Toon posts:

Toekomst voor AMD 939 systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit dus momenteel met een amd 939 systeem en heb hier 2 vraagjes over:

1) Is de cpu mijn videokaart aan het tegenhouden of is het omgekeerd? Dus is het nodig om een nieuwere processor te kopen, zo ja is het dan beter een goede singlecore of een goede dual core?
Ik denk namelijk niet dat ik al die kracht nodig heb behalve bij games en dat is dan 1 applicatie dus denk ik beter een single core of ben ik hier nu fout bezig?

2) Als ik een processor moet kopen is het dan nu het moment omdat alle processors uit de stocks op aan het geraken zijn of is het beter nog even wachten tot de prijzen even verder zakken?

Systeem:

Asus A8N-E
1 GB Ram (corsair XMS C2): 4x 256MB
AMD Athlon64 3500+ Venice
ATI X1800XT 256MB

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:41
Ik zou iig geen geld meer investeren in een socket 939 processor, het systeem is nu redelijk gebalanceerd.

Specs

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik zit er ook al een tijdje over te dubben om mn 3500+ in te ruilen voor een x2 processor. Ik ben iig niet vanplan om op mn 3500+ Vista te gaan draaien.

Verwijderd

hmm dat valt wel mee hoor, de snelste X2 voor een S939 bord is de FX 60 of Opteron 185 als je leuk will OC'en lekker die 185 nemen :) die heb je ook in 65 watt versies en die zijn unlocked.

ik werk nu met een Toledo 4400+ S939 CPU en echt er zit nog genoeg pit in, me X1900XTX=X1950XTX CFE CrossFire Setup doet toch 85% a 90% van het werk, dus ja met S939 valt nog genoeg mee te doen, en ze zijn ook in de meeste gavllen goedkoper qua prijs/snelheid enzo.

waarom zou je meer geld uitgeven voor een neiwue Mobo, DDR2 800 geheugen en een neiwue proc terwijl je S939 setup al infeite snel zat kan zijn met alleen een snellere CPU ;)

ik zou voor een Opteron 170 gaan en die lekker op z'n staart trappen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 17:51 ]

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

Een 939 3500+ is niet eens zo traag. En je kunt hem altijd nog overclocken.

Een 3500+ kan Vista makkelijk aan. Er worden zelfs nog single core P4 systemen als Vista Ready verkocht.

• Ranja_Ranja
Wat is technisch precies het verschil tussen de Opteron serie en de X2?

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Iavak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 18:56:
Een 939 3500+ is niet eens zo traag. En je kunt hem altijd nog overclocken.

Een 3500+ kan Vista makkelijk aan. Er worden zelfs nog single core P4 systemen als Vista Ready verkocht.
Ik draai Vista Ultimate op een Sempron 2800+... en dat draait vloeiend... Wel belangrijk om genoeg geheugen te hebben!

Je kan je cpu gewoon overklokken, of nog even hiermee door werken om over een pakweg half jaar tot een jaar wat nieuwe spulletjes aan te schaffen?

Verwijderd

heh Opteron's zijn unlocked en gebruiken over het algemeen een lagere voltage, dus ook leuker om op te voeren, Opterons hebben ook altijd 1MB L2 cache voor single cores en 2x 1MB L2 cache voor hun dual core modellen.

Athlon64 X2's hebben niet altijd 2x 1MB L2 Cache alleen de Toledo's hebben dat de Manchesters weer niet , in de meeste gevallen is een Toledo 4400+ [Dual Core 2.2Ghz 2x 1MB L2]sneller als een Manchester 4600+ [Dual Core 2.4Ghz 2x 512KB L2] aangezien in de meeste apps meer L2 cache benutten dan meer Mhz'en.

ook een van de redens dat ik voor een X2 4400+ hebt gekozen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 22:38 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
Ranja_Ranja schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:33:
Wat is technisch precies het verschil tussen de Opteron serie en de X2?
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:38:
heh Opteron's zijn unlocked en gebruiken over het algemeen een lagere voltage, dus ook leuker om op te voeren, Opterons hebben ook altijd 1MB L2 cache voor single cores en 2x 1MB L2 cache voor hun dual core modellen.

Athlon64 X2's hebben niet altijd 2x 1MB L2 Cache alleen de Toledo's hebben dat de Manchesters weer niet , in de meeste gevallen is een Toledo 4400+ [Dual Core 2.2Ghz 2x 1MB L2]sneller als een Manchester 4600+ [Dual Core 2.4Ghz 2x 512KB L2] aangezien in de meeste apps meer L2 cache benutten dan meer Mhz'en.

Not quite,

Opterons zijn geselecteerd op betrouwbaarheid onder full-load. Er worden hogere eisen gesteld bij de test procedures bij Opterons(server processors) OF X2's(desktop processors)

Hoe beter en stabieler de CPU is.. hangt af hoever de core uit het midden van wafer komt, Opterons komen vaker dichteruit het midden van de wafer.

Hoe dichter bij het midden van de wafer, hoe energie zuiniger én beter overclockbaar.

De buitenste worden vaker gebruikt voor X2's omdat daar simpelweg lagere eisen aan worden gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
is een opteron eigenlijk gewoon een athlon64 / x2 ?

Want bij de specificatie van mijn moederbord staat er niks van opteron cpu ondersteuning.

Maar is het in mijn geval eigenlijk nodig om de processor up te graden?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:07:

Want bij de specificatie van mijn moederbord staat er niks van opteron cpu ondersteuning.

Je post je eisen en budget niet, dus hoe moeten wij dat weten? Bedenk eens voor jezelf of je je processor snel genoeg vindt (gaat video coderen bijvoorbeeld te traag?) en bedenk of je nog geld aan een technisch verouderd systeem wilt uitgeven.

• NomadTitan
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:07:

Hij support iig wel Opterons, anders een kwestie van bios updaten

Verwijderd

Topicstarter
mijn eisen zijn dat mijn videokaart niet meer zou worden tegen gehouden door mijn cpu.

Maar dat weet ik net niet of hij wel tegen gehouden wordt.Budget zou iets van een 180€ zijn.

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Een A8N-E support gewoon Opterons ja. Ik draai het hier met een Opteron 165 ;). Ik had het vorige maand geupgrade vanuit een 3500+ Venice. Met de reden van .... ik had geld over en socket 939 cpu's begon uit te faseren dus maar alvast upgraden naar dual core. Meeste programma's draaien wel sneller met dc :P dat kan iedereen garanderen :P.

[ Voor 62% gewijzigd door Pado op 01-02-2007 23:27 ]

Verwijderd

NomadTitan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:43:

Hoe beter en stabieler de CPU is.. hangt af hoever de core uit het midden van wafer komt, Opterons komen vaker dichteruit het midden van de wafer.

Hoe dichter bij het midden van de wafer, hoe energie zuiniger én beter overclockbaar.
Hmm kan wel wezen, maar volgens mij is het niet zo zwart-wit. Het blijft een beetje kansberekening..een CPU meer vanuit de rand kán voor zo ver ik weet nog best beter zijn dan eentje uit het midden!

Meeste keren zal jouw verhaaltje wel opgaan, maar volgens mij is het niet per definitie zo!

Zit zelf ook te denken om een 3800+ in m'n bak te zetten ipv m'n 3500+ Winchester...en de 3800+ dan proberen te OC-en naar...4200+ of hoger..omdat ik toch wel die 2,2 Ghz weer wil hebben..voor het geval een applicatie geen dual core ondersteund, heb ik in feite toch m'n oude snelheid nog! :)

Moet je windows trouwens opnieuw installeren als je die dual core erin gooit ipv een single core?

Ik lees soms van wel..maar andere vervangen hun single gewoon door een dual en draaien vrolijk door op hun windows (xp sp2) setup..

• Pado
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-08-2020
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:41:
[...]
Moet je windows trouwens opnieuw installeren als je die dual core erin gooit ipv een single core?

Ik lees soms van wel..maar andere vervangen hun single gewoon door een dual en draaien vrolijk door op hun windows (xp sp2) setup..
Windows herkent de dual core gewoon meteen na de vervanging. Her-installatie is niet nodig. Misschien nog wat windows optimalisatie updates voor dual core ofzo.

Verwijderd

NomadTitan schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:43:
[...]

[...]

Not quite,

Opterons zijn geselecteerd op betrouwbaarheid onder full-load. Er worden hogere eisen gesteld bij de test procedures bij Opterons(server processors) OF X2's(desktop processors)

De buitenste worden vaker gebruikt voor X2's omdat daar simpelweg lagere eisen aan worden gesteld.
heh aangezien me buurman nu een dual 270 heeft die zijn echter wel unlocked en me X2 4400+ weer niet, overhet algemeen is de X2 4400+ en alleandere X2's uber stabiel onder load hoor ;)
Zelfs me maat's zijn K6 266 draait al 5 jaar 24/7 als server zonder crashes ...dus ja over het full load gebeuren denk ik dat het nog best wel mee valt :)

ik gebruik me X2 4400+ vaak met Flight Sim X ene cht hij crashed nooit, of je dat nou op een Opteron 175 doet of X2 4400+ de snelheid is het zelfde de stabillity ook wel, kan ook aan het Moederbord + gehegen ook liggen de stabillity enzovoorts, een goede setup zorgt voor de stabielste performances of je nu een Opteron hebt of een X2 setup, mijn systeem voor me X2 4400+ was een Dual Opteron DP 244 en echt die X2 4400+ is een zeer mooie vooruitgang hoor kan er niet over tobben.

FalconFly.de draait oook op 12 X2 4400+ systeempjes die aan elkaar geclustered zijn, en echt die site staat ook 24/7 aan, X2 zijn goedkoper dan Opterons en ze presteren het zelfde qua stabillity, mischien dat sommige apps beter op een Opteron draaien, kan begrijpen dat het ECC geheugen wel voor delen heeft op Opteron systemen die gebruikt worden voor CAD en voor super computers.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 01:27 ]

• NomadTitan
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 01:21:
[...]

FalconFly.de draait oook op 12 X2 4400+ systeempjes die aan elkaar geclustered zijn, en echt die site staat ook 24/7 aan, X2 zijn goedkoper dan Opterons en ze presteren het zelfde qua stabillity, mischien dat sommige apps beter op een Opteron draaien, kan begrijpen dat het ECC geheugen wel voor delen heeft op Opteron systemen die gebruikt worden voor CAD en voor super computers.
Opterons server processors, het is dan ook vanzelfsprekend dat het cherry picks zijn, Je betaalt meer voor een Opteron(hoewel socket 939 opterons spotgoedkoop zijn) je krijgt ook betere support... Tjah of het nou allemaal waard is ...

Verwijderd

Ik ben vorige maand ook overgestapt van een single core 3500+ Newcastle naar een dual core 4600+ X2 Toledo en ik moet zeggen; het is zeker en vast de moeite waard!
Geloof me vrij: socket 939 is nog altijd een vrij snel systeem.
Indien je nu zou overstappen naar socket 775 of AM2 moet je zowiezo een ander moederbord + DDR2 geheugen bijkopen wat een meerkost van pakweg 250 tot 400 euro bedraagt.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je zelf wilt spenderen.

Op je tweede vraag: ik denk niet dat 939 processors zullen zakken in prijs aangezien er nog altijd tamelijk veel vraag naar is en er maar een paar webshops zijn die ze nog werkelijk kunnen leveren.
Indien je voor een 939 gaat, koop hem dan nu want het zijn de laatste!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:38:

dat is nu juist de reden dat ik een 4800+ gekozen heb;)

maar zonder gekheid de TS moet ook nog maar eens zoiets zien te bemachtigen. de x2's zijn praktisch uitverkocht op een paar 3800+ na en de opterons gaan ook aardig hard, de 180 kon ik nergens krijgen met haast:( daarom maar deze cpu gekocht bij yorcom maar wel de hoofdprijs betaald.
De videokaart van de TS lijkt me nog ruim voldoende dus als het enkel voor games is zou een cpu upgrade voldoende zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:00:
Ik ben vorige maand ook overgestapt van een single core 3500+ Newcastle naar een dual core 4600+ X2 Toledo en ik moet zeggen; het is zeker en vast de moeite waard!
Geloof me vrij: socket 939 is nog altijd een vrij snel systeem.
Indien je nu zou overstappen naar socket 775 of AM2 moet je zowiezo een ander moederbord + DDR2 geheugen bijkopen wat een meerkost van pakweg 250 tot 400 euro bedraagt.
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel geld je zelf wilt spenderen.

Op je tweede vraag: ik denk niet dat 939 processors zullen zakken in prijs aangezien er nog altijd tamelijk veel vraag naar is en er maar een paar webshops zijn die ze nog werkelijk kunnen leveren.
Indien je voor een 939 gaat, koop hem dan nu want het zijn de laatste!
ja dat is idd de moeite hoewel de X2 4600 geen Toledo ios maar een Manchester ;) die loopt net als de X2 4800+ Toledo op 2.4Ghz maar die heeft met 2x 512KB L2 terwijl die Toledo's altijd 2x 1MB hebben de Manchesters hebben maar 2x 512KB.

met een X2 4400+ had je in de meeste gevallen sneller geweest en je had ook goedkoper uit geweest ;) mmer L2 Cache doet in de meeste zaken meer performance leveren dan meer Mhz'en net als IRCfreAk heeft toegewezen dat hij juist voor de X2 4800+ is gegaan :) infeite een X2 4400+ op dual core 2.4Ghz met wel 2x 1MB L2 :)

mooie zet IRCfreAk :) maare ik vond die X2 4800+ 7 maanden terug iets te duur en vandaar voor de X2 4400+ gegaan, en die voldoet nog alles prima hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 12:56 ]

• Ranja_Ranja
Bij Alternate kan je volgens mij nog wel X2 processor halen voor het 939 platvorm. Daar ga ik binnenkort eens een kijkje nemen. Mn mobo is btw een Asus A8N-SLI.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:53:
[...]

ja dat is idd de moeite hoewel de X2 4600 geen Toledo ios maar een Manchester ;)
Wel, dan moet je toch eens hier gaan kijken:
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k8d.php

De 4600 X2 939 Toledo E6 stepping bestaat ook maar met de helft van de cache van de normale Toledo. Dus geen Manchester ;)

Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/6658/cpuzof2.th.jpg

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 21:43

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Ranja_Ranja schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:02:
Bij Alternate kan je volgens mij nog wel X2 processor halen voor het 939 platvorm. Daar ga ik binnenkort eens een kijkje nemen. Mn mobo is btw een Asus A8N-SLI.
Ik heb ook ff gekeken, de snelste X2 is nu bij Alternate voor S939 de AMD Athlon™ 64 X2 4200+ (Bulk, OPGA, "Manchester")

Zou ik er dan veel op vooruitgaan in vergelijk met mijn huidige 3800+?

Er was een site waarop je dit kon vergelijken, maar die kan ik niet meer vinden.
Wie heeft er een linkje voor mij?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Verwijderd

Ranja_Ranja schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:25:
Ik zit er ook al een tijdje over te dubben om mn 3500+ in te ruilen voor een x2 processor. Ik ben iig niet vanplan om op mn 3500+ Vista te gaan draaien.
Dit kan makkelijk hoor mits, je genoeg werkgeheugen hebt. En waarom vasthouden aan AMD terwijl de Core 2 Duo's stukken beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 12:06 ]

• Ranja_Ranja
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:05:
[...]

Dit kan makkelijk hoor mits, je genoeg werkgeheugen hebt. En waarom vasthouden aan AMD terwijl de Core 2 Duo's stukken beter zijn.
Dan moet ik een ander mobo en nieuw geheugen kopen ;)

• Ranja_Ranja
Montana schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:04:
[...]

Ik heb ook ff gekeken, de snelste X2 is nu bij Alternate voor S939 de AMD Athlon™ 64 X2 4200+ (Bulk, OPGA, "Manchester")

Er was een site waarop je dit kon vergelijken, maar die kan ik niet meer vinden.
Op hardware.info kan je benchmarks vinden als ik het me goed herinner.

Verwijderd

Ranja_Ranja schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:31:
[...]

Dan moet ik een ander mobo en nieuw geheugen kopen ;)
Oke maar dat zul je toch een keer moeten S939 begint nu echt behoorlijk verouderd te worden.
Ik weet niet wat je budget is?

Verwijderd

Gewoon een opteron halen...hebben allemaal 1MB cache en klokken ook nog eens lekker over. 2x 2800Mhz met 1mb cache is echt redelijk rap. Met een conroe kan het allemaal nog sneller. Maar daar had ik het geld ook niet voor over...

• Montana

Montana

Ranja_Ranja schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:32:
[...]

Op hardware.info kan je benchmarks vinden als ik het me goed herinner.
Bedank maar die was het net, het was een benchmarksite, waarin je kon aangeven welke CPU's je wilt vergelijken en onder welke test/benchmark - condities.. enz.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:05

DMN

Freude am Fahren

• Montana

Montana

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
als je heel goed zoekt kan je nog een dual-core opteron 180 vinden voor +/- 250€

heb ik nu 5 dagen in me systeem zitten, en ik moet zeggen, het is heerlijk
ik ben zelf ook van een 3500+ gegaan (kopen iemand? :p )
en idle is de opteron even warm als mijn 3500+ ook met applicatie's draaien en gamen tegelijk, een verademing

upgraden van ddr naar ddr2 is voor een heleboel (inclusief mijzelf) niet weggelegd
dat doe ik wel weer als AM3 of de opvolger van de conroe in zicht is :>

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 10:26:
[...]

Wel, dan moet je toch eens hier gaan kijken:
http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k8d.php

De 4600 X2 939 Toledo E6 stepping bestaat ook maar met de helft van de cache van de normale Toledo. Dus geen Manchester ;)

[afbeelding]
dat blijkt mischien een foutje te zijn, ik ben wel meer fouten op die site tegen gekomen heh. dat ene X2 werd beweerd als de K9, tewijl het niets anders is als een dual core K8.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:43 ]

Verwijderd

als je heel goed zoekt kan je nog een dual-core opteron 180 vinden voor +/- 250€

heb ik nu 5 dagen in me systeem zitten, en ik moet zeggen, het is heerlijk
ik ben zelf ook van een 3500+ gegaan (kopen iemand? )
en idle is de opteron even warm als mijn 3500+ ook met applicatie's draaien en gamen tegelijk, een verademing

upgraden van ddr naar ddr2 is voor een heleboel (inclusief mijzelf) niet weggelegd
dat doe ik wel weer als AM3 of de opvolger van de conroe in zicht is
Zo kun je wel blijven wachten.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:30 ]

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-05 17:03
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:29:
[...]

Zo kun je wel blijven wachten.
mwa, was ik nu overgestapt dan was het gat kleiner geweest dan wanneer ik nu even wacht, en dan pas upgrade

mijn budget speelt hierin natuurlijk ook een grote rol, ik ben maar een arm studentje :+

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Verwijderd

Hier bij Sharky Extreme wordt heel erg netjes uitgelgt hoe dat zit met de cores namen van de X2 CPU's enzovoorts :)
http://www.sharkyextreme....e/cpu/article.php/3565416

"The Athlon 64 X2 4600+ and 4200+ Processors

The current Athlon 64 X2 4600+ features a 90nm Manchester core running at 2.4 GHz, while the Athlon 64 X2 4200+ shares the same architecture, but runs at 2.2 GHz. Both are Socket 939 models, and are fully supported on most current AMD platforms, with usually only a BIOS update required to ID the new processor. The core voltage of 1.35V-1.4V also remains consistent through the Athlon 64 X2 line. The smaller Manchester core is now used with all Athlon 64 X2 4600+, 4200+ and 3800+ processors, and has a few definite advantages compared to the larger Toledo core.

Since the L2 cache has been physically reduced on the Manchester core, this drops the transistor count from a whopping 233 million, down to only 154 million. It also results in a smaller die size of 147mm2, compared to 199mm2 for the Toledo. You would think this would also reduce the thermal power requirement, but it remains unchanged at 110W for the Athlon 64 X2 4800+/4600+/4400+, while dropping to 89W for the 4200+. This lower thermal specification makes the Athlon 64 X2 4200+ an especially attractive upgrade option for existing AMD systems, as it means fewer potential cooling issues, and less stress on older platforms."

ook wel een wat betrouwbaardere bron ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:29:
dat blijkt mischien een foutje te zijn, ik ben wel meer fouten op die site tegen gekomen heh. dat ene X2 werd beweerd als de K9, tewijl het niets anders is als een dual core K8.
Op s939 klopt dat.

De 3800/4200/4600 x2 hadden 2*512kB cache
De 4400/4800 x2 hadden 2*1MB cache

Verder is de kloksnelheid van de 4200 gelijk aan de 4400, en de 4600 aan de 4800

Verwijderd

ja en dit topic gaat over het S939 platform en niet het AM2 dus alsnog vond ik het al raar dat een X2 4600+ een Toledo was vogens jou ;)

de kloksnelheid is idd gelijk maar de L2 als de transistor count zijn de enige echte verschillen :)

en oh ze hebben dat nog heh :X mijn core is de Toledo met 2x 1MB L2 @ Dual Core 2.2Ghz :) welke heb jij?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 14:48 ]

• Ranja_Ranja
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:34:
[...]

Oke maar dat zul je toch een keer moeten S939 begint nu echt behoorlijk verouderd te worden.
Ik weet niet wat je budget is?
Als ik in mn S939 een vette processor stop en ik heb al 2GB intern geheugen kan ik wel weer 1,5 jaar vooruit denk ik :)

Verwijderd

Ranja_Ranja schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:48:
[...]

Als ik in mn S939 een vette processor stop en ik heb al 2GB intern geheugen kan ik wel weer 1,5 jaar vooruit denk ik :)
wel jaht , dat hebben de meeste game PC"s sommige gaan voor 2 TwinX sets van 2x 1GB dan heb je max ram support akak 4x 1GB :9 maar dat zal nu nog overkill zijn, mischien ook de reden dat de meeste mensen naar 2x 1GB gaan :) opzich is het geheugen ook niet echt duur meer als vroeger :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon een Opteron halen en dan lekker OC'en :9 :Y) B)
Schijnt dat je zelfs tegenwoordig bij de boxed Opteron's dezelfde koeler krijgt die bij mijn 4400+ zat !!

* nero355 lekker @ 5200+ speeds draait i.c.m. PC4000 Corsair 2x 1GB :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 07:22

Huig

Merino Fanatic

Ik denk ook dat er nog genoeg toekomst zit in het 939 platform. Ik heb na de prijsverlaging van de 939 X2's gelijk een 4600+ aangeschaft voor €230. (de 4800+ was ineens nergens te krijgen en de prijs schoot over de €320 heen.) Ook gelijk extra ram aangschaft waardoor er nu 3 gig inzit.
Dit moet voldoende zijn om ddr2 te overleven. Pas al ddr3 uitkomt wil ik weer gaan upgraden.
Helaas begint m'n moederbord kuren te vertonen, 1 ide kanaal doet het niet meer, en de front speaker uitgang ook niet, waardoor ik dus nog maar een paar games kan spelen, want de rest gebruikt de front speaker uitgang voor het geluid :'(.
Als je een beetje high end videokaart hebt (1900 XT of 7900 GT en hoger) hou je het zeker nog wel 1 jaar uit. met 6800 Gt's en dergelijke wordt het al minder, Rainbow Six Vegas is al amper te spelen (spreek uit ervaring, sli werkt helaas niet met dat spel).

Kortom: Als je spullen het uithouden kan je nog wel even mee.

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• Ranja_Ranja
nero355 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 14:52:
Gewoon een Opteron halen en dan lekker OC'en :9 :Y) B)
Schijnt dat je zelfs tegenwoordig bij de boxed Opteron's dezelfde koeler krijgt die bij mijn 4400+ zat !!

* nero355 lekker @ 5200+ speeds draait i.c.m. PC4000 Corsair 2x 1GB :*)
Dat hoor ik meer, alleen ben ik helemaal niet van het OC'en. Is het dan nog de moeite waard?

Verder, is deze update nou echt de moeite waard: de 3500+ inleveren voor de X2 4200+ ?

[ Voor 9% gewijzigd door Ranja_Ranja op 03-02-2007 16:09 ]

Verwijderd

ik blijf bij mijn stelling.
Van een amd 3500+ naar een amd x2 3800+
Als je niet overklokt en je speelt games ?
Blijf bij je amd 3500+

Van mijn amd 3500+@ 2,6g versus am x2 3800+@ 2,4g
Is niet de moeite waard geweest voor de games die ik speel.

Wel is het zo dat ik extra dingen kan doen terwijl ik aan het game ben (dvd rippen tot branden)
Moet ik de game wel vast zetten op de tweede core (de rest op de eerst core)

Verwijderd

Bij de games van tegenwoordig is vooral de kracht van de videokaart belangrijk, natuurlijk processor snelheid ook wel maar een beetje overclocken en een goeie videokaart komen en je komt al een heel eind..! Is het trouwens AGP of PCI-E ?

Verwijderd

En dus zou deze info volgens Cpuz ook niet kloppen?
http://img95.imageshack.us/my.php?image=cpuzof2.jpg

Geloof me vrij:de X2 4600+ Toledo op socket 939 is een feit en draait hier lekker in mijn systeempje :)
Anders stuur je maar eens een mailtje naar Balusc ter bevestiging.
In Nederland en Belgie is deze processor weinig bekend maar bij onze Duitse buren is/was dit een vrij courante cpu.
Ik kan je wel een paar webshops linken waar ze zowel de Manchester E4 als de Toledo E6 stepping van deze processor verkopen.

• Montana

Montana

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:03:

Geloof me vrij:de X2 4600+ Toledo op socket 939 is een feit en draait hier lekker in mijn systeempje :)
Anders stuur je maar eens een mailtje naar Balusc ter bevestiging.
In Nederland en Belgie is deze processor weinig bekend maar bij onze Duitse buren is/was dit een vrij courante cpu.
Ik kan je wel een paar webshops linken waar ze zowel de Manchester E4 als de Toledo E6 stepping van deze processor verkopen.
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt, mbt de webshops, dus graag.

Tot nu to kom ik alleen bij Alternate.nl de 4200 x2 tegen. Daartegen bij Alternate.de is deze daar goedkoper ( 20 euro). Maar hebben ze ook de 4600 X2 ( beide de Manchester)
Maar Alternate verwijst voor nederlandse bestellingen naar de nederlandse site.
Dus bestellen daar zou mogelijk moeilijk gaan.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 21:03:

...
Zoals je kan zien bij CPUZ heeft die 4600+ gewoon 2x 512 kB L2 cache en is het waarschijnlijk een Toledo waar de helft van de cache uitgeschakeld is omdat het niet goed werkte... Een verschil met een Manchester 4600+ is er dus niet.

Verwijderd

[...]

http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/

• Henk007
  • Laatst online: 06-04-2025
In Duitsland zijn meer CPU's voor S939 momenteel nog leverbaar, zoals de X2 4600+, zie bijvoorbeeld alternate.de
Ook de Opteron 180 en 185 zijn daar op voorraad. Je kunt vanuit Nederland daar echter niet bestellen, ze verwijzen je door naar de NL-zusterfirma.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 04-02-2007 01:43 ]

Verwijderd

PowerUp schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:29:
[...]

Zoals je kan zien bij CPUZ heeft die 4600+ gewoon 2x 512 kB L2 cache en is het waarschijnlijk een Toledo waar de helft van de cache uitgeschakeld is omdat het niet goed werkte...
Wat ik dus ook denk ;). Waarom een volledige serie Toledo processors weggooien waarvan de helft van de cache wel werkt? Gewoon de slechte helft uitschakelen en verkopen als 4600+ Toledo's.
Ik zie nu zelfs dat er ook x2 3800+ en x2 4200+ Toledo's bestaan.

Bij http://www.hardwareversand.de zijn zowel de x2 3800+ als de x2 4200+ op stock, beiden voor een spotprijs!
Bij http://www.norskit.de en http://www.ebug-europe.com zijn (ongeveer) alle processoren uit de socket 939 reeks te verkrijgen binnen de 48 uur.

Ik heb bij alle drie die webshops al besteld en allen houden ze er een prima service op na! (mijn mening natuurlijk)
Het enige nadeel is wel de hoge verzendkosten van 15 tot 20 euro. :'(
De online-bestelling loopt volledig in het Duits maar bij enig telefonisch of e-mail contact staan ze je keurig te woord in het Engels.

Ik was ook eerst van plan een Opteron 165-180 te kopen maar toen waren die helaas niet op stock.
Zeker en vast het overwegen waard indien je van plan bent te overklokken.

• Montana

Montana

Update van mijn kant.

Ik heb deze middag toch maar de knoop doorgehakt, en als vervanger van mijn 3800+ Venice toch voor de Athlon 64 X2 4200+ "Manchester" gegaan. Besteld bij Alternate. De diverse Duitse site's hebben deze ook maar zijn met verzenden niet echt goedkoper. Bij Alternate.de wel maar daar bestellen kan niet.

Met straks deze CPu en 2gig geheugen kan ik er denk wel een poosje tegenaan. In iedergeval binnen mijn programma van eisen.
Ik heb nog even overwogen om nog verder te gaan b.v. voor de x2 4600 maar dat ging mij te ver wat betreft de kosten. Nu kan ik mijn 3800+ nog verkopen en krijg er nog wat kleingeld voor en dan is het voorlopig ook goedzo.

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 21:53

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb mijn 939 systeem nu maxed out ( CPU zou nog vervangen kunnen worden, maar dat zie ik niet echt zitten omdat ik er dan 512Kb Cache per core op vooruit ga en dat niet echt de kosten waard is ), en hoop het der nog zeker een jaar mee kunnen uit te houden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ook ik ga nog effe door met het 939 platform, heb als vervanging voor mijn single core Opteron 150 nu net vandaag een dual-core Opteron 185 binnen, gisteren besteld bij Komplett.nl voor € 310,-

Goeie prijs dacht ik, gisteren waren er nog 21 ofzo en op dit moment nog maar 10. Stepping is in orde: CCBBE 0615DPMW dus ben benieuwd tot hoever ik hem kan opvoeren als ik hem binnenkort ga inbouwen (heb effe weinig tijd).

Verwijderd

Waar kan je eigenlijk checken of je stepping een beetje in orde is..ben gewoon even nieuwsgierig :)

Zelf recent een 3800+ X2 gekocht, morgen even inbouwen..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 01:56:
Waar kan je eigenlijk checken of je stepping een beetje in orde is..ben gewoon even nieuwsgierig :)

Zelf recent een 3800+ X2 gekocht, morgen even inbouwen..
WWW.amdgeeks.net ;)

Verwijderd

Had al gevonden via Google ja :) Kan er redelijk wijs uit worden.
Langzaamste van mijn stepping doet 2400Mhz, snelste op air 3011.

Heb de mijne nu net geinstalleerd, wat een verademing ten opzichte van m'n Winchester 3500+ zeg. Heerlijk zoveel tegelijk doen en nog geen WinAmp hebben die hapert (bijvoorbeeld)
En deze blijft tenminste lekker koel, net de boel eens gaan belasten (niet synthetisch) met een virusscanner, 350MB WinRAR op beste compressie, wat schermpjes open, photoshoppen en winamp aan en het blijft allemaal smooth werken :) En hij wordt ook nog is niet zo warm..42 graden zag ik net even. Terwijl m'n Winchester met een WinRAR beste compressie al gauw richting de 50 wilde klimmen.

Eens een keer kijken wat ik zou kunnen clocken (maar ben een amateur op dat gebied:P)

Dat het bevalt is zeker :)

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:41
[...]

http://www23.tomshardware...=492&model2=476&chart=188
;)

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:23
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:05:
[...]

Waarom vasthouden aan AMD? Lijkt me vrij logisch, je kan voor de prijs van 'n Core 2 Duo + Mobo + RAM een stuk snellere 939 processor kopen icm. je huidige hardware, overstappen naar 'n nieuwe CPU met alle nieuwe hardware van dien lijkt me niet echt de slimste zet.

• Dutch_Baseline
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ga vanmiddag deze halen: AMD Athlon64 X2 4200+ (Bulk, OPGA, "Manchester") en een Zalmancooler (ben de naam even kwijt, maar het is zo'n koperen met ledje).

Kan hem helaas dinsdag pas inbouwen. Ik had de AMD Athlon64 4000+. Qua snelheid natuurlijk niet echt sneller, maar wel duo core!!!

Wat houdt dat Manchester nu eigenlijk in??? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met kwaliteit ofzo? Want volgens mij heb je ook andere types...

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

• Henk007
Dutch_Baseline schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:17:
Ik ga vanmiddag deze halen: AMD Athlon64 X2 4200+ (Bulk, OPGA, "Manchester") en een Zalmancooler (ben de naam even kwijt, maar het is zo'n koperen met ledje).

Kan hem helaas dinsdag pas inbouwen. Ik had de AMD Athlon64 4000+. Qua snelheid natuurlijk niet echt sneller, maar wel duo core!!!

Wat houdt dat Manchester nu eigenlijk in??? Weet iemand dat? Heeft dat te maken met kwaliteit ofzo? Want volgens mij heb je ook andere types...
Zou je dat echt wel doen? Die nieuwe CPU draait per core nog langzamer en heeft maar de helft L2 cache (per core) dan je huidige.
Athlon64 4000+ San Diego 1 core, 2400 MHz, 1024kB L2 cache
Athlon64 4200+ Manchester 2 core, 2200 MHz, 2*512kB L2 cache
Toepassingen zonder dual core ondersteuning zullen dus langzamer lopen. Ik heb dit nog even gecontroleerd en het blijkt te kloppen. Kijk maar eens op de CPU chart van TomsHardware. Bij diverse benchmarks is de 4000+ sneller.
Geef dan iets meer uit en ga voor een 4600+ of een Opteron of zing het met je huidige systeem nog een tijdje uit en koop over 1 of 2 jaar een geheel nieuw moederbord met CPU. Bovendien is het heel goed mogelijk dat de 4000+ die je nu hebt (San Diego?) met een goede koeler nog best een heel stukje over te klokken is.
Info over de diverse uitvoeringen van de processoren kun je o.a. vinden op BalusC

[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 07-04-2007 12:35 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit een beetje met t zelfde. Heb een 3500+ Newcastle (de eerste 3500+ volgens mij) en wil mn CPU upgraden. Heb net een nieuwe AGP videokaart omdat een AM2 upgrade veels te duur is. Nu zit ik dus te kijken naar een 4200+ X2 (Manchester) met 512Kb cache. Nu is de Opteron 165 10e duurder en heeft lagere clocksnelheid maar wel 2MB cache. Nu kan ik die opteron waarschijnlijk dik overclocken. Wat loont meer volgens jullie ?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:26
Opteron 165 overclocken.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 16:39
Ik ga waarschijnlijk van men 3700+ @2.8ghz overschakelen naar een opteron 165. Nu moet ik dus sata drivers opnieuw gaan installeren maar is er een andere manier om sata drivers te installeren zonder floppy disk? En die amd dual core drivers, zijn die er ook voor opterons?

• Cartman!
  • Niet online
100e meer uitgeven voor een Opteron 180 trekt me ook wel opzich, zeker als ik ze nog een stuk overclock natuurlijk... :)

blubbers, wat bedoel je met opnieuw installeren van sata drivers? Is dat nodig voor een opteron dan :?

• blubbers
Je moet windows toch opnieuw installeren? Dan moeten de sata drivers toch ook?
Ik heb sata hardeschijven he..

[ Voor 17% gewijzigd door blubbers op 07-04-2007 14:12 ]

• Henk007
Over het wel of niet opnieuw installeren van Windows bij een upgrade van single core naar dual core verschillen veel mensen van mening. Ik heb het een paar keer (ook hier op GoT) gevraagd en de een zegt van wel en de ander van niet.
Verder erop letten dat je de AMD CPU drivers, Windows dual core hotfix, en AMD dual core optimizer op de juiste manier installeert: link, hoewel dat topic al vrij oud is.

• blubbers
Dat was mijn antwoord, dankuwel. :)

Edit; omg kan dat niet simpeler. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door blubbers op 07-04-2007 15:02 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
blubbers schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:12:
Je moet windows toch opnieuw installeren? Dan moeten de sata drivers toch ook?
Ik heb sata hardeschijven he..
Windows moet je inderdaad reïnstallen omdat je een andere HAL nodig hebt, maar SATA drivers hoef je echt niet opnieuw te installeren hoor ;) Alleen chipset drivers en videodrivers.

@ henk007:

je hoeft niet persee windows opnieuw te installeren, je kunt ook een andere HAL erin 'bouwen', maar dit is behoorlijk wat gedoe, en imo kun je beter gewoon een reïnstall doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Avalaxy op 07-04-2007 15:14 ]

• blubbers
Voor de opterons, moet je deze driver dan gebruiken? http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_871_9706,00.html

Of is het die van maart 2006? Vind ik nogal raar, bestonden toen de opteron dual cores al?

[ Voor 68% gewijzigd door blubbers op 07-04-2007 15:29 ]

• Avalaxy
Nou móet niet, het is echter wel aan te raden om de dual-core optimizer te installeren. Het kan er alleen maar beter op worden toch? :)

• blubbers
Ja, maar welke moet ik dan precies voor een opteron installeren? Die van maart 2006 die echt bij opteron staat of de amd dual core driver?

• Avalaxy
Een opteron is toch ook gewoon een dual-core ;) Een ondergeclockte Athlon 64 X2. Gewoon de laatste versie van de dualcore optimizer downloaden dus.

• blubbers
Ok, bedankt. :)

• Henk007
leonpwner1 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 16:30:
Een opteron is toch ook gewoon een dual-core ;) Een ondergeclockte Athlon 64 X2. Gewoon de laatste versie van de dualcore optimizer downloaden dus.
Not

Opteron S939 dual core CPU's zijn Denmark core, Athlon64 X2 zijn Toledo of Manchester cores.
Er is wel degelijk verschil. Opterons ondersteunen bijvoorbeeld geen Cool & Quiet.
Ook zijn Opterons niet gelockt wat betreft de multiplier. (leonpwner heeft inderdaad gelijk)
Zie o.a. BalusC

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 07-04-2007 18:46 ]

• Avalaxy
Henk007 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 17:21:
[...]

Not

Opteron S939 dual core CPU's zijn Denmark core, Athlon64 X2 zijn Toledo of Manchester cores.
Er is wel degelijk verschil. Opterons ondersteunen bijvoorbeeld geen Cool & Quiet.
Ook zijn Opterons niet gelockt wat betreft de multiplier.
Zie o.a. BalusC
Eh Opterons zijn ook gewoon locked hoor qua multiplier. Zie onder andere deze thread (en deze website). Ook ondersteunen ze gewoon C&Q/PowerNow (1 van de 2). Jij bedoelt denk ik dat je de multiplier wel omlaag vrij kunt instellen, maar dat is altijd zo. De enige Athlon 64 cpu's die een unlocked multiplier hebben zijn de Athlon 64 FX cpu's.

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 07-04-2007 17:40 ]

• Cartman!
  • Niet online
Net geboden op een Opteron 175 in V&A voor 165 euro. Is 'CCBWE 0601UPMW' stepping, schijnt niet echt heel goed te zijn maar misschien kan ik ze op 2x2.5 laten lopen...? Als ik nu bij een winkel een Opteron 175 of 180 koop, zal ik dan n goede stepping krijgen of is dat niet zo 123 te zeggen?

• Dutch_Baseline
  • Laatst online: 11-12-2024
Henk007 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:43:
[...]

Zou je dat echt wel doen? Die nieuwe CPU draait per core nog langzamer en heeft maar de helft L2 cache (per core) dan je huidige.
Athlon64 4000+ San Diego 1 core, 2400 MHz, 1024kB L2 cache
Athlon64 4200+ Manchester 2 core, 2200 MHz, 2*512kB L2 cache
Toepassingen zonder dual core ondersteuning zullen dus langzamer lopen. Ik heb dit nog even gecontroleerd en het blijkt te kloppen. Kijk maar eens op de CPU chart van TomsHardware. Bij diverse benchmarks is de 4000+ sneller.
Geef dan iets meer uit en ga voor een 4600+ of een Opteron of zing het met je huidige systeem nog een tijdje uit en koop over 1 of 2 jaar een geheel nieuw moederbord met CPU. Bovendien is het heel goed mogelijk dat de 4000+ die je nu hebt (San Diego?) met een goede koeler nog best een heel stukje over te klokken is.
Info over de diverse uitvoeringen van de processoren kun je o.a. vinden op BalusC
Dag Henk, nog voordat ik jouw post had gelezen had ik hem al gekocht. Moet zeggen, schrok wel een beetje... Maar goed, de toekoms is dual core. Ben nu dus wel voorbereid op de toekomst. Als ik bijv kijk naar de vergelijking bij Quake4 timedemo (game dat volgens mij geprogrammeerd is voor duocore) dan zie ik dat de 4200 wel (behoorlijk) sneller is!

Ik heb vanmiddag de Samsung 226 (22" ) tft gekocht. Groot scherm en het is de bedoeling dat er meerdere applicaties (zoals mediaplayer, Outlook e.d.) standaard open staan. Scherm is groot genoeg.... Hmz... had toch liever gezien dat de 4200 altijd sneller is dan de 4000... :?

ASUS A8N-E SLI, AMD Athlon 4200+ X2 (Manchester), XFX 7900GT, 2048 DC, X-FI Fatal1ty, Samsung Syncmaster 226, Playstation 3, PS3 UN (EU account): basvandiggele, PS3 UN (VS account): dutch_baseline

Verwijderd

Heb ook net een X2 4200+ besteld @129 euro als upgrade voor men 3000+. Gewoon voor de dual core. Upgraden naar een conroe systeem is uiteraard veel beter, echter ook veel duurder omdat je zowel cpu als mobo en mem moet upgraden ipv enkel de cpu bij s939.

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb 2 vraagjes
zit er aan te denken om ander systeem te kopen maar een CPU update is misschien ook wel een keus
alleen weet niet of de A8R32MVP deluxe OPTERON DUAL X2 ondersteund ???
weet iemand dat ???

AMD Opteron Dual-Core 185, 2.6GHz, 2MB, S939, Box die ik heb gevonden is dat wat of ??

[ Voor 15% gewijzigd door puddinkie op 08-04-2007 10:24 ]

Verwijderd

Alle s939 mobo's ondersteunen normalerwijze alle s939 cpu's (of het nu dual core is of niet, of het nu opteron voor s939 is of niet). Dus als het sockettype overeenkomt dan zou het moeten werken. Het kan wel zijn dat je een bios update moet doen eerst. Normaalgezien gaan alle biossen vanaf 2006 dual core ondersteunen.

Hier is bijvoorbeeld al sprake van iemand met dit mobo en bios 0602 die een opteron 165 werkende heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 10:40 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit topic vervalt in een verzameling van basic vraagjes die allemaal al worden beantwoord in o.a. [Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 13 en bovenal de PMG FAQ. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.