Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waarom zou de stroom uitvallen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-11 21:27
stijnos1991 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:03:
Lekkere actie..
M'n vriendin was online, heb er niet eens meer aangedacht..
Ik keek op de klok.. :O oo 8 uur geweest..
Heeel veel gemerkt :)
offtopic: Waarom dat slaperige tekentje, is je vriendin zo slaapverwekkend?

Bij mij gebeurde hetzelfde, maar dan om 1 voor 8 :)

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:37
virus.elektro schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:59:
net met de meter in het stopcontact gezeten hier, spanning ging om 19:55 inderdaad iets omhoog, van 218 naar 219
leven we tegenwoordig niet van 230V? :O

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Volgens mij is de oorzaak van het feit dat er niks mis is gegaan in dit topic te vinden. Iedereen zit gewoon uit te buiken en vergeet de tijd :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
de_harde_kern schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:05:
[...]

offtopic: Waarom dat slaperige tekentje, is je vriendin zo slaapverwekkend?

Bij mij gebeurde hetzelfde, maar dan om 1 voor 8 :)
Sesamstraat is afgelopen hea.. ik moet al lang al in bed liggen.. that's why.. :O

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 13:01

TheBorg

Resistance is futile.

DrBOB101 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:09:
[...]

Officieel wel ja. Ik meet hier op dit moment 221.3 Volt.

Rond 8 uur trouwens geen enkele afwijking gezien. Misschien 1 Volt maar dat kan een normale schommeling zijn.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nou, er is hier wel wat heenenweergewiebeld met de spanning, maar niets wat zo dramatisch is dat ik er een screenshot van ga nemen :) Het heeft hier dus niet echt effect gehad.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Kansloze actie, kansloze milieu activisten :P

Hier iig niks van gemerkt.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

ik ook niet..

Kan nog geen grafiek zien op de site van TenneT..

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
TommyGun schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:13:

ik vind het idee er achter wel goed, alleen deze actie? gaan mensen (nee ik beschuldig niemand) alles uitzetten, laten het 5 minuten uit, maar hebben wel een zware tereinwagen voor de deur staan, beetje schijnheilig als je het mij vraagt.

[ Voor 14% gewijzigd door achtbaanfreak op 01-02-2007 20:19 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
DrBOB101 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:09:
[...]

Da's het streven. Het schommelt tussen de 215 en 240 ongeveer..

• DrBOB101
Van 1 Volt verschil zal een lamp, voeding, tv...whatever niet wakker liggen.
@TheBorg: Heb je die oscilloscoop altijd op 't net?? -> post eens een plaatje ofzo :)
en verder...dat we nog auto's op aardolie-producten laten rijden is denk ik erger dan een (gloei)lampje. Kijk eens naar de film: Who killed the electric car

Ik denk dat ons totale energieverbruik stukken minder kan...laten we daar vanaf Afbeeldingslocatie: http://www.greenpeace.nl/raw/image_full/photosvideos/photos/hier-is-een-landelijke-campa.jpg eens mee beginnen.

[ Voor 10% gewijzigd door DrBOB101 op 01-02-2007 20:27 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 21:00

Part

Helemaal niets.....

TommyGun schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:13:

Volgens mij hebben ze wel hun doel bereikt.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DrBOB101 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:19:
Ik denk dat ons totale energieverbruik stukken minder kan...laten we daar vanaf [afbeelding] eens mee beginnen.
Hier? GoT down? Minder GoT-en? Dat soort "oplossingen"? Kom nou, nooit van m'n leven :+

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

achtbaanfreak schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:17:
[...]

ik vind het idee er achter wel goed, alleen deze actie? gaan mensen (nee ik beschuldig niemand) alles uitzetten, laten het 5 minuten uit, maar hebben wel een zware tereinwagen voor de deur staan, beetje schijnheilig als je het mij vraagt.
Probleem idd met die gasten is altijd dat ze maar klagen en doen, maar geen oplossingen of alternatieven hebben / weten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:05

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb mijn lamp uit gedaan. Gewoon om te kijken of WOIII uit zou breken om 20.00uur. Zelfs Balkenende ging waarschuwen!

Deed ik m'n lamp aan om 20.00uur, gebeurde er niets :(

[ Voor 3% gewijzigd door MAZZA op 01-02-2007 20:33 ]

• DrBOB101
MAZZA schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:33:
Deed ik m'n lamp aan om 20.00uur, gebeurde er niets :(
Das vervelend voor je...als je je lamp aan doet maar er gebeurt niets. Al een nieuw lampje geprobeerd?

