Toon posts:

P5B deluxe en raid 0

Pagina: 1
Acties:
  • 497 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds vorige week m'n systeem in mekaar gezet. Maar tot opheden heb ik er nog niet veel plezier van gehad.
Systeem bestaat uit :

asus p5b deluxe
intell e6600 processor
2x 1gb corsair pc6400
2x Samsung Hd 160 JJ Sata II
2x Samsung SH-W163A branders Sata
Sony floppydrive
tuniq tower 120
gigabyte 7600 gt passief
Tv-kaart Hauppauge

Wat is het probleem, Na alles in mekaar gezet te hebben het systeem opgestart.
Ging helemaal goed en zag dat er een oudere bios opzat (04 versie)
Deze heb ik in de bios geflashed naar 0507
Bij sata instellingen op enhanced en daarna op raid gezet. Tevens meteen raid0 array aangemaakt.
Verliep tot zover goed.
Bij het opstarten van het systeem o windows te installeren F6 voor extra drivers van intell ( intel matrix storage manager 6.10.1002 en de chipset software utility 8.1.1.1001 ) op floppy erbij geinstalleerd.
Partitie aan gemaakt voor windows en kort daarna kreeg ik de melding dat bestand iaStor.sys niet gekopieerd of beschadigd was. Kreeg ook een paar keer dat txtsetup.oem bestand miste.
Terwijl dit allemaal op floppy staat.
En wordt dus de installatie afgebroken en kan weer opnieuw beginnen.

Ben de hele week al bezig geweest om het probleem op te lossen maar helaas nog geen resultaat.

Heb alles losgehaald, kabels verwisseld, tig keer drivers op floppy's gezet. Nieuwe floppy drive gekocht.
En op div. forums kom je soortgelijke problemen tegen en dan is het met een bios update verholpen.
Heb ik ook nog gedaan geflashed naar 0604.
Verschillende windows versies geprobeerd ook orgineel.
Windows ook geslipstreamed op een cd met de drivers maar blijft toch weer geven dat hij die twee bestandjes niet kan kopieren.
Zonder raid is het geen probleem maar daar heb ik geen 2 harde schrijven voor gekocht.
Ben ik iets vergeten ?

Is er iemand die mij hiermee kan helpen, want ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2006 17:26 ]

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Met een andere pc de drivers op de floppy zetten. En je hebt alleen de 32bit (of 64bit) driver zelf op de diskette nodig, de rest is pas voor later. Formateer de floppy ook eerst voor gebruik en check na de kopie actie of de drivers files ook te openen zijn. Dan weet je tenminste dat de floppy zelf in orde. Floppy drive heb je al nieuw.

Wat je ook nog kunt proberen is Vista RC1 te installeren. Deze kan ook met USB sticks overweg.

Iets anders kan ik me niet bedenken, behalve dan dat er iets met het geheugen kan zijn (niet compatible of kapot).

[ Voor 38% gewijzigd door Dukey op 24-09-2006 11:48 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Heb in eerste instantie de orginele drivers van de cd afgehaald, en toen dat niks uithaalde heb ik op de intel site de nieuwste op floppy gezet.
Heb met het geheugen niet de indruk dat het stuk of niet compatible is.

Verwijderd

Topicstarter
Net nog een keer de drivers op floppy gezet van orginele cd, gecontroleerd en er staan netjes 8 bestandjes op waaronder aiStor.sys en txtsetup.oem.
En weer het sys bestandje niet kunnen kopieren.
Mij een raadsel.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:51
Draai eens memtest voor een nachtje, om te kijken of je geheugen wel in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu memtest86 aan het draaien, morgen maar even kijken of alles goed is.
Heb ook Windows Vista klaarliggen om te proberen.
Eerst maar even afwachten.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Na een paar niet goed verlopen raidconfigs kwam ik er achter dat de floppy niet in orde was.
Ik heb de volgende volgorde aangehouden:
Heb zelf welliswaar een nvidia raidcontroller maar mischien heb je wat aan de volgorde die ik aangehouden heb.
Eerst in mijn bios de raidcontroller geactiveerd
Later heb ik met het opstarten op F10 gedrukt om mijn raidconfig op te zetten.
Bij mij is het stripe 128k blocksize geworden.
Toen ik windows ging installeren heb ik op F6 gedrukt zodat ik vanaf de diskette de drivers van mijn controller erin kon laden.
Dit waren 2 drivers namenlijk de raidcontroller en de storagecontroller.
Later zal je merken wanneer je de diskette erin laat zitten dat hij tijdens de installatie nog files van je diskette haalt en dat verloopt dan verder prima.

computer voor alle werkzaamheden

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Edwin van Cleef schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:35:
Na een paar niet goed verlopen raidconfigs kwam ik er achter dat de floppy niet in orde was.
Ik heb de volgende volgorde aangehouden:
Heb zelf welliswaar een nvidia raidcontroller maar mischien heb je wat aan de volgorde die ik aangehouden heb.
Eerst in mijn bios de raidcontroller geactiveerd
Later heb ik met het opstarten op F10 gedrukt om mijn raidconfig op te zetten.
Bij mij is het stripe 128k blocksize geworden.
Toen ik windows ging installeren heb ik op F6 gedrukt zodat ik vanaf de diskette de drivers van mijn controller erin kon laden.
Dit waren 2 drivers namenlijk de raidcontroller en de storagecontroller.
Later zal je merken wanneer je de diskette erin laat zitten dat hij tijdens de installatie nog files van je diskette haalt en dat verloopt dan verder prima.
Als ik het goed inschat doet de TS precies hetzelfde als wat jij voorsteld. Daar zal waarschijnlijk ook niet het probleem zitten. Ik heb eerder het idee dat er iets idd met het geheugen is of met de floppykabel.

Gebruik je overigens wel de 32bit ICH8R driver (x86)? En kies dan ook voor "raid controller" en niet voor "AHCI" oid.

Ben benieuwd of de Vista install wel werkt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele nacht memtest86 laten draaien geen elke fout in het geheugen kunnen ontdekken.
Dus windows Vista gepakt en erop gezet. Geen enkel probleem met installeren, en ziet er ook nog eens erg mooi uit.
Alleen wat nou weer zo vreemd is dat mijn twee branders niet goed werken.
Doe ik er een cd van het moederbord in dan geeft deze de tekst: "Can't Execute Kernel Mode Driver Service" .
Of dit nou samenhangt met het vorige probleem weet ik nog niet. Moet ik nog even uitzoeken wat dit nou weer is.
Maar mijn 2 harde schrijven worden wel in raid0 gezien ( getest met hd-tune). :D

Overigens was ik toch wel benieuwd of xp daar nog naast wou draaien, maar die bleek nog steeds dezelfde problemen te hebben.

@Edwin, ben inderdaad zo bezig geweest, maar kom elke keer weer uit bij die twee bestandjes
die niet te kopieren zijn. Maar bedankt voor het meedenken.

@Djoekie, heb de 32 bit en de 64 ook geprobeerd, maar zonder resultaat.
En Vista is wel een topper dus die laat ik er lekker op. Bedankt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:51
Probeer eens NLite te gebruiken en slipstream de drivers op de CD. Dat wil vaak nog wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:17:
Probeer eens NLite te gebruiken en slipstream de drivers op de CD. Dat wil vaak nog wel eens helpen.
Had dit al geprobeerd, was ik vergeten te melden in de TS.
Bij deze aangepast. Bedankt.

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 23:25
Had dit probleem ook íastor beschadigd.

Maar ik had x64 drivers geinstalleerd, nadat ik reformat en x86 (32bit) drivers had geinstalleerd ging het goed. Het kan niet anders zijn.

Maar hoe kreeg jij VISTA geinstalleerd?
Ik heb gisteren RC2 5744 gedownload, gebrand, ik laat hem bootten, alles werkt perfect, je klikt op ''install now'', een minuut later zegt die ''cannont find CD/dvd,

ik denk dat die dan problemen heeft met de Jmicron controller (=dvd brander waar vista dvd inzit).
Ik heb dus een floppy gemaakt van de Jmicron drivers (met makedisk), heb ze ook apart op een andere partitie gezet.
Ik heb alles van de Jmicron geprobeerd te installeren, maar no go.
Ik heb tevens Jmicron controller op verschillende modes gezet, IDE, AHCI, RAID.

Nu dacht ik, ik probeer met Intel ach8R driver (want ik draai een Raid0 array). Ook ff floppy gemaakt, maar alweer no go.

Hoe krijg ik het voor me kaar dat Vista installatie mijn dvd brander goed herkent (=Jmicron)?

maak ff een topic

Verwijderd

Topicstarter
Het is uiteindelijk toch gelukt, na veel moeite.
Windows Vista heb ik er toch afgehaald omdat dit nog niet echt compatible is met andere proggies en hardware.
Wat ik wel heb kunnen installeren is windows xp prof. incl media center 2005.
En tot m'n verbazing ging het installeren in een keer goed. Uiteraard moest ik wel op floppie bij F6 de extra drivers installeren.
Dus ik vermoet dat het toch op de een of andere manier aan die windows-versies heeft gelegen.
Raar maar waar.
Ik hoop dat een ander hier nog wat aan heeft.

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Ik heb hetzelfde soort probleem helaas.

Zodra ik mijn originele XPPro cd erin doe en zeg dat hij de drivers van floppy moet laden werkt het gelijk!
Zeg ik dat Vista het van een USB stick of floppy moet halen... werkt gelijk.

Nu wil ik het met een aangepast cd met alle updates erin doen.....
alles gaat goed tot het installeren klaar is.
Als ik dan voor de eerste keer wil opstarten dan krijg ik een BSOD met de bekende 7B fout.

Ik een p5b deluxe mobo, 2gb ocz pc6400 platinum, E6300
Als opstartschijf heb ik 2x250 gb als Raid 0 op port 1 & 2 ( de rode poorten )
Als dataschijf heb ik 2x500 gb als Raid 0 op port 3&4 ( de zwarte poorten )

Heeft iemand enig idee hoe ik toch mijn xppro met updates erop krijg???

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door luminous op 18-12-2007 13:01 ]

• luminous
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:17
Het is al gelukt!

Ik moest in Nlite de optie verwijder raid/ scsi drivers selecteren en dan de juiste raid driver toevoegen en oem uitschakelen.
Toen werkte het!

[ Voor 6% gewijzigd door luminous op 21-12-2007 12:43 ]

Pagina: 1