Toon posts:

problemen win xp

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

mijn pc wou helemaal niet meer opstarten problemen met de Master Boot Table en zo blijkbaar
ik heb mijn harde schijf kunnen formatteren en wou er terug XP opzetten. Bij het kopieren van betanden liep het al mis verscheidene bestanden kon hij niet overzetten onderandere xpringin.wav en nog enkele andere wav bestanden en twee dll bestanden.de pc kon daarna wel opstarten maar heeft deels een windows 98 interface en vele functies werken dus helemaal niet.
ik heb dan nogmaals de schijf geformatteerd en terug de xp opgezet maar heb probleem blijft zich voordoen.
weet iemand raad?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://gathering.tweakers.net/forum/faq ?

Sorry hoor, maar mijn glazen bol is vandaag niet in staat op dit tijdstip om nog enige bruikbare data op te lepelen over je PC (heb je wel een PC of een Apple of een Commodore 64?).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Is je CD wel goed?

Anders zou ik zeker een tijdje memtest draaien.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
een gewone pc pentium 4

Verwijderd

Topicstarter
jep cd is goed heb hem juist daarvoor een daarna op een andere schijf ook geprobeerd en daar waren er geen problemen

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:15:
jep cd is goed heb hem juist daarvoor een daarna op een andere schijf ook geprobeerd en daar waren er geen problemen
Een andere schijf in de zelfde pc?

offtopic:
Psst, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• MAX3400

MAX3400

Aaah... Een P4

Sorry maar nog steeds kan ik er weinig mee: "hij kopieert sommige DLL's niet"... Welke DLL's? Heb je namen?

offtopic:
Eens met fsfikke

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2007 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
jep inderdaad een andere schijf in de pc maar een schijf die niet van die pc was twas gewoon om te testen wat dat zou geven die schijf moet terug in de oorspronkelijke pc.
maar zou het dan aan die schijf ligge?:? als hij toch nog iets er wil opzetten

Verwijderd

Topicstarter
mja ik had namen maar dat papiertje is hier ineens spoorloos verdwenen, kzal er nog es achter zoeken

Verwijderd

Heb je de bastanden gekopieerd of xp echt opnieuw geïnstalleerd?????

het 1e gaat natuurlijk niet werken.

Ps. Gooi je tekst eens door de word spellingscontrole voor het posten. Erg onduidelijk allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
xp volledig herinstalleerd, kheb dit al vele malen eerder gedaan en nooit problemen mee gehad daarom dat ik dit hier kom vragen natuurlijk.

de pc was gecrashed kon er nix meer met aanvangen via die tweede schijf heb ik de eerste kunnen formateren. maar dan natuurlijk dit probleem nog

• MAX3400

MAX3400

Er gaat een lampje branden: je moederbord, controller, voeding of kabel is gaar... Vooral als "ineens" problemen zijn ontstaan met de Master Boot Record en ook een andere schijf problemen veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
maar met die andere schijf had ik totaal geen problemen.

by the way wat bedoel je met gaar :? :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:22:
maar met die andere schijf had ik totaal geen problemen.

by the way wat bedoel je met gaar :? :)
Als eten gaar is is het wel goed, maar hardware hoort niet gaar te zijn ;)

Als alles wel werkt met een andere schijf lijkt het erop dat het niet aan de overige hardware ligt. Maar als een disk opeens fouten geeft kunnen er wel wat foute sectortjes op zitten.

Zijn het telkens dezelfde bestanden die fouten geven?

Verwijderd

Topicstarter
mja inderdaad het zijn ook telkens dezelfde bestanden die hij niet wil installeren.

maar zou dat dan aan die schijf liggen. dat is dan toch ook wel heel raar dat hij dan telkens weer juist diezelfde bestanden kiest om niet te kopieren. of toch niet?

Verwijderd

Het zou zelfs aan de CD/DVD drive kunnen liggen.

Je zou als je er 2 hebt de andere kunnen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik dat eens proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus bezig met het in het andere station te proberen maar ik zie al dat het hetzelfde resultaat zal hebben, maar nu kan ik jullie binnenkort toch wel laten weten welke bestanden setup nie kan kopieren.
wat hij daar bij meld is dus ook: zorg ervoor dat de cd-rom met windows xp in het station is geplaatst als u windows xp vanaf cd-rom installeert.
binnenkort de lijst met bestanden

Verwijderd

Topicstarter
okay hier zijn dus de bestanden:

XPRingin.wav
XPRngout.wav
XPShutdn.wav
XPStart.wav
XPStartU.wav
Zipfldr.dll

na het kopieren van de bestanden doet hij een kleine en vlugge schijfcontrole wat ik de andere keren toen het fout liep ook heb gehad maar anders nog nooit

• MAX3400

MAX3400

That's it?

Windows kan niet hangen, noch er anders uitzien ondanks het gemis aan genoemde bestanden... \Wordt het toch tijd om verder te zoeken. Heb je iets aan logs die je kan genereren? Staan er rare dingen in je BIOS aan? Heb je al geprobeerd te installeren met zo min mogelijk aangesloten apparaten/onderdelen?

[ Voor 50% gewijzigd door MAX3400 op 03-01-2007 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja that's it!

En dat kan inderdaad goed zijn dat dat door die bestanden niet anders kan uitzien of werken, maar dit is dus wel het probleem.

dus ben ik nog steeds opzoek naar de reden zodat ik er iets kan aan doen

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:48:
mja that's it!

En dat kan inderdaad goed zijn dat dat door die bestanden niet anders kan uitzien of werken, maar dit is dus wel het probleem.

dus ben ik nog steeds opzoek naar de reden zodat ik er iets kan aan doen
Sorry maar er is meer aan de hand. Als je namelijk genoemde bestanden Googled (of gewoon kijkt naar de file-names), zie je 100% zeker dat ze niets met de UI van Windows te maken hebben, geen driver zijn of wat dan ook. ]

Dus als Windows er anders uitziet of niet installeert, is het niet specifiek vanwege een gemis aan deze bestanden.

Verwijderd

Topicstarter
mja dat had ik inderdaad wel al kunnen raden, maar nu blijft de vraag, hoe kom dat nu wel

Verwijderd

Topicstarter
maar logs om te genereren heb ik niet en er staan normaal ook geen vreemde dingen aan in de bios daar ik daar namelijk helemaal niet ben ingeweest. dus het zou mij heel sterk verwonderen

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je zegt dat je Windows eruit ziet als 98, wat nou als je gewoon even een ander theme insteld?
Loopt ie verder wel lekker? Of krijg je constant fouten.

offtopic:
Get the freakin hint man, gebruik die edit knop eens.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2007 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is niet mogelijk om een ander thema in te stellen, had ik al eens geprobeerd. en ik kan ook helemaal niet alle functies gebruiken van een volledige windows. heel raar allemaal

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Functies zoals?

Probeer eens in c:\windows\resources\thems eens een .theme/.msstyles file te starten.

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 03-01-2007 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
mja ben natuurlijk nog bezig die windows opnieuw te installeren maar van hetgeen ik mij ervan herinner is dat er eigenlijk zelfs maar 4 of 5 thema bestanden stonden daar :?

Verwijderd

Topicstarter
het is nu nog zo'n 40 minuten en moet nog vanalles doen dus de rest zal voor morgen zijn
alvast bedankt en hopelijk tot morgen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
dreftkikker2, zoals al vaak gezegd: post binnen 24 niet twee berichten na elkaar als er niemand tussen heeft gepost. Dit "kicken" is pas na 24 uur de bedoeling. Het forum is al vol zat ;)

Anyway, het is al even geleden dat je hier bent geweest. Maar hetzelfde als we toendertijd vroegn geldt nog steeds: http://gathering.tweakers.net/forum/faq + sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif)
+ begrijpend lezen en opvolgen + in goed Nederlands (incl. hoofdletters en leestekens) de situatie beschrijven = topicstart waar men wat mee kan zodat je effectief kan worden geholpen. Helaas is dat hier bepaald niet het geval, ondanks de vele mensen die blijkbaar met je mee willen denken ;)

Nog steeds is niet duidelijk wat de situatie is rond de hardware (welke hardware? Hoe heb je gechecked of dat nog OK is?)

Trouwens, gaar betekent in deze context zoiets als 'beschadigd'. Ik stel dus voor dat je, naast het checken van alle tips in dit topic, alle hardware goed test. Fysiek (gewoon openschroeven) en softwarematig: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif PMG FAQ - hangen en opstartproblemen + OM FAQ / Beleid

Het "moet haast wel" brakke hardware zijn. (Alias gare hardware).

Omdat dit topic niet echt past in dit subforum, zou ik het kunnen verplaatsen naar WOS. Maar het voldoet niet aan het policy aldaar. Ik sluit het dus hier ipv het te verplaatsen. Lees en volg eerst even alle tips in dit topic en open ajb pas een nieuw topic in WOS met feedback hierop als duidelijk is hoe en wat. Anders heeft proberen te helpen zo weinig zin. Succes en tot morgen :Y)

En zoals gezegd: gebruik de edit knop ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.