Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
maar daar was toch een patch voor? om hem als externe hd te gebruiken?Heyster schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:18:
De Zune wordt niet als een externe harde schijf gezien. Daarom herkent of ziet Winamp de Zune niet.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit is het enige wat mij nog tegenhoudt van een Zune te kopen. De nieuwe Zune 2 (80GB) ondersteunt geen PAL!-Tim- schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:41:
[...]
Ook nog even rekening mee houden dat de nieuwe versie hogere kwaliteit tv-out heeft en meer codecs schijnt te ondersteunen.
bron
Is MS nou lomp ofzo dan... Ten eerste geen EQ en nu ook al geen TV-out voor 'hier'..ScSi schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:03:
De nieuwe Zune 2 (80GB) ondersteunt geen PAL!
bron
Maar de Zune is (voorlopig) toch ook niet bedoeld voor hier?CLB schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 00:27:
[...]
Is MS nou lomp ofzo dan... Ten eerste geen EQ en nu ook al geen TV-out voor 'hier'..
WTF, dan valt de Zune nu wel in ene heel erg snel afScSi schreef op donderdag 22 november 2007 @ 22:03:
[...]
Dit is het enige wat mij nog tegenhoudt van een Zune te kopen. De nieuwe Zune 2 (80GB) ondersteunt geen PAL!
bron
So what... Je weet toch dat die geimporteerd gaat worden naar andere landen (lees: Europa)4nGeLuS schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 03:17:
Maar de Zune is (voorlopig) toch ook niet bedoeld voor hier?
Ja maar het onderdrukt (misschien!) weer productiekosten. En als je product dan officieel voor de USA is zou ik ook zoiets hebben van 'ja dikke pech'.CLB schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 08:26:
[...]
So what... Je weet toch dat die geimporteerd gaat worden naar andere landen (lees: Europa)
Ze weten heus wel dat de Zune redelijk geimporteerd is in landen die PAL hebben,
en opeens trekken ze de conclusie dat ze PAL eruit moeten slopen.. Als er 'n Europese versie uitkomt zal die geen NSTC gaan ondersteunen ofzo? Bouw dan 1 'mega'Zune waar alles in zit en klaar!
I'm in, ik heb er 15 nodig voor het bedrijf waar ik voor werk.Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 09:07:
Zune V2 nu op samenkopen voor 235 euro dacht ik, dus als iemand wil...
Iemand die hier iets meer over weet? Hoe zit dat met de tv's van tegenwoordig? Vooralsnog lijkt het met dat het wel PAL moet zijn (het zou anders ook niet zo duidelijk in de helppagina van MS staan, toch?)m3gA schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 15:41:
Ik zie het probleem niet met NTSC..volgens mij ondersteund iedere moderne TV NTSC..
EDIT: als je bijvoorbeeld een aantal van de verschillende Sony televisies naast elkaar zet kun je zien dat ze allemaal PAL en NTSC ondersteunen: klik hier voor een vergelijkingstabel en scrol naar het kopje "Kleur-systeem".
[ Voor 82% gewijzigd door rvone op 23-11-2007 19:58 ]
Ik twijfel er ook nog over om 'n 30GB'er te kopen.. Kan m'n oude naar de Scouting en kan iedereen gewoon z'n muziek erop plempen, paar films erop en je hoeft niet meer te zeulen met tig mp3-spelertjes!RoD schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:34:
Wel interessant. Zo'n prijs voor toch een volwaardige PMD.
Ik moet zeggen dat ik nu twee maanden aan het rondspeuren ben maar nog steeds geen keuze heb kunnen maken voor een PMPRoD schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:34:
Ze zijn al voor lager verkocht. MS doet ze echt weg voor dumpprijzen ja. Wel interessant. Zo'n prijs voor toch een volwaardige PMD.
Misschien dat jullie tips hebben voor een speler. Eisen:
- liefst niet software afhankelijk
- als externe hdd te gebruiken
- image trunk (foto van cam op je speler zetten)
- size rond de 80GB
- prijs max rond de 350 dollar
- mp3 en video playback
- tv-out
Is de Zune welOesie schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:55:
- liefst niet software afhankelijk
Is de Zune alleen via 'n hack- als externe hdd te gebruiken
Geen idee, moet je speciale kables hebben..- image trunk (foto van cam op je speler zetten)
Alleen via NSTC- tv-out
Tevens kaap je dit topic gewoon..
True, maar er zitten hier wel een aantal mensen die ik in heel veel PMP topics terug zie komen dus dacht misschien moet ik het hier maar even vragen
Ondanks de eisen die de Zune totaal niet kan voldoen wordt het er misschien toch één. Alleen zooooo jammer dat je hem niet via Winamp kan managen
Dat is anders geen probleem hoor! De Zune software zelf vind ik ontzettend handig als je hem doorhebt en werkt gewoon lekkerOesie schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:07:
[...]
True, maar er zitten hier wel een aantal mensen die ik in heel veel PMP topics terug zie komen dus dacht misschien moet ik het hier maar even vragen
Ondanks de eisen die de Zune totaal niet kan voldoen wordt het er misschien toch één. Alleen zooooo jammer dat je hem niet via Winamp kan managen
NTSC zie ik trouwens ook niet als probleem.... zo'n beetje elke goede tv kan PAL/NTSC aan dus dat is uiteindelijk gewoon gemauw om niks
Voor bij het sporten in de sportschool en onder het MTBe/wielrennen.
En met de samenkoop actie denk ik dat ik de Zune2 bestel. lijkt me een mooi apparaat
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Tsjaa lekker simpele instelling vind ikOesie schreef op zondag 25 november 2007 @ 15:07:
True, maar er zitten hier wel een aantal mensen die ik in heel veel PMP topics
terug zie komen dus dacht misschien moet ik het hier maar even vragen
Mooi wel, maar bevat wel 'n HD en dat is niet echt onwijs handig tijdens sporten natuurlijk!the-spawn schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:05:
Ik ben ook al maanden aan het overwegen voor een MP3 speler.
Voor bij het sporten in de sportschool en onder het MTBe/wielrennen.
En met de samenkoop actie denk ik dat ik de Zune2 bestel. lijkt me een mooi apparaat
Idd, daar heb je gelijk in.CLB schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:05:
[...]
Mooi wel, maar bevat wel 'n HD en dat is niet echt onwijs handig tijdens sporten natuurlijk!
Maar bij ons in de club rijden er geregeld mensen met een ipod classic, meestal in hun camelbak(rugtas) en geeft nooit problemen/nooit problemen gegeven.
Maar ben me bewust van het risico.
-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-
Bij jou misschien. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat Microsoft op den duur ook een 160GB versie uitbrengt. Maar in ieder geval gefeliciteerd met je bestelling. Die inkoopactie ziet er wel oke uit.yasinhm schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:03:
Heb de zune 80/2 besteld, bij de inkoopactie. Eindelijk eens genoeg van te wenig harde schijf ruimte en kloten met welke muziek je er nou op gaat zetten, nu is het gewoon 1 keer muziek er op zetten en dan elke keer als ik muziek luister gewoon een album opzetten.
Ik heb mijn Zune 80 inmiddels via een kennis in Amerika weten te bestellen. Het enige waar ik me zorgen om maak is het effect van de afwezigheid van een equalizer. De ene hoofdtelefoon is namelijk niet hetzelfde als de andere; enig bijstellen kan dan wenselijk zijn. Maar ja, over een paar weken hoop ik het te weten.
[ Voor 5% gewijzigd door rvone op 25-11-2007 23:10 ]
* Make sure your Zune is not plugged in and your Zune software isn’t running
* Open up Regedit by going to the start menu and selecting “run”. Type regedt32 and hit “OK”
* Browse to HKEY_LOCAL_MACHINE\System\ControlSet002\Enum\USB\
* Search for “PortableDeviceNameSpace”. This should be contained in the Vid_####&Pid_####\########_-_########_-_########_-_########\Device Parameters within the above …\USB\ The ##’s listed here will be numbers and letters specific to your Zune.
* Change the following values:
o EnableLegacySupport to 1
o PortableDeviceNameSpaceExcludeFromShell to 0
o ShowInShell to 1
* Plug in your Zune, and make sure the Zune Software starts up.
* Hopefully at this point you can open up “My Computer” and browse your device, though it does NOT show up as a drive letter.
Maar hoe zit dat dan met de ZuneV1 (30) die geupdate is met de nieuwste firmware?
Is daar de EQ ook uit? want is zoiets alleen software matig?
Want dan zou er misschien een kans zijn hij bij een volgende firmware wel toegevoegd is?
De Zune 30 heeft na de update gewoon nog zijn EQ, dus niets aan de hand.the-spawn schreef op maandag 26 november 2007 @ 09:47:
Bij de ZuneV2 (80) zit dus geen EQ?
