[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106501

Hallo was ik weer -)

Meschien heeft de mijne het wel erger?? weet het ook niet valt me wel op dat ik op internet heeeel weinig over lees over die klacht!!! iritatie -)Min scherm heeft weinig branduren ik denk 20 weinig he
komt omdat het mn film scherm is en heb afgeopen jaar bijna niet gekeken ook mede omdat ik me echt beetje stoor eraan valt mij echt op !! hij is bijna jaar oud.
Vriend van mij heeft een Panasonic TH-42PV60E. ik zat heel erg te dubben tussen die en de LG
maar in de winkel zag ik eigenlijk puur kwa beeld geen verschil,Wel in de prijs -) en ik vind zilver vreselijk!!! vandaar de LG em ik las alleen maar goede berichten over LG dus vandaar mijn keuze.

Maar zet jij hem van de gein ook eens op no sinaal kijken wat jou dan op valt oke is wat overdreven maar weet ik wel dat jij het ook hebt -)))) Ga meschien toch nog eens LG bellen vind het jammer dat ze geen eigen technische dienst hebben is callcenter en die hebben geen verstand van plasma s-)
dus schakelen ze extern bedrijf in en sturen ze langs die weten ook niet wat ze er mee moeten en zeggen dan Oh is noormaal hoor bij plasma s . Dus ja wat moet je ??

groetjes Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heey trouwens jammer dat Jos niet meer uitkomt in de A1 GP !!!! Bleek doet het ook niet slecht maar jos zorgt voor meer spektakel of niet?

groetjes Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:34
Anoniem: 106501 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:30:
Hallo was ik weer -)

Meschien heeft de mijne het wel erger?? weet het ook niet valt me wel op dat ik op internet heeeel weinig over lees over die klacht!!! iritatie -)Min scherm heeft weinig branduren ik denk 20 weinig he
komt omdat het mn film scherm is en heb afgeopen jaar bijna niet gekeken ook mede omdat ik me echt beetje stoor eraan valt mij echt op !! hij is bijna jaar oud.
Vriend van mij heeft een Panasonic TH-42PV60E. ik zat heel erg te dubben tussen die en de LG
maar in de winkel zag ik eigenlijk puur kwa beeld geen verschil,Wel in de prijs -) en ik vind zilver vreselijk!!! vandaar de LG em ik las alleen maar goede berichten over LG dus vandaar mijn keuze.

Maar zet jij hem van de gein ook eens op no sinaal kijken wat jou dan op valt oke is wat overdreven maar weet ik wel dat jij het ook hebt -)))) Ga meschien toch nog eens LG bellen vind het jammer dat ze geen eigen technische dienst hebben is callcenter en die hebben geen verstand van plasma s-)
dus schakelen ze extern bedrijf in en sturen ze langs die weten ook niet wat ze er mee moeten en zeggen dan Oh is noormaal hoor bij plasma s . Dus ja wat moet je ??

groetjes Marcel
Ik zou dan zeker aanraden om eerst op zeer zachte instellingen zoveel mogelijk TV te gaan kijken zonder logo's. BBC bijvoorbeeld, of lekker aanzetten met sneeuw in het beeld. Zorg dat je die 200 uur haalt. Dan zul je zien dat de effecten echt minder zijn. 20 uur is niks en zeker nog inbrandgevoelig. Plasma's moet je vooral in het begin met veel zorg, geduld en voorzichtigheid behandelen, anders heb je risico op inbranden.

Ik weet wat je bedoelt hoor met dat signaal logo als je een videokanaal selecteert, maar het valt hier echt wel mee. Ik had overigens verwacht dat de Pana er helemaal geen last van zou hebben, dat wilt dus zeggen dat ze heen haar beter zijn dan de LG's. :) Ik vind het design ook niks, maar dat is puur smaak. Ik vond beiden er echt tussenuit springen als ik ze naast andere merken zette.
Anoniem: 106501 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:33:
Heey trouwens jammer dat Jos niet meer uitkomt in de A1 GP !!!! Bleek doet het ook niet slecht maar jos zorgt voor meer spektakel of niet?

groetjes Marcel
offtopic:
Ja, Jos blijft de (race)-man. Jammer dat hij niet meer rijdt. Racen kan hij als de beste, maar PR is niet om naar huis te schrijven. Helemaal als je ziet dat Doornbos zomaar even 2e wordt in de Champcars. Dat had Jos kunnen zijn als hij niet zoveel eisen stelde. Het is nu wel afgelopen denk ik. We zullen nog ongeveer 10 jaar moeten wachten, dan staat de volgende Verstappen op, die gaat nog beter worden dan z'n vader. :z

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
Smarron schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 18:54:
[...]
Ik zou dan zeker aanraden om eerst op zeer zachte instellingen zoveel mogelijk TV te gaan kijken zonder logo's. BBC bijvoorbeeld, of lekker aanzetten met sneeuw in het beeld. Zorg dat je die 200 uur haalt. Dan zul je zien dat de effecten echt minder zijn. 20 uur is niks en zeker nog inbrandgevoelig. Plasma's moet je vooral in het begin met veel zorg, geduld en voorzichtigheid behandelen, anders heb je risico op inbranden.

Ik weet wat je bedoelt hoor met dat signaal logo als je een videokanaal selecteert, maar het valt hier echt wel mee. Ik had overigens verwacht dat de Pana er helemaal geen last van zou hebben, dat wilt dus zeggen dat ze heen haar beter zijn dan de LG's. :) Ik vind het design ook niks, maar dat is puur smaak. Ik vond beiden er echt tussenuit springen als ik ze naast andere merken zette.

[...]
Ik ben waarschijnlijk tot zeker deze tv aan te schaffen vind de vormgeving mooi maar om die branduren te halen is dat miss goed idee. als ik hem dan zo gebruik (gebruik hem vaak voor mediacenter in combi met me xbox 360) dat ik geluid afspeel en hem om die screen saver zet (dus die blije kleurtje waarbij die hele tijd van beeld veranderd lijkt mij een ideale optie hiervoor. gebruik genoeg van zijn kleuren en beweegt. anders stop ik er gewoon films in en laat hem aanstaan (A) :D

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo iedee neem je die van mij over heeft al paar brand uren wat ik zeg een paar-)
koop ik een panasonic -)

groet Marcel
fingerhead schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:49:
[...]

Ik ben waarschijnlijk tot zeker deze tv aan te schaffen vind de vormgeving mooi maar om die branduren te halen is dat miss goed idee. als ik hem dan zo gebruik (gebruik hem vaak voor mediacenter in combi met me xbox 360) dat ik geluid afspeel en hem om die screen saver zet (dus die blije kleurtje waarbij die hele tijd van beeld veranderd lijkt mij een ideale optie hiervoor. gebruik genoeg van zijn kleuren en beweegt. anders stop ik er gewoon films in en laat hem aanstaan (A) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
fingerhead schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:49:
[...]

Die screensaver is een goede optie, films moeten wel beeldvullend zijn (16:9) en geen ondertitels hebben. Ik vond Monsters Inc. bijv. een uitstekende test. Superfelle kleuren, 16:9 en lekker veel beweging. En als je die film kijkt, gaat je mond echt open staan! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Smarron schreef op woensdag 11 april 2007 @ 17:59:
[...]
Die screensaver is een goede optie, films moeten wel beeldvullend zijn (16:9) en geen ondertitels hebben. Ik vond Monsters Inc. bijv. een uitstekende test. Superfelle kleuren, 16:9 en lekker veel beweging. En als je die film kijkt, gaat je mond echt open staan! :9~
Oke ja dan ga ik dat gewoon gebruiken die screensaver die bij die muziek display zit is ook velle kleuren dus komt het goed uit en heb ook nog wel zon film liggen denk ik maar hoezo geen ondertiteling dan mag toch wel (niet dat het nodig is maar, normale tv geeft ook ondertiteling dus wil bv zeggen dat je 200 uur geen tv mag kijken ;) )

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
fingerhead schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:49:
[...]

Oke ja dan ga ik dat gewoon gebruiken die screensaver die bij die muziek display zit is ook velle kleuren dus komt het goed uit en heb ook nog wel zon film liggen denk ik maar hoezo geen ondertiteling dan mag toch wel (niet dat het nodig is maar, normale tv geeft ook ondertiteling dus wil bv zeggen dat je 200 uur geen tv mag kijken ;) )
Tijden het inwerken van je tv is beter van niet. Scherm "Punten" die de hele tijd staan te gloeien of vaak achtereen laten een spoor achter (Vage witte lijnen, geen inbranden) Hoe vaker deze "Punten" verschillende kleuren afgeven hoe beter ze "ingewerkt" worden.Op het moment dat een beeldpunt een kleur lang achtereen moet afgeven is je kans op inbranden hoger. Dit omdat het nog erg nieuw is allemaal. Je scherm zit pal op de beeldpunten en dit kan verbranden. Volgens mij is dat de theorie erachter. Vandaar dat we ook allemaal logo haters zijn hier. ;)

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mistermaxmax schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:29:
Tijden het inwerken van je tv is beter van niet. Scherm "Punten" die de hele tijd staan te gloeien of vaak achtereen laten een spoor achter (Vage witte lijnen, geen inbranden) Hoe vaker deze "Punten" verschillende kleuren afgeven hoe beter ze "ingewerkt" worden.Op het moment dat een beeldpunt een kleur lang achtereen moet afgeven is je kans op inbranden hoger. Dit omdat het nog erg nieuw is allemaal. Je scherm zit pal op de beeldpunten en dit kan verbranden. Volgens mij is dat de theorie erachter. Vandaar dat we ook allemaal logo haters zijn hier. ;)
Het logo van de BBC vind ik niet erg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55

mucuracat

YES

Ik heb een crt tv staan.. als de tv uit staat zie je nog logo.. INGEBRAND..
Dus, het hangt van af hoe lang je naar een zender kijkt.

Wat ik met mijn LG doe.. ik heb hem ingesteld op laag spanning. en dan vind ik de beeld al mooi.
Wanneer ik een leuke film kijk dan zet ik de lage spanning af en kijk ik in volle glorie.

Zou gaat ie naar mijn idee langer mee en brand minder. In het begin had ik ook erg veel last van maar nu gewend en zie ik het niet eens meer. Of hij brand nu minder in omdat mijn 200 uur al op zitten ;-)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
mucuracat schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:15:
Ik heb een crt tv staan.. als de tv uit staat zie je nog logo.. INGEBRAND..
Dus, het hangt van af hoe lang je naar een zender kijkt.

Wat ik met mijn LG doe.. ik heb hem ingesteld op laag spanning. en dan vind ik de beeld al mooi.
Wanneer ik een leuke film kijk dan zet ik de lage spanning af en kijk ik in volle glorie.

Zou gaat ie naar mijn idee langer mee en brand minder. In het begin had ik ook erg veel last van maar nu gewend en zie ik het niet eens meer. Of hij brand nu minder in omdat mijn 200 uur al op zitten ;-)
Een crt die is ingebrand :? Kan dat dan? Met een glazen plaat lijkt me die kans bijna nihil.. :?

Het gaat toch om de vloeistof van de beeldpunten die heet wordt en heel sterk is. daardoor "brand" het ook in. De reden waarom een plasma kan inbranden is juist die theorie. (Plasma is vloeistof onder spanning en die zit op de plaat die verkleurt)

Ik denk dat het komt omdat je zoveel uur de tv hebt laten wennen. De beeldpunten komen namelijk niet meer zoveel op spanning als het begin waardoor de vloeistof niet meer zo fel is. En dus niet meer zo snel kan inbranden.

Ik ben zeker geen expert hoor. Maar dit klopt volgens mij wel. Een crt die is ingebrand heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord. Misschien kan het. maar die kans is erg erg klein?
  • @ Smarron - Nee ik ook niet.. Valt me zelf niet op dat logo. ;) _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door mistermaxmax op 13-04-2007 14:40 ]

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

mistermaxmax schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:39:
[...]

Een crt die is ingebrand :? Kan dat dan? Met een glazen plaat lijkt me die kans bijna nihil.. :?

Het gaat toch om de vloeistof van de beeldpunten die heet wordt en heel sterk is. daardoor "brand" het ook in. De reden waarom een plasma kan inbranden is juist die theorie. (Plasma is vloeistof onder spanning en die zit op de plaat die verkleurt)

Ik denk dat het komt omdat je zoveel uur de tv hebt laten wennen. De beeldpunten komen namelijk niet meer zoveel op spanning als het begin waardoor de vloeistof niet meer zo fel is. En dus niet meer zo snel kan inbranden.

Ik ben zeker geen expert hoor. Maar dit klopt volgens mij wel. Een crt die is ingebrand heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord. Misschien kan het. maar die kans is erg erg klein?
  • @ Smarron - Nee ik ook niet.. Valt me zelf niet op dat logo. ;) _/-\o_
Crt heeft aan de binnenkant van glasplaat een laagje.. daar brandt het in.. kan bij mij bij zwart beeld de oude logo van rtl4 zien. tv is al 10 jr oud,maar toch.
ff gezocht.. nog een verhaal http://www.gamed.nl/forum/viewtopic.php?p=13390

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211297

Ik heb de TV nu ongeveer een maandje of 2, en er beginnen wat problemen te komen. Zo moet ik mijn 2 speakers van de tv uitschakelen anders hoor je irritante ruis.
Ook, als ik een DVD kijk valt het beeld zéér tegen. Het lijkt wel als of je op slechte analoog beeld aan het kijken bent. Ik heb zo ''24''dvd's en bijv ook finding nemo op de dvd speler van de xbox 360 afgespeeld. Het ziet er gewoon niet uit naar mijn mening. Nu heb ik ook heel wat HD games gespeeld (gears of war(ziet er prachtig uit)) en ben ik misschien anders gewend, maar toch denk ik dat dvd kwaliteit beter moet zijn.

Ohja, het valt mij op dat als ik bijvoorbeeld op de Wii speel, als een spel aan het laden is, dan flikkert het scherm ligt.

Dit gold ook voor digitale TV, zag er ook niet echt mooi uit.
Ik denk niet dat ik oververwend bent, ik denk dat het aan de TV ligt en niet aan mij ;)

Ik denk dat ik maar met LG moet gaan bellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 211297 op 18-04-2007 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Vreemd dat GoW er mooi uitziet en films niet. Alhoewel de 360 wellicht wel op 720p staat.

Ik denk dat de bron de veroorzaker dan is. Maar flikkerend beeld klopt uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Heb me salaris eindelijk binnen beetje laat maja :D en sta zowat op het punt om die tv te bestellen.

Kan iemand mij nog even vertellen wat de beste instellingen zijn voor de eerste 200 uur van het scherm om aan te laten staan en dan na die 200 uur?

want heb niet zo zin in ingebrande logo's :D

ik gebruik gewoon mijn xbox music ''screensaver'' met velle kleuren en savonds the box voor comedys en dan daartussen gewoon films.

maar heb hier gehoord over bepaalde instellingen bijv zachte helderheid en dat soort dingen. zou iemand mij dat nog even kunnen medelen.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209949

hoihoi,

de eerste 300 uur heb ik hem op milt gehad, daarna ben ik een beetje gaan zoeken wat ik het mooiste vond en dat zijn voor mij de volgende instellingen
67
50
22
35

je moet zeker niet denken dat je van het (tijdelijke) inbranden af bent want dat is niet zo,
het is net hoe pietluttig je bent.
ik vind het persoonlijk een super tv, mooi scherp beeld (digitale tv) annaloog valt me trouwens zeker niet tegen hoor.
als je bij een dvd b.v. in het menu een scherp beeld met felle letters hebt zal je kand hebben dat je dat in het donkere gedeelte nog even ziet, het verdwijnd best snel of je kunt even white wash aan zetten dan is het zo weg (bij mij wel tenminste) ik kijk vrij veel sbs6 en dat is een hardnekkig logo, en ik merk nu dat ik hem bijna niet meer zie als ik overschakel naar een donker beeld.
ok dit zijn mijn bevindingen, ik hoop dat je er wat aan heb.
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Voor TV-uitzendingen heb ik het nog redelijk standaard staan. Witbalans op 'warm', brightness op 50 en contrast op 75.

De ingang/settings van mijn HTPC heb ik wel erg goed gecalibreerd met een colorimeter. Dan kom je achter een aantal zaken, zoals dat de witbalans standaard voor geen zak klopt.

Met witbalans op normaal heeft de tv een kleurtemperatuur van 11000 kelvin! Terwijl voor beeldbewerking (zowel video als foto) 6500 kelvin aangehouden wordt en een gemiddelde CRT/TFT tussen de 6000-9000 zit. Samenvatting voor leken: het wit van het scherm is standaard extreem blauwig, terwijl geler/roder veel prettiger kijkt en de normale kleuren beter benaderd.

Om toch nog enigzins de juiste witbalans te benaderen moest ik rood op +40 zetten, groen op -10 en blauw op -40. Standaard ziet dit er niet uit (dus het is niet bruikbaar voor gewoon tv-kijken), maar het door de colorimeter gemaakte kleurprofiel corrigeerde dit op de juiste manier. Nu heb ik dus een kleurtemperatuur van 6900 kelvin, wat heel dicht in de buurt komt van het ideale 6500K.
Het contrast staat op 100 en de brightness op 51. Met die brightness spuugt het scherm 140 cd/m^2 uit, wat ook als ideaal wordt gezien.

Iemand een idee of die extreem hoge kleurtemperatuur normaal is bij plasma?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Gizz schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 18:44:
Voor TV-uitzendingen heb ik het nog redelijk standaard staan. Witbalans op 'warm', brightness op 50 en contrast op 75.

De ingang/settings van mijn HTPC heb ik wel erg goed gecalibreerd met een colorimeter. Dan kom je achter een aantal zaken, zoals dat de witbalans standaard voor geen zak klopt.

Met witbalans op normaal heeft de tv een kleurtemperatuur van 11000 kelvin! Terwijl voor beeldbewerking (zowel video als foto) 6500 kelvin aangehouden wordt en een gemiddelde CRT/TFT tussen de 6000-9000 zit. Samenvatting voor leken: het wit van het scherm is standaard extreem blauwig, terwijl geler/roder veel prettiger kijkt en de normale kleuren beter benaderd.

Om toch nog enigzins de juiste witbalans te benaderen moest ik rood op +40 zetten, groen op -10 en blauw op -40. Standaard ziet dit er niet uit (dus het is niet bruikbaar voor gewoon tv-kijken), maar het door de colorimeter gemaakte kleurprofiel corrigeerde dit op de juiste manier. Nu heb ik dus een kleurtemperatuur van 6900 kelvin, wat heel dicht in de buurt komt van het ideale 6500K.
Het contrast staat op 100 en de brightness op 51. Met die brightness spuugt het scherm 140 cd/m^2 uit, wat ook als ideaal wordt gezien.

Iemand een idee of die extreem hoge kleurtemperatuur normaal is bij plasma?
Zeer interessant, echter vind ik een contrast van 100 wel erg hoog! Heb je nu gecalibreerd met zo'n apparaat?

Ik ga deze instellingen vanmiddag ook even proberen op het componentkanaal. Brightness had ik op 52 staan, dus dat komt wel in de buurt.

Dan ben ik nog wel benieuwd hoe je de gewone TV-instellingen hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

Anoniem: 211297 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:09:
Ik heb de TV nu ongeveer een maandje of 2, en er beginnen wat problemen te komen. Zo moet ik mijn 2 speakers van de tv uitschakelen anders hoor je irritante ruis.
Ook, als ik een DVD kijk valt het beeld zéér tegen. Het lijkt wel als of je op slechte analoog beeld aan het kijken bent. Ik heb zo ''24''dvd's en bijv ook finding nemo op de dvd speler van de xbox 360 afgespeeld. Het ziet er gewoon niet uit naar mijn mening. Nu heb ik ook heel wat HD games gespeeld (gears of war(ziet er prachtig uit)) en ben ik misschien anders gewend, maar toch denk ik dat dvd kwaliteit beter moet zijn.

Ohja, het valt mij op dat als ik bijvoorbeeld op de Wii speel, als een spel aan het laden is, dan flikkert het scherm ligt.

Dit gold ook voor digitale TV, zag er ook niet echt mooi uit.
Ik denk niet dat ik oververwend bent, ik denk dat het aan de TV ligt en niet aan mij ;)

Ik denk dat ik maar met LG moet gaan bellen.
bellen en zeggen dat je beeld flikkert

komen ze een nieuwe voeding monteren :)
half uurtje werk

ik ben erg tevreden over de aan huis service iig

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Smarron schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 07:05:
[...]
Heb je nu gecalibreerd met zo'n apparaat?
Ja, met een Gretag Macbeth Eye-One display 2
Dan ben ik nog wel benieuwd hoe je de gewone TV-instellingen hebt staan.
Brightness 50, contrast 70, witbalans op warm. Als ik daar ook die +40 -10 -10 witbalans gebruik ziet het er niet uit, omdat ik natuurlijk geen profiel kan laden in de UPC mediabox (irritant ding trouwens).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218686

Gisteren heb ik mijn 80 GB 3.5'' disk vervangen door een 160 GB 2.5'' disk van mijn LG 50PC1RR
Hierdoor is het iritante geluid dat de disk maakte helemaal verdwenen.
Ik hoor alleen de ventilator nog zacht zoemen.
Een hele verbetering dus, en een echte aanrader.
Ook de opname tijd is van 20,5 uur naar 42 uur gegaan. (in hoge kwaliteit)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 218686 op 10-05-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 218686 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:
Gisteren heb ik mijn 80 GB 3.5'' disk vervangen door een 160 GB 2.5'' disk van mijn LG 50PC1RR
Dus je kunt er gewoon een andere HDD inhangen ? Hoe zit het met de software die er eventueel op zou staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt de software op de nieuwe disk?
Nadat je de disk geplaatst hebt en de TV aanzet, wordt er automatisch een format gedaan.
De schijf is dan leeg.
Je hoeft dus niets anders te doen dan de disk plaatsen en de TV aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 218686 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 10:40:
Je bedoelt de software op de nieuwe disk?
Nadat je de disk geplaatst hebt en de TV aanzet, wordt er automatisch een format gedaan.
De schijf is dan leeg.
Je hoeft dus niets anders te doen dan de disk plaatsen en de TV aanzetten.
Ah, dus op de HD zou dan alleen opgenomen materiaal staan en geen aansturende software. Dit zou wel gaaf zijn. Kun je dus gewoon je HD aan de PC hangen! Had je dit toevallig ook al geprobeerd ? Want je had een HD van de 50PC1RR erin gedaan toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op maandag 14 mei 2007 @ 08:55:
[...]
Ah, dus op de HD zou dan alleen opgenomen materiaal staan en geen aansturende software. Dit zou wel gaaf zijn. Kun je dus gewoon je HD aan de PC hangen! Had je dit toevallig ook al geprobeerd ? Want je had een HD van de 50PC1RR erin gedaan toch ?
Ik heb een samsung 160GB 2,5'' (laptop disk) in de 50PC1RR TV gezet (met uiteraard een verloop van 3,5'' naar 2,5'')
De originele 80GB heb ik niet in een PC gestopt. Dus ik weet niet of die schijf op de PC benaderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 218686 schreef op maandag 14 mei 2007 @ 10:13:
[...]

