Jup, dat ben ik eigenlijk wel met je eens.Janoz schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:05:
[...]
Nou, ik heb liever dat 5 mensen zich doodrijden op de snelweg dan dat 9 mensen en een fietser het op een 80km weg doen, maar in die mening kunnen we natuurlijk verschillen.
En dat zou stomtoevallig niets te maken hebben met het feit dat het land een factor 8.6 groter is (357.050 km2 tegenover 41.528 km2) dan Nederland? De traumahelicopter is inderdaad een Duitse uitvinding, maar dat heeft onder andere ook te maken met het simpele feit dat een Ziekenhuis (of een kliniek met de vereiste kennis) over het algemeen een stuk verder weg is van een ongeval dan in Nederland. Natuurlijk zal een ongeval heviger zijn bij een hogere snelheid doordat je vaak ook een hogere impactsnelheid hebt, maar het feit dat er in verhouding minder ongelukken gebeuren heb je nog steeds niet weerlegd?burne schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:38:
Ongevallen op de autobahn zijn vrijwel altijd bijzonder ernstig. De trauma-heli is een duitse uitvinding (van de ADAC) om de restanten mens zo snel mogelijk van de autobahn in het ziekenhuis te krijgen. De Duitse trauma-heli's vliegen ook nu nog voornamelijk van en naar de autobahn, daar waar je in Nederland vooral inzet op 80km/h-wegen ziet (en vaak bij niet-verkeersongevallen).
Ach wat heet draconisch? In Duitsland heb je een puntenrijbewijs, net zoals de beginnende rijders hebben in Nederland, alleen bestaat het puntenrijbewijs hier voor iedereen die hier leeft.Straffen in Duitsland voor verkeersovertredingen zijn naar Nederlandse begrippen bijzonder draconisch. Je hebt voor 120 waar je 80 mag gewoon standaard een maand rijontzegging te pakken samen met een boete die dan half zo hoog is als in Nederland. Geen snelheidscorrectie, dus 121 gemeten kilometers is de eerste keer een maand met de trein. Volgende overtredingen leveren progressief zwaardere straffen op. Na vijf keer mag je je rijbewijs inleveren. Vervolgens is behandeling door een psychiater en het afleggen van een test ('Idiotentest') de enige manier om weer opnieuw af te mogen rijden. En Duitsland wil de boetes fors opschroeven, met een hoogste boete van 2000 euro voor 70 of meer te hard of bumperkleven en maximaal 3000 euro voor rijden met teveel drank op.
Dat je geen snelheidscorrectie hebt is kul. Ik heb hier pas nog een boete gekregen en daar staat ook heel normaal op uitgelegd dat er een correctie op is toegepast. De waardes zijn anders dan in Nederland, maar die correctie is er nog steeds.
Volgende overtredingen leveren inderdaad een zwaardere straf op, maar dat is alleen van toepassing op het moment dat je punten krijgt. Zolang je niet boven de 20 Km/u (te snel) komt krijg je geen extra punten en is er niets aan de hand (link naar de officiele boetes). van 8 tot 13 punten krijg je een waarschuwing en mag je vrijwillig aan een test meedoen, vanaf de 14-17 punten moet je meedoen en vanaf de 18 punten is je rijbewijs pleiten.
En ja, ze willen de boetes omhoog schroeven, maar ten eerste is dat er nog niet door en ten tweede lijkt me dat niet echt relevant in dit verhaal?
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter