Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37
Omdat de communicatie vanuit Budgetphone inderdaad niet zo geweldig is wil ik hier even wat navragen.

Ik bel momenteel uit via 12Voip, mijn telefoontjes komen binnen op mijn reeds lang geleden geporteerde Budgetphone nummer. Vandaag kreeg ik bericht dat mijn prepaidcontract per 5 januari 2013 afloopt. Als ik het goed begrijp ga ik als ik niks doe per deze datum over naar Budgetphone UNO voor 1,25 per maand / 15 euro per jaar i.p.v. de huidige 10 euro per jaar. Klopt dat? Is dat alles? Dan blijf ik nog wel even bij BP... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
musicfreak schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:14:
Omdat de communicatie vanuit Budgetphone inderdaad niet zo geweldig is wil ik hier even wat navragen.

Ik bel momenteel uit via 12Voip, mijn telefoontjes komen binnen op mijn reeds lang geleden geporteerde Budgetphone nummer. Vandaag kreeg ik bericht dat mijn prepaidcontract per 5 januari 2013 afloopt. Als ik het goed begrijp ga ik als ik niks doe per deze datum over naar Budgetphone UNO voor 1,25 per maand / 15 euro per jaar i.p.v. de huidige 10 euro per jaar. Klopt dat? Is dat alles? Dan blijf ik nog wel even bij BP... ;-)
Ik kreeg hem ook. In een mail doet doet denken dat het beter wordt :( Net overgestapt op 3-in-1 en mijn nummer niet laten porteren omdat het zo goed werkte ;(

Je bent voicemail to email kwijt, en nieuwe gebruikers kunnen niet meer porteren, dat is volgens mij alles.

Weet iemand hoe lang je normaal gesproken contracten afsluit bij budgetphone? Anders zou een maand 4,50 + Portering en dan wijzigen naar uno naturlijk ook een optie zijn.

Edit: Maandabonnementen dus. Nu is de vraag of je dat kan omzetten naar uno :*)

Edit 2: WeVoip lijkt me ook nog een optie. Kijken of daar wat informatie vandaan te halen is. Die porteren ook, en maandkosten lijken 0. De vraag is of ik iets over het hoofd zie.

[ Voor 24% gewijzigd door Pewwy op 01-12-2012 16:37 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan best dat je wel kan porteren bij Uno, dit soort dingen zou ik ze gewoon even vragen als je dat wil. De communicatie met het bedrijf is wat makkelijker als bij een Voipbuster :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
Weet iemand hoe je budgetphone aan de praat krijgt met de nieuwe Telfort modems? Alles staat exact zo ingevuld zoals het in de oude Zyxel stond.
Status geeft aan dat Rebvoice en Budgetphone beide Registered zijn. Maar als iemand mij belt krijgt diegene te horen dat het nr niet in gebruik is.

De nieuwe is de ZyXEL P-2601HN

Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat het voor veel mensen soms even werkt en dan weer niet en dat ergens een verborgen instelling moet worden aangepast, maar ik ben dit topic al doorgelopen en een paar op Budgetphone (wat een enorme spamvervuiling daar btw). Kan niks meer vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet je nog iets actief zetten voor inkomende en of uitgaande gesprekken ? Volgens mij werken die nieuwe Zyxels niet zo heel veel anders als de oude.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-06 14:17
Ik moest destijds even zoeken naar de call rules, maar die moeten ook ingevuld zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 11:04
Ook de call rules, waarbij je aangeeft welk sip account aan welke phone moet worden toegewezen voor inkomend/uitgaand is gewoon ingevuld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Marzman schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:38:
Kan best dat je wel kan porteren bij Uno, dit soort dingen zou ik ze gewoon even vragen als je dat wil. De communicatie met het bedrijf is wat makkelijker als bij een Voipbuster :)
Porteren naar uno is niet toegestaan. Voicemail to email wel. Voor porteren zal je dus een tussenstap moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
Wie kent www.cheapconnect.net ? Ze bieden voip prepaid nummer aan voor €8,95 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:51
jccjk schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:57:
Wie kent www.cheapconnect.net ? Ze bieden voip prepaid nummer aan voor €8,95 per jaar.
dit lijkt een goed alternatief voor budgetphone. in de praktijk komt er nog 1 euro kosten bij voor transactiekosten. maar 9,95 is nog steeds een uitstekend bedrag. ben benieuwd hoeveel nummerportering is.

EDIT: ik lees net op hun site dat nummerportering eenmalig 5 euro kost.

[ Voor 8% gewijzigd door SolarOrbiter op 04-12-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 00:55
Aanbod lijkt prima, maar zoals jccjk vraagt, wie kent cheapconnect.net.
Kan op site nergens vinden wie er achter zit, alleen maar emailadres. Algemene voorwaarden?

Het lijkt overigens wel gloednieuw, volgens mij stonden gisteren porteringskosten en -mogelijkheid niet op site.

Edit: Inmiddels (17:43) wel meer gegevens en ook alg.voorwaarden.
(cheapconnect leest mee? )

kvk 52115453 ??? blijft vaag

[ Voor 31% gewijzigd door sipjohn op 04-12-2012 17:58 . Reden: aanvullingen op website cheapconnect ]

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waar staan de servers? Ik heb een keer zo'n goedkope aanbieder gevonden maar die zat in de VS. Dan is de kwaliteit van je gesprekken toch echt merkbaar minder.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10-2024

cheapconnect

Bedrijfsaccount Cheapconnect
sipjohn schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:54:
Aanbod lijkt prima, maar zoals jccjk vraagt, wie kent cheapconnect.net.
Kan op site nergens vinden wie er achter zit, alleen maar emailadres. Algemene voorwaarden?

Het lijkt overigens wel gloednieuw, volgens mij stonden gisteren porteringskosten en -mogelijkheid niet op site.

Edit: Inmiddels (17:43) wel meer gegevens en ook alg.voorwaarden.
(cheapconnect leest mee? )
Porteringskosten stonden inderdaad nog niet op onze site. Bij deze geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Het lijkt wel een reclame-uiting. Laat maar achterwege dus.

[ Voor 87% gewijzigd door IEF op 04-12-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:59

Perkouw

Moderator General Chat
cheapconnect schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:05:
[...]

CheapConnect is een handelsnaam en initiatief van Commors
Je weet dat er ook een edit knop is ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is mij wel duidelijk dat Cheapconnect hier zit te spammen. Hoe toevallig is het dat die naam hier wordt genoemd en *as we speak* de site wordt aangepast naar aanleiding van het commentaar.

