Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] XenoPredator

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.320 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:52:
Update duurt overigens nog even, ben al enkele dagen zie en ben nu weer beter aan het worden. Misschien dat er weer wat gedaan kan worden op korte duur, helaas hebben we het wel erg druk met school momenteel. Het is voor ons ondertussen ook nog maar de vraag of we het NKCM nog wel gaan halen...
Als er niets gemod is, is er niets om te updaten. Van dit eeuwige gezeik zal het vast ook niet sneller gaan, zo wel, zal het resultaat er niet beter op worden.

Omdat er ook mensen mét een leven zijn, zou je ook gewoon rustig kunnen wachten, of iets nuttigs zeggen ;)
"Lees de draad voor je blaat!"
:D _O_

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 04-02-2007 18:07 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Zeuren om update's heeft niets te maken met deze CIP, en TS heeft net aangegeven dat het nog even zal duren voor er update's komen. Vanaf nu gaan we weer ontopic!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, update mogen jullie helaas nog enkele weken op wachten... We komen nu even echt niet aan modden toe. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Update! Komt eraan zodra we beschikking hebben over een digicam. De digicam is nu namelijk even mee op vakantie naar Thailand met m'n ouders. Wel lekker 3 weken zonder ouders, alleen had ik m'n grote vriendje digicam graag thuis gehouden.

Maargoed, vandaar even een korte tekst update. Opzich is er niet bijzonder veel gebeurt vanwege drukte met school. Volgende week is het vakantie dus dan hopen we een update-feest te kunnen maken, al werken we maar op halve sterkte omdat Kevin een weekje gaat glijden op de sneeuw in weet-ik-het-waar. :) Voor volgende week heb ik gelukkig een digicam geregeld zodat er dan weer update's gemaakt kunnen worden.

Verder met de "update." Afgelopen week is mijn bestelling van speciale WC koppelingen binnengekomen. De volgende frutsels:
Rechte Opsteekkoppeling Inschroef, 1511 10/8-1/4 4
Knie Opsteek.Inschr.draaibaar ®, 1541 10/8 - 1/4
Knie Kopp. Bu.Bu. Sprint®, S2010 1/4 2
Opsteek Schotdoorvoer, 1590 10/8 1
Blindstop Konisch Sprint®, S2610 1/4 1
T-Stuk Bi.Bi.Bu. Sprint®, S2070 1/4 - 1/4 1
Kogelkraan, 171 1/4 1
Opsteek anti knikveer, 1723 10/8 - M14x1 4
T-opsteekkoppeling 1540 10/8 1
Y-Stuk Bi.Bu.Bi. Sprint®, S2040 1/4 - 1/4 1
Een zeer on-interessant lijstje, al zijn de onderdelen in beeld, geluid, smaak, reuk en gevoel een stuk beter. Beeld zullen we zsm. dus proberen te regelen. Deze onderdelen zorgen ervoor dat de pompen op de manier aangesloten kunnen worden als we al in een eerdere update hadden vermeld. Daarbij kunnen we nu vanuit het resevoir direct de slangen splitsen welke vervolgens naar de pompen gaan. Ook kunnen we nu een drain bouwen. Via het kraantje kunnen we het resevoir nu leeg laten lopen. Ook zijn nu beide resevoirs (klein en grote) dmv. een dubbele inschroefhoek aaneen gekoppelt waardoor ze 1 geheel vormen. Al bij al zijn nu alle waterkoeling onderdelen al aanwezig, echter lijkt het ons niet handig om dit allemaal al in te bouwen ivm. de hw. die nu nog in gebruik is en al het mod werk dat nog gedaan dient te worden.

Verder nog een leuke gereedschaps update. Afgelopen zaterdag heb ik een nieuw leuk speeltje aangeschaft: een Proxxon figuurzaagmachine.

Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/3083/16519107914006274280922nh9.jpg

Dees is iets anders dan menigeen misschien heeft zien staan in een van Ediejo's CiP's. Deze heeft een zwakkere motor maar is traploos instelbaar van 200 tot 1400 toeren per minuut. Al bij al werkt het ding lekker, maar ook lastig. Is nog goed oefenen voordat we een stukje echt goed ermee kunnen uitzagen. Met dit oefenen zijn we vanzelfsprekend bezig en binnenkort kunnen we dik 5x zo snel onderdeeltjes uitzagen. :D Binnenkort meer geweld van deze machine.

Dit weekend denken we een update met foto's klaar te hebben. :) Eigenlijk was dit verhaal gewoon een smerige kick omdat we het jammer vonden dat we van het lijstje waren verdwenen. O-)

Verwijderd

Hahaha zeer terecht! Frustrerend is dat idd.....

