
20 aug 07 30 64 Departed from source Kuehne & Nagel Shanghai 27 a
Ik ben morgen op mn werk, mag ik aannemen dat gezinsleden ook het kunnen aannemen?
http://www.tnt.com/webtra...untry=NL&genericSiteIdent zou je je nummer moeten kunnen invullen, echter staat hij momenteel nog niet in het systeem bij mij... maar met andere pakketen duurt het ook even.
Mijn pakketje is al traceerbaar bij TNT.
Hoop zo dat onze pakketjes morgen worden afgeleverd
Verwijderd
Zo'n nummer heb ik ook gehad ja, maar nu inmiddels al een normaal TNT nummerVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:56:
met welk nummer? met 00340450291000005xxx?
446333xxx
Verwijderd
Komt vanzelf wel. En hopelijk gaat ie dan, net als de mijne hoop ik, morgen Out for Delivery
Verwijderd
datum tijd TNT-lokatie status
25 aug 2007 00:52 Rotterdam Consignment Received At Transit Point
25 aug 2007 00:50 Rotterdam Import Received
24 aug 2007 23:54 Eindhoven Shipped From Originating Depot
Betekend dit dat ik mijn Mac vandaag in ontvangst mag nemen?
Verwijderd
24 aug 2007 13:52 Shanghai Shipped From Originating Depot
24 aug 2007 13:46 Shanghai Potential Connection Delay
24 aug 2007 10:52 Shanghai Shipped From Originating Depot
23 aug 2007 14:35 Shanghai Consignment Picked Up
23 aug 2007 14:19 Shanghai Consignment Received At Transit Point
grmpf, ETA staat nog wel op de 28e... zouden ze dat ook nog halen
Verwijderd
24 aug 2007 19:50 Consignment In Warehouse
24 aug 2007 12:55 Consignment In Warehouse
24 aug 2007 06:38 Consignment In Warehouse
23 aug 2007 20:35 Consignment In Warehouse
23 aug 2007 14:35 Consignment In Warehouse
23 aug 2007 12:12 Delivery Address Incorrect / Incomplete / Missing
23 aug 2007 07:45 Out For Delivery
23 aug 2007 01:12 Import Received
22 aug 2007 23:32 Eindhoven Consignment Passed Through Transit Point
22 aug 2007 21:02 Eindhoven Consignment Received At Transit Point
heb ik dat, en dat terwijl mijn rekening wel aangekomen is
Verwijderd
Pff.. hoeveel ongeluk heb jij al niet gehad? Ik zit nog steeds te wachten op mijn Out for delivery melding die ik eigenlijk tussen 10 en 11 verwacht. Pakketje komt uit Rotterdam, woon zelf in Papendrecht.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:20:
Net gebeld, ja voor problemen met uw adres moet u maandag terugbellen, de weekend dienst kan hier niks mee doen.
pfff.
Verwijderd
nouja laten we hopen.
ps. Deze status kon ik pas vanochtend lezen. Anders had ik gister al kunnen bellen en dan had ik hem vandaag wel binnen gehad(hopelijk hebben ze het zelf al gefixt vandaag
met andere woorden.
zucht...
Verwijderd
Zucht.
Verwijderd
iMac 24" Standaard 2,4 zonder wat dan ook. Ga er later extra geheugen in gooien.
Hopen dat ik m rond mijn terugkomst naar Nederland heb
Verwijderd
Verwijderd
Goed mogelijk ja, ik heb ook zo'n nummer. 44x.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:04:
heb nu een nieuw tracking nummer eindelijk, misschien word het toch Maandag?
346731xx
Overigens kan je hier mijn eerste 'slechte' ervaring met TNT lezen
Kans dat 'ie er binnen een week is, is minder dan 0 zeker?
Waar moet ik op rekenen? Drie weken?
Zoiets ja. Ze beginnen nu langzaamaan binnen te druppelen. Ik weet niet of je 'm online wilt bestellen, of bij een APR wilt gaan halen. Via een APR heb nl. best kans dat ze er een aantal op voorraad hebben. Tenzij je een niet-standaard model wilt hebben (anders dan het geheugen). Dan gaat het zeker nog wel drie weken duren.willem169 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:15:
Ik ga aankomende week een 24" iMac bestellen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik zag dat ze bij Mail-a-Mac het 24" model op voorraad hebben.willem169 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:15:
Ik ga aankomende week een 24" iMac bestellen.
