Toon posts:

Nieuw Game systeem. € 1500,- ex. BTW

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja hier is er weer één ! :$

Na ruim 3 jaar met mijn huidige setup te hebben gedaan begint het toch echt tijd te worden om een nieuwe PC te gaan halen. De FPS die ik haal in de games die ik graag speel beginnen me toch echt te irriteren en zo ook de laadtijden die naar mijn zin te lang zijn !

Mijn huidige setup:
  • Case - Thermaltake Xaser III 2000 Serie
  • Voeding - Enermax 301AX-VE(G) 300Watt
  • Moederbord - Intel D875PBZ
  • Processor - Intel Pentium 4 Northwood 2.80Ghz
  • Grafische kaart - Asus ATI Radeon X800 XT PE
  • Geheugen - GEIL DDR 400 (PC 3200) 2 x 1024MB
  • Geluidskaart - Audigy2 ZS
  • HD1 (OS ) - WDC WD 360GD-00FNA0 ( 36GB, 10.000Rpm)
  • HD2 - Maxtor 7L250S0 (250GB, 7.200Rpm)
  • DVD - NEC DVD_RW ND-2510A
  • CD - SONY CD-RW CRX230E
  • Beeldscherm - Philips 19" CRT 109P4
  • Speakers - Logitech Z-5500
  • Keyboard - Logitech G15
  • Mouse - Logitech G5
  • Wheel - Logitech G25
  • OS - XP Home SP2
Enkel het beeldscherm, speakers etc. ( Onderstreept) zal ik blijven gebruiken, de rest wordt vervangen. Zodoende zal ik proberen de kast te verpatsen voor ongeveer €450,-.
( Edit: Deze PC IS al verkocht voor €450,- ! :9 )

Anyway na weken, zo niet maanden, me eigen weer is te verdiepen in de huidige en toekomstige beschikbare hardware denk ik nu toch eindelijk de knoop te kunnen doorhakken wat betreft de aan te schaffen hardware. Zoals zoveel mensen die hier op GoT langskomen hoop ook ik nog wat adviezen in te winnen door hier een topic te posten, en daar het bij sommige topics nog wel eens ontbreekt aan een duidelijke topic start etc. zal ik me best doen om het duidelijk neer te zetten. 8)7

Waar zal ik de nieuwe PC dan voor gaan gebruiken?
  • Voornamelijk nog altijd om te gamen! Denk aan GTR2, FEAR, COD2, BF2, WoW, Oblivion en bv. binnenkort C&C 3. In ieder geval games die graag de PC aan het werk zetten !
  • Uiteraard wordt hij ook voor allerlei andere toepassingen gebruikt maar geen van deze vergen meer van zijn rekenkracht dan dat de games zullen doen dus daar hoeven we niet op in te gaan ;).
Wat is het budget ?
  • Budget is ongeveer Euro 1500,-, dit is Excl. BTW let wel.

Hieronder zal ik aangeven welke onderdelen ik op het oog heb en waarom.
De PC zal besteld worden bij Azerty, dus alle onderdelen komen bij 1 firma vandaan. Ook besloten de PC door Azerty in elkaar te laten zetten en de testen, heb er zelf weinig zin en mijn geduld is vaak niet toereikend 8)7

Updates
Gewijzigd
  • 02/01 - Proc. koeler prijs was onjuist. Aangepast en tevens totaal prijs.
  • 03/01 - Voeding gewijzigd, is de coolermaster geworden. Prijzen aangepast.
  • 03/01 - Mobo aangepast naar 975X chipset daar Ati crossfire tóch nog wel eens handig zou kunnen blijken bij de update naar DX10 kaart. Deze willen we er dan naast kunnen prikken.
  • 13/01 - TS aangepast.
  • 13/01 - Alle prijzen aangepast, zijn flink gedaald.
  • 13/01 - Voeding wederom Enermax ivm beschikbaarheid.
  • 13/01 - 2xRaptor 36gb genomen, ipv. 1 single 150gb, voor RAID0.
  • 13/01 - 2e HD gewijzigd, is de 7200.10 schijf geworden.
  • 13/01 - Geluidskaart gewijzigd, nu met I/O drive.
  • 13/01 - Comment bij Videokaart, wordt wss. de MSI versie van de 1950Pro.
  • 14/01 - Diskdrive toegevoegd.
  • 14/01 - TFT toegevoegd, nog altijd als optie.
  • 15/01 - Case gewijzigd.
  • 29/01 - Case wederom gewijzigd, aantal verandering aangebracht en prijzen geupdate..
  • 29/01 - Oude systeem is verkocht voor 450 Euro.:9
Case
Welke?
  • Cooler Master CM Stacker 832 (ATX/BTX, Geen PSU, Zwart)
Waarom?
  • Een strakke kast met goede koeling en verder een ton aan opties dus die zal nog jaren dienst kunnen blijven doen. Uiteraard is dit een item waar smaak vooral de keuze bepaald dus daar hoeven we niet lang bij stil te staan.
Links
Prijs?
  • Euro 160,-
Processor
Welke?
  • Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Waarom?
  • Waarom ? Waarom niet kan er beter gesteld worden ! De kleinere broertjes zijn niet veel goedkoper en de grotere broertjes zijn het qua prijs/prestatie niet waard. Mocht het nodig zijn kan de 6600 ook nog geclocked worden dus in mijn ogen zit dat wel snor. En op GoT zijn de meesten het hier gelukkig mee eens.
Links
Prijs?
  • Euro 247,-
Processor Koeler
Welke?
  • Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)
Waarom?
  • Misschien wel beter te zeggen 'Het oog wil ook wat!' daar er ook goedkopere alternatieven zijn. Deze zal behalve zijn best doen om mooi te zijn ook prima zijn werk doen.
Links
Prijs?
  • Euro 36,-
Moederbord
Welke?
  • Asus P5B Deluxe, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Waarom?
  • Dit bord blijft naar voren komen en ondersteund alles wat men zich kan wensen. Crossfire zou ook geen probleem zijn en nog redelijk gunstig geprijst ook
Links
Prijs?
  • Euro 146,-
Geheugen
Welke?
  • 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G)
Waarom?
  • Het juiste geheugen zoeken bleek niet mee te vallen. Toch hoop ik met dit setje van Kingston een goede keus te hebben gemaakt. Er wordt veelal 5300 aangeraden wanneer er niet of weinig overclocked wordt en toch blijf ik het idee hebben met dit geheugen net iets beter af te zijn. Al is het mss. een minieme prestatie winst nu maar mss. wel weer op de lange duur wanneer overclocken nodig mocht blijken bijvoorbeeld.
Links
Prijs?
  • Euro 183,-
Videokaart
Welke?
  • Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI) 11095-01-20R
Waarom?
  • Ja hier valt heel wat over te zeggen met de komst van DX10, dit onderdeel was dan ook de reden waarom ik zo lang gewacht heb hopend dat Ati zou komen met een mooi prijs/prestatie DX10 kaartje. Maar na het nodige speurwerk toch tot de conclusie gekomen dat het beter is te wachten tot eind 2007 of begin 2008 en dan over te stappen naar een DX10 kaart. Allereerst zullen de kaarten dan betaalbaar worden, zijn de 1ste modellen waarschijnlijk al lang weer achterhaald en kinderziektes verholpen.
    Nu dus een goedkopere kaart waarmee het komende jaar alsnog praktisch alle spellen perfect gespeeld kunnen worden en geen bak met geld voor betaald hoeft te worden. Laat eerst maar is een aantal DX10 spellen verschijnen die het voor 100% benutten en ik zal ook gelijk vermelden ik niet van plan was om direct over te stappen naar Vista daar ik het nut daar niet van in ziet.

Van welk merk we de 1950Pro kopen staat nog niet vast, er komt van saphire nog een ultimate uit en is niet veel duurder en MSI heeft tevens een intressante 1950 in de aanbieding voor weer net 2 tientjes meer. Nog in overweging dus.

En waarom Ati ? Heb de 9800Pro gehad en nu de X800XT PE en tevreden geweest ben met de kaarten en de drivers van Ati. Hier hou ik me dus aan vast, zeker na ellende te moeten lezen over de Nvidea drivers al is dit laatste misschien wat overtrokken.
    Nu kan ik vragen of de rest van mijn setup nog wel geschikt zou zijn eind 2007/begin 2008 maar dat is meer vragen of iemand zijn glazen bol aan de praat gekregen heeft. En vooralsnog is dit niemand nog gelukt ;).
Links
Prijs?
  • Euro 146,-
Harddisks
Welke?
  • HD1(OS) - 2xWestern Digital Raptor WD360ADFD, 36GB (10000rpm, SATA, 16MB, NCQ)
  • HD2(Data) - Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
Waarom?
  • Met de huidige PC 1x Raptor en 1 x 7200 schijf als setup gehad en altijd tevreden over geweest. Echter willen we nu toch een wat snellere config en zodoende voor 2x36Gb Raptors gekozen voor RAID0. Zijn grotere broertjes zijn me te duur om hiervoor te gebruiken plus dat de ruimte niet nodig is. Als data schijf hangen we er een Seagate 7200.10 schijf naast van 320Gb wat meer dan voldoende is voor de doeleinden van deze PC.
Links
Prijs?
  • (1) Euro 91,- x 2 = Euro 182,-
  • (2) Euro 79,-
Voeding
Welke?
  • Enermax ELT500AWT Liberty 500W (ATX12V 2.2)
Waarom?
  • Voor de huidige opstelling zal 400watt of minder wss. al voldoende zijn echter wanneer er een DX10 kaart naast geprikt wordt zal 500watt toch wel safe zijn. Voor Enermax gekozen omdat deze nog altijd goede voedingen leveren en mijn huidige van 300watt ook goed dienst heeft gedaan.
Links
Prijs?
  • Euro 81,-
Geluidskaart
Welke?
  • Creative X-FI Platinum 7.1
Waarom?
  • De Logitech Z-5500 set moet natuurlijk wel degelijk worden aangestuurd en deze kaart lijkt dat prima te kunnen gaan doen. Gezien de prijsdalingen kan ik me de Platinum nu veroorloven!
Links
Prijs?
  • Euro 138,-
Optische Drives
Welke?
  • NEC AD-7170S 18x (Dual-layer, Labelfish, SATA, Zwart) X 2
Waarom?
  • Keuze voor NEC, komt goed uit reviews, prijs/prestatie en tevens voor SATA gekozen. Gelijk maar 2 daar verschil met DVD readers nihil is.
Links
Prijs?
  • Euro 56,-
Diskdrive
Welke?
  • OEM 3,5 diskettestation, Zwart
Waarom?
  • Kan nog maar is van pas komen en voor die paar Eurie kun je niet zonder zitten.
Links
  • Pricewatch - [url]Geen[/url][/li]
  • Fabrikant - [url]Geen[/url]
Prijs?
  • Euro 8,-
Besturingssysteem - OS
Welke?
  • Microsoft Windows Vista (Ultimate, UK, 64-bit, OEM)
Waarom?
  • Sinds Vista nu op de markt is zullen we dat er maar is op gaan zetten, 99% is er zeer tevreden over dus gaan we er ook maar aan.
Links
Prijs?
  • Euro 140,-
Opsomming Nieuwe Systeem
Onderdelen
  • 2xWestern Digital Raptor WD360ADFD, 36GB (10000rpm, SATA, 16MB, NCQ)
  • Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
  • Microsoft Windows Vista (Ultimate, UK, 64-bit, OEM)

Totaalprijs zoals mijn config er nu staat incl. BTW op de Azerty page is: Euro 1949,-
( Excl. BTW: Euro 1637,- minus Euro 450,- kost dit systeem mij: Euro 1187,- )
  • Nogmaals deze prijs is gebaseerd op de (afgeronde prijzen) van Azerty.
  • De bedoeling is dit systeem tegen het eind van Januari te bestellen en er definitief een punt achter te zetten. Je wordt anders vanzelf gek en kan je wachten tot je blind, doof en bejaard bent.
  • Prijs is Incl. assemblage door Azerty.
  • Er komt nog geen TFT, ben nog steeds niet overtuigd en mijn huidige CRT is nog altijd een perfect scherm.

Verschillende updates omtrend dit systeem zoals vermeld boven.

Alvast mijn dank voor reacties, ik zal trachten de TS up to date te houden mochten er verandering komen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:14 ]

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-12-2025
100euro voor je koeler :S volgensmij maak je een foutje. Kijk anders ook eens naar de arctic freezer 7 pro. Persoonlijk steek ik me geld ook liever in iets anders, dan zo'n raptor. Ook je kast is imo aan de dure kant, maar zoals je zei: dat is een kwestie van smaak.

En respect voor die prachtige post, zo zouden er meer moeten zijn _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Welkom op GoT, en wat voor welkom... Erg goede topicstart voor je eerste post! _/-\o_

In iedergeval klopt de prijs van je CPU koeler niet. Verder heb ik er eigenlijk weinig aan op te merken. ;)

edit: DEVoTiON was iets sneller. :P

[ Voor 12% gewijzigd door -DG- op 02-01-2007 23:29 ]

• bartbrinkman
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-07-2025
uhmm een cooler van 97 euro volgens mij vergis je je daar want volgens de pricewatch is hij 37 euro

te laat

[ Voor 10% gewijzigd door bartbrinkman op 02-01-2007 23:29 ]

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-01 16:09
Zeer mooie startpost,

maar 1 dingetje valt me op: De prijs van de processorkoeler ligt ietwat hoog :+

Geen flauwekulletjes

Verwijderd

Topicstarter
Dank :)

Ja die prijs klopt iid niet, aangepast. 8)7

Kast, ja over smaak valt niet te twisten.
Raptor, in mijn ervaring ideaal en weinig of geen alternatieven.

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Prijs van die koeler is inderdaad hoog. Maar goed. Ik heb wat aanvullingen. Ik zou als moederbord Asus P5W DH Deluxe nemen. Je hebt dan namelijk crossfire, en je zou dan als je later de DX10 kaart koopt deze voor physX kunnen gebruiken en de DX10-kaart er gewoon naast doen. Is wel iets prijziger maar ik denk dat deze het waard zal zijn. Prijs ligt rond de €200

Als voeding zou ik de Coolermaster I-Green 500Watt nemen. Is efficienter qua stroomomzet en scheelt net een paar tientjes. Als je toch besluit dat andere moederbord te houden is de 430W-versie ook wel genoeg.

En als laatste zou ik Seagate als harde schijven nemen. Ik heb zowel een WD als een Seagate, en de Seagate is stiller en voelt stabieler aan.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Alright zal iss ff neuzen voor wat betreft het crossfire verhaal. Moet ik wat meer info over zien te vinden.

De voeding is inderdaad 16 euries goedkoper, kabels ook gesleaved en verder ook niks op aan te merken. Die gaan we aanpassen :)

En zal nogmaals wat reviews van HD's nalezen thanks !

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-01 20:10
Voeding zou ik voor Tagan gaan.
Echt een supermooie voeding, stil en kabels in en uitprikken. Zo heb je geen overbodige kabels in je kast.
Waarom zo snel upgraden, je huidige systeem kan nog wel ff mee hoor :)
BTW, je moederbord vind ikeen beetje karig. Ik vind, voornamelijk als je gaat klokken dat je minimaal wel een P5B Deluxe moet nemen. Perfect bord en klokt zeer goed.
Je neemt niet voor niets 800Mhz geheugen, dus doe er dan ook wat mee :)

[ Voor 36% gewijzigd door ID-College op 03-01-2007 00:43 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Als voeding zou ik de Coolermaster I-Green 500Watt nemen. Is efficienter qua stroomomzet en scheelt net een paar tientjes. Als je toch besluit dat andere moederbord te houden is de 430W-versie ook wel genoeg.
Maak daar maar de Seasonic S12 430 van die de beste voeding is in deze klasse is en een van de beste voedingen overall aangezien stroomverbruik 9 van de 10 keer overrated is. De Seasonic heeft een betere efficiëntie en stabielere voltlijnen dan de Coolermaster en is ook een heel stuk stiller.
Voeding zou ik voor Tagan gaan.
Echt een supermooie voeding, stil en kabels in en uitprikken. Zo heb je geen overbodige kabels in je kast.
Ook die zijn een stuk minder in bovenstaande dingen. En bovendien betekend een modulaire voeding extra weerstand in de kabels door de extra connecties en dus een lagere efficiëntie.

[ Voor 21% gewijzigd door The_nv40_man op 03-01-2007 00:47 ]

• BlackWolf666
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Even over crossfire physics:
Klik

Mijn voorkeur gaat nog steeds naar de Coolermaster I-green... Maar ik laat die keus maar aan de TS over :)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, idd toch maar geswitched van mobo al is ie wel 63 Euries duurder. Maar crossfire zou met Ati zeker wel eens zijn waarde gaan bewijzen.

TS updated.

Verwijderd

Topicstarter
TS aangepast, de prijzen zijn flink gedaald wat je bijna nog langer zou laten doen wachten.
Echter is het toch de bedoeling deze nu zsm te bstellen, wacht alleen nog in de hoop dat de case, Stacker 832, beschikbaar is. Ati's DX10 zal helaas pas in maart verschijnen ( denkt men :P) dus hoeft mss. helaas nog niet overwogen te worden. ( En dus ook Vista over 2 weken. )

Nog een vraag, de P5W Deluxe is al weer even op de markt. Is er al bekend of er een nieuwe mobo reeks van welk merk ook op de markt komt met de 975 Chipset? ( Voor Crossfire )

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:12
Als je RAID wilt gaan draaien kan je Windows er niet eens opkrijgen zonder een floppydrive, or so I've heard. Zou er dus maar eentje in de buurt houden, of gewoon bestellen voor dat tientje. De mijne is ook al een paar keer van pas gekomen.

Tevens zou een tweede DVD-lezer misschien toch goed uitkomen. Het in een (Sorry, amerikaanse toboinstellingen, kan er geen accenten op doen) keer kopieren van een DVD is een prettige verbetering, en het kost bijna niets. (Tevens: Typo bij de DVD drive: EC is geen merk, NEC wel ;))

De rest zijn wat persoonlijkere dingen, en zal ik me niet mee bezig houden.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 09:44
coptician schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:29:
Als je RAID wilt gaan draaien kan je Windows er niet eens opkrijgen zonder een floppydrive, or so I've heard. Zou er dus maar eentje in de buurt houden, of gewoon bestellen voor dat tientje. De mijne is ook al een paar keer van pas gekomen.
Ja, als je Raid wilt gaan draaien op Windows XP kan ik het je wel aanraden inderdaad om een floppy drive te kopen. Windows ondersteund niet echt veel raid controllers, en bij XP kun je dan alleen drivers toevoegen door een floppy drive. Windows Vista kan het overigens wel van een cd of een usb stick ofzo ;)

Specs!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik ben het helemaal eens met je config. Alleen de floppydrive zou ik er wel bijdoen ja, want tijdens de install van Windows moet je je RAID-drivers opgeven, en die staan op floppy (je mobo maakt de drivers en zet ze op floppy)..

Crossfire kan sinds kort ook op P965 bordjes.
Je zou daarom bijv. een P5B Deluxe kunnen overwegen, heerlijk moederbord, en iets nieuwer dan de P5W DH. Goedkoper ook nog trouwens, scheelt iets van €30-50 denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
-Ja die floppy heb ik over het hoofd gezien 8)7 , zo vaak wordt ie gebruikt dat je vergeet dat ze bestaan :D. Zal nog handig kunnen blijken dus zal ik er bij voegen.

-Typo in dvd drive, zal het editten en heb er nog één liggen hier die ik er bij zou kunnen prikken ter info.

-En de 965 ook met Crossfire !? ff checken want dan wordt het zekers een P5B !
Edit: Verdraaid |:( , ondersteund ook Crossfire. Dus normaliter zou ik naast mijn 1950Pro ook een DX10 kaart kunnen prikken op dit bord ?

-Ben er nog niet helemaal uit welke Ati graka te nemen en ook of ik er wel of niet direct Vista opsmijt.
-Tevens nog immer de twijfeling om nog eens 300 Euro uit te trekken voor eem leuke TFT, de GX2Pro bv.http://www.nec-display-solutions.com/gamingspecial/index_en.html
-En dan nog de Case, Coolermaster Mystique is ook erg aantrekkelijk maar dat zijn er zoveel |:(, bleh.

Voor de rest redelijk happy met de config en de prijzen blijven dalen, ook niet geheel vervelend. :9

Edit: TS ge-update.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 15:02 ]

Verwijderd

wat betreft P5W DH Deluxe en coolermaster mistique:

P5W DH Deluxe:
Ik zou zeker voor deze gaan, heeft veel leuke fuatures, en werkt perfect. Ik heb hem ook ;) en nog geen problemen mee gehad, en die afstandbedining die je erbij krijgt is ook handig ;)

Coolermaster Mistique 631:
Deze heb ik ook, ja prachtige case. een STUK kleiner dan de over-lompe stacker! Alles past er makkelijk in. Heel degelijk breekt niet zomaar een stuk van af ofzo :P en ja gewoon echt een aanrader !

Verwijderd

Topicstarter
Héhé altijd goed een positieve reactie. die Mystique is die ook stil ? Volgens wat reviews een zeer stile kast net als de stacker overigens. Maar hij ziet er idd wat 'slanker' uit.

Verwijderd

zeer relaxed systeem en een prachtige topic start (niks op aan te merken verder :P)

Verwijderd

Coolermaster Mistique:
"slanker":
je moet het ongeveer met deze maten vergelijken:
http://www.webshop-innova.../images/ctgroesse_650.jpg
scheeld toch echt wel een héél stuk!

Stilte:
Er zijn standaard al 2 12cm fans bij geleverd, deze zijn gewoon stil. Je hoord ze net iets meer dan papst fannetjes, maar het is echt niet storend. En als jij dat wel vind kun je ze heeel makkelijk vervangen door papst fannetjes dus dat is het probleem ook niet.

PS: mistique en p5w dh deluxe:
Deze 2 onderdelen samen is echt perfect!, want er zit een "deurtje" (ik stond trouwens te kijken hoe goed ze dit hadden afgewerkt! helemaal aluminium van +- 0.5cm dik!) op de voorkant en daar achter zit de power button. Maar bij de p5w dh deluxe zit een afstandbedining, daarmee kan je de pc op afstand aanzetten! dus je hoefd het deurtje niet eens meer open te maken! (dit vond ik zelf wel mooi :P dus ik meld het even ;) )

Verwijderd

Ehmm 500 watt? is dat nou egt nodig? ik raai hier een 7600 GT en een c2d E6400 op 300 watt, misschien al je wilt gaan overclocken dan misschien wel,, maar dan nog dan is 400 watt evengoed wel al genoeg naja,, veel plezier met je pc :)

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik zou eens kijken naar een 74GB raptor, dacht ik sneller dan 2 36GB's in RAID 0 (zal ik wel kats verkeerd heb, dacht dat ik het heb zien staan in een topic hier ergens :+ ).

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
m0nkey schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:02:
Ik zou eens kijken naar een 74GB raptor, dacht ik sneller dan 2 36GB's in RAID 0 (zal ik wel kats verkeerd heb, dacht dat ik het heb zien staan in een topic hier ergens :+ ).
een nieuwe 74GB is sneller dan 2 oude 36GB, daar heb jij het over: appels met peren vergelijken dus.
Van allebei is een nieuwe versie op de markt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
@nizzle: Thanks, denk dak dan maar van kast switch scheelt toch weer geld en ..ruimte en die Mystique ziet er toch ook wel erg lekker uit :).
Zal eerst wel luisteren of die fans te veel herrie maken maar denk dat in vergelijking met wat ik nu heb ik dat niet zal merken :D.

@Monkey: De raptors van 36gb zijn van hetzelfde 'nieuwere' type dus qua snelheid gaat dit weinig schelen. ( Nieuwe is 'ADFD' vs oud 'GB' aanduiding. )

TS Updated.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:21

Thandor

SilverStreak

Titelfix van Nieuw Game systeem. naar Nieuw Game systeem. € 1500,- ex. BTW

Wat betreft de onderdelen: Dat ziet er prima uit. De voeding zal voor dit systeem meer dan genoeg zijn maar zoals je reeds aangeeft is het verstandig om toch niet te besparen op dat onderdeel gezien de volgende grafische kaart waarschijnlijk meer stroom gaat verbruiken dan de huidige.

De Sapphire Radeon X1950Pro bevalt mij wel. Het MSI exemplaar (met andere koeling) heb ik helaas niet kunnen testen en/of zien. Wat betreft de Sapphire kaart, het is een vrij lange kaart. In sommige kasten kan dat problemen opleveren zodra je de hardeschijven voorin de kast hebt hangen al zal de Coolermaster Mystique 632 hier waarschijnlijk niet zoveel last van hebben.

De koeling van de videokaart vind ik uitstekend. Beter dan de Sapphire Radeon X800 AGP waar ik reeds tevreden over was. Bij de X800 heb ik destijds met ATiTool de fanspeed aangepast a.d.v. de temperatuur. Ditzelfde heb ik in mindere mate ook gedaan bij de X1950Pro. Het resultaat is dat ik in 2D modus een GPU temperatuur heb van tond de 47C á 50C. De fan draait nu op 36% wat zeker acceptabel is.

Het enige nadeel wat na verloop van tijd zal komen is dat de koeling vol met stof komt te zitten. De langwerpige koeling zal stof opvangen. Bij mijn vorige kaart, de X800, heb ik de kaart iets van twee keer schoon gemaakt. Dit merkte ik nadat de kaart een hogere fanspeed bereikte en zodoende meer lawaai maakte.

Mocht je de standaard koeling gebruiken en zit je in een stoffige kamer (of nog erger, kamer waarin gerookt wordt) dan kan het zijn dat je de kaart na verloop van tijd dient te verwijderen om hem schoon te maken. Met optionele koeling zoals de Zalman VF-700AlCu (Ik weet niet zeker of deze op de kaart past!) zal het stof een kleiner probleem vormen.
(Al zullen dergelijke koelers op ten duur ook stoffig worden :z)

Nette topicstart overigens :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
@Thador:

Thanks voor de input en titel change, mss wel zo handig met prijs idd.
Qua koeling mag dit nog iets zijn om over na te denken, zitten 'slechts' 2 case fans op die Mystique dus ben benieuwd hoe alles zich zal houden. Volgens mij moet hij wel ruim genoeg zijn verder.
Het feit dat een PC een stofvreter is is bekend, tracht deze dan ook met regelmaat met luchtdrukbus en sotfzuiger te lijf te gaan zodat het binnen de perken blijft. Wel zo prettig voor je hardware :).

Verder nog weinig reviews kunnen checken over de kaart van MSI, nog in onderzoek dus :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er is ook een topic over de X1950Pro in VB. Wellicht dat je daar nog wat specifieke ervaringen uit kunt trekken :)

En tis misschien 2 week te laat, maar met zo'n binnenkomer op GoT zie je er maar weinig d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 16-01-2007 00:33 ]

Verwijderd

ik zou persoonlijk voor de coolermaster mistique 631 gaan maarjah dat is smaak ;) en verder nog heel veel suc6 met je pc, het lijkt erop dat het een hele goede gaat worden ;)

Verwijderd

Weet je zeker dat die NEC AD-7170S wel Labelflash ondersteund? In de pricewatch staat hij ook zo omschreven maar op de site van NEC en op veel andere websites staat er niks over labelflash vermeld.

@The Nizzle
Die Mystique 631 is ook naar mijn mening de mooiste... (aangezien ik hem zelf heb:P) Wilde eerst de 632 maar na overwegen en reallife bezichtigingen ging ik toch echt voor de 631 ook omdat die deurtjes van de 632 me wel eens in de weg kunnen gaan zitten na een tijdje... :P

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
TS geupdate. Aantal dingen gewijzigd en tevens prijzen weer eens nagelopen.
Oude systeem kan ik nu al als verkocht beschouwen, erg gunstig natuurlijk.
Qua monitor blijven we nog altijd bij de CRT, punt.

Op deze reactie:
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:47:
Weet je zeker dat die NEC AD-7170S wel Labelflash ondersteund? In de pricewatch staat hij ook zo omschreven maar op de site van NEC en op veel andere websites staat er niks over labelflash vermeld.
gaat er bij mij weer een vraagteken branden, moet ik hier dus naar een ander type gaan kijken ?

Alvast bedankt, gaat nu niet lang meer duren voor ie besteld wordt :9~ .

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Mensen die smijten met het geld hiero 30-50 euro betalen voor die 1% betere fps :D Je kan ook 10 euro minder uitgeven waar je 2% fps winst voor krijgt. Neem gewoon een MSI P965 Platinum die heeft (2x 10pci-e) ipv de (2x 8pci-e) die Asus je aanbied. En ja hij heeft geen afstandbediening of al dat extra prut en ja de fsb kan tot MAAR 420 en die van Asus naar 450-500. Maar ik denk niet dat de meeste mensen dit nodig hebben :p

Maja als je alle luxe erbij wilt hebben betaal je er teveel voor na mijn mening maar die keuze moet je zelf maken.

Specs

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mooie startopic -MRN!GS !

Ik ben ook een nieuw systeem aan het samenstellen (lijkt wel redelijk op dat van jou.) Ik heb alleen een vraagje: in je starttopic zeg je dat de NEC AD-7170S goed uit reviews komt. Ik heb al eens gezocht naar reviews van deze brander maar nog geen serieuze reviews kunnen vinden. Heb je een link?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Een Scythe Infinity processor koeler koelt beter en produceert minder geluid. Als je voor een ASUS board gaat controleer dan wel even de QVL list op de ASUS website of je geheugen geschikt is voor dat moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
@ Solid-aapje: Ieder zijn keuzes natuurlijk. Kan ook bezuinigen op de kast en dit en dat maar over het geld zit ik niet in anders had ik wel een ander systeem samengesteld :).

@ Homer: Goeie vraag had ergens een sheet gezien maar kan dat dus niet meer naar voren toveren :S. Nog maar is pluizen lol.

@ et36s: Zover ik zien kan wordt dat ondersteund. En qua koelers zijn de verschillen nou niet baanbrekend. Zal geen extreme overclock komen dus mag niet veel uitmaken. Zit in ene degelijke kast en de kast zelf kan tevens weer achter wand/glas worden gezet dus qua geluid heb ik er zowiezo geen last van en koeling is eigenlijk het laaste waar ik me druk om maak in de ruimte waar ik hem gebruik.

Wss knal ik er toch XP Pro op, zat me net te bedenken dat 80% van de prog's spellen wss niet eens goed ondersteund gaan worden op Vista. |:( .

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:36
Misschien een beetje laat, maar als je nog een andere video kaart wilt zoeken.
Mijn voorkeur gaat uit naar een 7900/7800 GTX omdat die toch sneller zijn.
Ook omdat je zegt dat je geld over hebt kan je best wel een iets duurder kaartje erin zetten :)

Hier kan je ze mooi met elkaar vergelijken:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Verwijderd

Topicstarter
@ Phantom: Nvidea doe ik niet aan. Geen echte reden voor maar ik moet er niks van hebben :).
Mss. dat ik nog is kijk naar de XTX maar die is toch weer 300 Euries... :S En als ik dan binnen een halfjaar toch een Dx10 Ati in huis haal is dat het niet echt waard. Want tot die tijd zal een 1950pro al meer dan zat zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De hele handel besteld, uiteindelijk het volgende besteld:
  • Microsoft Windows XP Pro + Coupon
Nog even afwachten hoelang de bestelling zal duren en of alles daadwerkelijk naar behoren functioneert maar dit tezamen met wat ik reeds in huis had zal een goede smile op mijn gezicht toveren. :9~

Over xx maanden gooien we er wel een DX10 Ati kaart erin + Vista en kunnen we er voor lange tijd tegenaan :)

Dank voor reacties ! _/-\o_

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Mooi systeempje, ik heb zelf ook een enermax liberty en een stacker. Het enige probleem wat ik tegenkwam met die voeding is dat de indeling van die kabels sata molex sata molex is. Wat ik nou niet echt een handige indeling vind, tegenwoordig gebruik je sata veel meer. Bij azerty verkopen ze ook losse kabels van enermax met daar 3 sata aansluiting aan. Misschien handig om die erbij te bestellen.
klik, die hebben ze ook met 3x molex.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:14:
De hele handel besteld, uiteindelijk het volgende besteld:
  • Microsoft Windows XP Pro + Coupon
Nog even afwachten hoelang de bestelling zal duren en of alles daadwerkelijk naar behoren functioneert maar dit tezamen met wat ik reeds in huis had zal een goede smile op mijn gezicht toveren. :9~

Over xx maanden gooien we er wel een DX10 Ati kaart erin + Vista en kunnen we er voor lange tijd tegenaan :)

Dank voor reacties ! _/-\o_
Ik vraag me alleen al de hele tijd af wat dat 'Labelfish' zou moeten voorstellen... :? Ik denk toch dat dat Labelflash moet zijn en ik kan nergens vinden dat die betreffende NEC brander Labelflash ondersteund (zoals eerder gepost)... Of jullie moeten me zien te overtuigen... Verder mooi systeempje!!:) Zekerste weten, ik zit nog te twijfelen of ik wel of geen raptors erin gooi aangezien ze toch wel snel zijn maar daardoor ook wel geluidsONvriendelijker... heb nu 2 Samsung SpinPoints T166 320 GB 16MB Sata300 NCQ
Pagina: 1