Kost dat nou, die elektrische figuurtjeszagert?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:11:
Hahaha zeer terecht! Frustrerend is dat idd.....

Kost dat nou, die elektrische figuurtjeszagert?
Ik denk iets van 225,00 euro :P

Suc6 met zagen ;) en ik kijk uit naar je updates!

edit: updates is moeilijk te typen :$

[ Voor 27% gewijzigd door UgotHeinzzd op 13-02-2007 13:56 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Verwijderd

Topicstarter
UgotHeinzzd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 00:46:
[...]

Ik denk iets van 225,00 euro :P

Suc6 met zagen ;) en ik kijk uit naar je udates!
200, alsnog een goed rib uit m'n lijf...

Je hebt ze natuurlijk ook een heel stuk goedkoper van Ferm, Kinzo, Einhell, Top Craft enz. Maar daar vertrouw ik de kwali persoonlijk niet echt van. Goed gereedschap is het halve werk natuurlijk. :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Héhé het begin is ook al het halve werk: Dan ben je dus al klaar :? Mooi spul :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 08:13:
[...]

200, alsnog een goed rib uit m'n lijf...

Je hebt ze natuurlijk ook een heel stuk goedkoper van Ferm, Kinzo, Einhell, Top Craft enz. Maar daar vertrouw ik de kwali persoonlijk niet echt van. Goed gereedschap is het halve werk natuurlijk. :)
hier stond wat debiels. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Teamikke, dat zou behoorlijk relaxt zijn! :D

@Edwardseepers, nu wil ik het weten ook. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/7576/xenopredatorupdateyq4.jpg
Update 7: 17 februari 2007

Okee, na een weekje wachten hebben we een fototoestel te leen kunnen krijgen voor de komende 2 weken. :) Deze week zal ik iig aardig wat proberen te modden, ondanks dat ik deze vakantie nog andere zaken te doen heb. Kevin is deze week even naar de sneeuw vertrokken dus zal ik deze week op m’n eentje werken.

Allereerst even ons nieuwe speeltje showen. We hadden in de laatste “tekstupdate” al melding gedaan van een figuurzaagmachine. Echter was dat niet helemaal de juiste pic omdat dat een iets andere versie was. Hier ons machientje:

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/1182/v39ab5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img165.imageshack.us/img165/7268/v1bv0.jpg
Met snelspan,

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/9378/v2dm0.jpg
blaasding,

Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/3379/v3dw9.jpg
kan onder hoekje, en daarbij is de snelheid traploos in te stellen van 200-1400rpm. Toegegeven, beetje veel foto’s van het dingetje, maar moest even het geleende toestel uitproberen

Koppelingen
Een aantal weken terug zijn ook alle benodigde koppelingen binnengekomen. Ondertussen heb ik het meeste al geplaatst waar het zijn moet dus een overview shot kan ik niet maken. Enkele koppelingen.
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/5988/vori6.jpg

Het grootste deel van de koppelingen zijn nu rondom het resevoir geplaatst.
Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/9461/v5ew9.jpg
De uitgang van het resevoir wordt zoals te zien is opgedeelt in 2 uiteinden. Deze moeten naar de 2 pompen gaan. Probleem is nu wel dat 1 van de koppelingen daar een hoekkoppeling is en daardoor iets meer weerstand heeft dan de gewone rechte koppeling. Hierdoor zal het meeste water via de makkelijkste weg gaan. Of dit geheel echt lekker gaat werken moet nog blijken, maargoed we zien wel. :P

De slang helemaal onderaan bij de vorige foto gaat door naar een plaatdoorlaat koppeling.
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/6425/v6ye5.jpg
Via het kraantje kunnen we dan het gehele resevoir laten leeglopen. De plaatdoorlaat gaat natuurlijk door de achterzijde heen, zodat we bij het legen een slang daar weer op kunnen aanluiten welke we bv. in een fles of emmer kunnen plaatsen. Iig een heel stuk makkelijker legen.

Via een dubbele schroefhoek hebben we het kleine resevoir ook aan het grote resevoir gemonteerd. Hiervoor waren wat aanpassingen nodig aan het kleine resevoir. Hier moest nml. nog een zwart 8mm dik blokje plexiglas op de plek waar de boel ingeschroefd moet worden. De oorspronkelijke 3mm was namelijk te dun voor dit type koppeling.
Afbeeldingslocatie: http://img250.imageshack.us/img250/8158/v10at7.jpg
Het kleine resevoirtje is een beetje smerig van binnen vanwege de aanpassingen die we hebben moeten doen. Deze dient dus nog ff goed doorgespoeld te worden binnenkort.

Dan is het even passen of de boel past. Dit klinkt misschien heel gek, maar de hoogte van het resevoir was van te voren gewoon compleet willekeurig gekozen. Ook de lengte van het kleine resevoirtje was willekeurig genomen. Deze boel moest aan elkaar komen en onder een hoek, daardoor moeten deze beide maten helemaal perfect zijn om goed te komen zitten. Helaas wisten we deze maten niet doordat we niet wisten hoeveel ruimte al de koppelingen in zouden nemen. Tot onze grote verbazing waren alle willekeurig genomen maten helemaal juist. Aan de bovenzijde hebben we een speling van 3mm, evenals in de lengte.
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/4579/v20ag9.jpg
Het staat nu allemaal niet helemaal recht, maar dat komt doordat het maar los geplaatst zit, en de slang waar het kleine resevoirtje mee omhoog wordt gehouden erg stug is en de boel de verkeerde kant op drukt. Dit is verder geen probleem als we de resevoirs in houders vast gaan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1126/v21ee2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/266/v22nr6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img219.imageshack.us/img219/7100/v23jx0.jpg

Nog meer geel!
Via een vriend zijn we aan Uvgele koelvloeistof gekomen. :D
Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/2338/v11iv9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img177.imageshack.us/img177/7566/v19xy6.jpg
We zullen zien of het een beetje mooi te gebruiken is, zo in het resevoir met die UVgele plaatjes binnen in. Hierbij hopen we dat de plaatjes nog goed zichtbaar zullen blijven. Zo niet, dan kunnen we het resevoir nu gelukkig makkelijk drainen. :)

Sluiting
Als laatst nog even een nieuwtje over een heel andere mod: AfterBurned. AfterBurned gaat een dezer dagen gefeatured worden in de PCFormat. Dat is een van Engelands grootste computerbladen. We krijgen een aantal pagina’s tot onze beschikking om AfterBurned te showen. :D Zodra dit zover is laten we dit natuurlijk weten. Momenteel zijn we nog even bezig wat informatie te verschaffen en Q&A te doen.

Aanstaande maandag hoop ik weer een update te kunnen geven. Vandaag en morgen ben ik met een andere vriend even bezig met het modden van zijn project dat hier nog staat. Dit is een kort werkje waar we al langer mee bezig zijn.

Hoe dan ook, zodra er weer nieuws is omtrend XenoPredator zal ik gaan updaten!

Verwijderd

Dat UVgeel is zo nice! Heb wat met uvgele sleeving gedaan en is zo goed bevallen. Heb hier nog een sleevingkit liggen en weet zeker dat ik hem nog eens ga gebuiken!

Al moet ik zeggen dat de sleeving bij jou toch wel een kleurverschil heeft met het reservoir, groenig-geel. Das wel jammer op zich...

Hoe dan ook, ziet er toch erg goed uit!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 03:31 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Vind het wel een leuk contrast. Word anders een beetje teveel IMO :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 03:30:
Dat UVgeel is zo nice! Heb wat met uvgele sleeving gedaan en is zo goed bevallen. Heb hier nog een sleevingkit liggen en weet zeker dat ik hem nog eens ga gebuiken!

Al moet ik zeggen dat de sleeving bij jou toch wel een kleurverschil heeft met het reservoir, groenig-geel. Das wel jammer op zich...

[afbeelding]

Hoe dan ook, ziet er toch erg goed uit!
Hmm, daar ben ik het idd wel met je mee eens... Ms. toch overstappen naar zwarte sleeving, want opzich is dat kleurverschil wel zonde...

Verwijderd

Tja, ik vind het persoonlijk zonde. Ik houd niet zo van verschillende kleuren in een kast. Of ze moeten echt afsteken tegen elkaar. Maar net een tint verschil.... Moeilijk...

Maar goed, is natuurlijk allemaal persoonlijk...

Welke gele sleeving is dit? ACRyan?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:24
Die naam bevalt mij wel :)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Mooie progress en veel moeite om kleine details erin te stoppen. Ook waterreservoir is bijzonder leuk gedaan. Het lijkt wel alsof er maatschaal in zit.

Met veel selfmade dingen voor de kast en in de kast krijgt deze mod zeker veel aandacht.