Maar hoe zit dat dan met de ZuneV1 (30) die geupdate is met de nieuwste firmware?
Is daar de EQ ook uit? want is zoiets alleen software matig?
Want dan zou er misschien een kans zijn hij bij een volgende firmware wel toegevoegd is?
Ik kan de bron even niet vinden maar Microsoft zou een keer gezegd hebben dat ze de EQ eruit hebben gehaald om te zorgen voor een extra besparing op energieverbruik. Het was kiezen tussen de wifi-functionaliteit en de EQ. Omdat dit een ontwerpbeslissing is geweest verwacht ik niet dat ze dit met een software update "oplossen". Aan de andere kant wordt er wel veel over gesproken en geklaagd dus wie weet.
Waar kun je 'm voor $80,- bestellen?Oesie schreef op zondag 25 november 2007 @ 14:33:
Zune 30 in de US nu voor maar $80,- Dat is toch ook geen geld meer zeg.
Check deze page even voor recente deals.
oh jij was die gek die er 15 had besteld haah... ik heb m ook besteld ben benieuwd wanneer we ze kunnen verwachten.Rolfski schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 16:32:
[...]
I'm in, ik heb er 15 nodig voor het bedrijf waar ik voor werk.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Pros
* Solid build quality
* Glass screen
* Very scratch resistant
* Large screen
* Easy interface
Cons
* Closed platform
* No support for open codecs (FLAC & OGG)
* No 16:9 TV Out
* Oversimplified rating system.
* Miss stated battery times
* No EQ
Verwijderd
Goede review hoor!
Hij zegt ook over die batterij dat hij zo`n beetje tot de 20 uur komt met muziek.
Vind ik geen con. Er zijn maar weinig spelers die dit ondersteunen, dus het is een pluspunt als de Zune het wel zou hebben, geen nadeel als het er niet op zit.* No support for open codecs (FLAC & OGG)
[edit]
Alle Zune's ondersteund trouwens, WMA Lossless:
zie: http://www.zune.net/en-us/products/compare.htm , onder audio support.
hier info over WMA Losseless:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Media_Audio_9_Lossless
Prima alternatief dus op Flac en Apple Lossless.
Wel een kwestie van omzetten dus, maarja dat heb je als je Flacs hebt en je wilt het afspelen op een Ipod ook.
[ Voor 73% gewijzigd door duncanvdlinden op 03-12-2007 15:44 ]
Dat zeker. Vooral omdat het open codecs zijn vraag je je toch af waarom die zo weinig geïmplementeerd worden. Maar in een review hoort het imo niet als con. Anders moet je het bijna in elke review noemen. Ik kan ook wel als con gaan noemen dat er geen video in 1920x1080 ondersteund wordt. Ja, dat is uiteraard overdrevenmaster007 schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:15:
Maar het blijft jammer dat het er niet op zit.(Als je zulke bestanden hebt.)
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat er een redelijk grote groep mensen is die geen iPod willen juist omdat Flac en Ogg niet ondersteund worden. Voor die groep valt de Zune ook af. Sowieso moet je bij zo'n pro en con lijstje altijd kijken wat op jou van toepassing is, maar waarschijnlijk staat het er gewoon bij omdat veel mensen het belangrijk vinden.RoD schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:10:
[...]
Dat zeker. Vooral omdat het open codecs zijn vraag je je toch af waarom die zo weinig geïmplementeerd worden. Maar in een review hoort het imo niet als con. Anders moet je het bijna in elke review noemen. Ik kan ook wel als con gaan noemen dat er geen video in 1920x1080 ondersteund wordt. Ja, dat is uiteraard overdreven
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Ik vind het nogal vreemd om een review toe te spitsen op een selectief aantal mensen.. namelijk de groep mensen die geen iPod wil omdat er geen Flac of Ogg op zit. Er zijn nog wel meer redenen om geen iPod te willen. Ik vind dat een rare manier van reviewen.Hertog schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:43:
[...]
Ik denk dat het er mee te maken heeft dat er een redelijk grote groep mensen is die geen iPod willen juist omdat Flac en Ogg niet ondersteund worden.
Dan moet je het wel consequent noemen en dat gebeurt nietVoor die groep valt de Zune ook af. Sowieso moet je bij zo'n pro en con lijstje altijd kijken wat op jou van toepassing is, maar waarschijnlijk staat het er gewoon bij omdat veel mensen het belangrijk vinden.
Verwijderd
Klopt, maar de andere redenen die ik vaak hoor zijn 'closed platform', die er hier ook bij staat (een andere reviewer had dat misschien als 'pro' gezien, overigens) en 'dat ze niet mee willen doen met een hype'. Dat laatste is wat lastig in een review mee te nemen, al had 'uniqueness' best bij de Pros kunnen staan. Tuurlijk, er zijn misschien nog wel driehonderd redenen, maar een paar argumenten die vaak hoor staan hier wel in.RoD schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:53:
[...]
Ik vind het nogal vreemd om een review toe te spitsen op een selectief aantal mensen.. namelijk de groep mensen die geen iPod wil omdat er geen Flac of Ogg op zit. Er zijn nog wel meer redenen om geen iPod te willen.
Overigens heb ik die review niet geschreven, en zou ik het zelf ook anders gedaan hebben. Maar ik gaf alleen een mogelijke reden waarom dat er bij staat. Persoonlijk vind ik het vreemder dat ze de geluidskwaliteit, waar ze blijkbaar nogal tevreden over zijn, niet bij de Pro's hebben gezet.
Valt me nu pas op dat de review van een site genaamd anythingbutipod.com af komt, daar geldt dit natuurlijk helemaal voor
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik snap dat het een mogelijke reden is, maar als dat zo is vind ik het een hele slechteHertog schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 20:17:
Overigens heb ik die review niet geschreven, en zou ik het zelf ook anders gedaan hebben. Maar ik gaf alleen een mogelijke reden waarom dat er bij staat.
Omdat MS die goedkoper gemaakt heeft. Ik denk dat MS dit gedaan heeft omdat de kleur bruin eruit gaat.ThunderNet schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 17:20:
Ik zit me in te lezen om een Zune te kopen. Ik snap echter 1 ding niet? Waarom is de bruine versie zoveel goedkoper op ebay? Is hier een reden voor?
Direct al mijn muziek ook gesync-ed, en nu heb ik nog maar 300MB vrij op het apparaat, kleine tegenvaller dus.
Maar dan zet je 'm aan.... magnifiek, wat een apparaat, ik ben er onder de indruk van
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
hoezo dat dan? je weet toch hoeveel muziek er op kan?ThunderNet schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:52:
Goed ik heb vanavond een zune opgehaald.... Heb direct de firmware geupdate, geen idee hoe de oude werkte dus.
Direct al mijn muziek ook gesync-ed, en nu heb ik nog maar 300MB vrij op het apparaat, kleine tegenvaller dus.Maar dan zet je 'm aan.... magnifiek, wat een apparaat, ik ben er onder de indruk van
NajaVerwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 01:22:
[...]
hoezo dat dan? je weet toch hoeveel muziek er op kan?
Verwijderd
Inderdaad een leuk ideetje, de 1ste Zune-verjaardag (een jaartje en half maandje nadat ie is uitgekomen).RoD schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:22:
Misschien dat er wat mensen in zijn voor een Zune-meeting
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:26:
[...]
Inderdaad een leuk ideetje, de 1ste Zune-verjaardag (een jaartje en half maandje nadat ie is uitgekomen).
Aangezien de 1e generatie Zune nog niet in Nederland te koop is lijkt het me vrij onmogelijk om voor de 2e gen. accesoires te vinden.Nutral schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:13:
Weet iemand waar ik in nederland een zune 80 hoesje kan kopen ? ik wil het liefst een leren hoesje maar ik sta voor alles open, ik heb nog niks kunnen vinden.
[ Voor 96% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-12-2007 14:41 ]
[ Voor 83% gewijzigd door DeeD2k2 op 19-12-2007 15:51 ]
Ben benieuwd of dit gefixed is:
- Snelheid van het syncen! (vandeweek 6 films --> 3GB --> 40 minuten
- Hoop dat alles is gefixed met beschrijvingen van de films en dergelijke...
+ Liep niet goed door het gehele beeld & Je kon ook niet meer de gehele tekst lezen
Syncen is weer retesnel
Ondertiteling is nog steeds drama

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 23-12-2007 22:20 ]
Mijn Zune staat in een dock naast mn monitor, en ik gebruik de Zune software als primaire muziekspeler.
Zou t nou niet vet zijn als ik gewoon het huidig-spelende nummer van die software te zien krijg op t scherm van mn Zune, ipv alleen maar "connected" of "syncing".
Weet iemand of hier software voor bestaat ofzo ?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Heb mijn eigen Zune 80 binnen
plaatjes ! het is wel een bagger camera (nee niet een mobiel, een echte camera)
de oordopjes die erin zitten zijn sennheiser cx300

[ Voor 4% gewijzigd door Nutral op 03-01-2008 22:04 ]
Overigens las ik gisteren dat de Zune op Windows Embedded draait (bron), dat biedt natuurlijk vrijwel onbeperkte mogelijkheden voor Microsoft (qua software dan).
[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 03-01-2008 22:11 ]
We are shaping the future
Ik ga morgen eens zoeken naar een goed hoesje en ik koop een tv out kabel, als het goed is heeft de zune 720x576 resolutie tv out.
Alleen viel mij de batterijduur van de Zune wel een beetje tegen, volgens mij was hij bij mij al na een uurtje of 7/8 al leeg. Vooral als je vaak door het menu schuift (dus het display aanzet) gaat de batterij snel.
Mijn conclusie is in ieder geval; als je gaat voor opslagcapaciteit en groot scherm, kies dan de Zune. Wil je mobiliteit, design (is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de Meizu m6SL mooier dan de Zune) en lange batterijduur, neem een leuke Flash-speler.
Ik heb het hier trouwens over de oude versie, ik heb me weinig verdiept in de nieuwere.
Via de samenkopen aktie?Nutral schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:04:
Nee is er niet.
Heb mijn eigen Zune 80 binnen. Lekker dingetje meteen al wat opgezet, heb nu alsnog 54gb vrij maar dat krijg ik wel vol.
plaatjes ! het is wel een bagger camera (nee niet een mobiel, een echte camera)
de oordopjes die erin zitten zijn sennheiser cx300
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb daar de bruine zune gehaaldNutral schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:43:
Ja, het duurde lang (4 weken) maar ik heb het eindelijk binnen.
Verwijderd
dit heb ik ook gehad ja..spyros schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:38:
Ik heb m nog niet binnen...( hoop morgen ) maar ik was al een beetje de software aan het bekijken. Nu valt mij op dat hij de albums niet helemaal goed doet, bv een album wordt opeens opgesplitst in 2 of meerdere albums. Heb heel mn muziekcollectie door itunes heen gehaald om daar albumart en albums goed te zetten. Wie heeft dit nog meer?
Als je dat voor alle nummers op die cd gelijk zet (Various Artists ofzo), dan kun je de Artist tag zo verschillend maken als wat, maar zal de software ze netjes als 1 album bij elkaar zetten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De software doet nog meer fantastische dingen. Zo komt het wel eens voor dat het programma album art van andere cd's gaat toewijzen aan cd's die geen album art hebben. Ook is het mij overkomen dat het programma de verkeerde album art download en gewoon toevoegt aan een album met een vergelijkbare naam (automatisch downloaden kun je gelukkig uitzetten).spyros schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:38:
Ik heb m nog niet binnen...( hoop morgen ) maar ik was al een beetje de software aan het bekijken. Nu valt mij op dat hij de albums niet helemaal goed doet, bv een album wordt opeens opgesplitst in 2 of meerdere albums. Heb heel mn muziekcollectie door itunes heen gehaald om daar albumart en albums goed te zetten. Wie heeft dit nog meer?
Over de ID3 tags: wanneer een artiest net even anders geschreven is (of afgekort of misschien in een andere volgorde staat) dan heb je op je zune dus twee verschillende plekken waar je nummers van dezelfde artiest kunt vinden. En dan heb je nog ID3tags met aziatische tekens erin...

Uiteraard kan je met bepaalde programma's een aantal van deze problemen corrigeren, maar wanneer je dat met 80GB aan mp3-bestanden probeert te doen dan wordt dat al heel snel vervelend.
Het gebruiken van de ID3tags is wat mij betreft prima voor de weergave tijdens het afspelen, maar ik heb nooit begrepen waarom dit soort programma's niet de mogelijkheid geven om de indeling van de nummers te baseren op folderstructuur. Dat zou al een stuk schelen.
Los van die ellende ben ik zeer tevreden met mijn Zune80 (door de lage dollar slechts 180 euro voor hoeven betalen).
Verwijderd
in elkaar overslepen, gewoon een map met dezelfde naam weer in die map zetten.. klaarspyros schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 20:47:
hoe heb je het opgelost? niet echt constructief antwoord
Verwijderd
ik ben geïntereseerd in de 80GB versie en ik vertrouw het eigelijk alleen als ik dit product in Nederland kan kopen.
Als het naar mijn gevoel te lang gaat duren voordat ze in Europa zijn, welke web-shops worden er dan aangeraden??
Op dit moment heb ik een Iriver H10 5GB, ééntje die mij al heel dierbaar is en die ik helaas binnekort weg moet doen i.v.m. een paar haperende knoppen en krassen. Ik ben wel toe aan iets nieuws, ik had mijn ook dan ook laten vallen op die Zune2.
ik heb ook ergens gelezen dat deze waarschijnlijk niet eens naar Europa komt, maar misschien wel word geintroduceert in de 3e generatie, zou dat lang duren?
Met vriendelijke Groet.
Verwijderd
Welke webshop.. Tsjaa dat moet je zelf weten, via particuliere (eBay) of via webshops (bestbuy ofzo)
Als net de 2 generatie Zunes is gelaunched, een jaar na de 1e generatie.. hoelang zou 't dan duren

* Oesie heeft ook zijn Zune binnen.CLB schreef op woensdag 14 november 2007 @ 23:47:
[...Oesie wrote:
Moet een album art een specifieke naam hebben voordat die getoond kan worden op de Zune of zoekt die gewoon naar een .jpg file binnen de directory?]
Dat laatste
Nog wel even een vraagje m.b.t. album art omdat ik dat nog niet aan de praat heb gekregen. Ik heb in de Zune software verschillende dirs:
D:\Zune\Music
D:\Zune\Pictures
etc.
In de map Music heb ik allemaal mappen per album, zie hieronder:
Fugees-Greatest_Hits-2001
Hoobastank-The_Reason-2003
etc.
De mp3's zijn als volgt genamed (zit geen album art in de metadata):
01-fugees-trackname.mp3
02-fugees-trackname.mp3
etc.
Mijn jpg's staan in dezelfde map als de mp3's van de albums en zijn als volgt genamed (in voorbeeld van de Fugees dus):
00-fugees-greatest_hits-frnt.jpg
00-fugees-greatest_hits-bck.jpg
Heeft iemand een idee waarom er op mijn Zune geen albumart wordt getoond? Mag er bijvoorbeeld maar één .jpg in de folder van het album staan? Of toch een specifieke naam hebben bv albumart.jpg?
ik denk ook echt dat je alles zelf moet doen of er moeten tools bestaan waar ik niets vanaf weet natuurlijk
[ Voor 30% gewijzigd door FDMK op 07-01-2008 12:18 ]
Ga gewoon naar je 'n plaatje op je desktop en kopieer die, ga naar je Zune-software, naar 't desbetreffende album en doe een rechtermuisklik op je lege plaatje en plak hem daarzo
Ok, die is duidelijk maar vind ik nog niet de meest mooie oplossing. Dat zou betekenen dat ik voor al mijn albums handmatig de Album Art moet gaan toevoegen. Plaatst de zune software hem dan als embedded art in de mp3?CLB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:04:
@ Oesie: Je kan gewoon elke willekeurig plaatje gebruiken als Zune-art!
Ga gewoon naar je 'n plaatje op je desktop en kopieer die, ga naar je Zune-software, naar 't desbetreffende album en doe een rechtermuisklik op je lege plaatje en plak hem daarzo
Zo niet weet jij dan toevallig of de Zune embedded Album Art kan gebruiken? Dan tag ik misschien liever al mijn mp3's met embedded Album Art zodat andere spelers/software er ook nog wat aan hebben.
edit- heb geen aandelen apple voordat je dat gaat denken met mn itunes

[ Voor 25% gewijzigd door FDMK op 07-01-2008 15:29 ]
Ja, de Zune software maakt er embedded album art van. En ja, de Zune kan overweg met embedded album art.Oesie schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:09:
[...]
Ok, die is duidelijk maar vind ik nog niet de meest mooie oplossing. Dat zou betekenen dat ik voor al mijn albums handmatig de Album Art moet gaan toevoegen. Plaatst de zune software hem dan als embedded art in de mp3?
Zo niet weet jij dan toevallig of de Zune embedded Album Art kan gebruiken? Dan tag ik misschien liever al mijn mp3's met embedded Album Art zodat andere spelers/software er ook nog wat aan hebben.
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast