Toon posts:

KR7A-RAID Vervangen Maar Waarmee?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is kapot en ik ben er ondertussen achter dat het aan mijn moederboard ligt.
Nu had ik een Abit KR7A-RAID, en ik wil hem vervangen maar heb verstand van dingen in en uit m'n computer halen maar niet van moederboarden etc.

Ik wil graag een moederboard van rond dezelfde tijd (2001 (da's goedkoper ;))) want ik ga over een paar maandjes een compleet nieuwe computer kopen, maar ik wil dat nu nog niet doen ivm vista wat eerst een update moet krijgen.

hebben jullie suggesties of tips op wat voor zaken ik moet letten?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik dit zo lees, zou ik eens bij vraag & aanbod gaan kijken om een tweedehands plankje op de kopt te tikken. Dit volgens mij een Socket A moederbord. Kijk of er een moederbord bij staat die beschikt over de aansluitingen die je nodig bent. Het zal verder toch niet echt uitmaken, als je toch met een paar maand wilt overstappen naar een ander kompleet nieuw systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 02-02-2007 17:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=GJER25 <-- deze?
Zit ook RAID op iig, en een nForce2 chipsetje. Zo ongeveer de beste Socket A chipset die er is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Zomaar nieuwsgierig.. maar wat voor problemen had je met het moederboard?

Ik had precies dezelfde alleen op gegeven moment wilde Windows niet meer booten... had een probleem met de "Mup.sys"-file. Reinstalls werkte niet, nieuw moederboard en alles werkte toen weer.

• lezut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
Mijn zusje heeft zo'n Asrock, werkt goed, maar:

Asrock k7nf2-raid heeft chipset-kuren

Deze las ik vanmiddag toevallig, schijnen dus wel vaker problemen met de Nforce2's te zijn.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

lezut schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 20:19:
Mijn zusje heeft zo'n Asrock, werkt goed, maar:

Asrock k7nf2-raid heeft chipset-kuren

Deze las ik vanmiddag toevallig, schijnen dus wel vaker problemen met de Nforce2's te zijn.
Das dan typisch dat bord en niet de chipset.
De nForce2 chipset opzich is de beste chipset die er is voor Socket A.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
zoals ik begreep van de alternate website heeft de K7NF2-RAID geen ata100/133 (alleen Sata (Raid)). Je zult waarschijnlijk geen Sata schijven hebben aangezien die standaard niet aangesloten kunnen worden op een KR7A-RAID. Dan heb je toch een ander bordje nodig, denk ik, dat wel de oude ata100/133 ondersteuning biedt (eventueel met Raid als je dat gebruikt).
suc6

volgens de site van asrock heeft het bord wel ata100/133 dus kan het wel http://www.asrock.com/mb/....asp?Model=K7NF2-RAID&s=n

ik weet alleen niet of voor de ata100/133 raid wordt ondersteunt (misschien alleen voor Sata)

[ Voor 24% gewijzigd door norris92 op 03-02-2007 11:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg hoe je een moederbord moet uitzoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.