Verder is het trouwens een eenmanszaak/cv. Je moet voor jezelf bepalen of je je vaste nummer naar zo'n bedrijf zou willen porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheapconnect

cheapconnect

Wolly schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:15:
Het is mij wel duidelijk dat Cheapconnect hier zit te spammen. Hoe toevallig is het dat die naam hier wordt genoemd en *as we speak* de site wordt aangepast naar aanleiding van het commentaar.

Verder is het trouwens een eenmanszaak/cv. Je moet voor jezelf bepalen of je je vaste nummer naar zo'n bedrijf zou willen porteren.
Zit niets van een eenmanszaak achter, verder zijn onze _antwoorden_ niet bedoeld als spam maar als antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolly schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:15:

Dat denk ik niet, hij geeft alleen antwoord op vragen in dit topic, degene die er over begint had het eerst over Tweakphone en zit al lang op GoT. Hij/ze zijn er wel snel bij, maar het is niet zo gek dat iemand die daar werkt ook actief op GoT is en geinteresseerd is in dit topic.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Moet je je dan niet ook via een 'bedrijfsaccount' als zodanig identificeren? Ik weet niet precies hoe dat met die bedrijfsaccounts zit maar dat is ongetwijfeld elders op de site te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
Marzman schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 18:25:
[...]

Dat denk ik niet, hij geeft alleen antwoord op vragen in dit topic, degene die er over begint had het eerst over Tweakphone en zit al lang op GoT. Hij/ze zijn er wel snel bij, maar het is niet zo gek dat iemand die daar werkt ook actief op GoT is en geinteresseerd is in dit topic.
Ik heb zelf niks te maken met cheapconnect. Ik ben zelf voor een kennis opzoek naar een alternatief voor Budgetphone, zodoende kwam ik op cheapconnect.

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Ik stelde de volgende vraag aan Cheapconnect (per email) en kreeg binnen vijf minuten antwoord.
Ik overweeg bij jullie een abonnement te nemen met een 020 nr portering en heb een vraag: waar staat jullie server en hoe is de kwaliteit van de verbinding gewaarborgd.

Antwoord:
Onze servers zijn geografisch van elkaar gescheiden in Amsterdam en Rotterdam. CheapConnect heeft zijn platform dubbel uitgevoerd, mocht er onverhoopt een storing zijn aan een locatie dan hebben de andere locaties voldoende capaciteit om de klap op te vangen. Voor telefonie is het belangrijk dat het altijd 'bereikbaar is'. Tevens maken we gebruik van alleen A-merk apparatuur en kwaliteits verbindingen. Op deze manier is bellen via CheapConnect niet alleen voordeliger maar ook van betere kwaliteit.
We monitoren 24x7 ons netwerk op kwaliteit van de spraak.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344999

Gebruik sinds enkele maanden naar tevredenheid de Siemens c610h handset met het basisstation N300ip in combinatie met vooralsnog een normale analoge lijn en intervoip. Van het weekeinde een update melding gekregen op de handset. Daarna lukt het me niet meer om intervoip aan te melden. Basisstation geeft melding ''Aanmelding is mislukt!''. Eerste contact met Siemens lijkt een beetje afhoudend van hun kant.

Iemand die dit herkent of weet waar dit aan ligt en misschien een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loop je instellingen een keer opnieuw na. Misschien is je wachtwoord of een andere instelling niet bewaard gebleven na de update.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels goed contact gehad met Siemens. Snelle en duidelijke inhoudelijke communicatie. Mijn eerste indruk was onjuist, dit neem ik terug.

Blijkt dat de update - volgens Siemens - van de SIP providers komt. Kijken of ik daar verder kom. Als dit zo is, moeten er meer mensen mee te maken hebben/krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is makkelijk te testen, log in met een andere sip-device. Bijvoorbeeld je smartphone of installeer wat op je pc.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:00
Anoniem: 344999 schreef op maandag 17 december 2012 @ 17:25:
Inmiddels goed contact gehad met Siemens. Snelle en duidelijke inhoudelijke communicatie. Mijn eerste indruk was onjuist, dit neem ik terug.

Blijkt dat de update - volgens Siemens - van de SIP providers komt. Kijken of ik daar verder kom. Als dit zo is, moeten er meer mensen mee te maken hebben/krijgen.
Weird, dus Siemens laat een willekeurige SIP-providers updates pushen? Zijn de sip-instellingen dan ook verandert?
Bij een ouder model(S450 IP) wilde het wel eens helpen om het account te deactiveren via webif, weer te activeren, ander item in webif aanklikken en terug naar accounts(laatste wegens niet auto update van webif). Hierna was het account als instellingen correct waren weer netjes geregistreerd.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pushen kan wel, maar dan heb je iets van provisioning-instellingen in je toestel staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Marzman schreef op maandag 17 december 2012 @ 18:17:
Pushen kan wel, maar dan heb je iets van provisioning-instellingen in je toestel staan.
Alles kan, maar geeft Siemens dat zo aan elke voip-provider? Dan kost je dat behoorlijk support, want je hebt een groot deel van de puzzel dan uit handen gegeven.
Ik ben wel bekend met zaken als TR-069/064, doen die nieuwe sets dat ook?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk geeft Siemens dat niet. Dat heb je dan zelf ingesteld of dat stond zo ingesteld omdat je voipprovider ook de apparatuur heeft geleverd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
ah, ik zie het al het zit in dat nieuwe platform ingebouwd op basis van een provisioning server. Zal op basis van activatiecode zijn ingesteld via de wizard oid.
Nais, worden die basisstations wel een stuk aantrekkelijker van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik verbaas me er eigenlijk ook een beetje over, dat die update door de sip-providers wordt opgelegd. Als ik hier zo de reacties lees, merk ik dat ik nogal onwetend ben. Loekie, jij wekt de indruk het voorval te kunnen duiden. Zou jij of iemand anders hier een link of wat achtergrond informatie kunnen plaatsen, zodat ik me een beetje kan inlezen. Nu overvalt de techniek mij en moet ik bij Siemens of de sip-provider om hulp vragen. Ik zou graag zien dat ik de boel zelf in de hand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Als je op serivcepagina van siemens naar de N300A IP zoekt vind je verschillende documenten. De
Gigaset PRO Provisioning-Guide en (PDF)
blijkt ook provisioning voor de N300A IP te beschrijven. Het document is behoorlijk uitgebreid en tegelijk behoorlijk inzichtelijk, het zou je de gezochte info moeten geven.
In het kort, als je met een actiecode je voipprovider hebt geconfigureerd zal de voip-provider ook je settings voor je kunnen aanpassen, je kunt dat ongetwijfeld overrulen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175467

Beste Jansen181

Ik heb dezelfde N300ip met de handset SL78H van Siemens en heb ook de update gehad.
Update probleemloos verlopen en maak gebruik van Voipbuster.

