Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 23:14
Voor iedereen die zich (zoals ik) rot zoekt naar de changelog 5.10 --> 5.43

Changes/improvements made from MCU SW version 5.10 to version 5.43:
- Version upgraded to Converter II, Sensor and E-mail
- Changing font size under Settings in Contacts improved
- SyncML: synchronization improved
- Application list optimized in My shortcuts
- Audio levels has been optimized
- Operator list updated

FW 5.43 main features are:
1. java application shortcuts list in GoTo menu is not empty any more! - repaired.
2. java application shortcuts for Active Standby are working again! - repaired.
3. wap shortcut list in GoTo is not empty any more! - repaired.
4. Vertical lines in java application graphic while any dialog showed removed! - repaired.
5. MP3 player can now play in the background while any other java application is working - that is the feature we know from 6230, but older 6233 FW was not able to do so. BUT this feature is not any kind of minimalising of java applications or so, it just works for internal MP3 player ONLY!

And NO there are NOT any changes in media player for those who would like to ask.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Weet iemand hoe ik het font kan aanpassen van de active standby. Mijn agenda items staan nu bv altijd in beeld, tezamen met 'Muziekplayer uit, Radio uit' etc. Echter, dit is een heel lelijk (vet, wollig) lettertype. Ziet er niet uit icm de meeste thema's die ik van internet rip. De Nokia 6300 van mijn vriendin heeft exact hetzelfde. Hoe kan ik dit omzeilen?

Ik heb al op GoT gekeken, en anderen hebben deze vraag wel eens ter sprake gebracht, maar niemand kon er eigenlijk antwoord op geven....

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022

iro

:)

Sinds Augustus j.l. een 6233 overkocht van m'n neef, wat een topding zeg! :)
Helaas is de batterij na ongeveer 6 gesprekken van ~3 min. al op de helft (vanmorgen nog opgeladen).

Zou een firmware upgrade een uitkomst zijn?

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:12
Da's niet best. Ik kan makkelijk een week op 1 batterij, met normaal gebruik

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

iro schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 13:53:
Sinds Augustus j.l. een 6233 overkocht van m'n neef, wat een topding zeg! :)
Helaas is de batterij na ongeveer 6 gesprekken van ~3 min. al op de helft (vanmorgen nog opgeladen).

Zou een firmware upgrade een uitkomst zijn?
Lijkt me eerder een kwestie van een accu die "op" is als ik het zo hoor. Heb je al een andere accu getest (indien mogelijk)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

Bor de Wollef schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:06:
[...]

Lijkt me eerder een kwestie van een accu die "op" is als ik het zo hoor. Heb je al een andere accu getest (indien mogelijk)?
Nog niet, kan ik evt. wel proberen :), ik laat het wel weten.

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een vodafone abo met de internetblox op een 6233. Het lukt me niet om de vodafone live pagina's via de ingebouwde browser te bereiken. Andere sites doen het prima. De pagina's deden het een paar maanden geleden nog wel. Ik heb al de cache geleegd, ook heb ik handmatig live.vodafone.com ingetoetst, maar na een paar minuten geeft mijn telefoon kan koppeling niet vinden aan. (Ik gebruik normaliter de mini opera browser als browser)

[ Voor 6% gewijzigd door kielkiel op 29-10-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
L_Jinx schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 10:15:
[...]

De melding komt niet door een fout in de mailinstellingen, maar doordat je 6233 geen GPRS-verbinding kan maken.
Waarschijnlijk moet je bij je persoonlijke instellingen (in het configuratiemenu) een nieuw toegangspunt aanmaken.
Ik heb weer veel geprobeerd om Gmail in de E-mail-box te krijgen. De software-update mocht ook niet baten.

Via deze link: http://www.nokia.nl/A4393216 (Optionele Stap 2) kwam ik er achter dat Gmail niet wordt ondersteund. Ik kon zo snel niet echt een provider vinden die wel wordt ondersteund (ik gebruik T-Mobile, weet niet of het relevant is). Is er iemand die wel E-mail op z'n 6233 krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

ik heb deze telefoon icm tmobile pit internet, is het mogelijk om deze telefoon als modem te gebruiken?
via bluetooth?

Ik heb al wat lopen zoeken maar wordt er niet wijs uit

edit,

via pc suite is het me nu gelukt \o/, ik zat weer is (te) moeilijk te doen

[ Voor 21% gewijzigd door shameblaster op 30-10-2007 18:56 ]

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Hoe werkt die draadloze presenter eigenlijk? Ik vind er iets over in de handleiding, maar in dit topic helemaal niets.

Ik heb het programma 'Nokia Wireless Presenter' op mijn PC staan, maar onder Toepassingen op mijn telefoon zie ik 'Presenter' niet staan. Hoe kom ik daar aan?

[ Voor 42% gewijzigd door StephanVierkant op 31-10-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Stephan4kant schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:28:
Ik heb het programma 'Nokia Wireless Presenter' op mijn PC staan, maar onder Toepassingen op mijn telefoon zie ik 'Presenter' niet staan. Hoe kom ik daar aan?
Downloaden bij Nokia en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Heb hem inmiddels gevonden, op de Engelse versie van de website. Op de Nederlandse staat de phone software niet vermeld.

Overigens is het een geniale applicatie! Winamp, Powerpoint, werkt allemaal perfect. Helemaal als je kijkt naar de prijs van die Logitech Presenter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje:
Ik heb de bijgeleverde micro-SD in mijn kamer gelanceerd (per ongeluk) en ik ben deze kwijtgeraakt. Ik vermoed dat hij is opgezorgen door Meneer Stofzuiger.

Op het kaartje zaten wat bijgeleverde spelletjes (snake en een racespel). Hoe kom je opnieuw aan deze spelletjes?

Ik heb nu een 1GB micro-SD kaartje waar voornamelijk muziek op staat, maar het zal wel leuk zijn als ik weer aan die spelletjes kan komen (legaal en kosten/abbonementsloos).
Ik heb de Nokia 6234.

De bijgeleverde headset is erg snel gaar, de aansluiting had na een week al kuren (met een haarelastiekje was dit al gauw weer opgelost).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Deze waren via de nokia site te downloaden, daar kon je de "orginele" sd kaart terug downloaden, ik kan hier nu niet na zoeken voorje of dit nu nog het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Stephan4kant schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:13:
[...]
Via deze link: http://www.nokia.nl/A4393216 (Optionele Stap 2) kwam ik er achter dat Gmail niet wordt ondersteund. Ik kon zo snel niet echt een provider vinden die wel wordt ondersteund (ik gebruik T-Mobile, weet niet of het relevant is). Is er iemand die wel E-mail op z'n 6233 krijgt?
Als het je om GMail gaat kan ik je toch zeker de Gmail mobile app aanraden. Werkt erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Het probleem ik dat ik gebruik maak van Google Apps (google.com/a/). Dit is voor het grootste deel Gmail, maar voor dit soort zeken werkt het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 11:03
Even een vraagje. Als je een spel download b.v. bij zedge en je speelt het spel en er verschijnt zo een G net zoals je contact maakt met een netwerk moet je dan betalen als je speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

mjl

Ugh

in de startpost staat:
en als je je eigen oordopjes of headphone met 3.5mm jack wilt gebruiken kan je ook een converter bestellen.
echter de datakabelshop heeft ze niet meer. Iemand nog tips om dergelijk kabels elders voor weinig te bestellen ?

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Yasintha schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:02:
Even een vraagje. Als je een spel download b.v. bij zedge en je speelt het spel en er verschijnt zo een G net zoals je contact maakt met een netwerk moet je dan betalen als je speelt?
Ligt eraan of je een fatsoenlijke databundel in je abbo hebt. Zo niet dan betaal je per kbyte en da's duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjl schreef op maandag 05 november 2007 @ 10:54:
in de startpost staat:

[...]

echter de datakabelshop heeft ze niet meer. Iemand nog tips om dergelijk kabels elders voor weinig te bestellen ?
Hierzo ;)

Heeft iemand ervaring met de FM-transmitter? Beetje goede kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

link_mario

Ofwa?

iro schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:11:
[...]

Nog niet, kan ik evt. wel proberen :), ik laat het wel weten.
Vrijdag een nieuwe BP-6M batterij binnen gekregen via One2Rembember, en sindsdien is dat probleem bij mij getackled. De batterij laat ik nu in zijn geheel leeglopen, en dat is ie al sinds vrijdag zo ongeveer aan het doen, en hij staat steeds op een heel klein streepje.

Opgelost! En de batterij was niet eens zo duur, dus voor jouw wellicht ook een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:47:
Een vraagje:
Ik heb de bijgeleverde micro-SD in mijn kamer gelanceerd (per ongeluk) en ik ben deze kwijtgeraakt. Ik vermoed dat hij is opgezorgen door Meneer Stofzuiger.

Op het kaartje zaten wat bijgeleverde spelletjes (snake en een racespel). Hoe kom je opnieuw aan deze spelletjes?

Ik heb nu een 1GB micro-SD kaartje waar voornamelijk muziek op staat, maar het zal wel leuk zijn als ik weer aan die spelletjes kan komen (legaal en kosten/abbonementsloos).
Ik heb de Nokia 6234.

De bijgeleverde headset is erg snel gaar, de aansluiting had na een week al kuren (met een haarelastiekje was dit al gauw weer opgelost).
Hey, die spelletjes zijn gratis te downloaden op www.nokia.nl. Dan ga je naar "ontvang support&software" (bovenaan in je scherm). Daar zouden ze bij moeten staan. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link_mario schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:09:
[...]

Vrijdag een nieuwe BP-6M batterij binnen gekregen via One2Rembember, en sindsdien is dat probleem bij mij getackled. De batterij laat ik nu in zijn geheel leeglopen, en dat is ie al sinds vrijdag zo ongeveer aan het doen, en hij staat steeds op een heel klein streepje.

Opgelost! En de batterij was niet eens zo duur, dus voor jouw wellicht ook een optie!
Elke accu gaat na twee jaar dood zo ongeveer. Die van mijn Siemens S55 heb ik laatst ook vervangen.

Voor de mensen die er vijf minuten per week mee bellen (of minder) + circa 10 SMS'jes + gebruik als wekker 's morgens, hoe lang gaat de accu dan mee? Ik haal met mijn huidige telefoon dan gewoon een week, acht dagen als ik zuinig doe. Ik lees overal zo ongeveer 3-4 dagen.. :X

Bij Vodafone heb je nu een 6234 voor 22,75 euro per maand met 50 MB internet bundel (1800 kbps, oftwel; UMTS snelheid van toestel is de limit) met 150 belminuten /SMS per maand.

Toch niet gek lijkt me zo :) , ben je over een jaar gezien 273 euro kwijt en heb je een 6234 met internet en al erbij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-07 09:45
Het volgende, sinds dat de tijd is verzet, klopt de tijd niet die is weergegeven bij ontvangen smsjes. De ontvangen tijd is een uur later dan de daadwerkelijk ontvangen tijd. Beetje irritant. Hebben meer mensen dit, en weet iemand hoe dit op te lossen is??

Daarnaast een stukje feedback voor Nokia:

- Logboek openen vanaf nieuwe sms werkt nog steeds niet, telefoon reboot automatisch.
- Oproeplog, ik weet niet hoe de volgorde wordt bepaald, maar volgens mij klopt ie voor geen meter. (alleen totaal overzicht)
- PTT knop niet programmerbaar, erg jammer aangezien het in NL toch niet wordt gebruikt.
- Wanneer je volume aanpast, moet je 2 tellen wachten tot je weer iets kan doen. Had liever gezien dat wanneer je de grote middelste knop indrukt (en/of de bovenste knop rechts) het volume balkje weg ging zodat je weer verder kan.
- SMSjes, het zou fijn zijn om met de knop naar links en rechts door de smsjes kan fietsen. (volgens mij kan dit bij samsung ook)

Dit tot zo ver, misschien schiet er later nog wel meer te boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
writer schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:20:
Het volgende, sinds dat de tijd is verzet, klopt de tijd niet die is weergegeven bij ontvangen smsjes. De ontvangen tijd is een uur later dan de daadwerkelijk ontvangen tijd. Beetje irritant. Hebben meer mensen dit, en weet iemand hoe dit op te lossen is??
Dat heeft neem ik aan te maken met de tijd van de berichtencentrale.
Daarnaast een stukje feedback voor Nokia:

- Logboek openen vanaf nieuwe sms werkt nog steeds niet, telefoon reboot automatisch.
Heb ik geen last van (Nieuwe sms -> Toevoegen -> Logboek geeft gewoon een lijst).
- Oproeplog, ik weet niet hoe de volgorde wordt bepaald, maar volgens mij klopt ie voor geen meter. (alleen totaal overzicht)
Die staat gewoon op datum/tijd gesorteerd toch?
- PTT knop niet programmerbaar, erg jammer aangezien het in NL toch niet wordt gebruikt.
Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Stamgastje schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 22:50:
[...]

Dat heeft neem ik aan te maken met de tijd van de berichtencentrale.
Ja zou best kunnen, manier om dat aan te passen?
[...]

Heb ik geen last van (Nieuwe sms -> Toevoegen -> Logboek geeft gewoon een lijst).
Onlangs bebruikt werkt prima, logboek niet. Schijnt een bekend probleem te zijn. Heb wel de nieuwste firmare. (5.43 toch?)
[...]

Die staat gewoon op datum/tijd gesorteerd toch?
Ja, deels. Eerste paar wel, dan opeens weer een nieuwere datum tussendoor, dan weer op datum, enz.....
[...]

Eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
writer schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:16:
Ja zou best kunnen, manier om dat aan te passen?
Niet dat ik weet...
Onlangs bebruikt werkt prima, logboek niet. Schijnt een bekend probleem te zijn. Heb wel de nieuwste firmare. (5.43 toch?)
Ik heb het probleem toch echt niet (5.43 idd); beide opties werken hier gewoon. Kun je je logboek niet eens leeggooien? Misschien dat ie stuikelt over een bepaalde entry of naam?
Ja, deels. Eerste paar wel, dan opeens weer een nieuwere datum tussendoor, dan weer op datum, enz.....
Hey je hebt gelijk, dat was me niet eerder opgevallen aangezien de eerste paar entries wel gewoon kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:23
writer schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 20:20:
Zorg er voor dat bij de tijd die je instelt de tijdzone ook goed staat. Op dit moment (wintertijd) zitten we in GMT+1, met zomertijd in GMT+2. Dan moeten de SMS tijden ook weer kloppen. Bij het overschakelen hoef je ook alleen maar de tijdzone te verzetten, niet de klok zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

* link_mario heeft een probleem!

Probleem: De aanknop is stuk, de knop hemzelf zit er nog wel op en je kunt 'm ook gewoon indrukken. Echter zodra je hem daadwerkelijk indrukt voel je dat er niks meer onder zit. De telefoon(6233 overigens) reageert er dus niet op, wat niet kan omdat er niks onder het plastic knopje zit. Na wat gegoogle tegen gekomen dat iemand een precies zelfde probleem had (http://www.fixya.com/support/t245340-6233_power_off_power ). Daar word gessugereerd dat dit niet te fixen is door mijzelf, en eigenlijk stuur ik hem ook liever op wat dat betreft. Probleem is dat ik totáál geen vertrouwen heb in de RMA service van KNP/Hi. Nog iemand met dit probleem die even wil vertellen hoe hij/zij het heeft opgelost? :) BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2007 @ 20:56:
[...]

Hierzo ;)

Heeft iemand ervaring met de FM-transmitter? Beetje goede kwaliteit?
Niet wat ik zoek maar geinig...

Nee gewoon een adapter naar een 3.5" jack voor m'n autoradio .... om mp3's te luisteren ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
link_mario schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:48:
* link_mario heeft een probleem!

Probleem: De aanknop is stuk, de knop hemzelf zit er nog wel op en je kunt 'm ook gewoon indrukken. Echter zodra je hem daadwerkelijk indrukt voel je dat er niks meer onder zit. De telefoon(6233 overigens) reageert er dus niet op, wat niet kan omdat er niks onder het plastic knopje zit. Na wat gegoogle tegen gekomen dat iemand een precies zelfde probleem had (http://www.fixya.com/support/t245340-6233_power_off_power ). Daar word gessugereerd dat dit niet te fixen is door mijzelf, en eigenlijk stuur ik hem ook liever op wat dat betreft. Probleem is dat ik totáál geen vertrouwen heb in de RMA service van KNP/Hi. Nog iemand met dit probleem die even wil vertellen hoe hij/zij het heeft opgelost? :) BVD!
Ik heb de telefoon zelf open gemaakt en het contactje gesoldeert, zodat als ik de batterij erin doe deze vanzelf aangaat. Het is te doen maar het is wel een priegel werkje. Succes

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Archer_VC10 schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:50:
[...]

Zorg er voor dat bij de tijd die je instelt de tijdzone ook goed staat. Op dit moment (wintertijd) zitten we in GMT+1, met zomertijd in GMT+2. Dan moeten de SMS tijden ook weer kloppen. Bij het overschakelen hoef je ook alleen maar de tijdzone te verzetten, niet de klok zelf.
Hey, ik heb dit gedaan en de tijd in verzonden items klopt nu weer! :)

Alleen de tijd, bij het afleverrapport is nu 2 uur te laat ipv 1 haha.. Maarja, vind het al prima dat het in verzonden items wel goed staat.

Bugje van Nokia? Verder niemand met dit "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iro

iro

Ik heb btw m'n firmware geupdate, ik heb het idee dat de telefoon (mits ik bluetooth uit heb staan) veel langer mee gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door iro op 26-11-2007 23:16 ]

Specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
iro schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:15:
Ik heb btw m'n firmware geupdate, ik heb het idee dat de telefoon (mits ik bluetooth uit heb staan) veel langer mee gaat.
Naar 5.43? Is dat nog steeds de nieuwste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 16:52

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

writer schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:51:
[...]

Naar 5.43? Is dat nog steeds de nieuwste?
nee sind een paar dagen zijn we bij 5.60 beland.
Zie hier.

[ Voor 16% gewijzigd door L_Jinx op 27-11-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

De white screen crashes, die word verholpen door de nieuwste firmware?
Ik heb denk ik nog de 3,?? aangezien hij nu 1,5 jaar oud is - dat updaten kan bij elke phonehouse winkel?
Sinds een tijdje heeft hij opeens kuren namelijk, dat hij opeens weer aanspringt en vervolgens weer uit gaat. Ik heb mijn connectiviteit al op GSM gezet in plaats van dual band. Qua bereik heb ik hem trouwens niet helemaal volop thuis (Orange)
Soms krijg ik dan opeens een white screen en crashed hij. Dat doet hij ook bij muziek.

Dus ik kan een phonehouse binnenlopen voor een update? Welke kosten zitten hier aan verbonden?

Alvast bedankt!

Verwijderd

iemand een idee? B)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2007 10:34 ]

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Updaten zou volgens mij deze errors moeten oplossen... Dit moet je doen bij een Nokia Service Point, denk niet dat The Phone House dit doet.

Of doe het zelf, kijk in de startpost waar je een kabel cheap kan halen, en hoe t dat zelf moet doen.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Mijn white screens werden al verholpen door de eerste 5.<iets> firmware, dus ja, ik denk wel dat het helpt. Of de Phonehouse kosten berekend voor een upgrade weet ik niet, maar een datakabel die je veel vaker kunt gebruiken kost iets van 10 euro, en dan kan je het zelf doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• mjl

mjl

Ugh

Hmm, volgend "probleem"

Ik heb een kabeltje gekocht om de telefoon aan m'n autoradio tekoppelen voor de MP3-tjes. Nu kan ik echter m'n bleutooth headset niet gebruiken omdat er een "enhancement" is aangesloten, is er een manier om toch audio uit te hebben maar ook de bleutooth headset te gebruiken ?

-------

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Topicstarter
Wat voor kabel gebruik je? 1 naar een jack zodat je telefoon 'm als headset ziet? Met een datakabel op USB kan ik tijdens datatransfers nog gewoon bellen via mijn BT oortje.

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 29-11-2007 12:59 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

majoh schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:42:
[...]
Updaten zou volgens mij deze errors moeten oplossen... Dit moet je doen bij een Nokia Service Point, denk niet dat The Phone House dit doet.

Of doe het zelf, kijk in de startpost waar je een kabel cheap kan halen, en hoe t dat zelf moet doen.
Ok, thanx, ik ga het nog ff aanzien (merk het pas sinds kort)
Heb net wel al mijn smsjes verwijderd. ik had het idee dat hij was vol gelopen zegmaar. (2000 smsjes :X )

Groningen-stad heeft nog een phonehouse die wel de nokia service biedt, dus ga ik daar misschien nog even langs. Anyway, bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Weet iemand toevallig in hoeverre de 6233 en de 6234 intern gelijk zijn? (hardwarematig dus, afmetingen/montage van de onderdelen)
Ik heb zelf als reservetoestel (Naast mijn N73) een 6234, en heb nu ook zakelijk een 6233. Het valt me nu eigenlijk pas op dat de 6233 een erg mooi, solide toestel is, waarbij vergeleken de 6234 aanvoelt als een el-cheapo plastic-fantastic ding.
Ik vraag me dus af of het mogelijk zou zijn om de onderdelen van de 6234 over te bouwen in een 6233 behuizing, als ik die compleet zou bestellen. (Dus de body (het frame), de voor- en achter covers (achter de top-, camera- en accucover) en het toetsenbord)
Zijn de print(s) dezelfde afmeting en komen bijv. de schroefgaten en de contacten van de keypad exact overeen?

Hoop dat iemand dat toevallig weet.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het enige verschil was het Vodafone logo'tje en de software bij de 6234

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

De behuizingen zijn ook heel anders; de 6234 heeft die RVS rand niet, en een andere keypad:
http://img53.imageshack.us/img53/1554/nokiaheadtoheaddu4.png

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

AtleX schreef op donderdag 29 november 2007 @ 12:57:
Wat voor kabel gebruik je? 1 naar een jack zodat je telefoon 'm als headset ziet? Met een datakabel op USB kan ik tijdens datatransfers nog gewoon bellen via mijn BT oortje.
Ja, een minijack met microfoontje erin ... ls ik hetsignaal pinnetje afplak dat aaangeeft dat er een headset is wordt ook de audio uit uitgeschakeld ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Ik vroeg me af of er ook anderen zijn die problemen met de wekker hebben. Bij mij is het al 2x mis gegaan :(

hier het scenario: via "favorieten" naar "wekker", dan een tijd kiezen en "OK" klikken.

Vervolgens, als de wekker gaat, blijft hij op het scherm "favorieten" staan. Daardoor is de snooze knop er niet. Maar ik kijk dus helemaal niet naar de wekker, dus ben in de veronderstelling dat ik op snooze druk;
je drukt dan echter weer op "wekker", waardoor in je scherm de "aan/uit" keuze voor de wekker komt. Op de een of andere manier gaat daardoor de wekker niet meer af!

Je moet dus zorgen dat je altijd weer teruggaat naar het hoofdmenu als je de wekker hebt ingesteld. Ik vind dit nogal een usability fout, maar misschien ben ik maar de enige die deze fout blijf herhalen :(

het lijkt mij logischer dat de wekker altijd elk scherm dat je open hebt staan verdrijft zodra het af gaat, maar dat is dus helaas niet zo...

[ Voor 8% gewijzigd door .Johnny op 12-12-2007 10:34 ]

• Yasintha
Misschien een domme vraag hoor. Maar waar kan ik me rekenmachine vinden? Ik gebruik dat ding best vaak maar sinds 2 dagen kan ik hem niet meer vinden. Kan een van jullie kijken waaronder hij staat? Alvast bedankt. :-)

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Onder Menu > Organiser > Rekenmachine

Ik zet hem overigens altijd in mijn favorieten.

Z-machine OriginID: JaccoW

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik ben hem nu aan het updaten. (5.43 -> 5.60)

Zal niet schrikbarend veel veranderd zijn.

Zo en de update is klaar. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Frostbite op 13-12-2007 15:49 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Yasintha
F_demon schreef op donderdag 13 december 2007 @ 14:28:
Onder Menu > Organiser > Rekenmachine

Ik zet hem overigens altijd in mijn favorieten.
Dank je.

Kan het niet vinden ik heb dat ding zo vaak gebruikt.
Het lijkt me onmogelijk dat je het rekenmachintje kan wissen.
Vreem hoor. :?

Verwijderd

Volgens een aantal site's zijn er nog wat problemen in 5.60 en adviseren deze niet uptedaten als je geen probleem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 21:48:
Volgens een aantal site's zijn er nog wat problemen in 5.60 en adviseren deze niet uptedaten als je geen probleem heb.
whaha en daar kom je nu mee ;-) maar heb je een bron want ik heb al geupdate en ben naarstig op zoek naar de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
Zijn er hier mensen die een 6233 hebben en toe zijn aan een nieuw toestel? En zo ja welke heb je in gedachten? Ik wil graag de nokia 6120 maar ik hoor dat de oplader nog kleiner is dan die van de nokia 6233. Zou ook wel graag een se walkman phone willen omat ik graag me mp3 gebruik en het geluid van de nokia zo zacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb sinds kort ook een Nokia 6233.
Als ik een bluetooth oortje gekoppeld heb met deze telefoon, hoor ik het belsignaal alleen maar via het oortje, en niet via de telefoon zelf.
Is het mogelijk het belsignaal ook via de telefoon te horen, ik heb namelijk mijn oortje wel gekoppeld als ik in de auto zit, maar niet altijd in m'n oor. In de menu's kan ik hier niets over vinden.
Met m'n vorige telefoon (6310i) 'rinkelde' de telefoon zelf namelijk wel.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whaha en daar kom je nu mee ;-) maar heb je een bron want ik heb al geupdate en ben naarstig op zoek naar de release notes.

http://migs.wordpress.com...6233-now-on-firmware-560/

http://discussions.europe...swupdate&message.id=22880

*knip* vanaf heden staan we links naar deze site niet meer toe

http://s40.mobi/community/index.php/topic,4287.0.html

Heb je wat te lezen.
Heb je wat te lezen

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 16-12-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ZeRoC00L schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:01:
Is het mogelijk het belsignaal ook via de telefoon te horen, ik heb namelijk mijn oortje wel gekoppeld als ik in de auto zit, maar niet altijd in m'n oor. In de menu's kan ik hier niets over vinden.
Met m'n vorige telefoon (6310i) 'rinkelde' de telefoon zelf namelijk wel.
Volgens mij ligt dat gewoon aan het profiel dat ingeschakeld wordt zodra je met je oortje verbind. heb het ook wel eens gehad, maar met een normaal profiel geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Yasintha schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 13:19:
Zijn er hier mensen die een 6233 hebben en toe zijn aan een nieuw toestel? En zo ja welke heb je in gedachten? Ik wil graag de nokia 6120 maar ik hoor dat de oplader nog kleiner is dan die van de nokia 6233. Zou ook wel graag een se walkman phone willen omat ik graag me mp3 gebruik en het geluid van de nokia zo zacht is.
Ik heb een 6233, echter is de aanknop kapot. Het is dus wachten op het moment dat ik niet op tijd thuis ben om 'm op te laden... :X. Over enkele maanden loopt m'n abbo ook al weer af, dus ik ga op zoek naar een andere. Ik kijk op het moment naar een N-series telefoon. Met name N73 trekt m'n aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gewoon de knop opnieuw solderen.... functioneert `ie weer perfect.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yasintha
link_mario schreef op zondag 06 januari 2008 @ 03:16:
[...]

Ik heb een 6233, echter is de aanknop kapot. Het is dus wachten op het moment dat ik niet op tijd thuis ben om 'm op te laden... :X. Over enkele maanden loopt m'n abbo ook al weer af, dus ik ga op zoek naar een andere. Ik kijk op het moment naar een N-series telefoon. Met name N73 trekt m'n aandacht.
Ik vind de N73 ook nog steeds een mooie telefoon. Ik had al me oog op deze telefoon (6233) gevallen toen de N73 uitkwam heb hem niet aangeschafd omdat ik een abo van 2 jaar een beetje te lang vind. En als je geen abo van 2 jaar afsloot moest je zo belachelijk veel bij betalen.
Waarom loop je niet met een oplader op zak?

@ Ginz ik weet niet of Link Mario zo handig is. Ik zelf zou er in iedergeval niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nadat ik de firmware van mijn 6233 onlangs heb geupdate werkt het bluetooth connecten naar mijn pc niet meer :( Het krijgen van een connectie lukt wel maar zodra ik bv de contacts wil bekijken of de file manager wil opstarten geeft de nokia pc suite een " cannot connect to phone " melding. Weet iemand of het ook mogelijk is om terug te flashen naar een vorige versie firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van 3 Nokia 6233 gsm's. Twee van mij en een van mijn vriendin. Aangzien de telefoon de mogelijkheid heeft bewaren wij alle smsjes van elkaar. Dit zijn er nu in totaal al 3700.
Het probleem is nu (bij alle telefoons) dat ze na uit- en inschakeling het geheugen niet meer kunnen lezen.

Ik krijg steeds de melding "geheugen voor berichtenopslag niet gereed" totdat de telefoon zichzelf opnieuw opstart. De telefoon doet alles, wel ontzettend langzaam dus loopt ook vast.

Is de telefoon te resetten zodat het volledige geheugen gewist wordt, handmatig is het namelijk niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Bor de Wollef schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:36:
Nadat ik de firmware van mijn 6233 onlangs heb geupdate werkt het bluetooth connecten naar mijn pc niet meer :( Het krijgen van een connectie lukt wel maar zodra ik bv de contacts wil bekijken of de file manager wil opstarten geeft de nokia pc suite een " cannot connect to phone " melding. Weet iemand of het ook mogelijk is om terug te flashen naar een vorige versie firmware?
Ik heb dat gezeik, los van een fw update, ook heel vaak gehad. Zelfs als ik een gewone Nokia-kabel gebruikte. Destijds heb ik me kapot gezocht naar een oorzaak en oplossing. Uiteindelijk bleek bij mij gewoon even Software>Nokia pc suite>Verwijderen>Herstel Nokia pc suite (DUS NIET VERWIJDEREN), te helpen.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:36:
Ik ben in het bezit van 3 Nokia 6233 gsm's. Twee van mij en een van mijn vriendin. Aangzien de telefoon de mogelijkheid heeft bewaren wij alle smsjes van elkaar. Dit zijn er nu in totaal al 3700.
Het probleem is nu (bij alle telefoons) dat ze na uit- en inschakeling het geheugen niet meer kunnen lezen.

Ik krijg steeds de melding "geheugen voor berichtenopslag niet gereed" totdat de telefoon zichzelf opnieuw opstart. De telefoon doet alles, wel ontzettend langzaam dus loopt ook vast.

Is de telefoon te resetten zodat het volledige geheugen gewist wordt, handmatig is het namelijk niet mogelijk.
hmmmm ik ben bang van niet, dat je dat niet eerder hebt gemerkt ik was het bij 400smsjes al zat omdat hij traag was.

Je zou kunnen proberen om hem te upgraden en dan hopen dat hij ze wist maar ik gok dat hij ze bewaart net als de gebruikers instellingen.

Je kan hem laten updaten in Schiedam bij het Nokia Service point binnen de 2 jaar garantie, deze zetten hem helemaal terug naar fabriek instellingen.

EDIT: je kan dus niet een bericht wissen een voor een of allemaal tegelijk? Ik gok als je er 25 kunt wissen ook al is het langzaam dat hij dan niet meer vastloopt hij zal net over de grens zijn gegaan. Ik wis meestal met "alle berichten wissen" in het menu berichten.

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 08-01-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:45:
[...]

hmmmm ik ben bang van niet, dat je dat niet eerder hebt gemerkt ik was het bij 400smsjes al zat omdat hij traag was.

Je zou kunnen proberen om hem te upgraden en dan hopen dat hij ze wist maar ik gok dat hij ze bewaart net als de gebruikers instellingen.

Je kan hem laten updaten in Schiedam bij het Nokia Service point binnen de 2 jaar garantie, deze zetten hem helemaal terug naar fabriek instellingen.

EDIT: je kan dus niet een bericht wissen een voor een of allemaal tegelijk? Ik gok als je er 25 kunt wissen ook al is het langzaam dat hij dan niet meer vastloopt hij zal net over de grens zijn gegaan. Ik wis meestal met "alle berichten wissen" in het menu berichten.
Ik kan totaal niets verwijderen, hij laadt totaal geen berichten. En traag is hij nooit geweest, alleen opstarten duurde lang. Ik kan bij een service point langs en dan maken ze hem leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet hoe ik in mijn 6233 de smsjes kan opslaan op de kaart, ipv het tel/sim geheugen? Ik kan maar enkele berichtjes ontvangen :( Ik kan het niet vinden in het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Naar mijn weten kan dat niet... Maar wat noem je een paar, ik heb er meer dan 800 berichten in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
majoh schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:17:
Naar mijn weten kan dat niet... Maar wat noem je een paar, ik heb er meer dan 800 berichten in zitten.
Kan niet alleen op het normale geheugen, let op dat de telefoon van een ander persoon stopte na een 1000+ smsjes. Hij wordt ook rete traag, je zou hem voor de grap eens leeg moeten gooien dan merk je direct het verschil met opstarten.

Het SMS geheugen is bij de 6233 niet helemaal lekker ontwikkeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Het sms geheugen is inderdaad brak.. boven de 1000 white screens enzo.. Laatst kreeg ik hem bijna niet eens meer aan, bij elk smsje die ik weg wilde gooien liep ie vast.. gelukkig kon ik na veel restarts toch een paar smsjes weg gooien, waarna ik ze allemaal weg kon gooien. Daarna was ie weer super snel... Wanneer dit niet lukt kan je nog proberen via PS Suite je smsjes weg te gooien.... Anders ff naar Nokia service point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
Ik ben sinds een week overgestapt op de 6500 classic. Qua uiterlijk veel mooier maar bedienings gemak een stuk minder. Ook accu tijd is korter... Ik denk dat de 6300 een beter alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
writer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:24:
Ik ben sinds een week overgestapt op de 6500 classic. Qua uiterlijk veel mooier maar bedienings gemak een stuk minder. Ook accu tijd is korter... Ik denk dat de 6300 een beter alternatief is.
Nou dat is wel leuk dat je het zegt want ik heb nu een E65 en dan kom je er toch achter dat de 6233 toch wel een heel snel en makkelijk te bedienen toestel is waar eigenlijk alles opzit wat ik nodig heb.

E65 is meer design en de bediening tja dat went wel, is die 6500 ook symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writer
stormfly schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 07:26:
[...]

Nou dat is wel leuk dat je het zegt want ik heb nu een E65 en dan kom je er toch achter dat de 6233 toch wel een heel snel en makkelijk te bedienen toestel is waar eigenlijk alles opzit wat ik nodig heb.

E65 is meer design en de bediening tja dat went wel, is die 6500 ook symbian?
6500 is S40, Nokia eigen is dat volgens mij. De S60 is toch Symbian?.. Over de software heb ik niet zo heel veel te klagen, meer over de toetsen en de handligging. Misschien dat ik hem verkoop of ruil tegen een 6300. Een maat van me heeft deze, deze toetsen zijn wel super fijn en vergelijkbaar met die van de 6233. Ik wil per sé een S40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guffy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09-2008
Kan iemand me helpen met de volgende probs :

1. Als ik nu met NSU kijk is daar 4.91 de laatste firmware terwijl hier al over 5.43 wordt gesproken :? :?

2. Ik heb een 6233 orange branded en nu krijg ik elke keer bij opstarten vd foon een orange startpagina die ik dan weer moet uitzetten. Kan ik dat geval eruit slopen? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Ik heb een probleem met het legaal unlocken van een Orange Nokia 6233.
Het abbonement was verlopen, dus voor dit nog prima toestel bij Orange een unlock code aangevraagd. Code ingevoerd maar ulocken lukte steeds niet.
Doorverbonden met de technische dienst en die bood aan het toestel op te sturen. Zij stuurden mij een enveloppe met een zegel voor aangetekend verzenden. Toestel donderdag opgestuurd, zaterdagmorgen reeds een geheel nieuw toestel mogen ontvangen!!! Maar ook weer met een Orannge simlock. Dat was mij van te voren al verteld door die TD, ik mocht dan weer opnieuw bellen voor een nieuwe unlock code. Vandaag gedaan, code ontvangen en je raad het al.......opnieuw niet te unlocken :'(
Nogmaals gebeld met Klantenservice en zij vertelden mij nu verder niets mer te kunnen doen voor me, zij geven het hele 'geval' door naar Nokia en ik moet afwachten op actie van hun kant. Dat kan minimaal 2 weken gaan duren. Eigenwijs als ik ben meteen maar eens een Nokia servicepunt gebeld en zij zeggen niets met dit hele verhaal van Orange te kunnen. De provider plaatst het lock, niet Nokia, dus wordt ik aan het lijntje gehouden.
Iemand nog een idee of tip voor mij?? of eerst maar even rustig afwachten?

[ Voor 100% gewijzigd door een moderator op 18-02-2008 19:50 . Reden: aanhef en groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Nokia 6234, en het frontje is zéér beschadigd na een dagje in mijn jaszak te hebben gezeten (naast mijn sleutels).Het vervangen van het frontje is noodzakelijk: Door de scheur in het frontje is hij vrijwel onmogelijk de headset te gebruiken (ik gebruik deze ~2u per dag).
Ik heb al op het Web frontjes gezien (~€15 + verz. kosten), maar hoe haal ik de gsm uit elkaar, om het huidige frontje eraf te halen? Er zit ook een dikke kras in het scherm, is het dan niet beter om een nieuwe telefoon te kopen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Geen nieuwe kopen!! Ouwe gek :)
Hier zie je hoe je het frontje los kan halen: http://www.youtube.com/watch?v=NFQM5nv27w0 (ik neem aan dit ook wel ongeveer zo werkt voor de 6234)

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem als jij (barst + wat beschadigingen) en zaterdag bij een webwinkel dit stukje gereedschap besteld om m'n 6233 te ontdoen van z'n cover: http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Ik heb uiteraard ook een nieuwe cover besteld die ik zelf ga spuiten alvorens hem op m'n tel. te plaatsen.

Ik zal in dit topic of hier: Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15 m'n ervaringen + pics erover posten.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 19:15:
Wie weet hoe ik in mijn 6233 de smsjes kan opslaan op de kaart, ipv het tel/sim geheugen? Ik kan maar enkele berichtjes ontvangen :( Ik kan het niet vinden in het menu
majoh schreef op zondag 20 januari 2008 @ 23:17:
Vreemd. In het telefoon geheugen zou je toch duidelijk meer smsjes kunnen hebben dan op de kaart. Ik zat laatst op een dikke 1400 smsjes (verstuurd + ontvangen), toen ik een melding kreeg dat de boel vol begon te lopen.
Zorg ervoor dat je niet teveel software, plaatjes en mp3's op je telefoongeheugen hebt. Verplaats deze naar je geheugenkaart. Dan zou je geen problemen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Sinds enkele dagen heb ik problemen met dit toetsel

De problemen had ik af en toe sinds aanschaf op het moment dat die uitkwam

Sinds vorige week heb ik gewoon geen verbinding meer heel af en toe ondanks dat er 3 ontvangst staat.
Internet kan ik niet meer op (Tmobile web & walk) hij laad de paginas gewoonniet meer.
Als mensen mij bellen hoor je dat ik niet beschikbaar ben oid.
Zelf kan ik ook niet bellen er komt te tstaan na een tijdje : Fout bij verbinding

Smsjes kan ik niet verzenden. heel af en toe

Ik krijg smsjes na 3uur met de text U heeft 3 gemiste oproepen van die en die persoon, terwijl mijn telefoon niet is over gegaan

Net als het bellen ene keer lutk het wel maar daarna gewoon niet meer.
als ik hem aan uit zet moet die ongeveer 5minuten zoeken eer die t-mobile vind.

Zullen deze problemen bij T-mobile liggen of bij mn 6233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Welke toestel (6233 of 6234)? Welke firmware heb je? Heb je al een FW update geprobeerd? :O Ik heb zelf ook T-Mobile en mijn dekking is goed.
Om je verbindingsproblemen te verhelpen kan je proberen je telefoon vast te zetten op GSM ipv 3G (of andersom). Zit ergens bij netwerken geloof ik. Dat kan natuurlijk wel weer nadelig voor het mobiel internetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Vanwege een barst in het scherm van m'n 6233 front cover heb ik mbv een Nokia SRT-6 opening tool (lees: telefoonplectrum :) ) m'n front cover en ook gelijk alle andere covers vervangen. Je moet best voorzichtig te werk gaan en het is een beetje piele maar het is aardig te doen. Ik heb die van mij gefixxed zonder dingen te beschadigen. De tool en de frontjes zijn bij verschillende Nederlandse webwinkels te krijgen. Als je het bij een Nokia-servicepunt laat doen ben je ongeveer 2x zo duur (of meer) uit dan wanneer je het zelf doet (+- 5 min. werk). Dit geweldige filmpje heb ik als tutorial gebruikt: http://www.youtube.com/watch?v=NFQM5nv27w0

Ik heb een bewuste mix gemaakt van 'classic silver' (origineel) voor en 'classic white' (origineel) achter (het camera klepje achter heb ik wel classic silver gedaan). Ik moet wel zeggen dat die classic white een beetje tegenviel; ik had namelijk een meer parelmoerachtige kleur verwacht. Maar het resultaat mag er toch zijn (vergeleken met de eerdere situatie).

Voor & na:
Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/6533/21020811cwh8.jpg
Voor (achterkant)
Na (achterkant)

Cover verwijderen:
http://img89.imageshack.us/img89/9940/2102083bnc2.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/7379/2102084btg6.jpg
http://img152.imageshack.us/img152/645/2102085bmr4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
temp00 schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:45:
[...]

Geen nieuwe kopen!! Ouwe gek :)
Hier zie je hoe je het frontje los kan halen: http://www.youtube.com/watch?v=NFQM5nv27w0 (ik neem aan dit ook wel ongeveer zo werkt voor de 6234)

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem als jij (barst + wat beschadigingen) en zaterdag bij een webwinkel dit stukje gereedschap besteld om m'n 6233 te ontdoen van z'n cover: http://images.google.nl/i...&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Ik heb uiteraard ook een nieuwe cover besteld die ik zelf ga spuiten alvorens hem op m'n tel. te plaatsen.

Ik zal in dit topic of hier: Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 15 m'n ervaringen + pics erover posten.
Waar heb jij je cover vandaan gehaald en hoe bevalt de kwaliteit daarvan?

Ik heb na bijna 2 jaar gebruik problemen met de battery cover. Dat ding lijkt zo versleten te zijn dat hij met de kleinste moeite loskomt. Dit is uitermate irritant als je de telefoon oppakt of uit je broekzak haalt. Want dan ligt dat klepje er weer af.

Ik ben daarom van plan mijn cover te veranderen.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb verschillende onderdelen van http://www.cheapmobile.nl/ en http://www.telecomtelecom.nl Cheapmobile rekent geen verzendkosten en is bij sommige dingen ook nog iets goedkoper. Het voordeel bij beide is, is dat je artikelen als gewone post kan laten versturen (geen dure koerrier dus). Kan uiteraard ook in je nadeel werken als het bijv. bij tpg gejat wordt.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit mij meevalt. Nog geen loslatende verf e.d. (zelf niet van het zilveren gedeelte). Maar ze worden dan ook wel als origineel verkocht dus de kwaliteit moet natuurlijk ook wel redelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Begrijp ik het goed, dat dit toestel dus niet vlekkeloos met 3G internet werkt? Ik lees erg veel over 'slechte data packet' verzendingen en dergelijke.

Naast heel wat andere toestelletjes heeft dit toestel geen aansluiting voor een mini-USB, TOCH staat het op de nokia site. Bedoelen ze dat het USB is mits een speciaal verloopstuk van NOKIA zelf?

Met de huidige CeBIT die net voorbij is, en het eerste kwartaal van een nieuw jaar, kent de 6233/6234 ook een opvolger waar de 3G problemen van de baan zijn?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik heb een tijdje geleden originele onderdelen (en geen 'namaak' originelen) bij handynotarzt.de besteld. Was 3 tientjes + shipping kwijt voor een complete cover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Ansenyi schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 05:52:
[...]

Waar heb jij je cover vandaan gehaald en hoe bevalt de kwaliteit daarvan?

Ik heb na bijna 2 jaar gebruik problemen met de battery cover. Dat ding lijkt zo versleten te zijn dat hij met de kleinste moeite loskomt. Dit is uitermate irritant als je de telefoon oppakt of uit je broekzak haalt. Want dan ligt dat klepje er weer af.

Ik ben daarom van plan mijn cover te veranderen.
Nu bedenk ik me zojuist.

Als het gedeelte waar het batterij klepje vastzit versleten is zal ik dit ook moeten vervangen. Iemand enig idee of dit ook makkelijk te doen is. Want dan moet er toch wel wat open geschroefd worden. Afbeeldingslocatie: http://www.afterbuy.de/images/33097/6233BackcoverBlack.jpg

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Geezz, ik zou zeggen zie mijn post + foto's een paar berichten eerder :S

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 19-03-2008 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Oeps... Die foto is niet super duidelijk vandaar.

Ik had niet gezien dat je de schroeven eruit gehaald had.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Check ook het filmpje. Daarin zie je duidelijk hoe alles te werk gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Doordat Orange tegenwoordig van T-mobile is, is mn contract overgenomen door T-mobile. Mijn telefoon houd ik, en is Simlock vrij gemaakt.

Heb alleen een probleempje. De firmware die erop staat is nog steeds Orange branded. Irritante van die Orange branding is dat de Agenda op Active Standby niet werkt, bekend probleem als ik ff Google.

Nu vraag ik me dus af of het nu wel legaal is om de Orange firmware eraf te halen en normale erop te zetten (sim lock is er namelijk af...)?

Zo ja, kan iemand mij de goede kant op wijzen. Zo nee, beschouw deze vraag als niet gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Bel even met een Nokia Care Point in de buurt. Die kunnen je wel vertellen of ze dat gratis voor jou kunnen doen.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Doh, niet aan gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2007 @ 11:07:
Vraagje aan iedereen: ik las een tijdje terug (ik weet niet meer bij wie) dat hij een 6233 had en een nokia carkit-91 converter voor de 6230i. Hij was voornemens te gaan zegen en vijlen om er zo voor te zorgen dat die 6233 in die converter zou passen. Zo zou de 6233 in de carkit-91 moeten werken.

Mijn vraag is: is dat gelukt? Ook ik heb zo'n converter en werk nu met duo-sim. Is ook geen probleem, maar met 1 toestel werkt het gemakkelijker.
Klopt. De adapter is onderaan dmv opstaande randjes versmald om de 6230i te begeleiden. Door deze aan de zijkanten weg te halen en de linker en rechter punt op de bodem, past de 6233 in de adapter in de cark-91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 09:11
weet iemand mischien wat de laatste en nieuwste firmware is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
chimera2 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:33:
weet iemand mischien wat de laatste en nieuwste firmware is ?
Even in het accuvakje kijken naar je device product code en deze invoeren op:
http://europe.nokia.com/A4305060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
wat mijn eigen firmware is weet ik wel maar ik wil graag weten wat de laatste beschikbare is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
chimera2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:12:
wat mijn eigen firmware is weet ik wel maar ik wil graag weten wat de laatste beschikbare is
Dan tik je zoals eerder gezegd de device product code in op eerder genoemde link, waarna de laatste firmwareversie voor jouw telefoon op de site verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
oke tnx had verkeerd gelezen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Een collega van mij heeft de 6233. Hij klaagt dat de klok zo slecht leesbaar is. Dat ben ik helemaal met hem eens: het is én superklein en ook nog eens een raar lettertype.
Ik bedoel dan gewoon de klok die je rechtsboven ziet in het scherm dat verschijnt als je het toetsenbord net hebt gedeblokkeerd (is dat het "active standby-scherm"?).

Kan de klok groter?
Heb al gezocht op GOT en google, niets kunnen vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door tbenschop2 op 14-05-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het toestel ruim anderhalf jaar en hij bevalt eigenlijk prima. Alleen komt het de laatste tijd wel eens voor dat wanneer ik aan het bellen of naar muziek aan het luisteren ben er een luide kraak klinkt en het toestel reset, hij komt weer in het hoofdmenu uit. Gesprek of MP3'tje zijn dan afgebroken. Weet iemand wat dat is ? Vervelend ook is dan dat gesprek weg is, maar ook verbinding met het netwerk en ik moet dus toestel uit- en aanzetten voor ik weer kan bellen. Is dit ouderdomsverschijnsel / Zou firmware updaten helpen ?

Kees
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste