Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

afwijkende PC-case schroeven

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Real_MaRsMaN
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik werk als ICT-buitendienst medewerker bij een ROC en we gebruiken daar HP desktops met een eenvoudig toegankelijke PC-case. Op zich makkelijk, ware het niet dat ook de studenten dit inmiddels ontdekt hebben. Gevolg: regelmatig verdwijnen er geheugenstrips, harddisks, DVD-spelers en andere leuk-voor-thuis PC-onderdelen.

Nu willen we dit oplossen door de PC-kast dicht te schroeven. Alleen kunnen we dit niet met normale kruisschroefjes doen, want een kruiskopschroevendraaier heeft natuurlijk iedereen.

Weet iemand of er ook schroeven voor PC-cases te koop zijn met een afwijkende kop? Bijvoorbeeld een "mercedes-ster" o.i.d.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 16:52
ik zou zeggen ga eens kijken in je plaatselijke doe het zelf zaak (gamma en dergelijke)

BOE

Verwijderd

Waarom niet gewoon een slotje? De HP dozen bij ons op school hebben een oogje voor een hangslot. De ict dienst heeft een loper om ze allemaal open te maken. Je kan dan ook gelijk de draden in het oog doen, zodat je muis en toetsenbord ook "veilig" zijn (iig niet meer zo makkelijk te stelen).

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er zijn voldoende mogelijkheden om een PC dicht te maken maar hou er rekening mee dat open maken ook nog wel eens een uitdaging zal zijn, ook voor de beheerders.

Besides; als een student 4GB uit een grafisch werkstation wil jatten, kan dat alsnog binnen een minuut of 5 tenzij je een case-mod van een brandkast maakt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Real_MaRsMaN
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:32:
Er zijn voldoende mogelijkheden om een PC dicht te maken maar hou er rekening mee dat open maken ook nog wel eens een uitdaging zal zijn, ook voor de beheerders.

Besides; als een student 4GB uit een grafisch werkstation wil jatten, kan dat alsnog binnen een minuut of 5 tenzij je een case-mod van een brandkast maakt.
"

Het is ook de bedoeling dat het wat meer werk kost dan alleen even die kast openschuiven. Iedere beheerder krijgt natuurlijk een bijbehorende schroevendraaier met zich mee.

Trouwens, vrijwel alle PC's staan in ruimtes met toezicht. Als daar dus iemand uitgebreid met een schroevendraaier aan de gang gaat, valt dat altijd meer op dan even die kast openschuiven.

• MAX3400

MAX3400

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:35:
[...]Trouwens, vrijwel alle PC's staan in ruimtes met toezicht. Als daar dus iemand uitgebreid met een schroevendraaier aan de gang gaat, valt dat altijd meer op dan even die kast openschuiven.
No offence, maar belabberd toezicht?

Zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd; gewoon een hangslot. Desnoods vervang je 1 schroef door een Philips-schroef?

• Real_MaRsMaN
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:37:
[...]

No offence, maar belabberd toezicht?

Zoals hierboven ook al wordt gesuggereerd; gewoon een hangslot. Desnoods vervang je 1 schroef door een Philips-schroef?
Ja, docenten hé....
En een hangslotje is vrij omslachtig. We zoeken iets simpels en goedkopers waar we snel mee kunnen werken.

Maaruh, wat bedoel je met Philips schroef? Is dat niet gewoon een standaard kruisschroef?

• MAX3400

MAX3400

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Ja, docenten hé....
En een hangslotje is vrij omslachtig. We zoeken iets simpels en goedkopers waar we snel mee kunnen werken.

Maaruh, wat bedoel je met Philips schroef? Is dat niet gewoon een standaard kruisschroef?
Google? Gamma?

Beveiligen van een PC hoeft niet te beginnen bij Tweakers en te eindigen bij je PC-boer.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/AK21956.jpg

komt u maar.. :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 15:52
Je kan in de Gamma misschien wel 'afwijkende' schroeven vinden, maar dat wil ook zeggen dat de leerlingen gemakkelijk aan de bijbehorende schroevendraaier kunnen komen. Voor dit soort zaken is imo strenger toezicht nog altijd de beste oplossing, tenzij je er idd een brandkastmod van maakt - maar dan maak je het eigenlijk jezelf moeilijk.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29
Een hangslot krijg ik even snel open als een schroefje (als beheerder zijnde), en bovendien dondert zo'n hangslot niet snel van tafel.
Ik zou voor de hangsloten gaan. Die hoeven niet massief te zijn natuurlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Is het niet mogelijk om een soort van slot op de kast te maken waardoor de kast alleen te openen is door middel van de bijbehorende sleutel?

Volgens mij is dit wel bruikbaar :)
http://www.wesecure.com/M...een=CTGY&Category_Code=CL

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-11 18:35
Ik werk hier op VMBO school in groningen, en het is hier zelfs zo erg geworden dat we de pc kasten met hangsloten dichtgemaakt hebben, (waar dan ook gelijk alle randapparatuur doorheen zit).

• mfz11
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-10 22:07
je kan bij Wurth een ijzerwaren groothandel alleen voor bedrijven. Hun eigen type schroef bestellen met bijbehorende schroevendraaiers is een soort van sterkop maar niet helemaal. je kan helaas niks online bij hun bestellen. en er zijn vast nog wel andere groot handels die hun eigen type schroefkop hanteren juist voor dit soort situatie's ik weet alleen toevallig van het bovenstaande bedrijf.

• Real_MaRsMaN
MAX3400 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:43:
[...]

Google? Gamma?

Beveiligen van een PC hoeft niet te beginnen bij Tweakers en te eindigen bij je PC-boer.
Been there, done that... Googlen of schroeven levert vooral scheepsschroeven op ;-) en bij de Gamma, daar kun je eigenlijk alleen terecht voor de klussers schroeven zeg maar....

We zijn zelfs al bij een schroevengroothandel (ja, die bestaan) geweest, maar daar hebben ze alleen schroeven voor de industrieële markt. Wij zoeken dus echt security schroeven. Blijkbaar is daar niet echt een grote markt voor |:(

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
Inbus? Sterretjes? Is iig lastig te openen met een gewone schroevendraaier, maar zoals gezegd ook wel te openen. En wat als de leerling effe gauw de schroeven uitboort ? :P

De wijzen komen uit het Oosten!

