Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
de nieuwe zune's zijn voorgesteld :)
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2007/10/medium_1474531602_9a711814ae_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/images/gallery/4/2007/10/medium_1474531644_24e123579b_o.jpg
De eerste generatie Zune krijgt een firmware upgrade zo dat deze dezelfde functies krijgt als de nieuwe Zune.

Wired
Gizmodo
Gizmodo (over de firmware)

[ Voor 12% gewijzigd door m3gA op 03-10-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
m3gA schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 07:39:

De eerste generatie Zune krijgt een firmware upgrade zo dat deze dezelfde functies krijgt als de nieuwe Zune.
Gizmodo (over de firmware)
Sodeknetters! YEAH! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-07 19:38

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Hellllllll yeah, eindelijk goed Zune nieuws! Blij dat MS ons niet in de steek laat als trouwe fans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het wel een mooi ding. Ziet er een stuk eleganter uit als die baksteen die zune1 heet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed goed uit, jammer dat er geen bruine is... Die heb ik nu en is suuupermooi!

Wat nog mooier is is dit:
Update 2: There's additional video codec support as well: h.264 and MPEG4.
You don't have to convert all your stuff to WMV.

Whiejaaaaaaaaaaaaa _/-\o_ Ik vind zelf 'n 80GB'er wel wat! Dan ben je de uuuberkoning haha :9
Oude Zune verkopen en maar 'n nieuwe via eBay importeren! Ben benieuwd hoe of wat qua launch-date!

Wanneer staan ze op eBay... Here we go again!
En de Zune is hier niet eens uit in NL hahaha :9

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 03-10-2007 11:43 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possstema
  • Laatst online: 07-04 11:50
CLB schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:40:
Update 2: There's additional video codec support as well: h.264 and MPEG4.
You don't have to convert all your stuff to WMV.
Oeh , k hoop dat dit ook onder de upgrade van de zune 1 valt :P

Check ook dit fancy filmpje:
http://gizmodo.com/gadget...and-flash-zune-306446.php
m3gA schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Volgens het nieuwsbericht krijg je alle functies die de nieuwe zune ook heeft :)
I know, maar k blijf het raar vinden dat ze als de hardware het dan toch ondersteund, waarom niet gelijk invoeren. T zal wel wat programmeerwerk kosten, maar daar zal microsoft toch zelf wel een bibliotheek aan code voor hebben :P.

[ Voor 48% gewijzigd door Possstema op 03-10-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Possstema schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:58:
[...]
Oeh , k hoop dat dit ook onder de upgrade van de zune 1 valt :P
Volgens het nieuwsbericht krijg je alle functies die de nieuwe zune ook heeft :)
The first generation 30GB Zune—which 1.2 million of you already purchased—is getting all the new Zune's features.

[ Voor 21% gewijzigd door m3gA op 03-10-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

lowfi schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 11:25:
Durf het bijna niet te zeggen maar ik vind het wel een mooi ding. Ziet er een stuk eleganter uit als die baksteen die zune1 heet :)
ik ben juist erg designgevoelig, maar ik vind
1) de Zune 1 niet lelijk
2) de Zune 2 niet zo'n sprong vooruit, design-wise, tov de Zune 1

Ik ben echt megablij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik dit allemaal zo hoor en zie mag je niet echt van een "Zune 2" spreken, maar meer van een "Zune 1.1". Het is geen verkeerde upgrade ofzo, maar er is eigenlijk maar weinig veranderd qua features. De Zune moet het vooral van de software hebben, zoals op een van de linkjes hierboven ook al gezegd wordt. Die softwarefeatures klinken overigens wel grappig. Zo krijgt "Zune social" toch nog wat meer betekenis. Bij de eerste versie was dit allemaal nogal slap.
They're also building a widget call the Zune Card with functions much like the Gamer Card on Xbox 360. The Zune Card can be embedded into your blog or "other social networking sites" to provide that constant stream of information where you want it displayed. No word on which sites they're working on building it for, but it was made clear that Facebook and My Space are priorities.

Zune Social is integrated with Marketplace as well, so if you discover a song on Social, you can buy it on Marketplace.
Last.fm anyone? :)

Erg netjes dat ze de Zune 1 ook een upgrade geven, dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-07 21:10
RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:51:
Als ik dit allemaal zo hoor en zie mag je niet echt van een "Zune 2" spreken, maar meer van een "Zune 1.1". Het is geen verkeerde upgrade ofzo, maar er is eigenlijk maar weinig veranderd qua features. De Zune moet het vooral van de software hebben, zoals op een van de linkjes hierboven ook al gezegd wordt. Die softwarefeatures klinken overigens wel grappig. Zo krijgt "Zune sociall" toch nog wat meer betekenis. Bij de eerste versie was dit allemaal nogal slap.
Ik vind Wifi syncing toch wel een hele mooie en handige optie. Vooral omdat MS dat bij PocketPC's en telefoons met Windows Mobile nog steeds niet toelaat en ook Apple deze feature nog niet heeft geintroduceerd op de iPod Touch en iPhone.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 03-10-2007 12:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 12:58:
[...]

Ik vind Wifi syncing toch wel een hele mooie en handige optie. Vooral omdat MS dat bij PocketPC's en telefoons met Windows Mobile nog steeds niet toelaat en ook Apple deze feature nog niet heeft geintroduceerd op de iPod Touch en iPhone.
Dat klopt, ik vind het ook een zeer handige feature. Maar mijn punt was dat het vooral softwarematig allemaal verbeterd is, wifi-syncing reken ik daar bij. Niet dat dat slecht is, integendeel, er zitten een paar zeer interessante features bij, maar de speler zelf is heel weinig veranderd. Bovendien krijgt de eerste Zune nu dezelfde features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-07 21:10
RoD schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:07:
[...]

Dat klopt, ik vind het ook een zeer handige feature. Maar mijn punt was dat het vooral softwarematig allemaal verbeterd is, wifi-syncing reken ik daar bij. Niet dat dat slecht is, integendeel, er zitten een paar zeer interessante features bij, maar de speler zelf is heel weinig veranderd. Bovendien krijgt de eerste Zune nu dezelfde features.
Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant is het best moeilijk om een MP3 speler nog beter te maken. Daarmee bedoel ik niet dat MS de perfecte MP3 speler maakt, maar dat we nu wel op een punt zijn in de life-cycle dat het wel zo'n beetje vaststaat wat je ermee kan.

De enige manier om nog echt verder te gaan, is meer richting een PMP (dus een groter scherm, meer een videospeler) of zelfs nog verder richting een PDA (iPod Touch).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hoedje schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant is het best moeilijk om een MP3 speler nog beter te maken. Daarmee bedoel ik niet dat MS de perfecte MP3 speler maakt, maar dat we nu wel op een punt zijn in de life-cycle dat het wel zo'n beetje vaststaat wat je ermee kan.

