Visual Illusions
Een jaar geleden ben ik begonnen met caseconstruction genaamd 'Gekko'. Deze staat tot vandaag de dag nog steeds in het stof te happen. Deze caseconstruction was vorig jaar gemaakt met de bedoeling deel te nemen aan het NKCM06. Echter is dit er nooit van gekomen door de verkeerde planning.
Vervolgens ben ik in de zomer van 2006 bezig gegaan met ideeen voor een casemod, die op tijd af zou zijn voor het NKCM07.
De uitkomst hiervan was dat er niet 1 casemod werd gemaakt maar 2. Wel was het idee deze casemods als 1 projects te zien, omdat ze veel op elkaar lijken.
Visual Illusions is een samengevatte naam voor 2 casemods die gebaseerd zijn op de thema's van ATI en Nvidia.
Na het deels voltooien van mijn schetsen ben ik op zoek gegaan naar sponsors. Daarmee heb ik enkele bedrijven weten over te halen. Tevens gaat de zoektocht nog steeds door.
Sponsors

Basis en schetsen
Beide casemods zijn gebaseerd op de Cooler Master Centurion 5.
Ik had in eerste instantie gekozen voor de kleur wit, omdat deze zouden worden gebruikt als kleur voor de casemods. Echter heb ik later besloten de ene kast een witte kleur te geven en de andere kast een zwarte kleur. Dit omdat de casemods dan beter tot hun recht komen.
Beide kasten zullen na al het bewerken vanzelfsprekend worden gespoten in de genoemde kleur, dit ook omdat tijdens het casemodden de nodige beschadigingen optreden.
Ook zal op beide casemods een ets worden geplaats. Deze wordt geplaats op het grootste window aan de linkerzijde. Daarbij is dat voor ATI een afbeelding van Ruby en bij Nvidia een afbeelding van Nalu.
De HD's die worden toegepast zullen worden voorzien van een plexi kapje, zodat men een kijkje heeft aan de binnenkant van de HD. Dit in de kleuren rood en groen.
Naast dat er veel zorg wordt gedragen aan het uiterlijk, wordt ook het innerlijk tot in detail afgewerkt.
Voor hetgeen dat zich zal bevinden in de kast zijn geen schetsen. Wel zal dit in de loop van het casemodden ontstaan en zullen verschillende dingen worden toegepast.
De sponsoren zullen allen ook een eigen plekje krijgen.
Ook de bovenkant van de kasten zullen worden voorzien van de slogan van beide partijen. Deze zullen met behulp van verschillende materialen en manieren worden uitgewerkt.
Verder zal de standaard front worden vervangen voor een custom front. Echter liggen hiervoor de schetsen nog niet op tafel, maar hier wordt hard aan gewerkt.

Benodigdheden
ATI casemod
AcrylPanel™ 3mm - 480x480mm UVRed
AcrylPanel™ 3mm - 480x480mm Black
Constructx™ BayColumn510 Clear
Blackfire4 UV LEDFan - 80mm UVRed / 4x UV LED
Blackfire4 UV LEDFan - 120mm UVRed / 4x UV LED
Screwz™ for PSU fan, 8x Red
Thumbscrewz™ 4x Red
FlexSleeve™ Kit UVred
Connectx Kit Deluxe, UVRed
SATA cable 50cm UVred (20")