nou.. om er niet teveel tijd aan te besteden:
12.1, 12.2, 12.3, 15.1, 15.2 zijn zowiezo (gedeeltelijk) strijdig met dwingend recht. Ik mag hopen dat dit door de juristen opzettelijk zo gedaan is in de hoop dat jullie klanten kunnen afschrikken, anders zou ik ze toch maar eens allemaal de laan uit sturen

daarbij kun je nog discussieren over 12.6 afhankelijk van het geval en zit er nog wel een handje voorwaarden in waar ik m'n bedenkingen bij heb (o.a. 13 en 14, exoneratieclausules). Maar dat weet ik niet precies uit mijn hoofd en voel me niet geroepen dat nu uit te gaan pluizen, dus die mag je van mijn kant onbenoemd beschouwen.
Daarbij is 2.3 natuurlijk niet iets wat aan jullie is om te bepalen. Is iets nietig/vernietigbaar dan is het dat, en is het dat niet dan is het dat ook niet. De bepaling doet mij overbodig aan; temeer omdat het beoogte danwel wet of onmogelijk via AV is.
Nooit wat besteld bij jullie, maar ik vraag me ook af hoe de AV "ter hand" gesteld wordt, om het hele AV plaatje maar compleet te maken.
Vraag me ook af waar 7.3 precies op doelt
Policies ken ik natuurlijk niet, maar ik verwacht het standaard geneuzel als:
-niet vergoeden verzenkosten heen bij beroep koop op afstand
-niet vergoeden verdendkosten (alle) bij beroep garantie (kanttekening: als verzenden geen deel uitmaakte van de originele ovk hoeft dit natuurlijk
niet vergoed te worden)
edit zoals ik al dacht (van
http://www.sallandautomat...nt/customer_service.php):
"Wij verzoeken u het pakket voldoende te frankeren. De kosten en het risico van verzending is geheel voor rekening van de afzender. De verzendkosten voor het retourneren van het pakket van Salland Automatisering naar u zijn voor rekening van Salland Automatisering. " (bij DOA)
"Mochten er onderdelen ontbreken dan heeft Salland Automatisering het recht om deze in rekening te brengen." Kleine toelichting hierbij: Als er onderdelen missen en de klant kiest voor reparatie is er geen probleem. die keuze heeft hij in princiepe.
"Computersystemen van Salland Automatisering worden geleverd met 1 jaar garantie. Indien op het moment van omruil het betreffende component niet meer leverbaar is, zullen wij in overleg met de klant naar een passend alternatief zoeken. "
"Salland Automatisering hanteert, met uitzondering van een zogenaamde D.O.A., garantie op basis van carry-in. Dit houdt in dat zowel de verzendkosten en het risico van verzending van uw adres naar onze vestiging als de verzendkosten van onze vestiging naar uw adres voor rekening van de klant is. "
"Op al onze producten is de garantietermijn van de fabrikant van toepassing. Salland Automatisering heeft geen eigen reparatiedienst en laat defecte producten, voor zover van toepassing, herstellen door de fabrikant. " Kleine toelichting: ansich niets mis mee, maar ik mag hopen dat "is de garantietermijn van de fabrikant van toepassing" op geen enkele wijze beperkend wordt uitgelegd (wat ik dus wel vrees)
"Sommige merken worden direct door de fabrikant of importeur ondersteund in geval van een defect binnen de garantieperiode. In deze gevallen raden wij u aan direct contact op te nemen met de betreffende fabrikant/importeur. De garantieafhandeling verloopt dan vrijwel altijd sneller. Een overzicht van deze fabrikanten vindt u hieronder. " Kleine toelichting: mag je aanraden, niet verplichten.
Deze lijst is absoluut niet limitatief..
[
Voor 98% gewijzigd door
Verwijderd op 12-01-2007 23:06
]