Das erg balen man .. shitzooi ..
Ik hoop da maar dat een bios update idd iets kan doen, al betwijfel ik het ..
Ben anders zeer benieuwd naar wat Asus te melden heeft
Voor de OP, link naar pricewatch en reviews (ook reviews waarin staan en misschien ook een aantal van de SE om te kijken of die €100,-- extra goed besteed is)?
sorry

[ Voor 21% gewijzigd door Vandread op 19-01-2007 15:51 ]
striker is leuk voor kentsfield/x6800 en dan als het kan met 2x 8800gtx
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Wie kan ff testen welke resuts die krijgt als je een vCore instel en daarna (eerst reboot) in HWmonitor kijkt hoeveel die echt geeft.
Mijn test :
Set - Real
1.8500 - 1.720
1.8375 - 1.712
1.8250 - 1.696
1.8125 - 1.688
1.8000 - 1.768
1.7875 - 1.752
1.3000 - 1.240
1.1000 - 1.048
Waarschijnlijk zakt de waarde onder load nog meer, test dat ook maar eens.
Had niet goed gekeken

Dat is inderdaad niet echt goed van asus, iemand een meetpunt om de waardes met een DMM te meten?
[ Voor 32% gewijzigd door El Snorro op 22-01-2007 19:50 ]
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
hier is het anders, vanaf 1.80 bios en hogerReg-Edit schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:44:
De vCore van de Commando klopt niet jongens.
Wie kan ff testen welke resuts die krijgt als je een vCore instel en daarna (eerst reboot) in HWmonitor kijkt hoeveel die echt geeft.
Mijn test :
Set - Real
1.8500 - 1.720
1.8375 - 1.712
1.8250 - 1.696
1.8125 - 1.688
1.8000 - 1.768
1.7875 - 1.752
1.3000 - 1.240
1.1000 - 1.048
Set - Real
1.8500 - 1.708
1.8375 - 1.712
1.8250 - 1.735
1.8125 - 1.758
1.8000 - 1.770

*burp*
Bovenste slot:
http://img253.imageshack.us/my.php?image=highest3ya.jpg
Onderste:
http://img242.imageshack.us/my.php?image=lowest9nz.jpg
?

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door Stefke op 29-01-2007 11:42 ]
Commando Release BIOS 0801 (BETA)
1. Adds Support For 1333FSB and other tweaks so try it at your own risk.
Download: http://resources.vr-zone.com/downloa...-ASUS-0801.rar
ik heb er wat foto's van gezien maar zou toch willen weten of dat beter koelt dan die heatpipe design ding.
euh help heb effe hd tune gedaan op mijn c schijf en wat bagger.
geeft dit te maken met de ich8r ?
ik heb de laatste drivers ervoor maar dat verbeterde nieks aan de zaak.
[ Voor 42% gewijzigd door DoomSayerSantos op 31-01-2007 00:36 ]
Ik zit nogal te twijfelen tussen de Asus P5B Plus en de Commando
Mijn systeem komt er als volgt uit te zien.
AeroCool Behuizing ExtremEngine 3T Zwart
Intel C2D 6600
Coolermaster EXtreme 430 Watt
2GB Kingston HyperX PC2 6400 CL4 4-4-12 KHX6400D2LLK2 2x1GB
4x Maxtor DiamondMax 21, 320 GB 8,5 / 16 / 7200 SATA/300, STM3320620AS
Saphire Radeon X1950XT 256mb
HD's komen in RAID0
Ik ga het systeem koelen met:
140mm intake voor koeling HD's
250mm fan aan het linker zijpaneel voor koeling chipset en VGA
120mm outtake
Scythe Ninja Rev B
Ik wil graag het systeem behoorlijk over kunnen klokken. Dit lukt aardig met dit bordje als ik het zo begrepen heb. Is de comando het geld waard qua overclock mogelijkheden t.o.v. de P5B-Plus?
Als iemand nog tips heeft voor aanpassingen hoor ik het ook graag. Bijvoorbeeld het geheugen?(moet wel een beetje in dezelfde prijsrichting liggen.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
*** oeps er is iets verkeerd gegaan daarom staat het hier nu twee keer admin pls detelete ***
heb trouwens nog altijd geen fix
[ Voor 22% gewijzigd door DoomSayerSantos op 02-02-2007 15:51 ]
Gebruik is een ander programma, hd tune geeft bij mijn areca setup ook rare resultaten.SwornEnemy schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:50:
euh help heb effe hd tune gedaan op mijn c schijf en wat bagger.
[afbeelding]
*** oeps er is iets verkeerd gegaan daarom staat het hier nu twee keer admin pls detelete ***
heb trouwens nog altijd geen fix
Zoals: HD Tach of een ander progje.
Met de edit knop kun je alles weghalen.
En waar zit de bios chip op dit bord ?
[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 04-02-2007 14:36 ]
zelfde resultaat ongeveer met hdtachnFo schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:33:
[...]
Gebruik is een ander programma, hd tune geeft bij mijn areca setup ook rare resultaten.
Zoals: HD Tach of een ander progje.
Met de edit knop kun je alles weghalen.
En waar zit de bios chip op dit bord ?
denk dat ik een Raptor 74 16mb ga kopen en kijken of het beter is.
Verwijderd
Komt in de volgende setup:
Asus Commando
E6600
2x 1GB PC7200 OCZ mem
1x Asus 7900GT
2x Raptor 36gb 16mb
550 Watt Tagan voeding
Na alles in elkaar gezet te hebben en vanalles geprobeerd te hebben blijft deze op "CPU INIT." staan op het display.
De cmos reset button en de reset die kleuren rood, de pwoer on button groen, en ik krijg er geen beweging in.
Dacht dat ik het beter hier kon vragen dan in een apart topic, dus anyone?
Zelf denk ikdat er wat met de cpu is dus want het mem is getest, cpu en mobo kan ik zelf niet met andere hardware testen...
Verwijderd
Mijn mem is DDR2-900 en de bios ondersteund maar tot DDR2-800.
Zal dus eerst een bios upgrade moeten doen gok ik zo.
voltage 2.1v en timings 4-4-4-8-4-35-3-10-5-12 of specs maar laatste 6 zoals hiervoor (4-35-3-10-5-12 )
Verwijderd
Dus het is of het mobo (meest waarschijnlijk) of de cpu.
De cpu geloof ik niet in dus blijft mobo over.
Met een reepje kan ik ook niet booten, welke geheugen dan ook.
Rottige is ik kan nu geen bios flash doen want dat zou het kunnen verhelpen
Wat ik heb kunnen lenen in Nanya, OCZ en corsair geheugen, en geen van alle wilde booten in single channel, waarmee hebben jullie geprobeerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 00:32 ]
Verwijderd
Maar is het met de nieuwste bios flash niet opgelst?
PC5400 Corsair valueram ook een no go
ik heb nu een reepje wat op de support lijst staat, en nog steeds wilt ie niet booten
welk slot staken jullie 1 single reepje in? Heb A1/2 B1/2 geprobeerd, batterijtje eruit gehaald, cmos jumper in alle mogelijke standen, andere cpu koeler, maar niets helpt
Weet het nu echt niet meer en ik ga niet terug naar zercom, te veel ellende daar gehad
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 12:23 ]
Verwijderd
Geloofde eigenlijk al niet in het geheugen verhaal na zoveel verschillend geheugen getest te hebben.
Dus mag ik mooi weer naar zercom, kijken of ze mij een ander meegeven ofdat ik weer 3 maanden mag wachten.
Verder lekker bordje vanmiddag gehaald met een E4300, gewoon op FSB 266 gepleurt en rockstable.Nu FSB 333 en prime loopt alweer een half uur. En dat alles zonder voltage verhogingen
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
geen clockgen , gewoon setfsb voor de p5b dlxCopycat schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:17:
Welke clockgenerator stellen jullie in bij clockgen
Verder lekker bordje vanmiddag gehaald met een E4300, gewoon op FSB 266 gepleurt en rockstable.Nu FSB 333 en prime loopt alweer een half uur. En dat alles zonder voltage verhogingen
mocht je toch clockgen willen gebruiken is het de zelfde ppl als de p5b dlx

Lijkt me dus een vrij algemeen probleem & kan een reden zijn waarom sommigen niet zo hoog kunnen clocken.
Met een klein beetje buigen zit alles weer mooi recht.. (met goeie pasta ertussen)
Kepi_nl
Helaas wel iets minder dat asus de afwerking van 'het' (zo werd het bord iig gehyped) 965p bord heeft laten schieten...
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ik denk dat alle bordjes met dit soort heatsinks daar wel - in meer of mindere mate - last van zullen hebben. Het blijft natuurlijk gewoon massaproductie & kunnen ze de heatsinks waarschijnlijk niet in het malletje laten zitten tot ze helemaal zijn afgekoeld. Je hoeft ze ook alleen maar ietsie te verbuigen bij de verbindingen.
Kepi_nl
Verwijderd
Heb een 580 Tagan Easycon liggen die het wel op andere bordjes doet maar niet op deze...
Vandaag trouwens mijn bordje na veel ellende terug gehad en moet nu voor het weekend ivm een lanparty ff een andere voeding vinden...
Zie je wel lapjes branden enzo ?
Weet je ook zeker dat je MoBo wel 100% is ?
Verwijderd
ik heb het zelfde probleem ook met de commando
deze wil niet door starten ,net een mail gestuurd naar salland
wat het kan zijn en hopen dat ze een antwoord hebben
carl
geachte, heer mevrouw
in de afgelopen 2 weken heb ik een nieuwe pc in onderdelen aangeschaft bij Salland
nu is de pc in mekaar gezet ,alleen nu start het moederbord niet door
er is van alles geprobeerd,op starten met 1 geheugen bankje met 1 hd zonder hd
met en zonder videokaart,nu heb ik een aantal forums door gelezen
en nu was er iemand met het zelfde probleem en die kwamen tot de conclusie moederbord is doa
is dit ook bij mij het geval?
op het lcd scherm op het moederbord blijft staan cpu init
mijn config is commando asus mb corsair xms2 DDR 6400mhz totaal 4gig
pentuim core2 extreem 2.9.
mvg
carl vos
Verwijderd
Ik heb hem zien draaien met ik meen een Antec Truepower.
Het is bekend dat dit bordje en de P5B serie kieskeurig zijn wat betreft voeding, algemeen bekend, netzo als met het geheugen.
Geen idee waar ik vandaag een andere voeding vandaan haal, alles ligt hier plat vanwege carnaval, de helft van de bussen zijn uitgevallen, en autorijden mag ik voorlopig niet.
Als ik vandaag naar 4launch kan geraken haal ik wel een Zalman 600 watt.
Verwijderd
ik heb een silverstone voeding en dan moet je 2 voedings kabels aansluitend
de 24 en de 4 pins (naast de cpu)
car
Verwijderd
Na een kleine overclock sloeg ie vast, dusdanig dat ik de bios moest resetten.
Nou komt het, nu blijft ie op "det dram" staan.
Nu is het bekend dat ocz geheugen problemen heeft dus ik had een reepje achter de hand wat in het boekje staat van corsair.
Alleen nu wilt hij ook niet van dit reepje booten, iemand enig idee hoe je dit bekende probleem oplost?
Verwijderd
Ik weet dat ik het voltage moet goed zetten maar ik kan zovee lde bios resetten als ik wil ik kan gewoonweg niet booten met niet ocz geheugen.
Punt is ik moet de bios resetten, met niet ocz mem booten, voltage op 2.1 volt zetten, en dan kan ik weer booten met het ocz geheugen.
Dat krijg ik nu niet voor elkaar...
Mijn bord had ik ook gevoed met een OCZ voeding.
Ik had trouwens Corsair geheugen.
Vrijdagavond is het bord overleden.
Maar voor de rest een zeer goed bord, had zelf me E6600 nog maar op 2.88GHz draaien.
Vriend van me heeft een E6600 op 3.4GHz lopen.
Richard
Verwijderd
Ik weet het zeker, op een ander bordje werkt hij namelijk voortreffelijk, net zoals de Tagan die ik eerst had.
