Steorn: hebben ze gelijk?

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 29.472 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verder zie ik helaas nog geen enkel iets op de livestreams wat ook maar enigszins lijkt op een Orbo, er is niet veel veranderd in vergelijking met gisteren. Ik hoop dat er verder op de dag nog enige duidelijkheid verschaft gaat worden.

[ Voor 63% gewijzigd door Opi op 06-07-2007 11:31 . Reden: Oorspronkelijk post is verwijderd. Reactie hierop ook ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:41

Dido

heforshe

ChaosR: ik begrijp dat ik dus niet mag zeggen "als ik een bal laat vallen valt hij nooit omhoog, want er is een theorie die zegt dat hij naar beneden valt"?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

ChaosR schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:18:
Ik probeerde uit te leggen dat een theorie eerst een theorie moet zijn. En die theorie blijft een theorie totdat het tegendeel bewezen is, blijft deze theorie geldig. Wat betekent dat je niet mag zeggen: een PM kan nooit werken omdat er een theorie is over de behoud van energie.

Wat ook betekent dat jouw opmerking niet opgaat, Lennart, want er is geen theorie over "Kabouters en elfen bestaan, maar worden onzichtbaar zodra er mensen in de buurt komen.", dat is een aanname (van jou). Het is dus eerst het een, en dan het ander, ik heb nooit gezegt dat elke opmerking gelijk een theorie is.
Dat hoef je niet te zeggen: dat is gewoon zo ;).

Het woord theorie heeft een aantal verschillende betekenissen en de betekenis van theorie in "het is mijn theorie dat het verdwijnen van de kaas uit mijn koelkast aan een inbreker te wijten is" is heel anders dan de betekenis van theorie in "de mensheid heeft een theorie van de zwaartekracht". Wij bedoelen theorie in de strikte wetenschappelijke betekenis: iets is pas een wetenschappelijke theorie, als het bepaalde verschijnselen op verifieerbare / falsificeerbare wijze beschrijft (goed, dat is een noodzakelijke noch een voldoende voorwaarde, maar voor de praktische doeleinden van deze discussie is het een prima definitie).
Dido schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 10:48:
Sterker nog: zwaartekrachtstheorie stelt dat wij en de aarde elkaar aantrekken. Dat is prima te falsifieren: toon 1 situatie aan die niet beschreven wordt door de theorie. Simpel gezegd: een appel die omhoog valt. Kun je dat? Mooi, zwaartekracht onderuit gehaald.
Sterker nog: de zwaartekrachtstheorie stelt dat voorwerpen met massa een aantrekkingskracht op elkaar uitoefenen. Dat is te verifieren door de invloed van planeten op elkaar te bekijken, de invloed van planeten op menselijke objecten (de appel op aarde, de maan- en Marslanders en satellieten die de versnelling van Jupiter gebruiken) en, in laboratoriumomstandigheden, door de aantrekkingskracht tussen twee voorwerpen te meten.

Natuurlijk, je kan niet bewijzen dat er geen onzichtbare kaboutertjes zijn die ons tegen de aarde drukken. Maar de zwaartekrachtstheorie is universeel, simpel, vereist geen extra aannamen en verklaart meer dan de kabouters, omdat de gevolgen ook op andere situaties toepasbaar zijn.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
Ik weet dat de zwaartekracht te verifieren is, en dat je vervolgens met Occam's razor de kabouter te lijf kunt gaan, maar ik reageerde op een opmerking dat "het tegendeel" niet te bewijzen was. Da's falsificatie, dus vandaar mijn voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiounking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dido schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:30:
ChaosR: ik begrijp dat ik dus niet mag zeggen "als ik een bal laat vallen valt hij nooit omhoog, want er is een theorie die zegt dat hij naar beneden valt"?
Je mag niet, als ik zeg dat ik een machine heb die er voor zorgt dat de zwaartekracht omkeert, dus een bal omhoog laat *vallen*, zeggen dat dat niet kan omdat een bal _altijd_ omlaag valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totdat iedereen zonder één enkele uitzondering er in dit forum100% van overtuigt is dat Steorns claim waar is -door een gepubliceert wetenschappelijk rapport van de onderzoekers, of zo nodig omdat de uitvinding in de winkel te koop is- zal niemand hier meer iets van mij horen. En als dat betekend dat ik hier nooit meer iets zal schrijven, het zij zo. Daar geef ik m'n woord op.

Dit is m'n laatste woord:

Jongens, geef jezelf een schouderklopje voor de moeite die je gedaan hebt om mij voor een pijnlijke teleurstelling te behoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxiounking
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Totdat iedereen hier 100% overtuigt is dat er onzichtbare kabouters zijn die ons op de grond duwen, zal ik hier moeten blijven.

sorry, dat moest, veel geluk met, whatever.

Nee serieus, ik van van _niks_ 100% zeker, en zelfs van dat ben ik niet zeker, dus, ik denk dat je nog wel lang wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

ChaosR schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:11:
Je mag niet, als ik zeg dat ik een machine heb die er voor zorgt dat de zwaartekracht omkeert, dus een bal omhoog laat *vallen*, zeggen dat dat niet kan omdat een bal _altijd_ omlaag valt.
En wie gaat me tegenhouden?

Lijkt het je niet een heel stuk redelijker dat je me dan eerst maar eens die omhoogvalledne bal laat zien, voordat jij gaat besluiten wat ik mag zeggen, en voordat we een discussie beginnen waarom de zwaartekracht overboord gezet moet worden? Zonder dat jij me die bal laat zien behoud ik me het recht voor te zeggen dat je uit je nek lult. En dat doe ik inderdaad op grond van een voorlopig nog steeds niet onderuitgehaalde theorie die zegt dat die bal altijd naar beneden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:27
De demonstratie is voor onbepaalde tijd uitgesteld: http://www.steorn.com/for...ionID=58763&page=1#Item_0

Told you so! ;)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39

The End

!Beginning

Wat een oplichters zeg. Als die enorme hitte van die lampen zo'n probleem vormt, dan zet je ze toch uit? (Of draai er een paar spaarlampen in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 12:22:
Totdat iedereen zonder één enkele uitzondering er in dit forum100% van overtuigt is dat Steorns claim waar is -door een gepubliceert wetenschappelijk rapport van de onderzoekers, of zo nodig omdat de uitvinding in de winkel te koop is- zal niemand hier meer iets van mij horen. En als dat betekend dat ik hier nooit meer iets zal schrijven, het zij zo. Daar geef ik m'n woord op.

Dit is m'n laatste woord:

Jongens, geef jezelf een schouderklopje voor de moeite die je gedaan hebt om mij voor een pijnlijke teleurstelling te behoeden.
Doe niet zo slachtofferig!

In een goede discussie mag je het radicaal met elkaar oneens zijn, maar dat betekend niet dat je niet meer met elkaar verder hoeft. Je mag best overtuigd zijn dat het werkt, maar ga niet dit soort dingen lopen roepen als de rest het met je oneens is. Ook al kom je uit de toekomst met een teletijdmachine van Steorn en heb je recht van spreken (maar ja, tijdreizen: niet het verleden veranderen) dan nog heeft iedereen zijn eigen mening. En we zijn het niet met elkaar eens maar discussieren wel met elkaar zonder elkaar weg te kijken.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:31

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Fiksu_Vekotin (een van de reacties) verwoord het mooi.
For a while there I actually thought they were going to show us something. But I guess there is nothing to show. My Steorn credibility-o-meter just went from 2% to a round 0%. If Mike says it works I'll up it back to 2% . If Mike says he never got to see it, I'll stop wasting my time with this hoax. (Actually I'll stop wasting my time with it in a few days anyway because of non-Steorn related stuff)
Het was al erg twijfelachtig, maar dat het niet werkt, de lamp het probleem zou zijn en dat ze geen reserveversie(s) hebben van het apparaat maakt het eigenlijk 0% geloofwaardig meer. Hoe gaat dit apparaat ooit echt worden gebruikt als toepassing?

Maar goed, het enige wat we hebben gezien is een stuk plastic wiel met een zwart rond iets aan één kant. Voor de rest is Steorn nu denk ik geschiedenis...

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Wat zei ik. ;)

Deze wordt vast ook weer weggemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Camera 4: actie (de ‘persconferentie’ ;))

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
ik vindt het wel erg triest inderdaad deze manier van "demonstreren" ik had er helaas altijd al een zwaar hoofd in (ookal wilde ik het graag geloven) en als ze dan echt deze toevalliger wijze niet kunnen laten werken doordat de hitte van de lampen (Die helemaal in het plafond zitten voor zover ik kan zien dus dat moeten wel hele hete lampen zijn) hadden ze in ieder geval wat videomateriaal van die werkende versie in het "lab" kunnen laten zien, maar daar hebben ze natuurlijk geen materiaal van want er is gewoon geen werkende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.steorn.com/news/releases/?id=1001
Steorn announcement: Kinetica Demonstration

Further to Steorn’s announcement yesterday (5th July) regarding the technical difficulties experienced during the installation of its “Orbo” technology at the Kinentica Museum in London, Steorn has decided to postpone the demonstration until further notice.

Sean McCarthy CEO stated that “technical problems arose during the installation of the demonstration unit in the display case on Wednesday evening. These problems were primarily due to excessive heat from the lighting in the main display area. Attempts to replace those parts affected by the heat led to further failures and as a result we have to postpone the public demonstration until a future date.”

He continued that “we apologise for the inconvenience caused to all the people who had made arrangements to visit the demonstration or were planning on viewing the demonstration online.”

Over the next few weeks the company will explore alternative dates for the public demonstration.
Ik ruik iets...... :P

Afwachten. Ik hou het topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Lennart,
je noopt me ertoe toch nog even iets uit te leggen. Oprecht bedankt voor je medeleven. Maar gelukkig voel ik me prima. De dingen die over mij gezegd zijn raken me niet omdat ik weet wie ik ben. Dus dat is de reden niet voor mijn afhaken. De énige reden is dat ik niets kan inbrengen om iemand hier nog enige hoop te geven dat het tóch over iets legitiems gaat. Het enige wat ik heb is m'n intuïtie, en die zegt me dat Steorn geen wrede oplichters zijn. Want dat zouden ze zeker zijn als ze de mensen die van de dorst en de honger sterven loze beloften zouden doen. Maar zelfs nu met dit debacle van de demonstratie geloof ik nog steeds dat ze niet liegen wanneer ze volhouden dat ze echt hebben wat ze beweren. Maar ik begrijp ook dat intuïtie geen argument voor jullie is, en dat is o.k. Verder wil ik jullie tijd niet vullen met welles/nietes spelletjes. Jullie kunnen eindeloos argumenten aanvoeren over wat de tot nu toe bekende natuurwetten zijn, en dan kan ik weer zeggen dat net zoals gedurende een paar honderd jaar iedereen dacht dat Newtons wetten het laatste woord waren, het tegenwoordige laatste woord ook wel zal veranderen. Want het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat deze keer onze visie van hoe de dingen zijn van nu af aan voor altijd ongewijzigd zal blijven, en dat er over honderd jaar nog net zo over wat we nu kennen gedacht zal worden.
Ik schrijf dit niet om hier weer over te gaan discusiëren. Dat heeft totaal geen zin. Ik wacht gewoon rustig af wat er verder nog gebeurt, en of er verder nog wel wat gebeurt. En dan zie ik wel weer verder.
Bedankt voor je interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hè guys, huur ff een hotelletje ofzo (of handel dit iig af via DM). Dat zwevende gezever van de afgelopen pagina's mag wel eens over zijn hier. Thanks.

Wat me verder verbaast is dat er al een ander bedrijf is die werkende 'Orbo's' verhuurt (is al eerder langsgekomen hier, zal zo even de URL terugzoeken) en dat nog niemand zo'n ding eens aan een grondig onderzoek heeft onderworpen - in ieder geval niet dat ik weet. Oké, die units waren nogal prijzig maar ze zijn wel beschikbaar (of dat bedrijf is niet meer dan een internetpagina, dat kan ook, maar daar heb ik ook geen aanwijzingen voor gezien).

Edit: dat zijn dus Perendev-motoren. Vanaf zo'n €20.000 heb je zo'n dingetje bij je thuis staan. Volgens sommigen een hoax (zie: Punksmurf in "Steorn: hebben ze gelijk?"), maar dat gaat niet in op de feitelijke machine, maar vnl. op de website en links er naar toe. Dat zegt natuurlijk niet zo veel; als ik op de website af moet gaan zou ik Steorn als een compleet bonafide bedrijf inschatten terwijl hun claims net zo ongeloofwaardig zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Punksmurf op 06-07-2007 20:13 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat niemand hun gelooft van die perendev motoren heeft vooral hier mee te maken. (naar beneden scrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Ja, dat ze die dingen op hun site hebben staan daar begrijp ik ook niks van...

[ Voor 4% gewijzigd door Punksmurf op 06-07-2007 20:54 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

dat ding moet ergens energie uit onttrekken, mijn denkraam kan iig geen machine (vooral mechanisch) voor zich zien die "uit zich zelf" energie maakt..

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de persconverentie waarin Sean uitlegt dat het demonstratiemodel 4 uur had gewerk in een werkplaats boven in het museum waar ze het in elkaar hadden gezet, maar dat toen het ze het beneden in het demonstratiezaaltje lieten draaien ze opmerkten dat de omwentelingen langzamer waren geworden. Het bleek dat de horlogelagertjes die ze voor dit modelletje hadden gebruikt gebroken waren.
Hij wilde geen datum voor een volgende demonstratie geven voordat ze een model hebben waarvan ze zeker zijn dat het zonder problemen zal funcioneren. Zelf wilde hij dat de ingenieurs in 3 dagen een nieuw model zouden maken, maar die zeiden dat 3 dagen te weinig tijd was.

Mijn indruk en gevoel is dat het waar is wat Sean zegt. Maar dat moet uiteraard ieder voor zichzelf uitmaken.

http://freeenergytracker.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Tja, voor zover ik nog een sprankje hoop had is deze nu ook vervlogen. Je mag van een firma die beweert gratis energie voor de wereld te kunnen maken toch wel verwachten dat ze een demonstratie op poten kunnen zetten. Het is niet alsof ze de omstandigheden van tevoren niet kenden of dat ze te weinig tijd hebben ofzo.

Ze nemen drie machines mee en krijgen het niet voor elkaar er ééntje te laten werken waar publiek bij is. De machines zijn daarnaast gemaakt met behulp van horlogetandwielen waarvan iedere scholier weet dat ze niet gemaakt zijn om lasten groter dan een uurwerk aan te drijven.

Ik ga af op mijn verstand; dit wordt nooit wat.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Modbreak:Er zijn opnieuw een aantal berichten verwijderd. Voor een eventuele discussie over de zin en onzin van de wetenschappelijke methode kan een nieuw topic geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Mr_Atheist schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:15:
De machines zijn daarnaast gemaakt met behulp van horlogetandwielen waarvan iedere scholier weet dat ze niet gemaakt zijn om lasten groter dan een uurwerk aan te drijven.
Het gaat ook niet om de lasten, maar om het principe van energiewinst.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

mace

Sapere Aude

Ik vraag me niet eens af of ze wel gelijk hebben, dat hebben ze niet namelijk, ik ben meer geïnteresseerd in of zij het zelf allemaal wel geloven.

Dit hele zaakje stinkt naar een honeypot voor goedgelovige investeerders.
Vervolgens koop je wat magneetjes en plastic en rommel, en pruts je wat in elkaar en dan blijkt het toch niet te werken uiteindelijk, jammer zeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Eusebius schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 22:03:
[...]

Het gaat ook niet om de lasten, maar om het principe van energiewinst.
Dan gaat het dus wel degelijk om de lasten. Je rendement (ook al is het zogenaamd groter dan 100%) gaat natuurlijk wel flink naar beneden als je 90% van je "energiewinst" in je tandwielen verliest. Daarnaast, wat heb je aan een energieproducerende machine als het ding na 4 uur draaien al nieuwe tandwielen nodig heeft. Dat gaat allemaal ten koste van je energiewinst. De machine kan in 4 uur niet eens genoeg energie opwekken om de monteur de verbrandingsmotor zijn bestelauto te laten starten!

Het is wel begrijpelijk dat ze overbrengingen efficient en klein willen houden, maar blijkbaar zijn ze er in de lange tijd dat ze nu al aan het klooien zijn niet in geslaagd de basis van het vermeende systeem op orde te krijgen. Ik noem dat amateuristisch en gezien de claims nogal verdacht.

[ Voor 17% gewijzigd door 0rbit op 07-07-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat Steorn er zelf in gelooft lijkt wel waarschijnlijk. Hier een video gemaakt door een van de studenten van University College Dublin waar Sean een lange beschrijving geeft over de wetenschappelijke reden waarom Orbo werkt. Of we hem geloven of niet is ieders eigen zaak. Maar dat hij door zoveel poespas zou gaan enkel om een klas studenten te bedotten -dus zonder dat hij er zelf in gelooft- lijkt me niet logies. Als hij zou denken dat het niet waar is, weet hij ook dat ze er uiteindelijk toch achter zullen komen, en dat het dan enkel een grote afgang voor hem zal betekenen.
Daar heeft hij niets aan.
http://www.youtube.com/wa...d8p4&mode=related&search=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Interessanter is natuurlijk, zoals dat wel vaker voorkomt bij verhalen als deze, Carl Tilley bijvoorbeeld, de eventuele aanleiding kan heel goed Pseudologia Fantastica zijn. Het is namelijk niet ondenkbaar dat hij (Sean) zijn personeel alleen in delen heeft ingelicht, onder het mom van need to know. Als er onafhankelijk van elkaar delen worden samengesteld, en daarna er maar 1 is die beweert van die losse onderdelen een werkend apparaat samen te kunnen stellen, who knows, misschien is het wel een grote egotrip van een man die niet beseft dat hij liegt. En dat dus ook nooit zal kunnen toegeven.
Ik bedoel als jij voor Steorn werkt, en je kunt bewijzen, om je baan en je zelfvertrouwen te redden dat de Orbo werkt, waarom niet? Een camera is tegenwoordig alom aanwezig, bijna elke telefoon heeft er een, en toch is er niets gelekt? Geen schimmige foto, geen vage video, niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killer, interesant. Helaas kan ik er geen oordeel over vellen. Maar wat denk je hier van:
Sean zei dat ze drie demo-modelletjes hadden. Elk had twee horlogelagertjes (bearings). Dus 6 in totaal. Die gaan normaal heel lang mee, zei hij. Want het asje is van diamant. Dat ze lang meegaan is waar in horloges. Maar hier ging het om een dik perspex wielje met magneetjes. Behoorlijk zwaar voor horlogelagertjes, zoals Mr. Atheist al opmerkte (al begreep hij dat het over tandwieltjes ging). Verder zei Sean dat toen ze probeerden het gebroken lagertje te vervangen met andere uit de andere modelletjes, ze er een rotzooitje van maakten. Ze braken de lagertjes een voor een. Uiteraard werkten ze niet in kalmte in hun met alle gereedschap uitgeruste lab. Er was haast bij zo kort voor de opening, en met zulke minuscule onderdeeltjes werken is dan wel heel delicaat. In totaal; een misberekening in het ontwerp, en in het museum een geklungel. Dit als het verhaal waar is.
Maar als je naar de afbeeldingen kijkt van hun andere -metalen- modellen, die zien er professioneel gemaakt uit. Dus ze kunnen het wel.
Sean zei dat ze dan wel niet al in drie dagen -zoals hij wilde- terug zouden zijn, maar noemde aan het eind van z'n gesprek een week.
O.k., even logies denken nu. Als het waar zou zijn dat de modelletjes goed werkten, dan hoeven ze alleen maar stevigere lagertjes te maken of te vinden en erin te zetten. Dat kan nooit lang duren. Dus als het verhaal klopt, moeten ze vrij snel in staat zijn een succesvolle demonstratie te geven. En de demonstratie moet weer met perspex zijn, en iedereen moet alle meetapparatuur mogen gebruiken die hij maar wil. Anders zijn ze zo verdacht dat ze beter geen demo hadden kunnen geven.
Ze kunen niet blijven falen, want dan krijgen ze serieuse problemen met de investeerders. Die zullen al hun geld opeisen en ze zo nodig voor de rechtbank slepen. Dan gaan ze failliet.
Conclusie: het duurt niet lang meer of ik zal moeten toegeven dat ik me bij de neus heb laten nemen. Of jij zal verbaasd maar blij net zo staan te springen als ik. Welk van de twee dingen er ook gebeurt, het ziet er naar uit dat we ons allemaal vrij snel met iets leukers kunnen bezighouden dan hier te posten over het wel of niet bonafide zijn van Steorn. Kan eigenlijk nu al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je je als leek moet gaan bemoeien met details als lagertjes in een apparaatje, dan ben je wel erg ver aan't gaan in een reden zoeken om je hoop in de werking van het ding te versterken, als je het mij vraagt. Wat is er mis met gewoon afwachten? Het mag inmiddels duidelijk zijn dat je hier niemand meer gaat overtuigen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een persoonlijk nieuwtje:

Ik wilde net €1000 in Orbo investeren (2/3 van m'n spaarcentjes). Kom ik dit tegen:

Investor Relations
Steorn is a private limited Irish company. Shares in the company are not publicly traded. Due to the contentious nature of our technology claim the company made a decision that during the process of validation we would seek no further funding.

