Linux op de Desktop? De Grote Test

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.836 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same for Adobe, multimedia guru Mike Melanson (van Xine en FFMpeg) wordt bv. door Adobe betaalt, o.a. voor zijn aandeel in de ontwikkeling van de Linux versie van flash.

Vrijwel alle grote bedrijven, behalve dan natuurlijk MS zelf, doen op een bepaalde manier aan free software development. Misschien niet in het hele bedrijf (of had je nou echt verwacht dat Photoshop en Premiere free software zouden worden? :) ), maar wel kleine beetjes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreZH
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-07-2024
Denk dat als meer mensen Ubuntu gebruiken de fabrikanten zelf drivers zullen uit brengen voor linux, en denk ook dat voor veel mensen Vista het moment is om juist nu een uitstapje naar ubuntu temaken, cruciaal is dan dus dat deze zich zelf volledig installeert zonder al te grote problemen met de meest gangbare hardware.
Dan kan linux eindelijk de grote vlucht maken die het verdiend en zullen bedrijven standaard een linux versie van de software gaan uitbrengen alleen al om de commerciele kansen niet te missen en welicht uit pure noodzaak om de boot niet te missen. Eerste bewijs is denk ik ook het uitbrengen van internetexplorer door MS, al is het alleen maar om te weten op hoeveel pc's linux is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:36

Cyphax

Moderator LNX
andreZH schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:11:
Denk dat als meer mensen Ubuntu gebruiken de fabrikanten zelf drivers zullen uit brengen voor linux
Behalve dat veel mensen denken "nou, wat moet ik Ubuntu, mijn webcam doet het nieteens.." en juist daardoor die vicieuze cirkel er is.
en denk ook dat voor veel mensen Vista het moment is om juist nu een uitstapje naar ubuntu temaken, cruciaal is dan dus dat deze zich zelf volledig installeert zonder al te grote problemen met de meest gangbare hardware.
Toch kopen straks mensen Vista indirect omdat het op hun nieuwe PC staat. Zolang dat niet verandert gaat de groei maar gestaag. Op zich prima hoor, als fabrikanten het maar erkennen, en ik heb wel het idee dat dat ook langzaamaan iets verbetert.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Cyphax schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 16:19:
[...]
Behalve dat veel mensen denken "nou, wat moet ik Ubuntu, mijn webcam doet het nieteens.." en juist daardoor die vicieuze cirkel er is.
vicieuze cirkels zijn er om doorbroken te worden!
Toch kopen straks mensen Vista indirect omdat het op hun nieuwe PC staat. Zolang dat niet verandert gaat de groei maar gestaag. Op zich prima hoor, als fabrikanten het maar erkennen, en ik heb wel het idee dat dat ook langzaamaan iets verbetert.
als die cirkel eenmaal doorbroken is, zou het heel goed kunnen dat ubuntu dan ook voorgeinstalleerd geleverd wordt bij Dell.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
smokalot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:43:
[...]

vicieuze cirkels zijn er om doorbroken te worden!

[...]

als die cirkel eenmaal doorbroken is, zou het heel goed kunnen dat ubuntu dan ook voorgeinstalleerd geleverd wordt bij Dell.
Ik zie het graag gebeuren. :)
Ik denk wel dat mensen zoals Shuttleworth kans maken echt een lans te breken, dus daar hoop ik op.
Zeker gezien hoe goed Ubuntu het doet (al viel Edgy Eft mij tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Cyphax schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 17:46:
[...]
Zeker gezien hoe goed Ubuntu het doet (al viel Edgy Eft mij tegen).
bij edgy zijn er wel een paar belangrijke dingen onder de motorkap veranderd, en je moet ook bedenken dat ie in feite in 4 maanden in elkaar is gezet, omdat dapper 2 maanden uitgesteld was.

Heb Feisty herd 2 uitgeprobeerd in een virtuele machine, en t ziet er veelbelovend uit. Mijn doel was om te kijken hoe makkelijk het is om gewoon videootjes aan de gang te krijgen, zonder enige voorkennis. Als je probeert iets af te spelen wat ie niet snapt brengt ie automatisch de add/remove software naar voren, waar ie pakketjes laat zien waarmee je die media kunt afspelen. klik en het werkt.

Zo te zien zal er geen compiz/beryl standaard in feisty zitten, dat is wel een beetje jammer, maar ik vermoed dat het extreem makkelijk is om het aan de gang te krijgen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
smokalot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:11:
[...]

Zo te zien zal er geen compiz/beryl standaard in feisty zitten, dat is wel een beetje jammer, maar ik vermoed dat het extreem makkelijk is om het aan de gang te krijgen.
Wel in de standaard repo als het goed is. Volgens de devvers is Beryl er nog niet aan toe om mainstream meegeleverd én gebuikt te worden. Misschien met Feisty +1 of +2 dat je kan kiezen tussen metacity en beryl, maar dat is nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
smokalot schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:11:
bij edgy zijn er wel een paar belangrijke dingen onder de motorkap veranderd, en je moet ook bedenken dat ie in feite in 4 maanden in elkaar is gezet, omdat dapper 2 maanden uitgesteld was.
Het ging me meer om dat ineens een hoop artwork was verdwenen waardoor het er niet zo gepolijst uitzag als 6.06. Het klinkt als een kleinigheid maar voor mij is dat heel belangrijk, ik hecht veel aan een eerste indruk en die was niet zo positief als bij 6.06.
:(
Alweer niet, dat zou ooit al in Edgy gezeten hebben en zat er uiteindelijk helemaal niet in. Het is ongetwijfeld in 6.06 ook weer extreem makkelijk aan de gang te krijgen dus ik ga pas echt goed kijken naar een nieuwe Ubuntu als ze dit soort dingen meeleveren, het hoeft niet default aan te staan maar ik vind het maar niets om het helemaal met de hand te installeren enzo. Niet bij Ubuntu iig, ik verwacht dat dat al gedaan is. :)
mithras schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:56:
[...]

Wel in de standaard repo als het goed is. Volgens de devvers is Beryl er nog niet aan toe om mainstream meegeleverd én gebuikt te worden. Misschien met Feisty +1 of +2 dat je kan kiezen tussen metacity en beryl, maar dat is nog even afwachten :)
Als ze maar wel op gegeven moment een versie uitbrengen die wel mainstream meekan, niet dat ze op z'n Google's nooit uit beta komen zeg maar. :)
Nou is Beryl nog jong en wel heel veelbelovend dus ik kijk er zeker naar uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 01-02-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Cyphax schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 19:57:
Als ze maar wel op gegeven moment een versie uitbrengen die wel mainstream meekan, niet dat ze op z'n Google's nooit uit beta komen zeg maar. :)
Met de beta's van Google is niets mis hoor ;) Van mijn part blijven Google Calendar en Gmail tot aan het einde der tijden beta, het is wel mooi spul.
* Jungian is fan van Google-producten

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Jungian schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 21:39:
[...]

Met de beta's van Google is niets mis hoor ;) Van mijn part blijven Google Calendar en Gmail tot aan het einde der tijden beta, het is wel mooi spul.
* Jungian is fan van Google-producten
De Google-producten zijn ook goed (idioterie eigenlijk dat GMail nog steeds beta is :+), maar als Ubuntu zou weigeren om betaproducten mee te leveren kan dat in theorie een beetje botsen en kan het nog lang duren voordat er in Ubuntu standaard van die eyecandy zit. :P
En pochen met eyecandy is natuurlijk hartstikke leuk (ik vind Vista erg mooi maar 't is wel beperkt in vergelijking met Beryl, ik was er even stil van ;)) maar het effect gaat een beetje verloren als je dan helemaal uit moet leggen hoe je het moet installeren. Helemaal als je daarvoor uit moest leggen hoe de grafische driver die je ervoor nodig hebt moet installeren. 't is nog niet helemaal af en in harmonie wat dat betreft maar er ligt een hele solide basis imho, daarom kijk ik zo uit naar de ontwikkelingen in de komende tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beryl installeren?
Fedora Core 6 heeft AIGLX/Compiz standaard geinstalleerd staan, die hoef je in het menu alleen nog even te activeren door op "enable desktop effects" te klikken.
Suse, Ubuntu, Mandriva, en veel andere hebben dat vast ook al.

En verder moet je natuurlijk zorgen dat je goede hardware hebt, met open drivers. Dus eerst even, mocht het nodig zijn, die graka inruilen voordat je Linux installeert.
Gezeur over die blobs altijd... als je een open OS wilt draaien moet je er wel wat voor over hebben.
Als het aan sommige mensen ligt eisen ze nog dat Linux ook hun veters kan strikken.
Apple gebruikers klagen toch ook niet als OS X maar met een beperkte hoeveelheid hardware overweg kan.

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Webdoc, Ik was zoekende naar ervaringne van "overlopers" naar Linux, en kwam je topic tegen. Met heel veel intresse zitten lezen, stopt het zomaar ineens...

Kun je nog eens een update geven?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Haha.... tja dit is lang geleden. ondertussen vader geworden, weer voor de zoveelste keer naar Sydney verhuisd, dus helaas geen tijd meer gevonden voor dir project... who knows, maybe next year ;)

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

Pagina: 1 2 3 Laatste