Ik heb een samsung 160GB 2,5'' (laptop disk) in de 50PC1RR TV gezet (met uiteraard een verloop van 3,5'' naar 2,5'')
De originele 80GB heb ik niet in een PC gestopt. Dus ik weet niet of die schijf op de PC benaderbaar is.
maar er moet dus gewoon een 3,5" in, als ik het goed lees. Waarom zou je er dan geen 300GB in hangen ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

2,5 inch is stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

thread dood???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn tv heeft een nieuwe feature sinds een paar dagen: bij bepaalde kleuren zie je in dat kleurvlak allemaal puntjes, meestal rood.
Het vaakst zie ik het bij voorhoofden van personen waar normaal een lichtvlek zit (dus niet helemaal wit, maar een erg licht huidkleurig vlak). Dat wordt dan helemaal opgevuld met miniscule 100% rode puntjes, net alsof er 400 laserpointers (maar dan dunner) op dat gebied schijnen. Bij witte vlakken, bijvoorbeeld wolken zie ik het ook soms, maar dan zijn het 100% witte puntjes.

Is iemand bekend met dit probleem? Ga sowieso een monteur bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dat had ik bij mijn samsung lcd
soms
uit / aan en het was dan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo weet iemand hoe je in het service menu komt ? ik moet een code invoeren?

groet Marcel
paQ schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 19:05:
dat had ik bij mijn samsung lcd
soms
uit / aan en het was dan weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 106501 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 12:59:
hallo weet iemand hoe je in het service menu komt ?
Iedereen weet dat, want het staat in de eerste post van dit topic (even zoeken op "service").

Oh, en groeten hoeft niet op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
ik zie dat er weer is ingepost is. Ik heb nu al een tijdje de 42pc1rr en hij bevalt me uitmuntend nog geen enkel probleem van inbranding zit bijna aan de 200 uur dan ga ik de kleuren even bijstellen.

Het opnemen werkt ook fijn en lekker hij maakt amper geluid heerlijk. Het is nu wel alleen een broeikas op mijn kamer xbox 360 + tv en computer dus dat geef wel wat warmte op een zolder ^^.

maar beeld is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt was ik al wezen kijken maar ik moet een code invoer -(((((
Gizz schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:20:
[...]

Iedereen weet dat, want het staat in de eerste post van dit topic (even zoeken op "service").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 11:53:
Mijn tv heeft een nieuwe feature sinds een paar dagen: bij bepaalde kleuren zie je in dat kleurvlak allemaal puntjes, meestal rood.
Het vaakst zie ik het bij voorhoofden van personen waar normaal een lichtvlek zit (dus niet helemaal wit, maar een erg licht huidkleurig vlak). Dat wordt dan helemaal opgevuld met miniscule 100% rode puntjes, net alsof er 400 laserpointers (maar dan dunner) op dat gebied schijnen. Bij witte vlakken, bijvoorbeeld wolken zie ik het ook soms, maar dan zijn het 100% witte puntjes.

Is iemand bekend met dit probleem? Ga sowieso een monteur bellen :/
ik heb hier dus sinds kort ook last van, aan en uit zetten helpt nit, white wash ook niet.
ik heb het niet constant, maar het is wel irritant.
gizz als jij een monteur of zo gesproken heb hoor ik het graag even van je wat hij daar op te zeggen had.

gr simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kom in het service menu -)

maar heb er niks aan ? ik vroeg me af of je daar de branduren kon zien? ik zie het niet iemand iedee?

groet marcel
Gizz schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:20:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106501 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 21:18:
ik kom in het service menu -)

maar heb er niks aan ? ik vroeg me af of je daar de branduren kon zien? ik zie het niet iemand iedee?

groet marcel

[...]
als je de menu knop op je a.b. indrukt tergelijkertijd met je menu knop op je tv
dan zie je als eerste je aantal uren wat je tv heeft gedraaid
kijk maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke toppie hartelijk dank!!! _/-\o_
Anoniem: 209949 schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 21:45:
[...]

als je de menu knop op je a.b. indrukt tergelijkertijd met je menu knop op je tv
dan zie je als eerste je aantal uren wat je tv heeft gedraaid
kijk maar eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225259

Ik heb de LG 42PC1RR nu een aantal weekjes en zit dus bijna aan de 200 branduren. Ik had de instellingen op mild staan en het contrast daarbij omlaag gezet naar 40. Ik kan de instellingen dus binnenkort omhoog zetten. Ik ben eigenlijk benieuwd wat jullie voor instellingen hebben?

Ik vind dynamisch en standaard niet echt natuurlijk overkomen en mild vind ik al een stuk natuurlijker. Is er niet een perfecte combinatie van instellingen waarbij het er zo natuurlijk mogelijk uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:(

zet zpjuist de TV uit
*pats*

geen beeld meer
wel geluid
maandag worden we gebeld voor een monteur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
paQ schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:08:
:(

zet zpjuist de TV uit
*pats*

geen beeld meer
wel geluid
maandag worden we gebeld voor een monteur
Damn, dat is nasty zeg! Vrijdag de 13e .. |:(

Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

joe...
zal wellicht weer de voeding wezen...
maar goed.

ik hoop het maar, dan wordt ie tenmisnte aan huis gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
als het de voeding dan is dan doet die het toch helemaal niet meer of zie ik dat verkeerd?
Sterkte man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft er niemand last van oplichtende pixels sommige lichte voorwerpen of voorhoofden?
ik heb het nu het meest aan de linkerkant van de tv en het begint als hij warm word.
dus ik zal vande week even bellen maar vrolijk wordt je er niet echt van
als er meer mensen zijn met het probleem en/of die weten wat het is graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

fingerhead schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:51:
als het de voeding dan is dan doet die het toch helemaal niet meer of zie ik dat verkeerd?
Sterkte man.
de beeldlijnen hebben een aparte voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 209949 schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:09:
heeft er niemand last van oplichtende pixels sommige lichte voorwerpen of voorhoofden?
ik heb het nu het meest aan de linkerkant van de tv en het begint als hij warm word.
dus ik zal vande week even bellen maar vrolijk wordt je er niet echt van
als er meer mensen zijn met het probleem en/of die weten wat het is graag!
Daar heb ik geen last van en 2 vrienden ook niet. Ik zou inderdaad even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109061

Heb na ruim 400 uur op mild (en orbiter) de instelling nu gezet op dynamisch. Helaas blijven witte vlakken een probleem. Bovenaan het scherm, over de hele breedte, houd ik een lichtgele waas. Ook na een tijdje whitewash gaat dit niet weg. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Smarron schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 14:21:
[...]
Damn, dat is nasty zeg! Vrijdag de 13e .. |:(

Hou ons op de hoogte.
vandaag gerepareerd.
ik was er zelf niet, maar naar verluid een grote printplaat (25 x 20 ongeveer)

"Y-SUS" lees ik op de reparatiebon geschreven :?
het zou de beeldlijnen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
maar hij doet het weer dan is alles goed toch hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ja, beter hoor! Ik vind de service ook erg goed van LG. Is echt belangrijk! En ook direct gemaakt ipv een paar weken zonder TV zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja service is inderdaad top, ik had een probleem met oplichtende pixels, binnen 2 dagen een bericht voor een afspraak en vandaag monteur geweest, had gekeken en ik krijg er een nieuw scherm in.
dus das weer mooi en hopen dat het nu goed blijft :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225259

@ Smarron

Ik zit nu op ruim 200 branduren en al die tijd op mild gehad. Ik vind standaard en dynamisch niet zo natuurlijk overkomen. Mild vind ik er natuurlijker uitzien. Alleen denk ik dat je op die setting niet het optimale uit het scherm haalt. Hoe staan jouw instellingen van de contrast en scherpte enzo? Ik weet dat het uiteindelijk persoonlijke smaak is, maar ik ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 209949 schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:33:
vandaag monteur geweest, had gekeken en ik krijg er een nieuw scherm in.
Dat is gek, vandaag is de monteur ook bij ons geweest en volgens hem ligt het aan het moederbord. Het moederbord wordt te warm, waardoor data verloren gaat en de tv zelf pixels gaat verzinnen (dat zijn dan die grote oplichtende kleurvlakken). Het moederbord moet dus vervangen worden, niet het hele plasma-paneel.

Lekker handig overigens, de monteur had het probleem totaal anders door gekregen van de helpdesk, terwijl we de helpdesk precies hetzelfde verhaal hebben verteld. De monteur had dan ook niet het benodigde moederbord bij zich, want hij begreep niks van de omschrijving..

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-01 13:17
Gezien de prijs en de features wil ik dit toestel ook gaan aanschaffen.
Bij een vriend/collega heb ik de 50 inch in actie gezien en dat ziet er toch wel errug leuk uit moet ik zeggen!
Zelf ga ik dus voor de 42 inch.

Wat mij opvalt is dat je tegenwoordig bijna overal alleen maar LCD TV's ziet in winkels ter demonstratie
Plasma komt steeds meer in de minderheid.
Het verhaal wat ik bijvoorbeeld vandaag bij een random IT's te horen kreeg van een medewerker daar is dat de voordelen van LCD TV's ondertussen groter zijn als die van plasma's.
Dit bevestigde hij dat alle fabrikanten ook steeds meer op LCD's overgaan.
O.a het verschil in contrast en kleurhelderheid en hoeveelheid blijkt tegenwoordig door LCD's geevenaard te worden in vergelijking met vroeger versus de plasma's.

De reden waarom ik deze plasma wil is vanwege de uitleg die ik altijd krijg qua voordeel tegenover LCD: betere kleuren en dieper contrast.

Maar ik neem aan dat als het echt zo is (en dat lijkt zo te zijn als ik om mij heen kijk qua aanbod) dat de meerderheid steeds meer bij LCD gaat zweren je dit toch wel aan het denken zet.
LCD? Of toch maar plasma?

Die andere "nadelen" betreft inbrand gevoeligheid en stroom verbruik zijn voor mij in iedergeval geen issue.
Mij gaat het om het beeld en deze moet gewoon super strak en mooi zijn! :)

• Smarron
Darkwolf_1982 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:14:
Gezien de prijs en de features wil ik dit toestel ook gaan aanschaffen.
Bij een vriend/collega heb ik de 50 inch in actie gezien en dat ziet er toch wel errug leuk uit moet ik zeggen!
Zelf ga ik dus voor de 42 inch.

Wat mij opvalt is dat je tegenwoordig bijna overal alleen maar LCD TV's ziet in winkels ter demonstratie
Plasma komt steeds meer in de minderheid.
Het verhaal wat ik bijvoorbeeld vandaag bij een random IT's te horen kreeg van een medewerker daar is dat de voordelen van LCD TV's ondertussen groter zijn als die van plasma's.
Dit bevestigde hij dat alle fabrikanten ook steeds meer op LCD's overgaan.
O.a het verschil in contrast en kleurhelderheid en hoeveelheid blijkt tegenwoordig door LCD's geevenaard te worden in vergelijking met vroeger versus de plasma's.

De reden waarom ik deze plasma wil is vanwege de uitleg die ik altijd krijg qua voordeel tegenover LCD: betere kleuren en dieper contrast.

Maar ik neem aan dat als het echt zo is (en dat lijkt zo te zijn als ik om mij heen kijk qua aanbod) dat de meerderheid steeds meer bij LCD gaat zweren je dit toch wel aan het denken zet.
LCD? Of toch maar plasma?

Die andere "nadelen" betreft inbrand gevoeligheid en stroom verbruik zijn voor mij in iedergeval geen issue.
Mij gaat het om het beeld en deze moet gewoon super strak en mooi zijn! :)
Mocht je er zeker van zijn dat je voor plasma kiest is het een leuke TV. Er is vrijwel geen inbrandingsgevaar, maar een na-effect wel. De ingebouwde DVR is natuurlijk een perfect idee. En het design vind ik ook mooi. Ik ben erg tevreden over deze TV, ik geniet de laatste tijd veel van HD-films (720p). Dit ziet er onwijs mooi uit.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je beeldkwaliteit op 1 zet, je ook eens naar de Panasonics moet gaan kijken. Daar is ook nog wel een topic over hierzo.

Over het stroomverbruik: Met een 42" als basis is de LG42PC1RR gemiddeld zuiniger dan een Tatung V42EMGI.
Anoniem: 225259 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:22:
@ Smarron

Ik zit nu op ruim 200 branduren en al die tijd op mild gehad. Ik vind standaard en dynamisch niet zo natuurlijk overkomen. Mild vind ik er natuurlijker uitzien. Alleen denk ik dat je op die setting niet het optimale uit het scherm haalt. Hoe staan jouw instellingen van de contrast en scherpte enzo? Ik weet dat het uiteindelijk persoonlijke smaak is, maar ik ben toch benieuwd.
lol, ik zie je vraag nu pas. Ik zal eens kijken thuis.

• Darkwolf_1982
Smarron schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:59:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat als je beeldkwaliteit op 1 zet, je ook eens naar de Panasonics moet gaan kijken. Daar is ook nog wel een topic over hierzo.
Te laat! :P

Ik heb voor 999 euro dit beestje besteld bij dezelfde hardware boer als waar ik al een bestelling heb staan voor de koelkast ect. daar ik volgende week donderdag de sleutel krijg van ons (mij en dinnetje) eerste eigen apartement.
Scheelt hun weer twee rijden en mij twee keer bezorg service betalen.
Tevens heb ik 30 euro kunnen matsen voor de 5 jaar aan huis garantie die anders normaliter 130 euro zou kosten.

Tevens ben ik het helemaal met je eens omtrent het design en de DVR functie.
Dit met talrijke overige features maakt dit voor mij (versus de prijs) de perfecte TV om aan te schaffen.
Hoeveel keer mooier de Panasonic qua beeld is weet ik niet, maar ik weet dat ik al heel erg onder de indruk was van de 50 inch versie die een collega/vriend thuis heeft staan! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Sorry maar hier moest ik dus even om lachen: http://www.letsgodigital..../articles/story_7798.html

Ik heb nog nooit zo'n amateuristisch stukje schrijfwerk gezien.
Behalve dat het lame geschreven is en continue in de herhaling valt (het verteld over de geweldige DVR functie en een alinea verder ook weer maar dan met andere woorden) maar ook de specs kloppen voor geen meter.
In de intro alinea hebben ze het over een 250 GB harddisk.
Onderaan in de specs staat dan wel weer keurig 80 GB.
Maar in diezelfde specs onderaan staat de resolutie weer fout aangegeven: 1366 x 768p Resolution.
Zit er ook een 9-in-2 Multi Memory Card Reader in?
Heb ik nog niemand over horen reppen maar schijnt er dus ook in te zitten, aldus deze al niet kloppende specs... _O-

Tevens hier een compilatie van eindeloos veel (uitgebreide) reviews die je kunt lezen voor als je nog niet overtuigd bent over deze plasma TV: http://alatest.nl/LG_PC1_...pert_reviews/32928271,33/

[ Voor 12% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 24-08-2007 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Cardreader zit er zeker niet in, ook geen 250gb HD. Volgens mij is het hier iemand wel gelukt om de originele te vervangen voor een grotere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:07:
[...]

Dat is gek, vandaag is de monteur ook bij ons geweest en volgens hem ligt het aan het moederbord. Het moederbord wordt te warm, waardoor data verloren gaat en de tv zelf pixels gaat verzinnen (dat zijn dan die grote oplichtende kleurvlakken). Het moederbord moet dus vervangen worden, niet het hele plasma-paneel.

Lekker handig overigens, de monteur had het probleem totaal anders door gekregen van de helpdesk, terwijl we de helpdesk precies hetzelfde verhaal hebben verteld. De monteur had dan ook niet het benodigde moederbord bij zich, want hij begreep niks van de omschrijving..
ik had precies het zelfde, hij had eerst een printplaat mee maar daar lag het dus niet aan.
hij krijgt het pas als hij 10 min aan staat dus als hij warm word, en ik heb er dus netjes een nieuw scherm in gehad en deze is veel beter, veel minder logos die blijven staan en mooier beeld.
dus als jij het zelfde probleem als ik heb zou ik het maar goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Morgen de sleutel van het huisje.
Vrijdag komt hij met de rest van de huishoudelijke aparatuur binnen.
Kan niet wachten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Ik had gisteren iets vreemds.
Op een gegeven moment wilde ik het beeld stil zetten en toen ging dit niet meer.
Ook het handmatig opnemen ging niet meer.
Er stond "Processing" en daar bleef het bij waarnaar het ook weer verdween.
De DVR had niks opgenomen...
Toen ik eenmaal de stekker uit de TV had getrokken en er weer in werkte het weer.
Met de afstandsbediening aan en uit had namelijk geen effect.
Toen de DVR functie niet werkte, was de XD Demo te gebruiken vanuit het menu.
Toen de DVR functie hersteld was, kon ik niet langer de XD Demo functie selecteren.
Het kanaal dat ik wilde opnemen was AV1 (waar de XBOX op zit, scart 1 dus).
En ja ik weet dat het een limiet heeft van 2 uur opnemen (qua live TV) en ja ik heb meer als 2 uur wat zitten doen op mijn XBOX.
Maar dan nog... het handmatig opnemen werkte ook niet meer.
Iemand die dit eerder wel eens heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232449

Pas had ik de 42pc1rr gekocht maar daar deed het geluid het links niet van, nu blijkt dit scherm niet meer te bestellen door mijn leverancier dus heb ik maar uit pure armoede de 50pc1rr aangeschaft.

Het apparaat werkt wel naar behoren alleen vind ik het beeld toch minder dan die vorige.
Wat doet erop, ik zal het proberen zo goed mogelijk te omschrijven.

Vooraf zal ik wel zeggen dat ik de instellingen op advies ook ver terug heb gedraaid (contrast: 30 / helderheid: 60 / kleur: 10 / scherpte: 40), dit vind ik, als je dan toch het contrast terug moet draaien, persoonlijk de rustigste en kleur/natuur-getrouwste instelling.

Maar nu de klacht:

Het doet zich meestal voor met personen die bewegend zijn op het scherm en dan vooral de huidskleur en contouren.
Zolang ze in beweging zijn dan zitten er een soort regenboogkleuren aan de contouren en zijn ze wazig.
En de kleuren van de huid op bijv.gezicht en armen lijken wel met minder kleuren weergegeven te worden(net of je een PC beeldscherm op 16bits of zelfs maar 256 kleuren hebt staan).
Soms heb je ook een soort van solarize effect in het gezicht.

Deze afwijkingen stoppen zodra de persoon weer stilstaat, dan word alles weer scherp en mooi van kleur.

Nu is mijn vraag: herkend iemand dit, is het een defect of is het een bekend verschijnsel van Plasma TV's of is het alleen maar bekend bij de 50inch.
(het lijkt wel of op die bewuste momenten de Computer het niet kan bijhouden ofzo, en kan dit dan misschien komen dat ze bij LG misschien wel dezelfde inhoud zo aan een groter scherm hebben gehangen met ook een hogere resolutie, de 50inch heeft immers wel 1388x768 terwijl de 42inch 1024x768 heeft).

Ik vind het voor de rest een prachtig en uitgebreid toestel, maar dit (d)effect vind ik beneden maats.

Ik hoop op snelle reactie's, aangezien ik hem nu nog kan omruilen.
Bedankt alvast.

Stille Willie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Dit klinkt niet gezond.
Kun je foto's / filmpjes maken ervan?
Het hoort in ieder geval dus NIET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Vriend van mij heeft dus deze tv en wil graag weten hoe hij hem goed kan aansluiten aangezien het beeld nog wel te wensen overlaat in combinatie met een xbox 360.

Eerst had hij hem via het bijgeleverde AV HD Scart kabel in het bijgeleverde Xbox Scart 'doosje' gedaan met 6 stekkertjes, en deze in Scart 1.

Nu heb ik deze eruit gehaald, en rechtstreeks in de TV gedaan via Audio L & R en de overige stekker in Video. Het beeld is nog echter hetzelfde.

Is dit de juiste manier van aansluiten, want heb bij vriend xbox bekeken in combinatie met een full hd scharp tv 48 inch. en deze zag er een stuk beter uit in combinatie met de Xbox 360.

Graag uitleg,

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Erh, je bent hem nu via composiet aan het aansluiten, iets wat overigens niet specifiek met deze tv te maken heeft.

Bekijk de Nederlandse Xbox-site eens:
Voor HD heb je Component HD-kabel nodig (meegeleverd) of VGA-kabel (los verkrijgbaar)
Lijkt me duidelijk :)

• Smarron
Als die vriend een premium heeft, gewoon via de bijgeleverde component HD-kabel aan laten sluiten. Zo heb ik het ook gedaan en gamen in 720p is echt geweldig! Wel even dat HD-schakelaartje omzetten en in je xbox instellen dat je op 720p/1080i gaat gamen. Zeker geen composite gebruiken met dat scartblokje (of zonder zelfs)

Je kunt ook een VGA-kabel (d-sub) kopen, maar de ervaringen daarmee zijn nogal verdeeld. Dan krijg je op je LG geen 720p te zien, maar 1280x720 ofzo, in resoluties.

Inderdaad wat offtopic. :)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ja zoals ik al heb aangegeven, op de doos stond dat hij een AV HD Scart kabel heeft.
Deze eindigd in 6 pinnetjes, wellicht heeft hij hem gewoon verkeerd aangesloten. Momenteel zitten er 3 pinnen in hij heeft beeld en audio maar niet goed.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Smarron
NeoMe schreef op donderdag 13 december 2007 @ 11:36:
Ja zoals ik al heb aangegeven, op de doos stond dat hij een AV HD Scart kabel heeft.
Deze eindigd in 6 pinnetjes, wellicht heeft hij hem gewoon verkeerd aangesloten. Momenteel zitten er 3 pinnen in hij heeft beeld en audio maar niet goed.
Voor zover ik weet heeft de xbox360 geen HD AV scartkabel, wel een AV cable met scart adapter of een HD AV componentkabel.

Zie hier 2 verschillende xbox360 paketten:

composiet:
http://www.msentertainmen...ox360arcade-composite.jpg

component:
http://www.msentertainmen...xbox360pro-compositie.jpg

Elke kabel die uit 3 losse tulpjes bestaat is naar mijn weten composiet, heb je 6 losse stekkers, heb je component, alleen met de laatste kun je ook daadwerkelijk genieten van HD-signalen op je TV (of op zijn TV :) )

Zoals ik het nu lees denk ik dat die vriend de kabel heeft zoals op het bovenste plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb de 42pc1rr sinds januari 2007 (zie mijn eerdere posts) en ben zeer tevreden. Beeld is scherp, mooie kleuren, goed contrast en mn zwart is zwart genoeg. Ik kan dit toestel echt aanraden (opvolgers dan, want volgens mij is hij toch niet echt meer verkrijgbaar?).

Sinds enige tijd maakt de plasma echter een zoemend snerpend geluid bij bepaalde beelden. Bijvoorbeeld bij veel contrast (zwart/wit) of bij gras of bij zand.

LG al gebeld en ze gaan me bellen om een afspraak te maken. Wie heeft ervaringen met dit zelfde probleem? En hoe is het opgelost?

En hoe was de service van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb niet dat specifieke probleem gehad, maar wel iets anders zoals ik al had gepost in dit topic.

Gizz in "\[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)"

De monteur is dus goed, de helpdesk erg slecht. Je omschrijft je probleem en ze maken er totaal iets anders van zodat de monteur er niks van snapt en de juiste spullen niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:52

Japser

Jeej!

Is dit model beetje te vergelijken met de http://www.plasma-discoun...art/1120/LG/LG_42PT81.htm ?

(LG 42PT01 + 80GB)

Ik ga vrijdag eens dit toestel bekijken en ben benieuwd waar ik zoal op moet letten bij specifiek dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Japser schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:54:
Is dit model beetje te vergelijken met de http://www.plasma-discoun...art/1120/LG/LG_42PT81.htm ?

(LG 42PT01 + 80GB)

Ik ga vrijdag eens dit toestel bekijken en ben benieuwd waar ik zoal op moet letten bij specifiek dit merk.
Dat lijkt me de opvolger, met als pluspunten USB en 100hz. Ik mis alleen 2 tuners, maar het zou kunnen dat het slechts ontbreekt bij de omschrijving.

• Japser

Japser

Jeej!

Ik heb em inmiddels geinstalleerd en werkende :) De LG42PT81-80GB, leuk speelgoed hoor!

Iemand nog wat simpele tips om het plezier te verhogen?

[ Voor 81% gewijzigd door Japser op 21-12-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ja, lage instellingen om inbrandingsgevaar te voorkomen (in hoeverre hij nog in kan branden). Ik zou minimaal 100 uur logo-vrije TV gaan kijken, elke week wel whitewash aanzetten.

Oh ja, veel HD-materiaal gaan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik heb t contrast op 35 gezet, en cinema on. En tsja, aan logo tv ontkom je helaas niet meer ziowat vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Iemand enig idee hoe je dat whitewash in deze LG activeert? Kan er niks over vinden in den manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Het is stiekem wel een net iets andere TV. Misschien is die optie wel weggehaald. Bij mij zit hij in het menu, special -> ISM method en dan zijn een aantal opties beschikbaar waaronder whitewash.

Wat je ook altijd kunt doen. Zoek even een kanaal op met ruis en laat die aanstaan. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Hebbes, thanks!

gisteravond LotR gekeken op deze tv icm met mn HK - JBL suround set en ik heb er maar een woord voor:

Subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Mooi zo, menu's zijn dus hetzelfde gebleven.

Ook al in high definition? Dan ga je pas schrikken! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
Smarron schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:51:
Mooi zo, menu's zijn dus hetzelfde gebleven.

Ook al in high definition? Dan ga je pas schrikken! :9
ehe HD ga ik binnenkort onder vinden dan met films ga binnenkort de HD-DVD speler voor de xbox erbij zetten en dan ga ik mijn TV denk ik kussen van wat voor kwaliteit het is ;)

ik vind het nog steeds een pracht praaltje ik dacht als ik hem koop dat ik miss snel achter lig vanwege nieuwere versies enzo maar das helemaal niet zo hij is nog super goed dus :D

maar iig van het brandgevaar kom je toch niet af.
ik heb letterlijk eerste 200 uur met veel kleuren (geen logo's ondertiteling) gekeken en toch zijn er nog dingen die wel iets worden ingebrand tis alleen niet storend als je gewoon beeld hebt(je ziet het alleen bij volledig zwart beeld en dan ook maar heel slecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik ben nu ff wat hd content aan t zoeken en dat op mn usb hdd pleuren, die aan de tv koppelen en dan kijken of ik t via de tv kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
fingerhead schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:18:
[...]

ehe HD ga ik binnenkort onder vinden dan met films ga binnenkort de HD-DVD speler voor de xbox erbij zetten en dan ga ik mijn TV denk ik kussen van wat voor kwaliteit het is ;)

ik vind het nog steeds een pracht praaltje ik dacht als ik hem koop dat ik miss snel achter lig vanwege nieuwere versies enzo maar das helemaal niet zo hij is nog super goed dus :D

maar iig van het brandgevaar kom je toch niet af.
ik heb letterlijk eerste 200 uur met veel kleuren (geen logo's ondertiteling) gekeken en toch zijn er nog dingen die wel iets worden ingebrand tis alleen niet storend als je gewoon beeld hebt(je ziet het alleen bij volledig zwart beeld en dan ook maar heel slecht)
Aha, je hebt een 360. Die heb ik ook, maar geen HD-DVDspeler. Ik kijk WMV-HD's via de USB HD die ik weer aangesloten heb op de 360. Dan kun je die gewoon afspelen. Scheelt je weer een HD-DVDspeler. :)

Dat heb ik ook. Het is eigenlijk niet echt inbranden, want het verdwijnt ook weer. Inbranden is echt dat het altijd zichtbaar blijft en dat doet deze TV gelukkig niet. Hoe donkerder het beeld, des te meer dat idd opvalt. Ik heb er verder ook geen last van, maar ik vind de logo's van bijv. Ned1 (vuurrood) en Net5 (roze) wel erg irritant.
Japser schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:01:
Ik ben nu ff wat hd content aan t zoeken en dat op mn usb hdd pleuren, die aan de tv koppelen en dan kijken of ik t via de tv kan afspelen.
Zeker doen! Ik heb een 500gb HD met alleen WMV-HD materiaal erop en zoals gezegd speel ik dat via de xbox360 af. Je kunt WMV-HD trouwens ook gewoon branden en afspelen in de DVD-drive van de xbox, wel als databestand openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik heb nu de volgende opties om inbranden tegen te gaan ff samengebracht met wat vraagjes (t viel me op dat in de manual er 0,0 over die opties staat) :

- Whitewash -> Hoelang moet dit precies?
- Orbital -> moet ik nog proberen
- Sneeuw beeld -> werkt dit echt? Gisteren ff gedaan, maar is t echt effectief?

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Klopt het een beetje wat ik doe? Ben nogal onzeker omdat ik het ding niet helemaal gaar wil branden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Japser op 24-12-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Japser schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:00:
- Whitewash -> Hoelang moet dit precies?
Alleen als er iets flink in het beeld wil staan en niet normaal weg wil. Hoelang? Tot het wel weg is.
- Orbital -> moet ik nog proberen
Nutteloos, de zenderlogo's zijn veel te groot voor die paar pixels die verschoven worden.
- Sneeuw beeld -> werkt dit echt? Gisteren ff gedaan, maar is t echt effectief?
Het is hetzelfde als whitewash, alleen minder effectief omdat de pixels niet leeggemaakt worden als ze op zwart staan (wat voor een deel van de tijd natuurlijk zo is bij sneeuw).
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
Zinnig: doe alleen whitewash als er iets in je beeld staat wat met normaal tv kijken niet meer weg gaat. Wij hebben ons scherm nu een jaar, en we hebben ww eigenlijk nog nooit nodig gehad. Natuurlijk zie je soms een lijntje staan als net je console uitzet, maar met 20 seconden normaal tv kijken is die lijn allang weer gereset.
Mijn advies is dus eigenlijk: doe niet zo panisch en gebruik je tv waar een tv voor bedoelt is, dus normaal beeld weergeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69612

soms heb ik wel 's dat mn tv geowon niet aanwil. Het lampje blijft dan knipperen en reageert nergens op. Ik haal dan de stekker eruit en weer erin en dan doet ie het weer heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 69612 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 10:13:
soms heb ik wel 's dat mn tv geowon niet aanwil. Het lampje blijft dan knipperen en reageert nergens op. Ik haal dan de stekker eruit en weer erin en dan doet ie het weer heel vaag
Heb ik ook heel af en toe. LG bellen en een monteur laten komen, dit mag niet voorkomen. (Wat ik overigens ook zelf nog moet doen, maar goed. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249324

Anoniem: 218686 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:
na dit te lezen heb ik mijn hd gekoppeld aan de pc, nu zie ik meerdere folders en files die ik niet kan openen. weet iemand hoe ik de files op de pc kan afspelen? volgens mij zijn ze write protected, verslepen lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249093

kan niemand me helpen met onderstaand probleem
Sinds kort heb ik een LG plasma 50 inch met ingebouwde harddisk 80 Gb. Nu heb ik een externe USB harddisk van Western Digital gekocht van 500 Gb met de bedoeling om mijn videocassetten via de interne harddisk te kopieren en ze dan over te plaatsen op de externe USB harddisk. Vervolgens die dan aan te sluiten op mijn PC om van daaruit een DVD ( van de videocassette ) te maken. maar hier knelt het schoentje. De origineel USB hardisk ( met FAT32 partitie) word op mijn PC herkend en kan daar vanop mij PC gelijk wat mee doen. Wanneer ik daarna de USB harddisk origineel aansluit op mijn plasma , dan word die wel herkend maar kan geen bewerkingen doen behalve USB-format. Als ik die dan formateer via de plasma , dan kan ik films via de interne harddisk kopieren maar dan wordt die naderhand NIET meer herkend op mijn PC. ( PC vraagt dan om te formateren en kan alleen ( in XP ) een NFTS partitie maken . Hoe los ik nu zoiets op , of wat doe ik verkeerd . Ik heb reeds het programm EXT2FSD geinstalleerd zonder succses .
Met dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249324

het is me gelukt, ik kan films rippen naar mijn pc :))
het vraagt wel wat handigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 249324 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:54:
het is me gelukt, ik kan films rippen naar mijn pc :))
het vraagt wel wat handigheid
En dan zouden we het ook erg op prijs stellen als je het uit zou kunnen leggen. Wellicht ook handig voor de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 17:45

mrb

Heeft er toevallig iemand ervaring met het afspelen van mkv bestanden via een mediacenter pc?
Mijn ervaring is dat je een loei van een scherm hebt en maar de helft gebruikt, ik houd namelijk gigantische zwarte balken boven en onder de film.

Verder bevalt de tv me prima, op die ene dooie pixel na dan :(

[ Voor 12% gewijzigd door mrb op 23-01-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mrb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:09:
Mijn ervaring is dat je een loei van een scherm hebt en maar de helft gebruikt, ik houd namelijk gigantische zwarte balken boven en onder de film.
Het is natuurlijk offtopic, want het heeft niet specifiek met deze tv te maken ;)

Speel je niet gewoon films af met een andere beeldverhouding dan 16:9? Het maakt niks uit of je een plasma tv hebt, mkv files of een mediacenterpc.. een film die meer breedbeeld is dan 16:9 zal op een 16:9 tv zwarte balken onder en boven krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Inderdaad, je hebt een cinemascope (2.35:1) film te pakken. Probeer een 16:9 (1.78:1) film en je hebt volledig beeld.

Verschil tussen de verschillende aspect ratio's uitgelegd: http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/1624/Aspect_Ratio.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

Inderdaad erg offtopic :o ,

Ik zal nog eens verder spelen met alle type's en soorten breedbeeld, in ieder geval alvast bedankt voor de bovenstaande link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250293

Beste Lezers,

Dit is een oproep voor iemand die veel verstand heeft betreft aansluiten van apparatuur

Heb vandaag een LG 42PC1RR gekocht omdat me vorige LG type MZ42EZ44 is overleden via een sleuf in de muur gaan alle kabels naar de trapkast daar heb ik 2 LG dvd recorders staan. Digitaal kastje (signaal) er tussen uit gehaald omdat dan de dvd recorders niet werkte. Denk dat de boel nooit echt goed is aangesloten.

Wie kan en wil me helpen om de boel eens goed werkend aan te sluiten. Ben bereid daarvoor te betalen, ben woonachtig in Hoorn NH. Ben mobiel bereikbaar onder nummer 0651179404 of per e-mail tvanderaa@quicknet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

mrb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:09:
Heeft er toevallig iemand ervaring met het afspelen van mkv bestanden via een mediacenter pc?

Verder bevalt de tv me prima, op die ene dooie pixel na dan :(
dooie pixel? ik dacht dat dat lcd probleem was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb

mrb

mucuracat schreef op maandag 04 februari 2008 @ 00:00:
[...]

dooie pixel? ik dacht dat dat lcd probleem was!
Dat dacht ik dus ook... Echter na contact met LG werd dit bestempeld als een "eigenschap van het apparaat" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook 1 dode pixel, als je er aldoor naar gaat kijken gaat het storen
het valt mij niet eens meer op, bij 1 pixel wordt er niets mee gedaan als je er een aantal heb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 15:06
Smarron schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:45:
Inderdaad, je hebt een cinemascope (2.35:1) film te pakken. Probeer een 16:9 (1.78:1) film en je hebt volledig beeld.

Verschil tussen de verschillende aspect ratio's uitgelegd: http://www.hifi.nl/artikel_pagina2/1624/Aspect_Ratio.html
offtopic:
Klopt inderdaad. Zelf gebruik ik MediaPortal, waarbij ik de Classic Media Player gebruik in plaats van de interne player. met de commandline mplayerc.exe /fullscreen /play start de film onmiddelijk en in fullscreen. met de irblaster plugin een rechtermuistoets op de remote aangewezen, waarmee ik door de menu's kan lopen. Je kunt in mplayerc veel meer met beeldformaten spelen dan in andere players, zodat je er ook voor kunt kiezen om slechts gedeeltelijk in te zoomen. Je kunt ook de hoogte/breedte verhoudingen aanpassen, zodat uitgerekte films te herstellen zijn.

[ontopic]
Ik heb onlangs gekeken naar een 1080p-film via HDMI en via VGA, maar op beide ingangen zie je dan witte spikkels in het beeld verschijnen. Ik dacht eerst dat het de videokaart van het Mediacenter was, maar bij pauzeren van het beeld dansten de spikkels op de TV vrolijk verder, ook na omlaagschroeven van de core en mem-clock van de videokaart. Het was dus echt de TV. Het beeldgeheugen van de TV is duidelijk niet op 1080p berekend.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Hmm, daar heb ik totaal geen last van als ik via mijn xbox360 een 1080p laat downscalen. Ik heb de xbox360 aangesloten via D-Sub op de TV.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste