Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 15:11:
[...]
Als ik shadowform gespecd ben, dan vertel ik dat voordat ik een party join, dan heal ik in principe niet. Einde discussie.
Best vervelend, mensen die er maar zo op blijven hameren dat priests alleen kunnen healen. Dat is namelijk gewoon niet waar, best wel onzin. Ja, er lopen meer disc/holy specced priests rond en vrijwel alle gear voor priests ontbeert enige +damage/+hit stats. Dat betekent
niet dat een priest niet kan dps-en, sterker nog: een priest kan bijzonder goed dps-en en brengt daarbij ook nog wat extra's mee in de vorm van shadow weaving, vamperic embrace en vamperic touch. Er halsstarrig vanuit gaan dat een priest alleen maar goed kan healen, is (imo) vrij kortzichtig.
En nu hou ik erover op, is het al bijna de 16e?

Ik ben ook shadow specced. Een pure pve spec dus. Geen pvp gimmicks enzo, puur als dmg+support in raids. In raids ga ik dus ook in shadow mee zolang we geen tekort aan healers hebben.
Maar als je 5-mans wil doen kan je je wel wat aanpassen imho. natuurlijk is een shadow priest een goeie dmg dealer, en super support ook met VT en VE. Maarer is zo'n tekort aan healers al sowieso, dat ik in een 5-man wel meega als healer. als er nog een druid of priest bij komt zal ik dan wel overgaan in shadow.
Laatste raid (ZG wel maar) was ik nr 4 in de dmgmeters. Maar ik heb toen bij momenten nog uit shadow gegaan om te healen. Een screeny van 1 van onze Ragnaros kills enkele maanden geleden:
Van de meeste betere guilds bij ons op de server hoor ik ook dat een Spriest meestal in de top3 - top5 zit qua dmg. Maar danspreken we over raids. Daar heb je een klein legertje healers (als je geluk hebt), daar is een shadow priest eenerg goede aanvullen door de debuffs (SW +15%shadow dmg en Misery +5% spell dmg), de VT (paar healers bij je die 15-20 mana per tick erbij krijgen, bovenop wisdom), de VE (handig in rogue groups enzo, locks,..).
Maar dan krijg je de verschillende soorten shadow priests in raids:
- de healende shadow priest: dat is een priest die talent points heeft tot aan shadow weaving. Die is meestal bezig met SW:P rank 1 spammen om shadow weaving op te houden, maar tussendoor healt hij gewoon
- de flexibele shadow priest: de meest voorkomende denk ik, hier pas ik een beetje onder. Deze loopt meestal rond in shadowform en loopt te dps'en. Maar als het fout dreigt te lopen dropt die uit shadowform en helpt mee healen. Bij bosses soms zelfs constant soms.
- de "pure" shadow priest: vrij duidelijk. Deze zal je enkel in shadowform zien rondlopen. Is constant bezig met dmg dealen, en die vind jemeestal zelfs in de top5 dmg terug.
In m'n vorige guild (1 van de betere op onze server) had je bvb 1 pure shadow priest. die bleef dus mooi in shadow, ook al ging het grandioos mis. Niemand die daar raar van op keek.
Jij valt dus duidelijk onder de 3de categorie. Met die "instelling" kan het inderdaad lastig worden in een 5-man. Als je het al moeilijk hebt om een healer te vinden, en dan vind je er 1 die zegt "ik heal niet", dan zou ik ook vrij pissed worden als ik 1 van de overige 4 was.
Met VE ga je echt niet een group levend houden, de tank toch niet.
Dan spreek ik niet over uitzonderingen als Beckon (de bekendste (shadow)priest voor zover ik weet, ook degene met de beste dmg gear) enzo die met meer dan +500 spell/shadow dmg rondlopen.
Maar als ik met een 5-man mee ga, ga ik er vanuit dat ik moet healen. Of ik nu perfect dmg kan doen of niet. Er is nu eenmaal een tekort aan (goede) healer voor zulke 5-mans.