Beschermen LCD TV tegen krassen

Pagina: 1
Acties:
  • 7.546 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164660

Topicstarter
Zeer binnenkort krijg ik mijn nieuwe LCD TV binnen welke op mijn audiokastje komt te staan. Nou leuk natuurlijk, maar ik maak me een beetje zorgen om de TV.

Ik heb namelijk huisdieren. :)

LCD TV's hebben altijd zo'n zacht plastic toplaag, en mijn katten vinden dingen op televisie vaak zo interessant dat er naar het scherm geslagen word. Met mijn huidige CRT TV geen probleem, met een LCD TV word dit waarschijnlijk huilen.

Dus, ik wil iets voor mijn tv gaan hangen, iets van plexi of gewoon glas... Echter heb ik geen idee welk glas ik hiervoor het beste kan gebruiken, optimaal voor helderheid en tegen verkleuringen en vervelende reflecties.

Heeft iemand van jullie ooit zoiets gebouwd voor de TV? Welk glas hebben jullie daarvoor gebruikt? Of is er ook iets kant&klaars te koop? Ongeveer 2 uur lang googlen leverde me niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:59
Je kan al kanten klaar een TV kopen met zo'n glas laag.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Ik heb mijn TV gewoon op een kastje staan en geen ruimte ervoor om een kat op te laten zitten. In het geval van een LCD zou ik zeggen, hang deze op. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

regel een plantenspuit, en leer ze zulk gedrag af voordat je je nieuwe tv krijgt?

edit: hmm ja ok, voor 1 keer per jaar is dat idd ook wat overdreven....

[ Voor 31% gewijzigd door kamstra op 04-01-2007 16:47 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De TV is een kadootje en het is een Sharp, en die hebben helaas geen harde toplaag.

De audiokast staat tegen een half hoog muurtje (enige logische plek in de woonkamer) en bij ophangen komt de TV daar dus ook aan te hangen, dat is net iets hoger dan het audiokastje dus zowel bij ophangen als neerzetten heb ik hetzelfde probleem... Ze kunnen erbij.

Afleren heeft geen zin, want het is ongeveer 1x per jaar dusdanig interessant op TV dat dat gebeurt, maarja, 1x per jaar een kras zie ik ook niet zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 164660 op 04-01-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 00:37

FaceDown

Storende factor.

Reageer ff normaal man...

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 04-01-2007 16:50 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik denk dat als je ene glazen plaat of plexy/lexaan ervoor maakt je heel veel last krijgt van vervelende spiegelingen. Je zou eigenlijk eens soort van screenprotector moeten hebben als voor een pda...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-06 16:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hier even wat offtopic geneuzel weggesnoeid

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:39:
Ik denk dat als je ene glazen plaat of plexy/lexaan ervoor maakt je heel veel last krijgt van vervelende spiegelingen. Je zou eigenlijk eens soort van screenprotector moeten hebben als voor een pda...
Dat denk ik inderdaad ook. Mischien is dat speciale ontspiegelende fotolijst-glas de beste optie... Mischien maar gewoon eens langs de glashandel... Ik kan toch nooit de eerste zijn met dit idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 164660 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:14:
Dat denk ik inderdaad ook. Mischien is dat speciale ontspiegelende fotolijst-glas de beste optie... Mischien maar gewoon eens langs de glashandel... Ik kan toch nooit de eerste zijn met dit idee..
En dan nog een manier vinden om het er goed voor te krijgen.

[ Voor 81% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 04-01-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_AuToMaTiC_ schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:20:
[...]
En dan nog een manier vinden om het er goed voor te krijgen.
Sja, of er op lijmen met transparante kit, of ervoor hangen met 4 beugeltjes... Geen idee wat het handigst is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik zou idd ook een met een plantenspuit ofzo je katten het slaan naar de TV afleren.

"Voorkomen is beter dan genezen" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 164660 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:26:
Sja, of er op lijmen met transparante kit, of ervoor hangen met 4 beugeltjes... Geen idee wat het handigst is...
Is imo geen geweldige oplossing... Screenprotector spul (lees: folie) lijkt mij de beste oplossinge en moet ook vast wel ergens in groter formaat als pda te krijgen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49
ik zou het iig niet proberen met transparante kit, ik denk dat je dat iets te goed ziet zitten.
Als je van die folie kan vinden lijkt mij dat idd ook de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 21:56
maar krabben katten niet gewoon door die folie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59

EraZor

Don't mention the war

kweenie hoor...maar heb jij ooit een kat aan een tv zien krabben :? Mijn lcd heeft ook gewoon een tijd op een laag kastje gestaan (hangt nu) maar de kat heeft er niet naar omgekeken hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EraZor schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:30:
kweenie hoor...maar heb jij ooit een kat aan een tv zien krabben :? Mijn lcd heeft ook gewoon een tijd op een laag kastje gestaan (hangt nu) maar de kat heeft er niet naar omgekeken hoor....
Het is ook niet zozeer doelbewust krabben, mijn kat heeft de vervelende eigenschap om zichzelf heel soms niet te kunnen beheersen als er dingetjes op het scherm bewegen (muispijl monitor is ook erg interessant) en dan wil er nog wel eens naar het scherm gelepeld worden.

Afleren probeer ik natuurlijk wel, maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen als een beest het eens per x tijd doet. Preventief 'schoppen' werkt natuurlijk ook niet. :)

Dus liever voorkomen dan naderhand spijt dat er niet iets voor de tv heeft gehangen qua bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

EraZor schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:30:
Mijn kat vind mijn muiscursor anders reuze interessant altijd, en zet er vaak zijn pootje op, zo van ik heb je. Nagels komen daar niet aan te pas dus ik maak me niet druk. En anders moet ik aan mijn baas een nieuwe laptop vragen :P

Maar je bent er toch bij als je tv kijkt dus je kan het toch in de gaten houden of zie ik dat verkeerd. Je hebt snel genoeg door of het echt interessant is voor ze, want dan nemen ze een duidelijk andere houding aan.

Ik zie je probleem dus niet helemaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
911GT2 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:07:
[...]
Maar je bent er toch bij als je tv kijkt dus je kan het toch in de gaten houden of zie ik dat verkeerd. Je hebt snel genoeg door of het echt interessant is voor ze, want dan nemen ze een duidelijk andere houding aan.
Ik zie je probleem dus niet helemaal 8)7
Ik ben ook wel eens in de keuken of boven als de televisie nog aanstaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Anoniem: 164660 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:33:
[...]

Ik ben ook wel eens in de keuken of boven als de televisie nog aanstaat... :)
Zo halen we die kyotonorm natuurlijk nooit ;) :+

Wat ik me afvraag: hoe laat staat dit kastje dan, als de kat er gewoon aankan (of hoe groot is je kat ;)).

Mss een totaal ander plan, maar ook doenbaar met plexiglas, zonder dat je vervormingen krijgt van het beeld:
Plaats een stuk plexiglas onder je tv. Klinkt onduidelijk maar je doet het als volgt.

Je hebt je kastje, en daarop leg je de plexiglas plaat, en plaatst deze ongeveer 10-15cm over de rand. Daarop plaats je je tv. Zodoende is er dus een kleine rand, zodat de kat van onderuit niet rechtstreeks het scherm kan raken.

Als je nog een beetje handig bent, kan je er bijvoorbeeld de pootjes van de tv uitfrezen, zodat je het als je niet naar de tv kijkt (en er dus ook geen interessante dingen op zijn) terug inschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

of je doet de katten sloffen aan :)

3m verkocht vroeger van die screens die je over een crt kon hangen tegen invallend zonlicht...

het idee van die plexiplaat zo plaatsen dat de katten er niet bijkunnen is idd ook wel wat, moeten ze eralleen niet op gaan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een definitief idee gecreeerd inmiddels.

Ik hang de tv iets hoger dan ik initieel in gedachten had, ik vervang het tvmeubel eronder met een lager kastje (wat sowieso mooier is met een tv aan de muur). Ik laat een stukje plexiglas zagen wat ik er voor kan hangen als ik er niet naar kijk, en dan denk ik dat ie wel heel moet blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Even een oude koe uit de sloot.
Maar welke tv's hebben van zichzelf dan al een glasplaat? Mijn katten hebben dezelfde nijging. Ophangen is geen optie aangezien mijn katten dit springend nog steeds halen. Ik zoek eigenlijk een tv die net als de imac een galzenplaat voor het scherm hebben.

[edit] heb in ieder geval een grundig (vision serie) weten te vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door cornelisprul op 17-03-2008 19:59 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
cornelisprul schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:40:
Even een oude koe uit de sloot.
Maar welke tv's hebben van zichzelf dan al een glasplaat? Mijn katten hebben dezelfde nijging. Ophangen is geen optie aangezien mijn katten dit springend nog steeds halen. Ik zoek eigenlijk een tv die net als de imac een galzenplaat voor het scherm hebben.

[edit] heb in ieder geval een grundig (vision serie) weten te vinden.
Volgens mij hebben vrijwel alle plasma televisies een glasplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:19

Yor

Yor1313#2571

Dat niemand google heeft geraadpleegd?

deze lijkt wel wat en er is vast nog meer te vinden.

Of deze, staat zelfs letterlijk:

What is it?
The Cheetah Screen Protector is a clear protective covering for your LCD Flat Panel TV. It will protect your LCD TV from flying objects, kids, and just about anything that can damage the screen. It may save you thousands of dollars.

Why Cheetah SP?
Well after my 7-year-old smashed a hole in my new $2500 LG Flat Screen with a Wii remote. I realized that there was no way I would chance it again, with my new TV. So here is the Cheetah SP, made of ultra high strength acryllium (TM), and nearly indestructible.

What are people using the Cheetah Screen Protector for?
LCD Protection from debris on an assembly line
LCD Protection in Day Care Centers
LCD Protection in the county school system
LCD protection from toddlers
LCD protection from a cats attacking the screen
LCD protection from rowdy fans in sports bars
A few Hospitals and of course our favorite... the Wii

[ Voor 78% gewijzigd door Yor op 18-03-2008 09:11 ]

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
Nadeel van die dingen is wel dat het de beeldkwaliteit verstoort, en bovendien erg duur is
Cheetah SP FAQ
Is it non-glare?
Sorry...no it is not.
Afbeeldingslocatie: http://www.cheetahsp.com/images/GolfSide.jpg

Reflecteert nogal

Maar misschien wel handig om over de tv te hangen als je niet in de buurt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Alleen jammer dat zo'n plaat nogal prijzig is. $194.99 voor een 32" is zelf met de huidge dollarkoers erg veel geld. Veel handiger zou het zijn om een tft te hebben met ingebouwde plaat zoals o.a. grundig ze heeft. Helaas heb ik nog geen andere merken gevonden die dit hebben en ken ik geen enkele winkel waar ik die grundig zou kunnen bekijken.

Plasma is voor mij geen optie want:
a) de techniek lijkt toch aardig EOL (zie bijvoorbeeld het item over pioneer een paar dagen terug)
b) is kwalitatief niet meer beter dan TFT (zie o.a. de laatste CT)
c) is alleen leverbaar in extreem grote formaten
d) slurpt nog altijd veel meer stroom dan een TFT (zie ook laatste CT)

[ Voor 5% gewijzigd door cornelisprul op 18-03-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
cornelisprul schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:13:

a) de techniek lijkt toch aardig EOL (zie bijvoorbeeld het item over pioneer een paar dagen terug)
b) is kwalitatief niet meer beter dan TFT (zie o.a. de laatste CT)
c) is alleen leverbaar in extreem grote formaten
d) slurpt nog altijd veel meer stroom dan een TFT (zie ook laatste CT)
Het is misschien compleet offtopic, maar Plasma is zeker niet EOL en kwalitatief zeer zeker superieur aan TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sealnova
  • Niet online
Ik wil niet proberen je een plasma tv aan te smeren, maar veel van die argumenten kunnen worden ontkracht
a) de techniek lijkt toch aardig EOL (zie bijvoorbeeld het item over pioneer een paar dagen terug) plasma is nog lang niet dood, Panasonic heeft al een nieuwe lijn in de planning staan voor 2009
b) is kwalitatief niet meer beter dan TFT (zie o.a. de laatste CT) Daar zullen de smaken over verschillen, maar plasma heeft nog steeds betere zwartwaarden en ook veel mensen vinden de kleuren mooier
c) is alleen leverbaar in extreem grote formaten plasma is verkrijgbaar vanaf 37", dat is naar mijn mening niet extreem
d) slurpt nog altijd veel meer stroom dan een TFT (zie ook laatste CT) Een lcd tv heeft een constant stroomverbruik, terwijl een plasma tv een hoger stroomverbruik heeft naarmate het beeld lichter wordt. Over het algemeen is het ongeveer gelijk
kijk anders eens hier:
[TV] Plasma of LCD aanschaffen?[Deel 3]
Panasonic Plasma 8 Serie PreRelease Vragen en Ervaringen topic

[ Voor 0% gewijzigd door Sealnova op 18-03-2008 19:07 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Laatst online: 04-06 22:19
Ik heb een Sony Bravia TV, en die heeft ook een glaslaag. Maar een ingebouwde glaslaag houdt ook in dat je hem niet kan vervangen, en dan is het nut eigenlijk een beetje weg.

Ik zou persoonlijk gewoon een stuk plexiglas zagen, ontspiegelen en dan 10 centimeter van de bovenkant verwarmen en 90 graden draaien, zodat je hem zo over de tv kan leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Ik heb zelf ook een bravia gehad, maar die had geen ingebouwde plaat. Welk type heb je precies?

edit:

Om een verdere discussie over plasma af te kappen. Ik persoonlijk vind plasma geen optie

[ Voor 36% gewijzigd door cornelisprul op 18-03-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Sealnova schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:36:
Nadeel van die dingen is wel dat het de beeldkwaliteit verstoort, en bovendien erg duur is

[...]

[afbeelding]

Reflecteert nogal
Als je een LCD tv hebt die 'mat' is dan haal je daarmee ook die functie weg :P

Ik heb zelf ook 2 katten. Ik zie niet echt iets bijzonders gebeuren als ik TV kijk en die beesten zijn in de buurt. Ook al zou die een pootje geven aan het scherm ik denk persoonlijk dat het wel meevalt. Je kan ook een plantenspuit met water in de buurt houden voor het geval ze iets doen wat niet mag (en richt dan ook niet op je tv nee :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
Ik vrees dat die van mij nogal onopgevoed zijn en alles wat ze in handen kunnen krijgen kapotmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 20:26
ik heb een zeer dikke kras gehad op mijn lcd tv van mijn center speaker die ervanaf viel toen ik het kastje naar voren wilde verplaatsen was echt een kras van een dikke 30cm en bijna 5mm breed. met veel poetsen en volledig uitgekregen en nooit meer terug gezien onder geen enkele hoek of wat dan ook. Had wel eerst en half uur staan vloeken en schelden maar achteraf gezien dus totaal geen probleem opgeleverd.

Heb nu een samsung plasma met glaspaneel ervoor. Center speaker staat nu voortaan onder de tv ipv erop :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycko666
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2024
Had ik dit maar eerder gezien, zoon lief heeft met een pen :( diepe krassen op het scherm toegebracht. Iemand een idee hoe ik deze er weer uit krijg, of kan verbergen? Zie het alleen als hij uitstaat of als de zon erop staat. Het is een Philips met een mat scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door psycko666 op 18-06-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

psycko666 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:13:
Zie het alleen als hij uitstaat of als de zon erop staat.
Dan zou ik er persoonlijk niets aan doen als het niet stoort. Je kan er meer schade mee aanrichten dan dat het goed doet lijkt me?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycko666
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06-2024
Had dat advies ook al gekregen, maar vind het zelf zo irritant als hij uitstaat.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

psycko666 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:13:
Had ik dit maar eerder gezien, zoon lief heeft met een pen :( diepe krassen op het scherm toegebracht. Iemand een idee hoe ik deze er weer uit krijg, of kan verbergen? Zie het alleen als hij uitstaat of als de zon erop staat. Het is een Philips met een mat scherm.
Vergeet het maar. Ik heb zelf een moederbord op mijn scherm laten vallen, heeft nu ook een hele mooie kras erin zitten. Dit krijg je er echt nooit meer uit, omdat je die laag er niet vanaf kan halen, dat zit gewoon in het paneel. Enige oplossing is het paneel vervangen, maar goed, dat kan je waarschijnlijk beter een nieuwe TV halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Je kunt je zoon voor straf nu vlak voor de kras laten staan als de TV niet ingeschakeld is! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• web_master
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
Kijk binnenkort eens op www.quadradutch.com - ik vernam onlangs dat ze de ideale oplossing voor jou hebben - ben zelf ook benieuwd en houd het uiteraard in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313020

*spam*

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 05-08-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1143945

Modbreak:kicken na circa 10 jaar is niet nodig.. en registreren voor spam al helemaal niet. No thanks, slotje :)

[ Voor 82% gewijzigd door Michael Knight op 23-11-2018 16:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.