De Perendev website is op zijn minst een beetje indrukwekkend, ware het niet dat de oprichters de indruk wekken 100 kW dan wel 300 kW uit
niets te kunnen produceren. Tenzij ik in de beschrijving van die "motoren" iets gemist heb wordt er niet geclaimd dat het om een “Over Unity Machine” gaat maar louter om een productie van 100 kW dan wel 300 kW zonder dat er enige energie-invoer is. Het is trouwen niet correct om die machines "motoren" te noemen omdat een
motor energie omzet naar mechanisch vermogen. Als mechanisch vermogen uit
niets geproduceerd wordt zou het apparaat een andere naam verdienen, zoiets als Torque Generator of iets dergelijks. Als die Perendev Machine magnetische energie omzet naar mechanische energie zou ik minimaal verwachten dat er aan de Perendev Technologie een forse technische verklaring zou hangen.
Het
onbegrijpelijke is echter dat als werkelijk deze machines verkocht worden (is dat bewezen???. . .ik dacht het niet) en ze blijken
niet te werken dat er dan wereldwijd fraudeclaims zouden worden gelegd.. .Dergelijke zaken zouden uiteraard niet allemaal in het geheim uitgevochten worden maar juist in de reguliere gerechtshoven en zouden in de publieke arena aan het licht gekomen zijn. Indien die machines
wel werken zoals beweerd dan zou je verwachten dat via het gebruik er van alom over de gehele wereld deze machines reeds zeer bekend zouden zijn en dat jan en alleman al in de rij zouden staan om een dergelijke machine te kopen. . .hoe komt het dat ik er op deze discussie groep er over moet horen terwijl ik als al ruim 35 jaar in de engineeringwereld met motoren en energieconversie te maken heb gehad en dat ik continu in aanraking kom met energieconversie technologieën en verwante onderwerpen op beurzen en tentoonstellingen en uiteraard in vakbladen.
Het frappante van dergelijke werkelijkheden is dat wij engineers/wetenschapers/techneuten juist vaak technische ontwikkelingen tegenkomen waar 99,99% van de mensen op aarde geen benul van hebben en er niets van begrijpen terwijl juist jan en alleman die weinig of niets weten van energiewetten/processen, nog van thermodynamica, haast alles weten van vrije-energie machines en PM-machines en van zogenaamde complotten opgezet door de gevestigde industrie om dit soort vrije energie technologieën te onderdrukken dan wel geheim te houden (na het zogenaamd) opgekocht te hebben.
Ik vind het "bogus gehalte" van die Perendev website zeer hoog ondanks dat het er goed uit ziet.
Op het onderwerp "waterzuivering apparatuur" op de Perendev website kwam ik dit tegen:
Designed for areas where fresh water is not available, the system draws water by means of a vacuum during the cooler part of the day.
The water is then heated by means of sunlight focused on to the main vessel, the water is super heated to create steam which is then distilled.
Afgezien van het feit dat je met zonne-energie en een distillatieproces zeer goed water kan zuiveren. . .het is geen geheim. . .is het "verkooppraatje" op die Perendev website louter onzin. Indien je water met zonne energie omzet in waterdamp en het weer afkoelt ben je al aan het
distilleren. Natte stoom kan je desnoods met extra zonne energie omzetten in "droge" stoom en met nog meer energie kan je er "superheated" stoom van maken. Superheated stoom kan je niet distilleren! Distilleren is een vloeistof-gas-vloistof proces. Superheated stoom is louter een gas en gasvormige componenten er in en die kan je er hooguit weer uithalen o.a. door gas-fase scheidings processen dan wel door condensatie, maar als je dat doet is de superheating overbodig.
Als je vervuild water verdampt kan je ook volatile componenten mee verdampen(zoals o.a. gebeurd met alcohol distillatie. Om zuiver waterdamp te maken zou je juist de waterdamp niet extra moeten verhitten aar juist net boven het verdampingspunt verwarmen zodat de volatiele componenten niet mee verdampen. . .andersom kan ook: het water verwarmen tot onder het verdampingspunt zodat de volatiele componenten juist wel verdampen en het water niet. Om te schrijven dat je superheated stoom gaat
distilleren breng je de wereld op de hoogte dat je niets van distillatie weet (en dat de machine niet zal werken, of dat je niet competent bent om een juiste procesbeschrijving over hoe het apparaat werkt juist weer te geven).
Ik vertrouw de producten op die webstite zeker nog niet.
Dilemma t.a.z.v. de Perendev Energie Productie Machine
De claim dat energie uit niets gewonnen wordt zou vanuit een energiebalans gedachte/beschouwing een zeer ernstig milieuprobleem opleveren.
Stel dat die 300 kW machine zou werken. Die 300 kW wordt dan gebruikt om een productie proces dat wel een verwarmingsproces te voeden. Dit klinkt erg leuk maar ik denk dat Al Gore. . .de auteur van
Een Inconvenient Truth. . . .zich zelf van kant zal maken omdat een dergelijk proces de wereld zal gaan vernietigen en daar kan hij vast niet tegen. . .elke kilowatt dat uit niets opgewekt wordt zal uiteindelijk als warmte in de atmosfeer gestort worden, afgezien van de energie die gebruikt wordt om materialen te maken met een hoog energiegehalte en dan opgeslagen wordt.
Uiteraard gebeurt dit nu ook wel, zo vanuit dat perspectief maakt het weinig verschil of je 300 kWh uit het niets in de atmosfeer stort of dat die 300 kWh uit aardolie/kolen of zonne energie komt. . .zolang je de energie gebruikt ontstaat rest energie die al warmte in het milieu terecht komt maar als de energie
spotgoedkoop word omdat je het uit het niets kan maken dan zal het verbruik er van zeer drastisch stijgen.. . .kan je bevatten wat er gebeurd met de opwarming van de aarde als er 6 miljard mensen allemaal evenveel energie gaan gebruiken als de rijke Amerikanen en rijke Europeanen nu doen?
OK, wat blijft er over van die claim van de Perendev oprichters dat ze milieuvriendelijk bezig zijn????
Ik ruik fraude van de ergste soort op de Perendev website.