[XP] Geen nieuwe installatie op mijn Siemen lifebook SATA HD

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Hoi,

Ik heb een Fujitsu Siemen Lifebook 720. Deze heeft een sata schijf erin zitten.

Bij mijn normale windows cd kreeg ik een melding dat mijn HD niet gevonden kan worden.

Via dit forum kwam ik erachter dat ik de SATA drivers van de notebook moet installeren via een floppy disk.
Mijn lifebook heeft geen Floppy disk, dus heb deze ff gekocht. 25 euries bij mijn computer boer.

Heel veel verschillende SATA drivers gedownload en uiteindelijk heb ik de driver gevonden waar mijn computer op reageert.
Ik heb het volgende gedownload:
Intel(r) 82801FBM SATA AHCI controller (Mobile ICH6M)

Deze stond ook in mijn windows lijstje bij apparaat beheer, dus wist dat dit hem was.

Eindelijk ziet mijn XP cd, en mijn XP unattended eingelijk mijn HD.

Ik vrolijk al mijn partities verwijderen en 2 partities maken.
de C van 10Gb en de Dvan 30Gb.
Even formatteren en nu komt het probleem.

Kan iaStor.sys niet vinden. als ik dat negeer krijg ik nog een paar bestanden die niet gevonden kunnen worden:
iaAHCI.inf
iaAHCI.cat

Deze bestanden kan ik niet op een flop zetten want die is toch niet toegankelijk. Ik kan alleen opnieuw proberen of negeren.

Ik weet dat negeren niet het verstandigste is, en krijg ook nadat de computer opnieuw opstart 2 tellen het windows prof logo in beeld en daarna het mooie blauwe scherm.

De linkjes van andere pagina's komen vaak uit op niet gevonden pagina's.
Ik ben zelf nu al 2 dagen bezig maar het lukt me niet.
Kan iemand mij op weg helpen.
Misschien kan het via msn of gewoon via dit forum.
Ik denk dat ik geen andere keus heb om iets te slipstreamen via nlite. Zelf heb ik daar helemaal geen ervaring mee en via [XP] F6 tijdens unattended install kom ik op niet bestaande pagina's.

Verwijderd

jah, je moet de S-ATA drivers integreren in de Windows installatie CD..... Slipstreamen dus.

je USB floppy ding wordt niet aangesproken in de tweede fase van installatie. (maar dat had je zelf ook al bevonden)

zoek maar naar Slipstreamen, want daar bestaan al 1000+ topics van

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Duik je BIOS in en doe SATA Native uit dan krijg je soort IDE emulatie en heb je geen gezeik meer :)
Althans dat hielp bij een HP NX7400 onlangs van een collega ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
@nero het ziet er naar uit dat dat werkt.
FF kijken hoe het instaleren verder gaat.

@fridgeman
Ik ben niet een turbo tweaker en ben nu op did moment beetje low on cd'rrtjes.
Volgens mij heb ik het goed gedaan om de driver toe te voegen, maar er staat meerdere bestanden op de flop. Ik ben naar multiple folders gegaan in nlite en dan de toevoeging gemaakt.

Dit ga ik morgen bekijken en dan een beetje rommellen.

Ik heb ook nog een toshiba met sata dus moet het slippen wel onder de knie krijgen.

Las ook een andere topic waarbij je de missende bestanden in de i386 map moet stoppen
en dan nog wat codes aanpassen,
maar dat is my echt te lastig.
dit was de topic.

[RAID] P5B Deluxe kan iaStor.sys niet copyeren