De enige manier om nog echt verder te gaan, is meer richting een PMP (dus een groter scherm, meer een videospeler) of zelfs nog verder richting een PDA (iPod Touch).
Klopt. Softwarematig gaat het allemaal steeds meer een rol spelen. Vooral als je features zoals wifi aan boord hebt. Dat geeft uitgebreide mogelijkheden om softwarematige features te implementeren (zoals MS nu ook gedaan heeft), samenwerkingen aan te gaan met bepaalde diensten en je te onderscheiden van de concurrentie. Het houdt een keer op met het toevoegen van nog meer features aan de speler zelf, al zit de Zune (imo) nog (lang) niet op dit punt. Voor MS zal het nu inderdaad wel zo'n beetje vaststaan wat de speler allemaal moet kunnen. Hoewel ik persoonlijk nog wel het eea te wensen zou hebben is het geen onlogische gedachte van MS. De updates die ze nu doorvoeren zijn voor het grote publiek interessanter dan dat je met een speler komt die nu ook .ogg kan en xvid kan afspelen.

Als je trouwens de ontwikkelingen op het gebied van wifi+mp3spelers bekijkt denk ik dat meerdere fabrikanten dit voorbeeld gaan volgen. Archos, Apple en nu MS doen het al, en nu men ziet wat er allemaal mogelijk is, moet dit een prikkel geven.
Wat dat betreft zijn dit interessante ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even de specs op een rijtje:

Zune 80

* 80GB Capacity
* 3.2" Display
* WMA Lossless Support
* Plays H.264, MPEG-4, and WMV natively
* FM Tuner
* Built-in WiFi
* Podcast support
* Dimensions: 61.1 x 108.2 x 12.9mm
* Retails for $249 (includes Premium headphones)

Zune 4 and 8

* 4 and 8GB Capacity
* 1.8" Display
* Same features as HD players
* Built-in WiFi
* Dimensions: 41.4 x 91.5 x 8.5mm
* Colors: Black, Green, Pink, and Red
* Retails for $149 and $199 respectively

Nieuwe accessoires
Zune Home AV Pack ($99.99) - "Home Dock with three faceplates to accommodate each Zune device, wireless remote, AC adaptor and composite AV output cable."
Zune Dock Pack ($49.99) - "Home Dock with three faceplates to accommodate each Zune device and AC adapter."
Zune Car Pack ($79.99) - "Redesigned FM transmitter/charger and dashboard grip pad."
Zune Cable Pack ($39.99) - "Sync cable, composite AV output cable and audio cable."
Zune Premium Headphones ($39.99)
Zune Leather Case ($49.99)
Zune Sync Cable ($19.99)
Zune AC Adapter ($29.99)

Lekkere prijzen :X

Bron: Dapreview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkere prijzen slaat zeker op de accesoires? Maar $249,- vind ik zeker 'n toppertje!
Even kijken hoe ik m'n Zune beschouw met de nieuwste firmware (qua films enzo)
Als ik dan denk 30GB is genoeg houd ik die lekker, anders importeer ik zeker 'n 80GB'er!!

Heeft wel 'n iets groter scherm dus moet even de afmetingen vergelijken met m'n huidige Zune!

De nieuwe mag even groot zijn als m'n huidige Zune, maar groter is gewoon 'n no-go!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 18:50:
Lekkere prijzen slaat zeker op de accesoires?
Ja.
Maar $249,- vind ik zeker 'n toppertje!
Daar is inderdaad niks mis mee. Prima concurrerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: 11,2 cm x 6,1 cm x 1,4 cm vs 10,8 cm x 6,1 cm x 1,3 cm! Dus dat is 'n GO!

Naja als de nieuwe firmware me bevalt komt er geen Zune 1.1 (mooie benaming RoD) hierzo!
Vind 't design nou niet echt geil en al helemaal niet zo vernieuwend dat ik 'm MOET hebben...
Er wordt gesproken over de software die de grote verandering is, voor mij persoonlijk is 't toch de
HD-grootte. 30GB is onwijs leuk en grappig, maar met 80GB ben je de komende jaren nog wel zoet!

Waarom ik 'n Zune 1.1 zou kopen, draait dus vooral om 't punt: 80GB HD-grootte!
Ze hadden 't scherm nog wel mogen uppen van me tot VGA ofzo, maar ik neem aan dat
deze Zune 1.1 ook gewoon weer QVGA oftwel 320x240 pixels heeft net zoals de Zune 1! Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Goed, die nieuwe Zune ziet er goed uit d:)b
Die zwarte (links) is mooi, imho

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 03-10-2007 19:08 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Die nieuwe Zune ziet er wel ok uit ja, vooral het menu met die grote dunne letters is erg mooi: het lijkt eerder een kunstobject dan een mp3 speler :) Plus het gebruik van horizontale en verticale navigatie (net als in het Mediacenter bij Vista) is erg goed...maar of het beter/sneller is dan een wieltje zoals de iPod weet ik niet.

Maar anyway, ik ben al voorzien :+

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150610

Even alles op een rijtje (wat ik tot nu toe weet, door het lezen van blogs en dergelijken):

Zune 80:

schermresolutie: 320*240
schermdiagonaal: 3,2 inch
Formaten (audio): MP3, DRM-free MP3 (1 miljoen tracks in de ZMP), WMA, WMA-DRM, WMA
Lossless, AAC (allemaal zonder transcoding)
Formaten (video): H.264, WMV & MPEG-4, zonder transcoding dus
Zunepad: Zowel aanraakbaar als klikbaar.
Batterijduur: 20 uur audio, 5 uur video (volgens Amazon, dus niet zeker)

Zune 30 (via firmware update):

Alles hetzelfde als de zune80, behalve dat hij H.264 niet 'natively' ondersteunt. Misschien verbeterde batterijduur, maar ook niets over bekend.

Zune 4 & 8:

Schermresolutie: 320*240
Schermdiagonaal: 1,8 inch
Formaten (audio) & Video: zie Zune 80
Batterijduur: 20 uur audio & 4 uur video (volgens Amazon, dus niet zeker)
Zunepad: Zie Zune 80

Verder geldt voor allemaal:

FM - Tuner: Ja
Wifi : Ja, kan via wifi gesyncd worden met je pc. Voor autosync wordt je aangeraden
om je Zune aan een adapter te hebben hangen of in een dock.
Podcast: Ja, zowel audio als video.
Video's: Muziek video's te downloaden in ZMP, volgens mij 9000 beschikbaar. TV-Shows
wordt aan gewerkt.
Extra: Integratie met Windows Media Center, alleen Vista, dus geen XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hier een video van de GUI. Mooi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij wordt je daar helemaal mesjogge van zeg :X
Koop je 'n Zune die geen 'wheel' heeft net als bij 'n iPod, komt die bij de Zune 2.0 wel 8)7

Dat menu met zulke grote letters vind ik net op 'n bejaarden-device lijken :X
Waarom in godsnaam zo'n groot lettertype!? Gebruik dan 'n lettertype, waarop je alle
shit in 1x kan zien: Music, Video's enzovoort, nu kun je nog omlaag scrollen omdat 't niet in 't beeld past! Misschien mierenneukerig, maar ik vind 't 'n beetje lompig eerlijk gezegd! Net als alle Samsung mobieltjes, waarop je op 2 regels 'n 10 cijferig nummer intoetst. We zijn toch allemaal niet blind zeg }:|

Voor de rest is 't dus inderdaad 'n QVGA-schermpje, wat ook geen vernieuwing is ten opzichte van de Zune :/ Al kijk je naar Apple zie je 'n pauperschermpje bij de Nano's en nu opeens 'n QVGA-schermpje waarop je ook filmpjes kan afspelen... Dat is 'n hele verbetering, maar bij de Zune helaas niet O-)

Dat Social shit is wel leuk, maar hier in de EU maak je daar toch niet dagelijks gebruik van :)
Ben wel benieuwd naar 't Wi-Fi syncing, dat kan 'n leuke optie zijn, alhoewel ik 't even inpluggen van m'n Zune met 'n usb-kabeltje helemaal niet zie als irritant en dergelijke! Ook moet je toch achter 'n computer zitten om je muziek/ video's te selecteren die je wil syncen... Maarja de iPod Toch heeft dat ook dus MS kon niet achterblijven en draadloos wordt door 80% vd mensen gezien als 'beter' dan bedraad! :9

Podcasts ken ik niet zo, heb ik nooit gebruikt op m'n iPod video, maar dat zal ook in de nieuwe firmware geintergreerd worden, zodat ik met m'n Zune ook gebruik kan gaan maken van deze feature!
Wel leuk, want ik weet wat 't zijn (podcasts) en 't is toch wel leuk om 'n programmaatje te kunnen terugkijken/ terugluisteren! Geen supergroot voordeel, maar 't is toch leukjes en mooi meegenomen :)

Voor de rest vind ik de Zune 1.1 (noem 'm nog steeds zo) niet echt vernieuwend ten opzichte van de Zune.

Ik ben wel heeeeel erg blij dat MS de nieuwe firmware ook voor de Zune uitbrengt _/-\o_
Geen films meer hoeven converteren scheelt veel tijd, podcasts zijn leuk, Wi-Fi syncing is leuk :)
Jammer dat er geen VGA-scherm inzit, dat had voor mij nog 'n reden kunnen zijn om 'n Zune 1.1 te kopen, maar dat valt helaas al af. 80GB is natuurlijk onwijs relaxed, maar met m'n 30GB Zune kom ik momenteel ook nog wel 'n heel eind. Als laatste puntje: Ik heb nu 'n bruine Zune en die is 't mooist O-)

Iemand bekend met de release-data van de Zune 2.0 en de nieuwe firmware... Kan niet wachten *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:11:

Iemand bekend met de release-data van de Zune 2.0 en de nieuwe firmware... Kan niet wachten *O*
Ja, 13 november, niet bevestigd, maar dan komen de nieuwe Zunes uit volgens uitgelekte info van Amazon (en volgens mij ook Bestbuy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben wel heeeeel erg blij dat MS de nieuwe firmware ook voor de Zune uitbrengt _/-\o_
Ja precies, weer wat anders dan wat Apple altijd doet. Die zorgt er gewoon voor, dat als je de nieuwe features wilt hebben, je een nieuwe i-Pod moet kopen. Erg goede actie van MS, zo houdt je je klanten tevreden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij wordt je daar helemaal mesjogge van zeg :X
Koop je 'n Zune die geen 'wheel' heeft net als bij 'n iPod, komt die bij de Zune 2.0 wel 8)7
De Zune heeft meer dan slechts een clickwheel. Kijk maar eens naar het filmpje wat ik hierboven postte.
Dat menu met zulke grote letters vind ik net op 'n bejaarden-device lijken :X
Waarom in godsnaam zo'n groot lettertype!? Gebruik dan 'n lettertype, waarop je alle
shit in 1x kan zien: Music, Video's enzovoort, nu kun je nog omlaag scrollen omdat 't niet in 't beeld past! Misschien mierenneukerig, maar ik vind 't 'n beetje lompig eerlijk gezegd! Net als alle Samsung mobieltjes, waarop je op 2 regels 'n 10 cijferig nummer intoetst. We zijn toch allemaal niet blind zeg }:|
Goed punt inderdaad, beetje onzinnig om het zo groot te doen.
Voor de rest is 't dus inderdaad 'n QVGA-schermpje, wat ook geen vernieuwing is ten opzichte van de Zune :/ Al kijk je naar Apple zie je 'n pauperschermpje bij de Nano's en nu opeens 'n QVGA-schermpje waarop je ook filmpjes kan afspelen... Dat is 'n hele verbetering, maar bij de Zune helaas niet O-)
QVGA is inderdaad niet geweldig voor een dergelijk scherm, maar het is ook zeker niet alleszeggend. Afwachten...
Dat Social shit is wel leuk, maar hier in de EU maak je daar toch niet dagelijks gebruik van :)
Ben wel benieuwd naar 't Wi-Fi syncing, dat kan 'n leuke optie zijn, alhoewel ik 't even inpluggen van m'n Zune met 'n usb-kabeltje helemaal niet zie als irritant en dergelijke! Ook moet je toch achter 'n computer zitten om je muziek/ video's te selecteren die je wil syncen... Maarja de iPod Toch heeft dat ook dus MS kon niet achterblijven en draadloos wordt door 80% vd mensen gezien als 'beter' dan bedraad! :9
Het heeft imo ook een enorm gadgetgehalte, ik mag dat wel :9
Podcasts ken ik niet zo, heb ik nooit gebruikt op m'n iPod video, maar dat zal ook in de nieuwe firmware geintergreerd worden, zodat ik met m'n Zune ook gebruik kan gaan maken van deze feature!
Wel leuk, want ik weet wat 't zijn (podcasts) en 't is toch wel leuk om 'n programmaatje te kunnen terugkijken/ terugluisteren! Geen supergroot voordeel, maar 't is toch leukjes en mooi meegenomen :)
Inderdaad. Het valt me al lang mee dat de eerste Zune nog ondersteund wordt. Ik had echt gedacht dat MS de early adopters zou laten zitten.
Voor de rest vind ik de Zune 1.1 (noem 'm nog steeds zo) niet echt vernieuwend ten opzichte van de Zune.
Alhoewel er een paar redelijk innovatieve features zijn bijgekomen, is het meer "catching up" dan vooruitstrevend ja. In ieder geval onderscheidt de Zune zich nu, dat was bij de vorige versie niet echt het geval, met die kreupele wifi-functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:41:
De Zune heeft meer dan slechts een clickwheel. Kijk maar eens naar het filmpje wat ik hierboven postte.
Heb 'm gezien en daar baseerde ik m'n mening ook grotendeels op.
Als je ziet hoevaak hij 'misklikt' en dergelijke, ik zou er gek van worden zeg :+
Ik heb nu gewoon 'n 'clickfunctie' en dat is best en werkt goed, dus ik hoef geen 'wheel' functie.
In 'n auto heb je toch ook geen versnellingsbak en flippers aan 't stuur om te kunnen schakelen :X
Goed punt inderdaad, beetje onzinnig om het zo groot te doen.
''HALLO IK BEN SLECHTZIEND EN IK ZOEK EEN MP3 SPELER'' ''KOOP DAN 'N ZUNE 2.0"
QVGA is inderdaad niet geweldig voor een dergelijk scherm, maar het is ook zeker niet alleszeggend. Afwachten...
idd
Het heeft imo ook een enorm gadgetgehalte, ik mag dat wel :9
Tsjaa is misschien leuk, maar ik hoef ook geen auto met 73 'standen' om 'm aan te passen aan 't wegdek. Is misschien allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever 3 standen die perfect werken, dan tig standen waarvan 't gadgetgehalte nog zo hoog kan zijn... Wi-Fi syncing... achja ik zal wel zo'n oude boerenlul zijn, die 't wel leuk vind, maar niet echt nodig (zoals ik al: je moet toch achter 'n comp zitten)
Inderdaad. Het valt me al lang mee dat de eerste Zune nog ondersteund wordt.
Ik had echt gedacht dat MS de early adopters zou laten zitten.
Zeker zeker, quite relaxed _/-\o_
Alhoewel er een paar redelijk innovatieve features zijn bijgekomen, is het meer "catching up" dan vooruitstrevend ja. In ieder geval onderscheidt de Zune zich nu, dat was bij de vorige versie niet echt het geval, met die kreupele wifi-functie.
Nou de Zune vs. de iPod video vond ik toch zeker wel onderscheidend hoor :)
Behuizing die niet krast, ingebouwde radio-functie, Wi-Fi functie (ok ok 't was 'n baggerfunctie en je kon er bijna niks mee, maar er zat wel Wi-Fi op :9 ) groter scherm (die vele malen beter was dan 'n 2,5" iPod video schermpje imho) de GUI die gewoon tig x mooier/ beter was tenopzichte van 'n iPod video!

