hoi! Ik ben al enige tijd bezig een systeem aan het samenstellen dat ik de komende paar jaar kan gebruiken voor mijn werkzaamheden als grafische vormgever /webdesigner. Het systeem zal dus zo'n 80% vd tijd voor deze toepassingen gebruikt worden, daarnaast als office systeem en in geval van een writersblock voor games (Crashday & Trackmania Sunrise).
Het werk zal voornamelijk bestaan uit werken met zware PSD bestanden (500mb is geen uitzondering), pagina opmaak (InDesign & illustrator), webdesign en in de toekomst ook videoediting (Premiere Pro). Het budget ligt tussen de 2000,- en 2400,-. Mijn vraag is of het onderstaande systeem volstaat, evt conflicten opleverd en of iemand nog tips/ervaringen heeft zodat ik een betere keuze kan maken.
enkele punten:
- ik zit aan 4gb ram te denken zodat het lekker werkt (met zes open applicaties) en de overstap naar Vista geen probleem is, echter er zijn onder XP nogal wat aanpassingen nodig om er ruim 3gb van te kunnen gebruiken, waar ik geen ervaring mee heb. Is het misschien verstandiger 2gb bij te prikken op het moment dat ik overga naar Vista?
- Ik probeer een stil en koel systeem te configureren, al is mijn vraag of dit met 2 Raptors volstaat.
configuratie:
- Intel E6600
- GigaByte 965P-DS4
- G.E.I.L. 2Gb of 4Gb DDR2 800 4-4-4-12
- WD Raptor 74gb (systeem, applic., games, fonts, mail, etc.) + Raptor 150AD (bestanden)
- WD 320gb (backup)
- XFX 7950GT/610XXX (passief gekoeld) (tbv 2x LaCie 120LCD/DVI = 3200x1200px)
- XFX 6200TC (tbv 1x LaCie 21" CRT/VGA 1600x1200)
- Lian-Li PC-V1200B Plus (3 fans)
- Zalman 9500AT Proc.cooler
- Coolermaster IGreen 500w
- Samsung DVD-RW SATA + idem IDE
- Logitech MX3200 cordless desktop
Het systeem wordt in deze configuratie bij Alternate voor 2400,- aangeboden (incl. btw & assembl.)
alvast bedankt!
Het werk zal voornamelijk bestaan uit werken met zware PSD bestanden (500mb is geen uitzondering), pagina opmaak (InDesign & illustrator), webdesign en in de toekomst ook videoediting (Premiere Pro). Het budget ligt tussen de 2000,- en 2400,-. Mijn vraag is of het onderstaande systeem volstaat, evt conflicten opleverd en of iemand nog tips/ervaringen heeft zodat ik een betere keuze kan maken.
enkele punten:
- ik zit aan 4gb ram te denken zodat het lekker werkt (met zes open applicaties) en de overstap naar Vista geen probleem is, echter er zijn onder XP nogal wat aanpassingen nodig om er ruim 3gb van te kunnen gebruiken, waar ik geen ervaring mee heb. Is het misschien verstandiger 2gb bij te prikken op het moment dat ik overga naar Vista?
- Ik probeer een stil en koel systeem te configureren, al is mijn vraag of dit met 2 Raptors volstaat.
configuratie:
- Intel E6600
- GigaByte 965P-DS4
- G.E.I.L. 2Gb of 4Gb DDR2 800 4-4-4-12
- WD Raptor 74gb (systeem, applic., games, fonts, mail, etc.) + Raptor 150AD (bestanden)
- WD 320gb (backup)
- XFX 7950GT/610XXX (passief gekoeld) (tbv 2x LaCie 120LCD/DVI = 3200x1200px)
- XFX 6200TC (tbv 1x LaCie 21" CRT/VGA 1600x1200)
- Lian-Li PC-V1200B Plus (3 fans)
- Zalman 9500AT Proc.cooler
- Coolermaster IGreen 500w
- Samsung DVD-RW SATA + idem IDE
- Logitech MX3200 cordless desktop
Het systeem wordt in deze configuratie bij Alternate voor 2400,- aangeboden (incl. btw & assembl.)
alvast bedankt!