Ja hier is er weer één !
Na ruim 3 jaar met mijn huidige setup te hebben gedaan begint het toch echt tijd te worden om een nieuwe PC te gaan halen. De FPS die ik haal in de games die ik graag speel beginnen me toch echt te irriteren en zo ook de laadtijden die naar mijn zin te lang zijn !
Mijn huidige setup:
( Edit: Deze PC IS al verkocht voor €450,- !
)
Anyway na weken, zo niet maanden, me eigen weer is te verdiepen in de huidige en toekomstige beschikbare hardware denk ik nu toch eindelijk de knoop te kunnen doorhakken wat betreft de aan te schaffen hardware. Zoals zoveel mensen die hier op GoT langskomen hoop ook ik nog wat adviezen in te winnen door hier een topic te posten, en daar het bij sommige topics nog wel eens ontbreekt aan een duidelijke topic start etc. zal ik me best doen om het duidelijk neer te zetten.
Waar zal ik de nieuwe PC dan voor gaan gebruiken?
Hieronder zal ik aangeven welke onderdelen ik op het oog heb en waarom.
De PC zal besteld worden bij Azerty, dus alle onderdelen komen bij 1 firma vandaan. Ook besloten de PC door Azerty in elkaar te laten zetten en de testen, heb er zelf weinig zin en mijn geduld is vaak niet toereikend
Totaalprijs zoals mijn config er nu staat incl. BTW op de Azerty page is: Euro 1949,-
( Excl. BTW: Euro 1637,- minus Euro 450,- kost dit systeem mij: Euro 1187,- )
Verschillende updates omtrend dit systeem zoals vermeld boven.
Alvast mijn dank voor reacties, ik zal trachten de TS up to date te houden mochten er verandering komen.
Na ruim 3 jaar met mijn huidige setup te hebben gedaan begint het toch echt tijd te worden om een nieuwe PC te gaan halen. De FPS die ik haal in de games die ik graag speel beginnen me toch echt te irriteren en zo ook de laadtijden die naar mijn zin te lang zijn !
Mijn huidige setup:
- Case - Thermaltake Xaser III 2000 Serie
- Voeding - Enermax 301AX-VE(G) 300Watt
- Moederbord - Intel D875PBZ
- Processor - Intel Pentium 4 Northwood 2.80Ghz
- Grafische kaart - Asus ATI Radeon X800 XT PE
- Geheugen - GEIL DDR 400 (PC 3200) 2 x 1024MB
- Geluidskaart - Audigy2 ZS
- HD1 (OS ) - WDC WD 360GD-00FNA0 ( 36GB, 10.000Rpm)
- HD2 - Maxtor 7L250S0 (250GB, 7.200Rpm)
- DVD - NEC DVD_RW ND-2510A
- CD - SONY CD-RW CRX230E
- Beeldscherm - Philips 19" CRT 109P4
- Speakers - Logitech Z-5500
- Keyboard - Logitech G15
- Mouse - Logitech G5
- Wheel - Logitech G25
- OS - XP Home SP2
( Edit: Deze PC IS al verkocht voor €450,- !
Anyway na weken, zo niet maanden, me eigen weer is te verdiepen in de huidige en toekomstige beschikbare hardware denk ik nu toch eindelijk de knoop te kunnen doorhakken wat betreft de aan te schaffen hardware. Zoals zoveel mensen die hier op GoT langskomen hoop ook ik nog wat adviezen in te winnen door hier een topic te posten, en daar het bij sommige topics nog wel eens ontbreekt aan een duidelijke topic start etc. zal ik me best doen om het duidelijk neer te zetten.
Waar zal ik de nieuwe PC dan voor gaan gebruiken?
- Voornamelijk nog altijd om te gamen! Denk aan GTR2, FEAR, COD2, BF2, WoW, Oblivion en bv. binnenkort C&C 3. In ieder geval games die graag de PC aan het werk zetten !
- Uiteraard wordt hij ook voor allerlei andere toepassingen gebruikt maar geen van deze vergen meer van zijn rekenkracht dan dat de games zullen doen dus daar hoeven we niet op in te gaan
.
- Budget is ongeveer Euro 1500,-, dit is Excl. BTW let wel.
Hieronder zal ik aangeven welke onderdelen ik op het oog heb en waarom.
De PC zal besteld worden bij Azerty, dus alle onderdelen komen bij 1 firma vandaan. Ook besloten de PC door Azerty in elkaar te laten zetten en de testen, heb er zelf weinig zin en mijn geduld is vaak niet toereikend
| Updates | |
|---|---|
| Gewijzigd |
|
| Case | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Processor | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Processor Koeler | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Moederbord | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Geheugen | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Videokaart | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Harddisks | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Voeding | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Geluidskaart | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Optische Drives | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Diskdrive | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Besturingssysteem - OS | |
| Welke? |
|
| Waarom? |
|
| Links |
|
| Prijs? |
|
| Opsomming Nieuwe Systeem | |
| Onderdelen |
|
Totaalprijs zoals mijn config er nu staat incl. BTW op de Azerty page is: Euro 1949,-
( Excl. BTW: Euro 1637,- minus Euro 450,- kost dit systeem mij: Euro 1187,- )
- Nogmaals deze prijs is gebaseerd op de (afgeronde prijzen) van Azerty.
- De bedoeling is dit systeem tegen het eind van Januari te bestellen en er definitief een punt achter te zetten. Je wordt anders vanzelf gek en kan je wachten tot je blind, doof en bejaard bent.
- Prijs is Incl. assemblage door Azerty.
- Er komt nog geen TFT, ben nog steeds niet overtuigd en mijn huidige CRT is nog altijd een perfect scherm.
Verschillende updates omtrend dit systeem zoals vermeld boven.
Alvast mijn dank voor reacties, ik zal trachten de TS up to date te houden mochten er verandering komen.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:14 ]