[Plasma-TV] LG 42PC1RR (incl. 80GB HD)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 14.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Forza11 en Ferret bedankt voor jullie foto's! _/-\o_
Shit hey wat zijn ze groot! Lijkt mij echt super om zo een te hebben.
Al wat positieve en negatieve dingen opgemerkt aan jullie tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 05:16
Anoniem: 181923 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:14:
Forza11 en Ferret bedankt voor jullie foto's! _/-\o_
Shit hey wat zijn ze groot! Lijkt mij echt super om zo een te hebben.
Al wat positieve en negatieve dingen opgemerkt aan jullie tv's?
Graag gedaan!

Ik heb net The Wicker Man gekeken ( wat een top film zeg!) en dat is pas mijn eerste echte ervaring met het scherm. Ik kom er dus nog op terug wat ik er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:31
enige nadeel tot nog toe is het niet op kunnen nemen van component en hdmi (zal een probleem worden bij aanschaf van een digitale HD ontvanger). En ik mis alle EXT kanalen in de channel list, soms een beetje omslachtig om bij een EXT kanaal te komen (AV1, AV2 etc) maar dit kan niet echt een nadeel genoemd worden.

Verder is alles echt perfect, de HD recorder geeft veel betere kwaliteit dan ik mensen heb horen zeggen, bij mij is het opgenomen beeld 1 op 1. TV is via analoog en digitaal beide van goede kwaliteit, ik had analoog veel slechter verwacht. xbox 360 op 720P is echt geweldig op deze TV, veel meer kleuren dan een LCD tv, DVD kijken ook via de 360 (op 576P) echt perfect beeld. Divx kijken via de PC is ook veel mooier dan op mijn oude plasma, een goede xvid is bijna van DVD kwaliteit.

Ik zit tussen de 3 en 4 meter van het scherm af en voor mij is dit zeker niet te groot.

[ Voor 6% gewijzigd door Forza11 op 11-02-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43

paQ

Smarron schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:03:
[...]
En die optie heb ik dus niet. Toolkit1 is er niet eens.

Ik denk dat er 2 verschillende servicemenu's zijn, 1 voor de R en 1 voor de RR.
hee wat vaag :?

ook niet in een van de andere menuutjes?

ik heb er even vluchtig doorgebladerd en zag dat die optie iets van "Blank screen color" heette oid...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:37
paQ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:40:
[...]

hee wat vaag :?

ook niet in een van de andere menuutjes?

ik heb er even vluchtig doorgebladerd en zag dat die optie iets van "Blank screen color" heette oid...
Als ik in het servicemenu kom zie ik het volgende:

Tool option
Area option
OPTION1
OPTION2
OPTION3
OPTION4
System control
Panel control
Screen control
Fan control (niet selecteerbaar)
Blkline detector
Power-off history
PVR download

Heb ik nog een vraag voor de mensen met de DVR. Op de AB zitten de afspeelknoppen en onder vooruit spoelen (>>) staat er ook de tekst MARK en met hoofdstukken skippen (>>|) staat de tekst LIVE TV. Hoe moet ik deze gebruiken, want als je op die knoppen drukt, spoelt hij vooruit of skipt hij. Is er een soort shift-knop beschikbaar om ze te activeren? De handleiding klopt hier mijns inziens niet op.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39
'beetje' offtopic, maar kan iemand me uitleggen hoe het met die resoluties van plasmas zit? De meeste hebben 1024x768. Dit zijn dan geen square pixels zeker? Hoe werkt dat? Heeft dat nadelige gevolgen voor de scherpte in de breedte? Ik zag ook nieuwere schermen, met een resolutie van 1024 x 1024. Hoe krijg je zoiets in breedbeeldformaat verpakt? :o. Sorry voor de offtopic.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-02-2021
Zo. Maybe beetje of topic....

nu een tijdje in bezit. Ruim 200 uur erop zitten. Ik ben langzaan aan het overgaan naar "normale waardes". Wat meer kleur en helderheid. De tv hangt nog steeds perfect aan de muur en heb er geen problemen mee gehad. Ik heb nu UPC digital en moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet! Scherper en meer helder! (Voor wat betreft de UPC. Sluit zo'n mediabox af in de winkel. ik moest ruim een maand wachten!)

Het beeld is er echt veel mooier op geworden! Ik heb in het weekend de tv vaak lang aan staan en hij wordt niks (Zelfs minder) warm dan een normale tv. Wel merk ik nog steeds dat de tv snel "tijdelijk" inbrand. Even White Wash en het is weg. Toch vind ik het wel een minpunt. Wat overigens het enige is!

Let er wel op als je UPC Digital neemt je niet de zenders kunt rangschikken zoals je zelf wilt. Dat is echt een minpunt. Ook vind ik het jammer dat je niet echt gebruik kan maken van Digitale radio (En dat verschil hoor je!) omdat je dat beeld niet te lang wilt laten staan.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mistermaxmax schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 00:24:
Zo. Maybe beetje of topic....

nu een tijdje in bezit. Ruim 200 uur erop zitten. Ik ben langzaan aan het overgaan naar "normale waardes". Wat meer kleur en helderheid. De tv hangt nog steeds perfect aan de muur en heb er geen problemen mee gehad. Ik heb nu UPC digital en moet zeggen dat het er een stuk beter uitziet! Scherper en meer helder! (Voor wat betreft de UPC. Sluit zo'n mediabox af in de winkel. ik moest ruim een maand wachten!)

Het beeld is er echt veel mooier op geworden! Ik heb in het weekend de tv vaak lang aan staan en hij wordt niks (Zelfs minder) warm dan een normale tv. Wel merk ik nog steeds dat de tv snel "tijdelijk" inbrand. Even White Wash en het is weg. Toch vind ik het wel een minpunt. Wat overigens het enige is!
Is ook hier zo. Het brandt niet in, maar er blijft wel wat 'hangen' als je lang naar iets stilstaands hebt gekeken. Het lijkt wel steeds minder te worden overigens.
Let er wel op als je UPC Digital neemt je niet de zenders kunt rangschikken zoals je zelf wilt. Dat is echt een minpunt.
Ja, dat is al 3 jaar zo. Waarom ze dat niet een keer aanpassen weet ik niet. Zal technisch wel weer niet kunnen. 8)7
Ook vind ik het jammer dat je niet echt gebruik kan maken van Digitale radio (En dat verschil hoor je!) omdat je dat beeld niet te lang wilt laten staan.
Je kunt je TV dan toch gewoon uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Ik vind het wel erg storend hoor om telkens met het inbranden rekening te moeten houden. Blijkbaar is het nog steeds een issue voor plasma tv's.

Zoals altijd in de natuur geldt: niets wat de mens creeert is perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hoezo rekening houden :?

gewoon normaal mee omgaan
en eens in de zoveel weken effe 15 minuten whitewash
ik zie het probleem niet

edit:
wellicht ten overvloede
maar inbranden zie je alleen als je er op gaat letten.
en dan nog moet je verrekte goed kijken

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 18-02-2007 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Smarron schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 08:21:
[...]
Is ook hier zo. Het brandt niet in, maar er blijft wel wat 'hangen' als je lang naar iets stilstaands hebt gekeken. Het lijkt wel steeds minder te worden overigens.
  • Ja is ook zo. Het wordt ook minder. Echter ik ben laatst wel geschrokken. Ik had (Na de tv een periode van 200 te hebben gegeven.) Een "open haardvuur dvd" gedraaid. En je zag toch wel hele erge vlekken. Ik kreeg het wel weg maar het zat me niet lekker. Maybe kwestie van wennen hoor allemaal. En misschien gebeuren deze dingen straks niet meer. Ik weet wel dat een open haard dvd wel erg heftig is maar toch.
[...]
Ja, dat is al 3 jaar zo. Waarom ze dat niet een keer aanpassen weet ik niet. Zal technisch wel weer niet kunnen. 8)7
  • Echt super weird joh. Een kennis van me woont in Monster en heeft ook digitale tv. Deze kunnen dit gewoon instellen. _/-\o_ (KPN). Is toch irritant! Maar ja. Vooruitgang gaat niet zonder frustratie's dan maar of zo.
[...]

