ik weet niet wat die pc's allemaal moeten kunnen (qua cpu en geheugenbelasting), maar is het geen optie dat je gelijk bij ons op de campus overgaat naar een dikke server met thin clients eraan?
Bij ons staan er thinclients van HP, waar enkel een scherm / muis / toetsenbord aanhangt. Verder zijn er nog 2 USB poorten over, dus dat vormt ook het probleem niet. Die dingetjes kan je inderdaad zeer makkelijk stelen, maar aangezien je er toch niets mee kan doen (desnoods laat je in de zijkant 10x10cm groot het logo van de school inlaseren/branden) zijn ze niet diefstalgevoelig. De randapparatuur kan inderdaad nog steeds gestolen worden, maar een sweexmuis van 3€ en een sweextoetsenbord van 3€50 zijn niet echt diefstalgevoelig denk ik
@Laagvliegerke; dergelijke schroeven maken niet uit, als het gasten zijn die perse die 2 gig ram uit je systeem willen halen komen ze wel met een afgezaagde schroevendraaier en een tubetje loctite af. loctite op de afgezaagde schroevendraaier; tegen de schroef zetten en je kan ze er zo uitdraaien (heb je wel 1 schroevendraaier per schroef nodig, maar als het om 3 vijsjes gaat is het nog steeds een goedkope deal).
Een andere oplossing zou gewoon zijn om de boel af te sluiten en de studenten geen toegang meer te verschaffen / enkel 1 lokaal open te laten met minder pc's ter beschikking. Jammer voor degenen die het serieus menen, maar je kan niet zelf blijven opdraaien voor een paar man die zijn spullen niet eerlijk wil kopen.
Op zich vind ik het wel vreemd dat jullie met dat probleem zitten, al onze CAD en java-labs hebben gewone desktops staan. Bij de CAD labs gaat het over een 70a80tal P4 3.0's met 1 gigabyte ram en een 10tal single Xeon's. Bij de java-labs gaat het om een 40tal intel 930 cpu's met 2 gig ram erin. Die 930's zitten zelfs in standaard snel-open dell cases, waar je met het indrukken van 1knop op elke zijkant de pc kan openen (vouwt open naar boven). Makkelijker kan dus niet, en toch wordt daar niets gestolen.
[
Voor 43% gewijzigd door
Verwijderd op 01-02-2007 12:48
]