Ik wil geen reclame maken, maar je zou hem dus daar kunnen bestellen als je hem snel wilt hebben.
linkje
prijzen op die site zijn excl. btw
[ Voor 4% gewijzigd door XtremeDesign op 26-08-2007 02:28 ]
Verwijderd
Iemand enig idee wat die 'potential linehaul delay' nu eigenlijk is en waardoor 't komt? Is het reeel dat ze binnen 2 / 3 dagen alsnog voor mn deur staan, zoals de ETA aangeeft?Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:32:
25 aug 2007 12:15 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
grmpf, ETA staat nog wel op de 28e... zouden ze dat ook nog halen
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
|>
Verwijderd
Na de blunder van zaterdag (geen personeel meer) is mijn pakketje weer zichtbaar bij TNT. Dat ze hem dan vandaag maar afleveren
edit: 27 Aug 2007 10:16 Rotterdam Out For Delivery
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 10:21 ]
Besteldatum: 27 Aug 2007
Verwachte verzenddatum: 05 Sep, 2007 - 10 Sep, 2007
Verwachte leverdatum: 10 Sep, 2007 - 14 Sep, 2007
Imho veel te lang voor een serieus product/bedrijf als dit. Helemaal voor wat het kost
* Vuvuzela can't wait
I served in a company of heroes.
Jij hebt zeker nooit een nieuwe auto gekocht?Maciek schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:09:Imho veel te lang voor een serieus product/bedrijf als dit. Helemaal voor wat het kost
[ Voor 5% gewijzigd door Deniax op 27-08-2007 12:05 ]
Dan zou die toch eerdaags klaar moeten zijn, de betaling was namelijk ... de 22e.. Damn tijd gaat langzaam als je vakantie hebt
PS, dat over die aangepaste bestelling, ik las dat als het een aangepast was dat hij van verder moet komen? Daarom vond ik het stom van mezelf omdat je de taal gewoon in kan stellen
Nog wat anders, hoelang duurt het voordat het ADC pakketje eigenlijk binnen is? Deze heb ik de 16e gekocht. Duurt zeker ook nog wel eventjes! Ik ga bijna huilen!
[ Voor 28% gewijzigd door orange.x op 27-08-2007 12:25 ]
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
p.s. kan veel tijd schelen als je een reseller vindt met voorraad, hoewel A-mac in Utrecht vrijdag een wachtlijst hanteerde
Mjah dat gaat hier niet helemaal op imho. Als je iets bij Dell besteld dat heb je het binnen een week in huis, ook als je het zelf samenstelt. Echter heeft Dell nu ook leveringsproblemen maar die zetten dat wel netjes op de site.Deniax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:04:
[...]
Jij hebt zeker nooit een nieuwe auto gekocht?
Mijn mbp is dus 2 weken geleden besteld en hij staats voor volgende week op de planning. Das gewoon echt te lang voor zo een groot bedrijf. Op de site staat 5 tot 7 werkdagen, reken zelf maar uit hoe lang hij er over zal doen.
Wat een onzin. Toen ik mijn XPS 1330 eind juni had besteld was de levertijd 2 weken. Ik wacht er nu nog steeds opDaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:51:
[...]Mjah dat gaat hier niet helemaal op imho. Als je iets bij Dell besteld dat heb je het binnen een week in huis, ook als je het zelf samenstelt. Echter heeft Dell nu ook leveringsproblemen maar die zetten dat wel netjes op de site.
Dat je mbp 2 weken geleden besteld is en je hem nu nog niet hebt, betekent verder ook niet dat hij er ook zo lang om moet wachten. Ik heb mijn mbp ook 2 weken geleden besteld en hij is vorige week dinsdag verstuurd.
Het ligt dus puur aan je configuratie of het langer of korter gaat duren.
En of het een groot professioneel bedrijf is heeft al helemaal niets te maken met de levertijd. Als jij een Ferrari besteld, dan zit daar ook een wachttijd op die men ook vaak genoeg niet haalt. En het is nou niet zo dat Fiat een klein of onprofessioneel bedrijf is
Verwijderd
Leuke is dat ik morgen de hele dag weg ben
Wanneer je dat RTML nummer krijgt, dan is de zending bij TNT aangeboden en zal je hem (helaas voor jouVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:43:
weer een ander nummerRTML002458xx. net wanneer ik dacht dat TNT hem eindelijk had
Leuke is dat ik morgen de hele dag weg ben
This space intentionally left blank.
Ik vind de auto/laptop vergelijking maar niets. Ferrari kan je er al helemaal niet bijhalen. Als m'n mbp handgemaakt was van carbon etc. dan zou ik het wel begrijpen. Dan nog de wachttijden.Deniax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:37:
[...]
