mdmeijer schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:39:
[...]
Als jij zo kleinerend over Blizzard developers doet, op basis van een mening dat het oneerlijk is dat de ene klasse een bepaald voordeel heeft en een andere niet, kan je niet anders verwachten dat mensen, die het allemaal prima zo vinden, jouw mening aanvallen. En om heel eerlijk te zijn, ik vind je een enorme azijnzeiker met je meningen de afgelopen weken over Blizzard en diens developers. Natuurlijk is het niet fair dat de ene klasse iets voor niets krijgt en 8 andere klassen daar 800g voor moeten schokken. Point taken. Maar de manier waarop jij je vrije mening hierover ventileert op dit forum is valt gewoon in de klasse flame-bait. En dan zeker als je kijkt hoe je reageert op de mensen die, misschien minder eloquent dan jijzelf, je vertellen dat het hun niets uitmaakt.
En verder? Als je echt een gebalanceerd spel wilt spelen: Pong. Pim Pam Pet vereist toch nog altijd een soort van algemene kennis.
Het gaat niet om de gebruikte woordenschat, maar de manier waarop er gediscussieerd wordt. Ik kan heus wel leven met de replies, maar die rare en denigrerende 'ga dan maar pim-pam-pet spelen' kan je best weglaten, dat heeft gewoon totaal geen nut.
Als een mod de Pim-Pam-Pet gedeelten uit de discussie knipt, is de discussie een stuk aangenamer, nietwaar? Ik kan best met jullie meningen leven, ik ben ook maar iemand met een mening, maar waarom dan dit?
Overigens zijn er zat andere games waar je ook zelf balance in kan verwerken (zoals Medieval 2, of zelfs Warcraft 3 custom games), dat had je ook kunnen aanraden ipv pim-pam-pet.
Als je je zo verbaast over allerlei dingen in het spel, en allerlei tips hebt voor de developers, post dat dan op het officiele forum, daar is dat voor (alhoewel de developers dat forum natuurlijk niet lezen, toch?), of ga bij Blizzard werken (en dat is geen flame bait, maar een serieuse oplossing om erachter te komen over het hoe en waarom van WoW).
Ik heb een tijd rondgehangen op de officiële forums, maar inderdaad, er zijn een hoop posts over dingen die veranderd kunnen worden (zelfs over bug die al tijden in het spel zitten), maar je krijgt nooit een reply van de developers (of een Blizzard representative). Mettertijd wordt een specifieke post dan een dag of twee niet gebumped en gaat hij verloren in de zwarte massa en wordt het langzaam vergeten.
Bovendien kwam ik het eerst achter dit feit (dat je bij flightform riding skill er gratis bij krijgt), in deze thread, dus het was voor mij logisch om dan hier te posten wat ik ervan vond en misschien een discussie te beginnen.
Daarnaast maak je een cruciale fout. Men is jou helemaal geen uitleg verschuldigd of moet jouw verbazing verklaren. Dan speel je het spel toch niet? Je bent een vrije consument, en als het product je niet bevalt, zet je het op marktplaats.
Ik snap ook prima dat je bepaalde zaken zou willen verbeteren aan het spel. Ik kom ook regelmatig dingen tegen waar ik mijn wenkbrauwen over optrek. Maar weet je wat: het maakt me eigenlijk geen reet uit. Ik heb de afgelopen dagen alleen maar enorm veel plezier gehad omdat mijn druid maatjes als kraai om mij heen aan het vliegen waren, landen, catform werden, stealthen en vervolgens toeslaan in een Alliance groep. Mijn flying mount komt over 200k exp wel, en dan vlieg ik gezellig met ze mee.
(en dan nu de inhoudelijke discussie)
Natuurlijk is flightform nuttig, zelfs al had je de riding skill er niet bijgekregen. Volgens mij drijven er nog een aantal posts rond bij officiële forums over een druid die het geweldig vind dat hij geen falldamage meer krijgt, hij zichzelf in de lucht kan healen, snel uit combat kan komen en nog meer wat dat soort dingen. Slechts 1 punt daarvan is het 'gratis gold', maar dat is ook het enige punt waar ik me over verbaas. Nogmaals; ik zie de link shapeshifting - riding skill niet, en vraag me af waarom dat er gratis is bij gegooid. De rest mag van mij allemaal hetzelfde blijven en kan ik mee leven (dus dat casuals er sowieso 800g op vooruit gaan omdat ze geen epic flying mount hoeven, dat kan gerust omdat je daar goede argumenten voor hebt, maar dat ze ook extra korting krijgen op de extra flying mount is naar mijn mening een belachelijke beslissing van Blizzard.
Ze komen er nu ook moeilijk vanaf (Druids zullen vast gaan klagen als ze het weghalen), maar je hebt ook al warlocks en paladins die nu al vragen of ze hun horse niet kunnen upgraden want die zijn nu niet echt meer aantrekkelijk. Het voordeel van de druid free riding skill zal nog even bestaan, omdat dat voordeel ook werkt bij een epic flying mount en ik me niet kan indenken dat ze in de volgende expansie een nog snellere mount zullen maken)
Als ik het goed begrijp ben jij (en een aantal anderen) het er dus eigenlijk ook niet mee eens dat het helemaal klopt, maar gedoog je het omdat het een spel is? Okay, duidelijk.
Persoonlijk vind ik dat WoW een hoop goed doet, maar dat er ook veel dingen zijn waar ik me aan erger. Ik merk dat ik het bij andere games vroeger niet had, maar bij WoW wel. Maar als ik nu een andere game speel, merk ik dat WoW weer een stuk beter is. Het is voor mij zeg maar als het lekkerste gerecht dat er op dit moment geserveerd wordt, maar er zitten stukken plastic doorheen die je nooit allemaal eruit kan vissen, en klagen bij de chef heeft niet geholpen. Dan maar praten met de andere klanten, wat hun ervan vinden en of zij misschien minder plastic hebben (ja, beetje rare vergelijking, maar dat was wat me te binnen schoot

)