Nou, het is hier nog gekker geworden qua temperaturen. Zoals je in voorgaande posts kon lezen spoorde m'n temperaturen niet echt. Heb een goede watercooling, maar er worden temperaturen onder kamertemperatuur weergegeven.
Voor diegenen die mijn site bezochten weten dat ik niet direct voor overclocken ga, maar eens wilde kijken hoe zuinig ik de PC kon krijgen met onderdelen die ook geschikt zijn om hoog over te clocken.
Goed, de core's temperaturen in TAT zaten dus een graadje of 2 hoger dan de standaard CPU temperatuur. Verder gaven het BIOS, Probe en SpeedFan dezelfde temperaturen voor de CPU temp weer. Speedfan gaf gelijke Core temperaturen dan TAT.
Nu komt het, ik ging dus even underclocken. Eerst de Multiplier van 8 naar 6 vastgezet, en de VCore van 1.35 stukje bij beetje omlaag, tussendoor Primen.
Tot ik bij 1.12V ofzo kwam, en het BIOS bij opstarten aangaf dat de voltage te laag was.
Tussendoor vielen mij de extreem lage CPU temperaturen op 13C idje (tuurlijk..) en 24c P95 load (op 6x266

).
Was leuk, alles weer terug MAAR de temperatuur van de CPU BLEEF lage waarden aangeven. Naje CMOS resetje dan...
Niet dus, helpt niets. TAT geeft dus als altijd dezelfde temperaturen voor de cores. Bios CPU temp is ook als vanouds. Maar Speedfan, Probe geven nu 11c CPU aan (cores zitten op +/- 18)
Iemand een idee? Probe en Speedfan uiteraard ook al gedeinstalleerd en mappen en register opgeschoond. Hielp ook niets, CPU temp 11c

.