En of het een groot professioneel bedrijf is heeft al helemaal niets te maken met de levertijd. Als jij een Ferrari besteld, dan zit daar ook een wachttijd op die men ook vaak genoeg niet haalt. En het is nou niet zo dat Fiat een klein of onprofessioneel bedrijf is
Waarom heeft de 17" MBP wel 24 uurs verzending?
I served in a company of heroes.
Wil je zeggen dat Ferrari auto's handgemaakt zijn? Zou best kunnen, maar wist ik niet.Maciek schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:29:
[...]
Ik vind de auto/laptop vergelijking maar niets. Ferrari kan je er al helemaal niet bijhalen. Als m'n mbp handgemaakt was van carbon etc. dan zou ik het wel begrijpen. Dan nog de wachttijden.
Waarom heeft de 17" MBP wel 24 uurs verzending?
En de reden dat de 17" wel snel leverbaar is, is omdat die niet gebruikt maakt van LED schermen. En juist die LED schermen hebben last van levertijdproblemen
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
1
2
3
4
| 27 aug 07 86 14 booking slot obtained Apple Shanghai 27 aug 07 27 aug 07 40 69 accept scanned at EDC NLAMS07 29 aug 07 27 aug 07 30 10 departed direct NLAMS07 29 aug 07 25 aug 07 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai 29 aug 07 |
Ligt het aan mij, of gaat mijn iMac terug? NLAMS is volgens mij schiphol, en volgens de laatste regel (chronologisch gezien, dus de bovenste regel) lijkt hij weer naar Shanghai te gaan..
[ Voor 5% gewijzigd door Hertog op 27-08-2007 17:29 ]
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Vandaar dat ik erbij heb gezet dat Dell je wel informeert als er problemen zijn met leveren op de site.Deniax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 15:37:
[...]
Wat een onzin. Toen ik mijn XPS 1330 eind juni had besteld was de levertijd 2 weken. Ik wacht er nu nog steeds op
Dat je mbp 2 weken geleden besteld is en je hem nu nog niet hebt, betekent verder ook niet dat hij er ook zo lang om moet wachten. Ik heb mijn mbp ook 2 weken geleden besteld en hij is vorige week dinsdag verstuurd.
Het ligt dus puur aan je configuratie of het langer of korter gaat duren.
Je kunt elke vergelijking erbij halen die je wilt, maar waar ze nu mee bezig zijn is gewoon belachelijk en als je dat niet wilt erkennen dan heb je echt een plaat voor je kop.
[ Voor 8% gewijzigd door DaannO op 27-08-2007 17:43 ]
En repareren ook...
datum tijd TNT-lokatie status
25 aug 2007 12:15 Pudong International Airport Potential Linehaul Delay Due To Technical Problems
23 aug 2007 13:53 Shanghai Consignment Received At Transit Point
23 aug 2007 08:05 Shanghai Consignment Picked Up
Imac 24" intl. eng. en draadloze mighty, verder standaard.
13 Augustus besteld.
Edit 28-08-07:
11:16 Binnen!
Bepaalde onderdelen. En ze bouwen hem ook op maat, net als Apple zijn notebooks doetrob1n schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:49:
[...]
Wil je zeggen dat Ferrari auto's handgemaakt zijn? Zou best kunnen, maar wist ik niet.
En het kan zijn dat een bepaald onderdeel slecht leverbaar is.
DaannO
Ze informeerden mij en vele anderen pas nadat mijn leverdatum ruim was overschreden..... En dat gebeurd niet eenmalig, maar dat is vaak genoeg gebeurd (we bestellen meerdere keren per maand bij Dell)Vandaar dat ik erbij heb gezet dat Dell je wel informeert als er problemen zijn met leveren op de site.
Wat ik duidelijk maak is dat Apple een richtlijn geeft waar ze niet al te veel van afwijken, terwijl Dell zegt 2 weken en er doodleuk 3 maanden van maakt. Daar zit nogal wat verschil in...
Anyway, iedereen kan er wat langer of korter over de levering doen, hoe groot of klein je ook bent.
[ Voor 6% gewijzigd door Deniax op 27-08-2007 18:21 ]
Kom op je gaat toch niet zo een beleid verdedigenDeniax schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:19:
[...]
Bepaalde onderdelen. En ze bouwen hem ook op maat, net als Apple zijn notebooks doet
En het kan zijn dat een bepaald onderdeel slecht leverbaar is.
DaannO
[...]
Ze informeerden mij en vele anderen pas nadat mijn leverdatum ruim was overschreden..... En dat gebeurd niet eenmalig, maar dat is vaak genoeg gebeurd (we bestellen meerdere keren per maand bij Dell)
Wat ik duidelijk maak is dat Apple een richtlijn geeft waar ze niet al te veel van afwijken, terwijl Dell zegt 2 weken en er doodleuk 3 maanden van maakt. Daar zit nogal wat verschil in...
Anyway, iedereen kan er wat langer of korter over de levering doen, hoe groot of klein je ook bent.
Ik geef genoeg argumenten, maar jij wilt er niets mee. Zoals ik zei, Apple geeft gewoon een indicatie van de levertijd.DaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:35:
[...]
Kom op je gaat toch niet zo een beleid verdedigenAls een webshop in NL dat zou doen dat wordt hij in de pricewatch aan een kruis genageld ook als is het een grote of kleine webshop en als Apple het doet dan is het wel oke?! Kom dan met argumenten waarom het wel zou mogen en kunnen zonder dat ik ze aan een kruis nagel.
Webshops in de pricewatch zijn een slechte vergelijking omdat het daar niet om maatproducten gaat.
Bij de meeste maatproducten (computers, auto's, etc) is het moeilijk om van te voren exact te zeggen hoe lang iets gaat duren.
Maar goed, dit was mijn laatste reactie inzake dit punt, zo boeiend vind ik het punt niet en het vervuilt alleen maar de thread.
|>
Verwijderd
27 aug 2007 19:29 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
Zou die nu morgen komen =p?
Daanno, misschien kun je nog een keer uitleggen wat het grote probleem is. Want ik snap totaal niet wat een toetsenbord er ineens mee te maken heeftDaannO schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 17:42:
[...]
Vandaar dat ik erbij heb gezet dat Dell je wel informeert als er problemen zijn met leveren op de site.Waarom levert dan groot bedrijf A wel binnen een week (normaal) en Apple doet over een tobo opsturen al 3 weken.
Je kunt elke vergelijking erbij halen die je wilt, maar waar ze nu mee bezig zijn is gewoon belachelijk en als je dat niet wilt erkennen dan heb je echt een plaat voor je kop.
Nogmaals, er staat 5-7 werkdagen tot verzending op de website. Dat klopt in het algemeen volgens mij prima. Daarbij geeft Apple een indicatie van de leveringsdatum bij bestellen, dus ook op die manier wordt je goed geinformeerd... Tot slot, je MBP komt uit China, dus dat duurt dan een aantal dagen eer die bezorgd wordt.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 27-08-2007 20:16 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Volgens mij doet een vliegtuig er niet een week over van China naar NL.Hoedje schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:14:
[...]
Daanno, misschien kun je nog een keer uitleggen wat het grote probleem is. Want ik snap totaal niet wat een toetsenbord er ineens mee te maken heeft
Nogmaals, er staat 5-7 werkdagen tot verzending op de website. Dat klopt in het algemeen volgens mij prima. Daarbij geeft Apple een indicatie van de leveringsdatum bij bestellen, dus ook op die manier wordt je goed geinformeerd... Tot slot, je MBP komt uit China, dus dat duurt dan een aantal dagen eer die bezorgd wordt.
Overigens meld Steve steeds dat Apple een klein bedrijf is en ze het nog steeds tegen MS moeten opboksen, maar als ze de vraag niet bij kunnen benen dan betwijfel ik dat.
En door de problemen met de eerste LED schermen zal de levertijd omhoog zijn gegaan. Ze hadden toch maar 1 fabrikant voor deze schermen..? Dan komt er nog is bij dat veel mensen op de update van een aantal weken terug heeft gewacht. En dan die leverproblemen, tjah dan krijg je mensen die moeten wachten en gaat de levertijd achteruit. Precies met dezelfde iMac misschien heeft Apple het een beetje onderschat dat zoveel mensen deze nieuwe iMac (die enorm geil is
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Mee eensDeluxZ schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:53:
Het is kl*te dat het zo lang duurt, maar als je hem eenmaal binnen hebt ben je dat zo vergeten hoor
En door de problemen met de eerste LED schermen zal de levertijd omhoog zijn gegaan. Ze hadden toch maar 1 fabrikant voor deze schermen..? Dan komt er nog is bij dat veel mensen op de update van een aantal weken terug heeft gewacht. En dan die leverproblemen, tjah dan krijg je mensen die moeten wachten en gaat de levertijd achteruit. Precies met dezelfde iMac misschien heeft Apple het een beetje onderschat dat zoveel mensen deze nieuwe iMac (die enorm geil is), hetzelfde geld ook voor het toetsenbordje denk ik
Verwijderd
Verwijderd
Ik was in de apple store voor een macbook pro, ook daar vertelde ze me dat het minimaal een week duurde voordat ze hem binnen hadden.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:31:
Welke argumenten er ook gebruik worden, ik vind die levertijd echt beneden de maat. De volgende keer zal ik niet snel meer via de shop bestellen. Gewoon kijken of deze de spullen op voorraad heeft.
Verwijderd
ik denk er namelijk over om s'ochtends te spijbelen om zo thuis te zijn voor de postbode.
[ Voor 10% gewijzigd door Blaise op 27-08-2007 22:06 ]
Verwijderd
anyways, ik hoop op morgen. Maar goed alles ligt hier open (riool wordt vervangen) dus ben benieuwd of ze het kunnen vinden.
Verwijderd
Toen ik vorige zomer mijn imac kocht stond hij op 24u verzenden toen ik hem bestelden dag daarna was het ineens 2 weken ook op mijn besteling dus ik bellen dat het lang duurde heb ik 50euro tegemoed koming gekregen van apple.
Mooie tip voor mensen waar het ook langer duurt dat de bedoeling was.
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:58:
TNT komt als het goed is morgen brengen, is het zo dat ze het meestal s'ochtends brengen of kan het ook s'middags zijn?
ik denk er namelijk over om s'ochtends te spijbelen om zo thuis te zijn voor de postbode.
Mijn MacBook kwam de ups brengen om 17.35Blaise schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:06:
Mijn TNT bezorger kwam tien voor half 5 's middags.
Ik dacht vanaf 17.00 uur al dat het de volgende dag zou worden.
Je weet het nooit wanneer ze komen.
Verwijderd
TNT en UPS FedEx zal 3x proberen aan de deur te leveren, althans dat is met mij dan altijd wel gebeurd. Mocht er dan niemand open doen dan kun je het op 't postkantoor ophalen.Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:04:
dan maar naar school en hopen dat een gezinslid thuis is wanneer de postbode komt, als er de tweede poging niemand thuis is. Kan hij dan worden opgehaald?
Ik kreeg zojuist een e-mail met de volgende data:
Verwachte verzenddatum: 28 Aug, 2007 - 29 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 29 Aug, 2007 - 31 Aug, 2007
Gaat lekker snel.
Heeft iemand trouwens de wireless versie al ontvangen?
@hieronder: dat duurt wel erg lang ja, zag op de Apple site ook staan dat de levertijden belachelijk zijn.
Anyway, de status van mijn toetsenbord is veranderd naar "Klaargemaakt voor verzending" dus die wordt vandaag wel verstuurd denk ik. Dan zal ik hem morgen wel ontvangen.
Edit: en verzonden, komt morgen.
[ Voor 32% gewijzigd door Frietsaus op 28-08-2007 18:37 ]
Lekker!
De oude wordt nu eerst opgehaald, daarna wordt een nieuwe gestuurd. Ik had nog gevraagd of ze ook eerst een nieuwe konden sturen zodat ik niet zonder zat, maar dat kon alleen als je in het bezit was van een Credit Card...
Dus, het word weer even geduld hebben. Mijn MacBook heeft deze keer wel Prioriteit 1. Dus hij zal er wat sneller zijn deze keer.
Hij is de 28e verzonden en er staat nu: Estimated Delivery Date 06 Sep 2007 (Subject to change).
We zullen afwachten.
Verwijderd
Apple gaat mij nu een nieuwe iMac toesturen en de oude wordt opgehaald door TNT (welke na 4 werkdagen nog steeds moet bellen) De nieuwe staat al wel in het systeem en wordt als het goed is deze week nog verstuurd.
De dame aan de telefoon vertelde ook dat ze onafhankelijk van elkaar opgehaald/verstuurd worden. (aangezien ik vroeg of ik moest wachten tot de oude bij hun binnen was)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 17:35 ]
Gefeliciteerd, jij hebt het nu echt wel verdient dat die van jou eindelijk binnen is... Have fun with it...Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01:
Nou die van mij is binnenLekker met ook de nieuwe I-life 08, dus dat is ook prima.
Goed om te lezen, succes ermee!Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 18:01:
Nou die van mij is binnenLekker met ook de nieuwe I-life 08, dus dat is ook prima.
Verwijderd
mijn moeder was vandaag thuis omdat ze niet ze lekker voelde. De postbode kwam aan de deur met een pakketje. Mijn moeder verwachte een laptop en zei nog tegen de postbode dat ze dat verwachte.. nu ben ik thuis en blijkt dat slechts een van de twee collis is geleverd
Hopen dat het nog goed komt.
Waarom wacht je nou niet gewoon even rustig af?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:26:
niet te geloven,
mijn moeder was vandaag thuis omdat ze niet ze lekker voelde. De postbode kwam aan de deur met een pakketje. Mijn moeder verwachte een laptop en zei nog tegen de postbode dat ze dat verwachte.. nu ben ik thuis en blijkt dat slechts een van de twee collis is geleverd. Ik heb net naar TNT gebeld, die zouden mij morgenochtend terug bellen.
Hopen dat het nog goed komt.
Verwijderd
besteld 7 augustus, verzending op 29 augustus, morgen dusFrietsaus schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:13:
Heeft iemand trouwens de wireless versie al ontvangen?
dan komt ie deze week nog binnen.
Verwachte verzenddatum: 28 Aug, 2007 - 31 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 05 Sep, 2007 - 11 Sep, 2007
Vandaag (28ste) nog niets verstuurd, nu hopen op morgen (29ste)
Die extra gap tussen 31 aug en 5 sep, komt dat door het .Mac pakket wat ik erbij heb genomen?
MBP 15/2.4/2X1GB/160-5400/256VRAM-NLD + BNDL .MAC - RETAIL BOX PROMO-INT
[ Voor 6% gewijzigd door borstel op 29-08-2007 09:21 ]
Leverdatum is hetzelfde als bij jou 05 Sep, 2007 - 10 Sep, 2007.
zal wel met dezelfde partij verzonden worden dan
Het betreft een standaard iMac trouwens.
[ Voor 25% gewijzigd door XtremeDesign op 29-08-2007 01:20 ]
Ik neem aan dat je de termen lever- en verzenddatum door elkaar gehaald hebt hier? In ieder geval wel raar dat die twee data zo uit elkaar liggen bij jou? Bij mij (standaard 20 inch 2.4 iMac) sluiten ze mooi op elkaar aan:XtremeDesign schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 01:16:
Hier een verwachte verzenddatum van 28 Aug, 2007 - 30 Aug, 2007 maar ook nog niets gebeurd vandaag. We zullen nog even geduld moeten hebben.
Leverdatum is hetzelfde als bij jou 05 Sep, 2007 - 10 Sep, 2007.
zal wel met dezelfde partij verzonden worden dan
Het betreft een standaard iMac trouwens.
Verwachte verzenddatum: 28 Aug, 2007 - 30 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 31 Aug, 2007 - 05 Sep, 2007
(met een besteldatum van 23/8)
Als ik vrijdag nog niks gehoord heb, ga ik eens kijken of ik 'm elders kan halen want zaterdag heb ik wel tijd om even op jacht te gaan. Levertijden okay, maar voor een standaardmodel...
Nee ik heb de data niet door elkaar gehaald, dit zijn de data zoals ze op de apple site staan. Hieruit maak ik op dat hij vanuit shanghai nog ingevlogen moet worden richting hier, ik vind dat overigens wel vreemd voor een standaard configuratie wat zo uit het magazijn gehaald en verstuurd kan worden.Servor schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 07:53:
[...]
Ik neem aan dat je de termen lever- en verzenddatum door elkaar gehaald hebt hier? In ieder geval wel raar dat die twee data zo uit elkaar liggen bij jou? Bij mij (standaard 20 inch 2.4 iMac) sluiten ze mooi op elkaar aan:
Verwachte leverdatum: 31 Aug, 2007 - 05 Sep, 2007
Update van de status: Klaargemaakt voor verzending
Verwachte leverdatum: 05 Sep, 2007 - 10 Sep, 2007
Heeft iemand hier de draadloze set al of kan iemand bevestigen dat het echt zo lang kan duren (ervaring in het verleden oid)?
Besteldatum 17 augustus 's avondsServor schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 11:09:
Wanneer heb jij besteld XtremeDesign?
Dit topic is gesloten.
![]()
* Ga niet off-topic. Dit is een topic over de levering van je mooie spulletjes, geen vragenbank over andere dingen.
* Voor vragen als, waar kan ik mijn status bekijken e.d. Zie de links in de startpost!
* Houd het netjes, en gezellig! ;)