• MAX3400

MAX3400

NoepZor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:48:
Inbus? Sterretjes? Is iig lastig te openen met een gewone schroevendraaier, maar zoals gezegd ook wel te openen. En wat als de leerling effe gauw de schroeven uitboort ? :P
Lol ja... Gewoon een boormachientje op USB meenemen. :*)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.renoveren-restaureren.be/uploaded_images/VDRAPNTXB-703210.JPG
de TORX..

ik denk dat dit nog het meeste nut heeft want niet iedereen heeft deze schroevendraaier..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43
eXcyle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:46:
Ik werk hier op VMBO school in groningen, en het is hier zelfs zo erg geworden dat we de pc kasten met hangsloten dichtgemaakt hebben, (waar dan ook gelijk alle randapparatuur doorheen zit).
Is niet vreemd, dat is op HBO scholen ook noodzakelijk... helaas. En zelfs dan... doorgeknipte monitorkabels zodat ze het muissnoertje door het slot terug kunnen trekken is een tijdje heel gewoon geweest op de school waar ik zat. Dat was overigens snel afgelopen toen de helpdesk gesloopte PCs gewoon niet meer ging repareren of vervangen: gewoon een week of langer laten staan en duidelijk maken dat je gesloop niet pikt. Gaan studenten uiteindelijk wel opletten wat er gebeurt in een klaslokaal.

Verwijderd

Even naar een goede ijzerwinkel daar kunnen ze wel van die torx schroeven bestellen met een pinnetje in het midden.

Of een toezichthouder, geen toezichthouder beschikbaar deur op slot.

Edit: een beetje te laat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 11:53 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00
De hp pc's die wij hier gebruiken kun je dicht/vastmaken met zo'n monitor slotje :) mischien moet je daar eens naar kijken, er zit dan een klein sleufje achterop van ongeveer 1 bij 4 mm.

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-11 21:03

LieveNiels

On Fire

Op het moment zit de case zeker dicht zonder schroeven? Ik denk dat er al een stuk minder gejat wordt als je die dingen dichtmaakt met een aantal normale kruiskop schroeven. Je moet dan al flink wat meer moeite doen om de kast open te krijgen. Torx schroeven als hierboven zorgen ervoor dat de daders nog wat extra werk hebben, wat de drempel weer aanzienlijk hoger maakt. Maar als ze het echt willen hebben en er dus bereid zijn moeite voor te doen, dan ben je toch echt aangewezen op camera's, want ieder afwijkend schroefje dat jij koop, kunnen zij ook kopen.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 17:41

Beugelfles

I love rusty spoons

eXcyle schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:46:
Ik zit hier op Uni (nijmegen) en daar zit op alle kasten ook een hangslot met alle draden van randapperatuur er doorheen. Is denk ik gewoon een preventiemaatregel.

offtopic:
Ik denk dat studenten op het WO wat minder vandalistisch zijn ingesteld als studenten op het VMB maar puur uit voorzorgsmaatregel zou ik toch echt alle pc's voorzien van een hangslot. Of het nou op een VMBO school of op een universiteit is

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Bin there, done that... Googlen of schroeven levert vooral scheepsschroeven op ;-) en bij de Gamma, daar kun je eigenlijk alleen terecht voor de klussers schroeven zeg maar....

We zijn zelfs al bij een schroevengroothandel (ja, die bestaan) geweest, maar daar hebben ze alleen schroeven voor de industrieële markt. Wij zoeken dus echt security schroeven. Blijkbaar is daar niet echt een grote markt voor |:(
Security schroeven heeft totaal geen zin omdat een mal zo gemaakt is, dus zo ook een tool ervoor. En als je simpele kleine hangslotjes aanschaft in grote aantallen dan kun je daarop ook weer een korting krijgen. Maw, er zijn wel simpele en goekope oplossingen, maar daar wil je blijkbaar niet aan :)

Ook de opdrachtgevers moeten denk ik niet zo moeilijk doen, een slotje is vele malen goedkoper dan een mem reepje of harde schijf. Het iedere keer weer terug laten plaatsen van onderdelen of een harde met data en OS terug plaatsen is ook weer vele malen duurder.

Preventie is nog altijd het beste middel, een camera uit het zicht, een paar snappen en van school zetten, dan weet de rest gelijk waar ze aan toe zijn. De beveiligingswereld is net zo ingesteld, preventief, pakkans is altijd aanwezig en bij een heterdaad zwaar strafbaar.

• mfz11
  • Laatst online: 27-10 22:07
zoals ik boven aangaf er zijn genoeg groothandels die alleen aan bedrijven leveren die hun eigen schroefkop er op na houden en in rvs ga jij die niet met je usb boortje doorboren.

• The Eagle
  • Laatst online: 14:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle werkt zelf ook @ROC.

Bij ons zijn alleen hangsloten niet voldoende. De oogjes van onze Dell's worden gemolesteerd met een schroevendraaier, slotje is er dan uit te vissen. Nog alle hardware weg.
Beste werkt gewoon een aan de tafel vastgeklinkte beugel :Y)

En cameratoezicht en zware straffen >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
De beste beveiliging zal een slot zijn. Sleutels behoren uniek te zijn.
Alle afwijkende soorten schroeven zoals torx, inbus etc. zijn ook te openen door mensen die moeite doen om het juiste stuk gereedschap mee te nemen, alhoewel een aantal mensen zich door deze beveiliging zullen laten tegen houden. Dus popnagel oogjes op de kast en hang er een slotje aan!

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien hebben ze hier wel iets voor je ..

• Real_MaRsMaN
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:54:
[...]

Security schroeven heeft totaal geen zin omdat een mal zo gemaakt is, dus zo ook een tool ervoor. En als je simpele kleine hangslotjes aanschaft in grote aantallen dan kun je daarop ook weer een korting krijgen. Maw, er zijn wel simpele en goekope oplossingen, maar daar wil je blijkbaar niet aan :)
Elke beveiligingmaatregel valt natuurlijk te omzeilen. Maar het gaat er om dat diefstal MINDER gaat voorkomen. Helemaal uitbannen hoeft niet en we hebben ook de illusie niet dat we dat kunnen bereiken. Als het mensen gewoon wat moelijker gemaakt kan worden, dan is dat al een hele stap in de goede richting.

We gaan vanmiddag trouwens naar een ijzerwarenzaak hier in de buurt. Want wat hierboven al geopperd werd (ijzerwarenwinkel met eigen en unieke schroefkoppen) blijkt ook daar mogelijk. Ben benieuwd....

• NoepZor
Maar die hangsloten zijn echt zwaar irritant, muisje leasen is er niet meer bij als een of andere grappenmaker de muis van de pc waar je achter zit heeft gesaboteerd. Ook het niet repareren van PC's is zo zwaar irritant.. klasgenoot van me had juist extra een muis nog verder gesloopt in de hoop dat ie eindelijk vervangen zou worden maar helaas, 3 weken later nog steeds hetzelfde afgebroken muisje. Diep triest.. daar betaal je dan €1500 collegegeld aan :S

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:47:
[...]

Bin there, done that... Googlen of schroeven levert vooral scheepsschroeven op ;-) en bij de Gamma, daar kun je eigenlijk alleen terecht voor de klussers schroeven zeg maar....

Ligt het aan mij, of is de standaard oplossing al 3x gegeven: een hangslot?

Je kunt nog een week zoeken en dan erachter komen dat je custom schroefjes 3x duurder zijn dan een hangslot, met wat gepruts soms ook te openen zijn met een normale schroevendraaier of een platbek tang, en dat daarna al je randapparatuur vleugels krijgt.

Tip: Gewoon hangslotjes, randapparatuur er doorheen en klaar. Daarvoor zit dat oog er ook aan.... zodat je niet hoeft te kloten met rare schroeven.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of zo'n andere schroefkop veel zin heeft. Vaak kun je de schroef dan ook nog wel met een tangetje oid lospeuteren (waterpomptang, platbektang oid). En sowieso zal er voor elke schroef wel een schroevendraaier zijn, dus kleine moeite om voor een paar euro een passend schroevendraaiertje te halen bij de gamma.

Beste lijkt me toch een hangslotje en evt. cameratoezicht in de lokalen.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:00:
Maar die hangsloten zijn echt zwaar irritant, muisje leasen is er niet meer bij als een of andere grappenmaker de muis van de pc waar je achter zit heeft gesaboteerd. Ook het niet repareren van PC's is zo zwaar irritant.. klasgenoot van me had juist extra een muis nog verder gesloopt in de hoop dat ie eindelijk vervangen zou worden maar helaas, 3 weken later nog steeds hetzelfde afgebroken muisje. Diep triest.. daar betaal je dan €1500 collegegeld aan :S
Is het bij je opgekomen om te melden dat de muis stuk is?
Want misschien test de beheerder om 5 uur niet even alle muizen uit om te kijken of er iets mis is :+

• Demo
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik ben bij HP's wel eens een systeem tegen gekomen met grote ronde sloten op de achterkant. Deze sloten waren instelbaar dmv een of andere masterkey. De sleutels hadden een code en met die masterkey kon je het slot dan op zo'n code instellen.
Als ik mij niet vergis levert Enermax trouwens ook doosjes met 'security schroeven'. In dit doosje zitten 2 verschillende soorten schroeven met bijbehorende sleutels.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:06

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

NoepZor schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:00:
Als je denkt dat je voor €1500 het recht hebt om muizen nog maar wat verder te slopen ben je ook redelijk triest. Je bent gebruiker, geen eigenaar, gedraag je daar dan naar.

Hangslotje werkt echt het beste denk ik. Verder wordt een computerzaal denk ik niet geplunderd op het moment dat er meerdere studenten/scholieren aanwezig zijn; sluit eventueel op rustige momenten alle computerzalen op 1 na. Hoef je alleen die nog van een camera te voorzien voor momenten dat het zelfs daar erg stil is en er geen toezicht beschikbaar is.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 23:27
Ik werk op een Mytylschool en wij hebben eigenlijk alleen maar Dells. Een Dell heeft AFS op zijn netwerk kaart zitten deze waarschuwt alle systeembeheerders via de email (blackberrys ftw) waneer een pc kast open gaat. Of waneer de stekker er word uitgetrokken.

Dus stel iemand sloopt nu 512 ram uit een pc waar 1 gb in zit laat hij me dat weten en kan ik verhaal gaan halen bij de docent die op dat moment in de klas aanwezig is.

Heeft HP ook niet zo iets?

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
CF-Warlock schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:21:
Ik werk op een Mytylschool en wij hebben eigenlijk alleen maar Dells. Een Dell heeft AFS op zijn netwerk kaart zitten deze waarschuwt alle systeembeheerders via de email (blackberrys ftw) waneer een pc kast open gaat. Of waneer de stekker er word uitgetrokken.

Dus stel iemand sloopt nu 512 ram uit een pc waar 1 gb in zit laat hij me dat weten en kan ik verhaal gaan halen bij de docent die op dat moment in de klas aanwezig is.

Dat werkt ook als de stekker er uit is, en dan bedoel ik nadat ze hem uitgezet hebben, of heeft hij dan genoeg spanning om nog een mail te versturen?

En als ze de netwerkstekker eruit trekken?

[ Voor 11% gewijzigd door Jape op 01-02-2007 12:29 ]

• Palomar
  • Niet online
CF-Warlock schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:21:

Beetje slimme boef trekt dan eerst de netwerkkabel eruit :P En verhalen op de docent lijkt me ook niet echt van toepassing, want ze gaan natuurlijk niet tijdens een college een PC openschroeven... Lijkt me eerder iets voor de vrije uurtjes als er even niemand in het lokaal is.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

http://www.bigbruin.com/html/enermaxscrews.htm
Enermax Security Screws :)
Maybe nuttig?

Er zijn wel nederlandse shops die ze hebben iig (Freezinghardware.nl volgens mij)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:00:
[...]

Elke beveiligingmaatregel valt natuurlijk te omzeilen. Maar het gaat er om dat diefstal MINDER gaat voorkomen. Helemaal uitbannen hoeft niet en we hebben ook de illusie niet dat we dat kunnen bereiken. Als het mensen gewoon wat moelijker gemaakt kan worden, dan is dat al een hele stap in de goede richting.

We gaan vanmiddag trouwens naar een ijzerwarenzaak hier in de buurt. Want wat hierboven al geopperd werd (ijzerwarenwinkel met eigen en unieke schroefkoppen) blijkt ook daar mogelijk. Ben benieuwd....
Met een beetje moeite valt inderdaad alles open te krijgen ;) Maar zoals hier al eens geopperd werd, zal diefstal ook al minder voorkomen met gewone schroeven maar het blijft nog steeds relatief gemakkelijk. Het moeilijker maken kan inderdaad met schroeven met unieke schroefkoppen zoals op http://www.brycefastener.com/. De prijs van zo'n schroeven ligt natuurlijk veel hoger dan van normale schroeven. Maar anderzijds heb je maar enkele schroeven nodig om de PC te beveiligen. Om een zijpaneel vast te schroeven, kan je één veiligheidsschroef gebruiken en de rest normale schroeven. Als je dan 1000 veiligheidsschroeven koopt, kan je al 500 PC's beveiligen. Onthoud dat voor een PC-case normaal geen metrische schroeven gebruikt worden! Normaal zijn dat schroeven van #6-32 x 1/4". #6-32 slaat op de diameter en 1/4" is de lengte. Soms kan het voorkomen dat 1/4" niet te verkrijgen is en dan kan je bijvoorbeeld ook 3/8" nemen die iets langer is.
Zorg ook dat de schroeven een bolle kop hebben zodat er niet gemakkelijk een tang op gezet kan worden. Anders is de beveiliging compleet nutteloos. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 01-02-2007 12:41 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
@ resettim: Torx is ook overal te koop volgens mij ;)

Verwijderd

allemaal nogal te makkelijk, schroefjes. het hangslotje lijkt mij erg verstandig. of de pc's in een kastje zetten met een hangslotje er voor.

Verwijderd

ik weet niet wat die pc's allemaal moeten kunnen (qua cpu en geheugenbelasting), maar is het geen optie dat je gelijk bij ons op de campus overgaat naar een dikke server met thin clients eraan?

Bij ons staan er thinclients van HP, waar enkel een scherm / muis / toetsenbord aanhangt. Verder zijn er nog 2 USB poorten over, dus dat vormt ook het probleem niet. Die dingetjes kan je inderdaad zeer makkelijk stelen, maar aangezien je er toch niets mee kan doen (desnoods laat je in de zijkant 10x10cm groot het logo van de school inlaseren/branden) zijn ze niet diefstalgevoelig. De randapparatuur kan inderdaad nog steeds gestolen worden, maar een sweexmuis van 3€ en een sweextoetsenbord van 3€50 zijn niet echt diefstalgevoelig denk ik

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-compaq-t5125-t5520-t5525-thin-client-pc_190x170.jpg

@Laagvliegerke; dergelijke schroeven maken niet uit, als het gasten zijn die perse die 2 gig ram uit je systeem willen halen komen ze wel met een afgezaagde schroevendraaier en een tubetje loctite af. loctite op de afgezaagde schroevendraaier; tegen de schroef zetten en je kan ze er zo uitdraaien (heb je wel 1 schroevendraaier per schroef nodig, maar als het om 3 vijsjes gaat is het nog steeds een goedkope deal).

Een andere oplossing zou gewoon zijn om de boel af te sluiten en de studenten geen toegang meer te verschaffen / enkel 1 lokaal open te laten met minder pc's ter beschikking. Jammer voor degenen die het serieus menen, maar je kan niet zelf blijven opdraaien voor een paar man die zijn spullen niet eerlijk wil kopen.

Op zich vind ik het wel vreemd dat jullie met dat probleem zitten, al onze CAD en java-labs hebben gewone desktops staan. Bij de CAD labs gaat het over een 70a80tal P4 3.0's met 1 gigabyte ram en een 10tal single Xeon's. Bij de java-labs gaat het om een 40tal intel 930 cpu's met 2 gig ram erin. Die 930's zitten zelfs in standaard snel-open dell cases, waar je met het indrukken van 1knop op elke zijkant de pc kan openen (vouwt open naar boven). Makkelijker kan dus niet, en toch wordt daar niets gestolen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 12:48 ]

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 10:12

SilentSimon

Have you been hopped?

Bij mij op HBO hebben ze idd van die hangsloten met alle randapparatuur er doorheen. Om MBO waar ik zat hadden ze de kasten in een tray staan onder het bureau met zon dikke speciale schroef ervoor. Dat werkt ook wel denk ik.

• Real_MaRsMaN
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:40:
ik weet niet wat die pc's allemaal moeten kunnen (qua cpu en geheugenbelasting), maar is het geen optie dat je gelijk bij ons op de campus overgaat naar een dikke server met thin clients eraan?
We hebben net zo'n 1000 nieuwe HP dc7600's weggezet. Dan denk ik dat schroefjes toch wat goedkoper zijn. :+

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Misschien dat dit iets voor je is

Afbeeldingslocatie: http://www.nexustek.nl/images/slk8000_top.gif

http://www.nexustek.nl/lockkit.htm

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Torx zijn het makkelijkst. Waar je ook even naar moet kijken (anders komen ze er zelf achter) de front van een HP is niet stevig. Draai daar ook een schroef in anders kunnen ze met hun gladde jat handjes net onder de DVD/Cdrom speler komen en kunnen ze net bij het geheugen. Trust me, dat hebben we hier ook gehad (ook school)

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:00
en per gebruiker voordat ze weg mogen de pc controleren?

is sinds kort bij ons op school ingevoerd (en dan nog wel op de ict opleiding :X )
werd ook van de project-pc's allerhande dingen 'geleend'

nu moet je dmv je barcode (leerlingnummer) en de barcode op de pc je laten registreren

en als je hem weer wilt opbergen, weer laten 'uitscannen'' waarbij de pc even gecontroleerd word of er ook iets mist

nu weet ik niet of dit haalbaar is gezien het bij ons maar elke keer om een beperkt aantal pc's gaat
maar toch, elke keer nieuw ddr(2) aanschaffen....

edit:
en van het geld dat je nieuwe onderdelen koopt, security aanschaffen? in de vorm van een persoon?
(werkt meestal beter dan camera's)

[ Voor 11% gewijzigd door Remond_FRL op 01-02-2007 13:14 . Reden: toevoeging ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• cyctech
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:55
Ik zou inderdaad voor een SLOT kiezen,
Hangslot van redelijk formaat.
Een gat boren dwars door de te openen deur en de achterkant van de PC.

Toch erg jammer dit.
Toen ik op uni zat was dit echt niet aan de orde.
Echt schandalig

• floriske.nl
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:40:
[...]

Ja, docenten hé....

Wat is nu sneller dan een hele reeks hangsloten met dezelfde sleutel? Je steekt je sleutel in het slot, draait hem om en open is het ding.

Elke schroef met onverzonken kop is sowieso simpelweg met een tang los te draaien, de eerste slag gehad en je draait hem er zo met de hand uit, in mijn ogen geen oplossing dus.

Verwijderd

In mijn ogen is de beste oplossing SecuPlus SaveLine's kabels met kleine hangsloten.

Bedenk wel dat je diefstal niet voorkomt maar dat je d.m.v. camera's eerlijke mensen eerlijk houdt ;)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Zoals velen hier al gezegd hebben, haal gewoon wat goedkope hangslotjes, eenvoudig erop te zetten, eenvoudig eraf te halen en dat slopen ze niet zomaar eventjes.

Die aangepaste schroeven hebben geen nut, dat maakt het alleen maar lastiger voor je personeel. De huidige kasten zijn juist erg eenvoudig te openen en dat moet je zo houden, met een slot erop zijn ze nog net zo makkelijk te openen maar alleen voor mensen met de sleutels.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

http://www.avanquest.co.uk/pcguardiananti-theft/screwmount.html

Dat hebben wij op school ook...
Je beeldscherm+PC case zit er aan vast....
Wij hebben ook HP kasten op school, en daar zitten ringen achterop waar je zo'n kabel door kunt doen.
Eenmaal er doorheen kan de kast niet meer open.

Afbeeldingslocatie: http://www.avanquest.co.uk/pcguardiananti-theft/images/1626_CPU_Lock.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avanquest.co.uk/pcguardiananti-theft/images/1626_Components.jpg

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
en ev. als aanvulling een regel:

Studenten die er op betrapt worden schade toe te brengen aan een computer, mogen de rekening betalen van _alle_ herstellingen aan die computer waarmee zij betrapt werden.

(en indien je zo'n detector-systeem hebt, zoals hiervoor vermeld, of zelf een goede opvolging doet mbv snmp-logging enzo)

Indien de student niet betrapt wordt door de toezichter, mag de toezichter voor de kosten opdraaien.
(dan zal hun laksheid ook een veranderen in alertheid)

Die regel voor studenten goed duidelijk ophangen bij de ingangen naar de lokalen en aan ev. muren.

Die voor de docenten/toezichters ophangen in hun koffie-hoek.

Harde wetten stellen om die mentaliteit om te doen slaan,
sloten en schroeven maken het gewoon nog uitdagender om zoiets te doen.

[ Voor 0% gewijzigd door soulrider op 01-02-2007 17:40 . Reden: paar letters vergeten ]

• ReseTTim
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

als je dat soort rechten gaat hanteren.. dan vind ik dat zij (toezichters / docenten) mogen eisen dat er hangsloten op de kast zitten..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

ReseTTim schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:50:
[afbeelding]
de TORX..

ik denk dat dit nog het meeste nut heeft want niet iedereen heeft deze schroevendraaier..
Ik heb die schroevendraaier hier liggen, iig een kopje.

Als ik wil kan ik er dus nog steeds bij en heeft het geen zin om deze schroeven te installeren. Voor een paar eurie heb je zo'n kopje gekocht bij dezelfde bouwmarkt als jij diezelfde morgen de schroeven kocht.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

soulrider schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:37:
Studenten die er op betrapt worden schade toe te brengen aan een computer, mogen de rekening betalen van _alle_ herstellingen aan die computer waarmee zij betrapt werden.
Dit is zeer leuk qua regelgeving, maar gaat uiteraard niet pakken. Stel ik sloop een pcmuis/cdspeler per ongeluk (lade staat uit en ik zet mijn rugzak op de tafel en kraak zo het laadje af), of ik wijs iets aan op het scherm en duw een leuke verkleuring in de LCD. De kans lijkt nu wel klein dat zoiets gebeurt maar het kan (ik zou het nooit bewust doen, dus daarmee dat ik zo domme voorbeelden zoek).

Stel ik mol een LCD twv 300€ (daarvoor vind je zat 17" schermpjes), en jij komt aan met een factuur van 700€ aan herstelling. Dan moet jij aan mijn verzekering kunnen verantwoorden waarom dat schermpje 700€ gekost heeft, terwijl de winkelprijs een pak minder is. (zelfs half-opzettelijke schade kan je op je verzekering verhalen. Ik heb op mijn vorige school ooit eens met iemand gevochten op de speelplaats en daarbij per ongeluk zijn bril aan gruzelementen geslaan. Verzekering dekt zoiets) Gaat dus niet werken.

Zelfs dan nog, als ik het opzettelijk gedaan zou hebben kan je maximaal de schade laten betalen die ik teweeg gebracht heb. Vraag je meer dan kan je de zaak voor de rechtbank laten voorkomen, je wint sowieso omdat jij als ict-beheerder geen straffen (zijnde geldsommen) mag opleggen. Het enige wat je kan doen is aangifte doen bij de politie wegens vandalisme.

Verwijderd

"Indien de student niet betrapt wordt door de toezichter, mag de toezichter voor de kosten opdraaien."

Waar woon jij? Noord-Korea?
Zulke dingen kun je niet eens eisen.

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 19:43
Is een registratiesysteem niet het makkelijkst (in combinatie met sloten).

Bij ons op school (Havo/VWO) hebben we een systeem dat zo is inricht:

- Je meldt je bij de mediathecaris en levert bij hem je schoolpasje in.
- Je moet je op de pc waarachter jij gaat zitten inloggen met je schoolcode.
- Mediathecaris/systeembeheerder kan alles zien wat jij op de pc doet, dus ook als jij de netwerk kabel of stroomkabel eruit trekt.
- Doordat ze je pasje hebben gescand kunnen ze altijd zien wie/waar heeft gezeten en deze persoon hier ook op aanspreken.

Zeker als je dit in combinatie met een slot gebruikt reduceer je diefstallen al voor een (zeer) groot deel lijkt mij zo. Verder moet je misschien wat meer controle op de studenten in het lokaal houden, indien mogelijk.

Hier moet ik wel bijzeggen dat wij op school van die Thin Clients hebben (die ook al eerder genoemd zijn in dit topic) ;)

• heuveltje
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Real_MaRsMaN schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 11:35:
[...]
"

Het is ook de bedoeling dat het wat meer werk kost dan alleen even die kast openschuiven. Iedere beheerder krijgt natuurlijk een bijbehorende schroevendraaier met zich mee.

Trouwens, vrijwel alle PC's staan in ruimtes met toezicht. Als daar dus iemand uitgebreid met een schroevendraaier aan de gang gaat, valt dat altijd meer op dan even die kast openschuiven.
Hoezo is een hangslotje door het daarvoorbedoelde oogje omslachtig :?
je kunt gewoon xx sloten met dezelfde cylinder laten maken, dan nog voor iedere beheerde 1 sleutel en alles is goed. ss

Lijkt me een stuk simpler en veiliger dan een of andere rare schroef, die je dan ook nog es in die draad moet hebben. en binnen de kortste keren toch wel door een leerling uitgevolgeld word (of gewoon met een tang eruitgedraaid)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

je hebt op afsluitingen voor cases met slot en al, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten/%5Csupplies%5CKensington-MemoryLock.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nowthatsit.nl/img/producten/%5Csupplies%5C3T933.gif

hier vandaan: http://www.nowthatsit.nl/?c=218

Simplicity is de bom...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Ik vond het idee van popnagels (wat op de vorige pagina geopperd was) best een goed idee.
Kast dichtpoppen :P, moet de kast open, dan boor je de popnagels maar weer uit.

• soulrider
//off-topic:

mijn vorige post, was eerder om aan te geven dat je ipv er een uidaging van te maken, ze beter kunt afschrikken om het te doen.

en idd dan krijg je reactie's als: van waar kom je ? zuid -korea (terwijl mijn woonpaats in mijn profiel staat)

Regels zijn er om na te leven: En als je dan maar enkel de muis molt terwijl de dvd-drive enzo al stuk was door iemand ander en je krijgt die ook aangerekend: tja dan had je dat op voorhand maar moeten melden.

't is zoals het huren van dvd,cd, lp's: doe je die terug binnen en er staan krassen op, dan draai je ook op voor de kosten, al al stonden ze er op voordat je ermee buiten stapten:
had je het dan maar moeten controleren en melden.

en dat effect moet je gaan krijgen bij je gebruikers:
ipv voor de lol schade toe te brengen, dat ze schrik krijgen op te draaien voor iemands anders schade. Ze zullen dan wrs op voorhand van de les of als ze net aan de pc zitten dit wrs ook gaan melden dat er iets niet goed werkt aan de pc.
(makkelijk voor jouw als beheerder: je moet zelf niet overal langs)

ps: je moet als beheerder niet rechtstreeks naar de gebruiker toe stappen:
regel het via je baas en laat het onderwijscentrum stappen ondernemen tegen de studenten.
(daarmee dat ik ook aangaf dit op te nemen in 'huisreglementen', gebruikersvoorwaarden, ....

(het straffen van die toezichters is enkel een stok achter de deur zodat ook zij gaan beseffen dat hun laksheid eigenlijk mede-oorzaak is van dat alles - en dat als er een gebruiker is die schade toebrengt zij hem/haar op die punten moet gaan wijzen: dat ie instaat voor het vergoeden van de eigen schade.)

of het ROC nu een verzekering heeft of niet voor schade door derden, speelt weinig rol.
die is er voor als de veroorzaker het zelf niet wilt betalen.
(ga je als centrum telkens meer premie betalen omdat er een paar kiekens geen verstand hebben en telkens alles stuk doen ? - dat stopt ook eh)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

er zijn al vele topic's over fysiek beveiligen geweest,

op school is het beste dat je IMHO de computer in een kast zet die rond om dicht zit,
cd/dvd media is bij de congerge aan te vragen/in te levenen voor cd/dvd server
uit de kast komen alleen maar kabels en zijn er 2 vervangbare USB poorten (goedkoopst)
leerlingen kunnen muis/toetsenbord huren/zelf meenemen/kopen bij school

camera(s) en inlognaam verzekeren dat er geen schade wordt toegebracht bij ontdekking wordt de vorige gebruiker aansprakelijk gesteld. (ouders dus) voor reperatie aan kabel/usbpoort 10,- ofzo -

Tja vanalles

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
job schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:07:
Ik vond het idee van popnagels (wat op de vorige pagina geopperd was) best een goed idee.
Kast dichtpoppen :P, moet de kast open, dan boor je de popnagels maar weer uit.
Maar dan kan er wat van dat gruis naar binnen schieten. 1 keer een niet-oplettende medewerker en BOEM doet je mobo of PSU ;)

Verwijderd

Ik zou zelf voor stevige slotjes kiezen. Je kan wel kiezen voor een apart model schroef, maar als je thuis een bitjes set hebt, dan zitten de meeste er wel in. Ook al heb je niet het juiste bitje als je een fatsoenlijke tang hebt krijg je de meeste schroeven ook nog wel open. :/

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Stepzand: daarom zijn er dus Enermax Security Screws.
Die heb een een draaiende buitenste ring, dus met een tang krijg je ze niet los.
Alleen met de bijbehorende sleutel, en die koop je niet zomaar in een ijzerhandel/bouwmarkt ;)

Verwijderd

[afbeelding]
de TORX..

Die kun je makkelijk open krijgen met kleine platkop. ;)

Die Enermax Security screws denk ik ook wel, maar dan moeten ze niet te strak aangedraaid zijn, je propt dan een kleine platkop tussen de ring, en dan moet je met een beetje geluk blijven haken achter 1 van de 3 nokjes. Denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.caseclosed.co.uk/article_content/reviews/citrusc/enermax_securityscrewkit/images/large/foamblock.jpg
Daar kun je de nokjes wel zien zitten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 18:37 ]

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:26:
Die heb een een draaiende buitenste ring, dus met een tang krijg je ze niet los.
Alleen met de bijbehorende sleutel, en die koop je niet zomaar in een ijzerhandel/bouwmarkt ;)
Ik neem aan dat er geen verschillden modellen zijn kwa sleutel behalve die 3 en 4 pins dan die erin zitten (anders heb je nog 101 verschillende sleutels nodig wat me voor een school ook niet echt makkelijk lijkt). Als je geheugen steelt was je dit toch al van plan. Zeker op een ICT opleiding zijn ze er zo achter dat die dingen van Enermax zijn. Ik kan me voorstellen dat ze voor een 15 dollar zo'n setje kopen en ze hem dan nog steeds weer open kunnen maken. Je zit dan weer met hetzelfde probleem als met de normale schroeven. Als de schroef in de bouwmarkt te kopen is is de schroevendraaier dat ook.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:51
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:39:
[...]

Ik neem aan dat er geen verschillden modellen zijn kwa sleutel behalve die 3 en 4 pins dan die erin zitten (anders heb je nog 101 verschillende sleutels nodig wat me voor een school ook niet echt makkelijk lijkt). Als je geheugen steelt was je dit toch al van plan. Zeker op een ICT opleiding zijn ze er zo achter dat die dingen van Enermax zijn. Ik kan me voorstellen dat ze voor een 15 dollar zo'n setje kopen en ze hem dan nog steeds weer open kunnen maken. Je zit dan weer met hetzelfde probleem als met de normale schroeven. Als de schroef in de bouwmarkt te kopen is is de schroevendraaier dat ook.
Tja, wie weet leest er nu wel 1tje mee :P
Maar zo blijft het altijd, wat je zegt over die schroevendraaiers..
TS kan het beste paar van die schroeven bestellen en de toezicht wat verbeteren.. lijkt me de enigste oplossing:)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

die rex security screws zijn prima.
alleen jij kunt die specifieke sleutel kopen.

en daarna een SNMP/nic-is-eruit-check. lastig te kraken.
niet onmogelijk, maar als je nou echt moeite doet pak je niet een informatica-lokaal ;)

• ShockRaver
  • Laatst online: 01:27
[afbeelding]
de TORX..

en is te kopen bij praxis en gamma voor een kleine 3 a 4 euro
dus ook geen goede oplossing...

ik zat zelf ook op een ict opleiding op t ROC
met vrij hoge "buitelander" gehalte...
opzich goede gaste maar jatte echt alles wat los gemaakt kon worde...
zelfs complete monitors ginge bij ons t schoolgebouw uit...

op me werk hebben we ook pc's etc staan..
deze staan echter op slot met een staalkabel... en hangslot...
dus openmaken kan niet... en meenemen ook niet... lijkt me betere oplossing...

of... hehehehe eff puntlasje erop... ( wel wat lastig op alu maargoed... ook wat moeilijk om open te krijgen... en ook als je er zelf bijmoet.. hehheehh)

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• ShockRaver
  • Laatst online: 01:27
soulrider schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:55:
//off-topic:

mijn vorige post, was eerder om aan te geven dat je ipv er een uidaging van te maken, ze beter kunt afschrikken om het te doen.

en idd dan krijg je reactie's als: van waar kom je ? zuid -korea (terwijl mijn woonpaats in mijn profiel staat)

Regels zijn er om na te leven: En als je dan maar enkel de muis molt terwijl de dvd-drive enzo al stuk was door iemand ander en je krijgt die ook aangerekend: tja dan had je dat op voorhand maar moeten melden.

't is zoals het huren van dvd,cd, lp's: doe je die terug binnen en er staan krassen op, dan draai je ook op voor de kosten, al al stonden ze er op voordat je ermee buiten stapten:
had je het dan maar moeten controleren en melden.

en dat effect moet je gaan krijgen bij je gebruikers:
ipv voor de lol schade toe te brengen, dat ze schrik krijgen op te draaien voor iemands anders schade. Ze zullen dan wrs op voorhand van de les of als ze net aan de pc zitten dit wrs ook gaan melden dat er iets niet goed werkt aan de pc.
(makkelijk voor jouw als beheerder: je moet zelf niet overal langs)

ps: je moet als beheerder niet rechtstreeks naar de gebruiker toe stappen:
regel het via je baas en laat het onderwijscentrum stappen ondernemen tegen de studenten.
(daarmee dat ik ook aangaf dit op te nemen in 'huisreglementen', gebruikersvoorwaarden, ....

(het straffen van die toezichters is enkel een stok achter de deur zodat ook zij gaan beseffen dat hun laksheid eigenlijk mede-oorzaak is van dat alles - en dat als er een gebruiker is die schade toebrengt zij hem/haar op die punten moet gaan wijzen: dat ie instaat voor het vergoeden van de eigen schade.)

of het ROC nu een verzekering heeft of niet voor schade door derden, speelt weinig rol.
die is er voor als de veroorzaker het zelf niet wilt betalen.
(ga je als centrum telkens meer premie betalen omdat er een paar kiekens geen verstand hebben en telkens alles stuk doen ? - dat stopt ook eh)
ps. uit mijn ervaring is t ROC ook zo corrupt als de neten...
wij kregen toen der tijd 20 nieuwe dell computers allemaal p4'tjes toen der tijd echt gloedje nieuw tft'tjes erbij.. en wat denk je... dag na aflevering gejat.. echter waren er alleen camera's in t lokaal...
daders op de camera.. en tot verbazig... was een LEERAAR zelfs aanwezig en helpte met de diefstal.. maargoed... school was weer 20 gloednieuwe dell systemen armer...

en wie ware de dupe? de leerlingen wat wij zaten weer op van die slome klote 486érs |:(

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• soulrider
ik hoop dat ze die gast ontslagen (ontslag op staande voet) hebben wegens diefstal
en vervolgd hebben voor de kosten.
(als medeplichtige...)

Damn als dat zo erg is ja dan zijn camera's met strengere regels en een streng(er) beleid beter op zijn plaats.

stelen = buiten + vervolging.

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Daarom hebben wij @ ROC een Citrix omgeving. Onze thin clients zijn niet groter dan een koekblik en zitten achter slot en grendel (muis (optical.. dus geen balletjes die missen ;), toetsenbord en tft zitten vast met een pc-kabelslot).

- Weinig onderhoud
- Geen diefstal mogelijk of in iedergeval niet interresant.
- Goed te beheren

Kost even wat in het begin, maar nu binnen 3 jaar al 1,5 keer terug verdiend.
-

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Wel leuk enzo die kast dichtschroeven, maar vergeet niet te bezels ook te beveiligen...
Want vanaf de cdspeler kom je echt super makkelijk bij de geheugen reepjes :z
Word vaak vergeten.... is maar een ideetje enzo

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 21-11 08:07
McKaamos schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:26:
Donders waar zijn deze dingen te koop? :9~
Lian Li Pc-71 met deze screws achterop :9~

There is no replacement for displacement!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

_eXistenZ_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:53:
[...]

Donders waar zijn deze dingen te koop? :9~
Lian Li Pc-71 met deze screws achterop :9~
Freezinghardware.nl heeft ze in het assortiment volgens mij.

Verwijderd

Een hel gedoe, studenten die hardware pikken. Zit op unief Hasselt (diepenbeek) en daar zijn alle PC's met een hangslot vastgeketend aan de tafels en/of aan elkaar. De kabels van randapparatuur lopen door het hangslot en in bepaalde lokalen is de monitor ook nog eens vastgeketend. Verder hebben bepaalde lokalen ook camera toezicht en/of er loopt volk rond

Ondanks al deze methoden, verdwijnen er nog regelmatig netwerkkabels en muizen :/

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 06:54

McBoom

Broem

Als er veel muizen verdwijnen de muizen niet vervangen. Laat de leerlingen dan zelf maar voor een muis zorgen, misschien leren ze dan beter op hun spul te letten. Hetzelfde geldt voor toetsenborden. Nu begrijp ik dat het niet echt practisch is om de hele dag met een toetsenbord in je tas rond te lopen, maar laat ze ergens een toetsenbord halen tegen 10/15 euro borg. Op de meeste kasten van tegewoordig de mogelijkheid om een slot van Kensington te bevestigen, waarbij het ook minder makkelijk wordt om de kast mee te nemen/open te maken.

The ramblings of an idiot

• NoepZor
Nou lekkere onderwijsinstelling dan dat ze niet eens een toetsenbordje vervangen... doe je anderen weer mee te kort he. Zou hetzelfde zijn dat de verzekering tegen jou zegt van ja je krijgt ff geen nieuwe auto, want laat die autodieven maar de pineut zijn dat er niets meer te stelen valt. Dan laten ze het wel.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43
McBoom schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:26:
Als er veel muizen verdwijnen de muizen niet vervangen. Laat de leerlingen dan zelf maar voor een muis zorgen, misschien leren ze dan beter op hun spul te letten. Hetzelfde geldt voor toetsenborden. Nu begrijp ik dat het niet echt practisch is om de hele dag met een toetsenbord in je tas rond te lopen, maar laat ze ergens een toetsenbord halen tegen 10/15 euro borg. Op de meeste kasten van tegewoordig de mogelijkheid om een slot van Kensington te bevestigen, waarbij het ook minder makkelijk wordt om de kast mee te nemen/open te maken.
Op de school waar ik gezeten heb vervingen ze die dingen uiteindelijk met oude zooi. Geweldig, een heel lokaal vol met nieuwe PCs en dan van die gare 2-knops muizen en IBM toetsenborden...

Ach ja, je moet toch wat als de zoveelste muis uit een lokaal gestolen wordt, nieuwe aanschaffen doen ze dan gewoon niet meer, gewoon de oude zooi uit de hoek van de kast halen op het moment dat er iets vermist wordt en het werkt gewoon weer :P

• Zerora
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

McBoom schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 11:26:
Eigenlijk is dit nog niet eens zo'n gek idee.

Gewoon bij een of andere balie een toestenbord ophalen en dan bijv. je schoolpasje ervoor inleveren of naam/klas noteren wanneer/wie/wat in bruikleen heeft.

Bij mij op school gebruiken we zoiets voor harde schijven en dat werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerora op 14-02-2007 16:05 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• QuiCk01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-11 20:15
Wij moeten elke dag netwerkkabel mee naar school nemen omdat ze door een paar sukkeltjes werden gejat! :S

Verwijderd

kasten dicht lijmen ? >:)

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb wel eens gehoord dat je soms ook bij onderdelen kan door een 5 1/4" drivebay opening, maar ik denk dat je dat ook al door had.

Mensen die echt kwaad willen zoeken heus wel een goed bitje op zodat ze die de volgende keer bij zich hebben. misschien kan je een paar schroeven vervangen door aluminium popnagels. die kan je zelf makkelijk met een accutol opboren als je in de kast moet. maar als iemand het ongezien (of gehoord) wil doen wordt het lastiger. En die dingen kosten ook niet zo veel per 100.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-11 16:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Misschien moet je het wel heel anders aanpakken.

Stukkie software wat gewoon al je hardware uitleest en naar een database stuurt. Komt dit niet overeen mat wat het zou moeten zijn dan de sirene's laten loeien.

Weet niet of dit mogelijk is maar misschien kun je er op verder borduren.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Valt tegen! 100 heb je voor iets meer dan 5 euro. Elke keer uitboren is ook niet bevordelijk. Er zal maar eens wat zooi naar binnen vliegen wat je net niet ziet. Stroom erop>dood. Het is ook een hoop gedoe. Werkt dan wel weer erg goed :P Zie ze al staan boren daar 8)7

Verwijderd

Misschien ligt het aan mij, maar waarom mogen die gasten alleen in het lokaal zijn. Het probleem is makelijk op te vangen door het lokaal op slot te laten en eerder te openen als de leraar er is. En het lokaal gaat weer op slot als de les voorbij is. Oké de leraar(es) moet ook wel eens naar de plee. Maar dat niet lang duren.
Ik denk dat je beter een paar blinden schroeven in een PC kan schroeven en slotje door te oogje. Die gasten die de spullen stelen willen snel werken anders worden ze gesnapt en dat willen ze niet.
Dus een paar vreemde schroeven, hangslot en de leraar(es) heropvoeden. En voor aanvang even de computer laten controlleren door de leraar(es).

Verwijderd

Ach ja bij mij op school werden er ook muisballetjes gejat, wat moeten ze ermee :S, mij mij op school hebben ze zon kabel die dan door een ring op de behuizing gaat, en door de monitor en die zit dan weer vast aan het bureau, maar ja om daar je geheugenstripjes mee vast te maken :P

Ik vind en slot altijd nog het beste, voor iedere schroef, is er een schroevendraaier, voor elke bout, is er een sleutel.

Verwijderd

een slotje is egt de meest veilig manier..

zoveel moeite is het tog niet?

als men door heeft wat voor schroefjes het zijn, dan word het niet meer moeilijk voor hun -_-

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

cyctech schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 13:16:
Ik zou inderdaad voor een SLOT kiezen,
Hangslot van redelijk formaat.
Een gat boren dwars door de te openen deur en de achterkant van de PC.

Toch erg jammer dit.
Toen ik op uni zat was dit echt niet aan de orde.
Echt schandalig
Ach er hoeft er maar 1 rond te lopen die er een handeltje van maakt, dat had toen net zo makkelijk gekunt als nu.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:59
iemand in mijn klas heeft ook zo'n muisballetje gejat... om er domweg met in de klas te prutsen... lkkr dom (onnodig te zeggen dat het verstand van die jongen niet echt het verstand van een 16 jarige is :))

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 19:12
Bij ons op school moet je je eerst melden voordat je naar de pc's toe mag. Je moet dan je schoolpasje laten scannen, en dan wordt er een nummer gegeven, wat overeen komt met de pc's.

Als er dan iets mis is met een pc kan je dat verhalen op degene die er op dat moment achter zat.

Wij hadden van die leuke bezels, die er maar een week op hebben gezeten. Ook de dell "emblemen" waren erg populair :+

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ook niet waterdicht, maar een gewoon boutje ?
met een steeksleuteltje werken is lastiger en luitruchtiger dan een schroevendraaier :)

Afbeeldingslocatie: http://profesanxenxo.iespana.es/protective/slides/screw.jpg

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• Andros
  • Laatst online: 13:16
Mja, wat is er eigenlijk mis met harde maatregelen? Mocht iemand betrapt worden dan gewoon direct einde opleiding, collegegeld houden, eventueel bijbetalen voor extra schade mocht het collegegeld het niet dekken. Dat is toch gewoon een kwestie van opvoeden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:40:
[...]
dergelijke schroeven maken niet uit, als het gasten zijn die perse die 2 gig ram uit je systeem willen halen komen ze wel met een afgezaagde schroevendraaier en een tubetje loctite af. loctite op de afgezaagde schroevendraaier; tegen de schroef zetten en je kan ze er zo uitdraaien (heb je wel 1 schroevendraaier per schroef nodig, maar als het om 3 vijsjes gaat is het nog steeds een goedkope deal).
[...]
Werkt dit ook voor een schroefje waar geen kopje meer opzit?
Want in mijn computer heb ik mijn schroef van me cd speler iets te vast aan gedraaid en nu zijn de gleufjes weg...
Normaal is een schroef zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/1695/1.bmp
en nu is ie zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.fileden.com/files/1695/2.bmp
Zou dit kunnen?
Sorry voor de offtopic maar plz reageer er ff op want er moet een nieuwe brander in mecomputer en deze wil er dus niet uit

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
Werkt dit ook voor een schroefje waar geen kopje meer opzit?
Naargelang de lijm die je gebruikt zal dat perfect werken. Je kan proberen met velpon, maar ik vrees dat je toch naar de secondelijm gaat moeten gaan (staan wel vaker op een beurs, waar ze zo moeren mee aaneen plakken en die je daarna nooit meer vaneen krijgt), of met Loctite (kies wel die voor het juiste materiaal, deze is goed voor wat jij omschrijft). Zolang je ze er niet om een of andere reden die vijsjes zo hard ingedraaid hebt dat je schroefdraad verwrongen is, gaat die sterk genoeg zijn om het er zo weer uit te draaien.

Verwijderd

ik weet wel dat er van die mercedes ster schroeven zijn veel conrad spul zit er mee dicht is een ramp om open te schroeven als je geen passende schroevendraaier hebt
waar ze vandaan komen weet ik niet maar ze zitten vaak in duitse apparaten
Pagina: 1 2 Laatste