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Voor zover ik kon zien wat er gebeurde via het frequentiegrafiekje op http://www.ucte.org/ waren en in ieder geval niet zo'n grote problemen als begin november 2006, toen er dus wel veel te grote frequentiefluctuaties (meen zelfs tot rond de 49 Hz en 51 Hz, afhankelijk van je locatie) optraden, met de bekende gevolgen. Dit kwam toen initieel door een te groot vermogensaanbod (windmolens die niet stilgezet werden) ten opzichte van een verminderde vermogensvraag (door de lijn die toen kapot ging). Ditzelfde scenario hadden we vandaag weer mee kunnen maken als er een grotere vermogensvraagdip zou zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Electronical op 01-02-2007 20:49 . Reden: syntax errortje ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

dr snuggles schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:08:
[...]

Je bent je bewust dat subsidies en extra belastingen meer kwaad dan goed doen :?
Gelukkig heb ik geen economie gestudeerd. Ik kan nu dus mooi zeggen dat ik geen professional op dit gebied ben :).
Nuttiger is van belastinggeld een mooi bos poten oid. Gloeilampen kun je beter verbieden (net als ze in California willen doen), dat kost een stuk minder dan er extra belasting op heffen.
Dat snap ik niet helemaal. Op b.v. roken heb je ook extra belasting, en dat kost dus juist alleen maar geld vanwege het papierwerk?

Anyway, zoals ik zei heb ik mijn 200w lamp aangedaan en mijn dualcore de sporen gegeven en nog een extra PC voor die 5 minuten.. Dus dat alles goed is gegaan hebben jullie aan mij te danken :+. Geen dank hoor! Ik doe graag iets voor de mensheid :*.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:00
Mr_gadget schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:16:
ik ook niet..

Kan nog geen grafiek zien op de site van TenneT..
http://www.tennet.nl/imag...ans/nl_31-1-2007_time.jpg

Ik wel :) Niets bijzonders om 20.00 uur..

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

AirX

Tweak Guru

* AirX dacht zonet ook: verrek, 't is ook al weer 8 uur geweest :+

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:38:
Dat snap ik niet helemaal. Op b.v. roken heb je ook extra belasting, en dat kost dus juist alleen maar geld vanwege het papierwerk?
Je hebt de klant, de winkelier en de overheid. Bij extra belasting sluis je alleen geld over van de ene naar de ander, met een bepaald verliespercentage. Soms moet je dat voor lief nemen, omdat je bijvoorbeeld wel belangrijke voorzieningen wil aanleggen. Heel simpel gezegd: Als je extra belasting op roken invoert, dan betaalt de klant dat aan de winkelier, die moet het weer doorgeven aan de overheid en de overheid gaat vervolgens iets doen voor de klant. Efficient is anders.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:23:
[...]

Dan geef je beter het signaal af dat je enkel groene stroom wil. Dit kan al, je hebt maatschappijen die je groene stroom verkopen waarvan gegarandeerd is dat ze op een milieuvriendelijke manier opgewekt is uit hernieuwbare energiebronnen.
Uiteraard kunnen ze niet garanderen dat het elektronnetje in jouw gloeilamp ook door een windmolen gelopen heeft, maar die bedrijven produceren / kopen evenveel groene stroom in als hun klanten verbruiken.
(vb. nuon levert deze groene stroom; http://www.nuon.be/nl/part/prod_groene_stroom.html)
De prijs is wel iets duurder, maar als al die mensen die zeggen met het milieu begaan te zijn op dergelijke contracten zouden overstappen (en dus ook de meerprijs ervoor betalen), dan verplicht je in dat geval nuon om ofwel zelf groene energie te produceren, of ze ergens in te kopen. Op die manier wordt er meer groene stroom geproduceert.

Via google kom ik erop dat 10,5% van de nuonklanten voor nuon nature kiest. Blijkbaar vindt nog steeds 90% (ervan uitgaande dat bij andere maatschappijen ook 10% kiest voor groene stroom) dat het milieu die paar eurocentjes niet waard is (want daar gaat het hem echt om, groene stroom kost 17c/kWu, inclusief belastingen en al die andere zaken), terwijl je toch meer dan 10% hoort zeggen dat ze wel degelijk om het milieu geven...

edit; gloeilampen verbieden is typisch zo'n niet hard te maken regel. Zelf moet ik niet weten van spaarlampen (ze gaan traag aan, geven geen fel wit licht zoals een gloeilamp...), dus of ze spaarlampen verbieden of niet maakt mij niet uit. Ik zal ze blijven gebruiken. In plaats van 60w peertjes vervang ik ze dan overal door 100w peertjes met een dimmer ervoor, dan gaat je gloeilamp zelfs niet meer stuk (in de keuken beneden hebben we 30 spotjes zitten die maar op 60% branden door die dimmer. Ondertussen zitten ze daar al 20 jaar, en ze branden toch gemiddeld een uur of 4 per dag. Van die 30 is er al 1tje kapot gegaan)
Ho even. calm down. Er is een bepaalde limit aan groene stroom ( voor 900.000 huishoudens of zoiets). Ik gebruik het zelf ook en ik weet via mijn leverancier Essent en daarna RWE dat groene stroom niet voor iedereen beschikbaar is. Als we allemaal op groene stroom overstappen gaat het een beetje fout.

Je zou je wel kunnen afvragen waarom die capaciteit nog niet bereikt is en dan zou je weer kunnen verklaren dat mensen bang zijn om achter het net te vissen. Ik vind je bijdrage heel goed, maar neem eerst even kennis van de complete stof voordat je zo'n harde mening hier neerplant ;)

Hier ging het gisteren wel fout. Niet om 19:55, maar om 20:01. De stroom viel weg en ik zat ineens in het donker. Mijn systeem startte gewoon op door de UPS en ik ben gewoon gaan internetten terwijl 5 minuten later de stroom weer aan was. Weet ik meteen dat mijn UPS nog werkt. Aan de PC merk je dan niets aparts, alleen dat je weet dat je 8 kilo aan loodaccu gebruikt per uur :o
Om 125A te krijgen (was vroeger al dol op batterijtjes en ik kan er alles mee :) ) heb ik wel even 32 kilo aan accu's staan. Laat staan dat Varta claimt meer dan 30 watt/kgcelm. accu te kunnen opslaan.

Gaat accu straks even refreshen. Even leegtrekken en dan weer herladen.

Waarom het hier misging was niet de bespaaractie zelf, maar de slechte staat van de droger van de buurvrouw. Die trekt een beetje teveel weg bij het opstarten (dikke dip in licht vanuit de lamp) en dat ding moet gemaakt worden. Ik heb zelf ook een droger, maar die is lang zo erg niet. Ons blok zit op een fasestop van 63A en deze had het begeven. Vraag mij niet hoe het kon, maar bij de buuv lagen alle stoppen eruit en mijn aardleks hebben beide ingegrepen. Geen schade hier.
Die droger van haar schijnd kortsluiting te maken bij het opstarten. Dat is de enigste reden dat ik zoiets kan verklaren want door het indrukken van de herresetbare fasestop was alles weer oke. De buurman had dat al gedaan. De straatlantaarns zijn hier trouwens wel uitgegaan en de kerk was even niet beschenen met 4 grote lampen.

->"Ik kan geen koffie meer zetten zonder stroom". Ooit gehoort van koffie opgieten met een fluitketel ;) . Weer een probleem opgelost.
->"Ik kan niet wassen zonder stroom". Echt wel. Pak een grote prullenbak, maak die schoon en vul hem met heet water en een schepje waspoeder. Was erin, elk half uur even flink roeren. Als water is afgekoeld alles uitspoelen, uitwringen en ophangen en je was is brandend schoon. Het kan wel :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2007 05:34 ]

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-11 21:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 05:18:
[...]

->"Ik kan geen koffie meer zetten zonder stroom". Ooit gehoort van koffie opgieten met een fluitketel ;) . Weer een probleem opgelost.
->"Ik kan niet wassen zonder stroom". Echt wel. Pak een grote prullenbak, maak die schoon en vul hem met heet water en een schepje waspoeder. Was erin, elk half uur even flink roeren. Als water is afgekoeld alles uitspoelen, uitwringen en ophangen en je was is brandend schoon. Het kan wel :)
Dan moet je wel gas hebben en niet zoals in veel moderne wijken alleen stadsverwarming. Dan heb je alleen nog koud water en minieme verwarming want de pomp draait ook op stroom |:( (stom systeem maar verplicht, heb geen gas aansluiting)

Vind het overigens wel slecht, als je een of andere extremistische leider bent en je hebt redelijk wat volgelingen dan kan je op deze manier een aanslag plegen. Door wat lampen aan en uit te zetten 8)7
Natuurlijk heb je als je zoveel volgelingen hebt natuurlijk makkelijkere manieren om Nederland te ontregelen maar toch..
Pagina: 1 2 Laatste