En daarbij hij heeft even met deze voeding gewerkt.
Maar laat ik de vraag zo stellen, hoe clearen jullie de bios?
Als ik het volgens het boekje doe zie ik niet echt iets gebeuren en heb een vermoeden dat het daar nu fout gaat.
OCZ geheugen werkt op 1.9-2.1 mobo geeft 1.8 gaat dus niet werken.richardboer schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:01:
Zeker weten dat het niet met de voeding te maken heeft?
Mijn bord had ik ook gevoed met een OCZ voeding.
Ik had trouwens Corsair geheugen.
Vrijdagavond is het bord overleden.
Maar voor de rest een zeer goed bord, had zelf me E6600 nog maar op 2.88GHz draaien.
Vriend van me heeft een E6600 op 3.4GHz lopen.
Mijn OCZ deed het anders out of the box hoor. Dus is niet perse het struikelblok.bassie_ schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:18:
[...]
OCZ geheugen werkt op 1.9-2.1 mobo geeft 1.8 gaat dus niet werken.
Edit, laat maar, ben er al achter dat deze gelocked is en niet wijzigbaar....
[ Voor 24% gewijzigd door Ulti23 op 26-02-2007 22:00 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Hoe ik het doe:Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 21:18:
Hoi,
Ik weet het zeker, op een ander bordje werkt hij namelijk voortreffelijk, net zoals de Tagan die ik eerst had.
En daarbij hij heeft even met deze voeding gewerkt.
Maar laat ik de vraag zo stellen, hoe clearen jullie de bios?
Als ik het volgens het boekje doe zie ik niet echt iets gebeuren en heb een vermoeden dat het daar nu fout gaat.
PC uit, knopje van voeding uit.
Dan de bios clear knopje indrukken
Dan de power, dan reset, dan power, dan reset, dan power.
Dan de bios clear knop uit drukken.
Dan de power, dan reset, dan power, dan reset, dan power.
Dan de clear knopje in uit in uit in uit en dan alles aanzetten
Ik snap het zelf ook niet, eerst werkte die clear knop bij mij ook niet
Maar zomaar scheen het wel te werken ..
Ik gebruikte toen mn knopje het blijkbaar niet deed gewoon de jumper op de mobo zelf
Een vriend van me heeft een Thermaltake voeding.
En wat geheugen betreft, op mijn Corsair dominator stond gelijk de nodige 2.1 volt.
Dit kwam gewoon door de SPD, maar het werkt ook gewoon op 1.8 volt hoor.
Alleen draaid het geheugen dan niet zo snel.
En heeft je videokaart wel stroom? Kan ook zorgen voor geen beeld.
Richard
Verwijderd
Hier is het stuk dat beschrijft hoe het zou moeten werken:

Ben ik nu de enige die dit er raar vind uitzien en betwijfelt of het zo ook wel echt werkt?
Daarbij 2-35 gaat niet over die cmos clear button maar over de atx stekkers?
Asus vind dat ik maar terug moet gaan naar de winkel, aangezien ik 100% zeker weet dat het bordje niet kapot is gaan ze dan leukweg weer onderzoek kosten in rekening brengen, en ik sta al op zo'n slechte voet met hun.
In ieder geval dit systeem werkt krom en ik probeer nu al 5 uur die bios te resetten, te vergeefs...
Waarom haal je de batterij er niet ook uit? Gewoon alles wat maar stroom kan geven uit je computer halen en dan uurtje wachten. Dan nog is die manier hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:34:
Nee de 7900gt heeft echt wel stroom, daarbij doet ie met een pci kaartje exact hetzelfde.
Hier is het stuk dat beschrijft hoe het zou moeten werken:
Ben ik nu de enige die dit er raar vind uitzien en betwijfelt of het zo ook wel echt werkt?
Daarbij 2-35 gaat niet over die cmos clear button maar over de atx stekkers?
Asus vind dat ik maar terug moet gaan naar de winkel, aangezien ik 100% zeker weet dat het bordje niet kapot is gaan ze dan leukweg weer onderzoek kosten in rekening brengen, en ik sta al op zo'n slechte voet met hun.
In ieder geval dit systeem werkt krom en ik probeer nu al 5 uur die bios te resetten, te vergeefs...
Verwijderd
Heeft absoluut niets geholpen.
Daarop zei asus van ga maar mooi naar de winkel terug, maar ik weet dat het absoluut wel heeft gewerkt en dat er niks mis met de bios is.
Mijn punt wat in de manual staat klopt gewoon niet, en asus blijft volhouden dat dat wel klopt en dat het bordje doa is.
Echt ik heb nu al alle mogelijke combo's geprobeerd, en ik krijg het domme ding niet reset.
Straks zal ik weer als ik terug ben van werken het weer eens een aantal uur proberen, en als ik dan een werkende reset gevonden heb zal ik exact opschrijven hoe mij dit gelukt is met een mailtje naar asus eraan vast...
Dan kun je die er ff inknallen en moet die @ stock settings draaien omdat die een nieuwe Cpu detecteert zeg maar ..
Of lul ik nou ook weer onzin
Verwijderd
In tussen voorzichtig de winkel maar gemailed kijken hoe die gaan reageren.
Waarschijnlijk een andere cpu geregeld en asus op de hoogte gesteld van het probleem incl alle details over het resetten van de bios.
Eens kijken hoe ze daarop gaan reageren... want dat is of een hardwarematig probleem (denk ik niet) of dat staat ook niet helemaal goed in de bios registers (denk ik eerder).
Eens kijken hoe ze erop gaan antwoorden en als ik daarover een leuk mailtje, positief dan wel negatief krijg zal ik dat eens hier neerzetten, want dit lijkt me duidelijk een probleem waar meer mensen last van hebben (ik, hier paar mensen gezien waar het niet vl;ekkeloos werkt, ocz forum, asus forum, onder google kom ik wat tegen)
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2007 15:14 ]
Zou een pre-boot ZONDER CPU ook een optie kunnen zijn of heb ik nu een paar lippen in mijn nek zitten?Reg-Edit schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:28:
Heb je een andere Cpu liggen ?
Dan kun je die er ff inknallen en moet die @ stock settings draaien omdat die een nieuwe Cpu detecteert zeg maar ..
Of lul ik nou ook weer onzin?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Als het met een andere cpu niet lukt rma ik het zooitje zelf wel, want hun zijn toch verplicht het probleem op te lossen.
Verwijderd
Volgens mij moeten hun het bordje wel innemen ter reparatie dus dat wordt ee nbezoekje aan de wetswinkel.
Wilt intussen iemand die in de regio Brabant Noord-Oost tegen een vergoeding proberen het bordje te resetten? Ik moet echt iemand hebben die het eerder gelukt is, 3 knappe koppen komen er gewoon al niet uit...
Verwijderd
2. Ze geven ook geen andere mee, dan wordt het gewoon opgestuurd naar asus en mag ik wachten.
Feit is dat ik al 4 maanden bezig ben, en de gemoederen zo hoog zijn opgelopen dat het daar geen zin meer heeft.
Ik kan niets anders dan of iemand zoeken die wilt proberen mijn mobo te resetten of eigenlijk het in een hoekje gooien waar het waardeloos kan liggen.
Heb asus een laatste mail gestuurd en anders ga ik volgende week waarschijnlijk naar de wetswinkel, even kijken hoe het loopt en het met mijn werk uit komt, na een rustigere periode kom ik nu in een weer wat drukke, dat helpt dus ook niet.
Ik zit nu noodgedwongen op een leenpc van het werk die ik niet mag bevuilen, dus al mijn mail loopt ook al 4 maanden via webmail, wordt ik ook niet vrolijk van.
Eigenlijk heb ik maar 2 keuzes, of Zercom een laatste kans bieden het op te lossen, of een va nde twee aanklagen, maa rdat kan ook weer tijden duren en heb ik geen zin in.
En dat alles om een duidelijke bug in het mobo dat asus niet toegeeft...
Verwijderd
Lekker...
Dus we gaan het nogmaals via zercom proberen, ben alleen bang dat het toch betalen wordt voor garantie die ik eigenlijk gewoon heb... houd julllie op de hoogte.
Weet niet of jij hetzelfde eruit opmaakte, en anders dit stukje maar als niet geschreven beschouwen
[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 06-03-2007 11:07 ]
Verwijderd
het is gewoon een roto mobo als je hem moet resetten, voor de rest heeft ie fijn gewerkt.
Verwijderd
Ik zie wel dat ik behoorlijk hoge voltage heb draaien, draait iedereen hier alles op auto behalve vcore, vmem en sbvoltage?
Ik heb er een qx6700 op zitten.
Verwijderd
Alleen na een week niks meer gehoord van asus, vinden kennelijk dat ze hun mail niet meer hoeven te beantwoorden.
Nouja ik wacht wel af, alleen durf ik met dit bord niet te gaan overclocken, ie weet of ie weer vast gaat zitten.
Verwijderd
Vraagje, verwijderen jullie dat rubber lapje van de vrm heatsink of laat je die zitten?

spi 1M vcore 1.55 bios

FSB 552 x 7, settings:
vcore: 1.57
vfsb: 1.50
nb vcore: 1.55
vdimm: 2.37
sb vcore 1.65
sb: 1.2

Validation
Dat bordje komt ook snel in huis hier
Verwijderd
Alles behalve vcore op auto werkt even goed als dikke voltages op alles.
Dus lijkt het alsof mijn cpu veel meer de bottleneck is als m'n mobo, maar ik kan het me niet voorstellen want zo erg als dit heb ik het nog nooit meegemaakt. Alleen vcore maakt verschil (beetje exponentieel gedrag met een qx6700, vanaf 3.6 heeft ie veel vcore nodig en wordt ie erg heet) de rest lijtk geen bal te doen?
Ik ben aan het kijken naar p5b dlx instellingen, dat board is bijna hetzelfde (ik heb ze allebei) maar de settings die ik daar links en rechts zie lijken me ook meer uit de lucht gegrepen.
Bij de p5w dh was het zo makkelijk, vmch was de truk, omhoog die handel en mooie oc, maar hier kan ik het maar niet vinden. Ook alles een stap omhoog lijkt weinig nut te hebben.
binnekort een e6600 op m'n p5b, misschien dat ik daar wat wijzer van wordt.
zie ook deze thread, is een p5b dlx maar als je de biossen en de boards naast elkaar legt lijkt het allemaal sprekend op elkaar, alleen hebben wij dat extreme tweaking tabblad in de bios, de mogelijke settings zijn hetzelfde...
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=115217
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 22:47 ]
Verwijderd
oeps.
Terwijl ik dit zit te typen met voltages lopen kloten en nu wil ie niet meer booten...
ohoh.
edit: damn, blijft hangen bij cpu init, doet niks meer...
rma
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 23:56 ]
Ja maar hoe lang moet ik daar weer niet op wachten?Viss schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:39:
Het is dat ik nu een bord wilde om E6600 weer op lucht te gaan gebruiken anders had ik even op de infinity 965 gewacht...
Verwijderd
Bekende situatieVerwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 23:53:
Ik kom niet over de 3.6 stable
oeps.
Terwijl ik dit zit te typen met voltages lopen kloten en nu wil ie niet meer booten...
ohoh.
edit: damn, blijft hangen bij cpu init, doet niks meer...
rma
Al heel veel over geleze nop internet dat deze bordjes bij een overclock kunnen blijven hangen en dat je ze niet kan resetten.
Heb er zelf ook last van en helaas zit ik nu al 3 weken alweer op een vervangend bordje te hopen aangezien ze zo slecht leverbaar zijn...
Kan ook maa reen ding zeggen, niet overclocken dit bord ook al zijn ze er goed voor
Heb asus er niet van kunnen overtuigen dat er een probleem in hun product zit en ik mag hopen dat het met een bios update te verhelpen is, anders gaat dit bordje bij mij heel vlug de deur uit (als ik een keer een vervangende krijg)
Bij mij blijft die vaak zat hangen op cpuinit, maar krijg hem altijd aan de praat *klop klop klop*
Welke bios gebruiken jullie ?
Rob kwam volgens mij niet verder als 550mhz airwatercooled, onder LN2 geen winst...
Ik hoop dat je onder de single stage winst haalt viss, ben benieuwd.
Ben niet van plan om dit bord te gaan gebruiken voor phase, iig nu nog niet. Eerst even kijken hoe hij zich gaat houden na de slechte verhalen die ik her en der lees. Nog maar even geen nagellak en grease erop, maakt eventuele RMA nogal lastig he. Mijn P5B wil ik daarvoor houden die zit toch al onder, nu nog iemand vinden die de mods er een beetje netjes voor me op zou kunnen zetten, ik kan niet solderen al hing mijn leven ervan af
-Heatpipe constructie eraf halen en terugzetten met goede koelpasta
-BIOS 0803 erin
Of mis ik nu iets..
Edit: Nog bekende problemen met monteren bepaalde luchtkoelers?
[ Voor 16% gewijzigd door Cio op 15-03-2007 13:12 ]
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Op XS aantal reacties over dood geheugen na hoge vdimm op Commando. Vdimm ingesteld in bios op 2.6v was na enkele reboots ineens 2.73v met multimeter gemeten.
Dus deze werkt bij mij gewoon goed, ook de andere bios werkte gewoon goed aangezien ik niet de reden weet waarom ik nu 803 heb ipv stock
Vaagheid in den top
Mods zet ik er wel even op Bart, contact me daarover even, ben vrijwel iedere dag in breda...Viss schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:45:
Bios is 0803. Op P5B ook 550 air dus kan wel eens cpu zijn. Voltages kunnen best nog tandje hoger dus wie weet nog ietsje verder.
Ben niet van plan om dit bord te gaan gebruiken voor phase, iig nu nog niet. Eerst even kijken hoe hij zich gaat houden na de slechte verhalen die ik her en der lees. Nog maar even geen nagellak en grease erop, maakt eventuele RMA nogal lastig he. Mijn P5B wil ik daarvoor houden die zit toch al onder, nu nog iemand vinden die de mods er een beetje netjes voor me op zou kunnen zetten, ik kan niet solderen al hing mijn leven ervan af
Heb de mods gedaan op mijn dode p5b deluxe (was al dood voor de mods hoor
Vr's haal ik ook wel voor je.
Laat maar ff iets weten.
Verwijderd
Ik had em op 360x10 lopen en dat was stabiel, maar toen wou ik bf2 starten (want stabiel is leuk maar bf2 stabiel is wel effe wat anders) en toen ging het best stinken. En toen heb ik em uitgezet. En die stank hangt er nog steeds een beetje. Ben vandaag naar de mycom in eindhoven geweest, morgen hebben ze een commando voor me, dan gaat deze op rma. Ik hoop dat er verder niks kapot is maar dat weten we morgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 21:06 ]
Catscit dat is nderdaad ander verhaal. Balen maar hoop dat je overige spullen ok zijn. Heb prime kunnen draaien op settings die BF2 niet trokken is inderdaad zwaar belastend spelletje. Begin veel te veel te lezen over problemen. Niet echt lekker gevoel deze cpu in dit bord alhoewel ik nog niets raars heb gehad (maar wel pas 2 avondjes bezig).
[ Voor 4% gewijzigd door Viss op 15-03-2007 21:54 ]
Verwijderd
Er is bij mij een vrm overleden, eentje die onder de heatsink zit. Tenminste, daar komt de stank vandaan. Zo'n lekkere electronische penetrante brandlucht. Heerlijk.
Ik doe deze in de rma, ik heb naar eer en geweten niks abnormaals gedaan, wel overgeklokt maar ja, daar heb je een commando voor, niet? Maar tip voor de anderen, verhoog je voltages niet meer als nodig. Start met alles op auto, kijk waar je niet meer kunt booten / stabiel bent en verhoog dan pas voltages beginnend met de vcore en zoek eerst uit wat de standaard voltages zijn. De rooie waardes zijn HOOG, veel hoger als de max van de p5b deluxe.
Dan kom je een heel eind en blijft het spul langer heel.
Mijn boardje recoverde uitstekend van mislukte OCs trouwens. Als alles tegenzit even de clr cmos knop induwen en je kunt weer voorruit. Maar meestal is een paar keer aan en uit of stroom eraf voldoende.
Op fora lees je alleen maar problemen, zo werken fora.
Over de p5w lees ik ook bergen problemen terwijl dat echt een heerlijk ongecompliceerd board is. De commando is echt een overclock board en ik denk dat het voor heel wat mensen te hoog gegrepen is, pak dan een p5b deluxe, is ook een super board en is ook super snel en voor de meeste onder ons is dat meer als voldoende. Ik kan met air cooling echt niet alles uit de commando halen, daar heb je meer voor nodig. Maar ik vind het een heerlijk board om mee te werken en is het eerste c2d board wat ik heb waarbij de bijgeleverde sound echt lekker werkt. Verder doet m'n raid kaart het goed en de sloten zijn goed gepositioneerd, dus ik blijf nog even bij de commando.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 22:58 ]
Ik vind 680i borden ook wel interessant trouwens, die kunnen erg lekker met geheugen aan de gang gaan lees ik. Ik ben eruit, een commando gaat geen toegevoegde waarde hebben voor mij tov. een p5b... misschien over een maandje of wat op jacht naar een x6800
Verwijderd
Probleem van de 680i is dat ze slecht overweg kunnen met de c2q cpus.
Dus dat was niet echt een optie voor mij (al zijn er wel mensen bij wie het aardig werkt, maar dan altijd op lage multipliers en dat is voor mij een no go).

Op stock settings in ieder geval even stabiel als P5B dlx.

[ Voor 20% gewijzigd door Viss op 16-03-2007 01:09 ]
Verwijderd
Ik heb de pasta onder de heatsinks vervangen, ook de rubber strip onder de vrm heatsink.
Ik haal nu 3.6 @ 1.4vcore, dit dmv alles op auto! Pi stable 1M
3.8 @ 1.4 haalt ie niet, nu moet ik zelf de vcore omhoog gaan zetten, auto gaat niet hoger als 1.4
Behalve de vcore blijft alles op auto voorlopig.
Edit:
van 3.6 naar 3.8 daar begint het. 1.6 vcore manueel in stellen, de rest op auto, pi 1M stable.
Op naar de 4GHz
FSB term volt kan op auto blijven staan, mobo zet hem dan zelf op 1.55(max) if needed
NB vcore, auto zet hem max op 1.65
SB Vcore, kan ik niks over vinden
SB chipset voltage, auto zet hem max op 1.1
3.9 haal ik never nooit ni, en ik wil niet nog een board gesloopt.
We gaan voor 3.6 orthos stable.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 23:34 ]
Verwijderd
Verschilllen...ehm...2 MHz en meer dan een halve seconde?Viss schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 00:31:
Geheugen bijna stabiel, zoek de verschillen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Op stock settings in ieder geval even stabiel als P5B dlx.
[afbeelding]
Verwijderd
1M met 20 loops?

edit:
Om te kijken of ik wakker was, toch maar ff gecheckt, bij mij toch echt 19 loops...
Zou je maar gebeuren met je C2E X6850 op 5.7 GHz en je hebt nog maar genoeg LN2 voor 1 run...
Eindelijk heb je dat ding SPI 1M stabiel denk je...je gaat voor de sub-9 seconden...
Loop 1 tot 9 gaan binnen 4 seconden...Damn denk je, dit wordt hem...
Loop 19: 8.5 seconden...YES! ff afronden en we hebben een WR...
WTF!!! Loop 20????

Resultaat: 9.087 seconden SPI 1M, maar wel 20 loops!
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 11:14 ]
Verwijderd
Ditmaal is het een Rev 1.00 G waar ik voorheen een D had, iemand bekend met de verschillen want ze zien er nogal gelijk uit...
Hm, wist niet dat er een rev. D was. Hoe loopt het nou in vergelijking met je voorgaande board?Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:18:
Zo ik heb vandaag een nieuwe terug gekregen.
Ditmaal is het een Rev 1.00 G waar ik voorheen een D had, iemand bekend met de verschillen want ze zien er nogal gelijk uit...