Ik heb alleen 1 woord over imageshack hosting. Het is makkelijk om gratis pics op te slaan, maar voor lange projecten niet aan te raden. Want op eerste pagina kan ik niet meer goed allemaal bekijken door dode image links :X Ja, ze zijn zo weer weg. Ik heb nu pas deze topic gezien en lees boel door... Is eigen hostplek echt niet mogelijk of ben je bang voor huge bandwidth verbruik?
Zou leuk zijn als Tweakers.net exclusief voor casemodders een imagehost service opkomt :) Hoeven we niet meer klagen om dode imagelinks, ook in oude projecten topics waar je wel graag nog een keer de hele productiewerk wil bekijken...

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
MrDummy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:52:
Zou leuk zijn als Tweakers.net exclusief voor casemodders een imagehost service opkomt :)
http://shop.tweakers.net/abonnement ;)

Verder kan ik je aanraden:
FlickrGratis foto's hosten, max reso wordt 1024*xxxx, en je mag per maand 100MB uploaden. Verder geen limiten. Je moet wel ff reggen, maar da's zo gedaan :)
xs.toGratis maximaal 500 bestanden van 2.5MB uploaden. Als je registreert kun je ze ook weer weggooien, om te ruimen :)

Verder moet ik zeggen dat dat groen en geel er JUIST tof uit ziet, maar da's mijn mening.. Geel zou zo geel worden, en zwart is zonde van je mooie kabels, dat zie je wel, maar half.

Veel succes verder iig d:)b

Verwijderd

Tja, zie je, toch heel persoonlijk... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Over die kabels gaan we idd nog ff goed nadenken. Sowieso is het de planning om de kabels goed weg te werken dus heel veel sleeving zal je niet eens zien zitten.
MrDummy schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:52:
Mooie progress en veel moeite om kleine details erin te stoppen. Ook waterreservoir is bijzonder leuk gedaan. Het lijkt wel alsof er maatschaal in zit.

Met veel selfmade dingen voor de kast en in de kast krijgt deze mod zeker veel aandacht.

Ik heb alleen 1 woord over imageshack hosting. Het is makkelijk om gratis pics op te slaan, maar voor lange projecten niet aan te raden. Want op eerste pagina kan ik niet meer goed allemaal bekijken door dode image links :X Ja, ze zijn zo weer weg. Ik heb nu pas deze topic gezien en lees boel door... Is eigen hostplek echt niet mogelijk of ben je bang voor huge bandwidth verbruik?
Zou leuk zijn als Tweakers.net exclusief voor casemodders een imagehost service opkomt :) Hoeven we niet meer klagen om dode imagelinks, ook in oude projecten topics waar je wel graag nog een keer de hele productiewerk wil bekijken...
Hmm, mja... Heb eigenlijk nog nooit problemen met Imageshack gehad, en de pics op de eerste pagina doen het toch nog gewoon? :s. Ook pics uit oudere CiP's van dik 3 jaar terug staan er nog gewoon, dus zie het probleem niet helemaal. :) Heb wel beschikking over eigen host (dan wel niet via via geleend) maar daar vind ik het zonde van om bandbreedte van te gebruiken terwijl ik even makkelijk voor niets hetzelfde kan doen. (pics hosten.)

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Ik denk idd dat zwarte sleeving beter zou zijn.

Trouwens als iemand goedkope uv vloeistof zoekt, ik ben er net achtergekomen dat de river powerdrink van de aldi ook uv reactief is :o het zag er al zo chemisch uit

Verwijderd

Mmm, ziet er goed uit!
Probeer het misschien alleen wel hierbij te houden qua drukte. Dit vind ik erg goed gelukt, maar probeer er niet al te veel meer van toe te voegen, is anders wel erg druk.

En die 90 graden koppelingen hebben volgens mij al vaker mensen teleur gesteld, maar denk dat het met een Y koppeling ervoor helemaal moeilijk is. Je zou ook zo'n 'obstructie' in je andere leiding aan kunnen brengen, maar dan moet je pomp het wel aankunnen. Persoonlijk zou ik in dit stadium naar een andere oplossing zoeken, in plaats van proberen het weer recht te trekken.

Edit:
moviehouse schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:56:
river powerdrink van de aldi ook uv reactief is

Dat moet ik volledig afraden. Dit zal veel slechter de warmte op nemen, nog niet te spreken van de verontreinigingen in je waterblokken..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 03:11 ]

• TEAMIKKE
  • Niet online
Ik heb het gevoel dat Moviehouse dat niet helemaal serieus bedoelde :P En anders toch maar die vulling van de marker hé. Maar ze hebben toch al UV geel :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 02:59:
Mmm, ziet er goed uit!
[afbeelding]
Probeer het misschien alleen wel hierbij te houden qua drukte. Dit vind ik erg goed gelukt, maar probeer er niet al te veel meer van toe te voegen, is anders wel erg druk.

En die 90 graden koppelingen hebben volgens mij al vaker mensen teleur gesteld, maar denk dat het met een Y koppeling ervoor helemaal moeilijk is. Je zou ook zo'n 'obstructie' in je andere leiding aan kunnen brengen, maar dan moet je pomp het wel aankunnen. Persoonlijk zou ik in dit stadium naar een andere oplossing zoeken, in plaats van proberen het weer recht te trekken.

Edit:

[...]

Dat moet ik volledig afraden. Dit zal veel slechter de warmte op nemen, nog niet te spreken van de verontreinigingen in je waterblokken..
Wees gerust over de drukte, de mod wordt gewoon hoe dan ook druk. Maar dan weer niet te druk. 8)7 Er gaat iig nog een hele hoop bij komen, maar doordat elk stukje redelijk druk wordt, lijkt mij het niet zo dat het geheel te druk wordt. Denk eerder dat het daardoor weer een goed stijlvol geheel wordt. :)

De andere leiding wat minder flow te geven hadden we ook al aan gedacht, maar is ook een beetje zonde. Opzich maakt het eigenlijk ook niet zoveel uit als de ene pomp wat minder water krijgt, uiteindelijk komen ze weer bij elkaar. Dat er 2 pompen worden gebruikt is verder ws. ook totaal niet nuttig voor de hoeveelheid flow, maar het staat wel super strak en stijlvol. :) Sommige zaken in een mod zijn soms gewoon overbodig, maar doen het goed. Ipv. een 8800GTX douwen wij er lekker 2 pompen in.

@moviehouse, het zal iig een heel stuk beter smaken. :9

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Dat zal het zeker, maar ik hoop inderdaad toch niet dat je het er echt in gaat pleuren ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet te lui ben om naar de koelkast te lopen om drinken te halen, zal ik idd niet uit m'n watercooling hoeven te lurken.

Momenteel al vanaf half 11 druk aan het modden. Heb nieuwe pootjes gemaakt waarvan de update vanaaf natuurlijk zal verschijnen. Vandaag ga ik nog verder met enkele dingen moet nog een beetje zien wat precies. Maargoed, update komt er vanavond weer aan. :)

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:42

Tiny

Wat eten we?

* bookmarked *

vette mod dude!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl kan zich nog niet echt een voorstelling maken van het eindresultaat, maar denkt elke keer weer "OMFG dat res is echt VET _/-\o_

verder ben ik net als bij alle andere lopende cip's natuurlijk altijd nieuwsgierig naar updates (waar ik niet om zal zeuren ;) :X) en het eindresultaat :+

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img242.imageshack.us/img242/7576/xenopredatorupdateyq4.jpg
Update 8: 19 februari 2007

Goed, weer eens een update. Er is weer wat werk verzet. Het einde is nog lang niet inzicht, maar dat doet er ff niet toe natuurlijk. Allereerst laten we nog maar eens een keertje m’n werkplek in z’n geheel zien. Het is voor het eerst sinds lange tijd weer een beetje opgeruimt. Een opgeruimde werkplek is het halve werk zegmaar.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/1148/update8001na1.jpg

Pootjes
Gister tijdens het modden van een ander project bedachten we opeens een stel leuke pootjes. Leuk genoeg om dezelfde onder XenoPredator te zetten, alleen nog net iets beter natuurlijk. Allereerst maar eens een printje gemaakt van wat schijfjes.
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/5327/update8002np8.jpg

Deze zijn vervolgens uitgeknipt, en op een stuk 3mm UVgeel en 5mm zwart plexi geplakt.
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/8472/update8003kc0.jpg

Met de figuurzaagmachine zagen we deze even heel grof uit.
Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/4301/update8005kw5.jpg
Tot een aantal hanteerbare stukjes.

Vervolgens gaan we gewoon weer ouderwets met de handfiguurzaag de schijven zagen. Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/1369/update8006kh9.jpg
Handwerk gaat in sommige gevallen toch echt boven machine werk.

In het midden van elke schijf boren we zo exact mogelijk een gaatje. Dit gaatje dient eigenlijk gewoon 100% goed te zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/1869/update8007la1.jpg
Anders heeft dat tot gevolg dat het volgende proces niet goed verloopt.

Tussendoortje
In de tussentijd begon mijn maag te rammelen. Nog niet ontbeten en had al moeten middageten. Helaas weinig tijd voor een goed maaltje en ook geen zin. Gelukkig valt er altijd wel wat te bikken te improviseren.
Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2429/update8008gz5.jpg
Een pak dubbelfris en wafels plus een bus slagroom is de perfecte combinatie om een dagje door te modden zonder tijd te verliezen aan overbodig brood smeren. :D Voor de mensen die nu “Dubbelfris? Da’s nep! Bier, bier, bier” roepen... bier drink je niet overdags. :|

Afbeeldingslocatie: http://img295.imageshack.us/img295/9240/update8009ju1.jpg
Eetze!

Verder met de pootjes!
Okee, na een goed maaltje tijd om verder te gaan. De schijven zijn per tweetal over een lange m3 bout geschoven en goed vast gezet dmv. een berg moertjes.
Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/3014/update8013hl7.jpg
Het zijn nogal wat moertjes, maar dat doen we om ervoor te zorgen dat we de schijven op de moertjes kunnen inklemmen, zodat de moertjes bij het proces niet zullen losdraaien en de schijven los zullen raken.

Zo dus!
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/7748/update8016ur8.jpg

Vervolgens gebruiken we enkel schuurpapier om de schijven mee rond en glad te werken.
Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/813/update8014in4.jpg
We beginnen goed grof bij korrel 60 waarmee we alle oneffenheden eruit schuren. Hierna gaan we even kort door naar korrel 80 om de meest groffe schuursporen weg te krijgen. Vervolgens pakken we korrel 400 en 1000 waarmee we nat de boel goed glad schuren. Het water gebruiken we verder ook om de schijfjes wat koel mee te houden. Als ze te heet worden willen ze nml. wel eens schuurpapier resten in de bovenlaag mee laten smelten, wat lelijke sporen tot gevolg heeft.

Daarnaast gebruiken we een flesje Cif om als laatste de boel nog net wat netter te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/339/update8017vd4.jpg
Helemaal polijsten doen we echter niet aan. Dit omdat het gewenste effect dan niet helemaal meer goed tot zijn recht komt.

Op den duur krijg je dan zulke randen.
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/1585/update8019il6.jpg
Dit doen we natuurlijk gewoon bij alle pootjes.

Na de m3 bouten uit alle pootjes verwijdert te hebben, verzinken we het gat in het UVgele schijfje een stukje, zodat daar een verzonken boutje in past. Dit verzinken doen we aan de meest brede kant. Bij het afschuren van de schijven gebeurt het namelijk dat de buitenste stukjes meer geschuurd worden dan de binnenste, zodat de schijven aan de randen iets schuin lopen. Nu we het boutje dus aan de brede zijde hebben, plaatsen we nu dus de zwarte schijf met de smalle zijde bovenop de smalle zijde van de gele schijf. Zodat de pootjes van buiten naar binnen lopen en vervolgens van binnen weer naar buiten.
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/6696/update8021cx7.jpg

De pootjes zetten we vervolgens dmv. een boutje en moertje vast in de onderplaat door een al bestaand gaatje van de oude pootjes. Wel zo makkelijk.
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/3474/update8022bt4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/1846/update8024hp7.jpg

Als finishing touch nog even wat anti-glij en anti-geluids rubbertjes eronder geplakt. Staat toch wel zo netjes, stabiel en beschermt het plexiglas.
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/4329/update8024bmm8.jpg

Met een UVledje er even snel bij gestopt:
Afbeeldingslocatie: http://img255.imageshack.us/img255/9540/update8025ur6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/286/update8026lf9.jpg

Slang doorlaat achterzijde
Voor de drain moet er een slangdoorlaat geplaatst worden in de achterzijde van de behuizing. Nu is het heel vervelend dat deze precies helemaal onderin de PCI sloten moeten komen. En dan ook echt helemaal onderin omdat deze onder de bodemplaat dient te komen Hiervoor moet een PCI slot worden verwijdert en nog wat dremelwerk is noodzakelijk.

Allereerst maar eens de bracket van de achterzijde verwijderd. Helaas bleken we hiervoor aardig wat popnagels voor te moeten verwijderen en hadden we last van een heel vervelende knoertharde. Nu is ons boortje 4mm zo bot als de paashaas.
Afbeeldingslocatie: http://img397.imageshack.us/img397/7600/update8027bt1.jpg

Vervolgens enkele stukken van de bracket weg-gedremelt.
Afbeeldingslocatie: http://img470.imageshack.us/img470/9696/update8028xv2.jpg

Een zelfde iets is gedaan aan de onder-achterzijde van de kast. Zodat er een mooi gat ontstond om de doorlaat te kunnen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://img300.imageshack.us/img300/3493/update8030hs8.jpg

Hierna een plaatje gemaakt met een groot gat erin voor de doorlaat. Daarbij een hoekprofiel gemonteerd op het plaatje tbv. de montage.
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/4610/update8034ds2.jpg

Ondanks dat het nog niet helemaal klaar is, wel alvast erin geplaatst om even te kijken of het een beetje goed vorm krijgt.
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9334/update8035yx5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/4130/update8036xq5.jpg
Dit stukje gaat morgen afgemaakt worden.

Op naar de volgende update
Vandaag ook nog even een mooie nieuwe prullenbak gekocht. Heb tot nu toe altijd met een bakkie van nog geen 5 liter gedaan, welke altijd binnen no-time stampvol zat. Deze bak is met z’n 25 liter toch fijner. Kon voor een euro meer ook 45 liter krijgen, maar dat was wel ietsje te groot.
Afbeeldingslocatie: http://img510.imageshack.us/img510/7849/update8036bxc3.jpg

De werkplek is na 1 dagje modden helaas niet meer zo netjes. Maargoed, het had een stuk erger gekund. :)
Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/3988/update8037rj5.jpg

We kunnen niet beloven dat we morgen weer een update klaar hebben, want we hebben nog wat meer te doen. Maarja, we zien wel.

Dank voor lezen!

Verwijderd

Pootjes zien er top uit! Erg netjes hoor!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/3474/update8022bt4.jpg

Zie ik daar een deuk in de bodem? B)
rechtsboven , links van het pootje

Zeer nette mod verder! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 20-02-2007 09:37 ]

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Jah inderdaad :p Was me nog niet opgevallen.

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:36:
[afbeelding]

Zie ik daar een deuk in de bodem? B)
rechtsboven , links van het pootje

Zeer nette mod verder! _/-\o_
O-) Dat kwam doordat ik met een linksdraaiende boormachine een popnagel probeerde uit te boren. Dat werkt natuurlijk niet, dus ik werd boos ging extra kracht zetten, vervolgens beuken en gooien... Was voorheen nog een stuk erger. De onderkant is sowieso niet helemaal nice... Hmmm, ms. wel geinig om daar gewoon een plaat aluminium tegenaan te zetten. Soort van onderkant stealth. Onzinnig, maar wel mooier. Owja, en aërodynamischer. :D

• TEAMIKKE
  • Niet online
Héhé effectief :P Hoe heb je dat schuur papier om je pootjes gehouden? Gewoon met de hand? Lijkt me dat je dan steeds iets verder gaat. En wat heb je gedaan met die Cif? Nog even geschuurd ofzo?

Ziet er iig goed uit :)

• scartsjer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-03-2018
hele nette mod :) zo zouden er meer moeten zijn !!! toppie joppie :)

Verwijderd

Topicstarter
TEAMIKKE schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:14:
Héhé effectief :P Hoe heb je dat schuur papier om je pootjes gehouden? Gewoon met de hand? Lijkt me dat je dan steeds iets verder gaat. En wat heb je gedaan met die Cif? Nog even geschuurd ofzo?

Ziet er iig goed uit :)
Mja, gewoon met de hand. Wel eromheen gehouden, dus niet met de hand aandrukken maar aantrekken. Als je het schuurpapier direct met de hand op de schijf drukt, verbrand je je vinger op den duur. De Cif is schuurmiddel, dus daarmee kan je nog net een beetje extra opschuren. :)

Hoe bedoel je met "lijkt me dat je dan steeds iets verder gaat"? Da's toch juist de bedoeling?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je op het scuurpapier zou drukken, dan het wieltje steeds kleiner wordt of juist net niet rond :P Maar goed ik snap het :) Ik had bedacht om dat schuurpapiertje ergens op te binden en die er tegen aan zetten zodat je de boor al het werk laat doen.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:21

L702

Eric #99

Mooie pootjes, zoiets had ik ook in mijn gedachte. alleen heb nog geen idee hoe ik daar ledjes in moet doen...

Keep up the good work!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
L702, Je kunt toch gaatjes boren in de bovenkant en er ledjes instoppen? Zo moeilijk is dat niet :).

Volgens mij sluit de onderkant van het plaatje niet écht mooi aan op de bodem van de kast als ik het zo zie. Hoe denk je dit gaan op te lossen? Misschien is het mooi/handig om nog voor het spuiten met plamuur de gaten op te vullen en het strak te maken.
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9334/update8035yx5.jpg

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat deel is nog behoorlijk slecht. Maar de oplossing is op het moment al uitgevoerd. Vanaaf update.

• L702
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:21

L702

Eric #99

Goesiman schreef op zondag 25 februari 2007 @ 12:57:L702, Je kunt toch gaatjes boren in de bovenkant en er ledjes instoppen? Zo moeilijk is dat niet :).
L702 = een onervaren knutselaar.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:24
L702 schreef op zondag 25 februari 2007 @ 19:31:
[...]

L702 = een onervaren knutselaar.
Ikzelf zou ook wel eens willen weten hoe je die ledjes precies in die pootjes gedaan hebt, zou je daar misschien een fototje van kunnen posten?

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik zien, zodra we het gedaan hebben. Op het moment zitten er nog geen ledjes in namelijk...

We gaan dat gewoon doen door een gaatje te boren in het zwarte plaatje, en op dezelfde plek een gaatje door het aluminium van de onderkant van de kast. Daar steken we gewoon makkelijk een ledje in. Gaatje 5mm, ledje 5mm, blijft wel zitten. :)

• TEAMIKKE
  • Niet online
Eventueel drupje lijm zodat ie er niet uit schiet met vervoer :) Ik heb nog geen update gezien..

Verwijderd

Topicstarter
Owja... :P Update komt later. O-) Toch eerst even afmaken waar we mee bezig zijn. :)

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-10 11:57
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 15:24:
Owja... :P Update komt later. O-) Toch eerst even afmaken waar we mee bezig zijn. :)
Ik wilde dit eigenlijk vanacht al vragen, maar waar blijft die update dan 8)7 dit is de 2e keer dat je zegt dat ie komt :P (wil niet opdringerig overkomen maar deze mod is gewoon erg netjes en daarom wil ik graag zien hoe hij er nu bij staat...)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, het spijt ons. :P Probleem is dat de vakantie weer voorbij is en er weer weinig tijd is om te modden. :(

Verwijderd

Ach ja, als de mod zou mislukken is dat alleen maar door overhaast werk... doe lekker rustig aan. Tijd zat toch? Of heb je een dead-line?

Verwijderd

Topicstarter
Mja, we wilden meedoen met het NKCM. Maar zo in het examenjaar gaat dat niet lukken in zo'n korte tijd. Vorig jaar met AfterBurned hetzelfde wel geflikt, maar dat was niet in m'n examenjaar. M'n schoolresultaten waren er toen iig al niet beter op geworden. Bende drieën en vieren en vijfen wil ik toch echt niet hebben zo in m'n examenjaar.

Mod gaat dus nu rustigaan afgebakken worden!

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Dat is zeker balen, maar je kunt het beter rustig aan doen en dan volgend jaar mee doen. Je kast loopt heus niet weg :) . Bij gehaast werk vergeet je vaak details, en maak je slordigheidsfouten. Wat je reputatie en kans op winnen in discrediet zet. Hier is het trouwens ook geen pretje, studeren kost veelste veel tijd tegenwoordig :P.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Jammer joh...
School gaat alleen ten alle tijden voor... Later kun je door school alleen maar meer modden :P

Verwijderd

Ik heb het zelfde gehad met tbcl, beter kallum aan doen dan heb je ook het restres niet, en dan maak je iig je mod klaar, wat ik dus niet had.
Succes met de examens enzo, en ik zie je binnekort op het nk of tbcl, jowwww

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Verstandige keuze, met Red Rogue had ik voor de tBCL ook wat haastwerk en daar is het niet veel beter op geworden. Dat ga ik nu nog aanpakken voordat ik hem inschrijf voor het NK, ben benieuwd of veel tijd vrij maken nu wel gaat lukken.

Verder gaat hij echt de goede kant op, alle afzonderlijke updates vind ik goed gelukt. Ben wel benieuwd of ik het geheel mooi ga vinden, nooit zo'n ET fan geweest :+.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

• Re-Action
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06-2024

Re-Action

I like to move it...move it...

Ik vind dat je mooi werk levert Blackcrown!
Keep it Up! :)

Maar school gaat altijd voor, ook bij mij!

[ Voor 27% gewijzigd door Re-Action op 03-03-2007 22:25 ]

[CiP] LXfuSion - Dremel hier, Dremel daar =)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

/me schop

Nu het vakantie is en jullie dus weer tijd hebben hoe staat het met deze mod

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10 19:55
Zie deze Topic nu net voot het eerst! Respect hoor!
Leuk om alles zo in 1 x te zien. Dat wachten op die updates is maar niks ;) Doorwerken jullie >:)

Houden jullie mod-fanaten ook bij hoeveel uur erin wordt gestoken en hoeveel euro's jullie kwijt zijn aan materialen? Wel handig als jullie de offerte opsturen 8) zal duur kastje zijn maar dan hebbie ook een "NAIIIIS" one O-)

Ga zo door! OPSCHIETEN KAN NIET WACHTEN OP DE VOLGEND UPDATE
Pagina: 1 2 Laatste