Ik kan m'n geld niet eens aan ze kwijt! http://www.steorn.com/about/investor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:19:

Ik wilde net €1000 in Orbo investeren (2/3 van m'n spaarcentjes). Kom ik dit tegen:

Investor Relations
Steorn is a private limited Irish company. Shares in the company are not publicly traded. Due to the contentious nature of our technology claim the company made a decision that during the process of validation we would seek no further funding.

Ik kan m'n geld niet eens aan ze kwijt! http://www.steorn.com/about/investor/
Ik kan me best voorstellen dat je erg enthousiast bent over dit gebeuren, maar mag ik je alsjeblieft afraden om 2/3 van je spaarcenten er in te stoppen? Het hele feit dat er verdenkingen zijn over de echtheid van hun claims schrikt mij al af. Ik zou zelf niks investeren in een bedrijf wat ook maar een beetje onbetrouwbaar overkomt.

Het is jouw geld, en je kan het niet eens aan ze kwijt, maar ik wilde het toch even zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:19:

Ik wilde net €1000 in Orbo investeren (2/3 van m'n spaarcentjes).
Dude :|

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
MaCe1337 schreef op zondag 08 juli 2007 @ 11:40:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat je erg enthousiast bent over dit gebeuren, maar mag ik je alsjeblieft afraden om 2/3 van je spaarcenten er in te stoppen? Het hele feit dat er verdenkingen zijn over de echtheid van hun claims schrikt mij al af. Ik zou zelf niks investeren in een bedrijf wat ook maar een beetje onbetrouwbaar overkomt.

Het is jouw geld, en je kan het niet eens aan ze kwijt, maar ik wilde het toch even zeggen.
Gezien Lode's postverleden in dit topic gelooft hij er wel in. Dus in die zin kan ik Lode wel volgen. Maar elke econoom zal je adviseren om een zo groot relatief deel nooit in een risisco-object te belegen, hoe je er ook in gelooft! Kijk, als het nu 10% was, dan was het was anders. Zelfs iemand met véél geld en veel vertrouwen zal nooit 2/3 van zijn spaargeld investeren, maar een deel daarvan. Geld moet je spreiden! Niet alleen omdat Steorn ongelijk kan hebben, maar hun gebouw kan afbranden, het geld kan door een malafide medewerker gestolen worden etc. Dan ben je wel je investering kwijt.

Beleg dan liever in Google ofzo (en ook weer niet meer dan 10%). Daar verwachten ze rendementen van 30% (al vraag ik mij af hoe lang ... de koerst van Google gaat imho binnenkort afvlakken. Maar ja, Dit is WL en niet WI)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 08:47
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 03:58:
Verder zei Sean dat toen ze probeerden het gebroken lagertje te vervangen met andere uit de andere modelletjes, ze er een rotzooitje van maakten. Ze braken de lagertjes een voor een. Uiteraard werkten ze niet in kalmte in hun met alle gereedschap uitgeruste lab. Er was haast bij zo kort voor de opening, en met zulke minuscule onderdeeltjes werken is dan wel heel delicaat. In totaal; een misberekening in het ontwerp, en in het museum een geklungel. Dit als het verhaal waar is.
Waarom zou je onderdelen uit een ander model gaan halen als je gewoon dat andere model kan showen ? Beetje wazig. Ze hadden niets meer dus konden ze gewoon een ander model showen, zelfs als dit kleiner of er anders uit zag.

BTW: je denkt wel vaak aan logeren he! zal wel door de vakantie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor jullie advies niet 2/3 van m'n beetje geld in Orbo te investeren, of niet alles. Ik zag het als een weddenschap; hoe meer je wedt hoe meer je kan verliezen, maar als je wint heb je wel de jackpot. Overigens kan geld me weinig schelen, anders zou ik wel meer hebben, zoals vroeger toen het me nog wel intereseerde. Maar ik denk dat ik deze plotselinge 'inspiratie' kreeg om m'n eventuele idee Steorn=Geldwolven uit te bannen. En in jullie ook.
Het idee van Killer (http://en.wikipedia.org/wiki/Pseudologia_fantastica) kan alleen werken als de ingenieurs niet samen tegelijkertijd aan het project zouden werken, maar enkel apart van elkaar elk aan zijn voor de ander onbekende stukje. Niet erg practisch, en daarom ook niet waarschijnlijk. Toch Killer?
Een hoax dan? Er zijn naar verhouding maar heel weinig mensen die ooit van Orbo hebben gehoord. En onder dat handjevol gelooft maar 00.01% er in. Op dit forum ben ik mogelijk de enige hard core gelover. Zou Steorn dan om die op de hele wereld in totaal 50 mensen te hoaxen zoveel geld en werk investeren?
Ik weet dat dit niet wetenschappelijk is, al is Logica wel een balangrijk onderdeel van de Filosofie.
Tollereer me dan maar als klein tegenballastje, anders helt het schip wel heel erg naar een kant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik denk dat je een vertekend beeld hebt omdat je hier op W&L bent.
Mensen geloven de meeste bizarre onzin en betalen daar ook moeiteloos grote sommen geld voor.
Het gaat zelfs zo ver dat notoire oplichters als Uri Geller die zelfs voor de camera ontmaskerd zijn, nog steeds op handen worden gedragen.
Je hoeft geen medelijden met steorn te hebben je bent niet uniek en hun rekening zal aardig wat duiten bevatten (je bent unieker als je tegenwoordig je gezonde verstand gebruikt ipv mee te gaan met een ingeving of de waan van de dag denk ik wel eens ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Doet mij hard denken aan een andere "oplichterij".

Siemens deed een project een TGV-treinen van Internet-verbindingen te voorzien en ze hebben aan apparaat nodig dat Internet via GPRS, satelliet,... kan ontvangen en delen in de trein. Dus volgens hen hebben ze speciale technologieën nodig en vonden een bedrijfje met veel marketing/patenten-zooi dat het boeltje wilt regelen. Dit bedrijfje heeft 1 technicus en 1 verkoper, ze krijgen weinig tot geen resultaten en er komt geen brood op de plank. Siemens had angst dat het bedrijfje failliet ging en kocht het boeltje voor miljoenen euro op.

De speciale technologieën is eigenlijk niks meer dan een Linux-router en zoiets kan je aan eender welke hoge school met netwerkbeheerderopleidingen als eindwerk aanvragen. De technicus die geen fatsoenlijke Linux-router kan bouwen en de gladde snelle verkoper lachen zich rijk met de miljoenen euro in hun handen.

Je wilt gewoon niet weten welke rotzooi er nog zoal bestaat in het bedrijfsleven. Ene moet het van geavanceerde praat hebben en de andere doet het simpel.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 08-07-2007 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Temple, je hebt me wel even aan het denken gezet met je logische vraag waarom ze niet gewoon even een van de andere modelletjes hebben neergezet.
Even ervan uitgaande dat het waar zou zijn, dan is het voor de hand liggend dat ze -om de delicate mechanismen tegen schokken te beschermen- die in aparte onderdelen hadden meegebracht. Toen ze er na het in elkaar zetten en 4 uur draaien van overtuigd waren dat het funcioneerde -1 of alle 3- zouden ze dan 1 er van hebben vastgezet -gelijmd- in de vitrine. Die brachten ze van de werkplaats boven naar het demo-zaaltje beneden. Toen bleek het wieltje te langzaam te draaien. Waarschijnlijk was tijdens het korte reisje van de werkplaats naar het zaaltje het lagertje gebroken. Moesten ze de dichtglijmde vitrine met geweld openslopen, het erin gelijmde modelletje onderzoeken, en van een nieuw lagertje voorzien. Mogelijk hangend over het verwijderde plafonnetje om overal bij te kunnen, en zonder de vitrine aan de zijkant te openen om hem niet al te lelijk te beschadigen. En snel, want over een paar uur moeten de deuren open. In het kort: een pijnlijk geklungel. Geen wonder dat het een puinhoop werd.
Dat gaf Sean beschaamt volledig toe.
Dit is maar speculeren, maar het lijkt me niet onlogies gedacht voor een gelover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 14:27:
Dit is maar speculeren, maar het lijkt me niet onlogies gedacht voor een gelover.
offtopic:
Ik heb het je al een paar keer zien plaatsen, en het begint me een beetje te kriebelen.
Het is onlogisch, met isch, en niet ies. Sorry, maar soms kan ik er gewoon niet tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taalpurist, bedankt voor je tip. Het heeft te maken met het feit dat ik ruim 30 jaar and andere kant van de wereld heb doorgebracht; 7 in Noord Amerika, en 24 in Mexico, en pas 2 jaar weer terug ben en Nederlands spreek en schrijf. En de enige spellingcontrole zit in m'n Outlook Express. En die heb ik meestal op Engels staan. Maar van nu af aan haal ik m'n tekstjes daar wel even in de Nederlandse mode doorheen.
Om de zaak weer een meer wetenschappelijke/technische kant op te sturen -jullie domein- het volgende:
We weten dat er een hoop energie gestoken is in magneten. Stel dat Steorn enkel een manier gevonden heeft om die te benutten voor drijfkracht. Dan zou je zoiets hebben als accu's en batterijen. Uiteindelijk raken de magneten hun kracht kwijt, maar dat kan heel lang duren. Tegen die tijd heb je al heel wat nut van ze gehad.
Voor zover ik weet is dat nog niemand gelukt. Altijd weer dat gevreesde 'dode punt' waar je niet voorbij komt. Hun bewering dat ze de elkaar afstotende polen al bij elkaar kunnen brengen nog voordat deze hun volle potentie hebben bereikt zou waar kunnen zijn. En dat ze die polen vervolgens van elkaar af kunnen laten duwen met de inmiddels volledig ontwikkelde kracht zou dan ook waar zijn. Een gedeelte van die zo verkregen winst kan dan weer voor het volgende samenbrengen worden gebruikt, en de rest voor iets anders. Dat zou er dan nog geen PM van maken, want eens verliezen de magneten hun kracht. En als het maken van de magneten energie nodig zou hebben die van conventionele bronnen komt, dan wordt er geen enkele tot nu toe bekende natuurwet te buiten gegaan. Maar ze zouden dan toch wel iets nieuws hebben gevonden.
Of dit zo is weet ik niet, en ik hoop zelfs dat het meer is dan dit, al hoor ik weer "boe!!!" roepen, maar ik bracht dit even te berde om de discussie weer op gang te brengen. Al zit ik er als het gespecialiseerd wetenschappelijk/technisch wordt dan wel voor spek en bonen bij, want ik heb alleen een algemene kennis over die dingen. Maar aan de zijlijn staan is ook leuk. Kan ik nog wat van jullie leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:04:
Taalpurist, bedankt voor je tip. Het heeft te maken met het feit dat ik ruim 30 jaar and andere kant van de wereld heb doorgebracht; 7 in Noord Amerika, en 24 in Mexico, en pas 2 jaar weer terug ben en Nederlands spreek en schrijf. En de enige spellingcontrole zit in m'n Outlook Express. En die heb ik meestal op Engels staan. Maar van nu af aan haal ik m'n tekstjes daar wel even in de Nederlandse mode doorheen.
offtopic:
Daar hoef je je verder niet voor de verontschuldigen hoor.. of iig niet met een hele uitleg te komen van waar je allemaal gewoond hebt enzo. Er worden hier op GoT (helaas, helaas) veel ergere spelfouten gemaakt. In ieder geval goed dat je er aan wilt werken, wat dat betreft ben je een van de weinigen vrees ik

Verder vind ik die 'stel nou' theoriën allemaal erg leuk en aardig maar daar hebben we natuurlijk helemaal niks aan. Het enige wat je nu aan het oprakelen bent zijn 'stel nou' theoriën die Steorn gelijk kunnen geven, dat kan je allemaal veel eenvoudiger stellen: stel nou dat Steorn gelijk heeft, dan... .

Daaruit kan nog wel een interessante discussie opwaaien. Want áls, áls Steorn gelijk heeft dan hebben we geen energieprobleem meer... maar waarschijnlijk duizenden nieuwe problemen. Er wordt dan bijvoorbeeld een pak meer energie hier op aarde gebracht die nergens vandaan wordt gehaald, nergens word gecompenseerd; de hele balans valt weg. De aarde zal verder opwarmen, niet door CO2, maar door alle vrijgekomen warmte. Er is 'ineens' goed schoon drinkwater beschikbaar in heel Afrika, zodat daar alvast geen oorlog om gevoerd hoeft te worden. Wel betekent dat dat er ineens veel meer vruchtbare grond is daar, en dat is weer wel een oorlogje of wat waard, natuurlijk. Voedselproblemen daar zullen (afgezien van de oorlog) ook een stuk minder zijn, minder babies zullen sterven en we krijgen nog meer overbevolking. De complete economie zal op z'n reet gaan, want die is voor ik weet niet hoe een groot deel op olie gebaseerd.. etc, etc.

Enfin, het wordt nog wat. Of het blijft allemaal zoals het is :P.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oorspronkelijke bron of oorzaak van alle energie wordt doorgaans als iets mysterieus in het verre verleden gezien. Iets gebeurde er toen, en vanaf dat moment begon er tegelijkertijd tijd/ruimte/energie te bestaan. Daarvoor bestonden die niet. Over iets voor ons verstand onbegrijpelijks gesproken... Een situatie zonder tijd, zonder ruimte en zonder het bestaan van enige kracht. En van dat 'niets' ontstond alles. Voor mij een totaal mysterie. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat er in deze visie iets ontstond -alles wat we nu ervaren- uit iets wat we ons niet kunnen voorstellen. Ik kan me althans niets voorstellen bij 'geen tijd, en geen ruimte.' Misschien jullie wel.
Maar dat er een 'originele' oorzaak moet zijn voor wat we ervaren lijkt me wel duidelijk. Want anders zou het zijn zoals b.v. een eindeloze kettingbotsing; ogenschijnlijk een reeks oorzaken en gevolgen, maar in werkelijkheid in z'n geheel één groot gevolg. Want in een kettingbotsing zal niemand de schade betalen dan diegene die de serie botsingen begon, of -in ons land- zijn verzekeringsmaatschappij. Geen van de anderen heeft 'de schuld' in dit geval. Er is maar één oorzaak, want als die er niet was, omdat die ook veroorzaakt was, dan was die dus een schakel in de kettingreactie -in z'n geheel een effect- en geen oorzaak.
Dus het wordt aangenomen dat er een oorzaak was die niets was van wat we nu ervaren. Eigenlijk dus iets onzichtbaars, onhoorbaars, ontastbaars, enz.
Maar ik vraag me af of die bron of oorzaak nu ook nog zou kunnen bestaan. En dat die nog steeds alles wat we ervaren veroorzaakt. Als een constante bron van waaruit alles voortvloeit, een tijdloze, ruimteloze, energieloze oorzaak, maar die wel constant tijd, ruimte, en energie voortbrengt. Zodat die dus niet alleen in een ver verleden bestond, maar nu ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

En als er dan 'iets'bestond dat heel veel energie kon opleveren, als er een paralel universum bestond waar dat aanwezig was, waarom zou Steorn dat met slechts enkele magneetjes weten te vinden en de rest van de wereld niet? Of waarom wordt er nergens anders die opening naar dat universum gevonden?

Mensen willen belazerd worden, altijd en overal. Steek gerust je 1500 euro (al je spaargeld) erin, want dat leergeld is dan prima besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 18:04:
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Ik ben blij dat je de moeite neemt om duidelijke posts te maken, terwijl iedereen je voor gek uitmaakt. Daar heb ik respect voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

ecteinascidin schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:32:
Mensen willen belazerd worden, altijd en overal. Steek gerust je 1500 euro (al je spaargeld) erin, want dat leergeld is dan prima besteedt.
Dat betwijfel ik :|
Iets met ezels en stenen

[ Voor 6% gewijzigd door blobber op 09-07-2007 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, even iets voor de techies die geïntereseerd mochten zijn in iets van Seans technische uitleg:
Als ik het goed begrijp zegt Sean dat de tijd voor het volledig tot potentie komen voor een goeie Neo magneet (bij het in de buurt komen van een andere magneet) 100-150 uS is. Dit kan vertraagd worden. Voor de vaste magneet (bron veld) wordt een groot formaat gebruikt, en voor de bewegende een klein magneetje (minder massa, grotere versnelling.)
Als je naar de uitleg van hem kijkt op de pagina waar hij dit schrijft, dan wordt het wel aannemelijk dat hij heel serieus is. Bovenstaande staat bijna helemaal onderaan na technobabbel waar ik niks over weet. http://www.steorn.com/for...onID=44301&page=4#Item_25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

En dat klopt, want dat verschil in momentum is dan ook nooit eerder waargenomen; het zijn oplichters.
Als je het niet begrijpt, hoef je niet de teksten van die 'clowns' over te typen want met de input terug kan je dan wederom niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt over dat nooit zijn waargenomen. Maar Steorn beweert dus blijkbaar dat zij dat wel hebben gedaan.
Nou weet ik wel dat ik met wat dan ook naar voren te brengen hier niemand van het echt zijn van Orbo overtuig, dus dat doe ik nu ook niet, maar dat het oplichters zijn lijkt me toch wel bewezen niet zo te zijn. Ik bedoel, juist vóórdat 'de aap uit de mouw' komt zou een oplichter z'n uiterste best doen om snel zoveel mogelijk geld uit de zakken van de argelozen te kloppen. Want daarna is het te laat. Maar ze aanvaarden geen investeringen tot na het rapport. Interesant toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 09:08:
maar dat het oplichters zijn lijkt me toch wel bewezen niet zo te zijn.
...
Interesant toch?
Waar is dat bewijs dan? Als zelfs de Eiffeltoren als oud schroot ooit is verkocht, dan kan dit ook. Bewijs graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diegene de de Eifeltoren als schroot heeft verkocht aanvaardde daar uiteraard geld voor. Maar deze jongens weigeren halstarrig je aangeboden geld te ontvangen. Wel een verschilletje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Vandaar ook mijn theorie over Pseudologia Fantastica, het is allemaal een stuk logischer te verklaren als Sean McCarthy er zelf in gelooft. Zeker zijn paranoide gedrag wat betreft de NDA voor iedereen die zelfs maar zijdelings contact heeft met het apparaat, het feit dat alleen hij het publiek/pers toespreekt, juist het feit dat er geen funding meer wordt gevraagd. Goed, er zitten wat praktische haken en ogen aan het verhaal, maar geen onoverkomelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
0.1-0.15ms is veel en is makkelijk te meten. Dat zou al lang gemeten zijn.

Mierenneuk modus: 's' is voor seconde, 'S' is voor Siemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je niet tegenspreken, Killer. Je kan uiteraard gelijk hebben. Ik weet het ook niet zeker. Maar het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Want nogmaals, dan zouden z'n collega ingenieurs dus langs elkaar heen moeten werken en enkel Sean in z'n eentje de stukjes van de puzzle in elkaar moeten zetten... Bovendien heeft hij gezegt dat een van z'n collega ingenieurs binnenkwam met de mededeling "We hebben een probleem. We krijgen er meer uit dan we erin stoppen." Dus daarmee geeft hij aan niet zelf de ontdekker te zijn. Dat hij nog niet heeft gezegt wie dat dan wel is lijkt me duidelijk een daad om z'n collega tegen de aanvallen te beschermen die hij als uiteindelijke verantwoordelijke bereid is zelf onvangen, en om die collega intussen een privéleven te laten hebben, en de rust om aan het project verder te werken, en ook om het 'geheim van de smid' vooralsnog te beschermen.

Maar ik denk nog steeds na over het idee wat ik te berde bracht over die bron van tijd/ruimte/energie. Want zelfs de 'Big Bang' theorie postuleert dat die Big Bang een uiting is van iets dat tijdloos, ruimteloos, en energieloos is. Daarmee bedoel ik niet dat het in wezen geen kracht heeft, maar in de zin dat hij de oorzaak is van de ons bekende energievormen. Want zelfs wat energie -kracht- in wezen is weten we eigenlijk nog niet. Nog steeds iets mysterieus waarvan we enkel de vormen waarnemen, niet de energie of kracht zelf. Dus dat iets wat de Big Bang -als eerste verschijnen van ons universum- heeft veroorzaakt krachteloos is bedoel ik niet. Maar de vraag is: Zou het kunnen zijn dat de Big Bang nog steeds aan het Bangen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Furby-Killer, mogelijk is dit een onlogische leek observatie, maar zelf een vrij onwikkelde cultuur als die van de Incas had voor zover bekend het wiel nog niet ontdekt.

Maar ik zou graag een gedachte horen van een natuurkundige over de mogelijkheid van een nog steeds bangende Big Bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:56:
Ik zal je niet tegenspreken, Killer. Je kan uiteraard gelijk hebben. Ik weet het ook niet zeker. Maar het lijkt me een beetje onwaarschijnlijk. Want nogmaals, dan zouden z'n collega ingenieurs dus langs elkaar heen moeten werken en enkel Sean in z'n eentje de stukjes van de puzzle in elkaar moeten zetten... Bovendien heeft hij gezegt dat een van z'n collega ingenieurs binnenkwam met de mededeling "We hebben een probleem. We krijgen er meer uit dan we erin stoppen." Dus daarmee geeft hij aan niet zelf de ontdekker te zijn. Dat hij nog niet heeft gezegt wie dat dan wel is lijkt me duidelijk een daad om z'n collega tegen de aanvallen te beschermen die hij als uiteindelijke verantwoordelijke bereid is zelf onvangen, en om die collega intussen een privéleven te laten hebben, en de rust om aan het project verder te werken, en ook om het 'geheim van de smit' vooralsnog te beschermen.
Ten eerste moet je eens beginnen met het niet alles geloven wat Sean McCarthy zegt, lijkt me een uitstekend uitgangspunt. En volgens mijn theorie is het geheim van de smid (en dus niet van Jan) juist een niet bestaand iets. Het simultaan ontwikkelen van 1 apparaat in delen zonder kennis van de ander is niet onbestaanbaar, en niet ondenkbaar. Het gaat er namelijk om dat het apparaat niet bestaat, en niet werkt, maar zolang McCarthy zijn personeel en anderen kan laten geloven dat het wel werkt, kun je de rest zelf wel invullen.

offtopic:
Ook jij bent gezegend met een edit-knopje Lode

Je stelt vragen die veel slimmere mensen dan jij en ik al uitentreure bestudeerd hebben. Big Bang aftermath mogelijkheden: Big Rip, Big Crunch, dimensiesamensmelting.

[ Voor 7% gewijzigd door FirePuma142 op 09-07-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Wat een typische houding .. je begrijpt iets niet, maar wil er wel graag in geloven (om wat voor reden dan ook, meestal 'gewoon' hoop). Dan ga je je proberen te verdiepen in materie waar geniale mensen jaren-en-jaren voor nodig hebben om er een klein beetje vanaf te weten. Niet gehinderd door enige kennis van zaken komen daar dan vaak de meest fantastische theorieen en verklaringen uit.

Aan de andere kant is het eigenlijk ook heel krom. Blijkbaar geloof je zelf al dat het wel zal werken, maar toch twijfel je genoeg om dit soort kat-in-het-donker sprongen te maken. Of is het geen twijfel, maar een niet weg te drukken dwangneurose om anderen toch nog proberen te overtuigen?

zoek de parallellen met andere materie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen we de zaak met wat humor zien. Dit forum is er toch ook voor de fun? Zolang de vraag of de Big Bang of wat voor andere theorieën dan ook niet tegenspreken dat de originele oorzaak voor het heelal nog steeds zou kunnen bestaan, is er binnen die visies nog van alles mogelijk. Het zou leerzaam en interessant zijn als een expert op dat gebied hier iets over zou kunnen zeggen op dit forum.

Intussen is het gewoon leuk om Sherlock Holmpje te spelen:
1. Het is geen ego trip van Sean want hij geeft duidelijk aan dat het iemand anders binnen het bedrijf was die de ontdekking deed.
2. Om geld is het ze op dit moment in ieder geval ook niet te doen want ze nemen het niet van je aan tot na het rapport.
3. Investeerders zijn niet geïnteresseerd in liefdadigheid. Dus het zich kaal laten scheren voor een goed doel levert ze geen cent op van investeerders; integendeel, ze schonken geld aan kinderen in Chernobyl, en aan winnaars van een Studenten Competitie.
4. Ze zijn naar Afrika gegaan om iets te doen met waterpompen. Ze zeggen niet precies wat. Enkel dat het een Gemeenschap-ontwikkelings-project is. Ze zeggen niet precies waar. De enige reden die ik kan bedenken hiervoor is dat ze daar mogelijk iets hebben proefdraaien. (Ja lach maar, dat is beter voor je gezondheid dan kwaad worden. Zal elke medicus beamen.)

Ik zeg dit alleen om jullie wat minder kwaad op ze te maken, en de zaak van een andere kant te laten zien. Reageer hier alsjeblieft niet met kwaadheid op. Daar post ik dit niet voor. Als ik hiermee toch weer kwade reacties oproep ben ik weg. Ik wil niemand kwaad maken. Trouwens, dan komt de Modman en haalt alles -terecht- toch weer weg. Als je wil reageren, keep it cool, please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P.s. Kan iemand mij uitleggen hoe je je postje kan corrigeren. Met dat "smit" wilde ik dat al, en ik zou graag de s achter "Gemeenschap" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:49:
P.s. Kan iemand mij uitleggen hoe je je postje kan corrigeren. Met dat "smit" wilde ik dat al, en ik zou graag de s achter "Gemeenschap" verwijderen.
Rechtsboven je eigen posts zit een edit-knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt JanDM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:29:
Misschien kunnen we de zaak met wat humor zien.
Ik zie er de humor niet van in, en ik kom niet op dit forum (wetenschap & levensbeschouwing) voor een lach. Hooguit een glimlach op mijn lippen om een of ander diepgaand stukje filosofie.
Dit forum is er toch ook voor de fun? Zolang de vraag of de Big Bang of wat voor andere theorieën dan ook niet tegenspreken dat de originele oorzaak voor het heelal nog steeds zou kunnen bestaan, is er binnen die visies nog van alles mogelijk. Het zou leerzaam en interessant zijn als een expert op dat gebied hier iets over zou kunnen zeggen op dit forum.
Juist, een expert wel, een leek is ook best, maar dan moet het wel om die zaken gaan, i.p.v. dat het overkomt als een vergezocht grijpen naar strohalmen om (voor jezelf?) goed te praten wat er gebeurt met Steorn.
Ik zeg dit alleen om jullie wat minder kwaad op ze te maken, en de zaak van een andere kant te laten zien. Reageer hier alsjeblieft niet met kwaadheid op. Daar post ik dit niet voor. Als ik hiermee toch weer kwade reacties oproep ben ik weg. Ik wil niemand kwaad maken. Trouwens, dan komt de Modman en haalt alles -terecht- toch weer weg. Als je wil reageren, keep it cool, please.
Een discussie is pas interessant als er ook iemand is die ook die andere kant van de zaak (nog) wil zien. De meesten zijn allang afgehaakt en wachten wel op een eventuele succesvolle demonstratie, dus dan wordt het nogal een eenzijdig gesprek. Nogmaals, ik spreek namens mijn lurkende zelf, maar volgens mij wekken je reacties alleen maar irritatie op omdat het erg sterk op lijkt dat je het niet los kunt laten, en alleen maar naar (IMHO vergezochte) redenen zoekt om het al dan niet voor jezelf goed te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brama, het kan best zijn dat je in alles wat je daar zegt gelijk hebt. In ieder geval is je advies aan mij om die hele zaak los te laten voor nu goed. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Via de Free Energy Tracker kwam ik op een forum uit waar wordt gespeculeerd over de setup van de magneten in het apparaat (die er volgens hen in zouden moeten zitten). Gezien de wet van behoud van energie lijkt het me complete onzin maar verder heb ik geen kaas gegeten van hoe magnetisme nu precies werkt... Ook is hier al naar voren gekomen dat het net zoveel kracht kost om van een magneet af te bewegen als het oplevert om naar een magneet toegetrokken te worden (wat me ook compleet logisch lijkt). Maar wellicht zijn hier beter onderlegde mensen die daar de (eventuele) interessante stukjes uit kunnen halen en die hier neer kunnen zetten - al dan niet voorzien van vernietigend commentaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 10-07-2007 15:46 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 15:45:
Via de Free Energy Tracker kwam ik op een forum uit waar wordt gespeculeerd over de setup van de magneten in het apparaat (die er volgens hen in zouden moeten zitten). Gezien de wet van behoud van energie lijkt het me complete onzin maar verder heb ik geen kaas gegeten van hoe magnetisme nu precies werkt... Ook is hier al naar voren gekomen dat het net zoveel kracht kost om van een magneet af te bewegen als het oplevert om naar een magneet toegetrokken te worden (wat me ook compleet logisch lijkt). Maar wellicht zijn hier beter onderlegde mensen die daar de (eventuele) interessante stukjes uit kunnen halen en die hier neer kunnen zetten - al dan niet voorzien van vernietigend commentaar.
Dat magneten elkaar met gelijke kracht aantrekken als afstoten is onjuist. Veel techneuten en zelfs wetenschappers die niets met magneten in de praktijk te maken hebben weten dit niet. De afstotende kracht tot een afstand in de orde van grootte van de magneetlengte (dus tot ongeveer 10x de lengte) is ongeveer 60% van de aantrekkende kracht. . .dit geldt voor nyodemium magneten. . .of dit ook zo is voor bijvoorbeeld Alnico magneten heb ik (nog) niet berekend. . .kan dat direct wel doen vanuit een rekenprogrammaatje maar dit punt is even niet relevant in het volgende (vanuit een theorie die ik voor dit fenomeen heb opgezet stel ik dat het voor alle permanente magneten fundamenteel zo is).

Het punt van mijn opmerking is dat met deze informatie over magneetkrachten zou iemand zonder inzicht in de dynamiek van bewegende magneten al snel kunnen denken dat ze hiermee een PM (van de tweede soort) zou kunnen maken. . .misschien ligt het waanidee van Steorn wel op dit vlak. . .maar ik dwaal af: Steorn kennelijk stelt dat de energie voor de rotatie van hun Orbo apparaat ontspruit uit een vertraging van kracht ontwikkeling als de magneten elkaar benaderen. . .dat is iets anders dan het in beschouwing nemen van de verschillen tussen aantrekkende en afstotende krachten waar ik op doelde.

Stel dat twee magneten elkaar aantrekken als ze naar elkaar toe bewegen en deze kracht is 100 % (als referentie) op elk punt van de benadering tot op een punt dat de magneten elkaar bijna raken. De totale energie dat door het systeem is opgenomen is een integratie van de kracht over het pad dat is afgelegd en je kunt bijvoorbeeld stellen at deze energie als kinetische energie wordt opgenomen (bijvoorbeeld omdat de bewegende magneet op een wiel is geplaatst)..

Als de bewegende magneet (met de kinetische energie van de aantrekkende kracht) snel 180 graden wordt gedraaid als het vlak bij de stationaire magneet is dan stoten de magneten elkaar af met een kracht @ 60% van de aantrekkende kracht. . .tijdens het draaien van het wiel zorg je er voor dat de magneten met elkaar in lijn staan zodat als ze aanrekken zowel als ze afstoten dit optimaal kunnen doen. Als de polen van de magneten niet in lijn staan zijn de krachten beduidend minder.

Deze voorstelling van zaken lijkt eenvoudig: in de aantrekkende opstelling ontstaat een impuls die de bewegende magneet (op het wiel) laat versnellen door de aantrekkende sterke kracht (de 100% kracht). In de afstotende opstelling (als de bewegende magneet op het wiel van de stationaire magneet weg beweegt) is de kracht weliswaar maar 60% van de aantrekkende kracht maar door de 180 graden rotatie van de magneet wordt ie nog steeds afgestoten en zal het wiel wederom versnellen! Aan het einde van de halve rotatie wordt de magneet weer 180 graden omgedraaid en wordt ie weer aangetrokken met de 100% aantrekkende kracht. Het argument (om iemand te belazeren) is snel gemaakt: “Op elk punt van de rotatie ondergaat de bewegende magneet een [b]acceleratie[b] en dus zal het draaiende wiel, als het eenmaal een start-up impuls heeft gekregen, alsmaar energie opbouwen. Als je er een elektrische generator aan koppelt zal deze gratis energie leveren! Het argument is waterdicht. Zo iets werkt vanuit fundamentele dynamica ”.

Met een beetje extra aandacht in het argument aan de 100/60 krachtverhouding kan je een leek gemakkelijk overtuigen dat het werkt met energie uit iets. . .je gebruikt wetenschappelijke feiten over magneetkrachten (100% vs 60 % is verifieerbaar) plus een verhaal over het opbouwen van kinetische energie door afwisselend aantrekken en afstoten van een draaiende magneet en je hebt een krachtig “verhaal over energie uit een mysterieuze bron waar de wetenschappers nog niets van begrijpen.

Het slim presenteren van het feit dat aantrekkende krachten 67 % groter zijn dan afstotende krachten voor magneten is een effectieve aanpak omdat de meeste mensen dit niet weten. . .ook veel technische mensen weten dit kennelijk niet . . ik wist het zelf tot een paar maanden geleden ook niet.

Uiteraard is mijn presentatie van deze voorstelling van zaken incompleet. Ook al is het volstrekt waar dat je met deze opstelling van twee magneten energie kan opwekken (de versnellende draaibeweging van het wiel veroorzaken) is er geen sprake van energie uit niets. . .je moet ook een integratie van krachten over een pad uitvoeren om de bewegende magneet 180 graden om te draaien elke keer het wiel 180 graden gedraaid heeft. Op deze manier kan je het klaar spelen dat er nagenoeg continu een aandrijvende torsie op het wiel wordt uitgeoefend. . .maar elke leek die graag in gratis energie uit niets gelooft zal niet willen begrijpen dat de rotatie-energie ontstaat uit het twee keer per rotatie omdraaien van de magneet op het wiel (dan wel de magneet die stationair is).

Een exacte analyse van de werkelijke krachten van dit eenvoudige systeem is nog steeds een nogal complexe procedure waarin het meten van de krachten in tijd tijdens het draaien (of als een functie van positie) een cruciaal onderdeel is. Om mijn verhaal te ontkrachten op basis van metingen. . .dus aantonen dat er in een demonstratieset-up sprake is van een invoer van energie. . .is niet gemakkelijk. Het is dus voor iemand die snakt naar een systeem waarin energie uit niets wordt gewonen veel gemakkelijker om een pseudo-technisch verhaal te geloven dan de beweringen van wetenschappers te geloven die het verhaal afkraken.

In overweging van alles wat ik over het Steorn systeem heb gelezen is het me duidelijk dat de referenties naar magnetische viscositeit, hysteresis, vertraging in magnetische kracht-ontwikkeling en dies meer zij, niets anders doen dan de aandacht wegnemen van de kern van de zaak dat er geen energie uit niets wordt geproduceerd en het is daarom zeer vergelijkbaar met mijn “verhaal” over gratis energie uit niets met de focus op de 100/60 krachtverhouding voor nyodemium magneten.

Ik moet hier nog zeggen dat ik op het gebied van magnetische viscositeit en vertraging van magnetische kracht-onwikkeling totaal geen inzicht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, nu dat het denken over het spelen met magneten weer te berde is gebracht hier, even een waarschuwing:
Zo'n 10 jaar geleden heb ik me in Mexico een tijd met PM ideeën beziggehouden. Ik kreeg het een na het ander inderdaad zeer ingenieuze idee. Gelukkig waren die door eenvoudig in elkaar te zetten modelletjes (1 of 2 dagen werk) snel te testen. Maar keer op keer bleek het toch weer niet te kunnen door iets waaraan ik niet had gedacht.
Het laatste wat ik probeerde was met magneten. Het enige resultaat was dat m'n ATM card (Pinkaart in de V.S. en Mexico) naar de knoppen was gegaan door de invloed van de magneten op de magnetische strip van de kaart die ik in m'n broekzak had. Moest ik een nieuwe aanvragen uit de V.S., en zat intussen wekenlang zonder een cent.
Begin er niet aan.
Steorn beweert absoluut energie te halen uit een andere bron dan de magneten zelf: (http://www.youtube.com/watch?v=YDA0oyAtNBA) Dus dat is heel iets anders. Ik hou me daar verder niet meer mee bezig, dankzij Brama. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Moeten wij nu niet aan magneten beginnen omdat jij zo stom was je card uit te wissen met die dingen? Sorry hoor, maar dat gaat er echt niet in hier.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat van die kaart was enkel de druppel die voor mij de emmer deed overlopen. Dat was na een nutteloze tijdverspilling die ik niemand aanraad. Ik wist toen nog nagenoeg niets dit soort dingen, anders was ik er nooit aan begonnen. Ik schrijf dit enkel maar als goedbedoeld advies aan diegenen die eventueel de verleiding mochten voelen hun kostbare tijd hieraan te geven, gestimuleerd door sites als Free Energy Tracker.
Sneller en makkelijker zou het zijn uit te vinden of er iemand is die b.v. zo'n Penderev motor heeft gekocht en wat zijn bevindingen zijn. Dat zou wel leuke interessante info kunnen zijn, of het nu positief of negatief uitvalt. Maar ik zal er zelf geen moeite voor doen. Ik ben zelfs Steorn al nagenoeg vergeten. Totdat ze eventueel met iets overtuigends op de proppen komen. Maar daar begin ik hier niet meer over.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 17:45:
Ik schrijf dit enkel maar als goedbedoeld advies aan diegenen die eventueel de verleiding mochten voelen hun kostbare tijd hieraan te geven, gestimuleerd door sites als Free Energy Tracker.
FET is juist nogal sceptisch over het hele gebeuren, maar via die site kwam ik wel aan de link.
Sneller en makkelijker zou het zijn uit te vinden of er iemand is die b.v. zo'n Penderev motor heeft gekocht en wat zijn bevindingen zijn. Dat zou wel leuke interessante info kunnen zijn, of het nu positief of negatief uitvalt.
Dat ben ik 100% met je eens.
Ik ben zelfs Steorn al nagenoeg vergeten.
Das toch vrij snel voor iemand die er een paar dagen geleden nog geld in wilde steken :P

Vortex2: Bedankt voor je reactie. Ik heb er geen inhoudelijke reactie op, maar het was interessant om te lezen.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik lees net een interessante theorie, waarmee veel acties van Steorn verklaard kunnen worden: Sean's motives :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JanDM schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:48:
Ik lees net een interessante theorie, waarmee veel acties van Steorn verklaard kunnen worden: Sean's motives :)
En dat ligt inderdaad niet ver af van Pseudologia Fantastica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sean is begonnen antwoorden te geven 1 uur geleden:
http://www.steorn.com/for...ionID=58991&page=1#Item_0

Even "for the record"; Ik zou nog steeds meteen in Orbo investeren. Maar ik geef de zaak de prioriteit van m'n aandacht voor nu niet. (Laag pitje... :z)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NavySeal
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik denk dat de antwoorden van Steorn zelf je wel zullen overtuigen, tenminste, als je een kritisch persoon bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Offtopic dingen geknipt om discussie te voorkomen.

[ Voor 88% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic dingen geknipt.

[ Voor 95% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ga nu toch definitief vaststellen dat jij uitsluitend een religieuze beleving hebt terwijl een PM wetenschappelijk is. Geen wonder dat er nooit wat uitgekomen is.

[ Voor 62% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:45 . Reden: Stukje offtopic geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat lijkt me allemaal behoorlijk offtopic

[ Voor 94% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Reactie op inmiddels verwijderde post geknipt.

[ Voor 103% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:42 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Reactie op inmiddels verwijderde post geknipt

[ Voor 89% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Modbreak:Ik heb een hele rits offtopic posts verwijderd en een reeks andere ge-edit. Hou het ontopic!

[ Voor 15% gewijzigd door Confusion op 12-07-2007 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:40:
De afstotende kracht tot een afstand in de orde van grootte van de magneetlengte (dus tot ongeveer 10x de lengte) is ongeveer 60% van de aantrekkende kracht.
De electrodynamica is volledig symmetrisch met betrekking tot richting van de kracht. Waar komt die asymmetrie vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:40:
[...]
Dat magneten elkaar met gelijke kracht aantrekken als afstoten is onjuist. Veel techneuten en zelfs wetenschappers die niets met magneten in de praktijk te maken hebben weten dit niet. De afstotende kracht tot een afstand in de orde van grootte van de magneetlengte (dus tot ongeveer 10x de lengte) is ongeveer 60% van de aantrekkende kracht. . .dit geldt voor nyodemium magneten. . .of dit ook zo is voor bijvoorbeeld Alnico magneten heb ik (nog) niet berekend. . .kan dat direct wel doen vanuit een rekenprogrammaatje maar dit punt is even niet relevant in het volgende (vanuit een theorie die ik voor dit fenomeen heb opgezet stel ik dat het voor alle permanente magneten fundamenteel zo is).
Bron? (dus niet een 'rekenprogramma'tje :>)

Want ik heb hier nog nooit van gehoord en heb redelijk wat elektrodynamica gehad. Zou wel een bijzonder fenomeen zijn. Waar wordt dit bijvoorbeeld door veroorzaakt? (kon namelijk niets vinden op Google hierover)

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Confusion schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:50:
[...]

De electrodynamica is volledig symmetrisch met betrekking tot richting van de kracht. Waar komt die asymmetrie vandaan?
Cavorka schreef op donderdag 12 juli @ 23:04:

Bron? (dus niet een 'rekenprogramma'tje )

Want ik heb hier nog nooit van gehoord en heb redelijk wat elektrodynamica gehad. Zou wel een bijzonder fenomeen zijn. Waar wordt dit bijvoorbeeld door veroorzaakt? (kon namelijk niets vinden op Google hierover)
Het onstaat vanuit de praktische kenmerken van magneten.
(Eigenlijk is dit off topic t.a.z.v. het Steorn verhaal en hoort thuis op "Rekenen met magneten").

Toen ik een pakket diverse soorten nyodemium magneten gekocht had heb ik diverse leveranciers gevraagd voor een functionele relatie voor de aantrekkende en de afstotende krachten. De leverancier "Supermagnete" had deze informatie niet. Na verder zoeken en vanuit de hulp van Supermagnete werd me vanuit een Amerikaanse bron een rekenprogramma geleverd (ik kan de link opzoeken en doorgeven)* waaruit voor diverse staaf- en schijfmagneten en voor diverse magnetisatie specificaties (bijvoorbeeld N40 of N45) de aantrekkende en de afstotende krachten berekend worden voor industriële magneten. Ik wist aanvankelijk ook niet dat er in de praktijk een verschil was maar wilde juist voor industriële magneten precies weten hoe de krachten zich manifesteerden. De mensen bij Supermagnete bevestigden dat het rekenprogramma ongeveer de juiste krachten aangeeft omdat ze deze met de werkelijke krachten van hun magneten vergeleken hebben. Ze hebben het voorbeeld genomen van hun 50x50x25 mm N43 Neodymium magneet (Magneet des Doods):

Aantrekkende kracht: 145 kgf (polen in aanraking)
Afstotende kracht: 86 kgf (polen in aanraking)

*Bron
http://www.magnetsales.co...shBetween2RectMagnets.asp

Vanuit louter een theoretische formule voor magneetkrachten wordt uitgegaan van een concentratie van magnetische mono-polen in een staafmagneet (dat begrijp ik er van). . .de formules er voor zijn overal te vinden en allerlei verschillende bronnen geven identieke formules voor de krachten als een functie van magneet dimensies en sterkte van de mono-polen. Ik weet niet precies wat het uitgangspunt is voor deze theoretische benadering is: worden de theoretische mono-polen verondersteld allemaal op de uiteinden van de staafmagneet te zitten (dus op afstand L/2 van het middelpunt van de staaf met lengte L?) of worden ze in een bepaald gebied van de uiteinden van de staaf verondersteld te zitten?

In elk geval is dit min of meer bekend:

1 Theoretisch is de aantrekkende krachtfunctie Faan(x) gelijk aan de afstotende krachtfunctie Fafs(x). Dit vanuit het feit dat de N-polen en de Z-polen een identieke sterkte hebben;

2 Voor permanente magneten wordt standaard gespecificeerd dat de werkelijke krachten in belangrijke mate kunnen afwijken van de theoretische waarden en dat magneetkrachten onderling ook kunnen verschillen ondanks dat de magneten met het zelfde procédé gemaakt zijn. . .dit vanwege het feit dat niet elke "pressing" 100% identiek is (dat het materiaal niet 100% homogeen van samenstelling is of niet een 100% homogene dichtheid heeft);

3 Het materiaal waarvan magneten worden gemaakt kan kennelijk niet 100% gemagnetiseerd worden. Dit misschien vanwege praktische grenzen van het magnetiseerproces zelf zowel als misschien een gevolg van een niet-homogene structuur van het materiaal en/of vanwege contaminatie van ongewenste elementen.

Ik heb een eigen interpretatie gemaakt voor een verklaring waarom de afstotende kracht ~60% is van de aantrekkende kracht (voor nyodemium magneten). Vanuit Punt 3 hierboven lijkt het in de praktijk zo te zijn dat niet elke molecuul c.q. domein van het materiaal gemagnetiseerd wordt. . .waarom dit zo is weet ik niet zeker maar ik kan me indenken dat vanwege contaminatie/doping met andere elementen bepaalde domeinen zich niet blijvend N-Z kunnen opstellen. . . weekijzer blijft ook niet magnetisch maar gehard staal wel. Je zou kunnen zeggen dat een bepaald deel van het materiaal week-materiaal blijft.

Mijn theorie is deze: een deel van het materiaal in permanente magneten is niet blijvend gemagnetiseerd en wordt net als een stukje weekijzer net zo sterk aangetrokken door een N-Pool als een Z-pool.

Maak een model van een magneet met puntmassa's als volgt:

a) aan de uiteinden een N-pool en een Z-pool op een staaf met lengte L
b) in het midden een stukje van het ongemagnetiseerde materiaal W (van weekijzer)

ZP----------W----------NP

Bereken nu de krachten tussen twee magneten vanuit een puur theoretische benadering (laat de poolen elkaar raken) zodat x=L/2):

ZP---------W----------NP:ZP----------W---------NP

Faan = Fm + Fw. . . .(1)

Fm = magnetische kracht van de polen op elkaar
Fw Fw = de kracht van de polen op het ongemagnetiseerde materiaal. . .binnen een enkele magneet is deze kracht nul, maar met twee magneten wordt elke W in de ene magneet door de polen van de andere magneten aangetrokken.

Nu in afstotende opstelling

ZP---------W----------NP:NP----------W---------ZP

Fafs= Fm -Fw. . . .(2)

De polen stoten elkaar af met de theoretische identieke kracht vanuit de formele benadering. Maar de polen hebben nog steeds een aantrekkende kracht op de stukken W-materiaal. . .en hieruit volgt dat de afstotende kracht altijd minder is indien niet 100% van het materiaal blijvend gemagnetiseerd is.

Dit lijkt me volstrekt logisch voor zover het waar is dat in de praktijk het materiaal domeinen heeft van week-materiaal. Ik stel vooralsnog dat dit zo is voor elk materiaal waarvan magneten gemaakt worden.

Ik heb deze verklaring nooit ergens gezien en weet dus niet of het een juiste weergave is van wat er gebeurd maar het lijkt me volstrekt logisch omdat de magneet leverancier stelt dat de aantrekkende kracht 67% groter is dan de afstotende kracht.

Als je formules (1) en (2) optelt valt de Fw weg:

Faan + Fafs= 2* Fm

Voor de Magneet des Doods geeft dit:

145 + 86 = 2* Fm = 231

Fm= 115,5

en

Fw= 29,5

Uiteraard bewijst deze berekening niets anders dan de stelling.
Ik dacht dat het interessant was om te laten zien dat dit het resultaat is van wat Supermagnete bevestigde voor de krachten van hun grootste magneet:

http://www.supermagnete.de/dut/magnets.php?group=blocks_big

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
En jij mag twee formules uit twee verschillende situaties zomaar optellen? :?

Overigens gebruik je geen eenheden en is het begrip "pool" in de elektrodynamica niet handig, omdat nette polen niet bestaan. Maar goed, gaan we even van perfecte polen uit dan klopt je bewering volgens mij niet.

Voor zover ik weet zijn de krachten tussen twee magnetische polen te berekenen als:

F = (mu * q1 * q2) / (4 * pi * R ^ 2) [N]

waarbij q1 en q2 de poolsterkten zijn in ampere*meter met mu de permeabiliteit van het medium in Henry per meter en R de afstand tussen de polen in meter. De poolsterkten kunnen van teken verschillen; dan is de richting van de krachten van de ene pool richting de andere pool en vice versa. Bij gelijk teken is de kracht op beide polen precies pi radialen gedraaid.

[ Voor 64% gewijzigd door 0rbit op 13-07-2007 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 02:55:
[...]een concentratie van magnetische mono-polen in een staafmagneet (dat begrijp ik er van)[...]
Magnetische monopolen? Ehm...

En een grijs gebied in een magneet waar het niet Zuid noch Noord is? Ik weet het niet hoor, vind het absoluut een interessant verhaal, maar of het waar is?

Zou graag iets wetenschappelijks hierover zien, iets op arxiv ofzo. Nu ik het zeg: ik zal er eens zoeken en kijken wat ik kan vinden.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 17:02:
[...]

En jij mag twee formules uit twee verschillende situaties zomaar optellen? :?
Ja dat mag. Het is een eenvoudige bekende techniek om een onbekende variable die in twee onafhankelijke formules voorkomt weg te werken. Het heeft niets met elektrodynamica te maken. Je kan dit in principe met n-onbekenden in n-formules doen om een oplossing te vinden (als er een oplossing bestaat).
Overigens gebruik je geen eenheden en is het begrip "pool" in de elektrodynamica niet handig, omdat nette polen niet bestaan. Maar goed, gaan we even van perfecte polen uit dan klopt je bewering volgens mij niet.
Mijn formules waren gedefinieerd voor krachten. Voor zover dat duidelijk is met de aanduiding F dan komt de eenheid er niet in voor omdat je elke eenheid kan kiezen die je wilt. In het numerieke voorbeeld had ik de krachten reeds gedefinieerd als kgf. Over het woord "pool" hoeven we geen haren te splijten. . .klink raar in het Nederlands :? . . .als je over magneten praat is het volstrekt duidelijk: een pool is het uiteinde van een staafmagneet! Als je over magneetvelden vanuit een stroomelement praat bestaat een pool in deze zin niet. Gelijk heb je.
. . .[formule] . . Bij gelijk teken is de kracht op beide polen precies pi radialen gedraaid.
Dat is bekend, maar daar ging mijn discussie niet over. Mijn presentatie richte zich op het feit dat vanuit de kennis van magneetkachten van permanente magneten de formele basis-formule vanuit magnetostatics klaarblijkelijk niet goed genoeg is om de juiste magneetkrachten te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cavorka schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:26:
[...]
Magnetische monopolen? Ehm...

En een grijs gebied in een magneet waar het niet Zuid noch Noord is? Ik weet het niet hoor, vind het absoluut een interessant verhaal, maar of het waar is?

Zou graag iets wetenschappelijks hierover zien, iets op arxiv ofzo. Nu ik het zeg: ik zal er eens zoeken en kijken wat ik kan vinden.
Het punt in deze discussie juist dat de informatie over de 100/60 verdeling van krachten door de magneet leveranncier aangegereikt is. Ik heb een poging gewaagd om het te verklaren op basis van het idee dat het materiaal waarvan magneten gemaakt woorden niet perfect gemagnetiseerd wordt. Ik hoop dat je er iets over vind vanuit arxiv (nooit eerder van gehoord).

Ehhh. . .bestaat Steorn nu opeens niet meer?

Als dit vraagstuk interesse gewekt heeft behoort het misschien op een eigen topic-start thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 00:26:
Het punt in deze discussie juist dat de informatie over de 100/60 verdeling van krachten door de magneet leveranncier aangegereikt is. Ik heb een poging gewaagd om het te verklaren op basis van het idee dat het materiaal waarvan magneten gemaakt woorden niet perfect gemagnetiseerd wordt. Ik hoop dat je er iets over vind vanuit arxiv (nooit eerder van gehoord).

Ehhh. . .bestaat Steorn nu opeens niet meer?

Als dit vraagstuk interesse gewekt heeft behoort het misschien op een eigen topic-start thuis.
Ach, het is wel gerelateert aan de werking van de Steorn machine volgens mij. Of misschien ook niet, maar interessant blijft het.

Arxiv is een soort centrale plek voor wetenschappelijke artikelen. Net zoiets als ADS. Het zijn de plekken waar je zoekt als je iets wilt vinden over een bepaald onderwerp in de natuur/sterrenkunde, tenminste zo heb ik het ervaren. En dan dus niet 'algemene electrodynamica', maar juist de meest extreme details erin ('Quantum transport in electron Fabry-Perot interferometers', om de laatste entry maar eens te pakken).

[ Voor 15% gewijzigd door Cavorka op 14-07-2007 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om hierover weer een discussie te beginnen -alsjeblieft!- maar even als tussendoortje; zelfs de voordien hard core aanhangers van het hoax of fraud idee in Steorns forum lijken er nu wel van overtuigd te zijn dat het daar niet om gaat. Blijkt voor hen over te blijven: Killers Pseudologia Fantastica, of... maar dat durf ik hier niet meer te zeggen. ;)
http://www.steorn.com/for...DiscussionID=59027&page=1

Maar ga door met jullie interesante technische discussie zonder je iets van mij aan te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Gegeven de investeringen die in de miljoenen lopen, zou er, ondanks pseudologia fantastica en toch wel een mate zijn van oplichting....ook al heeft ie het zelf niet door...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maybe, maar hij neemt al een tijd je geld niet aan tot na het eindrapport.
Ik zal niks meer zeggen tot er mogelijk weer iets verandert -zoals deze algemene verandering van opinie in dat forum- en check nog maar 1x per 24uur. Ben al wat minder verslaafd...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2007 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een interview met Sean op de radio een paar dagen geleden. Schuif naar de 20e minuut, want daar begint het en duurt 5 min. De link staat onder de post van Wednesday, July 11, 2007.
http://freeenergytracker.blogspot.com/
Ps. Ik kan me wel voorstellen dat het erg heet werd in de hermetisch afgesloten perspex vitrine door de spotjes; een waar "broeikaseffect." ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2007 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Waren mini spotjes, daarvan wordt het echt niet warm. En als dat het probleem was, haalt ie toch gewoon de vitrine uit elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel logisch gedacht. Maar ze hadden wel ventilators neergezet en de (luiddruchtige) airco aan -al helpt dat niet veel de afgesloten ruimte in een vitrine af te koelen- die uit werd gezet toen Sean aan z'n verontschuldigingen begon. Dit is duidelijk te horen (43e sec.): http://dispatchesfromthef...takes_it_on_the_chin.html

Maar hoe dat ook zij, ze wilden uiteraard voorkomen dat het publiek aan het wieltje zou komen. Daarom besloten ze het modelletje dat vast zat in de vitrine te repareren. En toen maakten ze brokken.
Maar even iets anders nu: Het volgende linkje geeft me de indruk dat de wetenschappelijk/technische juryleden het niet eens kunnen worden over het wel of niet van Orbo. Mogelijk zullen ze ieder een eigen rapport schrijven dat niet overeenkomt met de conclusies van sommige anderen. Maar zelfs als ze het er allemaal met elkaar over eens zouden zijn dat Orbo niet legitiem is, zal Steorn het toch beschikbaar willen maken aan de wereld, helemaal aan dorstige hongerige landen. Vandaar dat Sean weer begon over waterpompen in Afrika.
Ik denk ook dat die mogelijke onenigheid in de jury Steorn er toe heeft gebracht een demo te willen geven al voordat het rapport uitkomt. En dat het de reden is dat Sean heeft aangekondigd dat Steorn overweegt minder geheimzinnig over Orbo te zullen zijn; dat wil zeggen, minder bezorgd over de commerciële kant van de zaak. Zo in de trant van "Het ziet er naar uit dat de jury onze claim niet (volledig) steunt, en daardoor zullen we mogelijk moeite hebben licenties te verkopen. Nou, dan geven we Orbo maar gewoon aan de wereld, ook al verdienen we er dan minder of geen geld aan."
Intussen zijn ze waarschijnlijk bezig hierover te praten met de aandeelhouders.
Uiteraard zijn dit maar speculaties, maar dit zegt m'n intuïtie. En onlogisch gedacht lijkt me het niet.
Hier de link: http://freeenergytracker....7/mysterious-marissa.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:40:
Wel logisch gedacht. Maar hoe dat ook zij, ze wilden uiteraard voorkomen dat het publiek aan het wieltje zou komen. Daarom besloten ze het modelletje dat vast zat in de vitrine te repareren. En toen maakten ze brokken.
Maar even iets anders nu: Het volgende linkje geeft me de indruk dat de wetenschappelijk/technische juryleden het niet eens kunnen worden over het wel of niet van Orbo. Mogelijk zullen ze ieder een eigen rapport schrijven dat niet overeenkomt met de conclusies van sommige anderen. Maar zelfs als ze het er allemaal met elkaar over eens zouden zijn dat Orbo niet legitiem is, zal Steorn het toch beschikbaar willen maken aan de wereld, helemaal aan dorstige hongerige landen. Vandaar dat Sean weer begon over waterpompen in Afrika.
Ik denk ook dat die mogelijke onenigheid in de jury Steorn er toe heeft gebracht een demo te willen geven al voordat het rapport uitkomt. En dat het de reden is dat Sean heeft aangekondigd dat Steorn overweegt minder geheimzinnig over Orbo te zullen zijn; dat wil zeggen, minder bezorgd over de commerciële kant van de zaak. Zo in de trant van "Het ziet er naar uit dat de jury onze claim niet (volledig) steunt, en daardoor zullen we mogelijk moeite hebben licenties te verkopen. Nou, dan geven we Orbo maar gewoon aan de wereld, ook al verdienen we er dan minder of geen geld aan."
Intussen zijn ze waarschijnlijk bezig hierover te praten met de aandeelhouders.
Uiteraard zijn dit maar speculaties, maar dit zegt m'n intuïtie. En onlogisch gedacht lijkt me het niet.
Hier de link: http://freeenergytracker....7/mysterious-marissa.html
Dat Afrika-geleuter maakt het voor mij juist ongeloofwaardiger. Laten we onze miljardenuitvinding in waterpompjes stoppen op een continent waar ze elkaar voor olie, diamanten en minder afslachten. Gaat vast goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen uiteindelijk Orbos zou hebben zou het elkaar afslachten voor olie tenminste niet meer bestaan. Nergens meer. En voor Orbos dan ook niet.
Als gelover moet ik je woorden wel letterlijk nemen: Gaat vast goed komen.
Maar we zien wel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nog even afgezien van het feit dat nog niet eens zeker is dat Orbos is wat gezegd wordt, maar het afslachten voor olie is dan wel voorbij, daarna gaan ze elkaar afslachten voor Orbos. Of denk je dat dat ding gratis of tegen kostprijs wordt verspreid?
Echt niet. Sterker nog: je kan er zo veel voor vragen als economisch mogelijk, want het zal heel veel dure olie vervangen. Dus slaan mensen elkaar er de hersens voor in.

De ene energiebron door de andere vervangen is echt geen oplossing voor de wereldvrede.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je, en ben het helemaal met je eens dat Orbo niet alle problemen oplost. Verre van. Maar Steorn verklaart wel op hun site dat ze hun uitvinding gratis aan arme landen zullen geven. Dus idealisten zijn het wel. http://www.steorn.com/about/community/africa.aspx
Dat maakt het dan ook onwaarschijnlijk dat ze Orbo zó duur zullen verkopen aan de minder arme landen -of zelfs aan rijke als het onze- dat haast niemand hem kan benutten, en alles bij het oude blijft.
Maar zoals ik al zei, het ziet er naar uit dat ze problemen hebben met de jury. Als die geen unaniem positief rapport zal uitbrengen over Orbo, zal Steorn een nóg mindere commerciële weg gaan, zoals Sean al duidelijk aangaf te overwegen tijdens zijn toelichting in het museum na de demo mislukking.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 17:54
Het feit dat ze 'de uitvinding' gratis aan afrika willen geven, wil nog niet zeggen dat het daarmee gratis gaat zijn. Naar wat ik begrepen heb zou Steorn zijn Orbo niet zelf produceren. Dus het enige wat zij eventueel weggeven aan afrika is de know-how, met andere woorden: zij zullen het patent gratis mogen toepassen..

BOE

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste