Toon posts:

Systeem overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuw systeem gekocht en was benieuwd naar wat de mogelijkheden waren met overclocken.
Ik heb het volgende systeem:
AMD X2 3800+
ASUS M2V
ASUS Geforce 7300LE HTD TOP
1GB Buffalo Memory 800mhz
550watt voeding
2* Sata hardeschijven van 160GB
Artic freezer 64 pro
En een goede airflow in mijn kast.
Wat is nu verstandig met betrekking tot overclocken ?
-Gewoon laten zoals het is er zit immers nog ruime garantie op
-Of , gewoon overclocken en zo ja hoe ver ?
En als ik dan ga overclocken kan iemand dan uitleggen op welke waarde ik alles moet zetten om een bepaald resultaat te behalen, heb namelijk nog nooit echt overgeclocked.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bij OCen is het natuurlijk altijdmaar de vraag hoever je komt. Of je krijgt een goede 50% bovenop de snelheid of meer dan 10MHz zit er niet in.

neem Frequently Asked Questions T&C eens door :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:21:
En als ik dan ga overclocken kan iemand dan uitleggen op welke waarde ik alles moet zetten om een bepaald resultaat te behalen, heb namelijk nog nooit echt overgeclocked.
Volgens mij is het verstandiger even op je oude systeem te gaan 'klooien'...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Waarom staat dit in Die Hard Overclocking?

Zelf al gezocht?

Nee? Frequently Asked Questions T&C
PMG FAQ
DOC Policy

Verwijderd

ik heb het ook op me nieuwe systeem geleerd
gewoon guides lezen en doen . . .

na paar weekjes heb je het zo onder de knie . .

maar vooral GOED lezen wat er in de guides staat en NIET zomaar aan je voltage komen, dan kan er volgens mij niet veel kapot gaan

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02 22:24
Zolang je het in kleine stapjes doet en bij elke stap goed test, kan er niet zoveel mis gaan. Wel adviseer ik je om van voorlopig van de voltages af te blijven en de PCI-e frenquicy.

Zie mijn topic --> XP loopt vast 4/5 vast tijdens opstarten 8)7

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook de mogelijkheid om een standaard overclock profile te kiezen waarmee je met stappen van 5% kan overclocken en de andere parameters worden dan automatisch aangepast,
Is dit verstandig ? ik las namelijk ook iets over een bus lock maar ik weet niet of mijn M2V over een bus lock beschikt, (niet dat als ik straks 25% overclock me HD's gaan flippen omdat de bus snelheden meelopen) ik kan het niet in de manual vinden , iemand een idee ? O-)

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-02 11:07

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als jij belooft voortaan FAQs te lezen en eerst zelf op onderzoek te gaan, helpen wij je als je er echt niet uit kunt komen, deal?

Voor nu : als je bereid bent je risico te nemen en over te klokken, duik die vermaledijde FAQ eens in, verdiep je in bussnelheden, multipliers, en locks. Als je gaat klooien, voorzichtig (3 Mhz is echt voldoende), en stabiliteit checken. Met een nette HDD-backup kan je niet veel gebeuren, en dan merk je vanzelf wel of je een lock hebt :+ Overigens kun je altijd je multiplier weer omlaag zetten als je PC niet meer opstart. (BIOSreset doet wonderen). Meeste nieuwe moederborden hebben PCI-lock, en anders werkt google ook. Techzine heeft ook al een draadje erover lopen ^^

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt me duidelijk dat het topic hier niet hoort ;)

Tot slot wil ik je eens verzoeken om de Registratievoorwaarden / korte FAQ eens rustig en aandachtig te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes, voor een uitleg over de werking van GoT :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.