Oké, heb mijn post een beetje geupdate, of eerder totaal verandert. Vond deze post zo mooi gemaakt, dat ik dacht laten we hem lekker ripoffen.
Mijn huidig systeem heeft het bijna begeven, hoogst waarschijnlijk is het moederbord kapot. Omdat het reeds een wat verouderd systeem is, dacht ik misschien van de eerste keer beter zou zijn om een nieuw systeem samen te stellen.
Mijn huidige setup:
). Met de rest zal ik es kijken voor hier en daar wat van te verkopen of eventueel een 2e hands moederbordje te kopen. Eventueel zal ik de kast ook nog gebruiken.
Anyway, na de eerste versie van dit topic heb ik nog wat bijgelezen over de nieuwe technologiën en mogelijkheden. Intussen heb ik ook een lekkere rip-off gemaakt van een ander topic
.
Waar zal ik de nieuwe PC dan voor gaan gebruiken?
Hieronder zal ik aangeven welke onderdelen ik op het oog heb en waarom. (kan het nog meer een ripoff zijn van de originele thread
)
De PC zal besteld worden bij Tones of Codima. Ik zal de PC zelf ineenzetten.
15/01: Originele post volledig geupdate met een rip-off van een andere thread. Jammer genoeg lukt het mij niet om mooie tabbeltjes te maken
Welke?
Welke?
Welke?
Welke?
Welke?
Welke?
PS: Nogmaals sorry voor de dikke rip-off
Mijn huidig systeem heeft het bijna begeven, hoogst waarschijnlijk is het moederbord kapot. Omdat het reeds een wat verouderd systeem is, dacht ik misschien van de eerste keer beter zou zijn om een nieuw systeem samen te stellen.
Mijn huidige setup:
- Case - Aopen H600B
- Voeding - Geleende voeding 300Watt
- Moederbord - Asus A7N8X Deluxe rev.2 (hoogstwaarschijnlijk kapot)
- Processor - AMD Athlon XP 3000+
- Grafische kaart - Sapphire ATI Radeon 9600 Pro 128MB
- Geheugen - Apacer DDR 400 (PC 3200) 1 x 512MB
- HD1 (OS ) - Maxtor DiamondMax9 120GB IDE (8MB Buffer, 7200 rpm)
- HD2 - Maxtor DiamondMax9 120GB SATA (8MB Buffer, 7200 rpm)
- DVD-brander - NEC DVD-RW 3500A IDE
- CD-brander - Plextor CDRW 52x IDE
- Beeldscherm - Hercules Proview 920DVI 17"
- Keyboard - Zo'n ding van 5 euro
- Mouse - Logitech MX900 Bluetooth
Anyway, na de eerste versie van dit topic heb ik nog wat bijgelezen over de nieuwe technologiën en mogelijkheden. Intussen heb ik ook een lekkere rip-off gemaakt van een ander topic
Waar zal ik de nieuwe PC dan voor gaan gebruiken?
- Eigenlijk ben ik niet zo'n gamer, af en toe is een spelletje maar meer niet echt. Nu dit jaar zouden er twee games uitkomen die ik toch wel om te kwijlen vind: Supreme Commander en C&C3
- Voor de rest voornamelijk routine taken, zoals af en toe een DVD'tje te bekijken, eentje op te nemen, iets opnemen van de tv en recoden..
- Budget is ongeveer € 750,-, Incl. BTW
Hieronder zal ik aangeven welke onderdelen ik op het oog heb en waarom. (kan het nog meer een ripoff zijn van de originele thread
De PC zal besteld worden bij Tones of Codima. Ik zal de PC zelf ineenzetten.
Updates |
15/01: Originele post volledig geupdate met een rip-off van een andere thread. Jammer genoeg lukt het mij niet om mooie tabbeltjes te maken
Case+voeding |
Welke?
- Aopen H600B + nieuwe voeding
- Omdat ik deze nog heb staan van mijn oud systeem, eigenlijk zou ik liever een andere case hebben, vind deze case nogal wat ongelukkig ingedeeld van binnen. En aangezien ik sowieso een nieuwe voeding zal moeten aanschaffen kan ik eventueel een case zoeken waar er een voeding bij inbegrepen is. Het enige dat ik mij dan afvraag is of die voedingen wel van degelijk kwaliteit zijn.
Processor |
Welke?
- Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
- Ik vind deze een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben. En aangezien mijn budget redelijk beperkt is.. De bedoeling is wat geld te besparen en dan de processor wat te overklokken. Vandaar ook straks mijn geheugen keuze en moederbordkeuze.
- Tones: € 178,99
- Codima: € 182.00
Processor-koeler |
Welke?
- Hier heb ik nu is geen idee van. Liefst 1 die goed koelt en nog redelijk stil is. (maarja dat wil iedereen zeker
- Ben nog wat aan het rondkijken nu, Zalmankoelers worden meestal hooggeprezen. Maar de Artic Freezers ook.
Moederbord |
Welke?
- Asus P5B (Deluxe)
- Naar wat ik lees over het overklokken van de C2D gebruiken de meeste dit moederbord. Nu twijfel ik nog tussen de deluxe en de non-deluxe versie.De prijs verschilt namelijk nogal wat maar de deluxe versie kan een hogere FSB-clock aan dacht ik? Nu ik ben deze nog aan het vergelijken om da neen definitieve keuze te maken. Ik vraag mij vooral af of de deluxe versie het extra geld waard is.
- Tones: € 126,90 / € 191,90
- Codima: € 135.00 / € 198.00
Geheugen |
Welke?
- DDR2 uiteraard, zal wellicht 6400 geheugen kopen (800Mhz), 1GB, weet nog niet welk merk
- Om te overklokken zou ik best 6400-geheugen nemen: om mijn FSB boven de 333Mhz te krijgen. Nu weet ik niet precies welk merk het beste kwaliteit levert: OCZ, G.E.I.L., Corsair,.. ?
- Nu 1GB zou denk ik genoeg zijn mischien eventueel en we willen de kosten wat drukken ook.
- Codima heeft G.E.I.L. 1024 (2 x 512) Ddr 2 800 Mhz Ultra Dual Channel Kit voor € 145.
- Tones heeft: OCZ 1024MB Kit (2x512MB) 800Mhz PC6400 DDR2 EL DUAL CHANNEL Special Ops voor € 160 en CORSAIR TWINX Matched DDR2 1024MB (2x512MB) 800Mhz XMS6400 HSP voor € 148,90
Videokaart |
Welke?
- Sapphire Radeon X1950 Pro Pci-E 256 Mb Ddr3
- Altijd al goeie ervaringen gehad met Sapphire, nu deze kaart kan Crossfire aan en is redelijk goedkoop. Wat denken jullie?
- Codima: € 189.50
PS: Nogmaals sorry voor de dikke rip-off
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 21:46 ]