Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
beperkte compatibiliteit met PS32-spellen
Zou wat zijn als de ps3 niet compatibel was met ps3 games
[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 02-03-2007 13:58 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Moet natuurlijk repareert zijn
Ik denk dat het welk moet zijn, omdat het hier terugslaat op protocol, dat onzijdig is.Geruchten gaan dat de Front Side Bus uit het Pentium 4-tijdperk vervangen gaat worden door een ander protocol, maar HKEPC wist nog niet te melden welke dan precies.
AgreeCalamarain schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:10:
nieuws: 'Intels 'Bloomfield' brengt 1366pins-socket met zich mee'
[...]
Ik denk dat het welk moet zijn, omdat het hier terugslaat op protocol, dat onzijdig is.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
'Omdat onze onze cultuur steeds mobieler wordt hebben muziekliefhebbers om een centrale plek gevraagd vanwaar ze onze gamemuziek met zich mee kunnen nemen'
"zo dat" is hier volgens mij gewoon 1 woord, en er mist een 'o' in de naamDat moet wellicht veranderen, zo dat computersystemen verifieerbaar correct werken', zo hield ze het Black Hat-publiek voor. Rutkwska besloot met een opmerking voor de hardwareindustrie:
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
laatste allinea:
moet m.i. zijn:Volgens de onderzoekster maakt computerarchitectuur het onmogelijk ...
Volgens de onderzoekster maakt de huidige computerarchitectuur het onmogelijk ...
Dat is helegaar geen spel- of tikfoutde Rochebrune schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:10:
nieuws: 'Hardwarematige rootkitdetectie onbetrouwbaar'
laatste allinea:
[...]
moet m.i. zijn:
[...]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
computo ergo sum
Ok, ik was niet zeker in dit geval omdat er ook een lidwoord miste (tikfout).
Maar ik zal het in het vervolg niet meer doen.
Dat was me niet opgevallende Rochebrune schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:15:
@Rataplan
Ok, ik was niet zeker in dit geval omdat er ook een lidwoord miste (tikfout).

Dank voor je uitleg.
Richting het eind:
-mogen2Nu mogen die 150MB groot mogen zijn, terwijl het plafond eerder 50MB was.
Daar moet wat meer staan.Voorafgaand aan de goedkeuring van de fusie had onder Apple hier bezwaar tegen aangetekend
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik dacht zelf eerder aan het woord 'meer'.
Ik zal het even met de jury overleggen.
We kunnen ons allemaal vinden in het door u gegeven antwoord. Gefeliciteerd!
...drie miljoen maal zoveel als de informatie in alle boeken...
Moet 'dan' zijn
Wat volg ik de regels toch weer mooi. Oei! Offtopic!

Een uigezonden gedigitaliseerd tv-programma telde bijvoorbeeld mee voor ieder scherm waarop het verscheen.
Moet uitgezonden zijn lijkt me.
Driemaal zoveel alsMombasa schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 13:41:
http://tweakers.net/nieuw...e-aan-data-gecreeerd.html
...drie miljoen maal zoveel als de informatie in alle boeken...
Moet 'dan' zijn.
Wat volg ik de regels toch weer mooi. Oei! Offtopic!![]()
Evenveel als
Drie keer meer dan
Het is dus goed zoals het er staat
Gefixtnieuws: Vorig jaar 161 miljard gigabyte aan data gecreëerd
Een uigezonden gedigitaliseerd tv-programma telde bijvoorbeeld mee voor ieder scherm waarop het verscheen.
Moet uitgezonden zijn lijkt me.
[ Voor 94% gewijzigd door P_de_B op 06-03-2007 13:52 ]
[edit: laat maar, ik had die miljard even niet zien staanquote: FrontpageVorig jaar 161 miljard gigabyte aan data gecreëerd
Door Arie Jan Stapel - dinsdag 6 maart 2007 13:34 - Bron: MSNBC - Submitter: Forau - Views: 502 - Permalink
Volgens een schatting van onderzoeksbureau IDC heeft de wereld vorig jaar 161 exabyte aan digitale informatie gegenereerd.

[ Voor 9% gewijzigd door mtak op 06-03-2007 13:52 ]
(6) Er werd drie keer zoveel vuurwerk verkocht als vorig jaar.
(7) In de meeste sprookjes is een reus vijf keer zo groot als een mens.
Bron: taalunie
En blijkbaar is dat miljard toch makkelijk over het hoofd te zien
miljard gigabyte vs exabyte
[ Voor 10% gewijzigd door Totalmind op 06-03-2007 13:54 ]
http://www.divisionbrabant.nl
Dit moet 7.1.5 zijn. (Voor de volledigheid 7.1.5.120 trouwens...Quicktime bereikt dit programma versienummer 7.1.15...
Gecontroleerd & Aangepastprodoc schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:03:
Apple brengt kritieke patches voor iTunes en Quicktime
[...]
Dit moet 7.1.5 zijn. (Voor de volledigheid 7.1.5.120 trouwens)
Verwijderd
Moet natuurlijk zijn een toetsenbord.Een draadloos toetsenbord is gelukkig geen must, dus werd deze vervangen door een bedraad toetsenbord. Een goedkoop, doch kwalitatief goed moederbord met draad vonden we in de vorm van het Microsoft Wired Keyboard 500, dat ook in het zwart leverbaar is.
En...
Moet denk ik Kingston zijnGeheugen: 2GB (1GB x 2) PC5300 CL5 Kinston - € 127,-
Bij moederbord.Aangezien het mutlimediasysteem geen high-end gamesysteem is, ...
Zelfde stukje:
Als je het zo ziet staan hoop ik dat je merkt dat een spatie daar op zijn plaats valtgrafischekaart
En net daaronder:
Hoofdletter.intel
Bij koeler staat socket 745, dat moet 754 zijn.
De link bij koeler staat deze titel:
nieuws: Vuur na aan de schenen van Arctic Freezer 64 Pro gelegd
Daar moet geen na staan lijkt me? Is een oud nieuwsbericht maar zodoende komt de kop alsnog verkeerd te staan.
Ook staat bij productspecificaties van de fabrikant er een punt achter, terwijl dat verder nergens anders gedaan wordt.
Bij videokaart:
Zonder komma lijkt me.hij is niet passief gekoeld, en produceert tamelijk wat geluid.
DuidelijkDeze videokaart geen hdmi-aansluiting, maar ondersteunt wel hdcp.
Zou het laatste stukje weglaten. Er wordt gerefereerd aan de gekozen videokaart, die ook over een actieve koeler beschikt.Deze videokaart is iets goedkoper dan het nu gekozen model en beschikt over een actieve koeler, waardoor de geluidsproductie iets zal toenemen.
Hele artikel:
Gebruik óf BBG of bbg, niet door elkaar. Volgens mij gebruiken jullie voornamelijk bbg, dus liever ook bij de geluidskaart van multimedia BBG daarin te veranderen. Gebeurt op meerdere plekken!!!
Verder is de X-Fi in staat AC3 te encoderen, hetzij softwarematig. Misschien het vermelden waard (refereer daarbij naar het X-Fi topic, waarin de tool staat genoemd). Weet niet of die Aureon het hardwarematig kan?
groter zijn? Klinkt zo beetje ongelukkig.Wanneer er plannen zijn om video te gaan bewerken zal de vereiste harddiskruimte toenemen dan wanneer de computer voornamelijk gebruikt wordt voor spelletjes en gewoon office- en internetwerk.
Bios of BIOS?Bios-updates
Makenmaar de voordelen en de gunstige prijs maakt
BreedbeeldformaatHet breedbeelformaat biedt voordelen
Mist nog wat achter 940BFIn dat laatste geval is de Samsung SyncMaster 940BF, die bijna even duur is als deze breedbeeldmonitor.
multimediasysteem:
Game-systeem (waar ook uit wordt gegaan van prijs/prestatie):De prijzen van de Core 2 Duo-processors zijn niet zo hard gedaald als die van de concurrerende AMD-processors, waardoor de prijs-prestatie nagenoeg gelijk is aan de Intel-processors.
Tegenspraak?De Core 2 Duo-chips blijven onbetwist leider in hun prijsklasse
Waarom passief? Zou vermeden moeten worden, want het klinkt nogal apart. Dat kan beter.De keuze voor PC6400-geheugen blijft gehandhaafd. Dit is gedaan om de Core 2 Duo E6600 te voorzien van genoeg hoofdruimte, indien er gewenst wordt te overklokken.
Beperkt. Het is zo correct, maar er wordt de hele tijd tegenwoordige tijd gebruikt.In een echte gamemachine is een DirectX 10-kaart met het oog op de toekomst onmisbaar en dat beperkte de keuze meteen al tot een relatief klein gamma videokaarten.
Maar heeft ie nou IDE of niet? kortom, maak er ook verbinding van of heeft een ide-aansluiten en ondersteunt zes sata-verbindingen.De P5N32-SLI Premium ondersteunt met zijn southbridge al een ide-aansluiting en zes sata-verbindingen
Ook hele artikel:
Marvell of Marvel? Wordt allebei gebruikt, niet erg netjes.
Wel een grote lijst zeg, valt me een beetje ernstig tegen

[ Voor 155% gewijzigd door The__Virus op 06-03-2007 18:35 ]
ennuh:
nieuws: KPN lanceert push2talk-dienst
centrale?Eventueel kan met extra software een centraal coördinator (dispatcher) vanaf...
[ Voor 36% gewijzigd door The__Virus op 06-03-2007 18:46 ]
computo ergo sum
[ Voor 25% gewijzigd door The__Virus op 06-03-2007 18:55 ]

computo ergo sum
The devil is in the details.
nieuws: Nokia blaast N-Gage nieuw leven inOok zijn een aantal nieuwe spellen aangekondigd,
[ Voor 4% gewijzigd door Mick op 06-03-2007 19:31 ]
computo ergo sum
htpc - onderaanDe ontvanger die samen met de afstandsbediening komt werkt tevens ook als ontvanger voor het Microsoft Remote Keyboard.
tevens ook (tautologie)
samen met komen (twijfelgeval, ik vind het nogal een anglicisme)
htpc - onderaanVerder zit er rechts bovenin een nippeltje die dient om de muiscursor te kunnen bewegen
Die -> dat (?)
(uberhaupt: nippeltje? )
Bij voorbaat dank
Verder is het taalgebruik her en der gewoon niet helder, maar ik kan er niet de vinger op leggen en het hoort dan ook niet bij spel- en tikfouten en dus niet in dit forum, heb ook even de stijlopmerking hierboven doorgestreept

Ik heb het nog eventjes dunnetjes over gedaanHahn schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:04:
Ik heb het merendeel van de foutjes aangestipt door The__Virus aangepakt.
Nog wat feedback richting The__Virus:
- Volgens de Tweakers.net spelling is het bios ipv BIOS en aan het begin van de zin wordt dat dus inderdaad Bios.
- Zover mogelijk - sommige stukjes tekst worden gegenereerd - staat er overal bbg ipv BBG.
- De teksten over de C2D-processors zijn aangepast. Reden van de discrepantie is voornamlijk de verschillende prijzen van de systemen, bij de goedkopere processors is het verschil ondertussen eigenlijk verdwenen terwijl in het iets hogere segment C2D nog wel de beste keus is.
Roboticles schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:30:
Een aantal is/zijn mag tegenwoordig allebei - meervoud is immers analoog aan 'er zijn een paar spellen aangekondigd' wat al sinds mensenheugenis correct is en waarvan je net zo goed kunt beargumenteren dat het enkelvoud zou moeten zijn.
Quote van de van dale.aan·tal (het ~)
1 hoeveelheid die uit afzonderlijke, telbare eenheden bestaat => stel
Lijkt me toch vrij duidelijk enkelvoudig.
De keuze tussen enkelvoud en meervoud doet zich alleen voor bij woordgroepen met een aantal. Als een aantal bedoeld is als hoeveelheidsaanduiding met de betekenis 'enkele' of 'verscheidene', is zowel een enkelvoudige als een meervoudige persoonsvorm mogelijk. Het meervoud is eenduidiger:
(2a) Een aantal ouderen waren (of: was) op de herdenking aanwezig. ('Enkele ouderen waren op de herdenking aanwezig.')
dan holt het nederlands nog harder achteruit dan gedacht

't Is maar hoe je het bekijkt: het gelijktrekken van de regel voor 'paar' en 'aantal' kun je met een beetje goede wil ook als vooruitgang zien.Boudewijn schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 20:19:
okay.
dan holt het nederlands nog harder achteruit dan gedacht
computo ergo sum
Bedankt voor de aanpassingen en verheldering. Die van de BIOS (biosHielko schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:36:
[...]
Ik heb het nog eventjes dunnetjes over gedaan.
Nog wat feedback richting The__Virus:
- Volgens de Tweakers.net spelling is het bios ipv BIOS en aan het begin van de zin wordt dat dus inderdaad Bios.
- Zover mogelijk - sommige stukjes tekst worden gegenereerd - staat er overal bbg ipv BBG.
- De teksten over de C2D-processors zijn aangepast. Reden van de discrepantie is voornamlijk de verschillende prijzen van de systemen, bij de goedkopere processors is het verschil ondertussen eigenlijk verdwenen terwijl in het iets hogere segment C2D nog wel de beste keus is.
Consumentenorganisaties zouden jaarlijks honderden klachten binnekrijgen over online aankopen over de grens.
* I reject your reality and substitute my own!
computo ergo sum
Verwijderd
een direct antwoord op [insert]de[/insert] actie van AMD
computo ergo sum
authorisatie --> autorisatieWeinstein wees er destijds op dat de authorisatie [...]
Een goede grap mag vrienden kosten.
computo ergo sum
Heeft het getal 4000 in de tekst staan, dit moet 40000 zijn.
Volgens mij niet, hoe kom je daar bij?jasperwillem schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:37:
Schwartz:-Solaris-is-sleutel-tot-groei-Sun
Heeft het getal 4000 in de tekst staan, dit moet 40000 zijn.
En passanttomatoman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:55:
En passent een compliment voor de snelheid en nauwkeurigheid waarmee foutjes worden hersteld

computo ergo sum
tomatoman schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 11:24:
Ik zâh nog is een compliment geive. Zeg ik iets aahdigs, wogt ik ùitgelache.
nieuws: Gamestudio wil vrijwilligers mobiliseren
nieuws: Fujitsu kondigt 7200rpm-laptopschijf van 160GB aanWat dant plan behelst is niet duidelijk,...
Zonder komma?Fujitsu heeft met de MHW2160BJ een perpendiculaire 160GB-laptopschijf aankondigd die 7200 rondjes per minuut draait, en claimt de eerste te zijn die een dergelijke capaciteit en toerental biedt op het 2,5"-formaat.
[ Voor 43% gewijzigd door The__Virus op 07-03-2007 13:21 ]
De ene keer staat er nvt en de andere keer n.v.t.
Hmm, heb ik ook eens een poll aangepastThe__Virus schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:36:
Poll bij nieuws: Microsoft: 'Lage prijs geen invloed illegaal Windows-gebruik'
De ene keer staat er nvt en de andere keer n.v.t.
ik weet dat het nederlands hier bagger is, maar vervoeg overwegen eens juist
Boudewijn schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 15:33:
nieuws: Federal Aviation Administration overweeg Microsoft-ban
ik weet dat het nederlands hier bagger is,
Donemaar vervoeg overwegen eens juist
de merknaamzo kansloos bleken de latere initiatieven om te merknaam
Verwijderd
'chip is' of 'chips zijn', ik denk niet dat het hier over een zakje chips gaat.AMD presenteerde onlangs wel zijn X2 6000+, maar deze chips is ruim 100 euro duurder dan de hier gekozen C2D-chip terwijl de prestaties ongeveer gelijkwaardig zijn.
ivm met de zinsbouw het hele woord maar geschraptVerwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 16:04:
[...]
'chip is' of 'chips zijn', ik denk niet dat het hier over een zakje chips gaat.
nieuws: AMD belooft unified shaders voor mobiele toepassingenVerrassende genoeg
Moet zijn Verrassend genoeg.
Incongruentiefoutje:Samsungs eigen ReadyBoot-technologie belooft tot 50 procent snellere bootcyclus en 70 tot 90 procent minder energieverbruik.
een bootcyclus of bootcycli
SlySoft heeft versie 6.1.3.0 uitgebracht van AnyDVD, een programma waarmee on-the-fly de kopiëer- en regiobeveiligingen van dvd's kan worden verwijderd.
- nochMicrosoft Game Studios en Epic Games spaarden kosten nog moeite bij het marketingoffensief waarmee de lancering van Gears of War gepaard ging.
Verwijderd

Bestuurderen? Besturen, bestuurders of iets in die trant lijkt meDe bestuurderen van het Verenigd Koninkrijk
Het is "de loef afsteken" of "voorbij streven".
Voorbij steken kende ik nog niet
Flink onevenwicht? Flinke onbalans ofzo lijkt me netterBovendien zou er door deze regeling een flink onevenwicht ontstaan tussen wat de verschillende industrieën moeten betalen voor het gebruik van muziek.
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 08-03-2007 18:34 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
[ Voor 14% gewijzigd door Rataplan op 08-03-2007 18:34 ]
Moet er niet 'af' achter de titel? Het is niet alsof hij de vergoeding gekraakt heeft ofzo.
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Life is not about specs, it is about joy!
Nope, dit is helemaal correctSpockz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:39:
nieuws: Democraat kraakt auteursrechtenvergoeding webcasts
Moet er niet 'af' achter de titel? Het is niet alsof hij de vergoeding gekraakt heeft ofzo.
Dit topic is gesloten.