• Neej, kan niet. Heb ik geprobeerd. Omdat het geluid via je tv wordt verzorgt namelijk. |:( (Scart) Of is er een andere optie?
@ jozy,

Het valt wel mee. Beetje wennen. Techniek is altijd wennen denk ik. Je moet er wel op letten. Storend is pas hoe UPC je zenders "vast" zet. 8)7 :P

@ paQ`.

Ik denk dat je er wel een beetje rekening mee moet houden. Ook al is het maar een beetje. Je geeft toch zelf ook al aan eens in de zoveel weken 15 minuten whitewash. Het is ook geen probleem... Maar ik kan goed begrijpen dat het soms storend kan zijn. Ik persoonlijk gebruik namelijk elke avond voordat de tv uit gaat whitewash. Anders zie je het 'S ochtends nog!

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

met die LG??? :?

heb je een showmodel uit de winkel oid :?

ik heb echt nergens maar dan ook nergens last van :{

[ Voor 74% gewijzigd door paQ op 19-02-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
mistermaxmax schreef op zondag 18 februari 2007 @ 12:31:
> Neej, kan niet. Heb ik geprobeerd. Omdat het geluid
> via je tv wordt verzorgt namelijk.
> (Scart) Of is er een andere optie?
Digitale audio uitgang (SPDIF) van je UPC mediabox gebruiken. Nog beter geluid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69612

thx voor je review man.....het heeft me toch over de streep geholpen om deze aan te schaffen....deze week bestel ik de tv en dan heb ik m volgende week in huis...mijn bevindingen post ik wel hier!!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
paQ schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:41:
met die LG??? :?
  • (mistermaxmax) De LG 42 PC1 RR.. ;)
heb je een showmodel uit de winkel oid :?
  • (mistermaxmax) Neeh, Ik kon hem zelfs uitkiezen. Er stonden er 6 op een pallet of zo bij de winkel. _/-\o_
ik heb echt nergens maar dan ook nergens last van :{
  • (mistermaxmax) Nog beter. d:)b Misschien is het niet nodig wat ik doe maar als ik bijvoorbeeld 16:9 heb zitten kijken zie ik wel de afscheiding van de streep zeg maar. Of ik zie de ondertiteling als in een lange vage witte lijn. Heel vaag hoor! Dus daarom doe ik dat toch altijd maar even dat whitewash. En misschien heb ik gewoon haviksogen..
  • @ arsimo: Thnx, ik ga even kijken of dat beter werkt.
  • @ McNRiQ: Welke review? :? Van wie..?

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mistermaxmax schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:42:
@ arsimo: Thnx, ik ga even kijken of dat beter werkt.
Yep, gewoon aansluiten via de decoder zelf op je versterker.

Anoniem: 209949

ik wilde even zeggen dat dit een top topic is en dat na het lezen van alle berichten mijn keuze zeker op deze tv is gevallen,
zodra ik hem heb zal ik de fotos van montage en de tv aan de muur hier posten,
ik heb al een mooie muurbeugel van lg dus alleen de tv nog,
even wachten tot mijn huidige tv kast vrekocht is :'(

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-06 07:34
Ik zie in de openingspost een verbruik staan van 294 Watt. Is dat heel veel voor zo'n tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik mis mijn led loze scherm ;(

dit nieuwe scherm vertoont nu toch wat gebreken.
ben weer druk in de telefoon met de reperateur van LG.
het beeld bromt, bij whitewash heel hard zelfs
de rechter 4 verticale beeldlijnen geven geen beeld
en felle rode en blauwe vlakken lopen helemaal dicht (tot 1 kleur zeg maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Ga ik van het weekend aanpassen! Thnx voor de reminder. ;)
Anoniem: 209949 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:21:
ik wilde even zeggen dat dit een top topic is en dat na het lezen van alle berichten mijn keuze zeker op deze tv is gevallen,
zodra ik hem heb zal ik de fotos van montage en de tv aan de muur hier posten,
ik heb al een mooie muurbeugel van lg dus alleen de tv nog,
even wachten tot mijn huidige tv kast vrekocht is :'(
Uiteraard benieuwd naar pics en echte ervaringen!
hello_moto schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 21:30:
Ik zie in de openingspost een verbruik staan van 294 Watt. Is dat heel veel voor zo'n tv?
Voor zo'n TV niet, 107cm is behoorlijk wat. De Tatung had ongeveer 260watt en dat is een 107cm LCD. Ik vind het verbruik dus niet denderend en dit is een piekverbruik dus als je scherm volledig wit is volgens mij.
paQ schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:43:
Ik mis mijn led loze scherm ;(

dit nieuwe scherm vertoont nu toch wat gebreken.
ben weer druk in de telefoon met de reperateur van LG.
het beeld bromt, bij whitewash heel hard zelfs
de rechter 4 verticale beeldlijnen geven geen beeld
en felle rode en blauwe vlakken lopen helemaal dicht (tot 1 kleur zeg maar)
Klinkt als een maandagmorgenmodel.

Ik heb een kraakgeluidsprobleem als ik op de multimediakanalen bijv. iets op pauze zet. Is een bekend probleem. Ik bel ze ook een keertje. Voor de rest geen problemen. Ik merk nu dat de logo's en na-effect steeds minder worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

maar helaas voor hun heb ik vergelijkingsmateriaal.
dan snorren ze die andere maar weer op en stuur maar terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

willen de mensen met een 42 PC1R iets voor mij testen?
als je de orbiter stand aan hebt, hoeveel beeldlijnen links of rechts worden er dan niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
paQ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:38:
als je de orbiter stand aan hebt, hoeveel beeldlijnen links of rechts worden er dan niet gebruikt?
Volgens mij een stuk of 10 uit mij hoofd? Ik heb het trouwens uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

10 :o?

neeeee...
daar geloof ik niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
paQ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:05:
10 :o?

neeeee...
daar geloof ik niks van
Beetje te enthousiast.

Even snel gekeken, ik telde er 4 (RGB), toen ging hij weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
paQ schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:38:
  • (mistermaxmax) Ik kijk het vanavond even na! btw mooi kl*te voor je scherm. ik ben benieuwd wat er mee gaat gebeuren. Ik heb nu ook een brom. eigenlijk vind ik het een "kraak" geluid. Net of de audio plugjes verkeerd of er maar voor de helft in zitten. Ik heb het bij het zappen en als ik hem op pauze zet. Ik doe er niks aan omdat ik een nieuwe krijg. Op het de tv die ik nu heb zijn krassen gekomen en vrijdag heb ik een nieuwe bestelt. Ik ben benieuwd of die weer straks dezelfe kuren gaat vertonen. Toch hoor ik alleen maar goeie dingen over garantie's en monteurs die het verhelpen.
Maybe dat ik wat mis. Ik denk dat ik niet goed door heb wat er bedoeld wordt, echter ik zie niks minder worden als ik hem op whitewash of dergelijk zet. Ik neem wel een ander beeld waar als ik er met mijn neus op zit. het scherm zelf wordt er niet minder door lijkt het mij. dus uhm :?

[ Voor 59% gewijzigd door mistermaxmax op 26-02-2007 22:16 ]

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

monteurs zijn externe bureaus, maar houd ze te vriend, want die bepalen in weze wat er gebeurd met je scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik graag wilde weten of je de hdd kan uitschakelen en zo niet, wat is het geluid wat de hdd produceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Het geluid is amper waar te nemen. Als je de TV aanzet hoor je het opspinnen van de HD, maar je hoort de HD echt vrijwel niet.

Of je hem uit kunt schakelen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211297

Heb het hele topic doorgespitst en ik heb ook besloten om voor deze TV te gaan. Ik wil alleen nog 1 ding weten voordat ik er helemaal voor ga, kan je deze HDTV ook op je computer aansluiten? Ondersteunt ie dat? Lijkt me geweldig om bijv te photoshoppen op een big ass tv, zoveel ruimte ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 211297 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:03:
Heb het hele topic doorgespitst en ik heb ook besloten om voor deze TV te gaan. Ik wil alleen nog 1 ding weten voordat ik er helemaal voor ga, kan je deze HDTV ook op je computer aansluiten? Ondersteunt ie dat? Lijkt me geweldig om bijv te photoshoppen op een big ass tv ^_^
Ja, de TV heeft een HDMI-ingang en een VGA-ingang (D-Sub).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:00

mucuracat

YES

Smarron schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 07:52[/message]:
[...]

Het opnemen is inderdaad goed beeld. Ik erger me wel dat als ik opneem en iets anders wil gaan kijken dat het opneembeeld automatisch verschijnt. Dan moet ik altijd PiP indrukken om hem te laten verdwijnen. Ik wil iets opnemen, niet kijken. |:(
Gewoon exit indrukken.. gaat sneller.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

paQ schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:25:
hoezo rekening houden :?

gewoon normaal mee omgaan
en eens in de zoveel weken effe 15 minuten whitewash
ik zie het probleem niet

edit:
wellicht ten overvloede
maar inbranden zie je alleen als je er op gaat letten.
en dan nog moet je verrekte goed kijken
Ja in het begin lette ik ook erg op inbranden.. ik heb het 'los gelaten''. wat een opluchting.
enne ik kijk altijd met lage spanning aan. alleen als er een leuke film is of dvd kijk zet ik lage spanning uit. Zuinig en minder inbranden bij normaal gebruik.
En je geniet ieder keer als je film kijkt en lage spanning afhaald.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Smarron schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:36:
[...]
Volgens mij een stuk of 10 uit mij hoofd? Ik heb het trouwens uitgezet.
ook dit kun je instellen via de apparte menu.. dacht dat het op 2 stond. dus telkens een 'sprongetje' van 2 piksels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De LG monteur legde mij uit dat dat orbiter een beetje een wassen neus is.
Hij heeft het ook uitgeschakeld bij me. Hij vertelde ook dat de zender logo's steeds 'veiliger' worden en die van NL 1, 2 en 3 zouden zelf al 'orbitten'.
Het raarste van die orbiter is nog wel dat je beeldlijnen gaat missen rechts :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Smarron schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:01:
[...]

Heb ik nog een vraag voor de mensen met de DVR. Op de AB zitten de afspeelknoppen en onder vooruit spoelen (>>) staat er ook de tekst MARK en met hoofdstukken skippen (>>|) staat de tekst LIVE TV. Hoe moet ik deze gebruiken, want als je op die knoppen drukt, spoelt hij vooruit of skipt hij. Is er een soort shift-knop beschikbaar om ze te activeren? De handleiding klopt hier mijns inziens niet op.
MARK knop kun je bv gebruiken wanneer je veel verschillende bestanden hebt bij opgenomen tv.
Dan kun je er meerdere selecteren en verwijderen ipv 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mucuracat schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:20:
Gewoon exit indrukken.. gaat sneller.
Ja, daar was ik inmiddels ook achter gekomen.
mucuracat schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 00:28:
Ja in het begin lette ik ook erg op inbranden.. ik heb het 'los gelaten''. wat een opluchting.
enne ik kijk altijd met lage spanning aan. alleen als er een leuke film is of dvd kijk zet ik lage spanning uit. Zuinig en minder inbranden bij normaal gebruik.
En je geniet ieder keer als je film kijkt en lage spanning afhaald.
Ik ga de lage spanning ook even proberen met normaal TV kijken. Ik vraag me af of je met een lage spanning en dan vervolgens een hogere contrast en brightness instelt om dezelfde beeldkwaliteit te krijgen, maar dan uiteindelijk wel minder stroomverbruik hebt.

offtopic:
Je kunt je eigen bericht overigens editen ipv 3 losse berichten te sturen.
paQ schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 08:28:
De LG monteur legde mij uit dat dat orbiter een beetje een wassen neus is.
Hij heeft het ook uitgeschakeld bij me. Hij vertelde ook dat de zender logo's steeds 'veiliger' worden en die van NL 1, 2 en 3 zouden zelf al 'orbitten'.
Het raarste van die orbiter is nog wel dat je beeldlijnen gaat missen rechts :?
Dat denk ik ook. Het aantal pixels zijn zo klein en de logo's zo groot dat het weinig helpt. Mijn TV stond overigens 6 pixels teveel ingesteld naar links, dat heb ik aangepast. Verdere instellingen die ik heb aangepast voor de component uitgang:

contrast: 50
brightness: 55
color: 25
sharpness: 17

Ben benieuwd hoe deze bij jullie staat. Ik heb de 360 op component staan, games en films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:43

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gisteren een LG 42PC1R gekocht, dus zonder de recorder.

Redelijk tevreden, maar.... het zwart is niet zwart :/

Was er altijd van overtuigd dat een plasma gewoon niet oplicht waar het zwart hoort te zijn, maar zwart ziet er bij mij net zo uit als bij een LCD tv (dus dat de pixels zwart zijn maar er een flinke lamp achter zit die er toch een beetje doorheen komt).

Valt hier nog iets aan te doen? Of ik nou de brightness & contrast op 50/50, 0/100, 100/0, 100/100 of wat dan ook zet, het zwartniveau veranderd totaal niet en blijft dus matig.

De zwarte omlijsting van het scherm maakt het nog eens extra erg, omdat je dan een "referentie zwart" hebt en het erg opvalt dat je scherm 10x zo licht is in het zwart.

Baal er wel een beetje van :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

XD aan?
brightness onder de 60

moet afdoende zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

XD staat aan ja (op automatisch).
Standaard heb ik brightness en contrast op 50 staan (tegen het makkelijk inbranden de eerste uurtjes).

Overigens heb ik het zowel via de analoge tuner, de upc box (scart1) als mijn HTPC (vga). Als ik HDMI in de toekomst heb kan ik nog het zwartniveau veranderen, maar of dat helpt?

Maar bij anderen is zwart wel gewoon zwart (of in ieder geval zo donker als het paneel zelf als deze uitstaat)? Hoopte toch CRT zwartheid te kunnen benaderen, maar dit ziet er net zo uit als zwart op mijn laptops :/

Net even gemeten met m'n lichtmeter: in mijn normaal verlichte huiskamer (hoofdlicht aan) komt er 2x zoveel licht van het " zwarte" scherm als wanneer hij uitstaat. Dus het zwartniveau maximaal is dan 50% omgevingslicht plus 50% licht wat hij zelf eruit gooit. Bij een brightness van 50 overigens.

Nu is dat scherm zelf al grijs en niet zwart natuurlijk, maar als het dan zelf ook nog licht gaat uitstralen wordt het natuurlijk nooit iets dat op zwart lijkt ;(
En al helemaal niet als er een zwarte rand omheen zit die wel echt zwart is (was zelfs buiten het bereik van m'n lichtmeter).

Wat foto's ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/1531/crw0051rn0.jpg
Scherm uit, redelijk zwart. In ieder geval zwart genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/8281/crw00522kg1.jpg
Scherm aan, komt totaal niet over als zwart natuurlijk als je een film zit te kijken en donkere scenes hebt. De omlijsting is zwart, het scherm gaat richting middengrijs.

Onderstaande suggestie betreffende het contrast zal ik morgen eens proefdraaien.

[ Voor 56% gewijzigd door Gizz op 06-03-2007 23:05 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

sja je zou je contrast wat hoger kunnen draaien.

zet het voor de test eens op 60 of 65 bijv. kun je even zien of je dat zwart genoeg gaat vinden straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Het ziet er wat grijzer uit dan ik heb idd. Maar het blijft moeilijk af te lezen van een foto. Tja, wat is zwart. Ik heb LCD-TV's gezien die grijzer zijn dan ik heb. Je moet ergens vanuit kunnen gaan. Je kunt ook niet gaan vergelijken met de zwarte omlijsting, aangezien geen enkele TV dat zwart benadert. Je vergelijkt automatisch door de omlijsting wel sneller.

Ik heb even zitten vergelijken met een vriend. Die heeft een nieuwere software-versie in z'n TV zitten. Zou dit gewoon up te daten zijn ? Ik moet toch nog bellen voor een afspraak, aangezien ik het kraakgeluid nog wel heb. Wellicht zetten ze er dan direct een nieuwe firmware in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Smarron schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:05:
Het ziet er wat grijzer uit dan ik heb idd. Maar het blijft moeilijk af te lezen van een foto. Tja, wat is zwart. Ik heb LCD-TV's gezien die grijzer zijn dan ik heb. Je moet ergens vanuit kunnen gaan. Je kunt ook niet gaan vergelijken met de zwarte omlijsting, aangezien geen enkele TV dat zwart benadert. Je vergelijkt automatisch door de omlijsting wel sneller.
  • @ Gizz:Tja. Ik ben het er wel mee eens dat je niet moet verglijken. Dus niet de lijst als referentie kader gebruiken. Dan legt een gewone tv het nog af tegen de zwarte rand van de tv. Bovendien is "lak" zwart altijd zwarter (schijn) dan "mat" zwart. Dus je zit met extra vergelijkings materiaal. Ik snap natuurlijk wel dat je dit als eerste gaat doen. Misschien een fout van LG uit. Aan de andere kant is het wel het design. Mijn 19" scherm (TFT) op het bureau bij mij geeft "echt" licht. Achtergrond verlichting. Als ik dat vergelijk met het zwart op het scherm, is mijn scherm, ook echt een stuk donkerder. Ook denk ik dat als je in een verlichte huiskamer zit (Met elk soort tv) het zwart naar rijs gaat neigen. Overigens vind ik op de foto's het scherm ook niet echt zwart. Maar ja. Foto’s.

Kun je trouwens een kijken welke versie software/firmware je erop hebt zitten?
Ik heb even zitten vergelijken met een vriend. Die heeft een nieuwere software-versie in z'n TV zitten. Zou dit gewoon up te daten zijn ? Ik moet toch nog bellen voor een afspraak, aangezien ik het kraakgeluid nog wel heb. Wellicht zetten ze er dan direct een nieuwe firmware in ?
  • @ Smarron: Ik zou gewoon bellen! ;) ;)
@ Gizz, Ik heb nog eens zitten kijken... en hij echt wel grijsachtig ja. Ik maak vanavond ook een foto.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb ent ook gekeken.
ik heb amper verschil tussen uit en aan (zonder signaal)

kan even iets proberen op te nemen met de cam desnoods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Gizz, heb je wel vergelijkingsmateriaal ? Plasma's waar het zwart veel zwarter was ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Oke. De kwaliteit is niet al te best. (Helemaal niet best :( ) Als iemand echt graag wil zet ik er betere neer maar het gaat om het idee. De tv lijkt mij wat donkerder dan die van jou Gizz.

Afbeeldingslocatie: http://www.burnit.nl/IMG_1487sized.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.burnit.nl/IMG_1486sized.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door mistermaxmax op 08-03-2007 19:27 ]

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En hier nog wat pics in action:
(klikken voor origineel)

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/LG01s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/LG02s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/LG03s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-06 07:58
Zou iemand mij de standaard instellingen van het service menu van deze tv kunnen geven, want mijn teletext doet raar (Bovenste en onderstuk worden afgekapt)
(Op tv en afstandbediening de menu knop ongeveer 10 seconden inhouden)
Graag alle instellingen (liefst screenshots ofzo ;p )
bvd,
Devrim!

[ Voor 45% gewijzigd door Devrim op 10-03-2007 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Smarron schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 07:05:
Je kunt ook niet gaan vergelijken met de zwarte omlijsting, aangezien geen enkele TV dat zwart benadert. Je vergelijkt automatisch door de omlijsting wel sneller.
mistermaxmax schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:23:
[...]
@ Gizz:Tja. Ik ben het er wel mee eens dat je niet moet verglijken. Dus niet de lijst als referentie kader gebruiken. Dan legt een gewone tv het nog af tegen de zwarte rand van de tv.
Tja, dat is lekker makkelijk gezegd :D . Je kunt helemaal niet kiezen of je het wel of niet vergelijkt met de rand, dat gaat vanzelf!
Een donkergrijs scherm komt gewoon niet over als iets dat zwart is als er een diepzwart referentiepunt letterlijk naast zit. Dat is niet iets waar je voor kiest, dat is gewoon onderbewust. Met een witte rand zou het scherm er donkerder uitzien.

Overigens heeft mijn 15 jaar oude CRT televisie op mijn slaapkamer ook een zwarte rand. Dat is echter niet storend omdat het zwart op mijn gare CRT gewoon veel beter is! Zwarte vlakken op de plasma geven vele malen meer licht dan op mijn CRT. Stiekem is het qua zwartniveau een verademing om expres een donkere film op die CRT te kijken, dan weet ik weer hoe zwart een scherm kan zijn :/
Kun je trouwens een kijken welke versie software/firmware je erop hebt zitten?
PP62x
Cortez version 3.23.

Is dat oud/nieuw/goed? :P
Smarron schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:21:
Gizz, heb je wel vergelijkingsmateriaal ? Plasma's waar het zwart veel zwarter was ?
Nee. Maar ik heb voor plasma gekozen omdat overal staat dat die een goed zwartniveau hebben, bijna vergelijkbaar met CRT.
En ik heb deze specifieke LG gekozen omdat ze in de reviews erg lovend waren over het zwartniveau.

Had ook eerst naar de Hitachi zitten kijken, maar in een vergelijkende review (site waar de reviews als PDF staan, ben de url kwijt. Weet iemand die?) Had de Hitachi een 'Good' blacklevel en de LG samen met de Panasonic een 'Excellent' blacklevel.

Vandaar dat ik een beetje teleurgesteld ben, want het zwartniveau komt helemaal niet in de buurt van een CRT en is maar net iets beter dan mijn laptopscherm. En dat dus voor een plasma die volgens de reviews een bovengemiddeld blacklevel zou hebben.

Overigens gisteren een film gekeken met het contrast wat hoger (60 ipv 40-50). Het lijkt een klein beetje zwarter, niet omdat het zwart donkerder is (dat blijft precies hetzelfde) maar omdat de lichte delen lichter zijn. Nadeel is dat de ondertiteling wel erg hinderlijk bleef hangen en ik steeds zin had om voor een langere donkere scene eerst even de whitwash aan te gooien :P

Bah, irritant om een kritische consument te zijn die elk detail ziet. Was ik maar een gemiddelde consument met een verkeerd afgestelde LCD die een ruizige analoge tv-uitzending al prachtig vindt ;)

Mijn ouders en zusje vinden het bijvoorbeeld een prachtig beeld en hebben geen woord gezegd over het zwartniveau. M'n vriendin kwam hem voor het eerst bekijken (net als ik fotograaf en dus veel met beeld ansich en beeldkwaliteit bezig) en het eerste wat ze zei was: "Lekker groot en mooie kleuren, maar zwarte vlakken geven echt licht, wordt dat nog beter na een tijdje??"
Was in ieder geval blij dat het dus niet alleen aan mij licht :)

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 10-03-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Is eigenlijk al bekend of de 80GB HDD te verwisselen is met een ...laten we zeggen...300Gb HDD? Het zou mooi zijn als dat kon, want dan kan je 'm nog meer als een echt PVR laten fungeren (de hele week lang van alles en nog wat op laten nemen.

Afspelen en tegelijkertijd opnemen zal wel niet kunnen zoals een Hauppauge PVR-500 kan ofwel?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Kensei schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:00:
Is eigenlijk al bekend of de 80GB HDD te verwisselen is met een ...laten we zeggen...300Gb HDD? Het zou mooi zijn als dat kon, want dan kan je 'm nog meer als een echt PVR laten fungeren (de hele week lang van alles en nog wat op laten nemen.

Afspelen en tegelijkertijd opnemen zal wel niet kunnen zoals een Hauppauge PVR-500 kan ofwel?
? waarom niet? je kunt naar zender kijken die je opneemt.

wat ook werkt. 1 zender opnemen en andere zender bekijken en ook nog timeshifting gebruiken op de 2de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Kensei schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:00:

Volgens mij is het een 2,5" (laptop) hardeschijf dus MOCHT verwisselen mogelijk zijn geweest had je het toch niet 300gb kunnen kiezen. Je was dan beperkt tot 160gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Anoniem: 181923 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 11:13:
[...]

Volgens mij is het een 2,5" (laptop) hardeschijf dus MOCHT verwisselen mogelijk zijn geweest had je het toch niet 300gb kunnen kiezen. Je was dan beperkt tot 160gb.
nee is gewone hardeschijf. als je aan de achterzijde van tv kijkt zie je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Dus het kan, maar er zijn nog geen how-to handleidingen van begrijp ik.

Net bij MM geweest, de PC1RR hadden ze niet meer (moest opnieuw binnenkomen). Prijs konden ze ook niet zeggen. Adviesprijs volgens hun systeem was iets van € 1600+ en dus niet de verkoopsprijs.

Ik zag er ook een mooie Samsung, de PS42E7H staan. Ook plasma, maar had maar 1 HDMI ingang. En uiteraard geen HDD.
Zou dit een alternatief zijn voor een LG? Ik neem nl aan dat de beeldkwaliteit van een Samsung hoger ligt dan een LG?
Verkoopsprijs was € 1099. Pricewatch geeft prijzen tussen de € 971 en 1099.

Vraag is echter...welke zou je kiezen? De LG of de Samsung? Ik vermoed dat die Samsung ook een verouderd type is.

EDIT: Is deze tv zo gewild dat ie nergens meer in een winkel te vinden is? Ik zit me suf te zoeken naar een winkel in de omgeving Ede, Veenendaal, Rhenen, maar vindt niets die 'm heeft staan. BCC niet, MM niet...? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Tallguy op 12-03-2007 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Kensei schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:59:

Net bij MM geweest, de PC1RR hadden ze niet meer (moest opnieuw binnenkomen). Prijs konden ze ook niet zeggen. Adviesprijs volgens hun systeem was iets van € 1600+ en dus niet de verkoopsprijs.

Ik zag er ook een mooie Samsung, de PS42E7H staan. Ook plasma, maar had maar 1 HDMI ingang. En uiteraard geen HDD.
Zou dit een alternatief zijn voor een LG? Ik neem nl aan dat de beeldkwaliteit van een Samsung hoger ligt dan een LG?

Vraag is echter...welke zou je kiezen? De LG of de Samsung? Ik vermoed dat die Samsung ook een verouderd type is.

EDIT: Is deze tv zo gewild dat ie nergens meer in een winkel te vinden is? Ik zit me suf te zoeken naar een winkel in de omgeving Ede, Veenendaal, Rhenen, maar vindt niets die 'm heeft staan. BCC niet, MM niet...? :?
Ook een inwoner uit Ede? :w (Net niet dus. :) )

De Samsung is zeker niet beter. Als je er nu 1 wilt kopen, zou ik de Panasonic 42PV62 aanraden. Voor € 999,- verkrijgbaar bij de Mediamarkt. Is een keiharde concurrent van de Hitachi en LG. Samsung kan ik al geen concurrent noemen.

Wil je toch de 42PC1RR, kun je een ritje Naarden doen. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Kensei schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:59:

Mijn buurman heeft ie 2 weken terug gekocht
die Samsung.

Ik ben blij met mijn LG kan ik zeggen ;)

de processing verloopt toch anders en mijn buurman klaagt vaak over kleurscheidingsvlakken.
Die zijn na grondige inspectie ook wel aanwezig bij elk ander scherm, amar de samsung verwerkt ze gewoonweg niet netjes.

ter illustratie:
bij grijsschakeringen zet ie het met roze / rood tinten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Bedankt voor de reactie. Ik ga vanmiddag/vanavond maar eens in een winkel kijken die 'm wel :) heeft staan.

Ben alleen nog benieuwd of die HDD te vervangen is. Daar hoor/lees ik nog niets over.
Hoor die je die HDD eigenlijk als je 'm gebruikt? Of is de HDD in een soort Silent-casing gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Kensei schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 07:29:
Bedankt voor de reactie. Ik ga vanmiddag/vanavond maar eens in een winkel kijken die 'm wel :) heeft staan.

Ben alleen nog benieuwd of die HDD te vervangen is. Daar hoor/lees ik nog niets over.
Hoor die je die HDD eigenlijk als je 'm gebruikt? Of is de HDD in een soort Silent-casing gezet?
In tiel staat ie bij Daan Daanders.
Heb hem zelf via MOKIO.nl zeer goede service. binnen 2 weken mankement ruilen ze om zonder vragen. Had last van geluid. (had geen geluid) na week of 3 belden ze voor afspraak en kwamen ze omruilen. topie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Smarron schreef op maandag 12 maart 2007 @ 20:46:
[...]
Ook een inwoner uit Ede? :w (Net niet dus. :) )

De Samsung is zeker niet beter. Als je er nu 1 wilt kopen, zou ik de Panasonic 42PV62 aanraden. Voor € 999,- verkrijgbaar bij de Mediamarkt. Is een keiharde concurrent van de Hitachi en LG. Samsung kan ik al geen concurrent noemen.

Wil je toch de 42PC1RR, kun je een ritje Naarden doen. Heb ik ook gedaan.
[gedeeltelijk offtopic]
Hey Smarron,

Ik heb ook uiteindelijk de knoop doorgehakt, en na lang wikken en wegen tussen de LG en de Panasonic, heeft de Media Markt het me wel heel gemakkelijk gemaakt met de 42PV62, die identiek is aan de 42PV60 :P
Gisteren de Pana aangesloten op de XBOX, en genoten tot het eind van de avond. _/-\o_
Wat een geweldig mooi beeld zeg! niet te filmen gewoon.
Weet zeker dat ik hier geen spijt van ga krijgen.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Electra schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:32:
[...]

[gedeeltelijk offtopic]
Hey Smarron,

Ik heb ook uiteindelijk de knoop doorgehakt, en na lang wikken en wegen tussen de LG en de Panasonic, heeft de Media Markt het me wel heel gemakkelijk gemaakt met de 42PV62, die identiek is aan de 42PV60 :P
Gisteren de Pana aangesloten op de XBOX, en genoten tot het eind van de avond. _/-\o_
Wat een geweldig mooi beeld zeg! niet te filmen gewoon.
Weet zeker dat ik hier geen spijt van ga krijgen.
Jammer, geen LG-gebruiker erbij, maar tegen die prijs kan echt niemand op. En het display is zeer goed. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 21:25

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Smarron schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:00:
[...]
Jammer, geen LG-gebruiker erbij, maar tegen die prijs kan echt niemand op. En het display is zeer goed. Veel plezier ermee!
Als de MM deze aktie niet had gehad was het zeker de LG geworden.
De doorslaggevende faktor was dan de harddisk geweest.
Maar goed, nu kan ik ook nog een HDD recorder kopen, aangezien we nu budget over hebben :P
Ook direct maar even de Logitech Harmony 555 besteld want 5 remote's op tafel wordt me iets te gortig.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Hoeveel HDMI heeft ie nou? LG zegt alleen "HDMI", MediaMarkt zegt 2x, Salland zegt ook 2x.

Hoeveel is het daadwerkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Kensei schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 12:01:
Hoeveel HDMI heeft ie nou? LG zegt alleen "HDMI", MediaMarkt zegt 2x, Salland zegt ook 2x.

Hoeveel is het daadwerkelijk?
De PC1R heeft er 2, de PC1RR heeft er 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo eindelijk vandaag naar naarden geweest en deze geweldige tv gehaald en 2 hoge kwaliteit scartkabels, ik heb hem opgehangen met een lg muurbeugel, daarmee hangt hij 5 cm van de muur.
mijn eerste indruk is fan-tas-tisch geweldig beeld. veel opties opgenome beeld van de hdd is super.
op het moment niet om op aan te merken, de voet was heel simpel met 4 schroeven te verwijderen.
hieronder wat fotos.

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/9318/dsc00007ww7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/2237/dsc00008zj1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img410.imageshack.us/img410/9987/dsc00009ir9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img453.imageshack.us/img453/4066/dsc00010ui9.jpg

tot zo ver mijn bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 209949 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:34:
een lg muurbeugel, daarmee hangt hij 5 cm van de muur.
Dat is gek, want LG adviseert zelf dat je tv minimaal 10cm van de muur hangt :P

Vraagje: waarom hangt je tv zo hoog? Zie ik veel mensen doen, alsof het een schilderij is, maar het is toch verder totaal niet lekker/handig?
Het fijnst is dat je recht voor het scherm zit, dus het midden van het scherm op ooghoogte als je op de bank zit. CRT tv's werden toch ook op ooghoogte gezet, door het bijgeleverde meubel of door een los tv meubel.

Als je je plasma als schilderij gebruikt en er dus alleen naar kijkt als je erlangs loopt, dan begrijp ik deze hoogte volkomen. Maar omhoog staren tijdens films of tv uitzendingen is toch een beetje ridicuul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gizz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:41:
[...]

Vraagje: waarom hangt je tv zo hoog? Zie ik veel mensen doen, alsof het een schilderij is, maar het is toch verder totaal niet lekker/handig?
Het fijnst is dat je recht voor het scherm zit, dus het midden van het scherm op ooghoogte als je op de bank zit. CRT tv's werden toch ook op ooghoogte gezet, door het bijgeleverde meubel of door een los tv meubel.

Als je je plasma als schilderij gebruikt en er dus alleen naar kijkt als je erlangs loopt, dan begrijp ik deze hoogte volkomen. Maar omhoog staren tijdens films of tv uitzendingen is toch een beetje ridicuul?
de muurbeugel is van lg zelf dus dat zal wel goed wezen, en ik heb mijn tv gekanteld, dus boven aan zit er nu zeker 10 cm tussen.

en de hoogte van de tv is perfect, doordat je hem kan kantelen is het heerlijk kijken zo, en de kinderen kunnen er ook niet bij met de vette vingers!
dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand of je de afstandsbediening ook kunt gebruiken voor de samsung 9401r decoder
ik heb al wat codes geprobeerd maar lukt dus niet erg.
zou mooi wezen als dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Anoniem: 209949 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 14:45:
weet iemand of je de afstandsbediening ook kunt gebruiken voor de samsung 9401r decoder
ik heb al wat codes geprobeerd maar lukt dus niet erg.
zou mooi wezen als dat zou kunnen.
Mijn Sony receiver werkt al niet eens, dus ik geef je weinig kans.

* Smarron zal zichzelf binnenkort voorzien van een Logitech Harmony 885 oid. Dat werkt sowieso met vrijwel alle apparaten. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Gizz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:41:
[...]

Ja, klopt. Dat is wat mij ook meteen opviel toen ik de aanwijzingen las. Vond het echt nergens op slaan. heb je een platte tv en verlies je 10 cm voor circulatie. Wat absurd is want de roosters zitten namelijk rondom en niet er pal achter. Warme lucht stijgt omhoog. en daar zit echt genoeg ventilatie. Zo veel dat je er dwar door heen kijkt.

Ik heb de tv precies 2 cm van de muur hangen. De beugel gekocht bij een LG dealer. Het show model hing daar dus ook op diezelfde beugel! En de verkoper zei dat het onzin was die 10 cm. Maar inderdaad, wel gek.

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Nog even en de prijs van deze TV duikt onder de € 1000,-!

Laagste prijs is nu € 1038,- voor de HDD-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik had deze tv net optijd besteld (bij Salland), daar bestelde ik hem voor 1039 euro. Keek er net weer op en nu is hij opeens 1238,00. Heb ik even mooi geluk!

Nog 6 daagjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
wace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 21:12:
Ik had deze tv net optijd besteld (bij Salland), daar bestelde ik hem voor 1039 euro. Keek er net weer op en nu is hij opeens 1238,00. Heb ik even mooi geluk!

Nog 6 daagjes wachten :)
Dan denk ik dat ze een fout hebben gemaakt, maar beter voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik reageer hier even omdat ik graag snel wat meningen wil.

Bij de MM hadden ze de TH42PV62EH in de aanbiedingen voor 999,-
Nu leek me dat een zeer goede aanbiedingen, maar ik zag nu ook bij foto klein 2 schermen:

LG (weet het type niet)
107 cm
€ 850,-

Samsung (weet het type neit) LCD tv
107 cm
pc + hdmi ingang
3000 : 1 contrast
€ 999,-

weet iemand de type aanduidingen van de LG en samsung?

En wat zijn de meningen over Plasma vs LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet ook iemand hoe de commercial skip werkt op deze tv, ik kan het in iedergeval niet vinden
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Viper® schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:46:
Ik reageer hier even omdat ik graag snel wat meningen wil.

Bij de MM hadden ze de TH42PV62EH in de aanbiedingen voor 999,-
Nu leek me dat een zeer goede aanbiedingen, maar ik zag nu ook bij foto klein 2 schermen:

LG (weet het type niet)
107 cm
€ 850,-

Samsung (weet het type neit) LCD tv
107 cm
pc + hdmi ingang
3000 : 1 contrast
€ 999,-

weet iemand de type aanduidingen van de LG en samsung?

En wat zijn de meningen over Plasma vs LCD
die LG van foto klein onder de 900 is er voglens mij nog eentje van de HDTV voetbal hype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ok, zoals eerder beloofd, mijn bevindingen over deze plasma.
Ik heb de 50 inch uitvoering zonder HD. Zoals waarschijnlijk iedereen heb ik netjes de adviezen opgevolgd en de eerste 100 uur in de milde stand gekeken. Wat mij toen al opviel was dat met name rood en oranje erg 'hard' doorkwamen. Voor de rest vond ik (en mijn vrouw ook) dat er duidelijk een 'zweem' over het beeld lag; wit was lichtgrijs en kleuren leken bedekt met een stoflaagje.
Ik heb toen wel eens geswitched naar de 'Dynamische' stand en er was een overduidelijk verschil; kanllende kleuren en spetterend wit! Afijn, weer terug naar de milde stand want we zaten nog niet op de 100 uur.
Inmiddels ben ik daar overheen en ben ik spelen met de instellingen. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen op 'Gebruiker 1' met de volgende instellingen:

Contrast: 55
Helderheid: 70
Kleur: 30
Scherpte: 70

Ik heb daarbij gelet op de volgende dingen (en da's misschien ook een tip voor anderen); ik heb dez ender Nederland 1 gekozen vanwege het 'keiharde' rode logo rechtsboven. Als je switcht tussen de verschillende standen dan zag ik bij met name 'dynamisch' een soort slagschaduw ontstaan. Ook in de Standaard mode zag ik zo'n schaduw en het was zelfs een beetje 'wollig'.
Ik heb de scherpte op 70 en dat heb ik gedaan door te kijken naar bijvoorbeeld het journaal of waarbij mensen geinterviewd worden en dan te letten op hun haar. Zodra je haartjes kunt onderscheiden is het voor mij scherp. Zie je je haartjes in een soort zweem dan is het voor mij niet scherp.

Voor de rest ben ik supertevreden met het scherm. Ik kijk dvd over component en gewone tv via satelliet aangesloten via de scart. Kortom, helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik vergeet iets; kan iemand mij vertellen waar ik alle opties kan vinden van dat service-menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
Ok ik heb net mijn TV binnen ! hij ligt nu op mijn bed met het beeld naar beneden. maar we hebben wat problemen. we hebben het standaard naar boven gekregen (door de lock dingetjes naar buiten de duwen (je hoorde 2 klikken)) maar het lukt niet om dat ding nog 180 graden naar beneden te draaien zodat het mooie egalen plastic gedeelte op de juiste plek zit aan de voorkant van de tv. Iets houdt de boel tegen maar we weten niet wat. Uit de handleiding worden we ook niet veel wijzer helaas. Misschien heeft iemand van jullie een goude tip voor ons? ^^
Wij gaan nu eten, ik verwacht een antwoord terug na het eten! :p
Ding is echt mega groot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Volgens mij ging het bij mij ook wat stroef, maar moet het kantelen van 270 graden echt wel lukken. Probeer iets meer kracht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferret schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:06:
Ik vergeet iets; kan iemand mij vertellen waar ik alle opties kan vinden van dat service-menu?
menu op je afstandsbediening indrukken tegelijk met de menu knop op de tv, dan kom je in een menu waar je onderandere de tijd zijn hoeveel hij aan heeft gestaan.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Bedankt Simon, maar hoe ik in het servicemenu kom wist ik al ;)

Ik wil weten wat de opties zijn (en nou niet een lijstje gaan opnoemen die je ziet in het menu want die zie ik ook!) maar ik wil weten wat ik met elke optie kan doen en wat de mogelijkheden en gevaren zijn van de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
Dat weet niemand en de menu's tussen de R en RR zijn ook verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb1213
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
kheb zonet de nieuwe LG 42pc51R aangekocht en ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit

- geen zwart maar grijs (zoals lcd)
- veel banding effecten ( contrast 15000:1 , zal wel) zelfs in een blauwe hemel of gezicht heeel
duidelijk zichtbaar

wel geen ruis of reflectie meer (zelfs via analoog beeld)

jammergenoeg veel minder instellingen dan de vorige reeks (vooral bij XD settings)

Renzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

? waarom heb je hem dan gekocht?

de monteurs van LG die hier laatst waren hebben me ook vertelt dat LG soms uitwijkt naar andere panels en dat die beduidend minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

rb1213 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:45:
kheb zonet de nieuwe LG 42pc51R aangekocht en ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit

- geen zwart maar grijs (zoals lcd)
Zo te horen heb je hetzelfde panel als ik :P Moet zeggen dat het na 200 uur kijken wel een beetje begint te wennen en dat het minder storend is.
- veel banding effecten ( contrast 15000:1 , zal wel) zelfs in een blauwe hemel of gezicht heeel
duidelijk zichtbaar
Dat heb ik totaal niet, dat probleem ben ik verder ook nog niet tegen gekomen.
paQ schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:36:
? waarom heb je hem dan gekocht?
Denk dezelfde redenen als dat ik hem gekocht heb. Hele goede reviews, lovende user kritieken op fora, zwartniveau en beeld zagen er goed uit in de winkel (waar meer licht is dan in mijn huiskamer), fijne prijs.
de monteurs van LG die hier laatst waren hebben me ook vertelt dat LG soms uitwijkt naar andere panels en dat die beduidend minder zijn.
Dat klinkt heel fijn, want dan kun je dus niet op recensies afgaan wat betreft het belangrijkste van een tv: de beeldkwaliteit.
Verder kun je er ook weinig aan doen als je na een tijdje er toch van overtuigt bent dat jouw panel een slechter zwartniveau heeft dan in de winkel. Je ruilperiode is om, je tv functioneert eigenlijk normaal en een monteur komt ook niet even je panel wisselen.
* Gizz ' vertrouwen in LG heeft een flinke deuk opgelopen. De LG wasmachine die hij heeft doet het overigens wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ach... weet je waty het is, als je overal op gaat letten stoor ik me aan alles.

maar de samsung van de buurman (die ook in dit topic voorbij komt) had gisteren (weer) probs.
hij accepteerde geen enkele ingang meer en na veel kloterijen en resets de scarts wel, amar de component niet.

de harde kleurscheidingen in verlopen vielen me gister ook direct weer op, het ding bromt hard (aan de achterzijde) en het beeld spiegelt als een idioot. niet reflecties van buitenaf, maar eht beeld in het toestel zelf. Een cm of 4 achter het beeld zie je een duidelijk reflectie van wederom het beeld.
moeilijk uit te leggen, maar hinderlijk.

Ik moet zeggen dat het LG toestel toch heel erg veel beter met zijn XD en contrastverhoudingen omgaat dan de samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214416

Simon75, ben sinds vandaag in het bezit van een orginele tweedehands LG beugel. Enig probleem, ik beschik niet over eventueel bijgeleverde schroeven en een handleiding voor het bevestigen aan de muur en TV. Bestaat zoiets, want ik kom er nu totaal niet uit.

Het lijkt erop dat ik een aantal schroeven uit mijn TV moet vervangen/uitdraaien en dan kan ik hem er in hangen? Klopt dit?

Help. :'(

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 214416 op 30-03-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Ik heb misschien wel een leuke test voor jullie. Vaak wordt er gevraagd hoeveel Watt een tv gebruikt, of wat de kosten zijn. Hoeveel Watt de tv is en of dat veel is of niet.

Uiteraard is dit nu van toepassing op dit topic. De LG 42” PC 1 RR. _/-\o_

Ik heb enige tijd geleden een energie meter aangevraagd. Gratis en voor niks is deze te gebruiken gedurende 3 weken. Om hem vervolgens door te sturen (FREE) of te retourneren. (Hier zijn de kosten € 7.50 van.) Wie wil hen van mij? Mail me even.. ;)

http://www.milieucentraal.nl

Anyway. Alles is onder voorbehoud! Ik ben er vanuit gegaan dat ik alles goed heb ingesteld. :?

NUON vaste tarief prijs zonder nachtstroon of wat dan ook.

Continutarief € 0,1023 op de meter ingesteld als 0.102 daar de meter maar 4 cijfers heeft om in te vullen.

Komt dus neer op € 0.10 per uur! (Meter meet standaard Per Uur)

De test bestaat uit:

1 - TV Een gewoon programma met veel fluctuaties.
2 - TV White Wash
3 - TV Zwart beeld

1 - Voor een gewoon programma (TV zender) fluctueert de tv tussen de 170 en de 250 Watt en rekent daar voor +- € 0.018

2 – Voor White Wash is hij redelijk stabiel en gebruikt hij 290 – 295 Watt en vraagt hiervoor +- € 0.029. 8)7 een aanzienlijke verhoging dus omdat alles opgevuld moet worden.

3 – Bij een zwart beeld gebruikt de tv bijna niks.  Hij verbruikt nu zeer stabiel 150 Watt en vraagt hiervoor +- € 0.014. O-)

Ik hoop dat er een en ander aan vragen is beantwoord nu. Als is het maar een bescheiden testje. _/-\o_

GrtZ

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Uitgaande van gemiddelde tussen totaal witbeeld en totaal zwart = (Wmin+Wmax)*.5 = 220 Watt.
En uitgaande van 'gewoon tv kijken ' = (170 +250)*.5 = 210 Watt.

De TV gebruikt dus gemiddeld zon 220 Watt dus en dat is voor een TV van zo'n omvang gewoon goed.

Wat ik wel raar vind is dat het verschil tussen totaal wit en totaal zwart (de extremen dus) gewoon een factor 2 scheelt! oftewel 200% meer vermogen uit het stopcontact trekken.

Wel interessant om te weten in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
jozy schreef op maandag 02 april 2007 @ 23:49:
Uitgaande van gemiddelde tussen totaal witbeeld en totaal zwart = (Wmin+Wmax)*.5 = 220 Watt.
En uitgaande van 'gewoon tv kijken ' = (170 +250)*.5 = 210 Watt.

De TV gebruikt dus gemiddeld zon 220 Watt dus en dat is voor een TV van zo'n omvang gewoon goed.

Wat ik wel raar vind is dat het verschil tussen totaal wit en totaal zwart (de extremen dus) gewoon een factor 2 scheelt! oftewel 200% meer vermogen uit het stopcontact trekken.

Wel interessant om te weten in ieder geval ;)
220 watt als gemiddelde is inderdaad een prima uitgangspunt en dit vind ik zeer positief voor plasma. Daarmee is bewezen dat plasma echt geen stroomzuiper meer is (alhoewel er nog wel steeds merken zijn die een gemiddelde van 300watt noteren. Petje af voor deze LG. :) Ze beloven in ieder geval wat de specs laten zien: max. 295 watt.
mistermaxmax schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:46:
Ik heb misschien wel een leuke test voor jullie. Vaak wordt er gevraagd hoeveel Watt een tv gebruikt, of wat de kosten zijn. Hoeveel Watt de tv is en of dat veel is of niet.

Uiteraard is dit nu van toepassing op dit topic. De LG 42” PC 1 RR. _/-\o_

Ik heb enige tijd geleden een energie meter aangevraagd. Gratis en voor niks is deze te gebruiken gedurende 3 weken. Om hem vervolgens door te sturen (FREE) of te retourneren. (Hier zijn de kosten € 7.50 van.) Wie wil hen van mij? Mail me even.. ;)

http://www.milieucentraal.nl

Anyway. Alles is onder voorbehoud! Ik ben er vanuit gegaan dat ik alles goed heb ingesteld. :?

NUON vaste tarief prijs zonder nachtstroon of wat dan ook.

Continutarief € 0,1023 op de meter ingesteld als 0.102 daar de meter maar 4 cijfers heeft om in te vullen.

Komt dus neer op € 0.10 per uur! (Meter meet standaard Per Uur)

De test bestaat uit:

1 - TV Een gewoon programma met veel fluctuaties.
2 - TV White Wash
3 - TV Zwart beeld

1 - Voor een gewoon programma (TV zender) fluctueert de tv tussen de 170 en de 250 Watt en rekent daar voor +- € 0.018

2 – Voor White Wash is hij redelijk stabiel en gebruikt hij 290 – 295 Watt en vraagt hiervoor +- € 0.029. 8)7 een aanzienlijke verhoging dus omdat alles opgevuld moet worden.

3 – Bij een zwart beeld gebruikt de tv bijna niks.  Hij verbruikt nu zeer stabiel 150 Watt en vraagt hiervoor +- € 0.014. O-)

Ik hoop dat er een en ander aan vragen is beantwoord nu. Als is het maar een bescheiden testje. _/-\o_

GrtZ
Goede test! Nu nog uitrekenen voor iedereen met een andere energieleverancier ;)

Ik heb overigens ook niet stilgezeten en ben wat gaan knutselen. Dit is het resultaat voorlopig:

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~rmangenois/Other/PICT6400.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ambi blue? :P

@ mglaser:
je moet inderdaad de bovenste schroeven uit de behuizing draaien.
het is suf... ik weet het, maar het staat ergens in de handleiding.
Let er ook op dat alle gaten een FRACTIE andere draad hebben! (niet waar je de schroeven uit draait, maar waar later de beugel boutjes in gaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
En xbox360 green :)

Beetje brakke pic, maar batterijen waren weer eens leeg van de cam. Kon exact 1 foto maken. |:(

Omdat de TV niet aan de muur hangt, is het effect wat minder fel. De ruimte tussen muur en TV is in mijn ogen net iets te groot. Ik heb besloten om de TV toch een keer op te gaan hangen, maar dat komt tzt wel. Eerst een nieuwe digicam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

en dient het nog ergens voor verder?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
M'n vriendin vond het wel een leuk sfeertje geven. Dat zou het enige zijn. :)

Maar goed, m'm muis is blauw, m'n toetsenbord geeft blauw licht, evenals m'n hele behuizing. Ben addicted aan blauw en nu moest mijn TV er ook maar aan geloven. Ik had de verlichting al en deed er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mijn vriendin zou me afmaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermaxmax
Smarron schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:36:
M'n vriendin vond het wel een leuk sfeertje geven. Dat zou het enige zijn. :)

Maar goed, m'm muis is blauw, m'n toetsenbord geeft blauw licht, evenals m'n hele behuizing. Ben addicted aan blauw en nu moest mijn TV er ook maar aan geloven. Ik had de verlichting al en deed er niks mee.
Ik ben zelf ook zeer blue minded. Kan me niet blauw genoeg zijn. Mijn tv moet er ook maar aan geloven. Zeer strakke actie Smarron. Echter moet ik er ook maar op hopen dat mijn vriendin dit pikt.
:) :(

Burn It - Burn All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
mistermaxmax schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:59:
[...]

Ik ben zelf ook zeer blue minded. Kan me niet blauw genoeg zijn. Mijn tv moet er ook maar aan geloven. Zeer strakke actie Smarron. Echter moet ik er ook maar op hopen dat mijn vriendin dit pikt.
:) :(
Mocht het niet staan, kun je de blauwe verlichting altijd nog compenseren met de Logitech Z-680, 2 vliegen in 1 klap! :z

Ik ga de TV op den duur ook ophangen, maar eerst sparen voor een digicam en airco. Anders komen we de zomer niet door. B-)

Gisteren de Matrix Reloaded gekeken op 720p. Stream vanaf PC met MCE2005 naar de xbox360. Het beeld was echt super! De kwaliteit van HD is echt geweldig en het wordt nu nog leuker. Zelfs mijn vriendin viel het op en zei direct dat het "best mooi" was. :9 De LG doet z'n werk goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106501

hallo allemaal ik heb een LG 42PC1R zelfde als jullie maar zonder HD erin

ik lees hier allen maar lovende worden over de LG Plasma maar mij valt toch iets negatiefs op bij mn scherm en meerdere lg die ik gezien heb hij heeft erg veel last van Nagloeien is jullie dat wel eens op gevallen?? heb het iedee dat ik de enigste ben die het ziet -( is ook al monteur langs geweest die zegt dat het noormaal is bij Plasma s .

Ik bedoel met Nagloeien dat de vorige beelden blijven staan in het scherm is geen inbranden dat is wat anders,. Je ziet het het beste s avonds !! kijk maar eens als je in menu voor een externe bron kost waar niks op aangesloten staat ! blijft zelf het menu schermpje in beeld staan!! En als je bv een film kijkt met balk boven en onderin en je schakeld na paar minuten over naar ander beeld zie je gewoon de balken nog enig zins staan.

vind het erg jammer want verder is het prima scherm mooie kleuren ik hoop dat ik niet de einige ben of wel ga ik alsnog ander eisen van LG

groetjes Marcel
Smarron schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 07:33:
[...]
Mocht het niet staan, kun je de blauwe verlichting altijd nog compenseren met de Logitech Z-680, 2 vliegen in 1 klap! :z

Ik ga de TV op den duur ook ophangen, maar eerst sparen voor een digicam en airco. Anders komen we de zomer niet door. B-)

Gisteren de Matrix Reloaded gekeken op 720p. Stream vanaf PC met MCE2005 naar de xbox360. Het beeld was echt super! De kwaliteit van HD is echt geweldig en het wordt nu nog leuker. Zelfs mijn vriendin viel het op en zei direct dat het "best mooi" was. :9 De LG doet z'n werk goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Anoniem: 106501 schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:45:
ik lees hier allen maar lovende worden over de LG Plasma
Nee hoor, lees maar eens wat beter.
Nagloeien is jullie dat wel eens op gevallen?? heb het iedee dat ik de enigste ben die het ziet -( is ook al monteur langs geweest die zegt dat het noormaal is bij Plasma s .
Het is mij opgevallen en anderen ook, lees het topic nog maar eens goed door.

Het valt mij alleen op bij ondertiteling in combinatie met een donkere film. Dat het externe bron menu nog even zichtbaar is, is natuurlijk totaal niet boeiend want even andere kleuren op de achtergrond en het is weer weg.
Ondertiteling is wel vervelend, omdat je die natuurlijk tijdens de gehele film steeds weer in beeld hebt.

Het is trouwens wel een vorm van inbranden, alleen een hele lichte vorm. Omdat de dingen maar kort in beeld staan worden ze snel "gereset" door nieuwe beelden. Als jij het externe bron menu een paar weken aan laat staan zal het wat minder makkelijk gereset worden ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste