[Vista] Enkele vragen mbt OEM software

Pagina: 1
Acties:
  • 607 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt de search een aantal malen gebruikt, maar ik heb toch echt een duidelijk antwoord nodig.

Mijn ouders hebben een PC, waarop een Windows Licentie (ME) zat. Echter, de hersteldisks faalden, en dit speelde zich 1.5 maand geleden af, dus ik zei; w8 nog even met de aanschaf van een nieuw besturingssyteem, in verband met de komst van Vista. Dus toen hebben ze 6 weken op een Windows zonder licentie gewerkt. Ondertussen heb ik er wat nieuwe hardware ingeprikt, dus ben ik een systeembouwer :p

Nu Vista echter in de winkels ligt, willen we deze week een licentie kopen. Nu zit ik echter met een paar vragen;

Het gaat om 1 pc. Kan ik dus bij een computer uit de pricewatch een OEM versie bestellen? Ik weet de restricties mbt herinstalleren enz, maar dit is niet relevant; die pc gaat de komende 4 jaar nog zo mee. Maar mocht je deze kopen; kan dat? En heb je dan gewoon een geldige licentie voor 1 pc?

En; is deze DVD bootable? Ik wil namelijk gewoon met een schone start beginnen! Dus kan je hem in dvd-speler stoppen, en dan installen?

Ik zie door alle bomen echt het bos niet meer, en ik denk dat er wel meer mensen met dit probleem zijn.

Alvast bedankt!

Overigens gaat het om de simpelste versie van Vista!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-08 20:58
offtopic:
Een pc die geleverd wordt met ME? Weet je zeker dat Vista daar op gaat draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen een S754 Sempron 2800+ en 1 gig ingestopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zie ook [Vista] Prijzen OEM-versies? en Windows Clients - Vista FAQ

Staan een hoop anwoorden in op je vragen :)

[ Voor 22% gewijzigd door aReaRe op 30-01-2007 22:50 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 16:59
Nee, je mag geen OEM licentie bestellen.

Microsoft heeft de regels omtrent OEM versies eerder aangescherpt, en een OEM mag alleen verkocht worden bij een nieuw systeem(Waarschijnlijk plank + CPU + ram).

Dus op het moment dat jij met je bestaande computer(Want je hebt hem al gebouwd) Vista wilt gaan draaien, zul je een retail versie moeten aanschaffen. Sommige handelaren zijn er makkelijk in als je zegt dat je pas geleden nieuwe hardware bij ze gekocht heeft, en dan kunnen ze vaak een backorder plaatsen en je alsnog een OEM licentie verkopen.

Ik ken op dit moment geen enkele leverancier die OEM licenties verkoopt zonder nieuwe hardware, zelfs niet als je een een DVD speler of stickie RAM koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach dan moet je even gewoon een winkel in lopen die computers bouwt en verkoopt, heb even zelf telefonisch navraag gedaan maar kon er zo een kopen als ik wil ! geen probleem in de praktijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:25
Toolmaker schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:50:

Microsoft heeft de regels omtrent OEM versies eerder aangescherpt, en een OEM mag alleen verkocht worden bij een nieuw systeem(Waarschijnlijk plank + CPU + ram).

Dus op het moment dat jij met je bestaande computer(Want je hebt hem al gebouwd) Vista wilt gaan draaien, zul je een retail versie moeten aanschaffen. Sommige handelaren zijn er makkelijk in als je zegt dat je pas geleden nieuwe hardware bij ze gekocht heeft, en dan kunnen ze vaak een backorder plaatsen en je alsnog een OEM licentie verkopen.

Ik ken op dit moment geen enkele leverancier die OEM licenties verkoopt zonder nieuwe hardware, zelfs niet als je een een DVD speler of stickie RAM koopt.
:?

pricewatch: Microsoft Windows Vista (Ultimate, NL, 32-bit, OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Officieel niet, maar Microsoft staat het oogluikend toe. Zie eerdere linkjes 1 post boven je :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handelaren verkopen je de oem versie toch wel, dit gebeurt met een marge van gemiddeld 25% en geld=geld! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Diverse leveranciers nemen het met de kreet 'nieuw systeem' wel erg ruim. Heb al aanbiedingen gehad voor Vista versies waarbij het 'nieuwe systeem' een reepje DDR/DDR2 RAM was, dat deze wellicht niet in de "Pricewatch" op duiken is wat anders.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:45:
Ondertussen een S754 Sempron 2800+ en 1 gig ingestopt ;)
en wat voor videoplank?

vista is leuke eyecandy en ik zie dat op een ME-systeem nou niet echt leuk draaien met al die leuke effecten. wat heb je dan aan vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

SURFivor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:12:
vista is leuke eyecandy en ik zie dat op een ME-systeem nou niet echt leuk draaien met al die leuke effecten. wat heb je dan aan vista?
Je kan Aero uitzetten :P

edit:
Wat ik ook gedaan heb met de Teletubbie interface van XP :+

[ Voor 12% gewijzigd door aReaRe op 30-01-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
SURFivor schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:12:
[...]

en wat voor videoplank?

Alsof Vista alleen Aero is.... Alleen al voor de stabiliteit is het een goede upgrade als je van Me komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
van de OEM verpakking van mijn Windows Vista Home Premium 64bit oem

elke afzonderlijke softwaregebruikersrechtovereenkomst in dit pakket mag UITSLUITEND worden gedsitribueerd met een volledig geassembleerd computersysteem

je kan hieruit opmaken dat het dus niet mag.

Wel gek want ik heb vanavond een oem versie zo opgehaald bij een computerzaak. Lekker belangirjk of t niet mag ga gewoon wat computerzaken af en haal een OEM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Waarbij etc een OEM verkocht mag worden interesseert mij niet zoveel, wat ik veel belangrijker vindt is of het mogelijk is met een OEM Vista je PC te upgraden/hardware te vervangen.. Kan dit zonder veel problemen? Ik hoor en lees hier overal verschillende dingen over..

Als je met MS moet bellen ofzo voor reactiveren vind ik dat geen probleem.. Ik wil alleen niet straks met een niet werkende Vista zitten als ik b.v. mijn moederbord met CPU of harddisk vervang.. Dus als iemand het zeker weet, graag een duidelijk antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-07 16:33
Inflatable schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 00:53:
Waarbij etc een OEM verkocht mag worden interesseert mij niet zoveel, wat ik veel belangrijker vindt is of het mogelijk is met een OEM Vista je PC te upgraden/hardware te vervangen.. Kan dit zonder veel problemen? Ik hoor en lees hier overal verschillende dingen over..

Als je met MS moet bellen ofzo voor reactiveren vind ik dat geen probleem.. Ik wil alleen niet straks met een niet werkende Vista zitten als ik b.v. mijn moederbord met CPU of harddisk vervang.. Dus als iemand het zeker weet, graag een duidelijk antwoord..
Ik heb t risico genomen. Ik zie het wel zodra ik weer een keer upgrade. Weet wel dat een OEM versie licentie nog altijd goedkoper is als een retail. Zelfs met 3 keer een OEM ultimate licentie ben je goedkoper uit...maar je moet je afvragen wanneer je weer upgrade natuurlijk ik doe dit 1x per anderhalf jaar dus ik neem de gok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:27:
Alleen al voor de stabiliteit is het een goede upgrade als je van Me komt.
okay, daar heb je wel gelijk in ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Ik zou even de topics lezen die aReaRe gaf.
Want hier heb je alleen maar weer nieuwe verwarring en mensen die gewoon glashard het tegenovergestelde beweren als in de genoemde topics naar boven kwam.

Je kunt btw gewoon een oem versie kopen. Het is even zoeken naar een zaak die niet zo moeilijk doet over losse verkoop en dan heb je een voordelige vista met legale sleutel :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
Ik, en een aantal vrienden hebben gewoon de OEM los kunnen kopen. En nog met 10% korting en een gratis memorystick van 1 Gb op de koop toe. No questions asked. :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Informatique had deze actie gisterennacht, van 12 tot 8 s'ochtends. Ook Alternate had een actie die nacht, maar dacht ik zonder korting.

@TS, lees gewoon de OEM System Builder licence. Je mag gewoon een OEM Licentie kopen.
PC zaken die nog steeds doodleuk beweren dat je er hardware bij moet kopen, gewoon links laten liggen.

Veel PC zaken geven een speciaal naampje aan dit OEM SB pakket (powerline = OnePack, Informatique = Boxed, etc etc).

(een system Builder is dus een assembleerder, herassembleerder of installateur van Software)
Je accepteert middels deze overeenkomst dat je geen support krijgt van MS (helpdesk ed) en dat deze onlosmakend wordt van de PC. Zie ook deze link op de site van MS.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2007 09:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Laatst online: 16:16

Oceria

I've been in between....

Ars Technica heeft er ook een goed artikel over geschreven. Lees hun verhaal over de OEM licentie.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alle grafische frutsels en fratsels gaan uit, mn ouders moeten gewoon een stabiel systeem met goede beveiliging en updates!

Ik ben van plan morgen maar even computerland te bellen, en deze te kopen ;
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00453346

Hopelijk kan dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou ik toch even ergens anders kijken, hij staat bv bij informatique al voor 20 euro goedkoper (32bit, 64bit is 16 euro goedkoper).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders zijn niet zo happig op webwinkels :p. Ik zal ze morgen even bellen (computerland)

Zo'n OEM versie is toch wel bootable he :p?
Niet dat ik allemaal moeilijke dingen moet doen. Dus gewoon schijfje erin en gaan met die banaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

DVD is gewoon bootable. Let er alleen wel op dat als je de upgrade versie hebt, deze een geinstalleerde XP installatie moet hebben (Je kan dus niet vanaf ME upgraden).

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Erik_van_H schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:12:
DVD is gewoon bootable. Let er alleen wel op dat als je de upgrade versie hebt, deze een geinstalleerde XP installatie moet hebben (Je kan dus niet vanaf ME upgraden).
De OEM is per definitie een opstartbare dvd. Word bij nieuwe pc's (of hardware als een USB stick :P) meegeleverd 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 31-01-2007 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
http://www.pcper.com/arti...aid=352&type=expert&pid=4

Lijkt er dus op dat je met een gerust hart een Windows Vista OEM versie kan kopen.. Je kan gewoon je hardware later nog upgraden etc.. Enige wat je moet dan in zo'n geval is even met MS bellen voor een nieuwe activatie-key..

Nu maar hopen dat deze OEM-policy blijft bestaan bij MS..

[ Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 31-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Inflatable schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:33:
http://www.pcper.com/arti...aid=352&type=expert&pid=4

Lijkt er dus op dat je met een gerust hart een Windows Vista OEM versie kan kopen.. Je kan gewoon je hardware later nog upgraden etc.. Enige wat je moet dan in zo'n geval is even met MS bellen voor een nieuwe activatie-key..

Nu maar hopen dat deze OEM-policy blijft bestaan bij MS..
Heb net een paar links hier doorgelezen, dit is best aantrekkelijk en legaal (meestal).
Enige nadeel is, dat je niet je moederbord mag vervangen.
Voor de rest mag alles qua hardware.

Zouden ze hier echt moeilijk over doen met activeren enzv?
Ik geloof dat je 10x kon activeren voordat je een medewerker moest bellen? (oud nieuw bericht hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

OEM kan je ook voor een clean install gebruiken...Dus geen XP nodig. :9

bron:
http://www.techzine.nl/ni...olledige-installatie.html

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Je koopt of een 32bit of een 64bit OEM versie.
Maar is dit ook af te lijden van de key?

Of krijg je gewoon een ander cdtje mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Maxxi schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 20:26:
Je koopt of een 32bit of een 64bit OEM versie.
Maar is dit ook af te lijden van de key?

Of krijg je gewoon een ander cdtje mee?
Zover ik begrepen heb zit het verschil welke versie je kan installeren alleen in de key die je gebruikt, dat zal dan ook wel gelden voor 32 of 64bit versies.. Op elke Vista DVD staan dus alle versies..

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 01-02-2007 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de keys die ik van het msdnaa programma gekregen heb kan ik zowel de Vista NL business 32 bit, Vista NL business 64 bit als de Vista Engels Business 32 bit installeren.

Voor 32 en 64bit heb je dus dezelfde key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag OEM van Vista Premium gekocht; hij zat in een wit kartonnen doosje, met daarin een dvd jewelcase met de code en de schijf.

Booten deed ie prima, bevalt allemaal uitstekend. Enige irritante is dat hij niet goed afsluit, maar dat hoort niet thuisin dit topic :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook aan te denken om toch maar een legale Vista te kopen, ik mis toch wat dingen in de Enterprise Editie waar ik wel graag mee zou willen rommelen. De baas koopt Ultimate niet, dus dan misschien zelf toch maar, maar ja retail vind ik te duur (als Hollander zijnde), dus dan een OEM.

Kun je met een OEM het volgende:
Je pc formatteren, opnieuw opzetten, etc zonder nieuwe hardware en dan gewoon weer je OEM key gebruiken en daar mee activeren, keer op keer?
Moet je dan elke keer MS bellen of niet?

Hudige pc naast je nieuwe pc gebruiken, nieuwe installeren, activeren, etc en dan je oude install deleten? (Zodat je netjes je data/etc kan overzetten).
Ik vraag niet of het mag maar of het KAN! (Officieel zal je wel een retail nodig moeten hebben daarvoor, maar kom op voor een thuis gebruiker?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
elke afzonderlijke softwaregebruikersrechtovereenkomst in dit pakket mag UITSLUITEND worden gedsitribueerd met een volledig geassembleerd computersysteem
Dat is het idee er achter, je moet het koppelen aan één systeem. Dus de sticker moet ook fysiek gekoppeld zijn.

Ik heb een volledig geassembleerd computersysteem, als ik enkel daar de Software op wil gebruiken en niet ga, wil, of kan gebruiken op een ander systeem, mag ik een OEM gebruiken.

Dat er koppelverkoop is, is alleen te elimineren dat je er misbruik van maakt.

Ik wil gewoon mijn nieuwe PC zelf assembleren en het OS wat er op komt, zal alleen icm dit systeem worden gebruikt. Dit kan M$ verifiëren daar de koppel met het activeren de complete hardware als sleutel heeft.

In jouw situatie betreft het een nieuw systeem dus de leverancier van de Software gaat niet buiten zijn boekjes jou een losse OEM te geven. Op dit systeem mag je het zo vaak installeren als je zelf wil. Gooi je er een nieuw moederbord in, is het een ander systeem..... en moet je officiëel bellen.

Maar als je de data over wil zetten, waarom hang je dan niet heel even de schijf in de andere PC. 2 minuten werk :| Met Sata2 zelfs hotswap.

[ Voor 13% gewijzigd door Hardware Junk op 01-02-2007 21:54 ]

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Die regels zijn een tijdje geleden juist versoepeld. OEM licenties mogen ook los worden gekocht, je krijgt er alleen totaal geen support bij (immers, je bent zelf 'OEM' en wordt daarom geacht zelf die support te leveren) én de licentie is onlosmakelijk verbonden aan de PC waarop hij is geïnstalleerd. Kijk maar eens bij de grote webshops (Komplett, Azerty, enz.), je kunt daar zonder problemen OEM-versies van Vista kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NNF schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:46:
[...]

Die regels zijn een tijdje geleden juist versoepeld. OEM licenties mogen ook los worden gekocht, je krijgt er alleen totaal geen support bij (immers, je bent zelf 'OEM' en wordt daarom geacht zelf die support te leveren) én de licentie is onlosmakelijk verbonden aan de PC waarop hij is geïnstalleerd. Kijk maar eens bij de grote webshops (Komplett, Azerty, enz.), je kunt daar zonder problemen OEM-versies van Vista kopen. :)
General idea:
Je kan een OEM doorverkopen aan een individu waarbij die individu dan als System-Builder beschouwd wordt.

Status:
True, MITS er een gesloten Microsoft OEM Distribution Pack (met 1, 3 of 30 keer een Windows Vista OEM versie erin) verkocht wordt aan een system-builder (een particulier die zijn eigen PC gaat bouwen) Bron: http://www.microsoft.com/...tsoftwaregebruik/faq.aspx

Anders geldt:
Vroeger was het zo dat je een OEM licentie aan een eind-gebruiker mocht verkopen als die "non-peripheral hardware" kocht. Nu mag je alleen een OEM licentie aan een eind-gebruiker verkopen als die een complete PC koopt; dwz CPU, PSU, mobo, HD, en kast. Er zijn nog meer veranderingen doorgevoerd, maar dat intereseert niemand. Alleen dit is al van lang geleden. Bron: http://blogs.msdn.com/mss...ve/2005/09/07/461950.aspx

Wat wel pas gewijzigd is:
Limited transferability van Vista retail op andere PC's naar unlimited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Welke dingen mag je nu wel en niet veranderen? Er is niemand die daar een duidelijk antwoord op heeft.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kan zo'n OEM versie geloof ik 3 x opnieuw installeren, daarna moet je microsoft bellen voor code.
En tja, wanneer install je een OS opnieuw? Volgens mij bij een mobo, of een nieuwe HDD :p

Maar een eenduidig antwoord is hier niet op te geven.

Overigens vind ik het wel de uitkomst; geen dure retail paketten, maar gewoon een nieuw OS voor een redelijke prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het nu 3 x herinstalleren of onbeperkt installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik installeer mijn OS wel vaker opnieuw.
Gewoon om een lekker schoon systeem te houden.

Waar ik wel aan zit te denken is om dat ding 1x schoon te installeren (gewoon kaal, zonder Office, drivers, etc), geactiveerd en wel.
En dan een image te bakken die ik dan kan restoren, scheelt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
hier nog een vraagje mbt tot oem software,
kun je OEM software upgraden met OEM software?
XP Home OEM naar een VISTA OEM (kan alleen basic zijn als ik het goed begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Nee, het upgraden is uitgeschakeld bij Vista OEM versies, je kan hem wel naast XP installeren maar niet upgraden.
Gisteren zelf ondervonden, niet dat dit erg was :)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
dus als je een vista upgrade versie koopt kan je niet upgraden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Dat zeg ik niet, upgrade versie != OEM versie. Met een upgrade versie kun je alleen maar (xp oem of niet) upgraden, en met een OEM versie kun ja alleen maar een nieuwe installatie uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door teun-v op 02-02-2007 11:55 ]

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:21

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

ok, dus als ik het goed begrijp is alle data op de OEM disc hetzelfde als bij de retail versie, alleen heb je geen support en upgrade mogelijkheid?

Offtopic: Spreek je het uit als OEM of O-E-M?? :p

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is O-E-M.

Weet iemand toevallig waar je die versie online in de USA goedkoop kan bestellen?
Als je in de PW kijkt zie je toch dat het uiteen loop van 160-200 euro voor een OEM versie.
Moet denk ik goedkoper kunnen vanuit het buitenland, omdat hier de prijzen toch hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:58:
't is O-E-M.

Weet iemand toevallig waar je die versie online in de USA goedkoop kan bestellen?
Als je in de PW kijkt zie je toch dat het uiteen loop van 160-200 euro voor een OEM versie.
Moet denk ik goedkoper kunnen vanuit het buitenland, omdat hier de prijzen toch hoger liggen.
Houd er wel rekening dat er dan nog invoerheffing en BTW overheen komt (prijzen in de VS zijn altijd ex BTW). Uiteindelijk zal de prijs niet veel lager liggen dan hier, iig niet bij OEM. Bij Retail kan het verschil misschien iets meer zijn.

Overigens zijn de OEM-prijzen geen "160-200" euro, want ze beginnen al bij 81 euro.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1