Grt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan ben ik wel benieuwd wat ze aangepast hebben :), of zouden ze gewoon instellingen hebben gepushed zodat ze zeker zijn dat iedereen de juiste instellingen gebruikt (servernamen ipv ip's en dergelijke).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Intervoip is weer aangemeld. Ik heb eerst geprobeerd contact te leggen met intervoip via email, maar ik kan geen adres vinden van dit bedrijf. Heb daarna even zelf lopen prutsen. Nu blijkt dat ik de STUN server die uitstond heb aangezet de verbinding mogelijk maakt. Naar mijn idee biedt de STUN server een manier om de NAT te omzeilen. Mogelijk kan ik met port-forwarding de STUN server wel uitschakelen. Dit heb ik nog niet geprobeerd.

Over de update en de provisioning ben ik nog niet veel wijzer geworden. Daar ga ik me binnenkort nog maar eens in verdiepen. Langzaamaan word ik steeds wijzer, hoop ik :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die stunserver goed werkt zou ik hem gewoon aan laten staan. Ik zou willen dat ik een stunserver kon instellen in mijn setup (geen zin om een nieuwe ata te kopen, gebruik nu een dsl-modem als ata). Maar misschien dat ik die Chinees van eerder in dit topic weer eens opzoek.

Als ik NAT goed instel blijft de verbinding ook niet open staan voor inkomende gesprekken (uitgaand is nooit een probleem).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, STUN server houden we er in.

Ik spring een beetje van de hak op de tak, maar wil toch even kijken of er hier iemand is die dit makkelijk is gelukt. Als ik naar de intervoip instellingen op de N300ip kijk, zou ik graag als ik iemand opbel de nummerweergave kunnen gebruiken met een eigen gekozen nummer. Is iemand dat gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:39

Speedmaster

Make my day...

Nummerweergave wordt over het algemeen geregeld in je account bij je provider, log even in op je account bladzijde bij je provider, mogelijk kan je daar instellen met welk nummer je zichtbaar wilt zijn.

Edit:
Even gekeken op de site
Je kan ook bij Intervoip je eigen nummer (meerdere) verifieren en dit als uitgaand nummer instellen.

[ Voor 25% gewijzigd door Speedmaster op 19-12-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het een Voipbusterkloon is dan is het inderdaad verifieren (via de website of de software) en daar instellen. In je instellingen in je eigen apparatuur hoef je tegenwoordig niks meer te veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 19-12-2012 11:27 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de hulp. Ik gebruik op dit moment Intervoip (volgens mij is dat een Voipbuster kloon). En het werkt zoals Speedmaster en Marzman schrijven. Mooi opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Loekie schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:08:
[...]

Met VOIP kun je een eigen caller-id meegeven, echter kan de telefonie maar op 1 plek binnenkomen wil je het nuttig kunnen gebruiken. Daarvoor zou je het nummer willen porteren zodat je inkomende en uitgaande telefonie met 1 account gebruikt.
Hier ook een Voipbuster- en Budgetphone-combinatie om dezelfde reden: goedkoop bellen, en gebeld kunnen worden op het 010-nummer. Laatst vroeg ik me af of Voipbuster inmiddels al nummerportering toestaat. Is dat dan nog steeds niet het geval? Het zou mooi zijn om voortaan nog maar 1 SIP-provider te kunnen gebruiken. Niet alleen vanwege de kosten maar ook omdat niet alle SIP-apparatuur het mogelijk maakt om de uitgaande caller-id aan te passen waardoor de gebelde partij alsnog het 085-nummer te zien krijgt (of niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Laatst vroeg ik me af of Voipbuster inmiddels al nummerportering toestaat.
dat zou geweldig zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:50:
[...]

Hier ook een Voipbuster- en Budgetphone-combinatie om dezelfde reden: goedkoop bellen, en gebeld kunnen worden op het 010-nummer. Laatst vroeg ik me af of Voipbuster inmiddels al nummerportering toestaat. Is dat dan nog steeds niet het geval? Het zou mooi zijn om voortaan nog maar 1 SIP-provider te kunnen gebruiken. Niet alleen vanwege de kosten maar ook omdat niet alle SIP-apparatuur het mogelijk maakt om de uitgaande caller-id aan te passen waardoor de gebelde partij alsnog het 085-nummer te zien krijgt (of niks).
Ik kan dat tegenwoordig ook instellen op de VoipBuster-accountpagina.

• ReBr
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Caller-id werkt nu idd gewoon goed, het nummer wat je wil meesturen invullen bij settings van voipbuster (of een ander van de famillie), en laten verifieren. Vervolgens gewoon je settings invullen in je sip apparatuur, aangeven dat je caller id meestuurd (gewoon je gebruikersnaam) indien nodig, en bellen maar.

Let wel even op bij het gebruik van Rebvoice, dat 0800 nummers gewoon berekend worden, zowel starttarief als minuuttarief (kwam in de afgelopen dagen ineens achter, hiervoor dus maar weer voipbuster gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:37
Pewwy schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 16:16:
[...]

Ik kreeg hem ook. In een mail doet doet denken dat het beter wordt :( Net overgestapt op 3-in-1 en mijn nummer niet laten porteren omdat het zo goed werkte ;(

Je bent voicemail to email kwijt, en nieuwe gebruikers kunnen niet meer porteren, dat is volgens mij alles.
Beetje laat, maar alsnog dank voor je reactie.

Kreeg vandaag een mail met de beste wensen van Budgetphone, in de bijlage stond geen woord over Uno. Gek gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan een oud nummer nog steeds voor 10 euro verlengen bij Budgetphone. Niet dat ik het doe :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net via een advertentie van VoipYo, die lijkt me erg interesant, vooral omdat de freedays toch niet werken met PBXes er tussen.

Netherlands (Landline) € 0.005 € 0.006
Netherlands (Mobile) € 0.022 € 0.025
Calls made with VoipYo are NOT subject to a Connection fee (except for Callback, where 5ct is charged for every connection made).

Heb ik PBXes ook niet meer nodig.
[edit]Hmm, jammer. VoipYo doesn’t support calling via the SIP protocol. Het werkt alleen met Apps op je mobiel (zelfs op mijn mobiel gebruik ik sip, is een standaardfunctie in CyanogenMod.)

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 22-12-2012 14:38 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26

Zarif

Professional Commenter

Voipwise is hetzelfde, maar met Voipwise kun je naar nog meer landen gratis bellen. Zweden en Duitsland bijvoorbeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Zarif op 22-12-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarif schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:41:
Voipwise is hetzelfde, maar met Voipwise kun je naar nog meer landen gratis bellen. Zweden en Duitsland bijvoorbeeld.
Het is helemaal anders :) Voipwise heeft wel sip en andere tarieven. De tarieven leken me interessant bij VoipYo, een halve cent naar vaste lijnen en iets meer dan 2 cent naar mobiel.

Ik vraag me af of we ook gebruik kunnen maken van die service voor grootverbruikers als kleinverbruiker.
https://www.voippro.com/calling-rates/grey/eur#letter-N

Erg goedkoop en je betaald per seconde.

[edit]Minimum betaling van 300 euro :p

[ Voor 51% gewijzigd door Marzman op 22-12-2012 15:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb weer een Sipura 1001 gekocht voor 19 euro van dezelfde Chinees die hier al voorbij is gekomen. Die bij mijn zusje werkt nog steeds goed en dan heb ik geen PBXes meer nodig (dus kan gewoon Freedays gebruiken)

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt met Kerst, Nieuwjaar en Chinees nieuwjaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 29-12-2012 09:35 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301198

ik ben kort geleden overgestapt van telfort naar T-mobile online. Ik heb sip ingesteld en bellen naar nummers gaat prima.
Maar ik mis een optie, waarvan ik met een zyxel modem gebruik heb gemaakt:
telefoonboek. naar sip account bellen ( sip.username@voipbuster.com) met het indrukken van toets #01,#02 ....#10

Wie kan mij helpen om dat bij een huawei modem in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werkt dat in de Telfort? Ik dacht dat het alleen werkte met telefoonnummers en niet met siplogins (heb het ook ooit geprobeerd)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Laatst online: 30-05 23:07
Marzman schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:02:
Als die stunserver goed werkt zou ik hem gewoon aan laten staan. Ik zou willen dat ik een stunserver kon instellen in mijn setup (geen zin om een nieuwe ata te kopen, gebruik nu een dsl-modem als ata). Maar misschien dat ik die Chinees van eerder in dit topic weer eens opzoek.

Als ik NAT goed instel blijft de verbinding ook niet open staan voor inkomende gesprekken (uitgaand is nooit een probleem).
Werkt inkomend wel kort na het ophangen van een uitgaand gesprek? Zo ja, dan heeft het lokale netwerk simpelweg problemen met het routeren van de pakketjes naar jouw telefoon. Ik kan me zo niet voor de geest halen of een dubbele NAT* hiervan de oorzaak is of dat dit enkel zorgde voor one-way-audio.

*vertaalslag van lokale ip-adres (bijvoorbeeld 192.168.x.x) naar het ip-adres van je internetprovider

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C0rnelis schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:23:
[...]

Werkt inkomend wel kort na het ophangen van een uitgaand gesprek? Zo ja, dan heeft het lokale netwerk simpelweg problemen met het routeren van de pakketjes naar jouw telefoon. Ik kan me zo niet voor de geest halen of een dubbele NAT* hiervan de oorzaak is of dat dit enkel zorgde voor one-way-audio.

*vertaalslag van lokale ip-adres (bijvoorbeeld 192.168.x.x) naar het ip-adres van je internetprovider
Ja, maar er is geen dubbele nat. Alleen nat in het kabelmodem. Dit is in te stellen via de webinterface, maar schijnbaar blijven de poorten dan nog steeds niet altijd open staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301198

Marzman schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 20:08:
Werkt dat in de Telfort? Ik dacht dat het alleen werkte met telefoonnummers en niet met siplogins (heb het ook ooit geprobeerd)
al jaren bel ik op deze manier. en ook naar budgetphone nummers, ook naar andere providers als sipnet.ru. op deze manier kan je de limiet van 300 minuten p/w omzeilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Laatst online: 30-05 23:07
Marzman schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:13:
[...]

Ja, maar er is geen dubbele nat. Alleen nat in het kabelmodem. Dit is in te stellen via de webinterface, maar schijnbaar blijven de poorten dan nog steeds niet altijd open staan.
Welke poort + tcp/udp heb je nu al open gezet? Volgens mij zijn 5060,10000-20000 sowieso nodig.

Kan je op de configuratiepagina van je toestel wellicht een snellere time-out instellen (nat refresh time - kan per toestel verschillen)? SIP keep-alive of SIP registrar aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timeout staat nu op een uur, zo heb ik altijd gemiddeld binnen 30 minuten weer verbinding. Na 60 minuten wordt het gesprek ook verbroken hierdoor dus ik wil hem niet korter hebben. Die poorten staan allemaal ingesteld, maar het modem(modemrouter) zal wel een slaapstand hebben ofzo want de verbindingen blijven niet continu open staan. Ik kan het ook niet rechtstreeks instellen in het modem, dit gaat via een servicepagina van de provider.

Ik heb een ata besteld waarin ik wel een stunserver in kan stellen en daarmee verwacht ik dat het probleem is opgelost.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ata is binnen, alleen kom ik nu tot de ontdekking dat die Chinees een ander type is gaan leveren :p Het is niet de Sipura 1001, maar de Linksys Pap2. Is bijna hetzelfde omdat Linksys Sipura heeft overgenomen en ook de modellen die ze toen hadden, maar de Pap2 heeft twee telefoniepoorten, een voor elk account en de 1001 heeft 1 telefoniepoort voor 2 accounts. En dat laatste wilde ik eigenlijk omdat je dan altijd voor de goedkoopste kan kiezen :)

Misschien dat ik iets anders kan doen met het dialplan, omdat Voipbuster en dergelijke ook lokale nummers hebben die je gratis kan bellen zat ik te denken in het dialplan te zetten dat er bijvoorbeeld naar het nummer van Rebvoicegebeld moet worden, dan een pauze en dan het mobiele nummer dat wordt ingetoetst. Maar het wordt dan wel wat lastiger instellen, want ik denk dat weinig mensen zo'n dialplan hebben :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:39

Speedmaster

Make my day...

Met google op Dailplan Pap2 kom je een end, zal wel even spitten zijn maar als je eenmaal door heb hoe het werkt maak je het zelf vrij eenvoudig

Edit:
Hier een uitleg http://wiki.voip.ms/article/Dial_Plan_for_Linksys_ATAs

[ Voor 21% gewijzigd door Speedmaster op 18-01-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan niet omdat het nummer als geheel verzonden wordt en niet cijfer voor cijfer. Ik zal of een tweede telefoon moeten aansluiten of het ding moeten omwisselen met de 1001 die ik mijn zus gegeven heb.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:31

elsinga

=8-)

De meeste van die dingen werken als volgt: geef kiestoon, wacht op een nummer en doe dat zolang er neit minimaal x seconden stilte is, parse dan het nummer en doe je ding. Niks ouderwetsche analoge KPN centrale, waarbij voor elke digit een relais omgezet werd of zo...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, daarom werkt het niet. De twee accounts zitten op twee fysieke poorten (dus twee telefoons nodig om ze te gebruiken in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Zyxel waar je dit in kunt stellen op welke poort je maar wilt).

En een dialplan naar zo'n gateway werkt dus niet omdat het in een keer het nummer doorstuurt terwijl er dan een pauze nodig is na het bellen van de gateway waarna er opnieuw een nummer ingetoetst wordt. Op mijn oude mobiel werkte het wel, dus het is ook niet zo dat je per se een ouderwetse analoge KPN telefoon nodig hebt, op mijn huidige android werkt het ook niet meer dat ik het inclusief pauze in het adresboek in kan stellen trouwens (hiervoor had ik Windows Mobile 6.5 dat het dus wel kon).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46
Ik las ergens dat in Android "," (komma) het/een pauzeteken is. Het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 15:35
Ik vroeg me af of meer Betamax gebruikers het volgende probleem ervaren:

Heb sinds jaar en dag een voipstunt account met een telefoon nummer. Deze gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid. Sinds 2 jaar gebruik ik een Siemens S675 Gigaset i.c.m. voipstunt, hetgeen tot 3 dagen geleden perfect heeft gewerkt. Het probleem wat zich sindsdien voordoet is dit:

Als ik naar mijn telefoon nummer bel, dan gaat deze keurig over. Zodra ik de oproep beantwoord, hoor ik helemaal niets terwijl voor de partij die mij belt het toestel over blijft gaan. Verbreek ik de verbinding, dan blijft het toestel gewoon over gaan.

Nu heb ik mijn account al verwijderd van de Gigaset en deze opnieuw toegevoegd, maar dat bood helaas geen soelaas! :(

Iemand een gelijksoortig probleem en eventueel enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:51
[/quote]

Heb sinds jaar en dag een voipstunt account met een telefoon nummer. Deze gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid. Sinds 2 jaar gebruik ik een Siemens S675 Gigaset i.c.m. voipstunt, hetgeen tot 3 dagen geleden perfect heeft gewerkt. Het probleem wat zich sindsdien voordoet is dit:

Als ik naar mijn telefoon nummer bel, dan gaat deze keurig over. Zodra ik de oproep beantwoord, hoor ik helemaal niets terwijl voor de partij die mij belt het toestel over blijft gaan. Verbreek ik de verbinding, dan blijft het toestel gewoon over gaan.

Nu heb ik mijn account al verwijderd van de Gigaset en deze opnieuw toegevoegd, maar dat bood helaas geen soelaas!
?
[quote]

Ik ook hetzelfde geen idee wat nu?

[ Voor 4% gewijzigd door saharoen op 21-01-2013 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelf-99
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-11-2022
dôh schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:51:

Nu heb ik mijn account al verwijderd van de Gigaset en deze opnieuw toegevoegd, maar dat bood helaas geen soelaas! :(

Ook Ik heb met Voipstunt icm Gigaset exact hetzelfde probleem
Oorzaak dus bij Voipstunt en niet in eigen configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Nog steeds :(. Heb contact formulier wel klacht verzonden maar verwacht niet snel antwoord. Iemand hier nog tips.[/quote]
Dear customer,
Thank you for contacting Customer Services. We will try to reply as soon as possible should a customised answer be necessary.

Best regards,
Voipbuster customer service
[quote]

[ Voor 49% gewijzigd door saharoen op 21-01-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2018
Gisteren merkte ik dat ik hetzelfde probleem heb. Een ticket via de helpdesk leverde het volgende op:

Dear Customer,

We’re sorry for any inconvenience caused. We are currently implementing an
update that will fix these issues. You won’t have to make any changes to
your settings.

Please try again in 24 hours. If you still experience the same issues please
contact us again.

Kind regards,
Customer service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyroquipment
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:05
Ik heb het probleem ook, ik werk zelf echter met een SPA3000. Ik heb echter wat instellingen veranderd namelijk de: Bij line1> FXS Port Polarity Configuration>Idle Polarity: op reverse gezet ipv op forward, dit loste het probleem op! Ik gebruik overigens enkel voor de inkomende gesprekken good old Voipbuster.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
@ Pyroquipment: is dat wel de oplossing? Ik zie net dat het één en ander weer werkt. Kan het niet zijn dat het gewoon weer werkt los van die wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyroquipment
Voor mij is het de oplossing, net nog een keer getest met de oude instellingen.

Ik had in eerste instantie de indruk dat het aan mijn SPA3000 lag, ik had de SIP instellingen in een Fritzbox 7390 gezet en die werkte namelijk zonder probleem. Vandaar de verwarring tot ik vanmorgen hier in dit topic las dat er meer mensen het probleem hadden. Zodoende toch maar even gaan spelen met bepaalde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Hier werkt het weer zonder zelf wat gedaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyroquipment
Nou het zal idd allemaal wel toeval zijn, heb het weer terug veranderd en nu gaat alles ineens weer zoals het hoort:)

[ Voor 78% gewijzigd door Pyroquipment op 23-01-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-06 23:47
Mensen al ervaring met cheapconnect? Sta op het punt mijn nummerporting bij hun aan te vragen voor prepaid voip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Mijn buurman heeft het gedaan, en heeft goede ervaringen. (nummerportering van budgetphone naar cheapconnect)
Ik gebruik zelf budgetphone icm voipwise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:35
net bij cheapconnect testnummer aangevraagd, betaling ok, nu wachten op nummer / login gegevens
ben benieuwd hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 15:35
nog geen nummer mogen ontvangen, heeft dat bij andere ook zo lang geduurd na de betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit met een probleem dat me een beetje doet denken aan het probleem dat dôh hierboven ook meldt. Ik weet niet of hier dezelfde oorzaak achter zit en waar het probleem precies in zit. Misschien dat jullie me hier wat verder kunnen helpen.

Probleem: Als ik via intervoip of voipbuster bel (beide voip), dan hoort de andere kant mij wel, maar ik hoor de andere kant niet. Als ik analoog bel dan hoor ik de andere kant wel.

Dit doet me denken dat het iets met de voip-instellingen te maken heeft. Ik heb een Siemens Gigaset N300ip basisstation en een c610h handset. Mijn voip instellingen zijn voor zover ik kan beoordelen conform de instellingen op deze site van voipbuster http://www.voipbuster.com/sip. Daarnaast heb ik de installatie wizard van de Siemens telefoon doorlopen. Dit leidt - voor zover ik heb gezien- tot dezelfde resultaten, maar dan zonder stun-server. Die heb ik daarna toch maar weer aangezet. De telefoon laat telkens zien dat de voip lijn netjes is aangemeld.

Vooralsnog geen idee waar het probleem zit. In eerste reactie van voipbuster wijzen ze naar de hardware. Ik hoop dat iemand mij hier nog wat verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
Dat probleem heb ik ook, met een n300a ip (en ook met c590ip) met c59h handset. Mijn vrouw belt vaak naar Engeland en vaak gebeurt het dat ze de andere kant wel kan horen maar de andere kant haar niet. Een ticket bij justvoip leverde niet echt wat op, ze zeggen dat het aan de telefonieprovider in Engeland zou kunnen liggen. Ik zal dit probleem eens aankaarten bij de ontwikkelaars van Gigaset (ik ken er een) en vragen of het een bekend probleem is. Ik weet wel dat de volgende keer als mijn vrouw belt ik een capture ga maken van het gesprek zodat uitgezocht kan worden waar het aan ligt.

@Jansen181: heb jij het probleem altijd? Want bij ons gebeurt het bij 1 in de zoveel telefoontjes. Als je het probleem altijd hebt zit er denk ik iets mis met nat/stun.

[ Voor 13% gewijzigd door jan1973 op 01-02-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan1973: Ik ben hier nog niet zo lang mee bezig. Gelukkig heb ik ook nog een gewone quasi analoge lijn die ik gebruik. Tot voor kort deed ik de 06-nummers met voip en nu wil ik ook overstappen naar voip voor de vaste nummers. Tot voor een week of twee geleden ging bij mijn weten alles goed met intervoip naar de 06-nummers die we zo nu en dan bellen. Sindsdien komt dit probleem voor. Ik heb het vermoeden dat dit probleem nu structureel is. Bij mijn weten heb ik niets veranderd aan de instellingen.

Eind vorig jaar wel even een probleem gehad met intervoip qua aanmelden. Na wat zelf geprobeerd te hebben, heb ik toen ontdekt dat ik de stun server nodig heb om me aan te kunnen melden via voip. Op dit moment heb ik de stun server ook ingevuld (Adres STUN-server = stun.voipbuster.com). Ik begrijp dat deze stun server de NAT omzeilt. Ik heb dan ook geen NAT ingevuld in mijn router. Denk je dat hier mogelijk mijn probleem zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35
Gigaset is al zeker 3 jaar niet meer van Siemens :)
Just a FYI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
@tlpeter: en wat voegt dat toe aan deze discussie?

[ Voor 11% gewijzigd door jan1973 op 01-02-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
@jansen181: heb je toevallig een router achter een router staan? Dat levert gegarandeerd problemen op. Stun lost het volgende probleem op: sip protocol zegt ik gebruik deze poort (op de voip telefoon) maar dat hoeft niet dezelfde poort op de router te zijn. Via stun kan achterhaald worden welke poort op de router gebruikt wordt en dus wordt spraak naar de goede poort gestuurd.

Wat kan helpen is de rtp poorten van je telefoon (standaard 5004-5020) te forwarden van je router naar je telefoon. Ook de standaard sip poort 5060 zou ik voor de zekerheid forwarden naar je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:35
jan1973 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:06:
@tlpeter: en wat voegt dat toe aan deze discussie?
Niks maar een Nissan noem je ook geen Datsun meer.
Veel mensen weten niet dat Gigaset tegenwoordig zelfstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan1973: Je slaat de spijker op zijn kop! Mijn bewondering en grote dank voor je scherpe analyse. Zeker gezien het feit dat ik deze extra router helemaal niet genoemd heb tot dusver :-).

Ik heb inderdaad een paar weken terug een extra router in huis geplaatst om mijn wifi bereik uit te breiden. Nu ik het zo terugfilm is dat het moment dat voip het hierboven aangehaalde probleem begon te vertonen. Omdat ik en mijn vrouw toen nog voornamelijk via de quasi-analoge lijn belden is dat niet zo direct opgevallen en heb ik geen verband gelegd.

Ik heb dit weekend ook gemerkt dat mijn android telefoon met de sipdroid-app wel naar behoren werkt. Hierdoor begon ik te twijfelen aan de hardware van mijn gigaset. Dit kan waarschijnlijk verklaard worden door het feit dat hier geen stun server wordt gebruikt.

Als ik nu deze extra-router uit de wan-router (die met wan verbonden) is haal, dan werkt voip weer helemaal naar behoren. Als ik hem erin stop heb ik mijn probleem weer terug. Dit is reproduceerbaar en overtuigend. Het probleem is aangetoond en een oplossing is om deze extra-router eruit te laten.

Natuurlijk wil ik proberen om nog het stapje te maken dat jij ook al kort aanstipt: voip laten werken in combinatie met de extra-router wel aangesloten. Het lijkt vooralsnog te werken. Ik merk dat ik in het menu van mijn wan-router (Netgear wpn824v2) alleen tcp en/of udp poorten kan forwarden en niet de door jou aangehaalde rtp poorten. Wikipedia leert mij dat rtp staat voor Realtime Transport Protocol dat gebruikt wordt om audio te streamen. Dat klinkt relevant in deze. Omdat ik alleen kan kiezen uit tcp/udp heb ik hier lukraak voor tcp gekozen, maar ik heb hier geen enkele onderbouwing voor. Ik heb de poorten 5004-5020+5060 geforward naar het ip-adres van mijn telefoon. Ik heb de stun-server nog steeds in mijn gigaset settings staan.

Tot zover mijn relaas. Ik hoop dat ik zo een stabiele oplossing heb gevonden in combinatie met mijn extra-router. Als er nog op- of aanmerkingen zijn, dan hoor ik die graag. Nogmaals dank voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
@Jansen181: blij dat dit het probleem oplost. Een router achter een router is hoe dan ook een slecht plan en ik denk dat poorten forwarden dan niet zal helpen. Die tweede router moet je niet instellen als router (met nat een firewall) maar als een accesspoint. Als het goed is kun je op http://www.routerlogin.com/CA_HiddenPage.htm (eventueel www.routerlogin.com vervangen door het ip adres van de tweede netgear router) je tweede router instellen als access point. Ik kan dit niet controleren omdat ik zelf niet zo'n apparaat heb. Let er ook op dat je maar op één router (de eerste router is het handigst) een dhcp server inschakelt, anders krijg je nog meer problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door jan1973 op 03-02-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan1973: Mijn excuses, ik ben niet helemaal volledig geweest wat betreft deze extra-router. Voordat ik deze extra-router in mijn netwerk bracht, heb ik me eerst hier op tweakers ingelezen. De punten die jij aandraagt, zijn mijn inziens afgedekt bij mij thuis: de extra router heeft een ip-adres in hetzelfde subnet als de wan-router en het ip adres van de extra-router ligt buiten het dhcp-bereik van de wan-router. Verder is dhcp op de extra router uitgeschakeld. Dit is volgens mij zoals het hoort, de extra-router werkt als een access-point. Voor de rest werkt het hele LAN hier thuis ook naar behoren: nas, squeezebox, ipad, android en de pc. Daarom had ik zelf ook niet het flauwste vermoeden dat deze extra-router de voip zou verstoren zoals hierboven besproken.

Ik kan dan ook niet goed verklaren wat er precies fout ging. Voip werkt nog steeds goed vandaag. Blijkbaar biedt de portforward iets wat de stun server niet biedt. Bovendien deed mijn Android het wel goed zonder portforward en zonder stun-server. Ik weet er denk ik te weinig van af om het helemaal te kunnen verklaren.

Belangrijkste is dat het werkt en blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan1973
@Jansen181: de tweede router moet inderdaad in hetzelfde subnet zitten en geen dhcp aan hebben staan, dat heb je goed gedaan. Maar dit betekent nog niet dat hij alleen als access point werkt. Dat je telefoon niet werkt met de tweede router eraan vast lijkt erop te wijzen dat je tweede router probeert te routeren via een nat-laag. Hij moet niet routeren en nat gebruiken, maar alleen as accesspoint en switch werken en dat kun je via die verborgen pagina als het goed is instellen. Heb je de kabel van de eerste router op de wan-poort van de tweede router zitten? Daar moet hij niet aanzitten, maar aan van de lan-poorten.

[ Voor 4% gewijzigd door jan1973 op 04-02-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jan1973: Nou wij zijn goed bezig zo. Ik krijg de zaak goed op orde hier.

Met de kabel zit het goed, die zit in een LAN poort en niet in een WAN poort. Verder heb ik de instellingen van mijn tweede/extra router eens grondig doorgenomen. Ik kon deze bereiken op mijn zelf ingestelde ip-adres 192.168.1.200. Onder het kopje WAN bleken inderdaad nog een aantal zaken te draaien waar jij op doelt. Het gaat hier om 1) SIP application level gateway (dit kon wel eens de boosdoener zijn); 2) NAT filtering en 3) firewall. Ik heb deze drie zaken uitgezet in mijn extra/tweede-router. Ik was me hier niet van bewust dat dit allemaal nog draaide op deze router.

Vervolgens weer een aantal testjes uitgevoerd. Ik heb de hierboven genoemde port-forwards weggehaald in de hoofd/wan-router. En het werkt prima! Voip doet het goed op deze manier.

Het blijkt dus dat ik mijn extra router niet als access point en switch had geconfigureerd zoals ik zelf had aangenomen. Ik denk dat dit nu wel zo is.

Jan1973, dank voor je hulp. Dit heeft me echt verder geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268987

Waardeloze klantenservice dat Budgetphone.

Budgetphone heeft mijn account 4 dagen geleden geheel afgesloten. (Mensen kunnen mij niet meer bellen).

Ik heb hierover gemaild en de reactie was: u bent uw nummer kwijt maar u kunt wel een abonnement nemen van 4,5 euro per maand. Op hun site was echter niets te vinden over mijn account, want ik krijg alleen maar database fouten en PHP errors te zien als ik inlog op mijn account op hun site. :F

Na mijn email werkt hun website weer en ik dacht nog: mooi zo, ik kan dus meteen geld op mijn bestaande prepaid account storten. Dan zal het wel eens het opgelost kunnen zijn.

Maar nog werkt het niet. Dus ik heb ze gebeld. }:O "Nee, meneer, u had geen geld moeten storten op uw account, want u heeft uw factuur niet betaald en dat gaat dus niet werken, want u nummer is verwijderd" Maar hoe kan dat nou? Ik heb wel zojuist geld kunnen storten op mijn account met dat nummer en een factuur heb ik nooit gekregen! Met prepaid is het toch zo dat je vooraf betaalt en dus ook niet nog een factuur achteraf krijgt. }:O "Daarover gaan we niet in discussie meneer. Uw nummer is verwijderd"

Lekker is dat. Ik heb destijds 10 euro betaald, en heb nooit meer een factuur gekregen daarna, ook geen enkele email hierover. Maar nu ben ik wel meteen alles kwijt.
De man van Budgtephone was echter zo stug als plaatstaal, en wilde alleen maar kwijt dat ik mijn nummer kwijt was. Einde verhaal. Nummer is verwijderd. Jammer. 8)7

Tijd voor een andere provider dus. Ben bang dat het porteren dus ook niet meer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167472

Idd Budgetphone zuigt.....

Zelf heb ik ook al heel wat jaren een budgetphonenummer(alleen voor inkomende telefoontjes). Was erg fijn. Zo was ik altijd voor iedereen bereikbaar, en dat voor een tientje per jaar.
Het is dat op tweakers een post was gemaakt met de mededeling dat budgetphone prepaid (10 eur) niet meer bestaat. Dat heet tegenwoordig "budgetphone uno" voor 1,25 per maand 8)7 even rekenen leert mij 1,25 x 12 = 15 eur per jaar. Een fikse verhoging in prijs, en dat alleen maar voor een nummer.

Ik ben reeds overgestapt (met nummerportering) naar cheapconnect.nl. Stukken goedkoper, met dezelfde mogelijkheden als bij Budgetphone. Gezien de forse prijsstijging, zal ik niet de enige zijn die daar weg is.

Dat alles duurder wordt kan ik nog enigzins wel begrijpen. Maar wat ik wel kwalijk vindt, is dat budgetphone NIET communiceert richting hun klanten. Het is dat ik het via tweakers erachter ben gekomen, maar anders had ik het waarschijnlijk pas geweten als ik mijn nieuwe jaarnota zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 167472 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:03:
Dat alles duurder wordt kan ik nog enigzins wel begrijpen. Maar wat ik wel kwalijk vindt, is dat budgetphone NIET communiceert richting hun klanten. Het is dat ik het via tweakers erachter ben gekomen, maar anders had ik het waarschijnlijk pas geweten als ik mijn nieuwe jaarnota zou krijgen.
Het is niet gecommuniceert omdat je gewoon een jaar kon verlengen voor tien euro :p (heb zelf ook zo'n nummer)

Voor 10 euro heb je een jaar lang een prepaidnummer zonder beltegoed. Dat moet je er dan nog opzetten als je er ook nog mee wilt bellen. Het is geen Voipbuster dat beltegoed je freedays of een freeyear geeft. Of had want het is inderdaad weg die vorm, maar ik heb toen mijn nummer verliep gewoon een mail gekregen dat ik het kon verlengen met een jaar voor 10 euro (wat inderdaad niet meer op de site staat, maar als ze het je aanbieden per e-mail zal je dat als bestaande klant dus nog wel mogen op die manier).

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 07-02-2013 21:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Ik heb ook gewoon een verlenging bij BP gekregen voor 10 euro. Die nieuwe tarieven en producten zijn denk ik alleen voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is voor mij nieuw om te horen dat je kennelijk als reeds bestaande klant je nummer gewoon kan verlengen voor 10 eur. Maar dan dat ik het als klant wel vooraf graag geweten. Of in ieder geval op z'n minst op de website vermelden.

Die 10 eur is idd alleen voor het nummer. Voor het uitbellen laat ik het via voipbuster gaan (zoals de meeste hierzo :) )

Maakt niet uit. Ik ben al overgestapt. Scheelt al beetje in geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Anoniem: 167472 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:36:
Het is voor mij nieuw om te horen dat je kennelijk als reeds bestaande klant je nummer gewoon kan verlengen voor 10 eur. Maar dan dat ik het als klant wel vooraf graag geweten. Of in ieder geval op z'n minst op de website vermelden.
Volgens mij ben jij degene die de aanname heeft gemaakt dat het niet zo zou zijn, vanuit BP heb ik nooit een bericht gezien dat de oude abo's voor bestaande klanten zouden wijzigen.

BP _/-\o_ 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268987

Mij is heel duidelijk gemaakt dat mijn nummer is verwijderd en dat ik alleen kon overstappen op een duur abonnement. Nooit iets gehoord van Budgetphone over het afschaffen van prepaid. Ik zou de factuur niet hebben betaald, zei hij, maar op hun site staat bij mijn overzicht van facturen geen enkele factuur, en mijn openstaande schuld is 0 euro!

Zij hebben duidelijk een chaos in hun administratie, met een site vol met programmeerfouten.

Dus ik heb ook maar meteen een account bij cheapconnect aangevraagd, met nummer portering.

Maar wat blijkt nu net? Ik kan weer gebeld worden!! Hebben ze mijn nummer weer tot leven gewekt bij Budgetphone. Precies nadat ik die portering heb aangevraagd.

Vreemde gang van zaken.

Heb die andere draad net gelezen. Dat is precies de mail die ik heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268987 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 23:01:
Mij is heel duidelijk gemaakt dat mijn nummer is verwijderd en dat ik alleen kon overstappen op een duur abonnement. Nooit iets gehoord van Budgetphone over het afschaffen van prepaid. Ik zou de factuur niet hebben betaald, zei hij, maar op hun site staat bij mijn overzicht van facturen geen enkele factuur, en mijn openstaande schuld is 0 euro!

Zij hebben duidelijk een chaos in hun administratie, met een site vol met programmeerfouten.

Dus ik heb ook maar meteen een account bij cheapconnect aangevraagd, met nummer portering.

Maar wat blijkt nu net? Ik kan weer gebeld worden!! Hebben ze mijn nummer weer tot leven gewekt bij Budgetphone. Precies nadat ik die portering heb aangevraagd.

Vreemde gang van zaken.

Heb die andere draad net gelezen. Dat is precies de mail die ik heb gekregen.
Ik zou haast denken dat bij budgetphone te heet onder hun voeten wordt??? 8) Wel erg vaag dat je nummer nu ineens wel werkt, terrwijl ze eerder hadden gezegd dat je nummer vervallen was!

Voor mij in ieder geval geen BP meer. Daarvoor zijn ze voor mij nu echt te laat voor.

Ik zie trouwens hier waarin er meerdere mensen bevestigen dat BP geen prepaid meer aanbiedt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 167472 op 08-02-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501070

Ook ik heb vandaag een bericht van Budgetphone ontvangen, omdat ik hun helpdesk had benaderd wegens onbereikbaarheid op mijn telefoonnummer.

Doodleuk geeft Budgetphone aan dat het nummer is opgeheven, uit hun database is verwijderd en dat ik nergens het nummer opnieuw kan onderbrengen, bij geen enkele provider. Omdat ik mijn faktuur niet zou hebben betaald, welke faktuur? In 2012 geen faktuur ontvangen, in 2013 geen faktuur ontvangen. In 2011 heb ik zelf om een faktuur moeten vragen, speciaal (dat gaf Budgetphone met nadruk aan) voor mij gemaakt en deze faktuur is betaald.

Vreemde toko dat Budgetphone, het lijkt wel of de administratie niet echt op orde is, er zijn zoveel mogelijkheden voor om dit te automatiseren!!

Ik ben bang dat ik niet anders kan dan op zoek gaan naar een andere VOIP-provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Franck58:

Als je een nieuwe VOIP-provider nodig hebt, is wellicht de moeite waard om eens te kijken bij cheapconnect.nl.

En nee, ik heb geen aandelen bij hun. Momenteel heb ik nu ook daar mijn inmiddels geporteerde nummer vanuit BP bij hun staan. Zelf had ik het geluk dat voordat mijn factuurperiode zou aflopen al snel nog kon porteren. Ik gebruik het nummer alleen maar voor het inkomende verkeer. Uitgaand bellen doe ik via voipbuster.
Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste