Hallo, ik ben volledig nieuw op dit forum en ik wilde ( als het mogelijk is ) mijn systeem overklokken zowel mijn gpu als mijn cpu.
Nou weet ik het wel het een en ander over hardware omdat ik mijn systeem zelf gebouwd heb maar ik heb dus totaal geen idee hoe ik onderdelen van mijn pc kan overklokken
( En ja ik heb de search knop gebruikt, maar ik kon niet echt iets vinden waar ik meer info uit kon krijgen )
Mijn systeem :
CPU : AMD Athlon 4000 + ( Socket 939 )
Moederboard : DFI Lanparty UT NF4 SLi DR Expert
Grafische kaart : nVidia XFX 7900GT
Geheugen : OCZ DDR Platinum 2GB ( Dual Channel )
Voeding : Enermax Liberty 500 Watt
Harddisk : 2× RaptorX 150 GB ( in raid config )
Mijn vraag is dus hoe overklok ik mijn systeem en als ik mijn systeem zou kunnen overklokken moet ik dan extra koelers kopen ? ( voor mijn cpu en gpu ? )
Zelf heb ik al wat rond gezocht en wat info gevonden over dat ik vanuit mijn bios kan overklokken, hoe doe ik dit ?
Mvg Sander
Nou weet ik het wel het een en ander over hardware omdat ik mijn systeem zelf gebouwd heb maar ik heb dus totaal geen idee hoe ik onderdelen van mijn pc kan overklokken
( En ja ik heb de search knop gebruikt, maar ik kon niet echt iets vinden waar ik meer info uit kon krijgen )
Mijn systeem :
CPU : AMD Athlon 4000 + ( Socket 939 )
Moederboard : DFI Lanparty UT NF4 SLi DR Expert
Grafische kaart : nVidia XFX 7900GT
Geheugen : OCZ DDR Platinum 2GB ( Dual Channel )
Voeding : Enermax Liberty 500 Watt
Harddisk : 2× RaptorX 150 GB ( in raid config )
Mijn vraag is dus hoe overklok ik mijn systeem en als ik mijn systeem zou kunnen overklokken moet ik dan extra koelers kopen ? ( voor mijn cpu en gpu ? )
Zelf heb ik al wat rond gezocht en wat info gevonden over dat ik vanuit mijn bios kan overklokken, hoe doe ik dit ?
Mvg Sander