[TestCase] Den Haag bij Nâch

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12
Sinds een maand ofzo nu heb ik mijn nieuwe Samsung NV10 en kan ik me eindelijk écht uitleven met een camera. Eindelijk kan ik dingen zoals sluitertijd goed met de hand instellen en ik heb dan ook 2 weken terug een rondje door Den Haag gemaakt toen het mooi donker was en ik denk dat sommigen ervan wel showcase c/q wallpaper waardig zijn :)

Alle tips zijn welkom, want ik ben pas sinds een maand echt goed bezig dus met een beetje artistieke foto's nemen.

Alle foto's zijn clickable voor 1024*768 en 10 megapixel versies zijn op aanvraag :P

Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/fototje.jpg
#1 Gebouw in voorburg (levels zijn wat getweakt om kleur weer naar boven te brengen)
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12123.jpg
#4 Haagse hogeschool
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12126.jpg
#5 Zelfde punt, ~80 graden naar rechts
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12131.jpg
#6 Rijswijkseplein: Strijkijzer in aanbouw
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12142.jpg
#8 Spuiplein
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12147.jpg
#9 Hofvijver
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12151.jpg
#10 Bocht van Guinea
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12152.jpg
#11 Bocht van Guinea
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12155.jpg
#12 Bocht van Guinea
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12163.jpg
#13 Neherkade
Afbeeldingslocatie: http://development.groeiservice.nl/denhaagbijnach/thumbs/snc12168.jpg
#14 Neherkade

Comments please :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-01-2007 16:42 . Reden: Op aanvraag van YellowCube wat fotos weggehaald. ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Hi! Leuk dat je foto's maakt. Je weet dat er al --> twee HUGE topics bestaan om je foto's in te showen?

-Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 4
-Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 6

Eerste voor de toppers
Tweede voor de wannabe toppers

=)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Maarten L schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:10:
Hi! Leuk dat je foto's maakt. Je weet dat er al twee HUGE topics bestaan om je foto's in te showen?

Eerste voor de toppers

=)
:? Snap jij het hele testcase/showcase idee niet?

@TS: Het valt me op dat sommige foto's scheef zijn. Is dat met opzet of niet?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Hi! Leuk dat je foto's maakt. Je weet dat er al twee HUGE topics bestaan om je foto's in te showen?

Eerste voor de toppers

=)
Je slaat de plank hier echt _volledig_ mis... Die topics zijn júist voor de losse foto's die NIET in een serie passen maar toch gezien 'moeten' worden.

@ TS: Ik zou bij eigenlijk alle foto's mijn horizon even rechtzetten, want dat 'verstoort' je foto's best wel...

Oe, en nummer ze even, dat geeft makkelijker commentaar :)

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 27-01-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55

timovd

Voorsprong door techniek

Tering hé.. die plaetjes zijn bes traeg.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Angeloonie schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:14:
[...]

:? Snap jij het hele testcase/showcase idee niet?
ik dacht ook al :X daar gaat het toch juist om in dit forum? :X
@TS: Het valt me op dat sommige foto's scheef zijn. Is dat met opzet of niet?
Klopt, maar dit is meer een resultaat van m'n opvouwbare statiefje opzetten in het donker en net niet goed kunnen zien of ie helemaal recht staat. Misschien maar eens zo'n lichtgevend mini-waterpasje erop klussen.

edit:
Ok ik zal ze even nummeren, op snellere webspees zetten en rechttrekken moment.

[ Voor 7% gewijzigd door SchizoDuckie op 27-01-2007 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Hi! Leuk dat je foto's maakt. Je weet dat er al --> twee HUGE topics bestaan om je foto's in te showen?
Ik corrigeer. Mijn bedoeling was om je op die twee topics te wijzen :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
ok er gaat hier even iets mis met m'n internetverbinding. pics zijn zo ergens anders online hoop ik :X

update: re-uploaded, numbered and straightened :)

[ Voor 20% gewijzigd door SchizoDuckie op 27-01-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Eerste voor de toppers

=)
Ik weet niet wat je met deze opmerking probeert te bereiken, maar je staat iig niet in de juiste schoenen om een dergelijke opmerking te maken. Als je commentaar op de foto's hebt mag je dat natuurlijk onderbouwd kwijt in dit topic, maar een sarcastisch (?) ogende post als deze wordt niet gewaardeerd.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Excuses. Dit was helemaal niet mijn bedoeling! Ik neem alles terug en zal de volgende keer ietwat zorgvuldiger formuleren. Even goede vrienden?

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed, de foto's :P
Het valt me op dat de lichtjes niet echt een stervorm hebben maar eerder gewoon cirkelvorming zijn. Een stervorm kun je bereiken door een kleiner diafragma te kiezen (groter f-getal). Ja, dan moet je ook langer belichten maar das niet zo erg, je hebt immers een statief. Veel composities zijn nogal saai. #1 is bijvoorbeeld bijna frontaal genomen. Veel foto's missen een onderwerp, een eyecatcher. Een goed voorbeeld hiervan is #7. Wat is daar nu het onderwerp? Het gebouw rechts, het gebouw links, de laser wellicht? Ik weet het niet.

Verder:
#4 - duidelijk onderwerp, compositie lekker (je kijkt als het ware mee met de brug)
#6 - opzich een heel aardige plaat, onderwerp mist wel een beetje maar het is dan ook een overzicht. Het verkeer is weinig origineel maar wel leuk. De gebouwen lijken alleen scheef te staan, gevalletje lensvervorming?
#9 - wat is het jammer dat je dat stuk brug meeneemt. Want dit had absoluut een topper kunnen zijn als je wat meer had gelet op die reling en je standpunt. Ik zou denk ik wat stappen naar links gedaan hebben en misschien geprobeerd hebben door de reling heen te schieten voor een lager standpunt.
#10 - leuk! Beetje donker wel, maar het idee is heel aardig. Aan de bovenkant net iets te krap gekaderd. Als je dit zelf ook een leuk shot vind wijs ik je graag op [verzamel] Architectuur
#11 - teveel "rommel" eromheen. Stuk gebouw rechts, gebouw links, hekwerk. Kleine dingen die gewoon net even roet in het eten gooien
#13 en 14- qua compositie de beste wat mij betreft, qua licht niet zo mooi. Ik moet je helaas het antwoord op de vraag hoe dat beter kan schuldig blijven want ik heb zelf geen ervaring met nachtfotografie (al staat er wel een nachtwandeling door Leiden op het programma)

Het schijnt overigens dat je de beste foto's trekt als het nog niet volledig donker is. Zie ook deze stunning serie: [showcase] Londen in 't donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vind een groot verschil in kwaliteit in je foto's. Sommige foto's zeg ik van, ja die passen wel in een showcase, zoals 1 en 10. Andere foto's daarentegen zou ik bijna al van de camera gegooit hebben tijdens het fotograferen, zoals 2 en 3. Bij die foto's heb je geen mooi licht kunnen vangen en is je compositie niet veel meer waard. Natriumlampen produceren heel lelijk licht, ga het of shoppen naar mooi wit licht, of probeer het niet te fotograferen. Mooi natrium licht zie je zelden op foto's.

Om de serie sterker te maken zou ik ruim de helft van je foto's niet neer gezet hebben, maar de 4 sterksten gepakt hebben. Namelijk 1, 4, 7 en 10

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
kijk! Dat zijn nog eens goeie opbouwende kritieken :D :D Dank dank! Ik ga het allemaal even in me opnemen, bijspijkeren en er van leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik ben zeer geinteresseerd in de foto's, aangezien ik zowat elke dag in Den Haag ben en net begin met fotografie. Alleen jammer dat je site dan down is. Ik hoop ze later te kunnen bekijken en erop te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb nog wel wat ruimte over op m'n hostingdinges dus mocht je daar troubles mee hebben, stuur maar een mail of DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Ok, mijn hoster heeft dus inderdaad momenteel een verschrikkelijk dooie server (waar uiteraard mijn bestanden op staan). Ik heb ze nu voor de 2e x gemoved en nu zou het goed moeten blijven, hetzij iets trager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, die foto van het Strijkijzer. Heb je er daar meer van? Misschien met een wat duidelijkere toren bij nacht? (kweetehet, er brandt nog geen licht daaro...)
We zijn op het werk met die toren bezig, maar foto's ho maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
hmm, ik vind 't gelige licht zoveel afbreuk doen, ook je compo's zijn niet echt... dat je denkt dat 't nu echt een showcase is. Dus, stap 1, maak een veel kleinere selectie, teveel fotos. Stap 2, vermijd dat lelijke licht. Verder rammelt de boel nog (vooral qua belichting)...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

YellowCube

Wait...what?

even een titelfix aangezien het meer testcase materiaal is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
Simon schreef op zondag 28 januari 2007 @ 09:21:
hmm, ik vind 't gelige licht zoveel afbreuk doen, ook je compo's zijn niet echt... dat je denkt dat 't nu echt een showcase is. Dus, stap 1, maak een veel kleinere selectie, teveel fotos. Stap 2, vermijd dat lelijke licht. Verder rammelt de boel nog (vooral qua belichting)...
Dat oranje licht vind ik nu zelf juist eigenlijk een van de mooie dingen aan die nachtfotos. De lantaarnpalen schijnen ook echt oranje hier in den haag. Dus wat is daar mis mee dan?

Verder, heb je tips voor belichting en compositie?

[ Voor 5% gewijzigd door SchizoDuckie op 28-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

YellowCube

Wait...what?

ik zou, voor zover mogelijk, proberen je camera in te stellen op diafragma voorkeur (meestal iets van A...geen idee hoe dat op de Samsun geregeld is) en dan kiezen voor een klein diafragma en langere sluitertijd. Op die manier "overstralen" je lichtbronnen wat minder. Nu zijn het grote lichte vlekken en dat kan strakker (probeer maar eens).
Zorg er ook voor dat lichtbronnen niet strak aan de rand van je foto staan. Vaak krijg je daardoor een wat vage gloed aan de zijkant van je foto (nummer 13).
Let verder een beetje op de oriëntatie van je foto. Nummer 5, 9 en 12 hellen een beetje naar 1 kant over.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
oke dan goeie tip YellowCube :) Ik heb inderdaad al wat gespeeld met diafragma en zal hier ook eens mee experimenteren, dank voor de tips :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Ik mis geloof ik scherpte in je platen.

Dacht eerst dat het aan wat manke JPG compressie lag, maar op de grote platen zijn de beelden ook wollig. Aangezien die NV 10 niet echt een zware camera is lijkt het me dat je met een redelijk statief toch onbewogen foto's kan maken. Gebruik je de auto-ontspanner voor het nemen van de foto? Anders krijg je door het indrukken van de sluiter onscherpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
littlejoannes schreef op maandag 29 januari 2007 @ 10:38:
Ik mis geloof ik scherpte in je platen.

Dacht eerst dat het aan wat manke JPG compressie lag, maar op de grote platen zijn de beelden ook wollig. Aangezien die NV 10 niet echt een zware camera is lijkt het me dat je met een redelijk statief toch onbewogen foto's kan maken. Gebruik je de auto-ontspanner voor het nemen van de foto? Anders krijg je door het indrukken van de sluiter onscherpte.
Dat is inderdaad wel een briljante doch supersimpele tip waar ik wel wat last van heb. Ik zal ook hier eens mee gaan stoeien, dat zal volgens mij best wat verschil maken...

Dank! :)

Pagina: 1