Welke oldtimer?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 19 februari 2007 @ 00:38:
Moest met 't laatste 'weeralarm' wel weer lachen om m'n Volvootje.
Hij had al 'n week of 2 stilgestaan, dus ik dacht ik neem 'm ff mee uit.

Eerst ff starten, choke uit, ff bijgassen en gewoon goed starten.
Lag nog een redelijk pak sneeuw op de ruit; flap..flap, weg, op eigen kracht van de ruitenwisser :P
Wat nou wegvegen met de hand :+

Dat zijn gewoon de momenten dat je zo'n autootje waardeert :) en toch wil ik 'm verkopen :X )
offtopic:
Ik ken dat gevoel ook met mijn Trabi: hele winter stil (buiten) gestaan, en in 1 poging starten _/-\o_ Wel een rookwolk (als in: huizen 20m verder niet meer te zien), maar dat is standaard met een koude 2-takt :P

Alleen het pak sneeuw ontbrak, woensdag maar weer naast het huis vandaan gehaald. Autootje is 1m55 breed, het pad en het hek 1m60 (pad langs schuur)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

Hehe, nog ff een oud topic omhoog kicken.

Vorig weekend heb ik meegedaan aan een oldtimer rally met een auto van een klant van mij : een Delorean prototype (het prototype dat bij de Europese introductie op de beurs in Frankfurt stond in 81). Normaalgezien moest deze wagen vernietigd geweest zijn, dus het was wel een redelijk exclusief exemplaar.

Een random pic van een delorean, voor diegene die het niet kennen ("Back to the future" zegt meestal genoeg :p ) :
Afbeeldingslocatie: http://www.damox.com/cars/thumbs/Delorean/1981_Delorean_DMC12.jpg

Een schitterende wagen; alleen heb ik niet zoveel verstand van auto's, en ben ik een nogal idiote fout begaan, maar daarvoor moeten jullie maar naar het filmpje kijken.

Je kan een video'tje terug vinden van die dag op http://www.corebvba.be/blog/Video+Rally+Pittoresque.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door D4Skunk op 23-08-2007 13:26 . Reden: de link verwijst nu naar de pagina met het filmpje op ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
vind je het erg dat ik die video niet kan vinden ?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Ik heb een Citroen Dyane4 435cc en een Dyane6 602CC.

De Dyane is de 'eend met kapsones'. Bedoeld als de 'luxe' opvolger van de eend, is lang verkocht geweest naast de eend, maar heeft hem kwa aantalen nooit overtroffen.
Overigens zijn ale eendjes van na 1978-79 min-of-meer Dyane's met een 2cv erop (Maar dat terzijde)

Een eens is goedkoper om te blijven rijden omdat voornamelijk plaatwerk voor de Dyane schaars begint te worden.

Waar je voornamelijk goed op moet letten bij de 2cv is het chassis en de koets ter hoogte van de A-stijl. Chassis is moelijk te beoordelen voor een leek, maar neem een schroeven draaier mee. Prik lekker in de onderkant van de dorpels, kijk aan de zijkant van het chassis ter hoogte van de a-stijl (net achter de voorste draagarm)
De voetebak niet rot zijn. De aansluiting van de voorruit naar de motorkap is hopeloos, hier kan je vaak met een vinger doorheen drukken. Begin er dan niet aan!

Red een boom, eet een bever

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-07 16:22

D4Skunk

Kind of Blue

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:29:
vind je het erg dat ik die video niet kan vinden ?
Zoals hierboven aangepast : http://www.corebvba.be/blog/Video+Rally+Pittoresque.aspx
Pagina: 1 2 Laatste