Hee, waar haal jij dat Alu Belgom spul vandaan? Ik heb dat toen gehad voor mijn brommer en het is echt briljant spul, maar ik zou nu niet meer weten waar ik het vandaan zou moeten halen.Lemmy18 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:26:
Mijn V2000 is ook terug klaar. (oh noes en afbeeldingen zijn weer een paar pixels te groot, 10 ofzow)
[afbeelding]
Plaatselijke doe het zelf zaakAnoniem: 172410 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 04:00:
[...]
Hee, waar haal jij dat Alu Belgom spul vandaan? Ik heb dat toen gehad voor mijn brommer en het is echt briljant spul, maar ik zou nu niet meer weten waar ik het vandaan zou moeten halen.
Duality: i5 4670K@4.2Ghz || Gigabyte Z87X-UD4H || 32GB Corsair 1600 || EVO 250GB + 2x4TB WD RE R1 || Radeon HD6970 || Lian Li V1000b || Seasonic 650w S12g || X-fi || => EK Supreme HF Ni-EK Supremacy GPU Ni-PA120.3-PA120.1-MCP355-MIPS ramfreezer 4
Ik post hier mijn systeempje.
Het waterkoel systeem is uit de socket 462 jaren dus al behoorlijk oud,maar werkt nog prima met de wat snellere CPU's
Moederbord:Asus M4A79XTD-EVO
CPU:AMD Phenom II 1090T @ 4,05GHZ
Geheugen: 4x2GB Geil black dragon 1600MHz@1800MHz
Videokaarten:2x ASUS Copper rod HD 5770 in Crossfire.
PSU: Chieftec turbo series 850W Modular
SSD:2x Corsair Nova V64 in raid 0
HDD:2x Samsung F1 in raid 0
Waterkoel set
Dangerden Black ice extreme II 240mm Radiator
Dangerden Maze4 socket 462 CPU koel blok
Eheim station 1 pomp en reservoir
Dit alles zit in een Coolermaster HAF 932 AMD edition.
Click Image to Enlarge Image Hosting
Het waterkoel systeem is uit de socket 462 jaren dus al behoorlijk oud,maar werkt nog prima met de wat snellere CPU's
Moederbord:Asus M4A79XTD-EVO
CPU:AMD Phenom II 1090T @ 4,05GHZ
Geheugen: 4x2GB Geil black dragon 1600MHz@1800MHz
Videokaarten:2x ASUS Copper rod HD 5770 in Crossfire.
PSU: Chieftec turbo series 850W Modular
SSD:2x Corsair Nova V64 in raid 0
HDD:2x Samsung F1 in raid 0
Waterkoel set
Dangerden Black ice extreme II 240mm Radiator
Dangerden Maze4 socket 462 CPU koel blok
Eheim station 1 pomp en reservoir
Dit alles zit in een Coolermaster HAF 932 AMD edition.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ga die plaatjes even ergens anders uploaden, want als ik nu op het plaatje klik om ze groter te krijgen krijg ik de bovenste 3 cm van het plaatje te zien 
Vreemd, werkt nu wel....
Vreemd, werkt nu wel....
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 02-03-2011 13:16 ]
Ik ben gister en vandaag bezig geweest me loop te vullen en ontluchten en zal binnenkort ook mijn systeem even posten vind het zelf wel strak gelukt.
Formerly known as Ragdoll
Netjes hoor, mooi gezicht ook die CCFLs, maar ga je kaarten onder water zetten want dit is onnacceptabelSpeedy-J schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:24:
Ik post hier mijn systeempje.
[afbeelding] Click Image to Enlarge Image Hosting
Edit: naar je specs geloerd, valt er niet meer uit die 1090T te halen met een beetje meer Vcore? Met een 240 rad zal je zeker niet tegen een heatwall aan zitten lijkt me...
Ja plaatjes dan, jetztIk ben gister en vandaag bezig geweest me loop te vullen en ontluchten en zal binnenkort ook mijn systeem even posten vind het zelf wel strak gelukt.
[ Voor 20% gewijzigd door Singular1ty op 03-03-2011 17:57 ]
Ja er zit nog meer in deze cpu maar ik vind het genoeg zoSingular1ty schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:56:
[...]
Netjes hoor, mooi gezicht ook die CCFLs, maar ga je kaarten onder water zetten want dit is onnacceptabel5770 wil best aardig klokken met de juiste koeling, ik heb mijne een tijdje vantage stabiel op 1GHz/1,4GHz voor geheugen/core gehad op een HR-03 met trage fan erop.
Edit: naar je specs geloerd, valt er niet meer uit die 1090T te halen met een beetje meer Vcore? Met een 240 rad zal je zeker niet tegen een heatwall aan zitten lijkt me...
[...]
Ja plaatjes dan, jetzt
Nu zijn de fans op de radiator lekker stil ,dat lukt niet op 4500MHz
De GPU's ga ik nog wel waterkoelen maar dan puur voor de stilte.

Dit is een validatie van juni vorig jaar.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Whoa, rappe Phenom II is dat. Niet 24/7 stabiel lijkt me alleen?Dit is een validatie van juni vorig jaar.
Niet echt stabiel nee op die snelheid maar rond de 4,2~4,3GHz is hij wel stabielSingular1ty schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:56:
[...]
Whoa, rappe Phenom II is dat. Niet 24/7 stabiel lijkt me alleen?
Hier alvast een voorproefje van mijn voortgang:
Wel klote, ik heb vandaag 1 zo'n FC linkje naar de filistijnen geholpen door de bout een slagje te ver door te draaien, die waarschuwingen van DOE DAT NIET zijn er dus niet voor niets. Tientje naar de bliksem zonder dat er zelfs maar een druppel water gevloeid heeft
H2O Raven Eerste waterkoelingsproject! | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wel klote, ik heb vandaag 1 zo'n FC linkje naar de filistijnen geholpen door de bout een slagje te ver door te draaien, die waarschuwingen van DOE DAT NIET zijn er dus niet voor niets. Tientje naar de bliksem zonder dat er zelfs maar een druppel water gevloeid heeft

Het begin is er,ziet er goed uit en die 2 waterblokken helemaalSingular1ty schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 03:54:
Hier alvast een voorproefje van mijn voortgang:
H2O Raven
Eerste waterkoelingsproject![afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Er komt volgens mij wel een monster radiator in aan die 4 gaten te zien !
Jawohl, niet minder dan 560mm aan koeloppervlak. Deze kast ondersteunt standaard een 480 rad onderin maar als je eens kritisch naar de afmetingen kijkt kom je erachter dat hij eigenlijk gemaakt is voor een 560 rad, met een beetje aanpassingenEr komt volgens mij wel een monster radiator in aan die 4 gaten te zien !
560mm is niet zo bijzonder veel...Singular1ty schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 15:50:
[...]
Jawohl, niet minder dan 560mm aan koeloppervlak. Deze kast ondersteunt standaard een 480 rad onderin maar als je eens kritisch naar de afmetingen kijkt kom je erachter dat hij eigenlijk gemaakt is voor een 560 rad, met een beetje aanpassingendeze gaat verder nog worden bijgestaan door 2 120mm rads, 1tje in de drive bays en 1tje bovenin.
HET GAAT OM HET IDEE, JE WEET WAT IK BEDOEL TOCH
Update! Vandaag de laatste aanpassingen afgerond om de 560-rad te plaatsen en nu past 'ie eindelijk. Ben verdomde blij met het resultaat, helaas ziet het er dusdanig uit alsof Silverstone de kast voor niets anders gemaakt heeft, dat niemand nu nog ziet wat een hels karwei het is geweest om dit kreng er netjes in te krijgen
Hoe dan ook, without furter redo, I bring to you:
Wat is er nou eigenlijk gebeurd? Ik heb praktisch de complete bodem in de juiste vorm uit de kast moeten zagen, bij het IO shield een inham gemaakt, de 5,25" drive bays voor een deel weg moeten frezen, een deel van de voorkant van de kast moeten verwijderen het frontpanel onder handen genomen, en een Bitspower radgrille van gehard aluminium a 40,- onder de decoupeerzaag gelegd. Ben van dremel naar slijptol naar figuurzaag naar klopboor en weer terug geweest
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Wat is er nou eigenlijk gebeurd? Ik heb praktisch de complete bodem in de juiste vorm uit de kast moeten zagen, bij het IO shield een inham gemaakt, de 5,25" drive bays voor een deel weg moeten frezen, een deel van de voorkant van de kast moeten verwijderen het frontpanel onder handen genomen, en een Bitspower radgrille van gehard aluminium a 40,- onder de decoupeerzaag gelegd. Ben van dremel naar slijptol naar figuurzaag naar klopboor en weer terug geweest
[ Voor 11% gewijzigd door Singular1ty op 06-03-2011 20:16 ]
Jaja, Singularity je ben lekker bezig
ga zo door man. Mja nu mijn momentje
Ik had foto's belooft en hier zijn ze dan eindelijk. Ben anderhalve week bezig geweest(moet elke dag werken dus had niet heel veel tijd), maar het is eindelijk af. Mijn setup staat in mijn sig, enigste verschil is dat me 980x nu stock draait. De idle temperaturen liggen rond de 15 tot 17 graden en load temperaturen komen niet hoger als 37 graden( dit is met de fans op 7 volt) Hier dan de beloofde foto's.
Eerst de oude setup, dit was me eerste wc build.

Toen kwamen er wat nieuwe mooie fittingen, blocken en een resevoir binnen.

Enjoy! Zal binnen kort wat betere foto's schieten met een echte camera ipv een telefoon.

Enjoy! Zal binnen kort wat betere foto's schieten met een echte camera ipv een telefoon.
Dankje man. Maak jij er nou ook maar wat moois van, dan komt het helemaal goed.Singular1ty schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 01:53:
Da's nog eens een mannelijke radiator. Tering vent, dat ziet er verdomde goed uit en voor zo'n build zijn krachttermen zeer zeker op de plaats
Heerscher, ik groet u.
Me pa heeft een nieuw speeltje gekocht

[ Voor 16% gewijzigd door InFamous op 08-03-2011 19:37 ]
Met het nodige werken is het bijna af 
Hier enkele foto's

Ik vind het best nice
Idle: Rond de 35°C (Het is vandaag wel warm)
Stress: Rond de 44°C
Btw: Ik ben 15 Jaar en sta open voor verbetering
Hier enkele foto's

Ik vind het best nice
Idle: Rond de 35°C (Het is vandaag wel warm)
Stress: Rond de 44°C
Btw: Ik ben 15 Jaar en sta open voor verbetering
https://erazerbrecht.wordpress.com/
Zo, waterkoeling binnengekregen:

Mijn eigen creatie: PSU bridging tool:

Leaktesting:

Detailshot:

Overzichtje:

De PC draait nu, zonder overclock (3.4GHz dus, Vcore 1.25) idle 29 graden en stressed maximaal 45 op core #2. Zijn best aardige temps toch?
Nu maar wachten tot de waterkoeling voor de GPU's leverbaar is

Mijn eigen creatie: PSU bridging tool:

Leaktesting:

Detailshot:

Overzichtje:

De PC draait nu, zonder overclock (3.4GHz dus, Vcore 1.25) idle 29 graden en stressed maximaal 45 op core #2. Zijn best aardige temps toch?
Nu maar wachten tot de waterkoeling voor de GPU's leverbaar is
[ Voor 5% gewijzigd door SytseHartvelt op 29-06-2011 17:09 . Reden: Gangbaarder formaat foto's ]
Anoniem: 379471
Waarschijnlijk een oerdomme vraag, en het zal misschien al gepost zijn, maar toch: kan je je PC met enkel en alleen WC koelen? Of gebruikt je best ook nog gewone ventilatoren (wat me op het eerste zicht nogal dom lijkt, omdat je net van dat irritante geluid af bent als je WC ipv ventilatoren gebruikt)?
Ja, fans zijn nog nodig om de warme vloeistof in de radiator te koelen.Anoniem: 379471 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 23:32:
Waarschijnlijk een oerdomme vraag, en het zal misschien al gepost zijn, maar toch: kan je je PC met enkel en alleen WC koelen? Of gebruikt je best ook nog gewone ventilatoren (wat me op het eerste zicht nogal dom lijkt, omdat je net van dat irritante geluid af bent als je WC ipv ventilatoren gebruikt)?
Als je genoeg radiatoroppervlakte hebt kan hij ook passief gekoeld worden.Jo... schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 00:01:
[...]
Ja, fans zijn nog nodig om de warme vloeistof in de radiator te koelen.
Maar de meeste mensen gooien er fans op, hangen er een fancontroller aan, zodat de fans heel laag kunnen draaien bij gewoon gebruik, zodat de PC volledig stil is, en wat harder kunnen draaien als je aan het gamen bent, om maar wat te noemen.
Ik zou de slangen wat korter maken, helemaal het stuk dat van je processor naar je pomp loopt, scheelt nogal in de doorvoer.InFamous schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:00:
Jaja, Singularity je ben lekker bezigga zo door man. Mja nu mijn momentje
Ik had foto's belooft en hier zijn ze dan eindelijk. Ben anderhalve week bezig geweest(moet elke dag werken dus had niet heel veel tijd), maar het is eindelijk af. Mijn setup staat in mijn sig, enigste verschil is dat me 980x nu stock draait. De idle temperaturen liggen rond de 15 tot 17 graden en load temperaturen komen niet hoger als 37 graden( dit is met de fans op 7 volt) Hier dan de beloofde foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar wat ik wel vaker zie (heb het overigens zelf nog niet), is dat de rad onderin wordt geplaatst. Terwijl je dan toch echt de warme lucht in je kast houdt. Immers warme lucht stijgt, dus je kan beter je radiator boven in plaatsen.SytseHartvelt schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:38:
[...]
Als je genoeg radiatoroppervlakte hebt kan hij ook passief gekoeld worden.
Maar de meeste mensen gooien er fans op, hangen er een fancontroller aan, zodat de fans heel laag kunnen draaien bij gewoon gebruik, zodat de PC volledig stil is, en wat harder kunnen draaien als je aan het gamen bent, om maar wat te noemen.
De CM690 II heeft dat probleem in ieder geval.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Heb sinds kort een nieuwe pc. Mijn eerste pc build, en gelijk ook mijn eerste watercooling build. En ik moet zeggen: Het viel allemaal reuze mee 
Hier foto #1
Wat je daar ziet is de binnenkant van mijn systeem, wat je misschien ook wel hier hebt gezien. Het bestaat uit de volgende onderdelen:
Hardware
Fractal Design Arc Midi
Asus Crosshair IV Formula
AMD Phenom II X6 1090T
2x OCZ Platinum 2GB
XFX Radeon HD6870 ( Genomen zodat ik hem binnenkort ook onder water kan zetten, alles op zijn tijd.. )
Crucial M4 64GB ( Mijn snelheid )
OCZ ModXStream Pro 600
Waterkoel onderdelen:
Black Ice GT Xtreme 240
Laing DDC MCP355
EK-Supreme LTX AMD
XSPC Top Reservoir
Zalman ZM MFC1 Plus ( Fancontroller )
Scythe Slipstream 120mm 1900RPM
Afgezien van de bijgeleverde blauwe led in mijn reservoir heb ik weinig spetterends in de kast, maar die is dan ook dicht
Echt restecp voor al die mensen die hier posten met hun gemodde kasten en alles, ziet er zeer schÖn uit!
EDIT: Om ook mijn videokaart te gaan koelen ga ik eerst nog wel nog een 140 rad boven mijn HDD kooi plaatsen, niet dat ik alles aan die 240 hang
Hier foto #1
Wat je daar ziet is de binnenkant van mijn systeem, wat je misschien ook wel hier hebt gezien. Het bestaat uit de volgende onderdelen:
Hardware
Fractal Design Arc Midi
Asus Crosshair IV Formula
AMD Phenom II X6 1090T
2x OCZ Platinum 2GB
XFX Radeon HD6870 ( Genomen zodat ik hem binnenkort ook onder water kan zetten, alles op zijn tijd.. )
Crucial M4 64GB ( Mijn snelheid )
OCZ ModXStream Pro 600
Waterkoel onderdelen:
Black Ice GT Xtreme 240
Laing DDC MCP355
EK-Supreme LTX AMD
XSPC Top Reservoir
Zalman ZM MFC1 Plus ( Fancontroller )
Scythe Slipstream 120mm 1900RPM
Afgezien van de bijgeleverde blauwe led in mijn reservoir heb ik weinig spetterends in de kast, maar die is dan ook dicht
Echt restecp voor al die mensen die hier posten met hun gemodde kasten en alles, ziet er zeer schÖn uit!
EDIT: Om ook mijn videokaart te gaan koelen ga ik eerst nog wel nog een 140 rad boven mijn HDD kooi plaatsen, niet dat ik alles aan die 240 hang
[ Voor 5% gewijzigd door ingmaronline op 24-07-2011 01:41 ]
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Mini-update omdat ik verwacht volgende week de boel af te maken, dit betreft werk dat ik al maanden geleden gedaan heb maar in de tussentijd heeft alles een beetje stilgestaan hier wegens geldgebrek en andere bezigheden...
Groot gat in de bodem:

Radgrille, fans, radiator op z'n plaats:

Alsof het zo hoort
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's, plaatjes zijn klikbaar.
Mijn setup is in de tussentijd veranderd, ik ga voor:
Swiftech Apogee XT voor de W3540
Swiftech MCW 80 + heatsink voor de GTX580
MIPS Nickel-POM RAM Block
Dual MCP 355 pompen met EK Acetal top en Tube Res
19mm slang met metal braiding laag
Verder wil ik de DVD drive van de kast nog stealthen, en zoek ik eigenlijk iemand die in een origineel frontje een paar draaiknoppen kan maken voor het bouwen van een onopvallend soort fan/pompcontroller. Ik heb ook een kant-en-klaar gesleevede HX850 over kunnen nemen, dus nette sleeving is geregeld
Ik hou jullie op de hoogte!
Groot gat in de bodem:

Radgrille, fans, radiator op z'n plaats:

Alsof het zo hoort
Mijn setup is in de tussentijd veranderd, ik ga voor:
Swiftech Apogee XT voor de W3540
Swiftech MCW 80 + heatsink voor de GTX580
MIPS Nickel-POM RAM Block
Dual MCP 355 pompen met EK Acetal top en Tube Res
19mm slang met metal braiding laag
Verder wil ik de DVD drive van de kast nog stealthen, en zoek ik eigenlijk iemand die in een origineel frontje een paar draaiknoppen kan maken voor het bouwen van een onopvallend soort fan/pompcontroller. Ik heb ook een kant-en-klaar gesleevede HX850 over kunnen nemen, dus nette sleeving is geregeld
Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar eind resultaat.Singular1ty schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:30:
Mini-update omdat ik verwacht volgende week de boel af te maken, dit betreft werk dat ik al maanden geleden gedaan heb maar in de tussentijd heeft alles een beetje stilgestaan hier wegens geldgebrek en andere bezigheden...
Dank jeZenix schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:47:
[...]
Ziet er netjes uit, ben benieuwd naar eind resultaat.
gaan we dan eindelijk een mooie overklok zien van die cpu van je?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Misschien...

[ Voor 5% gewijzigd door Singular1ty op 26-07-2011 22:30 ]
such a waste
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
SSD's in 5,25 inch bays en 240 rad aan de voorkant?ingmaronline schreef op zondag 24 juli 2011 @ 01:38:
Heb sinds kort een nieuwe pc. Mijn eerste pc build, en gelijk ook mijn eerste watercooling build. En ik moet zeggen: Het viel allemaal reuze mee
Wel een beetje modden, maar he, je bent een tweaker of niet
zijn SSD's zitten in 3,5 inch bays..
Anoniem: 382378
Hey,
Ik heb een corsair h80 koeling setje gekocht, valt dat ook onder WC systemen als ik die in mijn kast inbouw?
Ik wil opzich wel optimale koeling hebben maar waar moet ik dan op letten?
Ik wil geen complete water koeling set kopen, die h80 is voldoende voor mijn willen en kunnen
Verder zit het allemaal in een haf 912 en tips zijn meer dan welkom!
Ik heb een corsair h80 koeling setje gekocht, valt dat ook onder WC systemen als ik die in mijn kast inbouw?
Ik wil opzich wel optimale koeling hebben maar waar moet ik dan op letten?
Ik wil geen complete water koeling set kopen, die h80 is voldoende voor mijn willen en kunnen
Verder zit het allemaal in een haf 912 en tips zijn meer dan welkom!
theoretisch wel, al is dit topic meer bedoeld voor custom waterkoelingprojectjes.
een H80 setje ziet er bijna altijd hetzelfde uit eens geinstalleerd,
maar niemand houd jou tegen om hier fotos te posten.
een H80 setje ziet er bijna altijd hetzelfde uit eens geinstalleerd,
maar niemand houd jou tegen om hier fotos te posten.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Haha ja daar heb ik inderdaad ook nog aan gedacht in het begin.Daan00 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 00:45:
[...]
SSD's in 5,25 inch bays en 240 rad aan de voorkant?
Wel een beetje modden, maar he, je bent een tweaker of niet
Maar wat ik nu ga doen is: HDD cage behouden, is handig met uitbreiding.
Ik heb het plastic spul wat er bovenop zat er afgehaald, zat vast met 4 schroefjes. Dat plastic plaatje aan de onderkant van de 5.25 kooi is gelijmd, dus dat moet ik even met geweld doen ( Mocht ik niet genoeg ruimte hebben uiteindelijk )
Want met die gaten waar de plastic rail van de onderste HDD kooi vast zat, plaats ik nu zo'n radiator houder met een radiator daarop + fan.
Dat omdat hij dan niet aan de fan in het frontpaneel hoeft want als ik dat doe, dan kan je het frontpaneel er niet af halen zonder dat ding mee te trekken
''it's the shitty kind where your girlfriend stops talking to you and she says "nothing" when you ask her what's wrong'' Maddox
Ja maar hij suggesteerde een nieuwe mod om nog een radiator te plaatsennedernakker schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:05:
zijn SSD's zitten in 3,5 inch bays..
Klinkt goed! Had je nou via die ebay link 2 pompen gekocht die ik toen had gegeven? Wist je dat je elke Laing pomp zowat kan upgraden naar nieuwe printplaat en dan is die sneller dan die nieuwste van Swiftech. Die gast van ebay heeft die printplaaten. Heb een homemade killcoil van een medetweaker hier, werkt erg goed puur gedestilleerd water draait al bijna anderhalf jaar non stop en is nog super helder met die killcoil.Singular1ty schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:25:
[...]
Dank jeDit nadert met rasse schreden, vandaag de sleeving voor de waterslangen besteld (dit word iets speciaals), alsmede een backplate voor de GTX580, een 6 kanaals Lamptron fancontroller (die ik wil gaan stealthen), killcoil en wat klein spul. Pompen opgehangen en met een Tweaker aan het haggelen over de laatste fittinkjes/connectors die ik mis, hopelijk gaan we dit weekend knallen!!
Als SSD's meer mainstream worden ga ik bij mij de 4-3 in module eruit halen bij mijn stacker zodat ik een 360 rad kan plaatsen voorin zonder gemod, onderin is nog plaats voor een 280 rad.ingmaronline schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:33:
[...]
Ja maar hij suggesteerde een nieuwe mod om nog een radiator te plaatsen
Heb ook nog een kleine mod op mijn Laing pompen uitgevoerd, heb met 5mm boor gaten gemaakt in de behuizing voor meer airflow en daarnaast van via ebay heatsinks gekocht met rubbers tegen trillingen nu kan er echt lucht doorheen en hij is van de grond af en de rubbers doen hun werk goed. Dat kan er voor zorgen dat levensduur toch wat beter worden met die pompen, en anders als die kapot gaan nieuwe printplaat op solderen.
Beste Mede Tweakers,
Ik zie via de barcode dat mijn H80 van Corsair aangekomen is,
Alleen vraag ik me af hoeveel koelpasta en hoe ik dat het beste kan aanbrengen?
Ik heb al wat rondgekeken en iedereen zegt iets anders, de een een rijstkorrel, de andere uitstrijken met een oude pinpas o.0
Anyway, Whats the way to go?
Ik maak gebruik van Arctic silver 5.
Mvg
Ik heb al wat rondgekeken en iedereen zegt iets anders, de een een rijstkorrel, de andere uitstrijken met een oude pinpas o.0
Mvg
Die rijstkorrel en uitstrijken kloppen eigenlijk beide. Qua hoeveelheid is een rijstkorrel prima. Je kan het op het middden van de CPU doen en het blok het laten uitsmeren, maar dat kan je ook zelf doen. Ik geef zelf de voorkeur om het zelf te doen.Anoniem: 382378 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 18:38:
Beste Mede Tweakers,
Mvg
Met de vinger uitsmeren vind ik dan weer veel beter werken dan met een pinpas. Wel even iets van een stukje boterhammenzakje over je vinger heen doen.
Het doel is een erg dunne laag te krijgen over de gehele CPU. Of je dat nou doet met het blok aandraaien of zelf van te voren zou niet veel uit moeten maken. Ik denk zelf dat door het zelf te doen je zeker weet dat het goed zit en er niet in het midden of ergens anders wat meer zit. Als je het blok niet helemaal goed in het midden aandruk kan het zijn dat het niet egaal verspreid.
[ Voor 17% gewijzigd door PilatuS op 29-07-2011 19:23 ]
Oke, awesome!PilatuS schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 19:21:
[...]
Die rijstkorrel en uitstrijken kloppen eigenlijk beide. Qua hoeveelheid is een rijstkorrel prima. Je kan het op het middden van de CPU doen en het blok het laten uitsmeren, maar dat kan je ook zelf doen. Ik geef zelf de voorkeur om het zelf te doen.
Met de vinger uitsmeren vind ik dan weer veel beter werken dan met een pinpas. Wel even iets van een stukje boterhammenzakje over je vinger heen doen.
Het doel is een erg dunne laag te krijgen over de gehele CPU. Of je dat nou doet met het blok aandraaien of zelf van te voren zou niet veel uit moeten maken. Ik denk zelf dat door het zelf te doen je zeker weet dat het goed zit en er niet in het midden of ergens anders wat meer zit. Als je het blok niet helemaal goed in het midden aandruk kan het zijn dat het niet egaal verspreid.
Lekker duidelijk, ga het dan toch inderdaad handmatig uitsmeren!
Thanks
Maar als je het zelf doet krijg je meer luchtbellen. Als je in het midden koelpasta hebt, en dan het koelblok erop drukt, dan verspreidt de koelpasta automatisch naar buiten, waardoor er geen lucht van onder (Daar zit de CPU), van boven (daar zit het koelblok), of rondom (daar gaat de koelpasta heen) kan komen.
Hallo Tweakers,
dit is ff een off topic vraagje ( weet niet waar ik anders moet vragen)
Kan een corsair h100 in een cooler master enforcer?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
[Ervaringen] Deel 3 - Waterkoeling en onderdelen/setjesCtown666 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:24:
Hallo Tweakers,
Alvast bedankt.
Ik zou eens goed naar de maten van die kast en koeler kijken op de sites van hun fabrikanten, zo wist ik dat een 560 radiator in mijn kast ging passen. Deze vraag is erg specifiek, dus ik vraag me af of iemand dit al eens geprobeerd heeft. Gebruik dus gewoon je gezonde verstand en Google het.
Ja! Ik heb 2 MCP355s uit overleden G5's dus. Zijn wat dikker dan de gewone MCP355 door een soortement van overdruk-beschermings constructie, het heeft wel iets aparts. Had ze getest op een benchmiddagje bij Xtrafris thuis, toen we de Gigabyte X58A-OC mochten uitproberen, de kracht van die dingen is niet mis!Zenix schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:45:
[...]
Klinkt goed! Had je nou via die ebay link 2 pompen gekocht die ik toen had gegeven? Wist je dat je elke Laing pomp zowat kan upgraden naar nieuwe printplaat en dan is die sneller dan die nieuwste van Swiftech. Die gast van ebay heeft die printplaaten. Heb een homemade killcoil van een medetweaker hier, werkt erg goed puur gedestilleerd water draait al bijna anderhalf jaar non stop en is nog super helder met die killcoil.
Morgen komen we dan erachter of ze lekker draaien met de fancontroller die ik ervoor gekocht heb. Ik vraag me af of het zinnig is met de printplaat te gaan rommelen, dual MCP355 opstelling lijkt me al flink overkill voor mijn loop
Killcoil heb ik in huis, gedestilleerd water haal ik morgen. Blij te horen dat jij er goeie resultaten mee haalt, dat belooft wat
Vandaag trouwens een speciale sleeve om m'n slangen gelegd, maar foto's posten zou een spoilertje zijn. Ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik het mooi vind maar het is in elk geval bijzonder. Morgen aan de slag!
[ Voor 17% gewijzigd door Singular1ty op 30-07-2011 02:54 ]
Ja, ik zou zelf ook niet met printplaat gaan zitten spelen, maar is toch fijn dat je ze gewoon kan maken als ze kapot gaan voor een fractie van de prijs, en dat ze dan ook nog beter presteren. Ik heb alleen killcoil in mijn loop verder niks.Singular1ty schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 02:50:
[...]
Ja! Ik heb 2 MCP355s uit overleden G5's dus. Zijn wat dikker dan de gewone MCP355 door een soortement van overdruk-beschermings constructie, het heeft wel iets aparts. Had ze getest op een benchmiddagje bij Xtrafris thuis, toen we de Gigabyte X58A-OC mochten uitproberen, de kracht van die dingen is niet mis!
Morgen komen we dan erachter of ze lekker draaien met de fancontroller die ik ervoor gekocht heb. Ik vraag me af of het zinnig is met de printplaat te gaan rommelen, dual MCP355 opstelling lijkt me al flink overkill voor mijn loop
Killcoil heb ik in huis, gedestilleerd water haal ik morgen. Blij te horen dat jij er goeie resultaten mee haalt, dat belooft watHeeft corrosion blocker nog zin, of is dat alleen nuttig als je verschillende metalen in je loop hebt draaien?
Vandaag trouwens een speciale sleeve om m'n slangen gelegd, maar foto's posten zou een spoilertje zijn. Ben er zelf nog niet helemaal over uit of ik het mooi vind maar het is in elk geval bijzonder. Morgen aan de slag!
[ Voor 12% gewijzigd door Zenix op 30-07-2011 13:26 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Dus, zo staan we er nu voor
Sowieso ben ik vergeten in het langste stuk slang een kraantje te maken, er zit nu wel een kraan aan een dobbelsteen achter de pompen om af te kunnen tappen, maar als ik de rest van de loop niet af kan sluiten schiet dat straks natuurlijk niet op. Ik ga dit dus nog eens over doen, en dan
[ Voor 9% gewijzigd door Singular1ty op 31-07-2011 02:15 ]
hey sing lekker bezig? ben benieuwd naar het eindresultaat...
jawel we zijn weer terug met nieuwe hardware en een build die wat mij betreft wel zo goed als af is (zolang als dat duurt
)
technische details:
- i7 2600k @ 4800mhz
- Gigabyte z68-UD7
- 8gb Patriot viper @ 1866 9-9-9-24-1t
- 180gb vertex 2 dualboot
- 60gb vertex 2 "cashe disk"
- "cashed" raid0 spinpoint f1 1tb
- WC GTX580 @950/2150
Waterkoel stuff
- Heatkiller 3 copper
- EK FC580 wb
- 2x XSPC res
- 1x Black Ice GT 240
- 1x 120 rad
- 750l/u
- feser' orange hoses
-fittingen g1/4 10/13
de foto's:

jawel we zijn weer terug met nieuwe hardware en een build die wat mij betreft wel zo goed als af is (zolang als dat duurt
technische details:
- i7 2600k @ 4800mhz
- Gigabyte z68-UD7
- 8gb Patriot viper @ 1866 9-9-9-24-1t
- 180gb vertex 2 dualboot
- 60gb vertex 2 "cashe disk"
- "cashed" raid0 spinpoint f1 1tb
- WC GTX580 @950/2150
Waterkoel stuff
- Heatkiller 3 copper
- EK FC580 wb
- 2x XSPC res
- 1x Black Ice GT 240
- 1x 120 rad
- 750l/u
- feser' orange hoses
-fittingen g1/4 10/13
de foto's:

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Wauw, millman, echt prachtige combinatie. Mooie zwarte kast met oranje accenten.
* Mavamaarten kwijlt
* Mavamaarten kwijlt
Android developer & dürüm-liefhebber
@millman waarom draai je de fan's boven in je kast niet zo dat de lucht naar buiten geblazen word.
Kan me voorstellen dat ie geen warme lucht uit de kast oor zn rad wil laten gaan, maar frisse lucht vn buiten de kast.
Heb hier zelf ook over zitten denken, maar ben toch voor de conventionele setup gegaan mede omdat de ledjes van mn fans dan van buiten de kast te zien zijn
.
Ik blijf het trouwens erg mooie dingen vinden die Xigmatek LED fans
.
Heb hier zelf ook over zitten denken, maar ben toch voor de conventionele setup gegaan mede omdat de ledjes van mn fans dan van buiten de kast te zien zijn
Ik blijf het trouwens erg mooie dingen vinden die Xigmatek LED fans
sebasss2 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:24:
@millman waarom draai je de fan's boven in je kast niet zo dat de lucht naar buiten geblazen word.
Die reversed koel opstelling is een overblijfsel van een warme 1366 chipset op de asus R3e, mn push-pull opstelling blies precies tegen de chipsetkoeler met zeer goede temps tot gevolg.. Dit kon op de R3E nog wel eens uit de hand lopen.. vandaar!faust2016 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:33:
Kan me voorstellen dat ie geen warme lucht uit de kast oor zn rad wil laten gaan, maar frisse lucht vn buiten de kast.
Heb hier zelf ook over zitten denken, maar ben toch voor de conventionele setup gegaan mede omdat de ledjes van mn fans dan van buiten de kast te zien zijn.
Ik blijf het trouwens erg mooie dingen vinden die Xigmatek LED fans.
maar bedankt voor de thumbs up, ben er ook wel trots op..
[ Voor 3% gewijzigd door millman op 03-08-2011 13:19 ]
Ziet er deftig uit Jeroen! Maar ik zou die top fans nu inderdaad wel omdraaien, warme lucht stijgt op, da's veel logischer 
Vind het leuk dat je die kast zo mooi gevuld krijgt, alle 5,25" bays vol en het geheel geeft gewoon een zeer complete indruk. Alle kleuren zijn ook erg mooi op elkaar afgestemd. I like.
Vind het leuk dat je die kast zo mooi gevuld krijgt, alle 5,25" bays vol en het geheel geeft gewoon een zeer complete indruk. Alle kleuren zijn ook erg mooi op elkaar afgestemd. I like.
Thnx, Het zijn wel allemal pushpull opstellingen met 5400rpm Scythe "Gentle" typhoons die nu het pushwerk doen, die Xigmateks zij eigenlijk voor de sier. Ik zit nog te wachten op een Lamptron 8 (?) kleuren fancontroller met 4x 30w, de fancontroller van de sniper en de scythe kazemaster kunnen beide niet de drie 5400rpm typhoons aan. De fancontroller van de sniper case zelf (big knob) word zo'n 50-60c door mn plastic behuizing heen met de fans op 3000rpm en de scythe krijgt toeren dips, word je ook niet vrolijk van..Singular1ty schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 14:29:
Ziet er deftig uit Jeroen! Maar ik zou die top fans nu inderdaad wel omdraaien, warme lucht stijgt op, da's veel logischer
Moet dus nog wat gefinetuned worden, alle fans moeten nog gesleeved worden, voeding ook. Ook komt er een 7" LCD scherm in de zijkant van de kast die ik nog had liggen, "Gewoon, Omdat t kan"Vind het leuk dat je die kast zo mooi gevuld krijgt, alle 5,25" bays vol en het geheel geeft gewoon een zeer complete indruk. Alle kleuren zijn ook erg mooi op elkaar afgestemd. I like.
Iemand nog een idee waar ik oranje fluor plexi kan halen? Bij de bouwmarkten kan ik alleen ongekleurd vinden.. Is kijken wat google me opleverd
Hoe presteren die GT's eigenlijk en hoe is het geluid vergeleken met de gangbare gehaktmolens van Sanyo Denki en Delta?
Kheb zelf een Sunbeam controller die 30W per kanaal levert, ding werkt perfect en is makkelijk te stealthen alleen je kan dus het voedingskabeltje vrij eenvoudig verkeerdom aansluiten en dan fikken de potmeters en alles dat eraan vast zit genadeloos door.
Kheb zelf een Sunbeam controller die 30W per kanaal levert, ding werkt perfect en is makkelijk te stealthen alleen je kan dus het voedingskabeltje vrij eenvoudig verkeerdom aansluiten en dan fikken de potmeters en alles dat eraan vast zit genadeloos door.
Ze zijn fluisterstil (voor mijn dove opa, die nog niet wakker wordt na een blikseminslagSingular1ty schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:09:
Hoe presteren die GT's eigenlijk en hoe is het geluid vergeleken met de gangbare gehaktmolens van Sanyo Denki en Delta?
Ik had het al gelezen, een en al drama... Zolang je je hardware maar niet sloopt, ben je nog verder van huis..Kheb zelf een Sunbeam controller die 30W per kanaal levert, ding werkt perfect en is makkelijk te stealthen alleen je kan dus het voedingskabeltje vrij eenvoudig verkeerdom aansluiten en dan fikken de potmeters en alles dat eraan vast zit genadeloos door.
@Millman erg mooi netjes afgewerkt de complete setup en goeie combinaties bijvoorbeeld voeding past er goed bij. Wat voor sleeving ga je gebruiken? Want de standaard sleeving van de cougar past er ook al goed bij.
Ja de hoge RPM's GT zijn niet zo fluisterstil. Ik zou gewoon voor 1850rpm GT of 1450rpm, heb zelf de 1450 versie en merk geen verschil in geluid met mijn Yate Loon 1000rpm, terwijl die toch een stuk harder loopt.
Ja de hoge RPM's GT zijn niet zo fluisterstil. Ik zou gewoon voor 1850rpm GT of 1450rpm, heb zelf de 1450 versie en merk geen verschil in geluid met mijn Yate Loon 1000rpm, terwijl die toch een stuk harder loopt.
[ Voor 35% gewijzigd door Zenix op 03-08-2011 18:16 ]
Thnx..
Word gewoon oranje zwarte sleeving, maar hoop het uit te kunnen besteden aan Kier voor een mooie prijs..Het gaat me vooral om de 8 en 24pins en de PCI-e stekkertjes waar ik nu zwarte tape om heb gedaan. Van dichtbij ziet dat er echt niet uit. De dikke sleeving van de hoofd voedingskabel wil ik eigenlijk zo laten, mooi genoeg.. Alleen de Fan kabels nog, maar dat kan ik volgens mij wel zelf .. eerst maar weer eens budget vrij maken, valt nog een hoop te tweaken..
Word gewoon oranje zwarte sleeving, maar hoop het uit te kunnen besteden aan Kier voor een mooie prijs..Het gaat me vooral om de 8 en 24pins en de PCI-e stekkertjes waar ik nu zwarte tape om heb gedaan. Van dichtbij ziet dat er echt niet uit. De dikke sleeving van de hoofd voedingskabel wil ik eigenlijk zo laten, mooi genoeg.. Alleen de Fan kabels nog, maar dat kan ik volgens mij wel zelf .. eerst maar weer eens budget vrij maken, valt nog een hoop te tweaken..
Anoniem: 416184
Omdat ik niet helemaal blij was met me vorige systeem heb ik hem vandaag maar weer eens grondig aangepakt.
Specs:
- Coolermaster CM690 II advanced ( ook geschikt voor waterkoeling )
- Asus M5A99X evo
- AMD Phenom II X4 955 processor
- Corsair H60 koeler , komt morgen koeler bij voor push/pull systeem
- Mushkin 8 G DDR3-1600 werkgeheugen (uitbreidbaar naar 16G)
- Coolermaster silent pro 600w modulair
- Samsung bluray speler/brander
- 1x 500 G hardeschijf
- 1x 2000 G hardeschijf
- Club 3d
- Cardreader
- Extra case fans
Foto:

Nu kan ik eindelijk goed mee Benchmarks draaien en dergelijke
Een heel verschil met een Asus GTX550 Ti
Specs:
- Coolermaster CM690 II advanced ( ook geschikt voor waterkoeling )
- Asus M5A99X evo
- AMD Phenom II X4 955 processor
- Corsair H60 koeler , komt morgen koeler bij voor push/pull systeem
- Mushkin 8 G DDR3-1600 werkgeheugen (uitbreidbaar naar 16G)
- Coolermaster silent pro 600w modulair
- Samsung bluray speler/brander
- 1x 500 G hardeschijf
- 1x 2000 G hardeschijf
- Club 3d
- Cardreader
- Extra case fans
Foto:

Nu kan ik eindelijk goed mee Benchmarks draaien en dergelijke
Een heel verschil met een Asus GTX550 Ti
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 03-08-2011 19:57 ]
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor radiators je gebruikt, ik draai hier Black Ice GTXjes met een idioot hoog aantal FPI, en dan kunnen de fans die je erop zet niet snel genoeg zijnZenix schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 18:09:
@Millman erg mooi netjes afgewerkt de complete setup en goeie combinaties bijvoorbeeld voeding past er goed bij. Wat voor sleeving ga je gebruiken? Want de standaard sleeving van de cougar past er ook al goed bij.
Onderin zitten Yate Loon 2400rpm exemplaren, de snelste 140mm's die ik kon krijgen. Zijn gelukkig onhoorbaar op laag voltage. Bovenin een 38x120mm Sanyo Denki van Xtrafris, die is bepaald niet stil maar het lijkt me dat als ik niet aan het overklokken/benchen ben ik de 120mm rad makkelijk passief kan laten hangen.
@ Peerke hierboven: wat is dat voor GPU dan? 6970? Je hebt trouwens lekker veel ruimte over bij die radiator om nog een fan te plaatsen voor een push-pull opstelling, dat zou ik vooral doen, kan zo toch weer een paar graden schelen
[ Voor 10% gewijzigd door Singular1ty op 03-08-2011 22:27 ]
Push/pull komt morgen maar dat stond al in me text 
En is idd een 6970.
Ik had vanmorgen nog een Asus GTX550ti.
Een wereld van verschil dus.
3dmark06 scheeld al dik 6000 en dan test ik hem op standaard.
En is idd een 6970.
Ik had vanmorgen nog een Asus GTX550ti.
Een wereld van verschil dus.
3dmark06 scheeld al dik 6000 en dan test ik hem op standaard.
Klopt, maar de trend is meer lage FPI tegenwoordig de GTX radiatoren zijn een uitzondering. Die presteren heel erg goed met sterke fans, ben meer van de lage FPI. Heb zelf ook nog Sanyo Denki fans, waren tijd geleden voor 4 euro per stuk op samenkopen.net te kopen ofzo Zijn wel handig tijdens het benchen maar maken me teveel geluid.Singular1ty schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 22:25:
[...]
Hangt er natuurlijk vanaf wat voor radiators je gebruikt, ik draai hier Black Ice GTXjes met een idioot hoog aantal FPI, en dan kunnen de fans die je erop zet niet snel genoeg zijn
Onderin zitten Yate Loon 2400rpm exemplaren, de snelste 140mm's die ik kon krijgen. Zijn gelukkig onhoorbaar op laag voltage. Bovenin een 38x120mm Sanyo Denki van Xtrafris, die is bepaald niet stil maar het lijkt me dat als ik niet aan het overklokken/benchen ben ik de 120mm rad makkelijk passief kan laten hangen.
@ Peerke hierboven: wat is dat voor GPU dan? 6970? Je hebt trouwens lekker veel ruimte over bij die radiator om nog een fan te plaatsen voor een push-pull opstelling, dat zou ik vooral doen, kan zo toch weer een paar graden schelen
Ga mijn gewone fittingen ook vervangen door compressie, heb tweedehands wat standaard bitspower spul kunnen regelen, die compressie fittingen vond ik altijd te duur, maar tweedehands kan het nog net. Dus moet binnekort ook mijn setup weer uit elkaar halen, zal wel foto's maken als die weer klaar is.
Wat moet ik me bij compressie fittingen voorstellen? Vond dat altijd een vaag begrip, kan me er moeilijk meerwaarde bij voorstellen ten opzichte van 'gewone' BP schroeffittingen.
De keuze voor GTX rads was er gewoon om als het moet, echt de maximale performance te kunnen halen. Het enige wat ik me afvraag, is of m'n fans op low rpm wel voldoende lucht kunnen verplaatsen om iets toe te voegen. Maar als ik zit te surfen kan ik me niet voorstellen dat zelfs met een overklokje op de CPU het enorme oppervlak van die krengen niet voldoende zal zijn om de temps acceptabel te houden.
De keuze voor GTX rads was er gewoon om als het moet, echt de maximale performance te kunnen halen. Het enige wat ik me afvraag, is of m'n fans op low rpm wel voldoende lucht kunnen verplaatsen om iets toe te voegen. Maar als ik zit te surfen kan ik me niet voorstellen dat zelfs met een overklokje op de CPU het enorme oppervlak van die krengen niet voldoende zal zijn om de temps acceptabel te houden.
Hier een paar pics van mijn systeem.
- Lian Li PC-X900
-AMD PhenomII X6 1090T BE
-Asus Crosshair V Formula
-8 gb OCZ Reaper HPC @ 2000 mhz 7-9-7-18-1T
-120 gb OCZ Vertex 2
-2x samsung spinpoint f3 1000 gb
-WC GTX 580 @ 975-2200
-Waterkoeling
-XSPC Rasa
-Aquacomputer AquagraFX GTX 580
-XSPC Acrylic Dual 5.25'' Reservoir voor Laing D5
-Alphacool Pump Laing D5 Vario (motor only
XSPC RS360
-5X Cooler Master R4-L2R-20AC-GP
-Masterkleer - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - Clear
-Fittingen g1/4 3/8 ID - 1/2 OD

- Lian Li PC-X900
-120 gb OCZ Vertex 2
-WC GTX 580 @ 975-2200
-Waterkoeling
-XSPC Rasa
XSPC RS360

Mooie build Gerard! Leuke kast ook, die tower, lekker ruim, zal een genot zijn om in te bouwen...
Ik zou alleen nog kunnen bitchen over je kabeltes, ze zitten mooi weggewerkt maar helaas hebben ze bij Be Quiet niet echt de moeite genomen ze goed te sleeven. En misschien de kleur van je slangen, maar over smaak valt niet te twisten
Ik zou alleen nog kunnen bitchen over je kabeltes, ze zitten mooi weggewerkt maar helaas hebben ze bij Be Quiet niet echt de moeite genomen ze goed te sleeven. En misschien de kleur van je slangen, maar over smaak valt niet te twisten
Tja.
Misschien dat het met rood mooier is maar dan moet ik de led en de fans weer gaan vervangen en daar heb ik nu geen trek in.
Sleeven heb ik nog nooit gedaan,lijkt me trouwens ook pokkewerk.
Had andere plannen voor de koeling deze maand.
Wou er een Koolance RP-452X2 en nog een Alphacool D5 pomp met een XSPC RX 480 bij kopen voor een dual loop.
Maar dat gaat vanwege de koppeling van de auto niet door denk ik.
Druklager en drukgroep kapot.
Misschien dat het met rood mooier is maar dan moet ik de led en de fans weer gaan vervangen en daar heb ik nu geen trek in.
Wou er een Koolance RP-452X2 en nog een Alphacool D5 pomp met een XSPC RX 480 bij kopen voor een dual loop.
[ Voor 14% gewijzigd door GerardReintke op 03-08-2011 23:16 ]
Compressie fittingen zijn de gewone BP fittingen, dat is de correcte naam.Singular1ty schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:02:
Wat moet ik me bij compressie fittingen voorstellen? Vond dat altijd een vaag begrip, kan me er moeilijk meerwaarde bij voorstellen ten opzichte van 'gewone' BP schroeffittingen.
Denk dat je met lage RPM en een normale overklok je temps wel acceptabel houdt met die radiator.
Heb zelf hier nog zo'n Dangerden Heater core 240 radiator http://ic.tweakimg.net/ext/va/263538.jpg is dik en nog hogere FPI dan die GTX, die dingen werken lekker met push-pull sanyo denki setup, dat rad gebruikte ik vroeger.
@Gerrad ziet er netjes uit!
En over sleeven, ik zou er zelf ook nooit aan beginnen kost me teveel werk. Maar met die voeding is het wel slecht gesteld met de standaard sleeving.
[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 03-08-2011 23:19 ]
Dank je Zenix.Zenix schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:15:
[...]
Compressie fittingen zijn de gewone BP fittingen, dat is de correcte naam.
Denk dat je met lage RPM en een normale overklok je temps wel acceptabel houdt met die radiator.
Heb zelf hier nog zo'n Dangerden Heater core 240 radiator http://ic.tweakimg.net/ext/va/263538.jpg is dik en nog hogere FPI dan die GTX, die dingen werken lekker met push-pull sanyo denki setup, dat rad gebruikte ik vroeger.
En over sleeven, ik zou er zelf ook nooit aan beginnen kost me teveel werk. Maar met die voeding is het wel slecht gesteld met de standaard sleeving.
Standaard Be Quiet sleeving.
Ach, da's zuur man, dan heeft dat ding een behoorlijke opdoffer gekregenGerardReintke schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:12:
Tja.

Aan de andere kant denk ik zelf dat een dual loop een slechte investering is, in de meeste scenario's levert het je eigenlijk niks op. Kan je beter nog een pompje aan de loop toevoegen voor meer flow/druk en volgens mij kun je nog wel een extra 120mm radiator kwijt in die kast. Is volgens mij goedkoper, en daar schiet je meer mee op.
Ach so. Die heatercore is trouwens wel echt een beest, soldeerde DangerDen vroeger gewoon auto heatercores om ofzo?Zenix schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:15:
[...]
Compressie fittingen zijn de gewone BP fittingen, dat is de correcte naam.
Ja, het is een waarschijnlijk een 77'' Bonneville heatercore. Werkte trouwens prima, maar aangezien je hoge RPM fans nodig hebt en die radiators en nou niet mooi uit zien en de dimensies ook niet praktisch zijn had ik besloten om hem te vervangen. Maar mijn Amd Athlon XP-M 2400+ en AMD Athlon 64 3000+, en AMD Athlon 64 X2 4000+ heeft die goed koel gehouden.Singular1ty schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:28:
[...]
Ach, da's zuur man, dan heeft dat ding een behoorlijke opdoffer gekregen![]()
Aan de andere kant denk ik zelf dat een dual loop een slechte investering is, in de meeste scenario's levert het je eigenlijk niks op. Kan je beter nog een pompje aan de loop toevoegen voor meer flow/druk en volgens mij kun je nog wel een extra 120mm radiator kwijt in die kast. Is volgens mij goedkoper, en daar schiet je meer mee op.
[...]
Ach so. Die heatercore is trouwens wel echt een beest, soldeerde DangerDen vroeger gewoon auto heatercores om ofzo?
[ Voor 16% gewijzigd door Zenix op 03-08-2011 23:35 ]
Zeker een mooi systeem.GerardReintke schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 23:03:
Hier een paar pics van mijn systeem.
- Lian Li PC-X900
-120 gb OCZ Vertex 2
-WC GTX 580 @ 975-2200
-Waterkoeling
-XSPC Rasa
XSPC RS360
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat sleeven is wel wat werk maar daar is het ook hobby voor.
Ik ga het wel doen zodra ik met WC er compleet in ga bouwen.
Dan ligt het toch weer los
Wat heb ik nu hier
Coolermaster cosmos s
Asus Rampage III Extreme
Intel i7 920 D0
Kingston Hyper X 6 gb 2250
XFX HD5970 Black edtion
Coolermaster Silent pro gold 800
Cooling
Xspc 480 rad+240 rad
Ek supreme gold edtion cpu blok
Ek acatel Gpu blok
Alle fittings zijn van Bitspower Mattblack (L)
Koolance Full cover mobo blok
2x swiftech D5 EK dual top
250 tube res van Bitspower
Xspc 2bay res
Lamptron Fc5
*tromgeroffel*

Hij is dus klaaaaar! Helaas zie ik artifacts in bios en heb ik zodra 'loading Windows' klaar is geen beeld meer, dus kan het feest nog steeds niet beginnen. Zal wel een GPU-block remount nodig zijn, ik blijf aan de gang.
Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de DVD-drive stealthpoging (klepje sluit nog niet goed), en de gaten die ik voor de fancontroller cover had geboord zijn nog te klein. Dit komt morgen waarschijnlijk aan het bod.
De hardware:
CPU: Intel Xeon W3540
RAM: 6GB Corsair Dominator GT 1866MHz 7-7-7-24
MoBo: Asus Rampage III Formula
GPU: EVGA Geforce GTX580
PSU: Corsair HX850 (MDPC-X sleeved)
SSDs: 2x Crucial C300 128GB RAID-0
HDDs: 3x Samsung Spinpoint F1 1TB RAID-5
Case: Silverstone Raven RV02 (modded)
De koeling:
Swiftech Apogee XT CPU block
Swiftech MCW80 GPU block
MIPS Dominator RAM block Nickel-POM
Koolance PMP-400 (2x)
Koolance Filter
Koolance Flowmeter
EK Acetal Dual-DDC top
EK Multioption Res 100
Bitspower Matt Black fittingen/connectoren
Bitspower GTX580 Back Freezer
Bitspower 560mm radgrille
HW Labs Black Ice GTX 560 (4x140)
HW Labs Black Ice GTX 120
Yate Loon 140x25 2300rpm (4x)
Sanyo Denki San Ace 120x38 2600rpm
Sunbeam Rheobus Extreme fancontroller (6x 30W)
Feser UV Red 1/2 ID 3/8 OD slang
TechFlex Chrome XC Sleeving

Hij is dus klaaaaar! Helaas zie ik artifacts in bios en heb ik zodra 'loading Windows' klaar is geen beeld meer, dus kan het feest nog steeds niet beginnen. Zal wel een GPU-block remount nodig zijn, ik blijf aan de gang.
Verder ben ik nog niet helemaal tevreden over de DVD-drive stealthpoging (klepje sluit nog niet goed), en de gaten die ik voor de fancontroller cover had geboord zijn nog te klein. Dit komt morgen waarschijnlijk aan het bod.
De hardware:
CPU: Intel Xeon W3540
RAM: 6GB Corsair Dominator GT 1866MHz 7-7-7-24
MoBo: Asus Rampage III Formula
GPU: EVGA Geforce GTX580
PSU: Corsair HX850 (MDPC-X sleeved)
SSDs: 2x Crucial C300 128GB RAID-0
HDDs: 3x Samsung Spinpoint F1 1TB RAID-5
Case: Silverstone Raven RV02 (modded)
De koeling:
Swiftech Apogee XT CPU block
Swiftech MCW80 GPU block
MIPS Dominator RAM block Nickel-POM
Koolance PMP-400 (2x)
Koolance Filter
Koolance Flowmeter
EK Acetal Dual-DDC top
EK Multioption Res 100
Bitspower Matt Black fittingen/connectoren
Bitspower GTX580 Back Freezer
Bitspower 560mm radgrille
HW Labs Black Ice GTX 560 (4x140)
HW Labs Black Ice GTX 120
Yate Loon 140x25 2300rpm (4x)
Sanyo Denki San Ace 120x38 2600rpm
Sunbeam Rheobus Extreme fancontroller (6x 30W)
Feser UV Red 1/2 ID 3/8 OD slang
TechFlex Chrome XC Sleeving
[ Voor 57% gewijzigd door Singular1ty op 06-08-2011 02:45 ]
Ik ben helemaal vergeten de foto's te plaatsen van me push/pull op de H60.
Hierbij alsnog de foto's:

Hierbij alsnog de foto's:

Zo'n raven RV02 blijf ik wel een mooie kast vinden,
Als Singularity zn build post zal ik dat ook maar eens doen om te laten zien dat ravens vrij makkelijk te watercoolen zijn 

Specs:
zie sig
Watercooling:
-Laing D5 12v met EK top
-Bitspower Blackfreezer 5870 block
-EK HF Cpu blok
-EK Multires 250
-EK Res 360 XT
-3x San ace controller /w Lamptron FC-6

Specs:
zie sig
Watercooling:
-Laing D5 12v met EK top
-Bitspower Blackfreezer 5870 block
-EK HF Cpu blok
-EK Multires 250
-EK Res 360 XT
-3x San ace controller /w Lamptron FC-6
[ Voor 6% gewijzigd door Verderf op 06-08-2011 13:50 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
*Geeft RV02-boks.* Ziet er netjes uit in 't UV 
Ben nu naar die videokaart aan het kijken. Denk dat ik 'm eerst test in een ander systeem voor ik 'm helemaal terughang in de loop. Ik zal niemand aanraden een GTX580 passief te koelen maar als ik maar geen strepen in 't BIOS zie is het al goed
Ben nu naar die videokaart aan het kijken. Denk dat ik 'm eerst test in een ander systeem voor ik 'm helemaal terughang in de loop. Ik zal niemand aanraden een GTX580 passief te koelen maar als ik maar geen strepen in 't BIOS zie is het al goed
Dag mensen, gisteren waterkoeling geinstalleerd, vanacht laten lektesten 

Het is een standaard EK-setje van 160 euro, maar ik ben er toch best wel trots op

Het is een standaard EK-setje van 160 euro, maar ik ben er toch best wel trots op
[ Voor 9% gewijzigd door Abeltje130 op 17-08-2011 13:04 ]
mooie builds allemaal mensen!
Ik heb net de volgende zooi besteld, wacht met smart tot het binnen is...
Core
Intel Core i5-2500K, s1155
EVGA GeForce GTX580,1.5GB
Asus MAXIMUS IV EXTREME-Z,s1155
Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 2
Kast
Modded Obsidian (480 rad ready)
Corsair HX 1050WATT
Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set
Aluminium 140MM Fan Filter Black
HighFlow Casebadge Aluminium Black/Silver Brushed
4 x Enermax 140MM Apollish Vegas RED 1500RPM UCAPV14A-R (3x intake, 1x outtake)
Lianli hd cage red 332nr in combinatie met 1x Scythe 120MM Gentle Typhoon 4250RPM
Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black
Overig
Razer Blackwidow Ultimate, zwart
Microsoft Windows7 Home Premium Gold
HDDs
Crucial m4 - 128GB - 2.5inch
Enkele SATA HDD’s dieik nog heb liggen (2 of 3x)
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Radiator
Black Ice SR-1 480
4x Scythe 120MM Gentle Typhoon 4250RPM
4x Scythe 120 mm gentle typhoon 1850 rpm
Koelblokken
EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel
Koolance CPU-370
Pomp
Swiftech MCP35X Pump
Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps
Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
3x Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear
Slangen en fittingen
3xFeser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black
2x Bitspower G1/4 Matt Black Stop Fitting BP-MBWP-C06
Enzotech G1/4 CPS-T Block - Matt Black BCPB-T
3x Bitspower 2xG1/4" Fillport Matt Black BP-MBWP-C04
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) Lengte 20CM
Keep u posted. Wacht vooral op salland, die zitten weer eens te ... met de levertijden
Ik heb net de volgende zooi besteld, wacht met smart tot het binnen is...
Core
Intel Core i5-2500K, s1155
EVGA GeForce GTX580,1.5GB
Asus MAXIMUS IV EXTREME-Z,s1155
Corsair Vengeance 8 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 2
Kast
Modded Obsidian (480 rad ready)
Corsair HX 1050WATT
Revoltec Ultra Bright Cold UV Light - 10cm TWIN set
Aluminium 140MM Fan Filter Black
HighFlow Casebadge Aluminium Black/Silver Brushed
4 x Enermax 140MM Apollish Vegas RED 1500RPM UCAPV14A-R (3x intake, 1x outtake)
Lianli hd cage red 332nr in combinatie met 1x Scythe 120MM Gentle Typhoon 4250RPM
Lamptron FC-8 Fan Controller 8x 30W Channels Black
Overig
Razer Blackwidow Ultimate, zwart
Microsoft Windows7 Home Premium Gold
HDDs
Crucial m4 - 128GB - 2.5inch
Enkele SATA HDD’s dieik nog heb liggen (2 of 3x)
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
Radiator
Black Ice SR-1 480
4x Scythe 120MM Gentle Typhoon 4250RPM
4x Scythe 120 mm gentle typhoon 1850 rpm
Koelblokken
EK-FC580 GTX - Acetal+Nickel
Koolance CPU-370
Pomp
Swiftech MCP35X Pump
Koolance RP-402X2 Dual 5.25 Bay Reservoir for 1-2 DDC/MCP35X/PMP-400 Pumps
Aqua-Computer Temperature Sensor Inline 1x G1/4 ID 1x G1/4 OD
3x Thermochill EC6 Non Conductive Coolant - Clear
Slangen en fittingen
3xFeser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - RED
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black
2x Bitspower G1/4 Matt Black Stop Fitting BP-MBWP-C06
Enzotech G1/4 CPS-T Block - Matt Black BCPB-T
3x Bitspower 2xG1/4" Fillport Matt Black BP-MBWP-C04
Anti Knikveer 19.1MM (1/2) Lengte 20CM
Keep u posted. Wacht vooral op salland, die zitten weer eens te ... met de levertijden
mixing a drink and music
Zo, dat is nogal een flinke bestelling! Dat wordt in elk geval een mooi systeempje
Hieronder mijn gezever:
Waarom eigenlijk een SR-1 radiator icm zulke snelle fans? De SR-1 presteert relatief gezien het best met langzaam draaiende ventilatoren (sub 1500rpm), als je van plan bent met 4250rpm GT's te gaan werken had je misschien beter een Black Ice GTX kunnen halen. Ik volg ook niet helemaal waarom je zo'n belachelijk snelle (en luide!) fan op je HDDs wilt zetten
Zelfs met de Lamptron fancontroller zul je 4250rpm fans nooit helemaal stil krijgen.
Gezien je geen kleurtjes in je loop hoeft had je misschien ook beter voor gewoon gedestilleerd water kunnen gaan icm een silver coil, dit werkt net zo goed en is goedkoper en eenvoudiger te krijgen dan Thermochill spul
Je had eventueel voor een lichtere, efficiëntere voeding kunnen gaan. Een 1050W PSU zal in deze setup weinig te doen hebben en hierdoor vaak op een stressniveau opereren waarop de 80+ Silver certificering niet word gehaald. 650W was al ruim voldoende geweest zelfs met een overclock, 850W als je ooit nog eens een GTX580 erbij wilt prikken.
Voorderest wil ik natuurlijk alleen maar plaatjes, en snel!
@ Abeltje: Mooi in elkaar gezet, kleuren passen goed bij elkaar
Waarom alleen de fans aan de buitenkant van de kast, had je onvoldoende ruimte om ze tussen kast en radiator te plaatsen? Zo op het eerste gezicht lijkt dat niet zo, en dat zou nét ietsje cleaner eruitzien (vind ik).
Hieronder mijn gezever:
Waarom eigenlijk een SR-1 radiator icm zulke snelle fans? De SR-1 presteert relatief gezien het best met langzaam draaiende ventilatoren (sub 1500rpm), als je van plan bent met 4250rpm GT's te gaan werken had je misschien beter een Black Ice GTX kunnen halen. Ik volg ook niet helemaal waarom je zo'n belachelijk snelle (en luide!) fan op je HDDs wilt zetten
Gezien je geen kleurtjes in je loop hoeft had je misschien ook beter voor gewoon gedestilleerd water kunnen gaan icm een silver coil, dit werkt net zo goed en is goedkoper en eenvoudiger te krijgen dan Thermochill spul
Je had eventueel voor een lichtere, efficiëntere voeding kunnen gaan. Een 1050W PSU zal in deze setup weinig te doen hebben en hierdoor vaak op een stressniveau opereren waarop de 80+ Silver certificering niet word gehaald. 650W was al ruim voldoende geweest zelfs met een overclock, 850W als je ooit nog eens een GTX580 erbij wilt prikken.
Voorderest wil ik natuurlijk alleen maar plaatjes, en snel!
@ Abeltje: Mooi in elkaar gezet, kleuren passen goed bij elkaar
[ Voor 10% gewijzigd door Singular1ty op 19-08-2011 20:10 ]
@abeltje130 - nice
EK-LT versie ?
Weet niet of het slim is om je RAD cooler de binnen-lucht te laten aanzuigen ?
Misschien je achter inlaat naar binnen (verse lucht) te laten blazen
EK-LT versie ?
Weet niet of het slim is om je RAD cooler de binnen-lucht te laten aanzuigen ?
Misschien je achter inlaat naar binnen (verse lucht) te laten blazen
[ Voor 68% gewijzigd door Reveltoorn op 19-08-2011 20:44 ]
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Nee, z'n fans blazen naar buiten als ik het zo zie, da's wel prima. Ik zou geen intake bovenop m'n kast willen
[ Voor 25% gewijzigd door Singular1ty op 19-08-2011 20:55 ]
Maar zijn achter-fan blaast ook naar buiten, waar komt dan de 'verse' lucht vandaan ?
Door de 'voor-fan' inlaat ?
Door de 'voor-fan' inlaat ?
[ Voor 7% gewijzigd door Reveltoorn op 19-08-2011 21:09 ]
@Pharlap
Die verse lucht komt van de 200mm fan voorin, maar ik ga waarschijnlijk dus nog mn 120mm fan achterop lucht laten aanzuigen van buiten, zodat er verse lucht zowat in de radiator wordt geblazen.
En het is inderdaad de LT versie
Die verse lucht komt van de 200mm fan voorin, maar ik ga waarschijnlijk dus nog mn 120mm fan achterop lucht laten aanzuigen van buiten, zodat er verse lucht zowat in de radiator wordt geblazen.
En het is inderdaad de LT versie
Oke, dan onstaat er ook een soort van push/pull door je RAD
Ach ja die fans zijn wel snel en luid, maar die pc staat toch in een kamer waar ik zelf niet ben dus waarom niet.
Die voeding is zelfs nog zwaarder geworden, die 1050 was niet op voorraad :-) wellicht gaan er later 2 gtx 580's bij...
Mrt die fancontroller ga ik de fans goed afstellen, wellicht zelfs als ik niet stress de snelle fans uit zetten...
Maandag komen de spulletjes van highflow, de rest is binnen, dan enkel nog meer tijd gezocht lol.
Geheugen is trouwens dominator geworden, die vengeance hadden ze niet meer op cas8
Die voeding is zelfs nog zwaarder geworden, die 1050 was niet op voorraad :-) wellicht gaan er later 2 gtx 580's bij...
Mrt die fancontroller ga ik de fans goed afstellen, wellicht zelfs als ik niet stress de snelle fans uit zetten...
Maandag komen de spulletjes van highflow, de rest is binnen, dan enkel nog meer tijd gezocht lol.
Geheugen is trouwens dominator geworden, die vengeance hadden ze niet meer op cas8
mixing a drink and music

de spullen toen ze binnenkwamen

nu alles nog netjes

aan de klus
en het heeft er nog erger uitgezien, toen de graka misging en ik alles ging testen en uit en in elkaar ging zetten enzo

tijdelijke loop, wegens gebrek aan goede overgangssplitdingetjes... nu zit het wat beter en strakker, daar moet ik nog een foto van maken. Maar ik ga eerst die kabeltjes maar eens netjes wegwerken...(wat zijn dat er veel met die fancontroller
Temps (in bios uitgelezen, nog niet gestressed enzo, tijdens windows install) van cpu: 23-24 graden (in de kamer waas het 20), dat was enkel met de langzaamste fans op de laagste stand... (die snelle fans zijn nogal luid, prima voor op de plek waar die komt te staan, maar niet als je er met je snuffert op zit).
EDIT: gaat iets mis met de plaatjes? (op ander forum ging het prima)... helaas geen tijd om het uit te zoeken, mocht iemand snel weten hoe ik dat goed krijg?
[ Voor 5% gewijzigd door Boefmans op 02-09-2011 09:36 ]
mixing a drink and music

Nu wat extra fans plaatsen.Goed laten ontluchten voor het laatste beetje lucht en gaan met die banaan.
De tems liggen me nu nog wat te hoog dus dat moet ik ook ff uitzoeken
Ontlucht je niet eerst je systeem voor je hem opstart?Anoniem: 416184 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:09:
[afbeelding]
Nu wat extra fans plaatsen.Goed laten ontluchten voor het laatste beetje lucht en gaan met die banaan.
Systeem was compleet ontlucht maar er komt altijd nog wat lucht vrij als je hem aanzet.Kiwitje schreef op zondag 04 september 2011 @ 02:06:
[...]
Ontlucht je niet eerst je systeem voor je hem opstart?
Daar ben ik nu mee bezig eruit te halen.
Daarbij stond me pc niet aan toen ik de foto maakte dus beetje overbodige reactie.
Zit er nou een 360 of een 240 rad in?Anoniem: 416184 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 20:09:
[afbeelding]
Beetje moeilijk te zien.
Mooi systeem, ziet er goed uit, maaruh, je weet dat dit systeem ook genoeg had gehad aan een ~550Watt voeding?Boefmans schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:34:
[afbeelding]
de spullen toen ze binnenkwamen
[afbeelding]
nu alles nog netjes
[afbeelding]
[afbeelding]
aan de klus
en het heeft er nog erger uitgezien, toen de graka misging en ik alles ging testen en uit en in elkaar ging zetten enzo
[afbeelding]
tijdelijke loop, wegens gebrek aan goede overgangssplitdingetjes... nu zit het wat beter en strakker, daar moet ik nog een foto van maken. Maar ik ga eerst die kabeltjes maar eens netjes wegwerken...(wat zijn dat er veel met die fancontroller)
Temps (in bios uitgelezen, nog niet gestressed enzo, tijdens windows install) van cpu: 23-24 graden (in de kamer waas het 20), dat was enkel met de langzaamste fans op de laagste stand... (die snelle fans zijn nogal luid, prima voor op de plek waar die komt te staan, maar niet als je er met je snuffert op zit).
EDIT: gaat iets mis met de plaatjes? (op ander forum ging het prima)... helaas geen tijd om het uit te zoeken, mocht iemand snel weten hoe ik dat goed krijg?
Ziet er goed uit Peerke, maar ging je nou nog een bayres/pomp halen? Want ik zou sowieso die D5 houden, veel krachtigere pomp en dit ziet er super uit!
Mijn systeem ook maar even, stond ook al in mijn eigen topic.

Specs:
EK-CoolStream RAD XT 240
EK-Supreme HF Plexi CPU Block
XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Multi Fronts
Laing DDC-1Plus MCP355 12V + EK Plexi Top
13MM (1/2) High Flow Fitting - G1/4
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE

Specs:
EK-CoolStream RAD XT 240
EK-Supreme HF Plexi CPU Block
XSPC Single 5.25 Bay Reservoir Multi Fronts
Laing DDC-1Plus MCP355 12V + EK Plexi Top
13MM (1/2) High Flow Fitting - G1/4
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - CLEAR / BLUE
[ Voor 47% gewijzigd door Kiwitje op 04-09-2011 15:03 ]
Nice ^^
@peerk - las elders dat je een 2e reservoir had, waar zit deze ?
Een 240erAbeltje130 schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:00:
[...]
Zit er nou een 360 of een 240 rad in?
Beetje moeilijk te zien.
Zit er wel aan te denken.Singular1ty schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:32:
Ziet er goed uit Peerke, maar ging je nou nog een bayres/pomp halen? Want ik zou sowieso die D5 houden, veel krachtigere pomp en dit ziet er super uit!
Vind het wel een mooi gezicht in de 5,25 bay een reservoir.
Die zit boven de hotswap en onder me blurayspeler.Reveltoorn schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:36:
Nice ^^
Dat heb ik gedaan om het hoogste punt te hebben voor de lucht en als ik het achterste paneel eraf haal is het perfect om te vullen.
Is maar een kleintje.
En omdat ie alleen maar gebruikt word om te vullen is ie dus leeg en hoeft ie niet gezien te worden
Is makkelijker dan met een trechter of iets werken
Als je een bay reservoir wilt zou ik deze nemen.Anoniem: 416184 schreef op zondag 04 september 2011 @ 15:47:
[...]
Een 240er
[...]
Zit er wel aan te denken.
Vind het wel een mooi gezicht in de 5,25 bay een reservoir.
[...]
Die zit boven de hotswap en onder me blurayspeler.
Dat heb ik gedaan om het hoogste punt te hebben voor de lucht en als ik het achterste paneel eraf haal is het perfect om te vullen.
Is maar een kleintje.
En omdat ie alleen maar gebruikt word om te vullen is ie dus leeg en hoeft ie niet gezien te worden
Is makkelijker dan met een trechter of iets werken
http://www.highflow.nl/po...655-pmp-450-d5bayres.html
Kan je gewoon je D5 in monteren peerke.
Die bay was wel de bedoeling.Of zoiets in ieder geval
Zat te denken aan deze:
http://www.highflow.nl/po...bay-reservoir-pump-2.html
Zat te denken aan deze:
http://www.highflow.nl/po...bay-reservoir-pump-2.html
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 416184 op 04-09-2011 19:44 ]
550 lijkt me wat krap met oc en een gtx580 en veel fans enzo.FastFred schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:48:
[...]
Mooi systeem, ziet er goed uit, maaruh, je weet dat dit systeem ook genoeg had gehad aan een ~550Watt voeding?
En er komen wss nog 1 of 2 gtx580s bij. Dan is het inderdaad nog steeds overkill, i know. Maar 650 vond ik kiele kiele, de 750 en de 850 was in die winkel waar ik alles haalde niet leverbaar, de 1050 wel maar toen toch weer niet, dus toen maar die dikke gepakt... Kan ik Igg mee voorruit
mixing a drink and music
Let op:
Let erop dat je de plaatjes ook echt verkleind naar een formaat wat hier op GoT mag. Evt. met een linkje naar een grotere versie.
Dit:
zijn geen echte thumbnails maar gewoon een manier om aan de browser te vertellen dat ze op een kleiner formaat gerenderd moeten worden!
Let erop dat je de plaatjes ook echt verkleind naar een formaat wat hier op GoT mag. Evt. met een linkje naar een grotere versie.
Dit: