Het Grote World of Warcraft topic - Deel 101 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 9.623 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
johnnyv.nl schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:05:
[...]

Je patst met een damagemeter die helemaal niets zegt, dat noem ik pas :X

Als iedereen ze nou heeft en alles gesynched is ok, maar damagemeters los stellen niks voor.
Inderdaad, warrior had mij (lock) onder aan de dmg meter staan en stelde daar vragen over. Een "you know that we didn't sync the dmg meters" was voldoende :).

edit:
redfoxert schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:09:
[...]

In een raid niet nee, omdat je dan vaak te ver uit elkaar staat. In een 5 man instance in een kleine party is dat wel anders. Daar zijn die damagemeters toch wel redelijk accuraat. Heb het een keer getest, 1 persoon syncte niet, de andere 4 wel. Scheelde bijna niks, hooguit een paar tiende procenten.

Wel leuk dat ik als lvl 63 fury warrior een lvl 65 frost mage bij kon houden qua damage :) En dat terwijl ik ook nog moest tanken bij tijd en wijlen. Scheelde uiteindelijk maar een kleine 3% van het totaal :D
Bij ons scheelde dat dus enorm :), en dat was 1,5 maand geleden of zo.

[ Voor 44% gewijzigd door Sallin op 24-01-2007 13:15 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:21
mijn mening over damagemeters: het zegt helemaal geen ene ruk
je kan toch zelf wel zien of een party goed functioneerd of niet?
kijk dat je het voor jezelf handig vind om te weten of je wapen beter is als je vorige, of je speelstijl of wat dan ook
maar in een party vind ik het totaal overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85443

johnnyv.nl schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:10:
Anyways, welke class was het die pochte met z'n crit?

(en ja, ik las over het 5-man deel heen :P )
Haha ok dan ;) , maar het was een lvl60 troll hunter

Trouwens, dit was mijn build die ik had samengesteld, reacties? :) ?

http://www.wow-europe.com...0000000000000000000000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verder is een rogue 99% van de tijd bezig met damage dealen. Een mage bijvoorbeeld moet ook nog de crowdcontrol regelen, sheepen, silencen etc. Liever een goed werkende mage dan eentje die bovenaan de dps meter staat.

En een hunter heeft het ook lastig om boven een rogue uit te komen, tenminste, toen ik 1,5 jaar terug endgame speelde met m'n Tauren was dat wel pittig :P

[ Voor 26% gewijzigd door pagani op 24-01-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Gesnaakte schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:16:
mijn mening over damagemeters: het zegt helemaal geen ene ruk
je kan toch zelf wel zien of een party goed functioneerd of niet?
kijk dat je het voor jezelf handig vind om te weten of je wapen beter is als je vorige, of je speelstijl of wat dan ook
maar in een party vind ik het totaal overbodig
Ach, gelukkig doet jouw mening er voor mij niet toe. Ik ben een rogue, en wil gewoon zoveel mogelijk dmg doen. Als ik solo speel heb ik em ook altijd aan, om te kijken waarmee ik veel dmg doe. In parties vind ik het gewoon grappig om een overzicht te hebben. Het heet niet voor niets een add-on
johnnyv.nl schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:17:
Verder is een rogue 99% van de tijd bezig met damage dealen. Een mage bijvoorbeeld moet ook nog de crowdcontrol regelen, sheepen, silencen etc. Liever een goed werkende mage dan eentje die bovenaan de dps meter staat.

En een hunter heeft het ook lastig om boven een rogue uit te komen, tenminste, toen ik 1,5 jaar terug endgame speelde met m'n Tauren was dat wel pittig :P
Nou sorry hoor, maar ik kan echt niet hersenloos gaan beuken want dan gaat het fout. Ik let op iedereen en met name op casters. Als zij aggro krijgen ben ik toch weer degene die ze red, door de mob te stunnen. Sap wordt over het algemeen ook gewaardeerd, crippling ook, over lockpicken begin ik niet eens. Dus je bent heus niet alleen bezig met dmg doen hoor.

Overigens staan mages volgens mij ook vaak bovenin de dmg meters, dus je voorbeeld klopt ook niet eens. Mage = gewoon dps. Als je mage niet kan dps'en is hij imho overbodig.

Valt me wel tegen hoor, ik sta op nr1 en iedereen heeft gelijk ze theorien klaar staan waarom het een vertekend beeld is. Maargoed, ik weet iig dat ik goed gespeeld had in de party en gedaan heb, waarvoor ze mij gevraagd hadden :)

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:47

fellware

Everything can be archieved!

Hoi _/-\o_

Ik ben hier nieuwe dus denk stel me even voor. >:)
Waarom doe ik dat hier?

Vooral omdat ik denk veel op dit Subforum actief te zijn.

Maar ook omdat ik ook nog een vraagje heb.

Welke AddOn vinden jullie handig voor een mage. Eigenlijk ben ik opzoek naar dat ding wat zich rond je charachter vormt en je healt en mana laat zien.
Voor de rest wil ik hem allemaal wat strakker hebben en wil ik graag kunnen zien hoe lang elke spell nog duurt.

Weten jullie toevallig een goede AddOn daarvoor? O-)

Nou dat was het wel z'n beetje.

MvG

FeLLWaRe

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

Damagemeters zijn sowieso leuk, parties, raids, solo.

Als je ziet dat je qua damage onder iemand staat met slechtere gear dan jij, dan weet je nl dat er iets fout zit en dat je meer je best moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:21
Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:20:
[...]

Ach, gelukkig doet jouw mening er voor mij niet toe. Ik ben een rogue, en wil gewoon zoveel mogelijk dmg doen. Als ik solo speel heb ik em ook altijd aan, om te kijken waarmee ik veel dmg doe. In parties vind ik het gewoon grappig om een overzicht te hebben. Het heet niet voor niets een add-on
gelukkig maar das het mooie van mens zijn, ik post dit ook niet als flame al heb ik het idee dat je het wel zo ziet

laatst was ik met een groepje een dungeon ingegaan en zeer moeizaam kwam t clubje vooruit, nu ben ik priest en hou ik me toch mar voornamelijk bezig met healen

toen de damage meters tevoorschijn kwamen had ik alleen wel zoiets van zorg er nou eerste eens voor dat ze bijv. proberen de aggro op de warrior houden ipv te gaan lopen roepen dat ze wel veel damage deden
da wist ik al vanaf het moment dat ik mn halve manapool aan zo iemand kwijt ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:24:
Damagemeters zijn sowieso leuk, parties, raids, solo.

Als je ziet dat je qua damage onder iemand staat met slechtere gear dan jij, dan weet je nl dat er iets fout zit en dat je meer je best moet gaan doen.
Iemand die het ook zoals ik ziet :)
De Gesnaakte schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:25:
[...]
gelukkig maar das het mooie van mens zijn, ik post dit ook niet als flame al heb ik het idee dat je het wel zo ziet

laatst was ik met een groepje een dungeon ingegaan en zeer moeizaam kwam t clubje vooruit, nu ben ik priest en hou ik me toch mar voornamelijk bezig met healen

toen de damage meters tevoorschijn kwamen had ik alleen wel zoiets van zorg er nou eerste eens voor dat ze bijv. proberen de aggro op de warrior houden ipv te gaan lopen roepen dat ze wel veel damage deden
da wist ik al vanaf het moment dat ik mn halve manapool aan zo iemand kwijt ben. ;)
Ja een beetje wel, als dat niet zo bedoeld was, mijn excuses :)

Maar je hebt natuurlijk groot gelijk. De dmg meter is geen middel om het beter te doen of om trots op te zijn. Als je party sucked, dan heb je er nix aan. Maar zoals ik vertelde, gingen wij overal supermakkelijk door heen, en zat die hunter mij te irriteren met zijn crits. Dan kan ik ook " patsen" , maar dan niet met 1 crit, maar met de algemeen gedane dmg.

Zelf heb ik ook een hekel aan die mannetjes die met dmg patsen, maar als je me post goed had gelezen deed ik dat dus niet.

Ik had trouwens ondanks ik bovenaan stond bijna de minste dmg taken omdat ik goed op mijn aggro lette, dus ik ging niet roekeloos dpsen :) Heb nl ook een aggrometer en als ik aggro kreeg feinten en autoattacken

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:15
[...]

Hydra schreef in "Het Grote World of Warcraft topic - Deel 20"

Ach, zo iemand 2 x dood laten gaan en dan hebben ze wel door dat ze op moeten letten. Als ze dan nog niet luisteren dan leave ik de party, priests zijn gewild genoeg
Althans, zoiets was het : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 14:52
fellware schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:23:
Hoi _/-\o_

Ik ben hier nieuwe dus denk stel me even voor. >:)
Waarom doe ik dat hier?

Vooral omdat ik denk veel op dit Subforum actief te zijn.

Maar ook omdat ik ook nog een vraagje heb.

Welke AddOn vinden jullie handig voor een mage. Eigenlijk ben ik opzoek naar dat ding wat zich rond je charachter vormt en je healt en mana laat zien.
Voor de rest wil ik hem allemaal wat strakker hebben en wil ik graag kunnen zien hoe lang elke spell nog duurt.

Weten jullie toevallig een goede AddOn daarvoor? O-)

Nou dat was het wel z'n beetje.

MvG

FeLLWaRe
Zoek eens op Icehud en op Cryolysis (ook een erg handige Mage addon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Bedankt voor de reactie :*)

Maar zitten daar dan ook damage en aggro meters in zoals nawintjuh zegt?

Want die heeft het over die metersen die lijken me wel handig om te kijken of ik de aggro heb of niet.

[ Voor 70% gewijzigd door fellware op 24-01-2007 13:39 ]

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:27:
Ik had trouwens ondanks ik bovenaan stond bijna de minste dmg taken omdat ik goed op mijn aggro lette, dus ik ging niet roekeloos dpsen :) Heb nl ook een aggrometer en als ik aggro kreeg feinten en autoattacken
Ik gebruik die addon niet, maar is het niet zo dat die ook moet synchen met andere spelers? Of zijn ze al zover dat dat niet meer hoeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:13
fellware schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:38:
En waar heb je die damage en aggro meter vandaan?
curse gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Whoo, jullie zijn ook snel had net mijn post ge-edit.

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nivado schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:44:
[...]

LOL... Jij kent duidelijk geen goede/protection warriors.

- 5 man instances doe je altijd maar met 1 tank, anders verlies je te veel dps.
- Je nuked altijd de targets 1 voor 1, zodat de tank alleen over de healing agro heen moet van de adds 9dit is bij 3 a 4 mobs goed te doen.
- Voor het 1 voor 1 nuken van tagets hebben ze hunters mark en raid icons uitgevonden.
Duh, warrior kan ook DPS'en weet je ;) Elke warrior die prot levelt zou neergeschoten moeten worden, wil je de hele dag alleen instances doen ofzo? Tot nu toe Alle pre-Heroic instances gewoon makkelijk gedaan met Shadowpriest als healer en Fury Warrior als tank, niks spec nodig.
Voor alle pre 70 instances hebben we alleen bij bosses tank gear gebruikt, rest gewoon fury en blazen met de hap, hell ik heb BF zonder wars gedaan, runs met alleen rogues.
Het probleem is dat er VEEL warlocks zijn (ja ook die in top guilds spelen) die gewoon OVERAL een DoT op gooien. Als je daar dan staat met tier 3, dan krijg je door je goede gear minder rage (je parried meer etc), terwijl die warlock DoTs zieke damage doen, dus is het lastig om op een mobpack van 5 op alle 5 aggro te houden, terwijl die warlock DoTs doorblijven ticken.
En ja er zijn ook warlocks die niet overal een DoT opknallen en dan kunnen ze nog niet voluit gaan op dit moment.
En voor het nuken heb je gewoon slimme mensen nodig die weten wie ze moeten assisten, scheelt tijd en moeite.
Oh en ik heb het natuurlijk over de situatie waar men de beste equip had pre-TBC mogelijk.
Nivado schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:01:
[...]

Je hebt me niet helemaal begrepen. Er werd gezegd dat je om meer dan een target te tanken, je een drood of loladin nodig had.
Ik reageerde daar opdoor te zeggen dat hij dan nog geen goede tank is tegen gekomen.
Dan ben jij nog geen goede druid/tankadin tegen gekomen. Deze zijn veel beter kwa AoE tanken, dat houd in dat als je van die Warlocks heb die overal DoTs opknallen ze wel de aggro kunnen houden, onder andere doordat een druid meer rage krijgt en een pala heeft nu eenmaal een grote stack of mana en er om een of andere reden betere spells voor hebben.
Cleetje schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:49:
[...]

Holy/prot warrior? Je bedoelt vast een Paladin dan ;)

Maar inderdaad, met de invoering van een taunt spell en een aggro-buff, zijn Paladins ineens flink sterk in het tanken. Vooral het AoE tanken doen Paladins erg goed, maar wat ik heb begrepen van de forums, is het boss-tanken voor de meeste Paladins nog steeds een probleem. Niet zozeer vanwege aggro, maar meer vanwege het gebrek aan veel +defense en +stam op item sets, waardoor warriors al snel meer HP hebben.

Ook de damage reduction talents steunen te veel op kans, iets dat veel Paladins toch graag iets anders hadden willen zien. De “oh shit!” ability van Paladins blijft beperkt tot het gebruik van een shield, waardoor hun aggro tijdelijk uitgeschakeld wordt. Warriors hebben Shield Wall en Last Stand, die dat nadeel niet delen (hoewel wel een langere cooldown voor Shield Wall).

Maar goed, zo te zien ziet Blizzard de Paladins dan ook meer adds tanken. Persoonlijk zou ik zelf ook wel graag een wat betere damage reduction talent en/of skill zien voor de Paladins die in de buurt komt van een Last Stand, maar ze moeten wel voorkomen dat Warriors daardoor minder uniek/sterk worden in het tanken.
Wij hebben zo'n prot Paladin in de guild met ook de juiste gear ervoor en daar kan je zonder threat reduction als Shadowpriest gewoon voluit bij gaan zonder aggro te krijgen _/-\o_
Dus aggro houden kunnen ze in iederen geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-04 10:26

RaseriaN

So much choices..

Maarja, je kan ook zeggen dat de Warrior niet goed getanked heeft of dat jij, als healer, in-efficient gehealed hebt waardoor je een berg mana hebt verbrand ;)

Vroeger, toen Raiden in MC/BWL/AQ40/Naxx nog hip was, draaide ik altijd SWStats gesynced met zo veel mogelijk mensen.
Sowieso een Rogue heeft weinig anders te doen in een instance dan damage te dealen en ik wil gewoon graag weten of ik mijn taak ook goed doe.
Tevens hebben wij destijds een synced DMeter laten lopen om zo eventuele slackers er tussen uit te vissen en ze zo aan te spreken op hun belabberde performance.

Maargoed, ik ben ook bevooroordeeld, ben namelijk zelf een DamageMeter whore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
fellware schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:38:
Bedankt voor de reactie :*)

Maar zitten daar dan ook damage en aggro meters in zoals nawintjuh zegt?

Want die heeft het over die metersen die lijken me wel handig om te kijken of ik de aggro heb of niet.
Nope, dat zijn weer aparte addons.
Als ik jouw verlanglijstje bekijk, moet je eens op curse-gaming gaan zoeken naar :
- Damagemeter (om je dmg te bekijken)
- KTH Threat meter (je aggro meter dus)
- Icehud (je health/mana bars)
- Cryolysis (vroeg je niet om, maar zo handig met al oa. je portals onder 1 knop)

Alleen jammer dat Cryolysis niet meer geupdate wordt momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23
Ik was net aan het zoeken naar wat macro's voor mn priest.

Ik stuitte op de volgende pagina:
http://borkweb.com/story/world-of-warcraft-20-macros

Ik vind de website best interessant om hem ook met jullie te delen :)
Het hele verhaal hoe je macro moet maken wordt er er aardig duidelijk door. Tevens is de guide compatible met WoW 2.0 :)

Edit:Andere classes zijn nog niet beschikbaar.

[ Voor 46% gewijzigd door Zeror op 24-01-2007 14:36 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20
Sleepie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:46:
[...]

*knip*

- Cryolysis (vroeg je niet om, maar zo handig met al oa. je portals onder 1 knop)

Alleen jammer dat Cryolysis niet meer geupdate wordt momenteel
Warlocks hebben hetzelfde probleem... er is maar 1 echte Warlock addon en dat is Necrosis.. maar die is heel slecht instelbaar en altijd buggy.

Misschien moet ik zelf maar eens in WoW scripting gaan duiken.. (eerst level 70 halen)... voor een fatsoenlijke warlock addon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htheman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03-2018
Anoniem: 121555 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:38:
[...]

Ik gebruik die addon niet, maar is het niet zo dat die ook moet synchen met andere spelers? Of zijn ze al zover dat dat niet meer hoeft? :)
hm toen ik voor de patch nog ging raiden, was het wel zo dat je moest syncen om aggro te kunnen zien van andere spelers ;)

gsorzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 21:22

On_E

Housemusic

Vincentio schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:41:
[...]
Duh, warrior kan ook DPS'en weet je ;) Elke warrior die prot levelt zou neergeschoten moeten worden, wil je de hele dag alleen instances doen ofzo? Tot nu toe Alle pre-Heroic instances gewoon makkelijk gedaan met Shadowpriest als healer en Fury Warrior als tank, niks spec nodig.
Als iemand graag Prot specced leveled moet ie dat helemaal zelf weten lijkt mij…..

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:51
En toen was smolderthorn ook weg uit de realmlist, ben toch benieuwd wat ze aan het doen zijn bij blizz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bosmonster schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:51:
[...]

Warlocks hebben hetzelfde probleem... er is maar 1 echte Warlock addon en dat is Necrosis.. maar die is heel slecht instelbaar en altijd buggy.

Misschien moet ik zelf maar eens in WoW scripting gaan duiken.. (eerst level 70 halen)... voor een fatsoenlijke warlock addon.
Slecht instelbaar en buggy ?

Ik weet niet welke versie jij hebt, maar die van mij draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Henge ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Laatst online: 24-04 16:02

Whuzz

Dodgeball!

Nou sorry hoor, maar ik kan echt niet hersenloos gaan beuken want dan gaat het fout. Ik let op iedereen en met name op casters. Als zij aggro krijgen ben ik toch weer degene die ze red, door de mob te stunnen.
Daar hebben we tanks voor. De meeste casters kunnen (in combinatie met een goede tank) prima voor hun eigen agro zorgen. Daar hebben we iig geen rogues voor nodig.
Wel netjes dat je begaan bent met de party, een goede party werkt samen, maar niet doen alsof je onontbeerlijk bent...
Sap wordt over het algemeen ook gewaardeerd, crippling ook, over lockpicken begin ik niet eens. Dus je bent heus niet alleen bezig met dmg doen hoor.
Sheep > Sap (voornamelijk vanwege range)
Lockpicken? Leuk dat je in Org lockjes voor mensen kunt picken. In een raid volkomen oninteressant.
Overigens staan mages volgens mij ook vaak bovenin de dmg meters, dus je voorbeeld klopt ook niet eens. Mage = gewoon dps. Als je mage niet kan dps'en is hij imho overbodig.
lol. Eerst zeggen dat we niet mogen denken dat rogues alleen voor dps zijn en vervolgens hetzelfde doen over een andere class :')

Liever 2 mages dan 2 rogues of 1 rogue en 1 mage.
- CC (sheep, snares)
- AoE
- Decursing
Valt me wel tegen hoor, ik sta op nr1 en iedereen heeft gelijk ze theorien klaar staan waarom het een vertekend beeld is. Maargoed, ik weet iig dat ik goed gespeeld had in de party en gedaan heb, waarvoor ze mij gevraagd hadden :)
Damagemeter zegt he-le-maal niets.
Ik kan als ik wil in elke party op 1 staan op de DMG meter. Firemage, dmg is my game. Of ik daar de party een plezier mee doe is een heel ander verhaal. Als ik all-out ga on dmg trek ik teveel agro, en kan ik me te weinig bezig houden met croud-control en eventueel decursen.
Op nr 1 komen in de dmg meter is zo simpel. Gewoon bij elk deel dat meer dan 3 mobs tegelijk heeft niet sheepen, maar flink AoE-en. Sta ik binnen no-time op 1 en geen rogue die met zijn 1-op-1 ook maar in de buurt komt. Alleen jammer dat de healer en de tank halverwege in huilen uitbarsten en dat het zeker geen efficiente manier van teamplay is. Maar hey, dan sta ik tenminste op 1 op de dmg meter!!111oneelevenkktnxbaibbq! :Z

Zodra ik in een raid iemand over dmg-meter hoor beginnen heb ik meteen mijn twijfels bij het nut van die persoon voor onze raid. Geef mij maar iemand (ongeacht zijn class) die aan het raid-belang denkt en daar goed in is. Mag ie van mij telkens onderaan de dmg-meter komen, krijgt ie toch de voorkeur boven die ene rogue die altijd op 1 staat, maar waar je verder niets aan hebt.
Damage doen kan elke class tegenwoordig. Goede teamplay ook, alleen zijn er weinig spelers die dat goed kunnen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Okee nou heel erg bedankt voor alle nuttige informatie als ik thuis ben ga ik dit ook zeker even allemaal bekijken!!!

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Damage doen is geen kunst.
Damage doen met aggro krijgen is geen kunst.
Damage doen zonder aggro krijgen is kunst.

Dat jij AoE'd betekend ook dat je vaak dood gaat waardoor je effectiviteit hartstikke hard daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:51
Damage meters kunnen handig zijn mits goed gebruikt, ze gebruiken voor je e-peen is natuurlijk geen goed gebruik van een damage meter.

Ze kunnen echter bij een goede sync wel handig zijn om bijvoorbeeld te kijken hoe er gepresteerd wordt door verschillende classes op verschillende bosses. Het zal bijvoorbeeld opvallen als je 4 gelijk gegearde rogues hebt en 3 daarvan staan iedere bossfight in de top 5 terwijl de 4de altijd rond plaats 10 hangt. Dan kun je gaan kijken wat er misgaat bij de 4de rogue en proberen ervoor te zorgen dat hij de volgende keer wel hoger staat waardoor bossfights versneld kunnen worden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
On_E schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Als iemand graag Prot specced leveled moet ie dat helemaal zelf weten lijkt mij…..
Ja eigenlijk wel, maar handig is wat anders. Je gimped jezelf op veel fronten, alleen om iets beter te kunnen tanken. Dit terwijl dat pre-Heroic niet echt nodig is en nee Tier 3 is op lvl 70 niet zoveel beter, bij ons hebben we al een paar delen tier 3 vervangen door betere blue's/greens. Sommige quests/bosses hebben echt zieke drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:56:
[...]
Alleen jammer dat de healer en de tank halverwege in huilen uitbarsten
Mwoah, deze healer geeft één keer een waarschuwing, misschien nog een keer een waarschuwing en daarna duik je op de prioriteitenlijst naar nummer 86. :)
Zodra ik in een raid iemand over dmg-meter hoor beginnen heb ik meteen mijn twijfels bij het nut van die persoon voor onze raid.
Ach, in een party/raid met de guild of vrienden is het wel grappig om een beetje te geinen. Maar in een raid dan wel in /p of een classchannel, niet in /ra. :) De max hit list doet het altijd wel goed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vincentio schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:06:
[...]

Ja eigenlijk wel, maar handig is wat anders. Je gimped jezelf op veel fronten, alleen om iets beter te kunnen tanken. Dit terwijl dat pre-Heroic niet echt nodig is en nee Tier 3 is op lvl 70 niet zoveel beter, bij ons hebben we al een paar delen tier 3 vervangen door betere blue's/greens. Sommige quests/bosses hebben echt zieke drops.
Je zal jezelf vast gimpen, maar als iemand het gewoon leuk vind om een bepaalde tree te speccen vanwege de speelstijl, dan hoeft ie toch niet gelijk neergeschoten te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie

Cryolysis is oorspronkelijk toch ook als een soort 'afgeleide' van Necrosis gemaakt ?
De maker is toen tijdelijk gestopt met WoW en zou weer beginnen als TBC uitkwam. Intussen heeft een ander iig het Cryolysis verhaal overgenomen (van Necrosis weet ik het niet).
Helaas heeft hij echter de originele auteur van Cryolysis gedelete als projectmanager bij Curse, dus die kan geen updates meer posten (hoewel hij er wel 1 klaar had liggen).

Gelukkig doet Crolysis het nog wel (al zou het best wat minder mem mogen gebruiken), want ik kan bijna niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RaseriaN schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:06:
Damage doen is geen kunst.
Damage doen met aggro krijgen is geen kunst.
Damage doen zonder aggro krijgen is kunst.

Dat jij AoE'd betekend ook dat je vaak dood gaat waardoor je effectiviteit hartstikke hard daalt.
Dank. Dat is dus precies wat ik ook zei ;)

Elke kip kan hoog eindigen in de dmg-meters.
Overigens kan ik prima AoE-en zonder dood te gaan hoor, ook in een dikke raid. Alleen duurt het dan uiteindelijk veel langer voor al die mobs dood zijn, omdat ik als een gek moet gaan rondrennen, niemand meer kan focusses en de healers en tanks compleet de controle kwijt zijn.
Ik red me wel. Flamestrike -> Blastwave -> Frostnova -> Blizzard -> CoC -> Rondrennen en AE spammen. (en over een paar levels: wachten op de volgende FN en daarna wegblinken + invis)
Als het erg lang duurt en de rest blijft stil staan kijken, dan ga ik wel dood ja. Maar dan duurt het alsnog de halve instance voor RandomRogue weer bij me in de buurt is op de dmg-meter ;)

Maar goed, zoals een healer al opmerkte: als je dat doet wordt het je niet in dank afgenomen. Niet doen dus. Zelfde geld voor rogues die van mening zijn dat ze da bomb zijn als ze op nr 1 op de dmg-meter staan. #care. Geef me maar je beste teamplay. Je dmg zal me een zorg zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Whuzz op 24-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
On_E schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:55:
[...]

Slecht instelbaar en buggy ?

Ik weet niet welke versie jij hebt, maar die van mij draait prima.
De laatste beta, want er is nog geen final voor 2.0.

Maar ja, buggy. Ik heb een aantal knoppen uit en nu maakt ie een soulstone als ik op mount klik bijvoorbeeld :P

Slecht instelbaar alsin dat groote van de knoppen en positie niet te bepalen is. Ik kan de bars niet eens verticaal plaatsen.. Daarnaast kan ik ook de knoppen niet zelf indelen, want die zitten nogal onlogisch gegroepeerd. Uiteindelijk hou ik dan alleen de stone-buttons over van Necrosis, want de rest zet ik uit. Maar als ik dat doe loop ik dus weer tegen bovenstaande bug aan.

Heb wel eens in de code gekeken van Necrosis om te kijken of ik wat kon fixen, maar die was echt om te huilen zo'n puinhoop... Dat was voor mij het moment om het maar helemaal te verwijderen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 24-01-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Onlnags stond ik als druid tank het hoogste op de damagelijst. Wat wil je, 29% critkans en dan verolgens elk groepje wat je tegenkomt swipen. 3 targets is sowieso elke swipe 600 (3x200), bij crit zelfs 1000-1200 (3x300-400). Aangezien je voor elke crit ook nog eens 5 rage terug krijgt en swipe maar 15 rage kost kan je het nagenoeg oneindig spammen. Loopt de 4e weg taunt je hem snel terug en zorg je ervoor dat je hem even als main target neemt. En dan weer vrolijk verder swipen. Beertank is cool :)

Edit: ik was dan ook wel het best equipped, de rest stond toch nog in veel pre-TBC blues en greens :P

[ Voor 9% gewijzigd door rodie83 op 24-01-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158967

Pfff, 18mb update. Nomraal geen probleem maar met blizzard downloader wel. Iemand weet welke poorten je moet openne voor snellere dowlnaod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Anoniem: 158967 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:22:
Pfff, 18mb update. Nomraal geen probleem maar met blizzard downloader wel. Iemand weet welke poorten je moet openne voor snellere dowlnaod?
30 seconden klikken op de WoW-site...

http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=276

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Is er wellicht al ergens een linkie voor die download. Het is maar 18 MB, en duurt erg lang.

Die link op hun site is leuk, maar ik krijg de boel hier niet sneller. Het idee is leuk van ze, maar ik ben nooit blij met patch dagen.

Oh, heb al iets gevonden:

http://forums.wow-europe....l?topicId=120332219&sid=1

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 24-01-2007 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 12:52
Necrosis werkt echt bijna helemaal foutloos voor mij hoor. In het begin van 2.0.1 patch was dat nog niet zo, en dan valt meteen op hoe afhankelijk je bent van die mod. Het enige dat niet werkt is Fel Armor, op zich niet zo gek aangezien dat een TBC skill is :) Wacht wel op een nieuwe versie waarin dit opgelost is!

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

rodie83 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:22:
Onlnags stond ik als druid tank het hoogste op de damagelijst. Wat wil je, 29% critkans en dan verolgens elk groepje wat je tegenkomt swipen. 3 targets is sowieso elke swipe 600 (3x200), bij crit zelfs 1000-1200 (3x300-400). Aangezien je voor elke crit ook nog eens 5 rage terug krijgt en swipe maar 15 rage kost kan je het nagenoeg oneindig spammen. Loopt de 4e weg taunt je hem snel terug en zorg je ervoor dat je hem even als main target neemt. En dan weer vrolijk verder swipen. Beertank is cool :)

Edit: ik was dan ook wel het best equipped, de rest stond toch nog in veel pre-TBC blues en greens :P
Hehe, herkenbaar, zoiets had ik dus onlangs ook. Stond op een paar procent na vlak onder de nr1 (iemand anders postte de meter, ik heb die addon niet :P) Agro houden was dan ook geen probleem. Een dag later met guildies mee en die zijn toch wat beter gegeared dan <insert random pug> en dan kost agro houden toch wel wat meer moeite in mn TBC blues tegen 2 T2 rogues. Trokken dan ook regelmatig agro van me af. Niet dat dat erg was, want die casters in blood furnace zijn geen partij voor ze. Ik hield me bezig met melee mobs tanken en bij bosses kreeg ik voldoende tijd om wat agro op te bouwen, dus dat ging wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
rodie83 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:22:

Ik wil ook 18k armor : ( kan ik als mage ook eens AoE tanken : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
ImdaMned schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:54:
[...]

Ik wil ook 18k armor : ( kan ik als mage ook eens AoE tanken : P
Op level 63 doe ik nu standaard 9,4k armor, met 2 tankringen uit HC ramparts ga ik vol over de 11k heen. 18k haal ik dus bijlange niet. Wel nog veel attackpower en critkans/dodgekans ;)

Hoe zit het met rogues? Mijn dodgekans ligt als druid op 25%, crit op 29%. Wat is normaal voor rogues op dat level, ervan uitgaande dat die enkel ZG/MC/BWL gear of TBC blues hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 158967 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:22:
Ja of je kijkt even in de startpost voor de PATCH mirrors ....

http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
Om even in te haken op het damage meter verhaal. Ik ben zelf ook een groot fan van deze add-on. Op mijn rogue vind ik het spelletje zelfs minder leuk als ik niet kan zien hoe hard ik sla ( SCT is genoeg voor solo).

Damage meters zijn zeker wel handig, mits zoals al eerder genoemd goed gebruikt.
In raids kan je mensen er zo uitpikken die helemaal niks klaarspelen. En ja, dat zijn dus de rogues, mages, hunters en locks die te weinig damage weten te doen. Of de healers die niet of amper healen. Natuurlijk moet je niet op de procent kijken, andere zaken in de gaten houden (dispellen etc.), en niet oordelen na 1 of 2 runs. Maar het zegt wel degelijk iets. Zo kwam ik er achter dat een priest weigerde te healen tijdens trashpacks omdat hij liever TV keek tijdens raids. Toen we net begonnen aan MC joinde er een lock met full tier 2. Hij eindigde vaak met dps onder de tank; hij zat altijd te bellen, was zn kind aan het verzorgen, of de hond aan het uit laten. Ook vis je zo snel de mensen eruit die een minder efficiente build hebben. Als je instances leert is het gewoon nodig dat iedereen het maximale uit zijn character haalt, dpsmeters zijn hier een ontzettend handig instrument voor.

Ook met guildies is het gewoon leuk om een wedstrijdje te houden wie de dps/ healing meter kan toppen, het is handig, en soms nodig, om mensen de mond mee te snoeren, en het is een tool om eventueel je eigen skills mee te verhogen.

Conclusie: dps meters zijn absoluut niet alles zeggend, maar ze kunnen wel veel nuttige info geven als je de data goed interpreteert.

En een dpser die geen rekening houdt met zijn aggro is snel dood en doet dus uberhaupt geen damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
Anoniem: 26351 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:45:
[...]

Hehe, herkenbaar, zoiets had ik dus onlangs ook. Stond op een paar procent na vlak onder de nr1 (iemand anders postte de meter, ik heb die addon niet :P) Agro houden was dan ook geen probleem. Een dag later met guildies mee en die zijn toch wat beter gegeared dan <insert random pug> en dan kost agro houden toch wel wat meer moeite in mn TBC blues tegen 2 T2 rogues. Trokken dan ook regelmatig agro van me af. Niet dat dat erg was, want die casters in blood furnace zijn geen partij voor ze. Ik hield me bezig met melee mobs tanken en bij bosses kreeg ik voldoende tijd om wat agro op te bouwen, dus dat ging wel prima.
Maar heb je punten gestoken in Feral Instinct? Ik namelijk nog niet en ik heb nu al niet veel moeite. Ik denk dat met feral instinct aggro houden helemaal appeltje eitje wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hulkie schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:03:
Conclusie: dps meters zijn absoluut niet alles zeggend, maar ze kunnen wel veel nuttige info geven als je de data goed interpreteert.
Wow Web Stats is ook cool trouwens. :)

Demo van dezelfde site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Om even in te haken op het damage meter verhaal. Ik ben zelf ook een groot fan van deze add-on. Op mijn rogue vind ik het spelletje zelfs minder leuk als ik niet kan zien hoe hard ik sla ( SCT is genoeg voor solo).

Damage meters zijn zeker wel handig, mits zoals al eerder genoemd goed gebruikt.
In raids kan je mensen er zo uitpikken die helemaal niks klaarspelen. En ja, dat zijn dus de rogues, mages, hunters en locks die te weinig damage weten te doen. Of de healers die niet of amper healen. Natuurlijk moet je niet op de procent kijken, andere zaken in de gaten houden (dispellen etc.), en niet oordelen na 1 of 2 runs. Maar het zegt wel degelijk iets. Zo kwam ik er achter dat een priest weigerde te healen tijdens trashpacks omdat hij liever TV keek tijdens raids. Toen we net begonnen aan MC joinde er een lock met full tier 2. Hij eindigde vaak met dps onder de tank; hij zat altijd te bellen, was zn kind aan het verzorgen, of de hond aan het uit laten. Ook vis je zo snel de mensen eruit die een minder efficiente build hebben. Als je instances leert is het gewoon nodig dat iedereen het maximale uit zijn character haalt, dpsmeters zijn hier een ontzettend handig instrument voor.

Ook met guildies is het gewoon leuk om een wedstrijdje te houden wie de dps/ healing meter kan toppen, het is handig, en soms nodig, om mensen de mond mee te snoeren, en het is een tool om eventueel je eigen skills mee te verhogen.

En een dpser die geen rekening houdt met zijn aggro is snel dood en doet dus uberhaupt geen damage.
Bij SWstats heb je ook een leuke optie met aantal keren dood. Daar kan je dan mooi de dmg dealers uithalen die het begrip aggro niet kennen. Qua healing is het natuurlijk dikke vette bullshit. Daar op 1 staan betekend niet dat je de uber healert bent. Voor hetzelfde kan je na een whipe druk bezig zijn geweest om de geressde personen te haelen. Nuttige healing? nee, niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

In raids kan je mensen er zo uitpikken die helemaal niks klaarspelen. En ja, dat zijn dus de rogues, mages, hunters en locks die te weinig damage weten te doen.Of de healers die niet of amper healen. Natuurlijk moet je niet op de procent kijken, andere zaken in de gaten houden (dispellen etc.), en niet oordelen na 1 of 2 runs. Maar het zegt wel degelijk iets.
Als je daar dmg-meters voor nodig hebt zou ik jou niet graag als raid-leader hebben... (no offence)
Een goede raidleader heeft het in no-time door wanneer iemand niet goed meespeelt en zijn aandacht er niet bij heeft en daar komt geen damagemeter aan te pas.
Als een raidleader mij gaat beoordelen op de damage die ik doe, ben ik snel weg naar een ander guild. Wat een onzin.
Het belangrijkste binnen een raid is simpelweg teamplay. Elke class heeft sterktes en zwaktes en je krijgt de ultieme raidgroup door die zo optimaal mogelijk te combineren. En maar hóógst zelden kan het resultaat daarvan worden afgelezen aan een dmg-meter.

Het enige waar ik het echt nuttig voor vind is voor het testen en vergelijken van verschillende builds op DPS en DPM-efficientie tegen diverse soorten mobs/bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
rodie83 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:00:
[...]

Op level 63 doe ik nu standaard 9,4k armor, met 2 tankringen uit HC ramparts ga ik vol over de 11k heen. 18k haal ik dus bijlange niet. Wel nog veel attackpower en critkans/dodgekans ;)
Level 60: http://klokhuis.adsl.utwente.nl/kees/armor.png maar dat was al een tijd geleden.Tijdens het levellen loop ik rond in ~8k armor met een 2h en 12k met een shield (4k armor op dat shield).

Maargoed, tot nu toe elke instance die ik deed met de guild gedaan met prot warriors en shadowpriests, feral druids en retri paladins. Voor trash heb je 1 healer (de priest, druid of paladin), voor een boss switch de tank naar tankgear en misschien een extra healer, trash nuke je gewoon neer met zijn allen, warriors tanken bij ons in dps gear.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ImdaMned schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Bij SWstats heb je ook een leuke optie met aantal keren dood. Daar kan je dan mooi de dmg dealers uithalen die het begrip aggro niet kennen. Qua healing is het natuurlijk dikke vette bullshit. Daar op 1 staan betekend niet dat je de uber healert bent. Voor hetzelfde kan je na een whipe druk bezig zijn geweest om de geressde personen te haelen. Nuttige healing? nee, niet echt.
Out of Combat healing telt al een poosje niet meer mee. Los daarvan reset je natuurlijk vlak voor een bossfight en spam je de uitkomst vlak na de fight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

rodie83 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:03:
[...]

Maar heb je punten gestoken in Feral Instinct? Ik namelijk nog niet en ik heb nu al niet veel moeite. Ik denk dat met feral instinct aggro houden helemaal appeltje eitje wordt :)
Nee, ik heb momenteel geen punten in Feral Instinct. Ik heb overal het algemeen ook geen moeite met agro houden, maar in een guild run met overgeared ppl voor een instance is het een kwestie van rammen maar, de priest krijgt het toch wel aangehealed. In normalere omstandigheden met mensen met 'normale' equip, is agro houden geen probleem mits niemand gekke dingen doet.

Onlangs nog met een prima pug, op de mage na, in BF. De mage pullde bijna nonstop mobs, en dan niet met een low dmg spell, nee joh, pyroblast, dat schiet tenminste op. Met als gevolg dat t hele groepje richting mage ging. En dan kan ik als bear wel aoe taunt doen, maar niet elke paar minuten. Die mage werd een paar keer ge-2-shot, daarna ging ie maar weg nadat ie in een onbegrijpelijk taal had duidelijk gemaakt dat we prutsers waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:21
sabriel schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik vind het niet zo raar. Als priest ben ik zeer gehecht geraakt aan mijn 5-set trancedance bonus stat (reactive fade). Heeft zeer vaak mijn leven al gered in instances. Mob komt op je af, je krijgt een tik, reactive fade springt aan (temp less 75% agro). mob rent weg en ik kan verder healen. Geen 10sta meer op een item kan dat verbeteren.
75% less aggro? hebben ze Fade veranderd dan? volgens mij isset minus een vaste waarde aan aggro (ongeveer gelijk aan 2 flashheals, iets meer dan 1k aan aggro dus ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
SMulTiE schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:12:
[...]

Out of Combat healing telt al een poosje niet meer mee. Los daarvan reset je natuurlijk vlak voor een bossfight en spam je de uitkomst vlak na de fight.
Dat OOC healing al een tijdje niet meetelde wist ik niet. Helaas werd dat bij ons maar zelden gedaan. reset + dmg spam. Ik heb helaas nooit het genot mogen hebben om met caesartje naxx in te gaan, die was denial al gejoined om te power lvlen voordat exomna en blackraven een joint venture begonnen voor naxx : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Caesartje ;) (ga een poosje met 'm PvP-en en je weet waarom ie z'n nick zo heeft gekozen, kleine dictator is het!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Niet online
OkkE schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 10:52:
[...]

Ik weet nog niet wat ik precies voor build ga nemen, dus bedankt voor dit idee. :) Wel wat vraagjes;
1. Ik neem aan dat je Nature's Grasp heb omdat je PvP speelt?
2. Wat is de reden om geen Mark of the Wild te nemen?
3. Ik speel bijna nooit in Bear, is dan Feral Charge nog wel nuttig?

[...]

Bedankt voor de nuttige uitleg! Nu is het zo lees zijn die punten inderdaad verspilling. :) Toch ook voor jouw wat vraagjes;
1. Waarom heb je geen Tick Hide genomen?
2. Wat is de reden om geen Mark of the Wild te nemen?
3. Ik speel bijna nooit in Bear, is dan Feral Charge nog wel nuttig?
Excuses voor de late reactie ;)

1. De extra armor die je van thick hide krijgt is wat mij betreft te verwaarlozen. Het verschil tussen 10k en 11k armor is al bijna niet te merken en thick hide zal niet eens voor zo'n groot verschil van 1k armor kunnen zorgen.

2. Improved Mark of the Wild lijkt veel beter dan het is. Uitgerekend:
Armor gaat van 285 naar 385 (totaal niet boeiend, 100 armor is niks op level 60+)
Stats gaan van 12 naar 16 (ook niet interessant, 5 punten voor zo'n klein verschil, ook nog op een buff)
Res gaat van 20 naar 27 (maakt ook geen verschil uit of heel weinig)

Zoals je kan zien is maar liefst 5(!) punten opofferen voor improved mark of the wild volkomen verspilling. De buff wordt er net iets beter van maar de verschillen zijn imo zo klein dat ze nooit en te nimmer 5 punten zouden in mogen nemen. Alleen als je volledig resto speelt dan valt dit misschien te verkiezen boven furor, waar je niks aan hebt in een volledig resto speelstijl.

3. Feral charge, als je wat vaker feral speelt is onmisbaar. Tot aan de 60 en tot aan TBC speelde ik ook niet vaak beer, totdat je mobs tegenkomt die verdomde hard slaan en totdat je 1 tegen 1 PvP situaties tegenkomt. Feral charge is dan je move om mages te interrupten op een spelcast, vluchtende spelers en mobs tot stoppen te dwingen, om dichtbij hunters te kunnen komen, enzovoorts. Ook al speel je niet vaak in beervorm, het is maar 1 punt voor een enorm handige skill die je in veel verschillende situaties goed kan inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
SMulTiE schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:24:
Caesartje ;) (ga een poosje met 'm PvP-en en je weet waarom ie z'n nick zo heeft gekozen, kleine dictator is het!!!)
Zoiets had ik al gelezen op 't denial forum. Soort mini-me van saddam : )

Apart spul daar.... 20cm ;)

Om het toch on-topic te houden

Improve MotW is alleen voor raids : )

[ Voor 9% gewijzigd door ImdaMned op 24-01-2007 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 10:23
Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:10:
[...]
Als je daar dmg-meters voor nodig hebt zou ik jou niet graag als raid-leader hebben... (no offence)
Een goede raidleader heeft het in no-time door wanneer iemand niet goed meespeelt en zijn aandacht er niet bij heeft en daar komt geen damagemeter aan te pas.
Als een raidleader mij gaat beoordelen op de damage die ik doe, ben ik snel weg naar een ander guild. Wat een onzin.
Het belangrijkste binnen een raid is simpelweg teamplay. Elke class heeft sterktes en zwaktes en je krijgt de ultieme raidgroup door die zo optimaal mogelijk te combineren. En maar hóógst zelden kan het resultaat daarvan worden afgelezen aan een dmg-meter.
In de begintijd van Vael, was naast subliem tank switchen, de rogue DPS makend of brekend voor de encounter.
Ik zou het knap vinden van een raid leader als hij z'n combat log zo snel kan lezen (zonder damage meter) dat er bepaald kan worden of een rogue alleen staat te autoattacken of dat een rogue echt
voluit gaat, natuurlijk zonder aggro te krijgen.

De rogues hadden allemaal vergelijkbare gear, maar toch eindigde sommige veel lager in de meter.
Als de rogue officer dan met die persoon ging babbelen, kwam er vaak een zeer geldige reden uit. En op die manier waren uiteindelijk alle rogues in staat om vergelijkbaar te presteren.

In zo'n geval is imho een damagemeter een erg fijne tool.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
ImdaMned schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:30:
[...]

Zoiets had ik al gelezen op 't denial forum. Soort mini-me van saddam : )

Apart spul daar.... 20cm ;)

Om het toch on-topic te houden

Improve MotW is alleen voor raids : )
Mjah, ons forum wordt aardig ondergespammed ^^ Nooit geweten dat jij daar ook las though, maar gezellig hoor ;)

En idd, eigenlijk is imp MotW een ontzettende k*t-talent. 5 points voor een minimale improvement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28168

Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Het enige waar ik het echt nuttig voor vind is voor het testen en vergelijken van verschillende builds op DPS en DPM-efficientie tegen diverse soorten mobs/bosses.
No offence, maar dit slaat nergens op. Als raidleader heb je het al veel te druk met het grote plaatje om ook nog eens individueel al je 40 raidmembers in de gaten te houden qua slack gehalte. Kan merken dat je nog nooit een raid geleid hebt, dan heb je binnen 10 minuten wel door dat je daar echt compleet geen tijd en/aandacht voor over hebt. Vaak heb je niet eens tijd om zelf optimaal te spelen, laat staan dat je nog eens op 39 anderen moet gaan letten. En dan komt er nog bij dat je samenstelling de ene dag compleet anders is dan de andere.

En als een raidleader/classleader jou als mage/rogue/hunter/dps warrior/warlock niet afrekent op damage done, dan zou ik snel naar een ander guild gaan, want waarschijnlijk is het dan een incompetente prutser.

Natuurlijk zijn er altijd factoren waardoor er niet van een speler verwacht kan worden dat hij de damage meters topt, kortom, damage meters is geen absolute meter voor wel of niet slacken/goede speler zijn. Maar op lange termijn de damage meters volgen geeft absoluut wel een goede indicatie wie er wel en wie er niet l2p'ed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 17-04 12:41
ImdaMned schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:10:
[...]

Bij SW Stats kun je instellen of je alleen in-combat healing mee wilt tellen of ook OOC healing. Dan krijg je al een veel aardiger beeld. Blijft wel een feit dat je ook naar andere dingen moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:38:
[...]

Niet dat ik weet. Voor zover ik weet werkt het, zoals al werd vermeld, accuraat. Over raids kan ik nix vertellen want dat heb ik nooit gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 28168 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:35:
No offence, maar dit slaat nergens op. Als raidleader heb je het al veel te druk met het grote plaatje om ook nog eens individueel al je 40 raidmembers in de gaten te houden qua slack gehalte. Kan merken dat je nog nooit een raid geleid hebt,
:') Guess again.

Natuurlijk kan je ze nooit allemaal tegelijk in de gaten houden, maar als iemand (zoals beschreven werd) aan het telefoneren/tv kijken/met kind spelen/hond uitlaten is, dan heb ik dat écht door en daar heb ik écht geen dmg-meter voor nodig.
Zelf geen tijd om optimaal te spelen? Als je een raid leidt staat optimaal spelen aan het leiden van die raid. Dát is je pririoteit en dus is het (deels) je taak om in de gaten te hebben wie er slecht of niet optimaal speelt.
Komt nog eens bij dat je niet iedereen in de gaten hóeft te houden. Als dat wel zo is, dan zou ik eens denken om wat minder n00bs in je guild toe te laten.
En als een raidleader/classleader jou als mage/rogue/hunter/dps warrior/warlock niet afrekent op damage done, dan zou ik snel naar een ander guild gaan, want waarschijnlijk is het dan een incompetente prutser.
Veel plezier met jouw leaders dan. Liever dat jij me een incompetente prutser vind omdat ik geen dmg-meter gebruik en mensen puur op dmg afreken, dan dat ik dat wel zou doen en het guild er ook zo over zou denken.
Natuurlijk zijn er altijd factoren waardoor er niet van een speler verwacht kan worden dat hij de damage meters topt, kortom, damage meters is geen absolute meter voor wel of niet slacken/goede speler zijn.
Hey, je snapt het toch! :D :)
Maar op lange termijn de damage meters volgen geeft absoluut wel een goede indicatie wie er wel en wie er niet l2p'ed hebben.
Juist op de lange termijn heb je die meter níet nodig, omdat je ze allemaal leert kennen. Na een paar raids ken je echt je pappenheimers wel en weet je wie je in de gaten moet houden. (Wat er meestal maar een paar zijn, de rest weet prima wat ie moet doen, en hoe dat het meest efficient kan, eventueel door de class-ldr bijgestuurt.)

Edit:
Uiteraard gebruik ik zelf ook dmg-meter. Ik zeg ook niet dat je het niet moet gebruiken. Alle tools hebben hun nut. Ik agree alleen tegen het feit dat zoveel mensen zweren bij dmg-meters en verzuimen om verder te kijken dan dat, terwijl de pure dmg die iemand doet minder dan 50% uitmaakt van hoe hij/zij presteert in een raid.

[ Voor 7% gewijzigd door Whuzz op 24-01-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:56:
[...]

Daar hebben we tanks voor. De meeste casters kunnen (in combinatie met een goede tank) prima voor hun eigen agro zorgen. Daar hebben we iig geen rogues voor nodig.
Wel netjes dat je begaan bent met de party, een goede party werkt samen, maar niet doen alsof je onontbeerlijk bent...

[...]

Sheep > Sap (voornamelijk vanwege range)
Lockpicken? Leuk dat je in Org lockjes voor mensen kunt picken. In een raid volkomen oninteressant.

[...]

lol. Eerst zeggen dat we niet mogen denken dat rogues alleen voor dps zijn en vervolgens hetzelfde doen over een andere class :')

Liever 2 mages dan 2 rogues of 1 rogue en 1 mage.
- CC (sheep, snares)
- AoE
- Decursing

[...]

Damagemeter zegt he-le-maal niets.
Ik kan als ik wil in elke party op 1 staan op de DMG meter. Firemage, dmg is my game. Of ik daar de party een plezier mee doe is een heel ander verhaal. Als ik all-out ga on dmg trek ik teveel agro, en kan ik me te weinig bezig houden met croud-control en eventueel decursen.
Op nr 1 komen in de dmg meter is zo simpel. Gewoon bij elk deel dat meer dan 3 mobs tegelijk heeft niet sheepen, maar flink AoE-en. Sta ik binnen no-time op 1 en geen rogue die met zijn 1-op-1 ook maar in de buurt komt. Alleen jammer dat de healer en de tank halverwege in huilen uitbarsten en dat het zeker geen efficiente manier van teamplay is. Maar hey, dan sta ik tenminste op 1 op de dmg meter!!111oneelevenkktnxbaibbq! :Z

Zodra ik in een raid iemand over dmg-meter hoor beginnen heb ik meteen mijn twijfels bij het nut van die persoon voor onze raid. Geef mij maar iemand (ongeacht zijn class) die aan het raid-belang denkt en daar goed in is. Mag ie van mij telkens onderaan de dmg-meter komen, krijgt ie toch de voorkeur boven die ene rogue die altijd op 1 staat, maar waar je verder niets aan hebt.
Damage doen kan elke class tegenwoordig. Goede teamplay ook, alleen zijn er weinig spelers die dat goed kunnen.
Serieus, leer lezen :'), in het begin snapte ik je punt, maar het werd hoe verder hoe slechter. Ik heb helemaal niet beweerd dat ik goed heb meegespeeld omdat ik nr 1 stond. Verder boeit het me ook niet wat je ervan maakt, als je zelf maar tevreden bent ok? Val mij nu niet meer lastig door woorden in me mond te leggen terwijl je zelf niet goed leest :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 13:56
Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:01:
[...]

Serieus, leer lezen :'), in het begin snapte ik je punt, maar het werd hoe verder hoe slechter. Ik heb helemaal niet beweerd dat ik goed heb meegespeeld omdat ik nr 1 stond. Verder boeit het me ook niet wat je ervan maakt, als je zelf maar tevreden bent ok? Val mij nu niet meer lastig door woorden in me mond te leggen terwijl je zelf niet goed leest :O
1 woord : HTT-Thalan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:01: Ik heb helemaal niet beweerd dat ik goed heb meegespeeld omdat ik nr 1 stond.
Ach, gelukkig doet jouw mening er voor mij niet toe. Ik ben een rogue, en wil gewoon zoveel mogelijk dmg doen.
:?
Verder boeit het me ook niet wat je ervan maakt, als je zelf maar tevreden bent ok? Val mij nu niet meer lastig door woorden in me mond te leggen terwijl je zelf niet goed leest :O
QQ
Sorry dat ik je zo lastig val hoor! /hug

We zijn het er dus over eens dat proberen in een raid nr1 te worden op een dmg-meter niet bepaald een goede manier is om efficient te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN

RaseriaN

So much choices..

Even 3 korte vragen.

Ben / was jij een Classleader in jouw guild ?
Tot hoe ver is je guild gekomen tijdens jouw aanwezigheid (samen instances gecleared etc).
En hoe actief was je guild ?

Ik heb in een redelijk actieve guild gezeten die het oog op progressie hadden en daarvoor ook mensen in bepaalde specs wilde hebben. 15 punten def minstens, Rogue's met Combat talents, in tijden van MC/BWL leren Mages op Frost zetten enzo.

Daar werden dankzij de DamageMeters de mensen die slacken uitgevist en vervangen met mensen die WEL wilde spelen en WEL wilde meedoen aan het progressiebeeld.

Zelf was ik ClassLeader in de guild en heb destijds ook andere Rogue's geholpen om hun speelstijl te verbeteren om zo meer DPS/Damage eruit te pompen. Hun mistte bepaalde talenten of een bepaalde routine in hun spel waardoor ze hard zakte.

Maargoed, je mag het veroordelen.. ik speel liever in een guild waar je vol gas gaat en niet half gebakken speelt ;)
Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:05:
We zijn het er dus over eens dat proberen in een raid nr1 te worden op een dmg-meter niet bepaald een goede manier is om efficient te spelen :)
Nee, dat probeer jij er door heen te rammen. Maargoed, ik was dus zon damagehooker en stond ook vrij geregeld boven aan in de meters. En ik had een vrij hoge raidefficientie omdat ik amper tot niet doodging (mits de healers niet slackte , maarja die had je er al uitgefilterd omdat je met de synced SWStats goed kon zien wie wat deed...)

[ Voor 21% gewijzigd door RaseriaN op 24-01-2007 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

: / Leeft ie nog? Die kerel z'n opvatting waren echt zo krom als een varken <3

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 82860 op 24-01-2007 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:06:
[...]

: / Leeft ie nog? Die kerel z'n opvatting waren echt zo krom als een varken <3
*kuch* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 10:22
Over die dmg meters:
1) SWStats > dmg meters. Ik moet zeggen dat de laatste paar keer dat ik het vergeleek een stuk verbeterd was, maar SWStats gaf in mijn ervaring altijd veel betere metingen (hoorde ook dat Dmg meters een ~10% foutmarge heeft...).
2) Een dmg meter gebruiken is zeker wel zinnig, het is een kwestie van interpretatie, de meter op zichzelf zegt helemaal niks als je niks weet over de encounter, de rol van raidmembers, etc. Pas als je met alles rekening houdt kun je er goede uitspraken over doen, en daarmee makkelijk slackers etc aanwijzen.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:42
Had ik een hele reply geschreven om te antwoorden op Wuzz, is ie ineens weg.. :S

Het kwam hierop neer:

- Silk_Dude: great minds think alike.
- Ik zei al meteen vanaf het begin dat dps meters niet zaligmakend zijn, maar wel een zeer handige tool, mits op de goede manier gebruikt.
- Ik kan niet op 39 man letten als ik raids lead, ik let meer op het overall plaatje.
- dpsmeters geven echt wel inzicht in de prestatie van spelers
- als jij nooit afgerekend bent op dps en je vind dat dps er niet toe doet in raids dan wil ik wel eens weten wat je zoal raid/ hebt geraid. Een mage die geen dps doet in raids is een nutteloze mage, die plek kan beter naar een dpser dan. Simpelweg omdat GROFWEG 3 soorten spelers nodig hebt in raids.

1: Tanks ( klappen vangen)
2: Healers ( healen en decursen)
3: DPS ( mobs zo veel mogelijk pijn doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:05:
[...]

[...]

:?

[...]

QQ
Sorry dat ik je zo lastig val hoor! /hug

aah hoe schattig, meneer gaat selectief quoten om zijn gelijk te halen O+

Dat ik graag damage wil doen en dat ik speel om nr1 op de dmglijst te staan zijn 2 verschillende dingen. denk je ook niet?

In het geval dat je het niet snapt, waar ik helaas wel van uitga gezien je eerdere uitlatingen. Teambelang gaat bij mij altijd voor dps :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

RaseriaN schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:05:
Even 3 korte vragen.

Ben / was jij een Classleader in jouw guild ?
Tot hoe ver is je guild gekomen tijdens jouw aanwezigheid (samen instances gecleared etc).
En hoe actief was je guild ?
High-End guild, alle instances gehad, niet allemaal als leader, meesten wel.
Ik heb in een redelijk actieve guild gezeten die het oog op progressie hadden en daarvoor ook mensen in bepaalde specs wilde hebben. 15 punten def minstens, Rogue's met Combat talents, in tijden van MC/BWL leren Mages op Frost zetten enzo.
Dat doet elk high-end guild. Mijn mage ook moeten respeccen van fire naar frost toen ik er bij kwam. Een van de redenen overigens dat ik na mijn re-roll ff lekker guildloos ben. Naja, zit wel in een guild, maar niet hardcore. Gaat ook een stuk lastiger als je geen student meer bent, maar een echt leven hebt :P

Builds en speelstijlen verbeteren doe je niet in-raid. Daar neem je mensen apart voor. En DAN is dmg-meter een onontbeerlijke tool, zoals ik eerder ook al zei.
Daar werden dankzij de DamageMeters de mensen die slacken uitgevist en vervangen met mensen die WEL wilde spelen en WEL wilde meedoen aan het progressiebeeld.

Zelf was ik ClassLeader in de guild en heb destijds ook andere Rogue's geholpen om hun speelstijl te verbeteren om zo meer DPS/Damage eruit te pompen. Hun mistte bepaalde talenten of een bepaalde routine in hun spel waardoor ze hard zakte.
De slackers en n00bs pick je er zo uit. In sommige gevallen kan een dmg-meter daar wellicht bij helpen, maar ik blijf erbij dat je dat niet nodig hebt. Maar goed, that's just me.
Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:14:
aah hoe schattig, meneer gaat selectief quoten om zijn gelijk te halen O+
Ik quote gewoon wat jij gezegd hebt. Dat jij jezelf tegenspreekt kan ik niet helpen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Whuzz op 24-01-2007 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132667

"Damage doen zonder aggro krijgen is kunst" behalve voor hunters, maybe maar wel verrotte Saai =).
Ik vind het juist altijd wel leuk om een beest te offtanken lees "kiten" , in combinatie met de ranged pally taunt gaat dit heel goed ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee whuzz. wat jij doet is mijn uitspraken uit het oorspronkelijke verband halen, waardoor het anders geinterpreteerd wordt. Hoe oud ben je? Je komt echt over als een kind op mij, sorry

Nog 1x dan. Ik wil zoveel mogelijk dps doen, maar eindigen op nr1 is niet mijn prioriteit. De teamprestatie is van belang. Dat ik graag dps doe, zegt helemaal nix over mijn kwaliteiten als teamspeler. En als ik anderen met wie ik vaak samenspeel mag geloven, ben ik een goede teamplayer.

En dan heb je whuzz, die oordeelt over mij aan de hand van wat posts op GoT, met wie ik nooit samen gespeeld heb, en uitspraken uit het verband haalt om zijn gelijk te halen :)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:21:
Nee whuzz. wat jij doet is mijn uitspraken uit het oorspronkelijke verband halen, waardoor het anders geinterpreteerd wordt. Hoe oud ben je? Je komt echt over als een kind op mij, sorry
Patsen met je dmg-meter als iemand anders trots is op z'n crits is daarentegen vreselijk volwassen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Prachtig deze reactie. Quote es een stuk waar ik ging patsen? En haal het niet uit zijn verband, maar post de oorzaak ook. Mijn reden om de resultaten te posten was om die hunter ze bek te laten houden over zijn crits. En het werkte. Maarja, als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik een hekel heb aan mensen die patsen met dmg ;)

Snap je wat ik bedoel met: LEER LEZEN? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:21:
http://tweakers.net/gallery/26321
Nog 1x dan. Ik wil zoveel mogelijk dps doen, maar eindigen op nr1 is niet mijn prioriteit. De teamprestatie is van belang. Dat ik graag dps doe, zegt helemaal nix over mijn kwaliteiten als teamspeler. En als ik anderen met wie ik vaak samenspeel mag geloven, ben ik een goede teamplayer.
Dan zijn we het eens volgens mij ;) :>
Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:24:Mijn reden om de resultaten te posten was om die hunter ze bek te laten houden over zijn crits.
Iets met overkomen als een kind enzo :P

[ Voor 16% gewijzigd door Whuzz op 24-01-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37173

Vraagje , is dit nou een WOW forum , of een chatbox ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:25:
Dan zijn we het eens volgens mij ;) :>
Dat denk ik ook, jammer dat het zo moet om daar achter te komen, maargoed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Heeft iemand al gespeeld met de laatste patch? Is CS echt helemaal van de GCD af??
En hoe bevalt de nieuwe manashield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23
Jongens jongens. wat zijn we weer lekker volwassen tegenover elkaar bezig. Dat de een het leukt vind om zich rot te damagen om bovenaan de damagemeter te staan wil nog niet zeggen dat iedereen dat moet. De ander kickt weer op dikke crits op monster. En weer een ander speelt gewoon voor de fun en maakt hem verder helemaal niks uit hoeveel damage ie doet, zolang ie maar de strijd overleeft.

Dus zullen we nu weer gewoon over WoW gaan praten ipv elkaar af te maken :).

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
Anoniem: 37173 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:25:
Vraagje , is dit nou een WOW forum , of een chatbox ???
Ach, hierbij werd het nut van dmgmeters besproken en telijk werd de status van degenen die voor en tegen waren even meegenomen en beoordeeld om de diverse meningen wat belang toe te dichten. Niets aan de hand hoor, Terr/Fuelke gaat normaal gesproken wat modden en wat modbreakjes maken en we gaan weer rustig door. Alhoewel ik denk dat er niet gemod te worden, dit waren bijzonder nette flames : )

amagad !!! 't grote wow topic word volwassen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Katala schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:39:
Necrosis werkt echt bijna helemaal foutloos voor mij hoor. In het begin van 2.0.1 patch was dat nog niet zo, en dan valt meteen op hoe afhankelijk je bent van die mod. Het enige dat niet werkt is Fel Armor, op zich niet zo gek aangezien dat een TBC skill is :) Wacht wel op een nieuwe versie waarin dit opgelost is!
Afhankelijk van een paar buttons?

Ik gebruik sowieso DoTimer voor timers (werkt veel beter dan necrosis in dat opzicht).

Wat er dan van necrosis overblijft zijn alleen een paar vreemd ingedeelde, niet instelbare en soms buggy buttons. Daar gebruik ik dan wel een custom bar/button mod voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147287

Pharalax, Paladin op AD in The Flaming Ruby, ik lees de GoT forums erg veel, maar ik post nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-04 11:40
Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:27:
Heeft iemand al gespeeld met de laatste patch? Is CS echt helemaal van de GCD af??
En hoe bevalt de nieuwe manashield?
Jup, kan weer vrij healers pesten met CS :9~ ,

over mana shield moet ik zelf ook nog even testen in een paar duels, maar je moet het gewoon zien als een ice barrier die 1100(1660) mana kost, het kan je leven redden tegen casters maar ik zou het niet meer als 1 keer gebruiken.(kheb ook de rank12 gloves dus bij kom er nog eens damage absorb bij, zo'n 560 mana extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-04 13:45

Snuffel

Vroem!

Rakkerzero schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:28:
....

Dus zullen we nu weer gewoon over WoW gaan praten ipv elkaar af te maken :).
Tenzij je Horde speelt, dan maak ik je toch wel af :P

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ImdaMned schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Ach, hierbij werd het nut van dmgmeters besproken en telijk werd de status van degenen die voor en tegen waren even meegenomen en beoordeeld om de diverse meningen wat belang toe te dichten. Niets ande hand hoor, terr gaat normaal gesproken wat modden en wat modbreakjes maken en we gaan weer rustig door. Alhoewel ik denk dat er niet gemod te worden, dit waren bijzonder nette flames : )

amagad !!! 't grote wow topic word volwassen 8)
Vind je? In de 101 WoW-topics is het onderwerp al 202 keer besproken volgens mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verxx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:37:
[...]

Jup, kan weer vrij healers pesten met CS :9~ ,
\o/

En terecht. Was een achterlijke nerf.
over mana shield moet ik zelf ook nog even testen in een paar duels, maar je moet het gewoon zien als een ice barrier die 1100(1660) mana kost, het kan je leven redden tegen casters maar ik zou het niet meer als 1 keer gebruiken.(kheb ook de rank12 gloves dus bij kom er nog eens damage absorb bij, zo'n 560 mana extra)
Tja, manashield blijft natuurlijk een last resort in de meeste gevallen, maar als dat het laatste is dat nog je leven kan redden... je moet toch wat he?
Absorbt het nu ook DoT dmg? Oftewel, kan ik vanaf nu een lock killen zonder zelf 10 seconden later alsnog dood neer te vallen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:41:
[...]
Absorbt het nu ook DoT dmg? Oftewel, kan ik vanaf nu een lock killen zonder zelf 10 seconden later alsnog dood neer te vallen? 8)7
Ja, alle damage(behalve val damage maar daar hebben we toch blink voor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verxx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:45:
Ja, alle damage(behalve val damage maar daar hebben we toch blink voor ;) )
Mage springt van een cliff af, cast slowfall. Crap, geen light feathers. Vlak voor je de grond raakt cast je blink, maar blink lagt en je klapt vol op de grond. Maar je hebt mazzel, je overleeft het... ternauwernood. Dan bugged je blink alsnog en ga je 10 meter de lucht in, inplaats van vooruit, klapt weer op de grond en bent dood.

Blink? Don't get me started... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viggen
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Altijd grappig om te lezen, de zeer regelmatig terugkerende discussie over dps(meters)... :P

Je pikt meestal de rogues er zo tussenuit btw ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://forums.wow-europe....l?topicId=118401886&sid=1

Rofl _o_
Iemand had duidelijk tijd over :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Bosmonster schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Ik gebruik sowieso DoTimer voor timers (werkt veel beter dan necrosis in dat opzicht).

Wat er dan van necrosis overblijft zijn alleen een paar vreemd ingedeelde, niet instelbare en soms buggy buttons. Daar gebruik ik dan wel een custom bar/button mod voor.
Ik gebruik Necrosis ook alleen maar voor de buttons en de shardcounter. :)

(en Chronometer is mij beter bevallen dan DoTimer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03 12:52
Bosmonster schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Ja afhankelijk van buttons, ik heb bijv nergens een shortcut naar demon spells, die kon ik dus uit m'n spellboek gaan zoeken toen Necrosis niet werkte. Dit is geen ramp op zich, maar t is toch minder prettig :)

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 16:28

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Anoniem: 85443 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:24:
Prachtig deze reactie. Quote es een stuk waar ik ging patsen? En haal het niet uit zijn verband, maar post de oorzaak ook. Mijn reden om de resultaten te posten was om die hunter ze bek te laten houden over zijn crits. En het werkte. Maarja, als je goed gelezen had, dan had je gezien dat ik een hekel heb aan mensen die patsen met dmg ;)

Snap je wat ik bedoel met: LEER LEZEN? :)
Als je doel NIET was om te patsen, dan had je toch niet op trotse toon in geuren en kleuren verteld hoe je iemand in een instance "zijn bek hebt laten houden over zijn crits" door met je dmg stats te zwaaien? Houd het dan lekker voor jezelf... :/

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SnoeiKoei schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Als je doel NIET was om te patsen, dan had je toch niet op trotse toon in geuren en kleuren verteld hoe je iemand in een instance "zijn bek hebt laten houden over zijn crits" door met je dmg stats te zwaaien? Houd het dan lekker voor jezelf... :/
Want? Omdat er dan een zekere snoeikoei is die denkt dat ik ermee wil patsen? Alsjeblieft man :')
En er stond trouwens ook bij dat ik het grappig vond -> wederom: LEER LEZEN :D
vet trouwens dat jij de toonzetting ook hebt kunnen waarnemen, jij hebt vast een supercomputer _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 85443 op 24-01-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
Whuzz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Mage springt van een cliff af, cast slowfall. Crap, geen light feathers. Vlak voor je de grond raakt cast je blink, maar blink lagt en je klapt vol op de grond. Maar je hebt mazzel, je overleeft het... ternauwernood. Dan bugged je blink alsnog en ga je 10 meter de lucht in, inplaats van vooruit, klapt weer op de grond en bent dood.

Blink? Don't get me started... ;)
Light feathers zat joh :P, ik koop ze altijd in crossroads de low lvl's zijn er meestal wel blij mee
(1g stack ) en inderdaad Blink, dont get me started. Als ze 1 spell zouden moeten fixen is dat het wel |:( Tis gewoon een ramp als je in de buurt van iets hoger terrein of een brug over wil blinken. Je hebt 3 keuzes :P ; 1 Je blinkt achteruit. 2 Je blijft op precies dezelfde plek staan 3 Je zakt door de grond heen :|. Damn ben ik toch weer begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27963

Die was wel erg goed idd :)

Wat betreft raidleading:
Wij splitsen de specifieke taken uit onder erg veel spelers, zo heeft elke class een classleader én een second-in-command, beide in officer-channel, zodat er (bijna) altijd een classleader aanwezig is voor elke class. De daadwerkelijke raidleader wordt "gekozen" bij raidstart en de leidt dan ook alleen. Lootdistribution, puller, en whatevermore wordt door andere officers (of soms ook non-officers) gedaan.
Daarbij proberen we taken te roteren (vooral raidleading/pulling/group-setups) zodat meer ppl weten hoe het moet zodat we nooit afhankelijk zijn van de aanwezigheid van 1 persoon.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Slow-chat, one-liners, offtopic posts, en flames horen niet in dit topic thuis!