Digitale tv - Door de bomen het bos niet meer zien.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 21:04
Sinds vrijdag heeft mijn vader een nieuwe full-hd tv, ik zit zelf ook te kijken voor een full-hd scherm, en verwacht er eind van deze maand 1 aan te schaffen.

We krijgen hier thuis dan de volgende situatie:
  • 2 Full HD schermen
  • 1 Normale CRT 4:3 tv
  • 2 Media centers (1 direct, 1 in de toekomst)
Nu willen we graag overstappen op tv met een betere beeldkwaliteit, helaas ligt mijn moeder dwars en wil ze geen schotel :9

Nu zie ik door de bomen het bos dus niet meer.

Ik heb op t moment even rondneust en wat informatie ingewonnen.
Onze wensen:
  • HD-TV uitzendingen kunnen ontvangen op 2 tv's
  • De mediacenters aansluiten
  • Film 1 (en aanhang, dus film 1.1, 1.2 ,1.3 ,1+1 en Film HD) ontvangen.
Digitenne
Mijn oog viel eerst op Digitenne, deze levert losse smartcards, en kunnen volgens mij zo in een tv-kaart worden geprikt. Als iemand hier meer informatie over heeft, hoor ik dit graag.
Ik kan op de website van digitenne helaas niet vinden of Film1 hierop beschikbaar is.
Ik kan op hun site ook niets vinden over HD-TV (dit gaat vooral op Film 1 HD)

Hierna gekeken naar UPC digitale TV.
Het aanbod in zenders is prima, alleen jammer dat de erotische zenders extra kosten :P , bij kpn is dit niet zo (bij het uitgebreide pakket). Maargoed geen ramp verder, dan maar niet.
Film 1 + aanhang is beschikbaar, en er kan een HDTV decoder bestelt worden. Helaas kan er maar 1 decoder per huishouden worden bestelt, en het grootste minpunt: Er kunnen geen losse smartcards worden besteld. UPC digitale tv een mediacenter kan op dit moment wel vergeten worden.

//EDIT
Ik zit net even rond te neuzen voor een tv kaartje, kom het volgende tegen op de site van azerty
NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !
Digitale Televisie via de ether in Nederland wordt verzorgd door Digitenne. Echter, Digitenne heeft er in tegenstelling tot soortgelijke systemen in onze buurlanden, voor gekozen om het digitale pakket te versleutelen, waardoor deze alleen op ontvangers met een smartcard interface zijn te bekijken. Hierdoor is onze HVR1300 dus NIET geschikt voor Digitenne of KPN TV !!
Wanneer u in de grensregio woont is het wel mogelijk om eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR1300
Dus ook digitenne zou afvallen :(

Tele 2 vision
Die site werkt hier zo ver***kt dat ik hem maar heb weggeklikt.
Over het zender aanbod kan ik niets vinden, en of er losse smartcards verkrijgbaar zijn ook niet.
Welke tv- en radiokanalen krijg ik bij Tele2 TV?

Dat is afhankelijk van uw abonnement. Klik hier voor de vergelijkingspagina en u ziet direct hoeveel en welke TV-zenders Tele2 TV biedt. Klik hier voor de vergelijkingspagina van Tele2 TV bronze, silver en gold
Ja fijn als ik dan ook nog ergens kan klikken.
Daarbij is de contractduur 2 jaar. Ik vind vaak 1 jaar al te veel voor mijn internet abbo...

Casema
Is niet beschikbaar in Rotterdam eo.

Digitenne zou dus leuk zijn, als ze ook Film 1 en aanhang kunnen leveren, hierover zou ik nog even contact op kunnen nemen met KPN. Anders is het het overwegen waard om Film1 te laten vallen.
Dan rest wat digitenne nog de vraag of je zo een smartcard in een mediacenter kan schuiven en ook alle mogelijkheden kan benutten (dual tuner)

In het mediacenter zit overigens nog geen tv kaart :)

Er zullen vast meer mensen met een hd-tv & mediacenter zijn, misschien kunnen we hier samen een goede oplossing vinden.

//Edit toegevoegd onder het stukje van digitenne.
Ik vrees dat alleen tv via de satteliet voldoet aan onze eisen, erg jammer dat mijn ma geen schotel wilt :(
// Edit 2. Ik zie nu dat er al meerder topics over soortgelijke vragen lopen. Ik heb waarschijnlijk de verkeerde zoekwoorden gebruikt... Deze mag denk ik wel dicht....

[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 05-02-2007 00:57 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 10:52
volgnes mij ben je momenteel nog steeds aangewezen op schotel als je echte HD uitzendingen wilt kunnen bekijken. BBC en discovery oa zenden dit uit. Je moet hier wel een geschikte ontvanger voor hebben. Kwaliteit van schotel is super, enigste kleine nadeeltje is dat bij erg slecht weer het beeld wel is wil wegvallen. Dit kun je gedeeltelijk opvangen door een grotere schotel te plaatsen +90cm doorsnee. Echter gezien de reactie van je ma, zal ze hier al helemaal nie blij mee zij :+Deze oplossing is ook het makkelijkst uit te breiden en ik denk de meest stabiele.

De mediabox van upc is geen HD..Er is dus verschil tussen digitale en HD tv. De kwaliteit vindt ik persoonlijk de minste van de 3 oplossingen die ik persoonlijk goed ken. Stabiliteit matig, kleuren, scherpte, matig. Ik denk dat UPC met redelijk beperkte bandbreedtes per kanaal werkt. Ben niet zo technisch, is vast iemand die dat hier kan uitleggen. Weet alleen wat ik zie O-) UPC had een kopje HDtv op de website staan, echter dit stond er het hele afgelopen jaar op met binnenkort beschikbaar eronder. Op de vernieuwde site kan ik het niet meer vinden. Project zal dus wel onhold staan. Mensen die ik ken bij upc weten mij er ook niets over te vertellen..

Versatel/Tele2, heb ik ik nu sinds een week in huis staan. TV kwaliteit is super, vergelijkbaar met schotel. Kleuren lijken een stuk knallender/natuurlijker dan bij UPC. De stabiliteit tot nu toe is 100%. echter heb hier nog lange ervaringen mee. Een extra tuner kan bij versatel besteld worden. Dus een 2e tv aansluiten geen probleem. Gratis hustler tv, dus daarmee ook geholpen >:) Alleen wederom geen HD uitzendingen. en een punt waar ik zelf tegen aanliep: modem bij de isra daarvandaan overal cat5 naar toe. Dus naar 2 tv's en de pc's + een lijn voor de telefoon naar de woonkamer. Dus das 5 maal vanaf de meterkast... De modem is inmiddels verplaatst naar de woonkamer, hoefde ik geen kabels te trekken en het werkt gelukkig ook super O-)

Kortom denk dat als je echt HD wilt kijken je niet onder de schotel uitkomt, nu je ma nog overtuigen, succes!!

edit:
digitenne heb ik geen ervaringen mee sorry,

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

franssie

Save the albatross

Je zal het elders ondertussen ook wel gelezen hebben dus wellicht ten overvloede:
Digitenne: Zeker geen HD, maar met een CONAX CAM (kaarthoudertje a EUR 70) heb je voor weinig wel erotiek op je slaapkamer ;) (ervanuit gaande dat je HD TV een DVB-T common interface heeft).

Daarnaast met hierboven: HD alleen via SAT op het moment, UPC is er dacht ik zelfs mee gestopt.

En voor de mensen die dit topic via de search vinden als ie op slot is:
Digitenne: Het grote Digitenne/KPN Digitale TV (DVB-T) topic deel 2
Sat: Televisie via de satelliet: DVB-S

offtopic:
Gaaf dat dit forum zelf de tittels bij de topics zoekt als je de link plakt!!!

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 05-02-2007 08:34 . Reden: edits zijn leuk ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-02 21:04
Ach, geen erotiek is geen probleem, ik heb een hele lieve vriendin O+

Ik zal toch eens mijn moeder lief aan moeten kijken dat het echt niet anders kan als een schotel nemen. :7 Eerst m'n ma maar zover krijgen, daarna uitzoeken hoe dat werk, en hoe duur het is...
bedankt voor de reactie's, en de links, het satelie topic kon ik gisteravond niet vinden, fout gespelt...

edit: Mijn ma is bezweken >:)
deze mag dicht, zal ff een TR doen.
ik zal vraag wel ff in t sateliet topic hoe en wat we het best kunnen doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Extera op 05-02-2007 13:12 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel