Na het installeren van mijn nieuwe 7900 GTO ging ik het systeem wat testen. Het liep allemaal perfect, toen wou ik gaan overclocken......
De videokaart ging perfect tot 700/700, maar mijn 3dmark05 scores werden er niet zoveel beter van. Ik dacht dat de kaart waarschijnlijk gebottlenecked wordt door de PCI-e 4x. Dus probeerde ik de PCI-e frequincy wat op te krikken. Ik zette in de bios de settings op 110 MHz en na het rebooten liep ie vast.
Na een CMOS reset liep ie nog steeds vast tijdens de Windows laadscherm. Dus ik probeerde Windows opnieuw te installeren en dat liep ook vast!
Het probleem is dus:
Iemand suggesties???
Specs:
Asrock 775 Dual_VSTA
Intel Core 2 Duo 6400
Corsair 2x 512 MB PC5400 DDRII
nVidia 7900 GTO
Creative Audigy 2
Maxtor Diamond Plus 9 160 GB, ATA
Tagan 380 Watt
2x 80mm Case Fans
1x LG DVD Lezer
1x Sony CD Brander
1x Floppy Drive
De videokaart ging perfect tot 700/700, maar mijn 3dmark05 scores werden er niet zoveel beter van. Ik dacht dat de kaart waarschijnlijk gebottlenecked wordt door de PCI-e 4x. Dus probeerde ik de PCI-e frequincy wat op te krikken. Ik zette in de bios de settings op 110 MHz en na het rebooten liep ie vast.
Na een CMOS reset liep ie nog steeds vast tijdens de Windows laadscherm. Dus ik probeerde Windows opnieuw te installeren en dat liep ook vast!
Het probleem is dus:
- Tijdens het laden van Windows XP loopt ie 4/5 vast bij de laadbalkje of net na dat scherm. Ik krijg dan gewoon een zwart scherm te zien.
- 1/5 doet ie het gewoon wel, eenmaal in XP werkt alles gewoon goed.
- Installeren van XP werkt dus ook niet, na het laden van de files van de CD staat er: Setup is starting windows.... en vervolgens doet ie niks meer.
- Bios opnieuw geflashed
- Asrock drivers opnieuw geinstalleerd (IDE enz drivers dus)
- Memtest86+ gedaan, geen problemen
- Maxtor Powermax geprobeerd, deed niks meer na de 1e test, maar ik kon wel aborten.
- Windows schijfcontrole loopt vast bij 1 van de laatste stappen.
- Gedefragmenteerd
Iemand suggesties???
Specs:
Asrock 775 Dual_VSTA
Intel Core 2 Duo 6400
Corsair 2x 512 MB PC5400 DDRII
nVidia 7900 GTO
Creative Audigy 2
Maxtor Diamond Plus 9 160 GB, ATA
Tagan 380 Watt
2x 80mm Case Fans
1x LG DVD Lezer