Toon posts:

[RAID] P5B Deluxe kan iaStor.sys niet copyeren

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In bios Enhanced en op raid gezet.
Raid aangemaakt, in dit geval raid 1 mirror en vervolgens gestart van cd.
F6 voor de drivers. Diskette er in en ingelezen.

Vervolgens vraagt hij om de drive te kiezen en om te formateren dat gaat goed.

Vervolgens zegt hij dat hij iaStor.sys niet kan copyeren en daar blijft het dan bij.
Blijft zoeken op de diskette lezen en deze melding weer geven.

wat ik ook wijzig of aan pas hij bljift deze melding geven.

Gegoogled en er zijn er meer met dit maar zo te zien nog geen oplossing.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
-formatteer diskette volledig, desnoods test je met meerdere floppys

-gebruik de juiste , je hebt 64 en 32 bit versie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan verschillende oorzaken hebben: floppydisk is gaar, floppydiskdrive is gaar, floppydiskdrivekabel is gaar of floppydiskdrivecontroller is gaar.

Het handigst is om de drivers gewoon te slipstreamen met de Windows setup CD. Hierover is wel het een en ander te vinden in Windows Clients vermoed ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij leest na F6 de bestanden wel. En de diskette is al de 2de en de diskette station is al de 3 die ik gebruikt hebt.

Alleen zodra hij na het formateren verder wil moet hij blijkbaar nog een keer op de disk lezen. en dan houd het op.

Verwijderd

Misschien ligt het aan de windows die je gebruikt, was bij mij wel de oplossing.
Kijk ff in m'n topic, hoop dat je er wat aan hebt.

P5B deluxe en raid 0

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb het al vaker gehad, op verschillende computers dat drivers die je via een floppy leverd zeer willekeurig wel of niet werken.

Ik zou nLite icm driverpacks.net aanraden: Weg problemen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik er achter en achteraf was het nogal logies maar ja.. je staat er niet zo snel bij stil dat dat het is maar goed..

Gebruik GEEN unattended windows cd :)

Logies dat die dan problemen heeft om de drivers te laden .. dat staat niet in z'n scriptje :)

inmiddels m'n orginele zonder service pack cd opgezocht en het is gelukt.

Thx voor de hulp zo ver.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Logies :X

Een unattended cd kan best werken. Maar het hangt er vanaf op welke manier je hem instelt.
De OEM Preinstall moet je uitzetten als je F6 drivers gaat gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Je kan het ook handmatig toevoegen aan je unattended cd, als je ook nlite gebruikt moet je dit doen voordat je de iso maakt of cd brand.

Zet de volgende bestanden in de i386 (of AMD64 voor 64bit windows) map:
iastor.cat
iastor.inf
iastor.sys

Voeg aan hivesys.inf toe:
code:
1
2
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters",,0x00000012
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Services\iaStor\Parameters\PnpInterface","5",0x00010003,1

Voeg aan txtsetup.inf onder de juiste titels toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[SourceDisksFiles]
iaStor.sys = 1,,,,,,5_,4,1,,,1,4
iaStor.inf = 1,,,,,,,20,0,0
iaStor.cat = 1,,,,,,,,3,3

[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_8086&DEV_2822&CC_0104 = "iaStor"

[SCSI.Load]
iaStor = iaStor.sys,4

[SCSI]
iaStor = "Intel(R) ICH8R/DO/DH SATA RAID Controller (Desktop ICH8R)"

Aan setupreg.hiv moet ook wat toegevoegd worden, die doe je door in regedit.exe onder HKLM de setupreg.hiv te laden. Het makkelijkste is om deze onder iaStor te mounten en het volgende reg bestand toe te voegen:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\iaStor\ControlSet001\Services\iaStor\Parameters\PnpInterface]
"5"=dword:00000001

Zodra dit gelukt is eerst de hiv weer unloaden, anders wordt deze gelocked door het systeem.

Alle bestanden staan onder de I386 of AMD64 map. Het is even werk, maar wel waard om floppyloos te kunnen installeren ;)

http://texturizer.net/firebird/

Verwijderd

Topicstarter
ah das wel handige info thx.
wel zo handig dat er in mee te nemen scheeld me wel een hoop geklik en het gedownload van al die updates word je ook niet vrolijk..

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Ik heb ook exact hetzelfde probleem gehad, en het ligt duidelijk aan de windows variant die je wilt installeren.

OEM versies, of gekraakte versies die geen serial vereissen, werken niet.
Een CD variant waarbij je gewoon een serial moet invoeren werkt wel.

Sorry voor het ophalen van dit topic, maar deze duidelijke 'oplossing' had ik hier nog niet zo duidelijk gezien, vandaar.

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Ik heb een legale en een illegale XP. De illegale (tinyXP) werkt perfect met drivers laden ;) Gewoon F6 drukken en je bent klaar. Daarna installeert ie de rest helemaal zelf. Dit werkt op zowel een P5B als P5K :) Illegaal is gemod en beter, dusja dan maar die installeren he :P

Het ligt idd wel aan je windows, maar het is niet per definitie dat illegaal niet werkt ;)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Sciatic schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:53:

Aan setupreg.hiv moet ook wat toegevoegd worden, die doe je door in regedit.exe onder HKLM de setupreg.hiv te laden. Het makkelijkste is om deze onder iaStor te mounten en het volgende reg bestand toe te voegen:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\iaStor\ControlSet001\Services\iaStor\Parameters\PnpInterface]
"5"=dword:00000001

Zodra dit gelukt is eerst de hiv weer unloaden, anders wordt deze gelocked door het systeem.

Alle bestanden staan onder de I386 of AMD64 map. Het is even werk, maar wel waard om floppyloos te kunnen installeren ;)
Dit stukje snap ik niet echt. Wat word bedoeld met onder HKLM de setupreg.hiv te laden?
Hoe [b]mount[\b] ik iets onder de iaStor?
Welke handeling moet ik uitvoeren voordat het [b]gelukt is[\b]?
En hoe moet ik dat dan weer unloaden?

Verwijderd

Ben hier ook mee bezig, iets meer leken-taal aub :/
Pagina: 1