Maar 't is idd geen nieuwe Zune, en zodoende vond ik jouw benaming de Zune 1.1 ook zeer goed ;)

(maarja ik heb m'n keuze al gemaakt, lekker nieuwe firmware erop en gaan met m'n uberZune _/-\o_ :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:58:
[...]

Heb 'm gezien en daar baseerde ik m'n mening ook grotendeels op.
Als je ziet hoevaak hij 'misklikt' en dergelijke, ik zou er gek van worden zeg :+
Ik heb nu gewoon 'n 'clickfunctie' en dat is best en werkt goed, dus ik hoef geen 'wheel' functie.
In 'n auto heb je toch ook geen versnellingsbak en flippers aan 't stuur om te kunnen schakelen :X
Er zal zeker wel een learning curve inzitten, maar de manier van bedienen lijkt mij persoonlijk wel handig.
Tsjaa is misschien leuk, maar ik hoef ook geen auto met 73 'standen' om 'm aan te passen aan 't wegdek.
Dat vind ik een beetje een rare vergelijking.
Is misschien allemaal leuk en aardig, maar ik heb liever 3 standen die perfect werken, dan tig standen waarvan 't gadgetgehalte nog zo hoog kan zijn... Wi-Fi syncing... achja ik zal wel zo'n oude boerenlul zijn, die 't wel leuk vind, maar niet echt nodig (zoals ik al: je moet toch achter 'n comp zitten)
Niet nodig, maar wel handig.
Nou de Zune vs. de iPod video vond ik toch zeker wel onderscheidend hoor :)
Behuizing die niet krast, ingebouwde radio-functie, Wi-Fi functie (ok ok 't was 'n baggerfunctie en je kon er bijna niks mee, maar er zat wel Wi-Fi op :9 ) groter scherm (die vele malen beter was dan 'n 2,5" iPod video schermpje imho) de GUI die gewoon tig x mooier/ beter was tenopzichte van 'n iPod video!
Er zijn meer spelers dan alleen de iPod en de Zune. Qua features liep de iPod Video gewoon een stuk achter ten opzichte van spelers van andere merken (Creative, Archos, Cowon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 20:44
Wordt vaak genoeg gezegd. iPod = Hype. Mensen die een MP3 speler zoeken die halen een el cheapo of ene iPod. Mensen die van muziek en films genieten zullen eerder een apparaat halen dat na reviews en vergelijkingen het meest bij hun past.

De reden dat ik voor een Creative Zen Touch ben gegaan 2 jaar geleden. Goedkoop, maar een merk dat me voor muziek 10x beter aanspreekt als Apple. Creative == Muziek. Mij zul je ook nooit zien met 1 oortje in. Of ik geniet van muziek, of iemand anders mag 100% genieten, maar ik ga niet voor de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
De nieuwe Zune ziet er wel leuk uit. Ik ben al een tijdje een nieuwe speler aan het zoeken ter vervanging van m'n iPod en moet eerlijk zeggen dat ik wel wat anders wil.

Ik was al op zoek achter de Zune 1.1 maar je moest die altijd online bestellen/kopen en dat doe ik bij zo'n zaken liever niet.

Wat ik ga doen zal de toekomst uitwijzen. Gingen ze de Zune ook niet lanceren in Europa eind 2007/begin 2008?

Welke Zune ik opteer is nog niet duidelijk, 80 gb vind ik overkill, de 8 gb persoonlijk goed maar voor $50 meer heb je dan wel weer die van 80gb. Keuzes .. :9. Wifi-sync vind ik wel een leuke feature maar als je dan toch achter je pc zit, kan je beter dat kabeltje in je pc duwen. FM-radio is zeker leuk, vooral wanneer je de muziek beu bent en ff wat lekker wilt radioluisteren (mijn geval dan toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thomasvdw schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:21:
Gingen ze de Zune ook niet lanceren in Europa eind 2007/begin 2008?
Ben benieuwd welke ze dan launchen! Zal wel gewoon de Zune zijn (de eerste dus) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Ben benieuwd welke ze dan launchen! Zal wel gewoon de Zune zijn (de eerste dus) >:)
Ik denk dat de eerste Zune er gewoon uit gaat. Lijkt me erg sterk dat ze naast elkaar gaan bestaan. De Zune 1.1 vervangt gewoon de eerste versie, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:50
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:39:
[...]

Waarom zouden ze hier de 'oude' launchen terwijl er in Amerika nieuwe versies zijn? Om de magazijnen vol Zune 1.1 kwijt te raken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weirde marketingstrategie dan van MS 8)7

Eerst 'n Zune launchen in de USA die 'maar' 1,2 miljoen keer verkocht wordt...
Opzich natuurlijk 'n bizar aantal, mochte 't niet dat Amerika tig x dat aantal inwoners heeft...

Zodoende heeft niemand in Europa kennis kunnen maken met de Zune en weet de meerderheid bij lange na niet eens dat er 'n Zune bestaat! En dan toch de Zune 2 al launchen hierzo, terwijl de meeste Europeanen niet eens weten hoe of wat... 't Is inderdaad wel logisch dat ze dan toch de Zune 2 gelijk launchen hierzo, maar waarom ze de Zune hier niet gelaunched hebben... Erg erg weird imho :/

EDIT @ Hieronder:
Tsjaa of je nou 'n voorraad van laten we zeggen 2 miljoen Zunes in Amerika hebt liggen of dat je 't split
in 1 miljoen voor Amerika en 1 miljoen voor Europa, dat is imo nou ook niet echt 'n risicofactor :?
Microsoft heeft toch zo'n grote naam opgebouwd dat de Zune in Europa echt wel goed verkocht had!
't Zal hun marketingstrategie wel zijn, maar die is wat betreffende de Zune nou niet optimaal vind ik :9

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 04-10-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het was ook een beetje een test voor MS, om te zien hoe het uit zou pakken. Om dan meteen het ding wereldwijd te lanceren terwijl je niet weet of het echt een kans maakt.. MS zegt ook dat ze hiervan geleerd hebben en hun product er op aangepast hebben, dus nu maakt Europa ook een kans.
CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:46:

EDIT @ Hieronder:
Tsjaa of je nou 'n voorraad van laten we zeggen 2 miljoen Zunes in Amerika hebt liggen of dat je 't split
in 1 miljoen voor Amerika en 1 miljoen voor Europa, dat is imo nou ook niet echt 'n risicofactor :?
Microsoft heeft toch zo'n grote naam opgebouwd dat de Zune in Europa echt wel goed verkocht had!
't Zal hun marketingstrategie wel zijn, maar die is wat betreffende de Zune nou niet optimaal vind ik :9
Distribute, marketing.. allemaal extra kosten die erbij komen als je hem ook in Europa wilt lanceren.

[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 04-10-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Snap de haat niet tegen die grote letters van de nieuwe firmware. Ik vind het stylewise een toffe keuze. Handig? Nee dat misschien niet, mooi is het wel. :)
En de stijlvolle interface is een van de redenen dat ik voor de Zune heb gekozen destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:51:
Distribute, marketing.. allemaal extra kosten die erbij komen als je hem ook in Europa wilt lanceren.
Dat begrijp ik... Maar of je 'm nou distribueert naar alle staten van de USA of even overscheept naar Europa en 'm daar verspreid... Maarja ik blijf er over doorgaan en 't is niet eens boeiend! De Zune = _/-\o_
apNia schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:41:
Snap de haat niet tegen die grote letters van de nieuwe firmware. Ik vind het stylewise een toffe keuze. Handig? Nee dat misschien niet, mooi is het wel. :)
En de stijlvolle interface is een van de redenen dat ik voor de Zune heb gekozen destijds.
Haat is 'n groot woord hoor, maar vind 't 'n beetje erg lompig ;)
En de interface van de Zune vs. de Zune 2.0 zijn idd grotendeels 't zelfde..
maarja ik ben toch blij met m'n kleine lettertjes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

CLB schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:44:
[...]

Dat begrijp ik... Maar of je 'm nou distribueert naar alle staten van de USA of even overscheept naar Europa en 'm daar verspreid... Maarja ik blijf er over doorgaan en 't is niet eens boeiend! De Zune = _/-\o_
Tsja, het is allemaal wel even wat complexer dan een lading Zunes op een boot dumpen en naar Europa laten varen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Is het iemand al opgevallen dat de software nu ook beschikbaar is als update voor het 64bit Vista platform? Zojuist versie 1.3 gedownload en geinstalleerd!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224859

Ik heb een zune 1.0. Vandaag is hij gevallen uit mijn tas en nu zit er een barst onder het buitenste glazen scherm. Is er iemand die er interesse in heeft. Aan de buitenkant is hij gwn nog heel maar aan de binnen kant is hij voor een heel klein deel kapot. Ik kan een foto op de site zetten als iemand er interesse in heeft. Weet iemand of het zin heeft om m op marktplaats te zetten en voor welke prijs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer het eens in Vraag en Aanbod

Wat betreft de prijs... Wat de gek er voor geeft. Er zijn niet echt vaste prijzen voor kapotte mp3speler, noch is dit een taxatietopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 14:48
De nieuwe Zune 2 heeft mijn aandacht getrokken mede door de grote van de hardeschijf. Het schijnt dat hij 13 november uit komt in Amerika.

Is het mogelijk om ook met andere programma's muziek op de Zune te zetten? MediaMonkey bijvoorbeeld ondersteunt vele mp3-spelers. En waarom kan ik niks vinden dat de Zune ook met Windows Media Player te syncen valt? Wel wat gevonden dat het iemand bijna gelukt is. Lijkt mij eigenlijk logisch dat het wel mogelijk is ook omdat het een product van Microsoft is. Of heeft dit er mee te maken dat de Zune nog niet over de hele wereld beschikbaar is?

Deze speler heeft wel mijn voorkeur aangezien overige spelers te weinig geheugen hebben of meer zijn bedoeld voor het bekijken van video's en dat andere merk is meer een levensstijl waar ik niet mee geassocieerd wil worden.

En nog even een tip mocht deze nog niet voorbij gekomen zijn. Ben benieuwd of de Zune 2 ook nog onder XP te gebruiken is. Op zune.net staat alleen Vista aangegeven.

edit:
@CLB: Dat weet ik ook maar kijk eens naar Archos dan begrijp je het wel. Maar dan kan ik ook aan jou vragen waarom jij denkt dat iedereen films onderweg wil kijken. De Zune heeft nog een netjes formaat ondanks dat scherm en bij mij (en met mij vele anderen) gaat het alleen maar om het afspelen van muziek. Daarom.

En bruin is er uit omdat het volgens Microsoft niet meer in de mode is en groen de nieuwe trend is. "The brown isn't discontinued (it's still in the 30GB models), but they say green is the new fashionable color, so they're going with that in the Flash models".

[ Voor 20% gewijzigd door Dagg op 06-10-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:22:
Deze speler heeft wel mijn voorkeur aangezien overige spelers te weinig geheugen hebben of meer zijn bedoeld voor het bekijken van video's en dat andere merk is meer een levensstijl waar ik niet mee geassocieerd wil worden.
Waarom denk je dat de Zune 2.0 een 3,2" schermpje heeft :? 8)7
Waarom denk je dat MS er eindelijk achterkomt dat hij meer video-formaten gaat ondersteunen? 8)7

Nog even van mezelf: Heeft de bruine zo slecht verkocht dan, dat ze daar niet mee doorgaan!?
Net of de witte/ zwarte zo mooi waren...? Iemand percentages van de kleuren en de verkoopaantallen?
Ben benieuwd hoe dat nieuwe scherm van glas zich verhoudt ten opzichte van die van plastic!?
Is 't zo'n soort net als de iPod touch en de iPhones? Dat is werkelijk briljant! (ik heb ook nog geen krassen)

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 06-10-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
De nieuwe besturing van de Zune 2 lijkt overigens aardig veel op wat Philips had bij hun GoGear 6320 wat ik zelf erg prettig werken vind. Hopen dat hij naar Europa gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dagg schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:22:
edit:
@CLB: Dat weet ik ook maar kijk eens naar Archos dan begrijp je het wel. Maar dan kan ik ook aan jou vragen waarom jij denkt dat iedereen films onderweg wil kijken. De Zune heeft nog een netjes formaat ondanks dat scherm en bij mij (en met mij vele anderen) gaat het alleen maar om het afspelen van muziek. Daarom.
Ik zeg niet dat iedereen films wil kijken, maar als je 'n Zune koopt is 't imho wel 'n grote reden dat hij
zo'n groot scherm heeft! Kan me niet voorstellen dat je dan zo'n Zune wil, voor alleen muziek :?
En bruin is er uit omdat het volgens Microsoft niet meer in de mode is en groen de nieuwe trend is. "The brown isn't discontinued (it's still in the 30GB models), but they say green is the new fashionable color, so they're going with that in the Flash models".
Dat had ik zelf ook wel gevonden ;) Maar dat is natuurlijk gewoon 'n non-reden van MS,
om ervoor te zorgen dat de bruine uit 't assortiment verdwijnt... Net of zij de mode bepalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
CLB schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 20:22:
...Kan me niet voorstellen dat je dan zo'n Zune wil, voor alleen muziek :?
Dus wel ja.
...Net of zij de mode bepalen ;)
Nee maar de mode wel MS. Maar nu even serieus de kleuren dit najaar zijn afgestemd op het seizoen. Donkere groentinten, petrolblauw, okertinten en verschillende tinten paars zullen hun intrede doen. Volgens vele mode guru's. Maar wel jammer dat de bruine er niet meer is, maar misschien komt die weer terug aangezien er nog niet bekend is welke en of er nog extra kleuren komen voor de 80GB (en? 160GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

zie hieronder

[ Voor 78% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-10-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Laatst online: 17-07-2024
heb de 30GB variant in bruin gister via buy.com gekocht voor maar 130 dollar!

http://www.buy.com/prod/z.../q/loc/111/203171422.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Are the new Zunes really designed by Microsoft?

Niet echt belangrijk nieuws, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170251

Al heeft Wimpie uit Lutjebroek ze ontworpen, het maakt me nog niks uit. Ik weet van ze Zune 1 dat het een kwaliteitsding is, dan verwacht ik dat ook van de Zune 2.

Maar goed, weet iemand of er op de Zune 2 ook ondersteuning voor DRM zit? Want al m`n legale muziek wil ik nou wel eens een keer op een mp3 speler zetten ZONDER het telkens te converten. En ook nog een betere batterij erin? Maar verder vind ik de 2.0 niet ongelofelijk innoverend, ik haak dan liever af voor de ipod touch. Aangezien dat touchpad van mij part niet echt hoeft, video is ook niet echt überbelangrijk. Het ging mij ook grotendeels om de radio. Ik ben in elk geval wel zeeeeer tevreden met m`n Zune 1. Nog steeds (sinds dat ik hem December 2006 had aangeschaft) vragen mensen wat dat is en vinden ze het allemaal prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb me er vandaag nog over verbaasd hoelang die 't bij mij volhoudt :9
1,5 uur muziek gespeeld (volume 15) toen 2 uur durende film gekeken en daarna weer 1,5 uur muziek geluisterd en hij is nog steeds niet leeg. Ben er nog steeds zeer zeer blij mee hoor! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 170251 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Al heeft Wimpie uit Lutjebroek ze ontworpen, het maakt me nog niks uit. Ik weet van ze Zune 1 dat het een kwaliteitsding is, dan verwacht ik dat ook van de Zune 2.
Precies. Voor de consument is het alleen interessant hoe hij eruit ziet, niet wie hem gemaakt heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:37:
[...]

Heb me er vandaag nog over verbaasd hoelang die 't bij mij volhoudt :9
1,5 uur muziek gespeeld (volume 15) toen 2 uur durende film gekeken en daarna weer 1,5 uur muziek geluisterd en hij is nog steeds niet leeg. Ben er nog steeds zeer zeer blij mee hoor! _/-\o_
Gisteren tijdens het kranten lopen 2,5 uur geluisterd (volume 13) en toen heen en terug naar walibi toen ik op de scooter zat dus in totaal 3 uur (volume 15) en toen was m`n batterij zo een beetje leeg. Dus dat houd ie wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou 5,5 (dat is 't toch?) uur muziek luisteren mag ook wel zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-07 17:41
CLB schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:48:
Nou 5,5 (dat is 't toch?) uur muziek luisteren mag ook wel zeg ;)
Als het 5,5 uur is, is dat een stevig argument tegen de Zune.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daarom gaf ik ook 'n knipoogje :) Ik kan makkelijk 20 uur muziek luisteren met m'n Zune :)

[ Voor 6% gewijzigd door CLB op 14-10-2007 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
En met de zune 80 moet je zelfs 30 muziek kunnen luisteren, blijkt uit een Test van Zune Insider. Niks mis mee lijkt me,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
idd dikke + voor de Zune!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149626

Is er al nieuws wanneer de firmware-update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180501

Ik ben op zoek naar een (HDD) PMP en ben erg enthousiast over de Zune 80 en ook de Zune 30 met nieuwe software. Ik verkies de Zune boven de iPod door het grote scherm en de ingebouwde radio.

Ik heb nog wel een aantal vraagjes aan jullie forumgenoten:
bob.ross schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:19:
heb de 30GB variant in bruin gister via buy.com gekocht voor maar 130 dollar!

http://www.buy.com/prod/z.../q/loc/111/203171422.html
Ik zie dat de bruine Zune 30 daar voor 99$ te koop staat. Kost het importeren naar Nederland dan 30 euro? Verzenden die sites de Zunes naar het buitenland? Hoe zal dat zijn met de Zune 80 denken jullie? En hoe verloopt de betaling? Kan dat alleen met creditcard, of kan het ook met bijv. PayPal?
Graag zou ik wat ervaringen willen horen van mensen die een Zune geïmporteerd hebben uit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Over importeren kun je het eea lezen in dit topic en het vorige deel. Mocht je er niet uit kunnen komen, open dan even een topic hiervoor. Verder kun je die site zelf ook even contacteren voor de nodige informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
met ^^^

Of check oa dit topic: Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay
(is toevallig van mij en gaat toevallig over m'n Zune)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
kan iemand mij aub uitleggen hoe ik de zune software moet installeren op een vista laptop?

Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Moet gewoon werken hoor... Hier ook al op 2 PC's geinstalleerd. Wees eens precies over de symptomen J-air. Wat gaat er fout, wat is je melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben trouwens meer mensen er last van dat als ik een bijv. bij een track de rating verander in de software waardoor de track in een auto-playlist komt te staan dat deze niet in de playlist wordt gezet op de zune?

Ik heb google al veel geraadpleegd, en ik heb er niks over kunnen vinden. Ik word er zo langzamerhand schijtziek van.

Hoop dat de 13 november update dit oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt toch playlists aanmaken op de Zune zelf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:32:
Je kunt toch playlists aanmaken op de Zune zelf :?
Ik heb het een beetje vaag verwoord volgens mij.

Ik maak een auto-playlist in de Zune software zelf aan. Deze is zo ingesteld dat deze automatisch alle nummers bevat die ik 5 sterren heb gegeven bij My Rating. De Zune auto-synct met mijn PC, dus de eerder genoemde playlist komt ook op de Zune te staan.

Als ik later (als de Zune al gesynct is en afgekoppeld is) een ander nummer ook een rating geef van vijf sterren in de Zune software, komt dit nummer ook in de auto-playlist te staan. Daarna sync ik mijn Zune weer, wat tot gevolg heeft dat een rating van een track veranderd wordt op de Zune zelf. Dit zou er voor moeten zorgen dat dit nummer ook op de Zune in die auto-playlist zou moeten staan. Dit gebeurt echter niet. De rating van het nummer wordt wel veranderd, dat kan ik zien, maar het nummer komt gewoon niet in de playlist op de Zune, terwijl dat wel zo is op de PC.

Wat een leuk probleem op helemaal uit te typen btw :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Hallo,

Net als anderen heb ik een Zune via Ebay USA besteld. Een aantal maal wordt er hier verwezen naar het "Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay" topic, helaas bestaat dit topic niet meer :(.

De Zune heb ik via USPS (United States Postal Service) laten versturen. De tracker geen op dit moment het volgende aan:

Label/Receipt Number: ********************
Detailed Results:

Into Foreign Customs, October 22, 2007, 7:58 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 22, 2007, 7:58 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, October 19, 2007, 5:40 pm, NJI
Acceptance, October 17, 2007, 3:28 pm, LOCKPORT, NY 14094

Als ik de tracker moet geloven ligt het pakketje vandaag dus voor de 2e dag bij de douane in Nederland. Heeft iemand enig idee hoe lang het vanaf dit moment nog kan duren voordat ik de Zune in huis heb ?

Edit: Zojuist een mail naar TNT Klantenservice Inklaring gestuurd met de vraag of ik een Track & Trace nummer kan krijgen voor het pakket zodat ik hem ook binnen Nederland kan volgen. Binnen een half uur kreeg ik netjes een reactie, in de reactie stond dat ik het pakket aan het eind van de week in huis zal hebben :) Ook het track&trace nummer stond netjes in de mail vermeld :)

[ Voor 19% gewijzigd door MVC op 24-10-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Douane duurde bij mij volgens mij iets langer dan een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 149626 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 10:22:
[BLAAT]
Wat een leuk probleem op helemaal uit te typen btw :')
Hmm zeker 'n leuk probleem, alleen ik heb er geen antwoord voor O-)
MVC schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:25:
Net als anderen heb ik een Zune via Ebay USA besteld. Een aantal maal wordt er hier verwezen naar het "Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay" topic, helaas bestaat dit topic niet meer :(.
Tuurlijk wel :? Importkosten, douanekosten en BTW bij kopen via eBay

Bij mij duurde 't trouwens totaal 3 dagen dat hij bij TNT op Schiphol lag ofzo :)
Kwam bv. maandag binnen, woensdag kreeg ik er 'n brief van en heb ik 'm persoonlijk opgehaald ;)
(was de eerste Zune die die vent zag en hij vond 'm werkelijk geil, helaas moest ik nog steeds betalen haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Ok, ik heb een vrij irritant probleem met me Zune. Hij zet zichzelf midden in een nummer soms gewoon uit. (In deep sleep mode.) Dan wil hij zich voor een paar minuten gewoon niet meer opstarten.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je een probleem hebt, open dan even een nieuw topic.

Verder, probeer eens de firmware opnieuw te installeren? Lijkt een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Moet nog even wennen aan de nieuwe algemene aanpassingen... :P

Maar heb een hit gevonden: Klik!. Zoals er daar wordt gezegd (in 9 pagina's vol met hetzelfde probleem) heeft het waarschijnlijk te maken met 'static build-up' (damn you Newton..). Laten we maar hopen dat het gefixed wordt met de nieuwe firmware in november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weird dat niet iedereen er last van heeft :/ Naja ik prijs mezelf gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
CLB schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 19:55:
Weird dat niet iedereen er last van heeft :/ Naja ik prijs mezelf gelukkig :P
Bij mij duurde het ook een paar maanden voordat ik de syptomen kreeg.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 11-07 11:27

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik weet niet of het gepost is, maar op samenkopen.net hebben ze nu een actie van de 1e zune van 30 gb voor een goede prijs.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey allemaal, m`n Zune doet het nog steeds prima maar het word wel eens tijd voor wat nieuwe muziek. Dus ik wil op Vista Business de Zune software installeren maar geeft telkens op de helft een error dat ik m`n pc opnieuw moet opstarten. En de fix in CMD wil ook maar niet werken, deze geeft n.l. het volgende aan :

Systeemfout 5

Toegang geweigerd.

Dus daar kom ik niet echt ver mee. Een nieuw account hebik ook al geprobeerd maar dat lukt ook niet. In Windows XP heeft ie het op deze pc nog altijd gedaan. Wie o Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 04-07 10:37
Voer de command prompt eens uit als Administrator (rechtsklikken op de snelkoppeling in het startmenu) ;)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alex) schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:28:
[...]

Voer de command prompt eens uit als Administrator (rechtsklikken op de snelkoppeling in het startmenu) ;)
Lijkt prima te werken, bedankt ;)

Vista... *wurg wurg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagaris schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:39:
Bij mij duurde het ook een paar maanden voordat ik de syptomen kreeg.... ;)
Ik heb 'm al 'n jaar nu en no problems ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Help!

ik heb zoals ergens boven gezegd opdrachtprompt opgestart en de 1ste 2 handelingen verlopen vloeiend.

Nu echter wil ik de laatste 2 handelingen doen maar dat lukt me niet aangezien mijn naam met 2 spatie's is: piet de groot (voorbeeld naam ;)) Hoe voer ik dat in?

Ik heb geprobeerd

net localgroup USERS pietdegroot /add
piet.de.groot /add
piet de groot /add

maar telkens krijg ik deze groep bestaat niet bla bla

wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suggestie: piet_de_groot? Piet_de_groot? Dus met underscores... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob.ross
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb onwijs moeite met het goed taggen van mijn muziek binnen de ZUNE applicatie.
dan gaat het mij voornamelijk om het juist toevoegen van de album art.
ik heb bijv. het album van Mylo, alle nummers compleet en ik krijg het gewoon niet voor mekaar om het plaatje d'r bij te krijgen.
gebruik dat ingebouwde 'find album art' dialoogje, vind ook de juiste album art, maar als ik op gereed klik blijft het album plaatje zwart :'(

iemand hier een ervaring mee? tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt die .jpg / .bmp op je comp staan heh?
Rechtermuisknop kopieren, je gaat naar je Zune software,
waar je dat albumpje met bijbehorende plaatje ziet staan (geel, rood, blauw, groen ofzo)
Rechtermuisknop 'paste' en klaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Of je gebruikt 3rd party software zoals Mediamonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
RoD schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:47:
Of je gebruikt 3rd party software zoals Mediamonkey.
Lijkt me niet echt handig.. Je kan ook het plaatje op je computer naar het gele / blauwe / rode plaatje slepen, of rechter muisknop op een nummer / groep nummers, edit track info, en vervolgens naar pictures. De rest wijst zich vanzelf. Met het op laten zoeken door de Zune software heb ik weinig ervaring, vind dit fijner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is een vrij gemakkelijk en snel programma, werkt prima hoor. Vooral als je in bulk album arts wilt toevoegen. Dan is één voor één slepen wel een beetje onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Ik erger me echt nog steeds kapot aan dat ik geen gekocht nummers erop kan zetten. Ik heb dus nu Vista en kan er dus ook geen Fairuse4wm opzetten, is er al wat bekend of de DRM van de internet muziekwinkels ondersteund word (dan bedoel ik de play for sure)?

Echt typisch Microsoft, ondersteund hun eigen beveiligingssoftware niet eens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Play for shure wodt niet ondersteund. En dat is inderdaat niet zo netjes van Microsoft

[ Voor 39% gewijzigd door Vihaio op 30-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

Gisteren eindelijk mijn Zune ontvangen :) De bekende error tijdens de software installatie heb ik gelukkig kunnen verhelpen.
Helaas zit ik nog wel met het volgende probleem. Ik heb nogal een behoorlijke muziekcollectie. Nu heb ik bijv. diverse alsbums van DJ Tiesto, niet alle ID3 tags van de albums zijn gelijk. Sommige albums hebben als artiestennaam DJ Tiesto, andere Tiesto of tiesto. Wanneer ik de albums op mijn Zune zet, krijg ik dus verschillende mappen met artiesennamen. Lochisch uiteraard, maar nu vraag ik mij af of ik handmatig alle ID3 tags van de mp3 files aan moet gaan passen, of dat hiervoor een simpelere oplossing is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
In de Zune Software zelf kun je ze makkelijk allemaal aanpassen. Gewwon van één album alle nummers selecteren, en dan rechtermuisknop en Edit Track Info, dan Artist aanvinken en DJ Tiesto invullen, dan zijn ze allemaal gerenamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is ook gewoon tag-software beschikbaar wat een boel automatisch kan doen. Zoek maar eens wat rond, veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou 't ook gewoon lekker met de Zune software doen idd, werkt easy peasy en nog goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC

MVC

RoD schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:34:
Er is ook gewoon tag-software beschikbaar wat een boel automatisch kan doen. Zoek maar eens wat rond, veel over geschreven.
Ik heb Tag & Rename gebruikt, hiermee kan ik makkelijk de artiestennaam in de tag ID van geselecteerde mp3s in één keer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238899

Heey, mede dankzij dit forum ben ik van plan een zune 80gb te gaan kopen, had wel nog wat vraagjes:

Hoe lang heb je garantie? (ik woon in usa atm, dus dat is geen probleem)
Is het echt nodig om een pre-order te doen?
Als je een oplader koopt voor het stopcontact, is het beter om de zune oplader te kopen of zijn die opladers in de TS net zo goed?
Is een hoesje nodig? het is allemaal krasvrij ofzo..?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat denk je van de search-functie, waarmee na 2 topics heus wel wat te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 18:07
Het kan wezen dat ik het niet goed heb, maar op www.buy.com is de bruine 99 dollar en de zwarte en witte een stuk duurder waarvoor is dit? Als deze vraag al eerder is gesteld heb ik er over heen gelezen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is het misschien omdat de kleur bruin eruit gaat? Overigens worden bij wel meer Amerikaanse winkels de bruine Zunes goedkoop aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 18:07
Jammer dat buy.com geen nederlandse paypal betaling accepteerd. Weet iemand welke dat wel doet? en die in dezelfde prijsklasse zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07 09:46

Nutral

gamer/hardware freak

Kun je via buy.com ook naar nederland laten versturen ?
Pagina: 1 ... 7 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast