Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:23:
[...]
Dan geef je beter het signaal af dat je enkel groene stroom wil. Dit kan al, je hebt maatschappijen die je groene stroom verkopen waarvan gegarandeerd is dat ze op een milieuvriendelijke manier opgewekt is uit hernieuwbare energiebronnen.
Uiteraard kunnen ze niet garanderen dat het elektronnetje in jouw gloeilamp ook door een windmolen gelopen heeft, maar die bedrijven produceren / kopen evenveel groene stroom in als hun klanten verbruiken.
(vb. nuon levert deze groene stroom;
http://www.nuon.be/nl/part/prod_groene_stroom.html)
De prijs is wel iets duurder, maar als al die mensen die zeggen met het milieu begaan te zijn op dergelijke contracten zouden overstappen (en dus ook de meerprijs ervoor betalen), dan verplicht je in dat geval nuon om ofwel zelf groene energie te produceren, of ze ergens in te kopen. Op die manier wordt er meer groene stroom geproduceert.
Via google kom ik erop dat 10,5% van de nuonklanten voor nuon nature kiest. Blijkbaar vindt nog steeds 90% (ervan uitgaande dat bij andere maatschappijen ook 10% kiest voor groene stroom) dat het milieu die paar eurocentjes niet waard is (want daar gaat het hem echt om, groene stroom kost 17c/kWu, inclusief belastingen en al die andere zaken), terwijl je toch meer dan 10% hoort zeggen dat ze wel degelijk om het milieu geven...
edit; gloeilampen verbieden is typisch zo'n niet hard te maken regel. Zelf moet ik niet weten van spaarlampen (ze gaan traag aan, geven geen fel wit licht zoals een gloeilamp...), dus of ze spaarlampen verbieden of niet maakt mij niet uit. Ik zal ze blijven gebruiken. In plaats van 60w peertjes vervang ik ze dan overal door 100w peertjes met een dimmer ervoor, dan gaat je gloeilamp zelfs niet meer stuk (in de keuken beneden hebben we 30 spotjes zitten die maar op 60% branden door die dimmer. Ondertussen zitten ze daar al 20 jaar, en ze branden toch gemiddeld een uur of 4 per dag. Van die 30 is er al 1tje kapot gegaan)
Ho even. calm down. Er is een bepaalde limit aan groene stroom ( voor 900.000 huishoudens of zoiets). Ik gebruik het zelf ook en ik weet via mijn leverancier Essent en daarna RWE dat groene stroom niet voor iedereen beschikbaar is. Als we allemaal op groene stroom overstappen gaat het een beetje fout.
Je zou je wel kunnen afvragen waarom die capaciteit nog niet bereikt is en dan zou je weer kunnen verklaren dat mensen bang zijn om achter het net te vissen. Ik vind je bijdrage heel goed, maar neem eerst even kennis van de complete stof voordat je zo'n harde mening hier neerplant
Hier ging het gisteren wel fout. Niet om 19:55, maar om 20:01. De stroom viel weg en ik zat ineens in het donker. Mijn systeem startte gewoon op door de UPS en ik ben gewoon gaan internetten terwijl 5 minuten later de stroom weer aan was. Weet ik meteen dat mijn UPS nog werkt. Aan de PC merk je dan niets aparts, alleen dat je weet dat je 8 kilo aan loodaccu gebruikt per uur
Om 125A te krijgen (was vroeger al dol op batterijtjes en ik kan er alles mee

) heb ik wel even 32 kilo aan accu's staan. Laat staan dat Varta claimt meer dan 30 watt/kgcelm. accu te kunnen opslaan.
Gaat accu straks even refreshen. Even leegtrekken en dan weer herladen.
Waarom het hier misging was niet de bespaaractie zelf, maar de slechte staat van de droger van de buurvrouw. Die trekt een beetje teveel weg bij het opstarten (dikke dip in licht vanuit de lamp) en dat ding moet gemaakt worden. Ik heb zelf ook een droger, maar die is lang zo erg niet. Ons blok zit op een fasestop van 63A en deze had het begeven. Vraag mij niet hoe het kon, maar bij de buuv lagen alle stoppen eruit en mijn aardleks hebben beide ingegrepen. Geen schade hier.
Die droger van haar schijnd kortsluiting te maken bij het opstarten. Dat is de enigste reden dat ik zoiets kan verklaren want door het indrukken van de herresetbare fasestop was alles weer oke. De buurman had dat al gedaan. De straatlantaarns zijn hier trouwens wel uitgegaan en de kerk was even niet beschenen met 4 grote lampen.
->"Ik kan geen koffie meer zetten zonder stroom". Ooit gehoort van koffie opgieten met een fluitketel

. Weer een probleem opgelost.
->"Ik kan niet wassen zonder stroom". Echt wel. Pak een grote prullenbak, maak die schoon en vul hem met heet water en een schepje waspoeder. Was erin, elk half uur even flink roeren. Als water is afgekoeld alles uitspoelen, uitwringen en ophangen en je was is brandend schoon. Het kan wel
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 02-02-2007 05:34
]