[mazda 2] steeds verschillende problemen na grote beurt

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 15.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik rij zelf nu 2 jaar een Mazda 2 1.4 Sportive (nou dat vind ik niet maar ok).

Altijd zonder problemen gereden tot de grote beurt. Sinds de grote beurt is het ellende.

Oktober 2006: Auto moest voor een grote beurt de garage in en moesten nieuwe voorbanden onder ok. Meteen bij de grote beurt dus gecombineerd.

November 2006 (41.000 km): Auto gaat nu echt voor de grote beurt en meteen ook voor nieuwe voorbanden. Niets aan de hand.

Daarna eerst: Auto sloeg meteen af bij het wegrijden. 2x gebeurd en precies toen ik op de snelweg stond boom weer diezelfde foutcode. Kon wel rijden met de auto maar ik kon geen gas meer geven. Resultaat: Auto laten wegslepen.

Fout kwam door een softwareupdate die was gedaan. Ok probleem opgelost.

2 weken hierna vond ik dat de auto erg inhield en aan het hakelen was. Dus weer terug. Nee niets aan de hand maar ik vertrouwde het niet. De auto startte tot een aantal keren heel slecht (zelfs als die warm en koud was).

December 2006 (47.000 km): Auto begon rare geluiden te maken bij een koude moter. Als die warm was het opgelost. nou ik zou op vakantie gaan prima niets aan de hand.

Januari 2007: Rij mijn auto de garage uit en weer dat rare geluid als die koud was. Toch voor de zekerheid naar de garage. Waterpomp stuk. Ik was mijn 1 week kwijt want deze was niet voorradig. Ok prima.

1 week later heb ik de auto weer opgehaald maar ik vond dat die heel erg tegensputterde met wegrijden maar dat kon ook komen omdat ik in een Mazda 626 1.8 (100 pk) heb gereden. Nou ja ok kan.

Nu rij ik 80 km gaat die auto hikken in zowel de 4e als de 5e versnelling. Ik heb heel veel snelweg gereden en ik rij 1 op 10. Ik hou mijn rechtervoet erg in de gaten!!! Ik heb daarvoor altijd 1 op 15 gereden. Ik zit nu op 49.000 km na 2 jaar. De auto houdt heel erg in en zuipt benzine en motertje loopt als een zware diesel (je voelt de auto gewoon trillen).

Gewoon pech of wat is het? Einde van deze auto? Ik heb gelukkig nog 1 jaar garantie dus dat is geen probleem maar ik word hier wel gek van. Ik heb eigenlijk zo iets van misschien koop ik wel een nieuwe auto (of 2dehands Seat Leon TDI, Mazda 3, Citroen C4, Subaru Impreza Plus of zo). Dit is echt niet leuk meer want die garage die ziet me weer aankomen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 07:39
Volgens mij hebben ze ooit iets fout gedaan met de engine management. Je zou op zich eens naar een andere dealer (of de importeur) kunnen gaan en deze er eens naar laten kijken. Die zal mss zien wat je dealer over het hoofd ziet. En leg ze steeds nadrukelijk uit dat er nog garantie op je wagen zit (voor ze de schuld op jou schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

ga eens langs bij een andere dealer?

ik heb vaak genoeg gehad dat sommige dealers gewoon uber laks zijn met bepaalde dingen.
andere dealers die wel die extra moeite nemen zien je graag komen omdat je dan op de lange termijn bij hun langs blijft gaan.

ook een brief naar het hoofdkantoor van Mazda met daarin een complete uitleg van de mankementen en de "hulp" van de betreffende dealer. hoofdkantoor maakt er 99,9% zeker wel werk van.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Dat was ik al van plan om een brief te schrijven naar het hoofdkantoor. Ok ik heb wel 10k km gereden in 3 maanden. Maar zo'n auto moet het gewoon aankunnen. Waarom had ik het voor de 40k km nou geen enkel probleem? Ik heb wel heel veel snelweg de laatste maanden gereden dus dat zou misschien wel het probleem kunnen hebben opleveren. Maar ja ik ga lekker in mijn pa's zijn auto rijden en gooi deze wel weer de garage in. Ze zien weer aankomen na 2 weken. Ik krijg wel keurig eventueel een leenauto mee.

Offtopic:
Die Mazda 626 die ik mee had vond ik geen succes (auto was 80 cm langer dan mijn Mazda 2 waardoor parkeren een ramp was (heb me zelf tot 2 keer aan toe bijna klem gezet met parkeren)). Die had ook echt problemen met de moter. Die auto stotteerde als je heel rustig reed (stond te zuinig afgesteld maar heb er wel 1 op 15 meegereden). De auto reed echt als een trein. Ik ben al zelf rustig aan het kijken voor eventueel een nieuwe / 2dehands auto. Dus als iemand een tip heeft voor een zuinige (wel een beetje rappe moter (rond de 110 pk) en met een beetje behoorlijke bagageruimte (groter dan de Mazda 2) en een goede armsteun heeft dan hoor ik dat ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23544

Gewoon claimen dat ze je auto moeten vervangen als ze niet binnen 2 maanden alle problemen oplossen. Het kan niet zo zijn dat je na 2 jaar al je auto niet meer kunt vertrouwen...
Zet ook zwart op wit dat je problemen hebt, want na het verstrijken van je garantie geven ze niet meer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsalex schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:46:
Offtopic:
Die Mazda 626 die ik mee had vond ik geen succes (auto was 80 cm langer dan mijn Mazda 2 waardoor parkeren een ramp was (heb me zelf tot 2 keer aan toe bijna klem gezet met parkeren)). Die had ook echt problemen met de moter. Die auto stotteerde als je heel rustig reed (stond te zuinig afgesteld maar heb er wel 1 op 15 meegereden). De auto reed echt als een trein. Ik ben al zelf rustig aan het kijken voor eventueel een nieuwe / 2dehands auto. Dus als iemand een tip heeft voor een zuinige (wel een beetje rappe moter (rond de 110 pk) en met een beetje behoorlijke bagageruimte (groter dan de Mazda 2) en een goede armsteun heeft dan hoor ik dat ook wel.
Tip: ga eens naar een 307 Break met 2.0HDi kijken... zijn al redelijk betaalbaar te vinden en hebben mee ruimte en de vereiste 110pk. Ik kan je echter wel vertellen dat de 1.6HDiF met 90pk ook ruim voldoende is hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Die dealer waar je geweest bent, was dat wel een Mazda-dealer? Lijkt me dat die specifieke kennis hebben van die wagen. Ga anders eens met je probleem naar een andere Mazda-dealer, ik zou niet weer naar diezelfde gaan. Deze problemen moeten gewoon opgelost worden, want 'm zo verkopen komt de prijs natuurlijk ook niet ten goede. Mazda's zijn doorgaans wagens waar bijna niks aan stuk gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-01-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Anoniem: 23544 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:51:
[...]
Tip: ga eens naar een 307 Break met 2.0HDi kijken... zijn al redelijk betaalbaar te vinden.............
Ja je kan er best naar kijken, maar hou het daarbij!!!

Daar zijn jouw problemen met je mazda 2 echt penuts bij :)

Gemiddeld staat mijn 307 break 2.0 hdi om de 5000km bij de dealer, dat komt neer op eens in de 2 weken, gemiddeld ben ik hem een dag of twee kwijt. Mijn auto gaat vroegtijdig uit de lease > jippie, ik hoop op een betere auto. En om even aan te geven dat het niet alleen aan mijn exemplaar ligt, de 307 is niet meer bij ons bedrijf te leasen en bijna al mijn collega's met een 307 hebben bizarre verhalen. en op het internet staan ook bedroevende verhalen. Daarbij komt ook dat ik drie dealers heb uitgeprobeert en een brief aan de importeur heb gestuurd>zonder reactie. Vandaar dat ik hier echt even op moet reageren en peugeot het voor mij echt heeft verkloot.

oh, en weer ontopic: idd schrijf een brief aan de importeur of bel ze eens voor advies, ze hebben niets aan ontevreden klanten (o.k. das peugeot ook niet, maar de stapel met 307 klachten is zo groot dat ze een zeecontainer ermee hebben gevuld en dus niet kunnen antwoorden)

[ Voor 12% gewijzigd door Pinin op 23-01-2007 23:33 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
De dealer is qua service echt heel erg goed. Even een kleine check qua ingebouwde carkit (door mij geleverd en door de dealer ingebouwd) en een check qua rijden was geen probleem en maken ze ook tijd voor. De dealer is in Aalsmeer (ik noem geen namen maar ik morgen even praten hierover). Ik ken de dealer vrij goed. Maar ja ik ben toch bang dat ik de auto te veel heb gebruikt om grote afstanden te rijden. Ik rij vaak gewoon 3 uur door met 160 km door Duitsland (op zijn top dus). De auto rijdt dan wel 1 op 12 maar dat vond ik geen probleem. Ik rij vaak gewoon ook in Nederland op 1 dag van Amsterdam, Maastricht, Enschede en daarna richting Groningen en via Leeuwarden en Almere weer terug. Dus de auto maakt soms per dag heel veel km.

Over het algemeen is de garantie van Mazda 3 jaar en is er wat is het allemaal geen probleem. Maar ik ben gewoon bang dat die auto nu al problemen geeft die eigenlijk pas bij 100k horen te geven. De auto maakt standaard op de snelweg al toeren die normaal bij 1.8 / 2 liter moter geen probleem zijn maar voor deze auto wel (100 km/h = ongeveer 3000 toeren en 120 km/h = tegen de 4000 toeren).

Edit:
Peugeot 106 heb ik gehad. Ook een topic overgehad. Die was erger dan deze auto. Daarmee heb ik maar 18 maanden gereden dus dit is mijn record voor een auto (24 maaden ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door itsalex op 23-01-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Pinin schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:17:
[...]
Daar zijn jouw problemen met je mazda 2 echt peneats bij :)
Wat zijn peneats?

Overigens hebben mijn collega's lauter goede ervaringen met de 307's (4x geleased, alsmede een C4).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

wat denk je? dat zijn penuts met ea. maar dat snapte je zelf toch ook wel? ;)
Overigens hebben mijn collega's lauter goede ervaringen met de 307's (4x geleased, alsmede een C4).
De collega's die 307 uit een latere serie hebben, hebben heel veel minder problemen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:26
Pinin schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:37:
[...]

[...]

De collega's die 307 uit een latere serie hebben, hebben heel veel minder problemen.
Peanuts dus

Maar het is volgens mij al jaaaaaaaren zo dat je NOOIT een franse auto moet kopen die net uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
itsalex schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:22:Maar ja ik ben toch bang dat ik de auto te veel heb gebruikt om grote afstanden te rijden. Ik rij vaak gewoon 3 uur door met 160 km door Duitsland (op zijn top dus). De auto rijdt dan wel 1 op 12 maar dat vond ik geen probleem. Ik rij vaak gewoon ook in Nederland op 1 dag van Amsterdam, Maastricht, Enschede en daarna richting Groningen en via Leeuwarden en Almere weer terug. Dus de auto maakt soms per dag heel veel km.
Al besluit je om in een dag de halve wereld rond te rijden (even afgezien van 't feit dat je dat qua tijd niet red), dat moet een 2 prima kunnen hebben. Of je nu 500 km op 2 dagen rijd of in een halve. Een auto heeft geen tijdsbesef.
Over het algemeen is de garantie van Mazda 3 jaar en is er wat is het allemaal geen probleem. Maar ik ben gewoon bang dat die auto nu al problemen geeft die eigenlijk pas bij 100k horen te geven.
Waarom mag hij bij 100k opeens wel problemen gaan geven?
De auto maakt standaard op de snelweg al toeren die normaal bij 1.8 / 2 liter moter geen probleem zijn maar voor deze auto wel (100 km/h = ongeveer 3000 toeren en 120 km/h = tegen de 4000 toeren).
Qua toeren valt 't best mee, er zijn genoeg auto's met zwaardere (dus b.v. 1.8 of 2.0) die bijna dezelfde toerentallen halen bij die snelheden.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Daarnaast is elke auto tegenwoordig zo gebouwd dat langdurig op hoge snelheid rijden absoluut geen problemen mogen veroorzaken, ook al betekend dit dat je op z'n max. snelheid zit. 40k is gewoon veelste weinig kilometers om al serieuze slijtage te mogen hebben.
Ook 100k mag tegenwoordig geen probleem meer zijn. Mijn 11 jaar oude BMW heeft 118k gelopen met een 1.6l blokje en hij loopt nog als een zonnetje (ok, ik heb er zelf pas 1k mee gereden, maar er doen zich totaal nog geen voortekenen aan dat er problemen aan zitten te komen).

Aangezien je problemen zijn begonnen met een software update van je motormanagement, lijkt het me vrij aannemelijk dat de fout daarin ligt. De problemen die je noemt kunnen allemaal gerelateerd zijn aan foute injectie momenten en hoeveelheden of een verkeerde ontsteking. Alleen je waterpomp niet, maar dit kan puur toeval zijn (of hij is zwaarder belast omdat je blok door de storingen veel warmer wordt dan normaal en de pomp nu veel harder moet werken).
Het kan overigens ook een defecte Lamdasonde of luchtmassameter zijn. Deze 2 zijn direct betrokken bij het brandstofmanagement en een storing in 1 van beide uit zich ook in een verhoogd brandstofverbruik en een slecht lopende motor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Het zal wel weer een maandagochtend model zijn. 40k is inderdaad niets voor een auto.

Franse auto hebben zijn typische dingen. Dat kan. Ze zijn iets minder betrouwbaar maar ok.

Mijn auto staat bij de garage en de monteur voelde dat de auto inhield, stotteerde, schokte, hakerig optrok en veel te veel benzine zoop. Dus morgen gaat die de garage in en ik rij nu weer heerlijk in een Nissan Primera 2.0 CVT M6. Dat is echt een heerlijke auto (8 jaar oud maar lijkt alsof die gisteren is gemaakt (staat net op 100k)) en met alle luxe van de huidige auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinin schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:17:
[...]

Ja je kan er best naar kijken, maar hou het daarbij!!!

Daar zijn jouw problemen met je mazda 2 echt penuts bij :)

Gemiddeld staat mijn 307 break 2.0 hdi om de 5000km bij de dealer, dat komt neer op eens in de 2 weken, gemiddeld ben ik hem een dag of twee kwijt. Mijn auto gaat vroegtijdig uit de lease > jippie, ik hoop op een betere auto. En om even aan te geven dat het niet alleen aan mijn exemplaar ligt, de 307 is niet meer bij ons bedrijf te leasen en bijna al mijn collega's met een 307 hebben bizarre verhalen. en op het internet staan ook bedroevende verhalen. Daarbij komt ook dat ik drie dealers heb uitgeprobeert en een brief aan de importeur heb gestuurd>zonder reactie. Vandaar dat ik hier echt even op moet reageren en peugeot het voor mij echt heeft verkloot.

oh, en weer ontopic: idd schrijf een brief aan de importeur of bel ze eens voor advies, ze hebben niets aan ontevreden klanten (o.k. das peugeot ook niet, maar de stapel met 307 klachten is zo groot dat ze een zeecontainer ermee hebben gevuld en dus niet kunnen antwoorden)
Jij hebt de pech dat je een maandagochtend product hebt blijkbaar.
De 307's op mijn werk (en dat zijn er best een boel, 20 of zo) zien de garage alleen van binnen als ze een beurt krijgen. Dus zo bedroevend slecht zijn ze niet. Het is anders behoorlijk verbazingwekkend dat ze nog steeds zo populair zijn...(en omdat er veel van rijden, gaan er ook meer stuk... logisch... duh)
Die CC's geven meer problemen dan de gemiddelde andere auto. eens.
sorry, kon als Peugeot-adept niet laten deze halve waarheid tegen te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinin schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 23:37:
[...]

[...]

Duh, kinderziektes... Aangezien de Fransen tegenwoordig als enige het lef in de kloten hebben écht nieuwe dingen op hun auto's te zetten... bij een VW of Audi kom je die problemen niet tegen, maar die lopen dan ook 10 jaar achter de feiten aan (getuige hun diesels...) Naäpen kan iedereen...
Ik heb het dan ook niet over 307's uit de A serie, maar die van de B-serie (die overigens per 6-2002 al werd gebouwd) en later. Wel bij de tijd blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben nog in afwachting van mijn auto. Ik ben benieuwd wat ze nou weer hebben gevonden of dat de auto totaal afgekeurd wordt. Mijn vader zei al: eenmaal problemen hou je vaak problemen qua elektronica. Dus ik ben echt benieuwd wat er nu weer besteld moet worden want ik zal mijn auto niet eerder dan maandag terug hebben verwacht ik. Ik vind het wel lang duren maar ja.

Offtopic:
Wat zouden jullie aanraden als een eventueel volgende auto? Ik heb in een Seat Leon mei 2005 Tdi (T was rood) en ik vond dat wel lekker rijden en de maat qua lengte was goed. Al die nieuwe auto van tegenwoordig, het moet steeds groter. Ik wil gewoon een vrij ruime achterbak hebben (>350l), achter interesseert me geen barst, armsteuntje, lendesteun en eventueel automaat (waarom? Rijdt gewoon veel te lekker). Ik heb gekeken voor een Honda Civic 1.8 met I-Drive, C4 1.6 auto, Mazda 3 auto, Seat Leon business (zonder automaat), Skoda Fabia Combie(motorisch ben ik er geen fan (iedere fabrikant kan uit een 2 liter moter zeker 140 pk krijgen maar Skoda max 110 pk en geen tussenweg tussen 1.4 en een 2.0)), Subaru Impreza Plus 2 liter.

[ Voor 53% gewijzigd door itsalex op 26-01-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Land Rover 109 of 88 Diesel. Als het eenmaal loopt, stopt ie niet meer voor je hem decompressie geeft.
Oh wacht, automaat zei je? daar voldoen ze niet aan, maar die achterbak? 2 kuub is makkelijk te halen ;)

Effe zonder gekheid: 307 break, Corolla of C4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 19-05 15:24

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Skoda is overigens volkswagen net als Seat. Dus Skoda motorisch geen fan zijn is in mijn ogen ook geen Seat rijden.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirreke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12-2021

Mirreke

Winter Time

Mijn vriend heeft ook 2 jaar in een mazda 323F 1.5 glx gereden. Ook die had vaak stotter problemen, vaak bleek dan dat ze bij het plaatsen van de bougies iets te ruw waren geweest of dat er een kabeltje net niet goed zat aangesloten.. We hebben een aantal keer bij een mazdadealer geweest die er 4 garagebezoeken over had gedaan om een probleem met de lichten op te lossen (wat daar dus na 4 keer nog niet gelukt was) wij naar een andere mazda garage en daar was het in 1 keer opgelost (wat het nou precies was weet ik niet meer maar ja) het lullige is dan ook dat bij die andere garage de rekeningen iedere keer minstens 100euries waren terwijl het probleem dan nog niet was opgelost...

Denk dat je wel een vorm van ingebreke stelling moet gaan sturen nu naar je garage en/of de dealer, dit omdat zij jou een garantie van 3 jaar geven en de auto na 40K km en nog geen 2 jaar al kuren begint te vertonen. In die brief kan je eisen dat het probleem binnen 2 weken verholpen wordt, wel duidelijk in de brief aangeven vanaf wanneer de problemen als spelen en hoe vaak de garagist er al naar gekeken heeft en geprobeerd heeft dit op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb net toch maar even gebeld voor een tijdsaanduiding hoelang het gaat duren. Ik vind al te lang maar ok. Ik denk dat ik de auto pas dinsdag terug zal hebben. Ik rij nu wel in mijn vaders auto die het niet erg vindt maar ik ben zo gebonden en dan kan ik wel weer een leenauto krijgen. Ze zijn nu het probleem aan het zoeken. Tja leuk en aardig maar Mazda moet wel betrouwbaar zijn. Voor een auto van 2 jaar heeft die langer in de garage gestaan dan die van mijn vader die 8 jaar oud is. Zelfs mijn moeders auto (Citroen Xsara 5 jaar oud) staat korter erin dan die van mij. Mijn oude Peugeot die heeft wel langer in de garage gestaan voor problemen maar die had serieus echt wat. Dus tja ik ben weer aan het denken wat ik met die auto moet. Zoals als ik eerder zeg: Ik ben bang dat ik eenmaal problemen altijd problemen ga blijven houden. Het is de laatste 10k gewoon bagger geweest en nu? het is heel moeilijk. Ik wil niet inruilen maar mijn gevoel zegt wel dat ik het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

itsalex schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:26:
Offtopic:
Wat zouden jullie aanraden als een eventueel volgende auto? Ik heb in een Seat Leon mei 2005 Tdi (T was rood) en ik vond dat wel lekker rijden en de maat qua lengte was goed. Al die nieuwe auto van tegenwoordig, het moet steeds groter. Ik wil gewoon een vrij ruime achterbak hebben (>350l), achter interesseert me geen barst, armsteuntje, lendesteun en eventueel automaat (waarom? Rijdt gewoon veel te lekker). Ik heb gekeken voor een Honda Civic 1.8 met I-Drive, C4 1.6 auto, Mazda 3 auto, Seat Leon business (zonder automaat), Skoda Fabia Combie(motorisch ben ik er geen fan (iedere fabrikant kan uit een 2 liter moter zeker 140 pk krijgen maar Skoda max 110 pk en geen tussenweg tussen 1.4 en een 2.0)), Subaru Impreza Plus 2 liter.
Waarom niet een diesel? Als je zoveel kilometers maakt is het niet zo logisch om benzine te blijven rijden. En zeker niet een motor met zo veel inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb mijn auto terug. Er was iets gevonden met een elektronische kabel (altijd weer die elektra). Dat zat niet goed vast of zo. Nou volgens mij is het iets anders want ik reed met die auto (warme moter) weg en trok van de 3000-> 4000 toeren en die auto heeft 3x ingehouden. In zijn 4 begon die in te houden plotseling en vermogen kwam weer terug. Nou ik ga echt voor een andere auto kijken want dit is niet leuk meer.

Ik ga kijken eventueel in Duitsland naar een Seat Leon (oude model). Dat importeren zie ik wel hoe dat gaat. Daar hebben ze tenminste goede auto staan met weinig km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ik weet niet of je hem weer naar dezelfde dealer hebt gebracht, maar breng hem nu eens naar een ander, bijvoorbeeld de importeur (Binckhorst Den Haag) dus. Dat ding MOET echt goed te krijgen zijn hoor voor zo'n jonge bak en zeker een Mazda. Auto kopen in het buitenland zou ik zelf niet zo gauw aan beginnen, zeker niet van een particulier, en als ik je zo hoor lijk je me ook niet iemand die alles van auto's weet (ik ook niet hoor) en dan lijkt het me lastig om op de juiste dingen te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik rij nu na een klein schade gevalletje in een andere Mazda 2. 2000 euro schade (of je doet het goed of niet). deze auto is veeeeel zuiniger dan die van mij. ik heb nog nooit 350 km met een halve tank gehaald. je voelt de auto helemaal niet. Die van mij lijkt wel een oude dieselbak. Mijn auto hapert en schokt en deze gaat zo soepel. De koppeling is komt veel sneller op en trekt veel sneller weg dan die van mij. Het is dezelfde moter alleen een nieuw type. Ik dacht er zal geen verschil in zitten. Nou geef mij echt maar die nieuwe want die is veel zuiniger en veel sneller qua optrekken. ik heb in deze auto nog nooit het gaspedaal naar de bodem toegeduwd terwijl ik met mijn auto dit constant moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 18-05 22:49

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Blijkbaar is er echt iets goed fout gelopen met je auto. Kan je niet gewoon van de dealer een nieuwe eisen? Je hebt tenslotte nog garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik denk zelf dat de gaskabel niet goed is in mijn Mazda 2. Als ik in deze leen Mazda 2 het gaspedaal half indruk en koppeling echt snel laat opkomen met een klein beetje regen dan voel je de banden echt spinnen. Als ik dat met mijn auto deed dan kwam die rustig op en dan hoorde je mijn koppeling nog slippen en dan kwam die pas.

Er zal wel iemand de oprit vanaf Amstelveen oost vanaf de Burgemeester Boersweg richting Amstelveen Centrum kennen en dat is een stukje omhoog. Waar mijn auto best veel moeite mee had kon ik deze auto bijna niet door de bocht krijgen vanwege de snelheid en de auto trok gewoon nog bij 120 km door bovenaan in zijn 4 terwijl mijn auto met moeite daar 80 km haalt. Tja en dit was echt de druppel. Dat er misschien verschil in zit maar dit kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb mijn auto weer terug naar 2 weken schadereparatie. Ik ga lekker zo met die auto. Blijkt nu na de reparatie dat er iets rammelt in de achterklep, een van mijn kentekenlicht werkt niet meer, gordels trekken steeds strakker aan achterin, vermogen mis ik met 4 mensen in mijn auto en de airco op stand 1. De auto kwam niet meer van 90 naar 100 maar ging richting 80 in de 5e versnelling. Daarbij vermoed ik dat mijn tank weer 1 op 9 of 10 gaat rijden. Ik heb nu 96 km gereden met een tank en mijn meter geeft nu aan dat ik een kwart heb verbruikt. Ik ben ook niet over mijn schadeherstel content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Joh, dat kun je hier nu wel allemaal posten, maar die bak van jou is gewoon gaar. Ga ermee terug naar de dealer, laat ze die leenbak die je had weer tevoorschijn halen en met beide laten rijden. Eis dat de jouwe hetzelfde rijd en reageert als die leenbak, die tenslotte dezelfde motor heeft. Zo niet, importeur aanschrijven. Het moge toch wel duidelijk zijn ondertussen dat er iets flink mis is met de jouwe.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Gooi die tank vol met benzine en rij ermee naar de importeur, dit kan echt niet. Als je het hele verhaal aan hen vertelt krijgt die dealer misschien ook nog wel een tik op de vingers van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu gemerkt dat als ik met een koude moter rij dat die auto heel erg moeilijk qua schakelen, optrekken, hakkelt (als je in zijn 1 constant rijdt dan lijkt het alsof je steeds de koppeling moet intrappen en je kan gewoon de auto heel erg laten "schokken" dmv klein beetje gas geven en dan niet en dan wel en dan niet). Ik heb nu de 50k gehaald maar nu? Tja ik moet toch terug naar de dealer maar ik ga toch even langs de dealer in Amstelveen ipv Aalsmeer.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Zoals al eerder aangegeven. Schrijf de importeur aan. Je legt nu straks het probleem bij een andere dealer neer. Dit terwijl de service van die ene belabbert is. Dit is ook iets om voor te leggen aan de importeur. Een importeur is gevoelig voor dit soort wanpraktijken. 1 dealerschap kan een een reputatie van een merk vernaggelen. Schrijf of bel eerst met importeur ga daarna in overleg met de importeur na welke stappen te nemen en geef bij hen ook aan dat je het liefst naar die andere dealer zou willen. Misschien zegt de importeur wel dat je rechtstreeks moet langskomen bij de hen. Overigens is naar een andere dealer gaan voor een second opinion iets wat je al veel eerder had moeten doen. In mijn ogen ben je stom geweest om nog bij die dealer langs te gaan als ze wanprestatie op wanprestatie leveren. Ik weet zeker dat als mijn dealer (ook al rijd ik lease auto) dit soort dingen zo zou oppakken en dus niet op zou lossen ik al lang een bericht richting lease maatschappij zou hebben laten gaan om dit op een andere manier op te pakken.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben zelf nog aan het kijken en aan het wegen wat ik met die auto moet gaan doen.

Als je rustig in een koude moter rijdt in zijn 1 en je zit op 2000 toeren en je geeft geen gas dan zou een auto rustig naar 1000 moter moeten gaan. Mijn auto zit dan binnen halve sec op de 1000 toeren en slaat bijna af, wat resulteert in een hele schokkerige rijresultaat. Met een koude moter is het bijna niet rijden met die auto terwijl als die warm is is het wereld van verschil qua schakelen, gas geven, geen gehik meer. Ik heb namelijk ook gehoord toen ik achter de auto stond dat misschien iets is met de uitlaat of iets er tussen want ik hoor een hele onregelmatige loop van de moter met wat gepruttel (als ik het goed zeg). Ik weet dat ik naar een andere dealer moet maar Berkelaar in Amstelveen is niet mijn voorkeur. Ik ga het adres opzoeken van de dealer in Amsterdam Noord of Zuid Oost. Die in Noord schijnt heel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
MR_VIPER schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 07:24:
Zoals al eerder aangegeven. Schrijf de importeur aan. Je legt nu straks het probleem bij een andere dealer neer. Dit terwijl de service van die ene belabbert is. Dit is ook iets om voor te leggen aan de importeur. Een importeur is gevoelig voor dit soort wanpraktijken. 1 dealerschap kan een een reputatie van een merk vernaggelen. Schrijf of bel eerst met importeur ga daarna in overleg met de importeur na welke stappen te nemen en geef bij hen ook aan dat je het liefst naar die andere dealer zou willen. Misschien zegt de importeur wel dat je rechtstreeks moet langskomen bij de hen. Overigens is naar een andere dealer gaan voor een second opinion iets wat je al veel eerder had moeten doen. In mijn ogen ben je stom geweest om nog bij die dealer langs te gaan als ze wanprestatie op wanprestatie leveren. Ik weet zeker dat als mijn dealer (ook al rijd ik lease auto) dit soort dingen zo zou oppakken en dus niet op zou lossen ik al lang een bericht richting lease maatschappij zou hebben laten gaan om dit op een andere manier op te pakken.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb me een beetje bij de auto neergelegd en geef ze donderdag de laatste kans om die auto te maken. Daarnaast is een accountmanager van een schadebedrijf langs geweest om eens te kijken naar de schade van mijn auto hoe deze is gemaakt. Ik vond het waardeloos en dat vond hij ook en zag het meteen direct waar er schade is. Er is teveel spelling aanwezig aan de rechterkant tussen mijn klep en mijn bumper/licht/scherm. De schade is ook niet mooi weggewerkt. Tja en daar moet ik voor betalen? Dus niet. Als het zo doorgaat dan ga ik dus even langs Den Haag. Gelukkig heb ik een garage dus de auto rijdt stukken beter als deze in de garage staat dan als deze echt met een koude moter wakker wordt buiten. Ik jaag zonder problemen in de 1e versnelling met een beetje gas geven de auto met een koude moter richting de 5000 toeren (terwijl dat met moeite met een warme moter mij lukt) en dan het remmen op die moter!! Echt heel erg. Als je ook een koude moter hebt dan zit je in een hobbelpaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Koude motor en 5000 toeren? En dat doe je altijd zo? Dan vind ik het namelijk niet gek dat dat ding kut loopt. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na zijn 106 perikelen had ik al meteen door dat deze Mazda klaar is voor de sloop.

[ Voor 44% gewijzigd door Chevy454 op 05-03-2007 22:57 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben helemaal klaar met mijn dealer. Ik heb les gekregen van mijn dealer hoe je een gordel omdoet maar als mijn ouders al 5 keer in een rit de gordels achter los moeten halen omdat ze worden gestikt door de gordel en mijn dealer gaat dan les geven. Waar zijn we dan mee bezig??

Trouwens die 5000 toeren kon ik niets aan doen want ik geef heel weinig gas en die auto schiet als gek plotseling bij de 2800 toeren keihard vooruit wat die normaal niet bij een warme moter doet. Ik denk dat ik gewoon teveel km heb gereden met die Mazda 2. Ik heb die auto dagelijks nodig. Mijn auto heeft 388 km gereden met 39 liter benzine. Hierover kreeg ik ook les hoe ik zuiniger moet rijden (geen stad (rij ik niet want ik rij eigenlijk altijd grote weg als het kan), rustig optrekken (ik laat de auto uitrollen en dan rustig optrekken als het kan in de 2e versnelling)). Nou sorry hoor maar met een vergelijkbaar maar nieuwe model Mazda 2 rij ik zelfs 525 km op een tank. Ligt het dan aan mijn rechtervoet of heeft mijn auto wat "kleine" probleempjes. Maar er zou naar gekeken worden. Ik heb trouwens ook in het begin met die Peugeot 106 toch 550 km gehaald. Tja zuinig rijden kan ik wel maar als de auto het niet meer toelaat. En als dan de dealer begint te kl*ten met die auto tja dan heb je een probleem bij mij. Ik ga ook niet meer in een hobbelpaard rijden die tussen de 2000 toeren en 2500 toeren begint te hikken zoals mijn Mazda 2 nu doet. Ik dacht steeds wat is die weg toch slecht en dat de hele weg, totdat ik in mijn vader auto over datzelfde stuk ging rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 21:29
itsalex schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:26:
Offtopic:
Wij hebben sinds een paar maanden een nieuwe Mazda 3 sedan (2007 model), Mocht je op zoek zijn naar een degelijk/sportieve auto, dan kan ik je zeker aanraden om hiermee een proefrit te gaan maken. Rijgedrag van de auto ligt ergens tussen sportief en comfort in, de 2.0 liter benzine motor trekt goed op, in 9.1 sec naar de 100. Verder is de executive uitvoering goed uitgerust met alle standaard benodigheden waarvoor je bij andere merken al gauw een paar honderd of duizend euro extra bij moet betalen. In Aurora blue of Carbon gray ziet ie het mooist uit. Het enige wat ik aan deze auto op te merken heb, is dat ie aardig grettig reageerd op de gaspedaal, maar dit misschien ook liggen aan mijn rechte voet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik race nu lekker in een leen Mazda 2. Wat een geweldige auto is het toch die Mazda 2 1.4 als die geen problemen heeft, Het is het nieuwe model en ziet er gewoon leuk en sportief uit. Deze auto trekt echt stukken rapper en is veel zuiniger. Ik heb die auto sinds donderdagavond en heb er nu al 300 km op zitten. Even naar Almere is gewoon een plezier en je rijdt gewoon veel te hard met die auto. Ik heb zeker 1 op 15 / 16 meegereden zoals de vorige keer. Ik ben nu al schuldig voor 1500 km met die auto terwijl de km stand pas 6000 km is. Ik denk als ik echt zuinig rij dat die zeker 1 op 17 moet kunnen halen. En dan kan ik niet zuinig rijden? Nou forget it met die Mazda dealer. Als ik mijn auto terug krijg ga ik naar een andere Mazda dealer die me wel gelooft.

Mazda 3 is leuk maar wel erg pittig qua prijs. Ik wil eigenlijk wel een auto waarbij ik zelf kan kiezen wat voor autoradio erin moet, boxen etc. Dat ik nog kan klussen achter het dashboard om een en ander aan te brengen. De auto moet er echt wel sportief zijn dus geen langzaam modeltje als ik nu heb dus ik ben aan het denken om een TDI motertje te nemen want ik rij toch gauw 50 km minstens per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Nu vraag ik me toch af. Heb je een plaat voor je kop of post je hier alleen om de discussie op te roepen en er vervolgens niks mee te doen. Die auto staat dus weer bij die dealer die zo slecht is. Ik begin me serieus af te vragen wat je nu van ons aan informatie of tips wil. Je roept al verschillende keren dat je naar een andere dealer gaat maar als puntje bij paaltje komt ben je er dus nog steeds niet geweest. Blijf je net zo lang bij die dealer terugkomen totdat die je een nieuwe auto geeft ofzo? Denk dat je dat kunt vergeten namelijk. Heb je inmiddels de importeur je probleem al voorgelegd? Misschien ben je wel niet de enige met die problemen. Misschien ben je wel niet de enige met problemen bij die dealer. Als je het bij de importeur neerlegt dan kun je daar zelfs misschien anderen meehelpen. Vooralsnog ben je in mijn ogen zeer zeer slecht bezig. De tips worden niet opgevolgd maar vervolgens begin je wel aan een dealer bash. Kan nu ook wel die dealer ineens voorstellen als die jouw weer aan ziet komen wandelen. Heb je die zeikerd weer. Das namelijk de keerzijde van de medaille. Je krijgt zelf ook een slechte naam.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb mijn auto weer terug maar ik ga een brief schrijven naar de importeur van Mazda. Ik moest wel nu mijn achterklep even netjes laten maken want je zag gewoon dat het een flinke schade was. Was helemaal scheef. Zelfs de simpelste ziel kon het zien. Ze hebben nu mijn bobbine vervangen en anders zou ik een "software update" kunnen krijgen. Alleen de koppeling gaat zo zwaar dat ik pijn aan mijn voet krijg. Ik ga nu niet meer terug en Mazda importeur in Den Haag gaat de rest van de afhandeling verzorgen. Mijn brief ligt al klaar.

Ik heb ook het idee naast dat mijn auto 1 op 10 rijdt dat er geen vermogen in de moter zit na 125 km op de teller. Ik kon helaas hier in Amsterdam niet harder dan 125 km rijden. Maar het leek alsof daarna de moter het einde van zijn kracht had gehad. Ik heb het laatst ook met 4 personen gehad en in zijn 5 een stukje omhoog op de A10 en met 90 km. Wat ik ook deed de auto kwam niet meer op snelheid. Ik kreeg les hoe ik de gordels achter moest aan doen omdat je bijna gestikt werd. Nou volgens de dealer zijn mijn ouders geschikt voor het bejaardenhuis. Ik moest maar leren mijn rechtervoet in de gaten te houden. ONZIN dus de brief ligt al klaar en dit is de laatste keer dat ik naar die dealer ben geweest.

Ik ben toch maar aan het kijken voor een andere auto want ik rij best veel en ik heb die auto voor mijn werk nodig. Die auto heeft NOOIT 125 km met een kwarttank gereden. Maar het ligt aan mijn rechtervoet volgens de dealer. Volgens mij is de moter gewoon gaar en ik denk dat er best een serieus probleem in de moter zelf zit. Ik heb het nu netjes met ze afgehandeld en ik ga er nu niet meer naar toe. Rekeningen worden keurig betaald en that's it. Ik moest even de laatste dingen bij de dealer laten doen en even mijn mening hierover geven en nu is het tijd dat een echt dealer naar gaat kijken (waarschijnlijk probeer ik via een kennis of ANWB er naar laten kijken).

[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 18-03-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Laatst online: 06:55

Duinkonijn

Huh?

je had veel eerder aan de bel moeten trekken mbt tot die 2, bij de importeur..

8 storingen binnen een half jaar voor een mazda is gewoon niet normaal.

zou gewoon van al je rekeningen een kopie maken en dat met een bijgeleidende
brief naar Binckhorst sturen

kom zelf ook bij donker met me premacy,
toeval is dat ik met 1 gordel het probleem had... dan lijkt het net of je achter in gekeeld werd... dat hebben ze toen gewoon

opgelost, zonder uitleg.. ligt er ook aan wie je der op aanspreekt, ..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Donker had mij ook al uitgelegd idd met die Premacy dat er prob waren met de gordel achter. Maar je moet niet gestikt worden. Hoe moet je iemand uitleggen als die alleen maar denkt dat iemand alleen maar zit te trekken aan die gordel. 3 mensen bijna laten stikken. Ze moeten 5 keer die gordel los maken om het in orde te krijgen. Ik ken ze vrij goed dus ik ben niet zo moeilijk en ik werk zoveel in de buurt van Aalsmeer en ik krijg altijd keurig een leenauto mee. Het kost me nooit geld. Alles zit nog in de garantie (3 jaar standaard). Of ze rekenen uit coulance maar € 5 of € 10 per dag.

Offtopic:
Die demo mazda 2 die daar staat daar ben ik voor 1500 km verantwoordelijk van de km stand (6200 km).

Ik heb namelijk nog nooit een rekening gehad van ze voor enige werkzaamheden. Daarom wacht ik even totdat mijn factuur van de schade komt (2000 euro precies) en dan ga ik actie ondernemen.

Het is sinds november 2006 toen de software is geupdate. toen was de km stand nog maar 41000 km en nu 51000 km. Ik heb dus in 4 maanden 10000 km gereden naast wat ik nog andere auto heb gereden. Ik ken trouwens iedereen in het bedrijf. Daarnaast hebben ze ook gigantische goede prijs toen gemaakt voor die Peugeot 106 en deze auto. Het scheelde mij € 3.000 toen.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 18-03-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de importeur helaas nog door drukte niet kunnen bereiken. Maar als service van mijn dealer heb ik wel keurig een nieuwe auto van 30 maart 2007 meegekregen omdat ze mijn software aan het vervangen zijn. Wel heel relaxed. Ik heb er 170 km meegereden in 3 dagen. Toen heb ik gevraagd om een Mazda 3 1.6 Excutive Demo model. Dit is echt fout. Dat is toch wel een 10 keer zo hoog niveau als die hele Mazda 2. Dan heb ik nog de duurste versie van de Mazda 2 maar als ik dan dit zie met deze Mazda 3. Pffffff. Dus ik ben nu aan het dubben wat ik wil. Misschien dat het einde van die Mazda 2 wordt. Die Mazda 3 heeft zoveel meer te bieden dan mijn Mazda 2. Ik mocht de "nieuwe" Mazda 2 zonder extra kosten omruilen naar een Mazda 3. Echt heel netjes en mocht de auto de hele pasen meenemen. ik moet zeggen dat mijn dealer echt top is.

Even nog over mijn auto:
Misschien geef ik een betere indicatie als ik zeg als ik met vol gas dus echt op het pedaal ga staan en ik rij met 90 km omhoog in zijn 5e versnelling dan remt die auto zo erg af dat ik eerder naar de 80 ga dan de 100 km. Ik denk dat er ergens een grote inhouding aanwezig is of wat dan ook/

[ Voor 16% gewijzigd door itsalex op 07-04-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

itsalex schreef op maandag 12 maart 2007 @ 22:07:
Ik race nu lekker in een leen Mazda 2. Wat een geweldige auto is het toch die Mazda 2 1.4 als die geen problemen heeft, Het is het nieuwe model en ziet er gewoon leuk en sportief uit. Deze auto trekt echt stukken rapper en is veel zuiniger. Ik heb die auto sinds donderdagavond en heb er nu al 300 km op zitten. Even naar Almere is gewoon een plezier en je rijdt gewoon veel te hard met die auto. Ik heb zeker 1 op 15 / 16 meegereden zoals de vorige keer. Ik ben nu al schuldig voor 1500 km met die auto terwijl de km stand pas 6000 km is. Ik denk als ik echt zuinig rij dat die zeker 1 op 17 moet kunnen halen. En dan kan ik niet zuinig rijden? Nou forget it met die Mazda dealer.Als ik mijn auto terug krijg ga ik naar een andere Mazda dealer die me wel gelooft.
itsalex schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:58:
Ik heb mijn auto weer terug maar ik ga een brief schrijven naar de importeur van Mazda. Ik moest wel nu mijn achterklep even netjes laten maken want je zag gewoon dat het een flinke schade was. Was helemaal scheef. Zelfs de simpelste ziel kon het zien. Ze hebben nu mijn bobbine vervangen en anders zou ik een "software update" kunnen krijgen. Alleen de koppeling gaat zo zwaar dat ik pijn aan mijn voet krijg. Ik ga nu niet meer terug en Mazda importeur in Den Haag gaat de rest van de afhandeling verzorgen. Mijn brief ligt al klaar.

Ik heb ook het idee naast dat mijn auto 1 op 10 rijdt dat er geen vermogen in de moter zit na 125 km op de teller. Ik kon helaas hier in Amsterdam niet harder dan 125 km rijden. Maar het leek alsof daarna de moter het einde van zijn kracht had gehad. Ik heb het laatst ook met 4 personen gehad en in zijn 5 een stukje omhoog op de A10 en met 90 km. Wat ik ook deed de auto kwam niet meer op snelheid. Ik kreeg les hoe ik de gordels achter moest aan doen omdat je bijna gestikt werd. Nou volgens de dealer zijn mijn ouders geschikt voor het bejaardenhuis. Ik moest maar leren mijn rechtervoet in de gaten te houden. ONZIN dus de brief ligt al klaar en dit is de laatste keer dat ik naar die dealer ben geweest.
itsalex schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:11:
Ik heb de importeur helaas nog door drukte niet kunnen bereiken. Maar als service van mijn dealer heb ik wel keurig een nieuwe auto van 30 maart 2007 meegekregen omdat ze mijn software aan het vervangen zijn. Wel heel relaxed. Ik heb er 170 km meegereden in 3 dagen. Toen heb ik gevraagd om een Mazda 3 1.6 Excutive Demo model. Dit is echt fout. Dat is toch wel een 10 keer zo hoog niveau als die hele Mazda 2. Dan heb ik nog de duurste versie van de Mazda 2 maar als ik dan dit zie met deze Mazda 3. Pffffff. Dus ik ben nu aan het dubben wat ik wil. Misschien dat het einde van die Mazda 2 wordt. Die Mazda 3 heeft zoveel meer te bieden dan mijn Mazda 2. Ik mocht de "nieuwe" Mazda 2 zonder extra kosten omruilen naar een Mazda 3. Echt heel netjes en mocht de auto de hele pasen meenemen. ik moet zeggen dat mijn dealer echt top is.

Even nog over mijn auto:
Misschien geef ik een betere indicatie als ik zeg als ik met vol gas dus echt op het pedaal ga staan en ik rij met 90 km omhoog in zijn 5e versnelling dan remt die auto zo erg af dat ik eerder naar de 80 ga dan de 100 km. Ik denk dat er ergens een grote inhouding aanwezig is of wat dan ook/
Euhm.....?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Dit topic gelezen hebbende (en die van de 106) zijn mijn opmerkingen:

- Het lijkt erop dat je je auto's afragt.

- Geen enkele auto kan daar tegen maar ik denk dat je met deze toch wel wat pech hebt.

- Doe die brief nu eens op de post, maar laat 'm wel door iemand anders even nalezen.

- Let goed op in het verkeer, want door een onveilige rijstijl breng je niet alleen jezelf maar ook anderen (die mogelijk niet jouw reactievermogen hebben) in gevaar...

Ik ben boven de 30, misschien een oude zeur, maar ik denk dat het deels aan je zelf ligt. Waar het niet aan jezelf ligt heeft het geen nut hier eindeloze topics te openen maar actie te ondernemen en dus de juiste instantie (de importeur dus) te raadplegen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik rag de auto niet af maar ik rij volgens mij gewoon teveel voor zo'n auto. ik rij gemiddeld 130 op de snelweg waar je 120 mag dus 10 km te hard. Ik rij gewoon zoveel mogelijk mee met auto's. Waarom heb ik 1¾ jaar nooit problemen gehad met mijn vaders auto? Volgens mij is de moter die ik voor mijn auto kies gewoon te licht. Ik rij heel veel snelweg. ik rij soms hele korte afstanden maar ook soms vrij flinke afstanden. Even Groningen heen en weer is normaal. Dat hebben veel klanten van mij gezegd waarom ik niet een zwaardere moter kies voor een auto. Dit is de 2de keer dat ik een 1.4 moter helemaal de soep in laat lopen. Dus vandaar dat ik misschien wel voor deze Mazda 3 ga. Ik rij voor mijn werk rond de 25k km per jaar. Ik rij als het tegenzit ongeveer 2000 km per week en soms 400 km per week. Dus dieselen is net 1 slag te duur voor wat ik rij.

Offtopic:
Het kan ook zo zijn als ik nu weer een 1.6 gewend ben en paar maanden geleden een 1.9 tdi, 1.3 tdi en een 1.8 en daarvoor een 2 liter. Het verschil mag blijken. 80 pk tegenover de > 100 pk van de rest van de auto. ps ik vind dat ik lang heb gedaan met de banden (44k tegenover mijn oude Peugeot 106 die na 25k al helemaal einde waren). Ik heb nu in de bijna 4 jaar dat ik mijn eigen auto rij meer dan 100k gereden. Afgezien van het ongeluk op vrijdag 13 juni 2003 (1+3+6+3=13) 13:45 (1+3+4+5=13) en het kleine k*t paaltje van 40cm hoog dat ik netjes heb gereden. of de auto van tegenwoordig worden minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:37
Ik heb met steeds grotere verbazing deze thread zitten lezen. Ik vraag me af waarom je hier steeds jouw verhaal post en steeds opnieuw steen en been klaagt over jouw dealer om dan telkens toch terug te gaan. Het is alsof je de reacties hier gewoon niet leest.
itsalex schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:20:Trouwens die 5000 toeren kon ik niets aan doen want ik geef heel weinig gas en die auto schiet als gek plotseling bij de 2800 toeren keihard vooruit wat die normaal niet bij een warme moter doet.
Hopelijk was dat gewoon in neutraal en niet tijdens het rijden? Want ik heb nog geen enkele wagen geweten die tijdens het rijden plotseling van 2800 toeren naar 5000 toeren gaat met het geven van weinig gas. ;)
Ik denk dat ik gewoon teveel km heb gereden met die Mazda 2.
Bij normaal gebruik mag je na 50k geen problemen hebben. Punt uit. Ook niet met een 1.4. En het maakt geen **** uit of je die 50k afgelegd hebt in 2 of in 4 jaar.
itsalex schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:54:Ik rag de auto niet af maar ik rij volgens mij gewoon teveel voor zo'n auto. ik rij gemiddeld 130 op de snelweg waar je 120 mag dus 10 km te hard.
Nogmaals, het maakt niks uit of je die 50k afgelegd hebt in 2 of in 4 jaar. Het hoort gewoon niet. Tenzij de wagen echt mishandeld is of er iets mis is met de wagen. 130 km/u mag voor toch ook geen probleem zijn? Het is niet dat je constant aan topsnelheid zit te rijden hé! Trouwens, "snelwegkilometers" (m.a.w. een constante snelheid) zijn voor een motor toch minder belastend dan bijvoorbeeld rondrijden in een drukke stad.
Dat hebben veel klanten van mij gezegd waarom ik niet een zwaardere moter kies voor een auto. Dit is de 2de keer dat ik een 1.4 moter helemaal de soep in laat lopen. Dus vandaar dat ik misschien wel voor deze Mazda 3 ga. Ik rij voor mijn werk rond de 25k km per jaar. Ik rij als het tegenzit ongeveer 2000 km per week en soms 400 km per week. Dus dieselen is net 1 slag te duur voor wat ik rij.
Persoonlijk vind ik ook dat een 1.4 thuis hoort in een leuke stadswagen maar niet in een wagen waarmee je veel op klantenbezoek moet. Een motor met iets meer vermogen en koppel is toch leuker rijden als je veel onderweg bent. Anders trap het gaspedaal automatisch harder in. En dieselen te duur? Volgens mij haal je er dat met 25.000 km per jaar wel uit. Toch in dit Belgenlandje :+
ik vind dat ik lang heb gedaan met de banden (44k tegenover mijn oude Peugeot 106 die na 25k al helemaal einde waren).
44k valt nog mee. 25k is 8)7
Normaal doe ik er ruim 50k mee en één keer bijna 60k. En dat terwijl ik het gaspedaal toch zeer goed weet te vinden ;) Ik rijd met een Ford Focus uit 2001 met een "oude" 1.8 tddi motor. Niet meteen een krachtpatser. De tdci is in veel opzichten een stuk beter. Niet dat de tddi een slechte motor is, het is een stevige "pré-common-rail-diesel" met toch zo'n 200k op de teller zonder problemen. En ik rijd jammergenoeg wel meer dan 130km/u op de snelweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Brinkhorst Palace heeft mijn klacht in behandeling. Ik ben erachter dat er iets serieus nu weer mee is. Het heeft te maken met de benzine. Ze hebben de software gedowngrade. Dat heeft echt al serieus geholpen. Die auto is stukken op vooruit gegaan. Mijn auto wil sinds deze downgrade niet meer goed starten. Maar als ik Super 98 / Shell V-Power erin gooi dan is mijn startprobleem bijna voorbij. De auto wil ook dan niet meer afslaan bij het net starten. Ik kan nu tenminste in zijn 5 met 90 km een stukje omhoog rijden en de snelheid neemt weer toe in tegenstelling daarvoor dat de snelheid afnam. In de 3e versnelling trekt die nu echt beter door. Ik heb weer in maanden tijd 450km met een tank gereden.

Ik ben trouwens ook nog in de onderhandeling voor een Mazda 3 1.6. Daar had ik nog een kwart tank over en heb ongeveer 550 km meegereden. Dat rijdt echt stukken zuiniger dan mijn eigen auto. Ik rij dan ook niet meer op de maximale kracht en heb altijd wat power over om door te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

denk dat het opzich niet zo`n verkeerd idee is om naar een drie tegaan..

had het er toevallig over met een kennis.

je huidige 2 werd in spanje gebouwd. waar ook een model van ford gemaakt werd.
en die schijnt ook zulke grappen af en toe te hebben..

je zou ook kunnen gaan voor de nieuwe mazda 2. die komt weer uit japan.
http://www.carenthusiast....html?mode=make&make=Mazda

maar een 3 is weer een stuk volwassener.. en waarschijnlijk is het voor jou dan intressanter om een diesel te nemen

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ach ik heb nog niets van Brinkhorst gehoord dus morgen maar fftjes bellen. Maar ik ben nu aan het onderhandelen voor een gele Mazda 3 2 liter. Dus ff een slag sneller (van 80 pk naar 150 pk). Die auto van mij begint weer met problemen. Ik heb de auto terug gehad maar veel startprob (kon 4 keer al niet starten). Ok ik gooi V-Power in die tank en ja hoor die auto reed perfect. Ok net getankt maar bij Shell gewone 95 erin gegooid en wat denk je. Je raadt het al die auto begint nu weer te stotteren, als je wegrijdt dan voel je de auto hikken, inhouden en niet doortrekken. Als je in de 1e versnelling rijdt voel je de auto bij 2000 toeren gaan inhouden en daarna remmen en langzaam doortrekken en plotseling bij 3500 toeren komt er weer leven in. Het gaat echt goed met die auto. Ik denk dat die auto gewoon problemen heeft met 95. Misschien staat de moter ook te zuinig afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Even een update: Brinkhorst heeft gezegd de zaak beter te willen bekijken en willen ook weten wat er allemaal exact is gebeurd want Donker heeft wat vage punten naar voren gebracht qua onderhoud.

Ik heb net weer de errorcode gehad EAC. Dus gaskabel lag er weer vanaf. Ik had al vorige week gemerkt dat het starten steeds kl*ter ging maar ok. Ik heb toen Vpower getankt en toen ging het plots beter!! Mijn vader had ook gevoeld dat de auto bij een koude moter echt sukkelde en schokte en happerde. Het begint nu steeds erger te worden. De auto "hangt" met wegrijden. Dus bij gasgeven dan is het vol gaspedaal in trappen = geen reactie. Bij langzaam wegrijden blijft die te weinig brandstof toevoeren. Of het resulteert in afslaan van de moter of in niet in gang kunnen brengen van de moter. Ik hoop dat die einde van de week haalt want dan krijg ik misschien weer een Mazda 3 1.6 exclusive. dat is wel het betere werk. Toch eindelijk iets postiefs!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bedoel je niet Mazda Binckhorst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 01:57

paQ

zegguh...

word je nog eigenlijk gecompenseerd nu of later voor al dat heen en weer gerij, tijd, het gebrek aan een functionerend vehicle, etc?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik kan wel vragen om vergoeding maar Mazda Donker heeft me echt altijd een leenauto gegeven zonder extra kosten!!!Ik ben de laatste keer zonder problemen van een net nieuwe Mazda 2 (die had 2 km gereden toen ik deze meekreeg en toen die terug kwam 160 km) zonder enige problemen een Mazda 3 voor een week meegekregen (550 km meegereden). Ik betaal er niets voor. Ik kan wel compensatie vragen maar dat ik word altijd direct geholpen.

Mijn auto rijdt weer en gelukkig geen echte problemen met stilstaan gehad maar wel met heel erg inhouden dus ze gaan nu wat in mijn benzine toevoegen om misschien de boel van binnen schoon te maken. Ik merk het heel erg boven de 3000 toeren. De auto lijkt dan al aan zijn top te zitten terwijl die nog een weg te gaan heeft (ik trek door naar de 5000 toeren). Maar ja het is zomer en ik kan niet meer voelen hoe het is als de moter echt koud is. Misschien dat het heeft te maken met de Shell V-Power die ik had getankt. Ik ga misschien als de benzine iets goedkoper wordt volgende week Super Ongelood 98 tanken. Dan wil ik eens kijken wat mijn moter dan doet.

Edit: Een vriend heeft even maar ook mijn olie gecontroleerd. Er ging ongeveer 1½ liter in. Lijkt me niet gezond. Stond onder het min. Goede beurt van mijn dealer. Ik moet er toch naar toe want mijn ruitenwissers zijn stuk (zowel achter als voor). Maar ik blijf het niet normaal vinden dat ik 1 minuut erover doen om in de 5e versnelling van 90 naar de 100 te komen terwijl de auto helemaal leeg en ik als enige persoon in zat en mijn achterbak was helemaal leeg maar ik moest maar een klein stukje omhoog (was vanuit het laagste punt van de coentunnel richting Adam west.).

[ Voor 21% gewijzigd door itsalex op 01-05-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Even een kleine update:
Nu is het einde toch denk ik in zicht. vandaag bij het wegrijden in aalsmeer EAC code. Prima opnieuw starten en de auto deed het weer.

Toen ik reed op de beneluxbaan bij de Gondel in Amstelveen begon het gedonder. Kreeg een EAC code want ik verwachtte dat eigenlijk al nadat de auto zo aan het stotteren en inhouden was (leek alsof je 10 airco op die auto had aangesloten). Ik moest naar rechts maar kon niet uitwijken dus enorme file achter mij. Nou ja kan. na 3 keer starten begon het motermanagementlampje te branden. Na een accureset reed de auto weer stukken beter en deed gelukkig niets meer maar mijn linkerraam gaat niet meer automatisch omhoog dus maandag ga ik even een heel hartig woordje praten met mijn Mazda dealer want dit kan gewoon niet. Het is volgens mij de injectie van de benzine en mijn uitlaat is ook aan het ploffen. Als ik rustig rij verbruik minder benzine dan dat ik wild rij. 1 op 11 met rustig rijden en wild rijden 1 op 12 /13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dump die auto nou gewoon bij die dealer en niet meer meenemen totdat die gemaakt is. Als je zo doorgaat dan loopt dit topic in 2009 nog.. ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 12:39
itsalex schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 19:37:dus maandag ga ik even een heel hartig woordje praten met mijn Mazda dealer want dit kan gewoon niet.
alweer?

sorry, maar wat wil je nu eigenlijk?

je zou een praatgroep moeten beginnen, in plaats van die auto te laten 'repareren'

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik had al gepraat met Mazda dealer en ook Den Haag. De problemen zouden met de "oude" software weer beter doen en mocht er iets zijn geen enkel probleem. Nou hele tijd eigenlijk geen rare dingen gehad tot vandaag. het zou ook nog aan de benzine kunnen liggen maar ik weet het niet want ik stond te twijfelen of ik er misschien V-power in zou gooien. Maar nu dat ik dus ook nog een motermanagement lampje kreeg en 4 keer de EAC in 1 min is te gortig. De sleper zei ook nog dat mijn auto te "heet" zou worden. ik was hiervoor al terug geweest maar niets aan de hand dus ik zet er toch vraagtekens bij.

Dus ik denk toch dat ik maar een nieuwe / demo auto ga aanschaffen. Ik heb gvd die auto iedere dag nodig en Mazda weet helaas van alle problemen dus of ik nou zo blij moet zijn om weer terug te komen.

dus ik ga volgende week maar shoppen voor een andere auto. 1.6/1.8, automaat, climate control, middenarmsteun, grote achterbak en tja dat rond de 20k. Dus dat wordt een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Even kleine update:

Ik had dat "wrak" na die kl*te schade al eruit moeten gooien. Afgelopen vrijdag zei ik tegen mijn dealer van dat die inhield en steeds de EAC code maar het was geen probleem en kon doorrijden. Maandag is mijn auto aan de "beurt". Ik was in Utrecht en op de terugweg was het echt afgelopen met die auto. EAC steeds en kon de auto niet meer aan de praat houden. Na het wegrijden was meteen de EAC code. Zelfs na 5500 toeren sloeg de moter op EAC code.De auto is 5 keer gekomen met de code EAC in 10 minuten.

Toeval of niet. Weer op zaterdag 17 uur is mijn auto voor de 3e keer weggesleept in Utrecht nu. De terugweg was te zwaar voor mijn auto en ik rij dus nu in Opel Corsa cdti. Die auto gaat er nu definitief uit.

Wat zouden jullie kiezen? Mazda 3 1.6 excutive 9000 km of een Citroen C4 1.6 Coupe VTR+ + pack 2 (achteruitsensoren + climate control) 9000. Allebei even oud en even duur. De Mazda is in grijs en blauw verkrijgbaar en de Citroen in zwart en rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:36

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Gezien de leeftijd van je Mazda, moet Mazda met een goede regeling komen. 3 jaar garantie en deze problemen, betekend gewoon 100% garantie claim. Je auto heeft serieuze storingen, waardoor jij het recht hebt tot een goede oplossing.
Zoals je behandeld wordt door de garage, lijkt op iets wat m'n ouders ook meegemaakt hebben. Die hadden ook een storing in de auto die maar niet opgelost werd, totdat buiten de garantie ineens gezegt werd dat het geen garantie was, en ze zelf moesten dokken... En dat voor een storing die al na 1 jaar de kop op stak...

Ga met je garage praten en maak duidelijke afspraken op papier (nu repararen, komt de storing terug dan een compensatie in de vorm van een andere, vergelijkbare auto (km-stand, model, uitvoering) ter vervanging).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
delete dittt

[ Voor 98% gewijzigd door flashin op 30-07-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Als je een andere auto koopt, wie neemt de Mazda dan over, de dealer? Want je kunt dit niet zo aan iemand verkopen zonder al deze mankementen te vermelden.

Daarnaast, je hebt garantie, dus claim die ook. Heb je nu al een brief gestuurd aan de importeur, want in je topics lees ik alleen dat de hartige woordjes wisselt met je dealer, al een halfjaar lang....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb al met de importeur gebeld dus Den Haag maar die gaan het proberen af te handelen met Donker. Ik word eerst opgebeld door Donker met een serieus vaag verhaal dat die een part nummer met een serienummer moet hebben???? van mijn auto die bij de berging stond. Dat zou het probleem moeten verhelpen (waarom hebben die klunzen het niet eerder gedaan dacht ik maar ja). Die auto heb ik niet (l*lverhaal maar dat dacht ik erbij) en nu hebben ze maar de software maar weer eens eraf geknald en opnieuw erop gezet. Probleem opgelost???? Ik ga dat "wrak" morgen maar ophalen. Ik moet er maar even 1 maand mee rijden. Die gozer wil dat wrak niet hebben en hij wacht gewoon totdat de garantie is afgelopen. Ik heb de afgelopen tijd die Mazda 3 demo vaak meegehad (dus best gewend aan). Ik heb in de tussentijd nog een aantal keren die EAC code gehad. Die EAC code heeft te maken met mijn gaskleppen en EGR of zoiets las ik in het foutrapportcode. Je hoeft maar een datakabel aan te hangen en je schrikt van de fouten van die boordpc volgens mij.

Ik kan die auto toch niet zo verkopen. Die auto is gewoon rijp voor de sloop want zoals ik het nu merk denk dat:
Lamba Sonde misschien kapot is of ergens die richting op want met een koude moter zit die auto te hikken rond de 2000 toeren maar dat schijnt normaal te zijn (jaja) (was getest met een andere Mazda 2 (mijn rug op))
Benzineverdamper (of zo) vanwege het verdampen en hoge benzineverbruik
Elektronica (boordcomputer omdat ik denk dat als ze een accureset geven dan rijdt mijn auto weer een beetje normaal maar na 5 minuten dan is het al raak (dus ik denk gewoon een defecte dimm (ff testen met Mem86))

Mijn eerdere fouten waren door de software gekomen (echt me rug op met die auto). Dat inhouden kwam daardoor en nu? Gvd ga nog keer klooien met die software. Netals Vista ook zo'n ramp.

Offtopic:
Als ik zo'n pc in deze staat had ik meteen alles vervangen. Ik rij nu in een Opel Corsa 1.3 CTDI Ritme uit 2005. Wel lachen van deze auto geen centrale deurvergrendeling en geen automatische spiegels en ramen maar wel cruise control, mp3/cd speler met 6 speakers, buitentempratuurmeter. En het rijdt als een trein en beter dan mijn auto (ik hoop dat ze geen max 100 km per dag zeggen want ik zit er dik overheen (net sinds zaterdag 750 km gereden op 1 tank))

Ik ga morgen die auto ophalen. Wordt vervolgd ............. (hoop van niet maar ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je bent niet goed wijs...

Ik had die auto op de binckhorst geparkeerd en ze het er maar lekker mee laten uitzoeken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Hummm

Hebben ze al een nieuwe regeleenheid in gestopt?
Denk dat deze verrot is (draadje is mogelijk)
Dat je wagen hikt komt omdat de regeleenheid valse infomatie krijgt (waarvan daan is niet bekent)
Dit kan door dat er een fout in de regeleenheid zit.
Kan zijn dat gasklephuis kapot is
Kan zijn dat inderdaad je lambasensor verrot is (gaat de auto niet van hikken)
Een anderen sensor die vervuilt is.
De luchtmassa meter kan ook vervuilt of kapot zijn (spanning voltage die wankel is)

Ik denk dat je gasklephuis aan het klote is (word tegenwoordig via de regeleenheid aangestuurt)

Dit kan allemaal uitgezocht worden door de dealer en anders wel door de importeur (hebben ook monteurs.)
Ik zal zeker de wagen laten brengen naar de importeur omdat de klachten niet normaal zijn.

Verder ook al ga je auto nu uit de garantie de problemen zijn tijdens de garantie onstaan en hun moeten het oplossen .
Een auto is gebouwt om een levensloop te hebben van 10jaar en dik 300.000klm .(kleinen slijtage daar gelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

itsalex schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:13:
Wat zouden jullie kiezen? Mazda 3 1.6 excutive 9000 km of een Citroen C4 1.6 Coupe VTR+ + pack 2 (achteruitsensoren + climate control) 9000. Allebei even oud en even duur. De Mazda is in grijs en blauw verkrijgbaar en de Citroen in zwart en rood.
Geen haar op me hoofd die erover na zou denken om nog een mazda te kopen.. :o
Zeker niet zoals je behandeld wordt :o

Ben je drugskoerier ofzo?! })

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Glashelder schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:07:
[...]

Geen haar op me hoofd die erover na zou denken om nog een mazda te kopen.. :o
Zeker niet zoals je behandeld wordt :o

Ben je drugskoerier ofzo?! })
Hij treft het gewoon, net de buggie release te vinden...

ik zou gaan voor een mazda 3 1.8 sedan :9

die 2 pleur je gewoon voor de deur... en nou wil ik een echte.... 3 :P

opzich wel jammes want ze hadden in de showroom een mooie drie staan.
maar die is al weg :P.

met de 2 moeten ze gewoon kappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de auto weer terug na 750 km in een best wel leuke corsa te hebben gereden. Heeft me maar 36 euro gekost. Maar ok. Ik wacht even tot morgen want dan komt die foutmelding vanzelf want de auto hikt nu al en houdt in. Morgen op 17 uur zal ik wel weer aan de kant staan. Ik wist niet dat er een ingebouwde wekker in die 2 zat dat ik al 3x tussen 17-18 uur op zaterdag langs de kant sta.

Ik heb een nieuwe software gehad. Wat een giller. Er is iets in de moter dat stuk is bij langer rijden dan begint de auto te schokken. Mijn dealer kan het niet vinden.

Ps ik heb nog garantie want Mazda geeft gelukkig 3 jaar garantie. Die auto is onverkoopbaar maar gelukkig dat er nog garantie op zit volgens mijn dealer. Donker vond het ook onzin dat ik eerder langs was geweest voor mijn hoge benzineverbruik want dat lag aan mij. Donker had al eerder toegegeven dat het niet aan mij lag maar aan de software (inhouden etc was allemaal aan de software te danken). Oeps je moet wel weten waar je over l*lt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nogmaals... pleur dat ding bij de importeur op de stoep en haal een nieuwe 3... dit gaat natuurlijk helemaal nergens over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de importeur gesproken. Die zijn geen importeur meer maar ok. Den Haag gebeld. En 2½ week werk hebben ze nog liggen. Nou die auto staat nu weer bij Donker en ik krijg een belletje van de importeur van wat de problemen zijn. Ik heb gereden in een Corsa maar ik geloof de stuurinrichting en remmen lieten een klein beetje teveel wensen over dus ik heb maar een Mazda 2 van Donker gehaald. Ze moeten gewoon in dat wrak van mij een nieuwe computer zetten en volgens mij is het hele probleem over.

Ps ik haal de importeur niet. Ik heb nu Nieuwegein en Hilversum geprobeerd te halen en ik ben gestrand ongeveer 20 km voor mijn bestemming. Denk je dan nog dat ik dus Den Haag moet halen vanuit Amsterdam als ik niet eens 20 km haal. Dat is echt een serieuze uitdaging. Ik stond afgelopen zaterdag links bijna stil (van 100 km kon geen gas meer geven) en ik moest naar de vluchtstrook. Die gozer naast me begreep er niets van dus uiteindelijk heeft die mij voor gelaten gelukkig. Ik reed met 40 km van de snelweg af richting de vluchtstrook.

Ik kan een bordje op die auto hangen met "te koop en u krijgt gratis wat van Nederland te zien".

Ik wilde bijna met die auto naar een Mazda dealer gaan voor een accureset waar een Mazda 3 te koop stond waar ik geinteresseerd voor zou zijn en naar wilde kijken. Dan konden ze naar mijn auto even kijken. Dan had ik helemaal niets meer terug gekregen voor mijn auto.

O ja Donker is wel lekker aan het kl*ten. Iedereen roept dat mijn uitlaat ploft maar Donker vond van niet. Ik heb nu een mazda 2 mee die niet schokt (wat is dat een raar gevoel) en mijn Mazda 2 deed het met een koude en warme moter en deze niet. Dat is echt heel raar. Het hoge benzineverbruik lag aan mijn rechtervoet en toen lag het aan de software. Hallo waar zijn we mee bezig? Ik kan die auto nooit verkopen met deze problemen. Mijn auto wordt er alleen maar ouder van en ik moet dat accepteren? Nee dacht van niet.

Ik heb zoveel nu in andere auto's gereden dat ik niet meer weet hoe mijn eigen auto nog rijdt. Ik heb wel een record gebroken. Ik heb mijn auto afgelopen vrijdag 15u opgehaald en zaterdag 15u is deze weer weggetakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat een soap dit.

Laat die auto gewoon staan.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
Ga desnoods schadevergoeding eisen voor alle uren die je hier aan kwijt bent. Het is niet normaal dat je elke dag met je auto bij de garage staat. Geef de dealer de keuze: of gratis een vergelijkbare auto, of geld toe bij elke reparatie. Heb jij gekozen voor een brakke auto toen je veel geld over de toonbank gooide voor dit wrak? Als je dat gewild had, had je wel een tweedehands auto uit de jaren 80 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Doe je alles bij dezelfde 'dealer'? Misschien een idee om vanaf nu ze schriftelijk in gebreke te stellen en ze een termijn te geven om het definitief op te lossen.

Zo sta je juridisch ook veel sterker mocht je er een keer een zaak van maken. Eventueel een opsomming van data en problemen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Kun je hem bij de dealer niet gewoon inruilen voor de standaard inruilwaarde uit het boekje? Er zit toch nog garantie op, dus over die storingen moet ie niet zeuren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Contacteer eens een grote krant. Een uitgebreid artikel wil ook soms helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

In plaats van hier elke keer een heel verhaal te posten zou je eens spijkers met koppen moeten gaan slaan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Die auto staat nu bij Donker. Ik kan nu niets meer doen. Ik kan volgens de ANWB niets doen omdat het fabrieksgarantie is. Dat is echt gezeik. Ik moet eerst een brief opstellen die ik al klaar heb maar de importeur kan ook niets doen omdat ze teveel werk hebben en dan heb ik die auto vrij lang kwijt. Die auto zou nu echt naar de importeur moeten. Maar ze mogen die auto in hun r**t steken.

Ik eis eigenlijk van Donker dat ik mijn geld terug wil of een vergelijkbare auto Mazda 2 of iets in deze prijsklasse. Het is echt jammer dat ze niet de auto die bij Berkelaar staat niet bij Donker staat. Daar staat een VW Golf Variant 1.6 uit 2004. Daar kan ik volgens mij langer op de weg meeblijven dan met mijn eigen auto.

Ps. ik rij in een Mazda 2. Wat een verademing en raar dat een auto niet hobbelt / inhoudt / schokt of slecht start of EAC code geeft. Ik zou echt moeten wennen als ik een andere auto heb. Dat is wel raar. Het is echt een complete drama met die auto.

Ik heb al eerder gezegd met die auto dat die "inhoudt" en schokt maar mijn dealer zei dat is normaal. Steek dat woord normaal in je r**t wilde ik bijna zeggen. Alle auto waar ik in heb gereden rijden gewoon normaal en vergelijkbaar met een vriend van mij rij ik gewoon rustig en niet zo wild als hij met zijn golfje omgaat waar ik soms in de dieselwolken van hem sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fabrieksgarantie heb je helemaal niks mee te maken... Jij hebt volgens het consumentenrecht een overeenkomst met de verkoper... En die vertegenwoordigt de importeur...

Kan me niet voorstellen dat de ANWB dat gezegd heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik sluit mij even aan bij de algemeen geldende tendens in dit topic, namelijk dat ik het absoluut niet begrijp dat je hier al bijna een half jaar lang mee doorettert. Als het werkelijk zo erg is als jij zegt (en dat kun je aantonen doordat je al meedere malen bent weggesleept) dan kan die garagist gewoon niet volhouden dat dit "normaal" is. Accepteer dat dan ook niet. Ga met die man een stukje rijden in jouw auto en in een goede 2 en laat 'm dan nogmaals zijn mening geven.

Laat je niet steeds met een kluitje in het riet sturen, neem anders een vertegenwoordiger mee die verbaal iets sterker is. Ik zou persoonlijk nu niet met minder genoegen nemen dan ontbinding van de koop, waarbij je de aanschafprijs, verminderd met het reeds genoten rijgenot, terug dient te krijgen.

Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik wacht even totdat de importeur mij terug belt. Ik ben nu uitgebreid deze leenauto mazda 2 aan het testen of deze ook dezelfde problemen heeft als mijn auto. Ik heb er nu gisteren 150 km gereden zonder problemen dus ik weet nu wel iets meer maar nog ben ik aan het kijken bij speciale handelingen. Deze auto schokt veel minder en met schakelen gaat het heel erg soepel. Ik wacht ook op een belletje van Donker dan krijgt hij voor zijn kiezen. Ik wil namelijk mijn auto niet meer terug totdat de complete computer en/of moterblok of wat dan ook eruit is geweest en monteurs in het weekend 3 uur constant mee hebben gereden. Mijn tank was vol dus ik kan meteen controleren.

ik heb donker al zaterdag gezegd dat het compleet idioot is om zo onverantwoordelijk iemand op de weg te sturen. Als iemand met deze klachten komt LOS ze dan op maar ga dan niet lopen l*llen met software. Dat is gewoon b*llshit.

Ik heb al eerder gezegd als bij een pc xp niet goed loopt en crasht als die langer aan staat ga dan xp niet opnieuw installeren maar kijk dan eens naar die ijzeren kast die eronder staat en liefst nog erin en ga wat vervangen en blijf dan kl**ien met de software. Als heb je versie 110000000000000 dan is het probleem nog niet over en vooral als je al 4 geprobeerd heb. Dan heb je echt een l*l de behanger. En kom dan niet aan van goh daar komt die weer en we l*llen hem wel ergens het bos in. Daar ben ik niet van gediend. Je l*lt je vanzelf klem en dat gebeurd nu. Ik heb gehoord dat Katwijk goed is dus ik laat misschien die auto wel daar naar toe slepen en meteen een ANWB keuring daarna uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

itsalex schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:45:
Ik wacht ook op een belletje van Donker dan krijgt hij voor zijn kiezen. ik heb donker al zaterdag gezegd dat het compleet idioot is om zo onverantwoordelijk iemand op de weg te sturen. Als iemand met deze klachten komt LOS ze dan op maar ga dan niet lopen l*llen met software. Dat is gewoon b*llshit. Dan heb je echt een l*l de behanger. En kom dan niet aan van goh daar komt die weer en we l*llen hem wel ergens het bos in. Daar ben ik niet van gediend. Je l*lt je vanzelf klem en dat gebeurd nu.
Wat me opvalt is dat je vooral hier een grote bek hebt maar desalniettemin toch al 8 maanden jezelf van het kastje naar de muur laat sturen, hoe zie jij dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Communiceer je ook op deze manier met je dealer?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
itsalex schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:45:
En kom dan niet aan van goh daar komt die weer en we l*llen hem wel ergens het bos in. Daar ben ik niet van gediend.
Blijkbaar lukt hem dat toch al een half jaar..... de tip van het inschakelen van rechtsbijstand is misschien geen slecht idee.
Ik heb gehoord dat Katwijk goed is dus ik laat misschien die auto wel daar naar toe slepen en meteen een ANWB keuring daarna uitvoeren.
Die dealer in Katwijk staat echt niet te springen om de rotzooi van een andere dealer op te ruimen hoor. Hij heeft niets verdiend aan de verkoop, en zo'n lastig garantie-geval gaat hij ook geen cent aan verdienen.
Nee, ik denk dat je bij de dealer waar je de auto gekocht hebt moet wezen, eventueel via de importeur.
En wat gaat een ANWB keuring je helpen ? Als die keuring gedaan wordt terwijl er op dat moment geen storing is, heb je alleen een keuringsrapport waarin de mechanische conditie van de auto getoetst is, en dat lijkt me nauwelijks relevant voor jouw probleem.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
De keuring is voor mij van belang voor mijn uitlaat en er zijn nog een aantal punten welke niet goed zijn volgens mij met mijn auto. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd want de importeur wil deze auto niet omdat de dealer de auto steeds heeft.

Ik dacht in het begin kan gebeuren met die EAC en alles erbij maar de laatste tijd heb ik bijna niet meer in mijn eigen auto gereden. Ik zou echt niet meer weten hoe die auto reed. Ik heb de laatste tijden in een Corsa, Mazda 2, 3, Citroen Xsara, Nissan Primera en VW Golf gereden. Ik heb gewoon geen idee meer hoe ik die auto richting Den Haag moet krijgen. Ik dacht idd dat de software EAC code gewoon een gasklep probleem was en niets aan de hand maar ik had meteen moeten ingrijpen. Ik heb de laatste tijd wat minder gereden dus ik heb er geen aandacht aangeschonken want ik heb met mijn zaak wat andere problemen dan met die auto. Maar ja jullie hebben gelijk ik had meteen moeten ingrijpen maar ja ik denk dat het nu te laat is met die auto. En ik ben de dupe.

Ff offtopic
Wat een oude Corsa toch een lekker afragbak. Ik heb zowel in een diesel en een benzine 1.2 gereden. Met gemak met piepende bandje door de bocht en met een koude moter naar de 6500 toeren jagen die 1.2. Die 1.3 was ook een lekker ragbak. Ik heb geen ander woord ervoor want allebei de auto waren uit 2005 en al compleet afgeragd door andere huurders. Op de verhuurpapieren stonden 20 punten schadepunten en alles wat miste aan de auto. Dat was echt serieus heel erg. Ik had eerst gevraagd om een Polo TDI maar helaas die was te nieuw en dat is niet voor het publiek die weggesleept wordt maar wel voor de ANWB leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

itsalex schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:31:
Wat een oude Corsa toch een lekker afragbak. Ik heb zowel in een diesel en een benzine 1.2 gereden. Met gemak met piepende bandje door de bocht en met een koude moter naar de 6500 toeren jagen die 1.2. Die 1.3 was ook een lekker ragbak. Ik heb geen ander woord ervoor
Hoewel ik nu wel beter begrijp waarom je Mazda steeds kapot gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, met zijn AX of 106 of soortgelijk hokkie deed hij dat ook al, staat me iets van bij. (oudere topics)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Heb zelf het idee dat dit topic wel dicht kan, de ts wil volgens mij de problemen aan zijn auto niet opgelost hebben. Je laat je van het kastje naar de muur sturen en verwacht dat alles van hun kant komt, zoals je al gemerkt hebt gaat dit echt niet gebeuren.

Zoals meerdere mensen als gezegd hebben, neem iemand mee die verbaal wel sterk is of schakel rechtsbijstand in. Zoals je nu zelf bezig bent is het probleem over een half jaar nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben bang dat ik eerst moet wachten totdat de importeur het woord gaat zeggen. Ik heb namelijk even nu geen tijd er meer voor maar begin volgende week ga ik waarschijnlijk richting Den Haag en ga meteen even langs bij de importeur. De rechtsbijstand inschakelen heeft geen zin want het is niet aan te tonen dat de auto degelijk gerepareerd is. Het is pas te merken als je meer hebt gereden dus pas na 1 uur. Ik weet niet hoe ik de code sneller voor elkaar moet krijgen. Het is gewoon een ingewikkeld probleem. Je kan namelijk niet zomaar de EAC code krijgen. Misschien is het gewoon een crash na 1 uur rijden of zo. Zou ik het probleem meteen krijgen kan je zien of alles goed is. Dus het is echt nu afwachten en dan gaan ik verder.

Ik heb namelijk al gedreigd met verdere stappen. Geld terug geven doet die niet want hij heeft genoeg andere auto's staan. Ik kom met de Mazda 3 niet verder want de prijs kom ik met hem niet uit. Een vergelijkbare auto heeft die niet. En de auto verkopen aan een andere dealer kan ik niet want ik kom er gewoon simpelweg niet.

Offtopic:
Die Peugeot 106 was gewoon een oud voorraad model en het probleem kwam meer voor wat ik had (veel gehoorde klacht van de Peugeot 206) dus het lag niet aan mij. Als ik echt de auto zou afraggen zou ik dus Nissan Primera en een Citroen Xsara al in de prak gereden. In deze auto heb ik ongeveer 50k gereden. Ik rij gewoon veel teveel met de auto's. Ik rij standaard met stadsauto en daarom ga ik dus nu richting een 1.6 of 2 liter. Dat maakt veel minder toeren want ik rij standaard al 10 km te hard.

[ Voor 11% gewijzigd door itsalex op 08-08-2007 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Als je nu bericht krijgt dat de auto "gemaakt is" ga je er naartoe en eis je een uitgebreide test met de hoge piet daar naast je. Je gaat wat rondtuffen en als het probleem weder de kop opsteekt, rij je terug naar de garage, zeg je tegen de hoge piet dat ze er blijkbaar toch nog wat werk aanhebben en vertrek je gewoon terug met je goede vervangwagen. Deze laatste kost hen immers geld dus zullen ze op den duur wel doorhebben dat ze het probleem best gewoonweg definitief oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

das dus precies een gevalletje rechtsbijstand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Als ik een bericht krijg dat die auto is gemaakt wil ik 3 dingen weten:
Wat heeft de importeur schriftelijk hierover gezegd en krijg ik dat niet vraag ik vriendelijk of die auto er naar toe kan op kosten van Donker
Hoe vol mijn benzinetank nog is? Want ik eis dat er 3 uur meegereden wordt op de kosten van Donker.
Garantie? Ik eis zeker 1 à 2 jaar langer garantie op die auto na deze "klachten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

You go girl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
itsalex schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:52:
Ik ben bang dat ik eerst moet wachten totdat de importeur het woord gaat zeggen. Ik heb namelijk even nu geen tijd er meer voor maar begin volgende week ga ik waarschijnlijk richting Den Haag en ga meteen even langs bij de importeur. De rechtsbijstand inschakelen heeft geen zin want het is niet aan te tonen dat de auto degelijk gerepareerd is. Het is pas te merken als je meer hebt gereden dus pas na 1 uur. Ik weet niet hoe ik de code sneller voor elkaar moet krijgen. Het is gewoon een ingewikkeld probleem. Je kan namelijk niet zomaar de EAC code krijgen. Misschien is het gewoon een crash na 1 uur rijden of zo. Zou ik het probleem meteen krijgen kan je zien of alles goed is. Dus het is echt nu afwachten en dan gaan ik verder.
En waarom zou het in dit geval dan geen zin hebben om rechtsbijstand in te schakelen?? Je komt met allerlei uitvluchten af die eerlijk gezegd nergens op lijken.
Ik heb namelijk al gedreigd met verdere stappen. Geld terug geven doet die niet want hij heeft genoeg andere auto's staan. Ik kom met de Mazda 3 niet verder want de prijs kom ik met hem niet uit. Een vergelijkbare auto heeft die niet. En de auto verkopen aan een andere dealer kan ik niet want ik kom er gewoon simpelweg niet.
Alsof die gasten bang zijn voor jouw dreigementen. Je hebt nu al zoveel problemen gehad en je blijft gewoon terug gaan. Ze weten dat jouw dreigementen toch maar loze praat is en dat ze niet bang van jou moeten zijn. Ze doen dus gewoon wat ze willen met jou en lachen jou lekker uit.
Offtopic:
Die Peugeot 106 was gewoon een oud voorraad model en het probleem kwam meer voor wat ik had (veel gehoorde klacht van de Peugeot 206) dus het lag niet aan mij. Als ik echt de auto zou afraggen zou ik dus Nissan Primera en een Citroen Xsara al in de prak gereden. In deze auto heb ik ongeveer 50k gereden. Ik rij gewoon veel teveel met de auto's. Ik rij standaard met stadsauto en daarom ga ik dus nu richting een 1.6 of 2 liter. Dat maakt veel minder toeren want ik rij standaard al 10 km te hard.
Waaaaw, 10 km te hard!! Alsof die wagen daar last van heeft?? Mijn vrouw weet het rechterpedaal ook maar al te goed zitten en haar wagentje is een Fiesta met "maar" een 1.3. Nog nooit problemen mee gehad. Die kleine wagentjes zijn inderdaad meer bedoeld als stadswagentjes maar een auto van 2 jaar met maar 50k op te teller kan en mag daar geen problemen mee hebben! Zelf als is het een "kleine" Mazda 2. Een Fiat Seicento 1.1 of een Peugeot 1.0 hebben daar geen problemen mee! En dat zijn kleinere wagentjes met veel lichtere motoren. Wanneer ga je nu eens door hebben dat die problemen gewoon niet kunnen, al rijd je 100k in 2 jaar!
Mijn wagen heeft na 6 jaar ook al 210.000 km op de teller en behalve een motor voor mijn rechtervoorruit is er nog nooit iets anders stuk gegaan! En ik heb een zeeeer sportieve rijstijl. Nog nooit problemen gehad (behalve boetes ;)). Waarom zou je dit dan wel aanvaarden van een Mazda 2? Een merk die in mijn ogen toch redelijk hoog aangeschreven staat??

Al die problemen begonnen zijn begonnen na de onderhoudsbeurt van jouw wagen in november 2006. Voordien had je er geen problemen mee. Een wagen zal niet plots van de ene dag op de andere zo eigenaardig gaan doen als het echt aan jouw rijstijl zou liggen.Dat is toch logisch?
Geen problemen -> onderhoudsbeurt -> wel problemen, al bij het wegrijden uit de garage
Mij lijkt het duidelijk waar het probleem zit.

Laat je dus niet meer doen. Als de garage jou weer iets beloofd, trap er niet meer in! Ze hebben al dingen beloofd en er is nooit iets van gekomen. Neem stappen en laat niks meer van jouw doel afhouden. Zelfs al ligt die garagist aan jouw voeten en smeekt hij om er mee op te houden. Ga gewoon door. Hij heeft de boel verkloot en wil/kan het niet oplossen en maakt jou blaasjes wijs. Het moet nu ophouden en daar moet jij voor zorgen! Het is jouw geld, jouw wagen en die garagist heeft daar niks meer over te zeggen. Hij heeft zijn kans meerdere malen gehad, het is nu aan jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb trouwens ook gezien maar dat begint nu mijn strot uit te komen. Die Mazda 3 van 1 jaar oud ok het duurste model moet die gvd ff zeker 9 ruggen voor hebben en er staat een demo met iets mindere uitrusting voor 21500 van 1 maand oud. Nou die krijgt die voor zijn kiezen. Ik ga maandag actie ondernemen. Het duurt me gewoon te lang. Donker wil de auto niet dus ik zit er mee opgezadeld en ik heb geen zin om er 1000 euro bij te leggen voor die gozer dus ik denk dat ik die auto gewoon ga inruilen en doe alsof er niets aan de hand is of ik zeg na de koop dat er iets aan de hand is maar dat de auto gewoon rijdt en voor vragen ga maar naar Donker. Ik heb nu lang genoeg weer die leenauto van binnen gezien en er is geen cdspeler aanwezig en dat begint me nu te vervelen.

Ps. even een klein puntje. Kijk dat je last met je rechtervoet hebt prima en dat het benzineverbruik hoog is ok kan ik inkomen maar kan je ook inkomen waarom ik met deze Mazda 2 1 op 13,5 gecombineerd heb gereden met mijn auto dat 1x maar heb gehaald en gemiddeld 1 op 10,5 heb gereden. Dus even een klein puntje tussendoor en ik ga door met mijn pc weer te verbouwen van een P4 D 920 > X2 4800. O ja ook nog een nieuw moederbord ff erin zetten anders past het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

itsalex schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:00:
Ik heb trouwens ook gezien maar dat begint nu mijn strot uit te komen. Die Mazda 3 van 1 jaar oud ok het duurste model moet die gvd ff zeker 9 ruggen voor hebben en er staat een demo met iets mindere uitrusting voor 21500 van 1 maand oud. Nou die krijgt die voor zijn kiezen. Ik ga maandag actie ondernemen. Het duurt me gewoon te lang. Donker wil de auto niet dus ik zit er mee opgezadeld en ik heb geen zin om er 1000 euro bij te leggen voor die gozer dus ik denk dat ik die auto gewoon ga inruilen en doe alsof er niets aan de hand is of ik zeg na de koop dat er iets aan de hand is maar dat de auto gewoon rijdt en voor vragen ga maar naar Donker. Ik heb nu lang genoeg weer die leenauto van binnen gezien en er is geen cdspeler aanwezig en dat begint me nu te vervelen.
Dit is een onsamenhangend verhaal waar ik geen touw aan kan vastknopen.
Dus even een klein puntje tussendoor en ik ga door met mijn pc weer te verbouwen van een P4 D 920 > X2 4800. O ja ook nog een nieuw moederbord ff erin zetten anders past het niet.
Afbeeldingslocatie: http://forumimages.somethingawful.com/images/smilies/emot-wtf.gifAfbeeldingslocatie: http://forumimages.somethingawful.com/images/smilies/emot-wtf.gifAfbeeldingslocatie: http://forumimages.somethingawful.com/images/smilies/emot-wtf.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
LOL ....ik geef een tip.... jouw motor is een Ford motor right ? 1.4 zetec. Rijd eens bij de dealer langs van Ford en informeer daar eens over de EAC fail code wat op je dashboard verschijnt. Hier is namelijk een TSB van wat de oorzaak en oplossingen hiervoor zijn. Misschien dat ze bij Mazda geen kennis over hebben maar tis maar een idee...

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 16-05 20:48

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Die dealer lacht ook met jou volgens mij :D

Hij wil hem niet inruilen. Hij beseft dus ook dat hij je brol verkocht heeft.

.

Pagina: 1 2 3 Laatste