Geen nieuwe features dus?
De SonyEricsson-medewerkers die hadden gemeld dat er updates zaten aan te komen hebben duidelijk gemaakt dat het alleen om bugfixes gaat, er wordt niks extra ontwikkeld.
Heeft trouwens iemand op dit ding al Linux draaien
.
Ik weet dat het gaat, er zit een ARM-CPU in (Philips Nexenta, modelnummer ben ik even vergeten) die door Linux wordt ondersteund
Heeft trouwens iemand op dit ding al Linux draaien

Ik weet dat het gaat, er zit een ARM-CPU in (Philips Nexenta, modelnummer ben ik even vergeten) die door Linux wordt ondersteund
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Doh, je hebt helemaal gelijk. In eerste instantie zouden er helemaal geen updates meer komen. Maar toen werd besloten wel nog door te gaan met bugfixen. Helemaal vergeten.
Ik denk dat er maar weinig zijn die het zich kunnen veroorloven het risico te nemen hun telefoon onbruikbaar te maken.
Ik denk dat er maar weinig zijn die het zich kunnen veroorloven het risico te nemen hun telefoon onbruikbaar te maken.
Ik heb 'm er net opgezet, ik ga 's kijken wat er zoal anders/beter is...Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:27:
Er is een nieuwe firmware versie beschikbaar voor 'World Generic 1':
Phone version: R9GA001
Organizer version: R6E28
Bluetooth version: R3A01
CDA version: R6E28
De voornaamste verandering is dat de bugs die in de vorige firmware versie waren geslopen zijn verholpen.
Dat zeg natuurlijk weinig, de cpu wordt misschien wel ondersteund in Linux, maar is dat ook zo voor de bluetooth chip, de ir chip, de GSM/UMTS zenderchip, de FM radiochip, de fast-port interface controller, de videochip, de audiochip, etc etc etc?Borromini schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 02:14:
Lijkt me niet dat daar vrij drivers voor beschikbaar zijn. Maar als de core/kernel kan draaien zou je die natuurlijk zelf kunnen gaan ontwikkelen.
Een heel goed punt, maar de CPU is het begin héDreamvoid schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:25:
[...]
Dat zeg natuurlijk weinig, de cpu wordt misschien wel ondersteund in Linux, maar is dat ook zo voor de bluetooth chip, de ir chip, de GSM/UMTS zenderchip, de FM radiochip, de fast-port interface controller, de videochip, de audiochip, etc etc etc?
* Borromini had er in zijn enthiousasme niet aan gedacht

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
ik heb echt een rare bug / probleem...
Als ik m'n telefoon gewoon aan heb staan, en ik sluit de headset aan.. reageert hij niet
Als ik m'n telefoon uitschakel, en dan weer inschakel, geeft hij soms de melding : Plaats Sim-kaart
Als ik m'n telefoon inschakel met de headset ingeplugd, geeft hij aan: Handsfree... Handheld... Handsfree... Handheld.... en dan hele tijd door... totdat ik de accu eruit haal omdat hij helemaal nergens op reageert.
Iemand een oplossing? Word er heeleeemaaal GEK van!
Als ik m'n telefoon gewoon aan heb staan, en ik sluit de headset aan.. reageert hij niet
Als ik m'n telefoon uitschakel, en dan weer inschakel, geeft hij soms de melding : Plaats Sim-kaart
Als ik m'n telefoon inschakel met de headset ingeplugd, geeft hij aan: Handsfree... Handheld... Handsfree... Handheld.... en dan hele tijd door... totdat ik de accu eruit haal omdat hij helemaal nergens op reageert.
Iemand een oplossing? Word er heeleeemaaal GEK van!
Heb je de mogelijk met een andere headset te testen?
Verwijderd
ok, geprobeerd: Met de oude headset van mijn K750i deed hij wel. Maar toen ik die van die W950i er weer in probeerde te doen, deed hij het ook gewoon... raar geval.
Maar dit geklooi met de headset helpt natuurlijk niet tegen het feit hij soms aangeeft: Plaats Sim-kaart, Simkaart-fout, of helemaal geen sms'jes meer verstuurd of ontvangt, tenzij je hem opnieuw uit/aanzet
Maar dit geklooi met de headset helpt natuurlijk niet tegen het feit hij soms aangeeft: Plaats Sim-kaart, Simkaart-fout, of helemaal geen sms'jes meer verstuurd of ontvangt, tenzij je hem opnieuw uit/aanzet
Verwijderd
kan het zijn dat het een 'corrupt' bestand is?.. Ik had er een liedje opstaan, en telkens als hij die wou afspelen, crashte het hele systeem (doormiddel van de accu eruit halen moest ik hem restarten)
Ik heb dit liedje er nu afgehaald, en tot nu toe doet hij het nog goed (4-5 uur geleden heb ik dat liedje verwijderd)
Ik heb dit liedje er nu afgehaald, en tot nu toe doet hij het nog goed (4-5 uur geleden heb ik dat liedje verwijderd)
Verwijderd
Hallo allemaal,Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:27:
Er is een nieuwe firmware versie beschikbaar voor 'World Generic 1':
Phone version: R9GA001
Organizer version: R6E28
Bluetooth version: R3A01
CDA version: R6E28
Sinds afgelopen week ook een bezitter geworden van de w950i.
Nu lees ik veel over de firmware-updates. Deze heb ik uitgevoerd via de software van SE en heb het volgende:
62017/28 - Trademark Netherlands Generic - CXC162037 R9F011 - CXC162058 R3A01 - CXC162088 R6A16 (=organizer) - R4A02 (=CDA)
Zoals ik hierboven heb gequote is er dus een andere firmware. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen beiden? Behoud je bij de World Generic 1-firmware de nederlandse taal of wordt je toestel dan engels-talig?
En zonder illegaal te willen gaan, kun je die World Generic 1 ergens downloaden, moet je ervoor betalen oid?
Het gaat mij met name om de prestaties. Die zouden daarin verbeterd zijn.
Wel.... enn heleboel vragen voor een nieuwkomer, maar ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.
Groet,
Aldert
Verwijderd
Bij welke winkel heb je de telefoon besteld en wat was de levertijd?Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 21:15:
Ik heb vandaag mijn W950i ook besteld, uit Duitsland, voor €240,-. Hij zal begin volgende week wel ergens binnenkomen, ben erg benieuwd! Maar nog wel even wat vraagjes:
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2007 19:32 ]
Je toestel omzetten van Nederland naar World Generic 1 kan je niet eenvoudig zelf doen, daar heb je een speciaal soort software + hardware usb-dongle voor nodig. Er zijn mensen (oa die simlock winkels) die dat voor je kunnen veranderen.
Doorgaans komen firmware updates met een maandje of zo vertraging wel in de lokale versies, dus het is ofwel nu geld uitgeven en naar World Generic laten flashen, ofwel geduld hebben en wachten tot de NL versie op SEUS verschijnt.
Doorgaans komen firmware updates met een maandje of zo vertraging wel in de lokale versies, dus het is ofwel nu geld uitgeven en naar World Generic laten flashen, ofwel geduld hebben en wachten tot de NL versie op SEUS verschijnt.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 06-08-2007 16:06 ]
Je kunt het zeker wel heel makkelijk zelf doen. Het kost wel geld, maar echt moeilijk is het niet en het kan met de standaard usb kabel.
Anyway, ik heb ook ergens gelezen dat je via SEUS je cda code kan veranderen. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Volgens mij esato.com of se-nse.net. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen...
Is er trouwens iemand die Orange world TV kan kijken? Ik krijg het niet voor mekaar om via de orange world portal tv te selecteren. De mensen van de Orange KS zijn zelf te dom om het te begrijpen dus probeer ik het hier maar
Anyway, ik heb ook ergens gelezen dat je via SEUS je cda code kan veranderen. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Volgens mij esato.com of se-nse.net. Voor de liefhebbers zullen we maar zeggen...
Is er trouwens iemand die Orange world TV kan kijken? Ik krijg het niet voor mekaar om via de orange world portal tv te selecteren. De mensen van de Orange KS zijn zelf te dom om het te begrijpen dus probeer ik het hier maar

Nee, via SEUS kun je je CDA updaten. Dat die je via een third-party programma (die we hier niet mogen bespreken). Daarmee flash je het WG1-CDA in je telefoon, waarna je via SEUS in het vervolg de bijbehorende firmwares binnen krijgt. Dit kan inderdaad met de bijgeleverde USB-kabel.
@hansbargeman
Heb je wel een UMTS-simkaart en dekking?
@hansbargeman
Ja ik hem een simkaart en dekking. Maar ik krijg geen links te zien voor tv kijken...frickY schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:18:
Nee, via SEUS kun je je CDA updaten. Dat die je via een third-party programma (die we hier niet mogen bespreken). Daarmee flash je het WG1-CDA in je telefoon, waarna je via SEUS in het vervolg de bijbehorende firmwares binnen krijgt. Dit kan inderdaad met de bijgeleverde USB-kabel.
@hansbargeman
Nou, ik ben er inmiddels achtergekomen via de door jullie vermeldde sites (esato).
En.....'tis me in 1x gelukt
Ook de update via seus ging feilloos.
Groet,
Aldert
En.....'tis me in 1x gelukt
Ook de update via seus ging feilloos.
Groet,
Aldert
Verwijderd
Waarom verwijs je ernaar dan lullo.frickY schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:18:
@hansbargeman
Doe even normaal zeg... Dat lijkt me nou niet nodig zo'n zinloze opmerking 
TV met orange is niet ondersteund. Het kan wel, maar ik heb de moeite nooit genomen om het om m'n W950 of M600 werkend te krijgen. Ik hoop dat met de komst van de P1i Orange het wel gaat ondersteunen zodat ik met de P1 wel weer tv kan kijken.
TV met orange is niet ondersteund. Het kan wel, maar ik heb de moeite nooit genomen om het om m'n W950 of M600 werkend te krijgen. Ik hoop dat met de komst van de P1i Orange het wel gaat ondersteunen zodat ik met de P1 wel weer tv kan kijken.
Verwijderd
hallo
ik heb een probleem met mijn SE 950i in combinatie met de tomtom 6 software
Ik heb alle stappen zoals beschreven in dit forum doorlopen. (config scherm, apparaat>overige>installeren> bestand kiezen, installeren, balkje loopt en melding is daar dat tomtom geïnstalleerd is. Echter hierna zie ik nergens de applicatie opduiken in welke lijst dan ook, in bestandsbeheer staan wel mappen, met in de root een file met een “?” als ik op deze file klik, krijg ik de melding dat er geen viewer is geïnstalleerd om dit bestand te bekijken.
Ik heb me al suf gezocht op internet, en ik lijk de enige persoon te zijn met dit probleem…….
Dit forum lijkt het meest professionele in zn soort, daarom heb ik uiteindelijk mijn probleem hier gepost.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen!?
Groet
poelvoorde
ik heb een probleem met mijn SE 950i in combinatie met de tomtom 6 software
Ik heb alle stappen zoals beschreven in dit forum doorlopen. (config scherm, apparaat>overige>installeren> bestand kiezen, installeren, balkje loopt en melding is daar dat tomtom geïnstalleerd is. Echter hierna zie ik nergens de applicatie opduiken in welke lijst dan ook, in bestandsbeheer staan wel mappen, met in de root een file met een “?” als ik op deze file klik, krijg ik de melding dat er geen viewer is geïnstalleerd om dit bestand te bekijken.
Ik heb me al suf gezocht op internet, en ik lijk de enige persoon te zijn met dit probleem…….
Dit forum lijkt het meest professionele in zn soort, daarom heb ik uiteindelijk mijn probleem hier gepost.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen!?
Groet
poelvoorde
Bij mij staat TomTom in hoofdmenu - extra; daar zou die dus in moeten staan.
Ik ben er zelf nog niet achter gekomen of ik de applicatie ook direct op het basisscherm kan zetten. Of is dit niet mogelijk?
Ik ben er zelf nog niet achter gekomen of ik de applicatie ook direct op het basisscherm kan zetten. Of is dit niet mogelijk?
De applicatie kan je haast overal zetten waar jij wilt, althans met mijn versie...heb hem al een tijdje nie geupdate!Maikel205 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:44:
Bij mij staat TomTom in hoofdmenu - extra; daar zou die dus in moeten staan.
@poelvoorde
wat Maikel205 zegt
[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 08-08-2007 23:39 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Verwijderd
Ik heb de W950i (simlockvrij)net een krappe dag in huis.
Hij is iig mooi, maar nu wilde ik ook wel eens even proberen mobiel te internetten.
Alleen, nu zegt Vodafone dit toestel niet te ondersteunen voor mobiel internet als ik de instellingen zoek.
Zie ik iets over het hoofd. Of kan ik het met mijn abbo dus echt vergeten??
Hij is iig mooi, maar nu wilde ik ook wel eens even proberen mobiel te internetten.
Alleen, nu zegt Vodafone dit toestel niet te ondersteunen voor mobiel internet als ik de instellingen zoek.
Zie ik iets over het hoofd. Of kan ik het met mijn abbo dus echt vergeten??
Nouja ondersteuning/support geeft natuurlijk niet aan dat het niet kan 
Bij T-mobile worden de instellingen automatisch gedownload en kun je gelijk internetten, bij Vodafone blijkbaar niet. Moet je gewoon even de juiste instellingen opzoeken en die handmatig in je telefoon zetten
Bij T-mobile worden de instellingen automatisch gedownload en kun je gelijk internetten, bij Vodafone blijkbaar niet. Moet je gewoon even de juiste instellingen opzoeken en die handmatig in je telefoon zetten
Verwijderd
Ja, daar heb ik dus naar gezocht, maar zijn op de vodafone site nergens te vinden, alleen voor e-mail en messenger.
Vodafone zegt: 'Deze instellingen zijn niet beschikbaar voor dit toestel. Kijk voor meer toestellen en aanbiedingen op onze Online Winkel'.
Vodafone zegt: 'Deze instellingen zijn niet beschikbaar voor dit toestel. Kijk voor meer toestellen en aanbiedingen op onze Online Winkel'.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 01:18 ]
Pak ze dan van een ander SE toestel. Menu zal grotendeels overeenkomen, net als de veldnamen die je in moet vullen. De M600i bijvoorbeeld.
Het staat er wel gewoon bij.. Vodafone Live staat idd dat er geen ondersteuning is, maar als je dan voor "WAP - GPRS/UMTS" kiest staat het er wel gewoon.Toets handmatig stap voor stap de instellingen in op je toestel
* Ga naar het hoofdmenu
* Kies 'Extra'
* Kies 'Configuratiescherm'
* Kies 'Verbindingen'
* Kies 'Internetaccounts'
* Kies 'Meer'
* Kies 'Nieuw account'
* Kies 'Data'
* Accountnaam: Vodafone GPRS
* Adres: live.vodafone.com
* Gebruikersnaam en wachtwoord vereist: aanvinken
* Gebruikersnaam: vodafone
* Wachtwoord: vodafone
* Kies 'Meer'
* Kies 'Proxy'
* Proxyserver gebruiken: aanvinken
* Adres proxyserver: 192.168.251.150
* Poort proxyserver: 8799
* Kies 'Opslaan' (2x)
* Voeg het profiel toe aan de groep 'Internet' als het toestel daar om vraagt
* Ga naar de tab 'Groepen'
* Klik op 'Internet'
* Vink 'Vodafone GPRS' aan of kies 'Nieuw account toevoegen' en kies dan 'Vodafone GPRS'
* Zorg ervoor dat 'Vodafone GPRS' prioriteit 1 heeft als er meer profielen in het toestel staan.
* Kies 'Opslaan'
* Ga terug naar het hoofdmenu
* Kies 'Multimedia'
* Kies 'Web'
* Kies 'Meer'
* Kies 'Favorieten'
* Kies 'Meer'
* Kies 'Favoriet toevoegen'
* Naam: Vodafone live!
* Webadres: http://live.vodafone.com
* Categorie: Overig
* Kies 'Opslaan'
* Selecteer 'Vodafone live!' en kies 'Openen'
* Het toestel maakt verbinding met de Vodafone live! homepage. Als het toestel niet automatisch de verbinding opzet, zal het uit-en-aan gezet moeten worden. Dat is eenmalig nodig als er een nieuw verbindingsprofiel is toegevoegd.
En de easy way via SE zelf (dan hoef je zelf niks in te stellen) -> http://www.sonyericsson.c...4000&template=ps3&zone=ps
[ Voor 4% gewijzigd door Xof op 12-08-2007 02:02 ]
Verwijderd
Ik ben zins vandaag ook in het bezit van de W950i,
Ik heb alleen 1 probleem, ik kan geen snelle bestandsoverdracht via de USB krijgen.
Normale USB verbinding werkt perfect, alleen als ik hem instel op snelle bestandsoverdracht,
Geeft de computer aan dat het een onbekend apparaat is, en dat hij geen stuurprogramma's kan vinden.
Tevens gaat ook mijn draadloze internet verbinding (via USB) er af zodra ik verbinding via de snelle bestandsoverdracht probeer te maken.
Misschien dat iemand weet wat het probleem is?
Ik heb alleen 1 probleem, ik kan geen snelle bestandsoverdracht via de USB krijgen.
Normale USB verbinding werkt perfect, alleen als ik hem instel op snelle bestandsoverdracht,
Geeft de computer aan dat het een onbekend apparaat is, en dat hij geen stuurprogramma's kan vinden.
Tevens gaat ook mijn draadloze internet verbinding (via USB) er af zodra ik verbinding via de snelle bestandsoverdracht probeer te maken.
Misschien dat iemand weet wat het probleem is?
Waarschijnlijk een probleem met je USB chipset?
Een USB stick bijv. heeft wel snelle overdracht via USB 2.0?
Een USB stick bijv. heeft wel snelle overdracht via USB 2.0?
Heb je de PC Suite for Smartphones al geinstalleerd. Daarmee worden ook de juiste USB drivers geïnstalleerd (sync en fast-file transfer hebben beide andere drivers).
Na installatie even de telefoon aan de USB hangen en in apparaatbeheer het device weggooien. Daarna opnieuw met de USB verbinden en hij zou hem correct moeten herkennen.
Na installatie even de telefoon aan de USB hangen en in apparaatbeheer het device weggooien. Daarna opnieuw met de USB verbinden en hij zou hem correct moeten herkennen.
[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 12-08-2007 22:53 ]
Bij wordt de telefoon gewoon automatisch in Windows herkent (beide modussen) in zowel Vista als XPfrickY schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:53:
Heb je de PC Suite for Smartphones al geinstalleerd. Daarmee worden ook de juiste USB drivers geïnstalleerd (sync en fast-file transfer hebben beide andere drivers).
Verwijderd
Ik ben er inmiddels achter,
Het ligt aan de USB ingang aan de voorkant van de PC,
Ik heb de Telefoon aangesloten via de USB aan de achterkant en hij werkt nu perfect
Ik heb de Telefoon aangesloten via de USB aan de achterkant en hij werkt nu perfect
Is aan een USB-aansluiting ook te zien of deze 1.1 of 2.0 is? Met de toenemende aantallen USB-aansluitingen en bijbehorende drivers etc. zie ik 't verschil niet meer

Zelfde probleem met m'n vriendin haar PC. Achterkant werkt perfect, voorkant niet. Mijn PC doet het wel goed zowel aan de voorkant en achterkant.Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:39:
Ik ben er inmiddels achter,
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Helaas niet, de aansluitingen zijn precies hetzelfde.RoelJewel schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 13:56:
[...]
Is aan een USB-aansluiting ook te zien of deze 1.1 of 2.0 is? Met de toenemende aantallen USB-aansluitingen en bijbehorende drivers etc. zie ik 't verschil niet meer.
Hallo. Heeft iemand ervaring met de Music Desk Stand van SE (MDS-60)? De zus van mn vriendin had er eentje en ze wilde hem niet meer. Aangezien mijn telefoon, de W950i, compatibel was met het apparaatje (Zie hier voor de link) leek het mij logisch dat hij het deed... maar niet dus. Snap alleen niet waarom, hij laad wel, maar het geluid gaat niet via de speakers. Iemand een idee?
De MDS-60 werkt perfect bij de W950i, SE heeft zelfs een keer een actie gehouden dat je hem gratis bij je W950i kreeg (daarom heb ik hem ook).
Het werkt net zoals een headset, zodat je de telefoon erop zet gaat het geluid gelijk over de speakers
Je hebt de speaker toch wel aangezet he
Het werkt net zoals een headset, zodat je de telefoon erop zet gaat het geluid gelijk over de speakers
Je hebt de speaker toch wel aangezet he
Naast de ingang van de adaptor zit inderdaad de aan/uit knop.
Zet ook het volume (bovenkant) niet te laag
Zet ook het volume (bovenkant) niet te laag
Verwijderd
Hey, ik heb net DivX Mobile player geïnstalleerd, en hij doet t opzich. Alleen loopt de boel niet synchroon.. Ik neem aan dat dit aan de instellingen ligt van de films, heeft iemand hier ervaring mee en weet ie welke resolutie, bitrate etc best te gebruiken is? Thanks!
Heb trouwens de nieuwste firmware erop staan, niets vernieuwend, blijkbaar allee kleine bugfixes.
Heb trouwens de nieuwste firmware erop staan, niets vernieuwend, blijkbaar allee kleine bugfixes.
Wat voor instellingen heb je dan gebruikt voor je film? Er is wel in de thread een link naar een video converter, zodat de w950 de video formaat slikt. Moet je heel even zoeken en dan converten(duurt niet lang) ik had daarmee zelfs de animatie film monster inc op m'n tel gekregen zonder enige fouten.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:22:
Hey, ik heb net DivX Mobile player geïnstalleerd, en hij doet t opzich. Alleen loopt de boel niet synchroon.. Ik neem aan dat dit aan de instellingen ligt van de films, heeft iemand hier ervaring mee en weet ie welke resolutie, bitrate etc best te gebruiken is? Thanks!
edit--
volgens mij was het m3 converter ofzo ;x
edit2--
wat Xof zegt ;D
[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 16-08-2007 11:46 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Vraagje, In de pricewatch staat deze telefoon voor 263 euro, kijk ik bijv. in de webshop bij orange dan word deze telefoon voor 453 euro aangeboden???
Naait orange gewoon of is er een verschil?
Elke provider naait je als je daar rechtstreeks besteld 
Snap dan ook niet waarom mensen daar blijven bestellen, de telefoons zijn meestal ook nog eens gebrand.
Snap dan ook niet waarom mensen daar blijven bestellen, de telefoons zijn meestal ook nog eens gebrand.
Verwijderd
Ik heb m hier gehaald, net onder de €200,-, perfecte service, vanuit Berlijn binnen 2 dagen bij me thuis! Heb er nu de allernieuwste firmware opstaan, niets gebrand, volledig unlocked.Xof schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 11:13:
Elke provider naait je als je daar rechtstreeks besteld
Grappig is dat je op dezelfde site een T-Mobile-versie (gebrand dus) kan krijgen voor €210,-
Ik vind dit toestel in de Orange webshop alleen maar met abonnement en niet als los toestel.lasharor schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:58:
Vraagje, In de pricewatch staat deze telefoon voor 263 euro, kijk ik bijv. in de webshop bij orange dan word deze telefoon voor 453 euro aangeboden???
@Xof, dat hij daar gebrand zou zijn snap ik, maar voor die prijs verwachtte ik wel iets extra's
@Woutervdkrol, is dat precies dezelfde als ik die gewoon in een nederlandse winkel zou kopen?
@cdgrit, met het goedkopste abbonoment.
@Woutervdkrol, is dat precies dezelfde als ik die gewoon in een nederlandse winkel zou kopen?
@cdgrit, met het goedkopste abbonoment.
Verwijderd
Hey!
Mijn SE K700i is na enkele jaren trouwe dienst aan vervanging toe, nu zat ik te twijfelen tussen de volgende twee toestellen(allebei van SE uiteraard...): De W810i en de W950i, hier in de Phonehouse in België kosten ze beide 200 euro dus daar moet geen rekening meegehouden worden.
Nu mijn vraag: is het met die W950i ook mogelijk hem met je vingers te bedienen(i.p.v. stylus)? Stel dat ik ergens op café ofzo ben, en ik wil iemand bellen/sms'en moet ik dan die stylus boven halen of kan ik het ook even snel met mijn vingers doen?
Voor de rest vind ik de W950i mooier enzo dan de W810i en dat er op die W950i geen camera zit vind ik ook geen ramp. Mijn vraag gaat dus uit naar het verschil op gebied van gebruiksgemak tussen de twee toestellen. Als ik met mijn K700 wilde bellen moest ik gewoon naar onder duwen met de joystick dan de naam selecteren en dan was hij al aan het bellen, gaat dat ook even snel bij deze toestellen?
Alvast bedankt!
Mijn SE K700i is na enkele jaren trouwe dienst aan vervanging toe, nu zat ik te twijfelen tussen de volgende twee toestellen(allebei van SE uiteraard...): De W810i en de W950i, hier in de Phonehouse in België kosten ze beide 200 euro dus daar moet geen rekening meegehouden worden.
Nu mijn vraag: is het met die W950i ook mogelijk hem met je vingers te bedienen(i.p.v. stylus)? Stel dat ik ergens op café ofzo ben, en ik wil iemand bellen/sms'en moet ik dan die stylus boven halen of kan ik het ook even snel met mijn vingers doen?
Voor de rest vind ik de W950i mooier enzo dan de W810i en dat er op die W950i geen camera zit vind ik ook geen ramp. Mijn vraag gaat dus uit naar het verschil op gebied van gebruiksgemak tussen de twee toestellen. Als ik met mijn K700 wilde bellen moest ik gewoon naar onder duwen met de joystick dan de naam selecteren en dan was hij al aan het bellen, gaat dat ook even snel bij deze toestellen?
Alvast bedankt!
Ja je kunt het ook met je vingers bedienen, dit doe ik meestal ook.. zelfs sms'jes mee tikken lukt dan gewoon 
Alleen hele kleine icoontjes zijn wat moeilijker, zoals bijv. taakbeheer openen rechts bovenin, maar zelfs dit is nog wel te doen.
Om te bellen met de W950i moet je 2x klikken.. eerst 'tik' je de naam aan die je wilt bellen en dan krijg je een 2e scherm met contactinfo en dan staat er een belknop
@lasharor: Ze zijn bijna hetzelfde, alleen de firmware is iets anders. De Duitse versie heeft een Duitse firmware eropstaan, maar deze loopt qua versie gelijk aan de Nederlandse firmware. Alle talen zitten er gewoon in (Nederlands, Engels etc.)
Alleen hele kleine icoontjes zijn wat moeilijker, zoals bijv. taakbeheer openen rechts bovenin, maar zelfs dit is nog wel te doen.
Om te bellen met de W950i moet je 2x klikken.. eerst 'tik' je de naam aan die je wilt bellen en dan krijg je een 2e scherm met contactinfo en dan staat er een belknop
@lasharor: Ze zijn bijna hetzelfde, alleen de firmware is iets anders. De Duitse versie heeft een Duitse firmware eropstaan, maar deze loopt qua versie gelijk aan de Nederlandse firmware. Alle talen zitten er gewoon in (Nederlands, Engels etc.)
Verwijderd
Je hebt je Main Screen met onderaan je icoontjes. Die kun je zelf veranderen naar wat je zelf wil. Ik heb t bijvoorbeeld van links naar rechts: email, radio, menu, sms, contacten.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:40:
Hey!
Alvast bedankt!
In het begin was ik natuurlijk superzuinig met mn mobiel en het scherm, dus telkens die stylus eruitpakken. Maar heb inmiddels een screenprotector gekocht (Brando, werkt SUPER) en de gebruikt de stylus eigenlijk alleen nog wel eens met smsen, verder never.
De meeste dingen zijn gewoon te doen met je dikke vinger, en voor sommige hoekjes (bijvoorbeeld Task Manager) is dan even je pink nodig. Dus ik vind eigenlijk zo'n interface veel makkelijker dan met een navigator.
En tja, als je een camera gaat missen moet je deze niet kopen. Maar de rest van de features, vooral op gebied van Walkman 2.0 Player die supersoepel loopt, de 4GB geheugen en het grote scherm: ga voor deze mobiel. Voor €200,- heb je er een!
@lasharor: Xof heeft niet helemaal gelijk, want als je uit Duitsland haalt zoals ik heb gedaan loop je niet per se gelijk met de Nederlandse. Ik heb bijv. een German/Swiss firmware en die loopt gewoon even snel als de World Generic, dus met de allernieuwste firmware al meteen als ie uit is
*EDIT: Hehe, naja Xof heeft dus hetzelfde met de taskmanager
En nog even voor het bellen:
Je tikt eerst op je icoontje voor de contacten, dan opent de contactlijst. Dan scroll je naar de naam. Dan staat er linksonderin al meteen "Call" of "Bellen" waardoor je dus niet de hele contact hoeft te openen, net even ietsje sneller nog
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 13:57 ]
idd, ik bedien de telefoon de meeste tijd met mijn nagel en de stylus alleen voor kalenderitems toevoegen en sms'sje te maken.
Over bellen, je kan ook op je numerieke toetsenbord je letter van je contact intoetsen, je contactlijst wordt op die locatie geopend, scrollen naar de gewenste persoon en op bellen op het scherm drukken.
Over bellen, je kan ook op je numerieke toetsenbord je letter van je contact intoetsen, je contactlijst wordt op die locatie geopend, scrollen naar de gewenste persoon en op bellen op het scherm drukken.
[ Voor 45% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 20-08-2007 14:16 ]
Dat scheelt dan weerVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:52:
[...]@lasharor: Xof heeft niet helemaal gelijk, want als je uit Duitsland haalt zoals ik heb gedaan loop je niet per se gelijk met de Nederlandse. Ik heb bijv. een German/Swiss firmware en die loopt gewoon even snel als de World Generic, dus met de allernieuwste firmware al meteen als ie uit is
Maarja het maakt nu sowieso niet zoveel meer uit, omdat er hoogstens nog 1 firmware update komt.
Kan idd ook, maar het maakt qua snelheid niet veel uitEn nog even voor het bellen:
Je tikt eerst op je icoontje voor de contacten, dan opent de contactlijst. Dan scroll je naar de naam. Dan staat er linksonderin al meteen "Call" of "Bellen" waardoor je dus niet de hele contact hoeft te openen, net even ietsje sneller nog
Waar heb je deze screenprotector gekocht, ik ben al tijdje op zoek naar 1Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 13:52:
[...]
[..]
In het begin was ik natuurlijk superzuinig met mn mobiel en het scherm, dus telkens die stylus eruitpakken. Maar heb inmiddels een screenprotector gekocht (Brando, werkt SUPER) en de gebruikt de stylus eigenlijk alleen nog wel eens met smsen, verder never.
[..]
Verwijderd
Hier, van de Smartphoneshop. Kost wel even €15,- maar dan is ie ook meteen volgende dag binnen. Op de site van Brando zelf kan je m ook bestellen, kost dan $7.00 ofzo, en dan is ie over twee weken thuis vanaf Chinababbelbox schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:32:
[...]
Waar heb je deze screenprotector gekocht, ik ben al tijdje op zoek naar 1
Maar is zeker de moeite waard hr, deze protector!
Ik inderdaad ook. Heb toen wel een paar screenprotectors gekocht, maar zijn gevouwen aangekomen dus nooit opgeplakt.
Heb hem gewoon altijd in het hoesje. Toen het orginele hoesje stuk ging een vervangend hoesje gekocht.
Heb hem gewoon altijd in het hoesje. Toen het orginele hoesje stuk ging een vervangend hoesje gekocht.
Kopen of niet? Zijn er betere alternatieven? voor ongeveer dezelfde prijs?
Verwijderd
Ik heb sinds kort een vodafone 715 gekocht. Maar hij valt aantesluiten op usb. maar dan kan hij de drivers niet vinden. Heeft iemand misschien de drivers die ik nodig heb. Want zijn op internet niet te vinden.
Bedankt, heb ze inmiddels ook gekocht.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 16:12:
[...]
Hier, van de Smartphoneshop. Kost wel even €15,- maar dan is ie ook meteen volgende dag binnen. Op de site van Brando zelf kan je m ook bestellen, kost dan $7.00 ofzo, en dan is ie over twee weken thuis vanaf China
Maar is zeker de moeite waard hr, deze protector!
Alleen nog even van die brillendoekjes kopen om m'n scherm van tevoren goed schoon te kunnen maken.
Lijken trouwens vet klein die protectors als je ze zo in je hand hebt
Zojuist sinds lange tijd weer een 'crash' gehad.
Kreeg een SMSje binnen en hij gebruikte een ringtone die ik nooit eerder had gehoord, en de trilfunctie bleef oneindig doortrillen. Bij een poging het SMSje te openen bleef hij hangen in het menu. Kon hem wel gewoon met de powerknop uitzetten. Meestal moet je bij een crash de batterij verwijderen.
Klinkt dit iemand bekend? Na het opnieuw aanzetten doet hij weer normaal, en kan ik het SMSje gewoon lezen.
Kreeg een SMSje binnen en hij gebruikte een ringtone die ik nooit eerder had gehoord, en de trilfunctie bleef oneindig doortrillen. Bij een poging het SMSje te openen bleef hij hangen in het menu. Kon hem wel gewoon met de powerknop uitzetten. Meestal moet je bij een crash de batterij verwijderen.
Klinkt dit iemand bekend? Na het opnieuw aanzetten doet hij weer normaal, en kan ik het SMSje gewoon lezen.
ik ben deze foon aan het overwegen als vervanger en heb de laatste paar pagina's doorgelezen.
maar kan je nou wel of niet zelf de firmware updaten?
en dan bedoel ik natuurlijk de officiele firmware, met de officiele SE apps.
ik kan dat nu met w800i nl wel
heeft deze trouwens ook een max agenda items / smsjes?
Ja dat kan gewoon. Op precies dezelfde manier zoals je dat nu ook doetDarkChylde schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:55:
ik ben deze foon aan het overwegen als vervanger en heb de laatste paar pagina's doorgelezen.
Ik ben iig nog geen max tegengekomen..
[ Voor 3% gewijzigd door Xof op 25-08-2007 00:05 ]
ik zie toevallig net dat de opvolger er al aankomt http://www.sonyericsson.c...te=pip3&zone=pp&pid=10908
€12,50 verzendkosten via DPD bij overschrijvingVerwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:38:
@Woutervdkrol: Kan je daar met overschrijving betalen? Mijn duits is niet zo goed.
€12,90 verzendkosten + 3% extra over de kosten heen via DPD met credit card
http://www.mp3-player.de/...ge=shipping#international
Zo moeilijk is Duits niet
Als het goed is heb ik 'm binnenkort ook ;-)
heeft iemand ervaringen met syncen met google calender.
ik heb goosync gevonden. en dat lijkt er geschikt voor...
heeft iemand ervaringen met syncen met google calender.
ik heb goosync gevonden. en dat lijkt er geschikt voor...
Het oneindige doortrillen wel. Maar dat heb ik als ik de wekker in wil stellenfrickY schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 15:52:
Zojuist sinds lange tijd weer een 'crash' gehad.
hij is trouwens weer 10 euro gezaktXof schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 09:42:
[...]
€12,50 verzendkosten via DPD bij overschrijving
€12,90 verzendkosten + 3% extra over de kosten heen via DPD met credit card
http://www.mp3-player.de/...ge=shipping#international
Zo moeilijk is Duits niet

lijkt wel per week goedkoper te worden
Ik heb m'n W950i nu een dikke maand in het bezit. Net zoals velen van jullie gebruik ook veel m'n vingers ipv de stylus. Nadeel is natuurlijk het vettig worden van het scherm. Tot nu toe kreeg ik hem wel altijd mooi schoon met een verse zakdoek. Maar het vet wordt hardnekkiger en hardnekkiger en zeker aan de hoeken is het geen sinecure meer om het scherm schoon te krijgen.
Hoe maken jullie het scherm schoon? Speciale doekjes? Een productje?
Hoe maken jullie het scherm schoon? Speciale doekjes? Een productje?
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Daar is bijna geen beginnen aan, ik maak het af en toe wel eens schoon met beeldscherm spray, werkt goed maar dan is die ook zo weer smerig.
Meestal ga ik er gewoon even met een t-shirt overheen en laat ik de hoeken maar zitten, dat krijg je idd moeilijk weg.
Meestal ga ik er gewoon even met een t-shirt overheen en laat ik de hoeken maar zitten, dat krijg je idd moeilijk weg.
Zal wel komen doordat de W960i in aankomst isDarkChylde schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:52:
[...]
hij is trouwens weer 10 euro gezakt![]()
lijkt wel per week goedkoper te worden
Veeg er bij mij soms ook met mijn shirt even over, maar er blijven vettige vlekken op. Stoor me er niet zo aan.
Ik neem aan dat je hem met een brillendoekje of TFT-spul wel mooi schoon zou kunnen krijgen,
Ik neem aan dat je hem met een brillendoekje of TFT-spul wel mooi schoon zou kunnen krijgen,
gebruik een microvezelglas doekje (zijn over cheap te krijgen)
daar moet je de meeste vlekken wel mee wegkrijgen.
tja en dat vuil in de hoeken, heb je volgens mij met alle touchscreens
daar moet je de meeste vlekken wel mee wegkrijgen.
tja en dat vuil in de hoeken, heb je volgens mij met alle touchscreens
Verwijderd
Na lange tijd begin ik me nu toch te ergeren aan mijn W950. Te pas en te onpas verdwijnt het balkje dat GPRS beschikbaar is. Opzich niet zo erg, maar ook de profidernaam is dan weg (vodafone in mijn geval) en op dat moment werkt de telefoonfunctie niet meer. De enige remedie is dan aan en uit zetten. Dit gebeurt inmiddels meerdere keren per dag, zonder enige (zichtbare) reden. Frustrerend. Heeft iemand hier meer ervaring mee, en valt het op te lossen? Ik heb de nieuwste nederlandse firmware.
misschien gprs uitzetten?
(als je het niet gebruikt)
(als je het niet gebruikt)
GPRS kun je niet uitzetten?
Ik meen dat je ergens kunt instellen dat je alleen wilt bellen over het GPRS netwerk, en niet op het GSM. Standaard staat deze op beide. Heb je die misschien aangepast?
Ik meen dat je ergens kunt instellen dat je alleen wilt bellen over het GPRS netwerk, en niet op het GSM. Standaard staat deze op beide. Heb je die misschien aangepast?
[ Voor 76% gewijzigd door frickY op 29-08-2007 18:27 ]
En waar staat dat dan? Ik las dat al eerder, maar ik heb het nergens in de telefoon kunnen vinden.frickY schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:27:
GPRS kun je niet uitzetten?
Dat ik dus alleen over GSM bel.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Je kunt kiezen voor "Alleen GSM" "Alleen 3G" en "GSM en 3G"
Ik heb hem op "Alleen GSM" staan omdat hij anders naar 3G netwerken gaat zoeken die een slechter ontvangst/bereik hebben.
Config scherm -> verbindingen -> mobiele netwerken -> meer
et voila
Ik heb hem op "Alleen GSM" staan omdat hij anders naar 3G netwerken gaat zoeken die een slechter ontvangst/bereik hebben.
et voila
Aha ik heb het. Mja het zit ook wel een klein beetje verstopt. Maar ik had misschien ook de handleiding moeten lezen. afijn, mijn dank is groot. Biertje?Xof schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:47:
Je kunt kiezen voor "Alleen GSM" "Alleen 3G" en "GSM en 3G"
et voila
Hyundai SX2 N-Line (2024)
tweakers lezen geen manuals!Beta schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:59:
[...]
Aha ik heb het. Mja het zit ook wel een klein beetje verstopt. Maar ik had misschien ook de handleiding moeten lezen. afijn, mijn dank is groot. Biertje?
wij roepen alleen naar gebruikers RTFM
en als het echt niet kan vinden, altijd eerste google
Verwijderd
Sony Ericsson W950i € 269,-
Sony Ericsson W900i € 393,-
Ik vraag me af wat de verschillen tussen deze 2 toestellen zijn, behalve het uiterlijk dan en dat je volgens mij een afstandbediening krijgt bij de w900i. En waar komt het grote prijsverschil nu vandaan??
Ik ben aan het kijken naar voor een nieuwe telefoon en ben er al wel uit dat ik een Sony Ericsson wil. een Walkman serie dus. Kan iemand mij een goed advies geven? De w8xxi serie en de w9xxi serie spreken me allemaal wel aan alleen zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Hij moet behlave kunnen bellen en sms'en gewoon een goede mp3 speler zijn. Zit er verschil in kwalitijd van de mp3 speller tussen de verschillende soorten van de Sony Ericsson Walkman series?
Sony Ericsson W900i € 393,-
Ik vraag me af wat de verschillen tussen deze 2 toestellen zijn, behalve het uiterlijk dan en dat je volgens mij een afstandbediening krijgt bij de w900i. En waar komt het grote prijsverschil nu vandaan??
Ik ben aan het kijken naar voor een nieuwe telefoon en ben er al wel uit dat ik een Sony Ericsson wil. een Walkman serie dus. Kan iemand mij een goed advies geven? De w8xxi serie en de w9xxi serie spreken me allemaal wel aan alleen zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Hij moet behlave kunnen bellen en sms'en gewoon een goede mp3 speler zijn. Zit er verschil in kwalitijd van de mp3 speller tussen de verschillende soorten van de Sony Ericsson Walkman series?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2007 12:12 ]
Dat lijkt me toch wel duidelijk? De W950i heeft symbian 
De rest van de Walkman serie heeft dat dus niet, dus keuze moet snel genoeg gemaakt zijn
(en met symbian maakt het hem ook al automatisch een veel betere mp3 speler qua functionaliteit)
De rest van de Walkman serie heeft dat dus niet, dus keuze moet snel genoeg gemaakt zijn
Verwijderd
En daarbij is de W900i een ontzettend bakbeest..Xof schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 13:33:
Dat lijkt me toch wel duidelijk? De W950i heeft symbian
De rest van de Walkman serie heeft dat dus niet, dus keuze moet snel genoeg gemaakt zijn(en met symbian maakt het hem ook al automatisch een veel betere mp3 speler qua functionaliteit)
En de headset van de W950i heeft ook een afstandsbedienig er op zitten., alleen reageert deze niet zo heel erg snel.
Qua geluidskwaliteit merkte ik weinig verschil tussenn mijn K750i en mijn W950i, los gezien van de betere headset die je bij de 950 krijgt.
Maar qua functionaliteit is de walkmanspeler van de 950 superieur aan die van de K750.
Mijn vrienin heeft een w880 waarvan de walkmanspeler wel veel op die van mijn 950 lijkt, maar waarin bijvoorbeeld een zoekfunctie weer ontbreekt.
Maar qua functionaliteit is de walkmanspeler van de 950 superieur aan die van de K750.
Mijn vrienin heeft een w880 waarvan de walkmanspeler wel veel op die van mijn 950 lijkt, maar waarin bijvoorbeeld een zoekfunctie weer ontbreekt.
Verwijderd
Is het mogelijk doormiddel van een kabeltje een 3,5mm jack aan te sluiten? Bij de w810i van een maat van me zat er standaard zo'n kabeltje bij.
Verwijderd
Ja dat kan wel gewoon maar als je er een kabel van 1.80 aanhangt heb je wel een boel bekabelingVerwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 23:41:
Is het mogelijk doormiddel van een kabeltje een 3,5mm jack aan te sluiten? Bij de w810i van een maat van me zat er standaard zo'n kabeltje bij.
/me spreekt uit ervaring

Verwijderd
Ja, als je niet de bijgeleverde oordoppen gebruikt kom je inderdaad met meer kabel dan je lief bent 
Maar weet iemand hoe je simpel kan opnemen als je je headset in hebt
? Er zit wel zo'n knopje op je microfoondingetje, maar daar neemt ie niet mee op
Dus moet je eerst je phone uit je zak halen, dan opnemen en dan praat je pas handsfree
ik denk dat ik iets verkeerd doe...
Maar weet iemand hoe je simpel kan opnemen als je je headset in hebt