Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Salland Automatisering (en andere webshops) slecht geworden?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.425 views sinds 30-01-2008

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Goed mijn salland verhaal. Doe nu al denk ongeveer sinds 2004 zaken met ze (totaal iets van 20.000 euro). Toen het betaalnummer erin kwam vond ik dat ook wat klant onvriendelijk, en het is inderdaad ook zo dat het lang duurt voordat je iemand aan de telefoon krijgt. Het niet reageren/laat reageren op de email is echt iets van de laatste tijd, vroeguh was dit echt perfect. Toen kreeg je binnen 2 uur maar vaak al binnen 30 minuten antwoord.

Qua RMA afhandeling was het ook altijd prima geregeld, helaas is dit tegenwoordig ook aan de trage kant. Voorraad indicatoren werken inderdaad ook niet altijd goed, maar dit probleem kom ik ook bij 4launch (hier krijg je dan een mailtje dat er te veel van besteld is en dat de levertijd veranderd is kan een keer gebeuren maar 2 van de 8 echte basisproducten is wat veel vind ik) en bijvoorbeeld azerty tegen. De enige bij wie ik dat nog niet ben tegen gekomen is cool-prices.

Maar er zijn wel degelijk medewerkers bij Salland die echt wel willen voor de klant, denk alleen dat het een combinatie van werkdruk en slechte communicatie onder elkaar is. Mijn meest recente garantie voorbeeldje:

Moederbord geeft ineens errors, USB poorten niet gevonden, BSOD's en lucifer geeft ook errors. Helaas had ik de NB koeler vervangen voor een zalman blokje. Goed dit ook gemeld en zoals ik al verwachte moest de originele koeler erop. Helaas had ik dit niet meer, dit ook gemeld en toen kreeg ik gratis het originele koelertje opgestuurd vanuit salland (dat vind ik toch echt wel service).

Vervolgens duurt het wel wat lang voordat ik iets van hoor over de RMA, en mailen naar rma@salland levert dan helaas geen reactie op. Maar toevallig heb ik ook het email adres van iemand anders binnen salland die echt ze best doet op het allemaal te regelen voor de klanten. Nadat ik hem gemaild heb (wat ik vaker doe als ik geen reactie krijg) print hij steeds de mail uit en loopt naar de verantwoordelijk persoon. En dan krijg ik dus wel snel antwoord. Qua RMA kreeg ik dit voorstel:

Het is mogelijk om uw product te laten repareren door de fabrikant, de verwachte reparatietermijn is echter dusdanig lang (circa 6 tot 8 weken) dat wij u als alternatief een creditwaarde aanbieden.

U heeft het product aanschaft voor €111,76 exclusief BTW. De economische levensduur van uw product is 36 maanden waarvan er inmiddels circa 7,8 zijn verstreken. U heeft het product 241 dagen in gebruik gehad. Er blijft een restwaarde van €87,63 exclusief BTW over. De huidige dagwaarde van uw product is 104,28 euro (inclusief BTW), voor dit bedrag kunt u een nieuw product uitzoeken.

Weet niet of het juridisch helemaal mag, maar hier ben ik mee akkoord gegaan. Ik bedoel ze kunnen ook gewoon zeggen nou meneer we sturen het op ter reparatie. Dus ook dit vind wel een dikke plus.

Lang verhaal kort te maken, ik ben het eens met jullie dat het vroeger wat beter in elkaar stak, maar dat heeft denk ik ook te maken met de groei die ze door maken en hier en daar wat personeels tekorten. En zorg dus gewoon dat je steeds met dezelfde persoon mailt, als je merkt dat je daar wel reactie van krijgt (ook als is het niet zijn afdeling). De meeste medewerkers willen je echt wel helpen is mijn ervaring.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

TheGeneral schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:25:
Lang verhaal kort te maken, ik ben het eens met jullie dat het vroeger wat beter in elkaar stak, maar dat heeft denk ik ook te maken met de groei die ze door maken en hier en daar wat personeels tekorten.
Beide zaken zijn dingen waar de klant geen last van zou mogen hebben (en bovendien ook redelijk eenvoudig op te lossen).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Operations
Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:35:
[...]

Beide zaken zijn dingen waar de klant geen last van zou mogen hebben (en bovendien ook redelijk eenvoudig op te lossen).
Dat is ook wel waar, maar is het niet zo dat bij bijna elk bedrijf groei dit soort problemen met zich mee brengt? Ik noem als voorbeeld Chello internet en Tele2 voetbal.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

TheGeneral schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:37:
[...]

Dat is ook wel waar, maar is het niet zo dat bij bijna elk bedrijf groei dit soort problemen met zich mee brengt? Ik noem als voorbeeld Chello internet en Tele2 voetbal.
niet de beste voorbeelden :Y)
Anyway, tijdelijk wat problemen hebben moet denk ik niet zo erg zijn, maar daar moet je in een half jaar wel uit zien te komen. Zo niet, dan waait er of een andere wind, of het is een puinhoop, of ze moeten eens snel extern advies inwinnen over het runnen van hun bedrijf (of komt dat overeen met punt 2 :) )

• Bor

Bor

Tijdelijke problemen zijn inderdaad te begrijpen (maar nog steeds niet minder erg). Ik heb echter het gevoel dat het in dit geval niet echt tijdelijke problemen zijn. De zaken die een jaar geleden fout gingen gaan nog steeds elke keer fout. De 80% money back regel die gewoon in strijd is met de wet koop op afstand bestaat nog steeds, de veel te dure telefoonlijn is er nog steeds en ook daar gaat men niet goed mee om.

De dure telefoonlijn vind ik een verhaal apart eigenlijk. Soms ben je namelijk door de slechte e-mail communicatie genoodzaakt te bellen. Je draait dus min of meer zelf op voor de slechte communicatie.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-11 23:17

The_Scarabial

MTB for life!

Ook ik bestel altijd bij salland en heb eigenlijk nog nooit problemen gehad, misschien komt het omdat ik er zelf naar toe rij om het op te halen en bij RMA ook zelf naar hun toe rijd om dingen op te lossen.
Maar ik heb wel het idee dat de groei die ze mee maken/hebben meegemaakt erg slecht is voor de klantvriendelijkheid, ze zijn de laatste tijd erg kortaf zijn, er kan zeg maar niet meer een beetje onderhandeld worden.

• Operations
Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:51:
Tijdelijke problemen zijn inderdaad te begrijpen (maar nog steeds niet minder erg). Ik heb echter het gevoel dat het in dit geval niet echt tijdelijke problemen zijn. De zaken die een jaar geleden fout gingen gaan nog steeds elke keer fout. De 80% money back regel die gewoon in strijd is met de wet koop op afstand bestaat nog steeds, de veel te dure telefoonlijn is er nog steeds en ook daar gaat men niet goed mee om.

De dure telefoonlijn vind ik een verhaal apart eigenlijk. Soms ben je namelijk door de slechte e-mail communicatie genoodzaakt te bellen. Je draait dus min of meer zelf op voor de slechte communicatie.
Ja goed die 80 % money back regeling heb ik nooit iets mee te maken gehad nog. Maar goed dat is dan toch gewoon een gevalletje rechtbijstand? Maar ik heb het gevoel dat niemand echt die stap nog genomen heeft, en tsja helaas maar waar zullen ze er dan ook niks aan veranderen.

• Bor

Bor

Rechsbijstand? Die regeling is voor mij reden genoeg om er gewoon nooit weer iets te bestellen. Ik merk dat meer mensen dat gevoel hebben. Dat zou veel meer waard moeten zijn voor Salland.

• Operations
Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:59:
Rechsbijstand? Die regeling is voor mij reden genoeg om er gewoon nooit weer iets te bestellen. Ik merk dat meer mensen dat gevoel hebben. Dat zou veel meer waard moeten zijn voor Salland.
Ja maar zo staat er in bijna elke Algemene voorwaarden van de webshops wel iets wat echt belachelijk/vreemd is toch? Kan nu ff geen voorbeelden naar voren halen, maar heb in het verleden ook wel is hele dubieuse dingen zien staan.

• Bor

Bor

TheGeneral schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:05:
[...]

Ja maar zo staat er in bijna elke Algemene voorwaarden van de webshops wel iets wat echt belachelijk/vreemd is toch? Kan nu ff geen voorbeelden naar voren halen, maar heb in het verleden ook wel is hele dubieuse dingen zien staan.
Dat valt volgens mij wel mee. Daarbij is het bij Salland iets (en wellicht is er nog meer) waar je redelijk snel mee te maken krijgt. Daar zit denk ik ook een verschil.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hopelijk lezen ze in dit topic mee, en doen ze er wat aan!

Elect a clown, expect a circus.

• Operations
Slasher schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:38:
Hopelijk lezen ze in dit topic mee, en doen ze er wat aan!
Ja ze lezen mee, maar of ze er wat mee doen dat weet ik niet ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ze meelezen geeft het in ieder geval een goede boodschap af.

• Operations
Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:15:
[...]

Dat valt volgens mij wel mee. Daarbij is het bij Salland iets (en wellicht is er nog meer) waar je redelijk snel mee te maken krijgt. Daar zit denk ik ook een verschil.
Volgens mij gaan de discussies met webshops 9/10 over garantie, RMA of geld retour krijgen.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:58

aex351

I am the one

Dat 0900 nummer schiet ook niet op. Je krijgt eerst een compleet keuze menu te horen waarna je vervolgens toch precies dezelfde medewerker aan de lijn krijgt.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Bor

Bor

TheGeneral schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:37:
[...]

Volgens mij gaan de discussies met webshops 9/10 over garantie, RMA of geld retour krijgen.
Dat klopt en op dat punt heeft Salland duidelijk zaken in de algemene voorwaarden staan die niet door de beugel kunnen. Jij stelde dat dit bij veel shops zo was. Misschien heb je een aantal voorbeelden van bekende shops met dergelijke zaken?
aex351 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:50:
Dat 0900 nummer schiet ook niet op. Je krijgt eerst een compleet keuze menu te horen waarna je vervolgens toch precies dezelfde medewerker aan de lijn krijgt.
Het enige voor wie het opschiet is S A zelf: extra inkomsten.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 05-01-2007 15:56 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou zeggen, pak een willekeurige webshop, kijk op het puntje garantie of retour. Dit heb ik eens bij een paar winkels gedaan en ik ben er geen eentje tegengekomen waar het wettelijk goed is geregeld.
Artikel 5. Afkoelingsperiode

5.1
Nadat de koper het door hem/haar bestelde product heeft ontvangen, heeft de koper de bevoegdheid om binnen zeven (7) werkdagen na de ontvangst van dit product, de onderliggende overeenkomst met X te ontbinden. De koper hoeft hiervoor geen reden op te geven.

5.2
Indien de koper de overeenkomst ingevolge artikel 5.1 van deze voorwaarden wenst te ontbinden, dient de koper dit schriftelijk (via e-mail, brief of fax) aan X te melden. De koper dient het product - na aanvraag van een rma nummer - te sturen naar een door X vastgesteld retouradres. De koper dient in dit geval zelf de kosten van en het risico voor het verzenden te dragen.

5.3
Indien de koper reeds enige betalingen heeft verricht op het moment dat de koper de overeenkomst met X ingevolge artikel 5.1. en 5.2 van deze Koopvoorwaarden heeft herroepen, zal X de dagwaarde van de ingeleverde producten binnen veertien (14) werkdagen nadat X het door de koper geretourneerde product heeft ontvangen, aan de koper terugbetalen. Wanneer de dagwaarde van het ingeleverde product hoger is, dan de gefactureerde prijs, wordt de gefactureerde prijs gehanteerd.

5.4
X behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het reeds betaalde bedrag te crediteren, wanneer het vermoeden bestaat dat het product reeds is geopend,
gebruikt of door de schuld van de koper (anders dan die van X of de leverancier van het product) is beschadigd.

5.5
Indien een product wordt geretourneerd dat naar het oordeel van X schade heeft opgelopen die aan een handeling of nalatigheid van de koper te wijten is of anderszins voor risico van de koper komt, zal X de koper hiervan schriftelijk (via fax, brief of e-mail) in kennis stellen. X heeft het recht om de waardevermindering van het product als gevolg van deze schade van het aan de koper terug te betalen bedrag in te houden.
Ik wil de betreffende shop niet te veel beschadigen, dat doen ze zelf wel, daardoor heb ik de naam vervangen door X.

[ Voor 83% gewijzigd door Gunner op 05-01-2007 16:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• aex351

aex351

I am the one

Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:53:
[...]
Het enige voor wie het opschiet is S A zelf: extra inkomsten.
Ja dan bel je naar het 0900 nr (kost geld) en krijg je ook eerst een verhaal te horen dat er ook de mogelijkheid is om via internet zulke zaken te regelen (emails enz) :D :X

[ Voor 29% gewijzigd door aex351 op 05-01-2007 15:59 ]

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:50:
Dat is echte bullshit wat je nu zegt...

Verwijderd

alienfruit schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:15:
[...]

Meer dan logisch, waarom zouden een winkel voor de kosten op moeten dragen als een klant zoiets kleins koopt. Begin jij ook te zeuren als je 10-20cent extra moeten betalen omdat je iets betalen onder de 10-25euro? Hetzelfde principe gaat hierop, ik zou het als bedrijf ook vertikken om voor de verzendkosten te betalen als je zoiets kleins aanschaft. We moeten natuurlijk wel winst maken :)

Maar goed als je ziet wat wij soms krijgen van IngramMicro een HP Support Pack in een asogrote doos waar je er wel tientallen in kwijt kan ;)
Dus wat je daar zegt is het volgende: ik maak als bedrijf winst op verzenden.
Dit is toch absurt? Ik zou als bedrijf wel een nieuwe verzendoptie maken. Deze voor: brackets, geheugen, cpu's, fans en al dat kleine grut. Dat kan met een verzending van 2,50 euro in plaats van 7,50. Hierdoor ga je ook open staan voor mensen die iets snel moeten hebben, zo iemand als ik dus.

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Had ze toen straks toch zelf gebeld. |:( Je denkt zeker dat ze voor elke optie in dat keuze menu een individuele persoon hebben zitten. Of denk je dat ze een complete helpdesk runnen ?

[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 05-01-2007 18:22 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:30:
[...]

Ehm nee, geen bullshit. Ik heb het ook al meerdere malen meegemaakt.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 07:17
misschien is dat menu simpelweg om ergernissen te voorkomen enzodat die helpdesker doelgerichter kan beginnen vragen?

• aex351

aex351

I am the one

Normaal gesproken is zo'n menu ervoor dat je bij de juiste persoon uitkomt. Buiten het feit om dat het een heel zachte stem is. Verder dan dat is Salland tot nu toe wel oke bezig. Service is minder.

[ Voor 21% gewijzigd door aex351 op 05-01-2007 19:02 ]

• Operations
Fr!st! schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:43:
misschien is dat menu simpelweg om ergernissen te voorkomen enzodat die helpdesker doelgerichter kan beginnen vragen?
Ja dat denk ik dus ook, dat de medewerker gewoon ziet wat je in getikt hebt en hierdoor wat meer info heeft. Plus dat de keren dat ik gebeld heb ik toch echt steeds bij een andere persoon uitkwam. Belde ook wel over andere dingen steeds, maar goed dat is al wel weer een tijdje terug.

• aex351

aex351

I am the one

Salland is echt slecht bezig nu. Op de website staat bijvoorbeeld bij levertijd aangegeven 1-5 dagen. Maar wanneer je het besteld staat het vrolijk op onbekend. Terwijl het voor het publiek vooralsnog op 1-5 dagen staat aangegeven.

[ Voor 18% gewijzigd door aex351 op 05-01-2007 19:34 ]

• Operations
aex351 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:33:
Salland is echt slecht bezig nu. Op de website staat bijvoorbeeld bij levertijd aangegeven 1-5 dagen. Maar wanneer je het besteld staat het vrolijk op onbekend. Terwijl het voor het publiek vooralsnog op 1-5 dagen staat aangegeven.
Ja maar zoals al een paar keer eerder is aangegeven, dat is bij meerdere webshops zo. Dus alleen om die reden Salland "slecht" te noemen is wat kort door de bocht imho

Verwijderd

Ik heb mijn huidige systeem ook bij 2 webshops gekocht Yorcom en Komplett en in het verleden wat losse dingen bij Informatique. Ik heb met deze shops geen problemen gehad. Alleen het mobo wat ik bij Yorcom had besteld toen der tijd een MSI K2N Neo2 Platinum. Deze was helaas defect en moest ik RMA sturen. Zij deden toen niet moeilijk en binnen 2 weken kreeg ik een ASUS A8N SLI Deluxe kosteloos terug, omdat ze door de MSI voorraad heen waren op dat moment. Zo kan het dus ook. :)

Ik wil straks aan het eind van de maand een nieuwe configuratie bestellen gebaseerd op het Intel Core 2 Duo platform. En had daar bij o.a. Azerty in gedachten, maar als ik hier zo de replies lees word ik toch wel een beetje huiverig. En gewoon naar de computerwinkel op de hoek is voor mij geen optie om de volgende redenen.

A: Zijn vaak duurder kan soms wel tot meer als € 100,- verschil oplopen.
B: Hebben vrij beperkt assortiment. (voorbeeld: Norrod bij mij in de stad Groningen heeft alleen maar de goedkopere moederborden van ASUS en MSI in het assortiment) Voor bijvoorbeeld de ASUS Striker Extreme of ASUS Commando ben je gedwongen om naar Salland en Co uit te wijken domweg omdat die borden bij gewone computerwinkels helemaal onbetaalbaar worden.
C: De service van Norrod en Co zijn ook niet zo geweldig, alhoewel ik daar nog geen problemen mee heb ondervonden. Maar van anderen hoor ik wel eens wat negatieve geluiden.
D: Dit soort winkels hebben vaak een wisselend merk van bijvoorbeeld HDD's, DVD spelers etc. Dus je wet niet wat je krijgt.

Dus als ik de voordelen van een webshop tegenover een normale winkel afweeg kies ik liever voor de eerste.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:57:
Ik heb mijn huidige systeem ook bij 2 webshops gekocht Yorcom en Komplett en in het verleden wat losse dingen bij Informatique. Ik heb met deze shops geen problemen gehad. Alleen het mobo wat ik bij Yorcom had besteld toen der tijd een MSI K2N Neo2 Platinum. Deze was helaas defect en moest ik RMA sturen. Zij deden toen niet moeilijk en binnen 2 weken kreeg ik een ASUS A8N SLI Deluxe kosteloos terug, omdat ze door de MSI voorraad heen waren op dat moment. Zo kan het dus ook. :)
Als elke winkel op die manier cadeautjes weggeeft snijden ze zichzelf ook in de vingers (als de Asus duurder was dan de MSI). Logisch lijkt het me dan om voor het bedrag dat indertijd aan de MSI is uitgegeven een ander bord voor te zoeken.

Verder is het zo dat als je je spul direct wilt meenemen en dus geen zin hebt in een levertijd je ook niet moet zeuren dat een normale winkel zo duur is. Webshops hebben geen tot weinig voorraad om de prijzen laag te kunnen houden. Ik meen ergens eens gehoord te hebben dat op een laptop van 1200 euro er misschien een keer 35 - 50 euro winst op wordt gepakt.
Als je met zulke bodemprijzen gaat zeuren dat een levertijd met 3 tot 5 werkdagen wordt overschreden moet je er niet aan beginnen.

Overigens is het bij SA duidelijk dat het om indicaties gaat. Verder kun je altijd zelf je order aanpassen zonder geouwehoer mocht het je te lang duren. Geen annuleringskosten, niks.
Betaald nummer snap ik goed. Je filter er een hoop onzinvragen mee uit doordat de gemiddelde webshopper de moeite niet neemt om de site door te nemen (SA heeft hier de link 'Klantenservice' voor). Op email krijg ik altijd gewoon goede antwoorden.

Ben zelf al sinds 2001 klant en nog nooit problemen gehad. Inmiddels voor duizenden euro's daar uitgegeven (voor vrienden en familie etc).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:28:
Op email krijg ik altijd gewoon goede antwoorden.

Ben zelf al sinds 2001 klant en nog nooit problemen gehad. Inmiddels voor duizenden euro's daar uitgegeven (voor vrienden en familie etc).
Zou je er voor de volledigheid ook niet bij moeten vermelden dat je voor SallandAutomatisering werkzaam bent (geweest) ;)

Verwijderd

Daarom reageer ik ook, omdat ik wel weet hoe e.e.a. eraan toe gaat en reilt en zeilt.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 07:21
Mhhh, m'n huidige systeem komt grotendeels bij Salland vandaan. Per post nog wel.

Tot nu toe geen enkele klacht. Tja, levertijden heeft iedere winkel. En dan mag het bij Salland misschien wel onbekend staan als je besteld, maar de produkten komen toch vrij vlot binnen hoor.

Eén ding vond ik wel iets minder, maar dat is geen groot punt (wel een communicatieprobleem). M'n bestelling was bijna helemaal binnen, alleen was het wachten op het moederbord. En aangezien het in halverwege december 2006 leverbaar stond voor 2007 dacht ik, stuur ik een mailtje.
Ik een mailtje gestuurd en onder andere gevraagd of ze het huidige spul dat binnen was niet alvast konden verzenden (deelverzending). Over deze vraag werd volledig heen gelezen helaas. Maargoed, communicatie is in de meeste bedrijven tegenwoordig ver te zoeken.

Behalve bij Azerty, wijzigingen werden vrijwel direct uitgevoerd. En ook deelverzending was geen enkel probleem. Hier kwam namelijk het andere deel van m'n pc vandaan.
Verder heb ik geen eerdere ervaringen met beide winkels, maar voor mij allebei goeie winkels (met een plusje voor Azerty).

Specs

• Operations
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:47:
Daarom reageer ik ook, omdat ik wel weet hoe e.e.a. eraan toe gaat en reilt en zeilt.
Ik bestel er nog steeds hoor, maar ook ik zie het verschil tussen vroeger en nu bij Salland. Dus lijkt me erg sterk dat jij dat niet ziet. En zoals je ergens hier boven kunt lezen is mijn totale besteding bij Salland ook niet gering. Zeg niet dat het geen goede webshop meer is, maar voorheen was vooral de service erg goed de prijs niet de laagste maar gewoon wel in orde (op de pricewatch ladder) dus vanwege de service nam ik de prijs altijd voor lief. Nu zijn de prijzen wel iets beter dan voorheen, maar mankeert er hier en daar nog wel wat aan de service.

Momenteel weer een order geplaatst van rond de 500 euro btw.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik bestel er ook nog steeds en ik vind dat prima gaan, alleen nu is mijn videokaart al 8 weken weg en ik wist niet dat het zo lang duurde :(

offtopic:
Mijn Sapphire X1900XT is dus kapot, en als ik een andere kaart zou kunnen kiezen, dan wil ik voor een ander merk gaan.
Is het dan een goeie optie om voor EVGA te gaan? weet niet of iemand hier ervaring heeft met de reparaties bij EVGA, wil namelijk weten of het snel verloopt

Dit soort reacties dragen weinig bij aan de discussie hier. Het eerste deel helpt niet echt aan het beantwoorden van de vraag omdat er geen verschil tussen de oude en nieuwe situatie gegeven wordt. Het tweede is ronduit een offtopic tech-vraag.

Bij deze een oproep om specifieke ervaringen (goed of slecht) alleen aan te halen als voorbeeld bij een bredere reactie op het hoofdonderwerp van dit topic.

[ Voor 35% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2007 23:16 ]

motabeatz.com

Verwijderd

[...]

Als elke winkel op die manier cadeautjes weggeeft snijden ze zichzelf ook in de vingers (als de Asus duurder was dan de MSI). Logisch lijkt het me dan om voor het bedrag dat indertijd aan de MSI is uitgegeven een ander bord voor te zoeken.
Wat veel mensen niet weten en daar kwam ik ook achter via het magazine Hardware.info is dat leveranciers sequ winkeliers ten aller tijde volgens het nederlands wetboek verplicht zijn om 3 jaar garantie sequ service te verlenen op complete systemen en onderdelen.

Quotes uit het desbetreffende artikel: Steeds meer fabrikanten geven nog maar 1 jaar garantie op computercomponenten Geen wonder: door de grote concurentie zijn de marges dusdanig laag dat het niet meer rendabel is om producten met een veel langere garantie te verkopen. Veel computerwinkels en webshops spelen daar handig op in en proberen je bij de aanschaf van een nieuwe PC of labtob voor veel geld een garantie-uitbreiding voor bijvoorbeeld 3 jaar aan te smeren. Wat veel consumenten echter niet weten is dat ze in veel gevallen sowieso recht hebben op een langere garantie, ongeacht de voorwaarden van de fabrikant en verkoper stellen

Op basis van het consumentenrecht volgens de europese richtlijn is dat verkoper minimaal 2 jaar na aankoop aansprakelijk is voor gebreken.

Kort door de bocht stelt het nederlands consumentenrecht dat de verkoper gedurende de te verwachten levensduur van een product aansprakelijk is voor de mankementen die zich voordoen.

Concreet betekent dit dat ongeacht de fabrieksgarantie de winkelier jouw verplicht is om tot 3 jaar naar aankoop te helpen bij eventuele problemen met de PC of onderdelen.

Wie betaald wat:

Betekent dit nu dat je na twee en half jaar met een kapotte PC bij de toonbank mag staan? In feite wel, maar hierin zijn wat nuances. Het recht stelt immers dat ook dat waneer een reparatie levensverlengend werkt, de verkoper een redelijke bijdrage in de reparatiekosten mag vragen. Een voorbeeld: stel je twee jaar geleden een PC gekocht en je harddisk gaat kapot. Wanneer de harddisk wordt vervangen voor een gloednieuwe is dat positief voor de verdere levensduur van het systeem en mag de winkel je een redelijke bijdrage in de kosten vragen. Het gaat hier uirdrukkelijk om een bijdrage, dus zeer zeker niet het voledige bedrag! Wanneer een product daadwerkelijk wordt gerepareerd zal dit in de praktijk niet verlengend werken voor de levensduur en ben je als klant niet verplicht om iets bij te betalen.

Bewijslast:

Als je nadat de garantie termijn verstreken is met een kapot product bij de winkelier op de stoep staat, is het voor de verkoper verlijdelijk om je met een kluitje in het riet te sturen en bij problemen te zeggen dat deze door jouw eigen schuld zijn veroorzaakt. Ook hier staat het recht weer gelukkig aan de kant van de consument: de bewijslast voor een dergelijke bewering ligt immmers bij de verkoper en niet bij jouw als klant. Concreet: wanneer een verkoper van mening is dat een defect door jouw eigen toedoen heeft plaatsgevonden, moet hij als verkoper daar een dergelijk bewijs voor aandragen. Jij bent dus niet verplicht om het tegendeel te bewijzen! In de praktijk blijkt het in de meeste gevallen onmogelijk dat een defect daadwerkelijk aan de klant is toe te wijzen.

Extra garantie

Extra garantie is in vele gevallen handig maar besef wel dat je zowiezo garantie hebt. Allereerst bespaart het veel ellende wanneer het product buiten de oorspronkelijke garantietermijn kapot gaat. Ten tweede het wanneeer je garantieverlenging hebt gekocht zul je nooit ellenlange discussies met de leverancier sequ verkopende partij hoeven te voeren. Zo'n extra garantie is eigenlijk niets anders dan 'een geen gezeur polis' Wanneer je een garantieverlenging wordt aangeboden lees dan vooral de voorwaarden goed door. Een aantal aanbieders biedt in haar voorwaarden ook een verzekering tegen bijvoorbeeeld diefstal of gebruiksschade. In zo'n geval is het kopen van extra garantie het overwegen waard.

In de praktijk.

Als consument heb dus heel veel rechten wanneer een gekocht product defect is. Ergens recht op krijgen is een ding, maar het recht krijgen is een ander verhaal. JUe kunt je wel voorstellen dat computerwinkels en webshops er niet om staan te springen om defecte producten buiten de garantietermijn te repareren of om te ruilen, aangezien zij hiervoor vanuit de fabrikant ook niet worden gecompenseerd.

Bron: Hardware.info magazine.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anders maak je even alles dikgedrukt, dat leest fijn 7(8)7.

Trouwens, er is atlijd een standaard patroon te vinden bij "goede" internetwinkels. In chronologische volgorde:
1) Goedkoop + top service
2) Goedkoop + bagger service
3) Duur + bagger service
4) Normale winkel, niet al te duur en een redelijke service.

• alienfruit
  • Laatst online: 18:43

alienfruit

the alien you never expected

Ach, allemaal leuk en aardig maar komen ze plotseling aan die drie jaar ipv de twee jaar? Verder is de redelijke vergoeding ook een leuk twist punt, of wat is de definitie van een mankement of gebrek? Als bedrijf vind je 50-50 redelijk of 33-66 maar de consument zit natuurlijk meer te denken aan 5-95 of 10-90. Verder als een garantieuitbreiding bij sommige fabrikanten 69-89euro kost dan neem ik dat zelf erbij, ipv van uren en dagen bezig te zijn de garantie te krijgen. Uiteindelijk is die investering van 89euro goedkoper. :)

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 06-01-2007 00:08 ]

Verwijderd

Dat je het van een betaald nummer moet hebben om kostendekkend te worden snap ik nog wel, het moeilijke van jou is, dat je niet kunt onderscheiden wat onzinvragen zijn en service bieden is.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Dit zou eigenlijk een algemeen topic moeten worden over webshops die slechter zijn gaan presteren omdat (te) groot zijn geworden. Dit gebeurd gewoon vaker dan alleen SA.

Want zo heb ik ook ervaren van een webshop. Toen ze net begonnen waren, waren ze echt top. De webshop zat in dezelfde woonplaats als mij, zij hadden echter geen afhaalbalie oid. dus gingen ze alles gratis bezorgen mits het in dezelfde woonplaats was. Hier had ik al een paar keer gebruik van gemaakt, en was uiteraard ook zeer tevreden mee. Ook tevreden was ik toen met de communicatie wat over msn en mail kon en snel werd gereageerd. Telefoonnummer was ook nog eens gratis. *O*

Maar toen gingen ze verhuizen. Gratis bezorgservice in eigenwoonplaats was gestopt (op zich wel begrijpelijk, want ze zitten nu ergens anders), en telefoonnummer werd vervangen voor een 0900 betaal nummer (40ctpm). Maar dat is niet eens zo erg, als de service maar nog goed is.

Dat bleek dus helaas niet zo te zijn. Had toen een CPU koeler besteld, waarvan ik dacht dat het een 'stille' koeler zou zijn. Voordat ik de koeler echt inbouw in mijn PC, had ik het getest door even aan een molex te hangen en wat kwam er een kabaal uit! Dus teruggebracht met de gedachte dat het nog binnen de 8 dagen omruilperiode zat om een ander product uit te kiezen, vroegen ze een 'restock fee' (wtf).
En laatst nog een defect moederbord na dezelfde dag van aankoop teruggebracht die na een half uur werken ineens de geest gaf na reboot. Ze zouden ernaar kijken en laten weten wat het defect was, binnen 8 dagen zou het omgeruild kunnen worden. Na een paar dagen kreeg ik mail dat het RMA is geworden. Ok dan RMA, naar de winkel toe gegaan en gevraagd of ze dan een ander product konden geven, want toen ik het terugbracht was het binnen de 8 dagen en het was een 'DOA'. Wil niet lukt niet, omdat het open was geweest en dat socket 754 al verouderd is en daarmee het product niet meer kwijt kunnen en dat ik maar 8 weken (maximaal) moest wachten.
Da's dus lekker: verouderd product = geen service, terwijl ik op SS zag de ze wel ooit een videokaart hebben voorgeschoten toen er ge-RMA werd. Tja, wie zeg dat ik een verouderd product moest kopen he.... mijn fout blijkbaar. }:|

Ik vraag me ook ernsig af wat die bedrijven eigenlijk doen als ze alles afschuiven aan de fabrikant bv met RMA ipv zelf met oplossing te komen voor de klant. Wat ik begrepen heb, is dat een winkel uitmaakt van een distriebutiekanaal. En wat ik daarover geleerd had op school is:
Een distributiekanaal is de weg die de producten van één bedrijf afleggen naar de consument, terwijl een bedrijfskolom alle partijen aangeeft die betrokken zijn bij het product.

In principe voegt iedere schakel in het distributiekanaal iets toe aan het product. We spreken in dit verband dan ook wel van de value-added chain. Als een schakel te weinig toevoegt aan het product zal het uit het kanaal worden gedrukt.
Door alles af te schuiven voegen ze geen waarde toe imo, aangezien de voorraad is ook beperkt is. -O-

EDIT:

Naam shop verwijderd.

Het verhaal plaats ik nog wel in shopsurvey, maar eerst moet ik weten hoe lang mijn RMA heeft geduurd.

• aex351

aex351

I am the one

Het gaat toch echt over salland en niet iComputers.

Er is in deze draad ruimte voor een ruimte discussie over het vermeende verval van webshops, niet beperkt tot SA.

[ Voor 55% gewijzigd door een moderator op 06-01-2007 12:25 ]

Verwijderd

Ik lees inmiddels een hoop verhalen die eigenlijk gewoon Shop Surveys zijn. Naar mijn mening zijn dergelijke ervaringen gewoon daar op hun plek en niet hier.

Zoals ik het lees wierp een ervaring de vraag bij TS op hoe het kan dat de gemiddelde geplaatste ervaring in de Shop Survey vroeger veel positiever was dan tegenwoordig. De vraag hoe de ervaringen zo kunnen verlopen vind ik zeker een discussie waardig, maar het lijkt me niet de bedoeling hier een 'bashtopic' van een specifieke Shop van te maken. Het is niet voor niets dat in de Shop Survey voorwaarden gelden voor het weergeven van ervaringen om te zorgen dat een goed beeld ontstaat, plus dat het mogelijk is een beoordeling mee te geven.

Ik onderschrijf wat dat betreft de openingszin van Iavak dat het zinvoller is in het algemeen te discussiëren over het hoe en waarom, dan het specifiek te gaan praten over één webshop: ervaringen met een Shop zijn op hun plaats in de Shop Survey, algemene discussie hier.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 09:24 ]

• Rukapul
Modbreak:Ik heb zojuist een aantal reacties verwijderd (samenvatting hieronder), omdat ze heel specifiek over een ervaring met SA gingen en niet bijdroegen aan de hoofddiscussie, namelijk of webshops (waaronder SallandAutomatisering) slechter (zijn) worden na verloop van tijd en groei.

Een enkele ervaring melden hier is offtopic. Een enkele goede of slechte ervaring draagt immers weinig informatie met zich mee. Alle details welk product het betreft, etc. zijn ook niet relevant in de meeste gevallen. Wat dus niet:
Servor schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 09:53:
Ik hoop het toch niet. Heb er net een Bad Axe 2 moederbord besteld. [...]
Bertus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:13:
Tsja aftersales zijn inderdaad beroerd:

Ik had een Asus x1950PRO besteld, maar

*knip* te gedetailleerde verloop van deze enkele transactie.

Hoezo matige communicatie...
dontcare schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:46:
Ook recent een monitor besteld ,

*knip* gedetailleerd verloop van deze enkele transactie.

Ik zal er niet meer bestellen.
Dit soort ervaringen kunnen overigens wel in de ShopSurvey ingevuld worden.

Hoe het dan wel moet? Er staan in deze draad een aantal goede voorbeelden waaronder Iavak in "Salland Automatisering is slecht geworde..." .

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51
Ik heb ruim 3 jaar bij een webshop gewerkt en het komt altijd aan op de service/garantie/RMA aan. Geloof het of niet, meer dan helft van de spullen die terugkomen werken gewoon. Mensen weten vaak niet wat ze kopen en geven jou later de schuld dat ze zogenaamd "verkeerd" geadviseerd waren. En dan ook nog zeuren als je zegt dat je het niet meer als nieuw kunt verkopen, omdat het al gebruikt is. Zelfs meegemaakt dat mensen op producten schrijven, stickers plakken etc. Denk hierbij aan routers met IP adres erop gekalkt etc. en dan vreemd opkijken waarom ie niet retour mag..

Sorry, moest het ff kwijt. :)

• Operations
chimo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:56:
Ik heb ruim 3 jaar bij een webshop gewerkt en het komt altijd aan op de service/garantie/RMA aan. Geloof het of niet, meer dan helft van de spullen die terugkomen werken gewoon. Mensen weten vaak niet wat ze kopen en geven jou later de schuld dat ze zogenaamd "verkeerd" geadviseerd waren. En dan ook nog zeuren als je zegt dat je het niet meer als nieuw kunt verkopen, omdat het al gebruikt is. Zelfs meegemaakt dat mensen op producten schrijven, stickers plakken etc. Denk hierbij aan routers met IP adres erop gekalkt etc. en dan vreemd opkijken waarom ie niet retour mag..

Denk dat alleen dat het overgrote deel van de mensen die hier komen, niet onder die categorie vallen en wel redelijk weten wat ze doen. Dus dat de klachten hier daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn, maar je zal inderdaad genoeg vreemde dingen gezien hebben ja.

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-10 19:00
Heb 2.5 jaar terug een kast (Antec Sonata) besteld bij SA. Voeding dood. Bij RMA aanvraag aangegeven dat ik zowieso al niet zo'n fan van het lawaai van die voeding ben, en dat ik liever een Tagan had gehad, wetende dat dit waarschijnlijk niet zou gaan gebeuren, omdat dit via leverancier geregeld gaat worden.
Volgende dag een mail terug gehad, dat ik inderdaad een andere Antec ga krijgen. 14 dagen later nog niets weer gehoord, mailtje gestuurd, excuses, en we sturen meteen een Tagan op, die 2 dagen later op mn deurmat lag.
Eerlijkheidshalve bijvertellen dat ik bij een bedrijf werk dat reseller van SA is ( zij zijn goedkoper dan de groothandel waar wij anders inkopen, en die heeft een vrij klein assortiment ook nog ), en dat vanwege een aantal projecten een tijdje terug ik erg vaak bij Salland ben geweest, en ze mij daar na een tijdje bij naam kenden, kan zijn dat ze mij daarom liever niet kwijt wilden.
Overigens bestellen we zakelijk als we kunnen meestal ook al niet bij SA, omdat die groothandel meestal de volgende dag al levert, die heeft dus een grote voorraad. Maar daar is het dan ook een groothandel voor...

Ik herken overigens wel wat TS verteld, ik ben al heel lang prive klant van SA, en vroeger waren ze veel service gerichter. Wat zij voor zichzelf ook zouden moeten regelen, is een "service reminder". Ik heb in mijn voorbeeld dus zelf na 14 dagen maar eens een mailtje gestuurd, vind niet dat je een klant onder een RMA aanvraag zonder enige indicatie 14 dagen zonder een vrij essentieel onderdeel in zijn computer kan laten wachten. Ik heb als ICT'er dan nog wel een paar meer systemen, maar dit was de belangrijkste..

[ Voor 18% gewijzigd door thegve op 06-01-2007 16:47 ]

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Ja dat klopt heb zelf in ook in een computerwinkel/webshop gewerkt en dit komt helaas heel vaak voor. Maar ik ga er niet vanuit dat de tweakers die weten wat ze doen hun IP adres op de router gaan schrijven.
De gebruikers die wat minder nadenken zetten echt vanalles in de handleiding etc.
Krassen op het product komt ook erg vaak voor of dat ze de doos hebben weggegooid. Dan mag je natuurlijk gewoon 20% (of wat anders) van de productwaarde gaan afhalen, maar niet als het product in perfecte staat terug wordt teruggebracht.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:51
TheGeneral schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:57:
[...]

Denk dat alleen dat het overgrote deel van de mensen die hier komen, niet onder die categorie vallen en wel redelijk weten wat ze doen. Dus dat de klachten hier daadwerkelijk ergens op gebaseerd zijn, maar je zal inderdaad genoeg vreemde dingen gezien hebben ja.
Ooh, hoe vaak ik die wel niet gehoord heb.. "Ik ben al 15 jaar systeembeheerder" of "Ik zit al jaren in de ICT" en niet eens een draadloze router aan de praat krijgen. Nigga please.. :w

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
chimo schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:09:
[...]

Ooh, hoe vaak ik die wel niet gehoord heb.. "Ik ben al 15 jaar systeembeheerder" of "Ik zit al jaren in de ICT" en niet eens een draadloze router aan de praat krijgen. Nigga please.. :w
die kom je overal tegen ;)

makkelijke reactie: "je bent nooit te oud om nog bij te leren" :+

zelf kan ik weinig toevoegen bij dit topic omdat ik ten eerste enkel gebruik maak van Belgische shops en ten tweede bij de shops waar ik online bestel het telkens irl ga afhalen.
(vaste klant bij vooral pcwarez.be - ware het niet dat die hun site al een tijdje uit ligt)
is makkelijk: online bestellen, en paar dagen later afhalen en ev. nog wat kleine spullen zo meenemen. (en betalen natuurlijk)

telkens al goede service geweest (soms zelfs dat ik op de middag iets bestelde dat niet meer in voorraad was tijdellijk, het in de namiddag net geleverd werd bij hen en dat ik net voor sluitingsuur er nog langs mocht komen om het op te halen - na een telefoontja vlak na die levering)

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 06-01-2007 22:22 ]

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb eerder ook dingen bij Salland besteld, en dan ging gewoon vrij snel voor zover ik me kan herinneren (normaal)...
nu heb ik zo'n 2,5 week terug een PC samengesteld bij salland...nu hebben ze werkelijk alles op voorraad al een tijdje, maar 1 onderdeel dat is nu al 3 keer verlengd met levertijd....en ik heb al 2 of 3 mails gestuurd (de levertijd was oorspronkelijk 1 tot 10 werkdagen)
nu na 2,5 week wachten krijg ik een mailtje dat de levertijd onbekend is
ik heb nu dus maar een mailtje gestuurd met de vraag of een andere kast misschien sneller gaat (en als daar 1 tot 5 werkdagen staat, dat het ook echt dit keer binnen 1 tot 5 dagen geregeld word)...
voor t zelfde geld kies ik een andere kast, en gaat dat ook nog 2 weken extra duren zou allemaal niet opschieten...ik snap ook niet dat ze daar geen duidelijkheid over kunnen geven, als zij aan hun leverancier vragen hoelang gaat het duren, kunnen ze toch gewoon antwoord geven :S en moeten ze er in de eerste plaats dan ook niet 1 tot 10 werkdagen levertijd bijzetten :/
nouwja ik wacht het maar weer af, zit niet veel anders op

• alienfruit
  • Laatst online: 18:43

alienfruit

the alien you never expected

Nou niet altijd hoor als ik soms een Mac wil bestellen bij TechData weten ze soms ook niet wanneer die 100 Macs die ze zelf hebben besteld binnenkomen. Erg vervelend.

Verwijderd

Thrills33ka schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:01:
ik heb eerder ook dingen bij Salland besteld, en dan ging gewoon vrij snel voor zover ik me kan herinneren (normaal)...
nu heb ik zo'n 2,5 week terug een PC samengesteld bij salland...nu hebben ze werkelijk alles op voorraad al een tijdje, maar 1 onderdeel dat is nu al 3 keer verlengd met levertijd....en ik heb al 2 of 3 mails gestuurd (de levertijd was oorspronkelijk 1 tot 10 werkdagen)
nu na 2,5 week wachten krijg ik een mailtje dat de levertijd onbekend is
ik heb nu dus maar een mailtje gestuurd met de vraag of een andere kast misschien sneller gaat (en als daar 1 tot 5 werkdagen staat, dat het ook echt dit keer binnen 1 tot 5 dagen geregeld word)...
voor t zelfde geld kies ik een andere kast, en gaat dat ook nog 2 weken extra duren zou allemaal niet opschieten...ik snap ook niet dat ze daar geen duidelijkheid over kunnen geven, als zij aan hun leverancier vragen hoelang gaat het duren, kunnen ze toch gewoon antwoord geven :S en moeten ze er in de eerste plaats dan ook niet 1 tot 10 werkdagen levertijd bijzetten :/
nouwja ik wacht het maar weer af, zit niet veel anders op
De levertijden op de site zijn indicaties.
Als er in deze branch iets onzeker is dan zijn het wel levertijden. Realiseer je je wel hoe moeilijk het is om zeker te weten dat iets binnenkomt in dit traject? Bijv.

fabriek Antec > centraal magazijn > distributeur > webwinkel > klant

Alleen al tussen de fabriek van Antec en hun centrale magazijn kan al een enorme vertraging zitten als gevolg van een storing in de productie of een plotseling hoge vraag of tekort aan grondstoffen.
Dit werkt allemaal door tot aan de indicatie op de site.

Salland krijgt de levertijd ook maar door van de leverancier die op zijn beurt weer volledig afhankelijk is van andere partijen. Dus zo simpel ligt het allemaal niet. Ook een leverancier kan een verkeerde inschatting maken, net zoals de fabrikant verkeerd kan schatten.

Salland kan er ook voor kiezen helemaal geen levertijden te laten zien maar dan weet je ook niet waar je aan toe bent. Dus in dat opzicht kan het eigenlijk nooit helemaal naar wens van de klant zijn.

Ook de EOL kwesties zijn geen onwil vanuit Salland; je denkt toch niet dat ze dit expres doen?
Als een leverancier telkens zegt dat ze over een week een product denken te kunnen uitleveren en na 2x uitstel blijkt dat de fabrikant zegt: "Sorry", kan SA toch niet meer doen als dit naar de klant communiceren en op verzoek helpen met het uitzoeken van een alternatief?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:21:
[...]

De levertijden op de site zijn indicaties.
Als er in deze branch iets onzeker is dan zijn het wel levertijden. Realiseer je je wel hoe moeilijk het is om zeker te weten dat iets binnenkomt in dit traject? Bijv.

....

lang verhaal

...
Het gaat er in veel gevallen niet om DAT het gebeurt maar meer hoe Salland hier mee om gaat. Communicatie dus.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:39

Ach ja, ik zal ff iets terugkaatsen.

Klant klaagt, dat videokaart niet goed werkt en er voor zorgt, dat de pc vastloop.
Stuurt kaart terug, en webshop of winkel stopt hem in een pc, start pc op, laat hem paar minuten aanstaan en beweert, dat ie wel werkt. (laatste jaren bij verschillende zaken meegemaakt, dus dan moet je praten, als brugman etc en in het eind geven ze je een nieuwe kaart, omdat het voor hun te duur is om een kaart 1 uur te testen onder zware toepassing)
Maar ja, fatsoenlijk spel ff 1/2 a 1 uur spelen en hij loopt wel vast.
Sorry, maar winkels en webshops zijn vaak ook behoorlijk laks, met dingen testen.
Zulke videokaarten verkopen ze soms gewoon opnieuw en dan hebben ze mazzel, dat de betreffende klant toevallig geen zware games gebruiken.

Dus moest jou opmerking wel ff nuanceren.

PS: die mensen hebben trouwens groot gelijk, dat ze commentaar geven, als de winkel gaat zeuren, dat ze het niet meer kunnen verkopen, omdat het al gebruikt is. Als iets niet voldoet aan de klant zn verwachting, dan heeft winkel probleem en klant niet. Tuurlijk, veel klanten moeten is leren om de verpakking redelijk netjes uit te pakken en niet op dingen schrijven, daar heb jij gelijk in.
Echter, veel winkels beweren vaak ook onterecht, dat ze het niet meer kunnen verpakken, een seal apparaat is echt niet zo duur. Tja, kost alleen weer wat geld. Vaak makkelijker om de klant om te praten.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

bangkirai schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:51:
[...]
Echter, veel winkels beweren vaak ook onterecht, dat ze het niet meer kunnen verpakken, een seal apparaat is echt niet zo duur. Tja, kost alleen weer wat geld. Vaak makkelijker om de klant om te praten.
Ok, dus een opnieuw gesealed apparaat is weer als nieuw? Nee hoor, de volgende klant zal het vast niet erg vinden dat er al in de handleiding geschreven is én er een IP adres op de router gekalkt is. Want het product was gesealed, dus het zou wel zo horen? |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Ebayzo op 09-01-2007 12:57 ]

Default blanke hetero

• Bor

Bor

Ebayzo schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:56:
[...]
Ok, dus een opnieuw gesealed apparaat is weer als nieuw? Nee hoor, de volgende klant zal het vast niet erg vinden dat er al in de handleiding geschreven is én er een IP adres op de router gekalkt is. Want het product was gesealed, dus het zou wel zo horen? |:(
Ik check hardware altijd, ook als het gesealed aan komt, op beschadigingen of gebruikssporen zoals kleine krassen op het insteekdeel van een grafische kaart. Men heeft mij iets te vaak gebruikte hardware proberen aan te smeren als nieuw.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:59:
Ik check hardware altijd, ook als het gesealed aan komt, op beschadigingen of gebruikssporen zoals kleine krassen op het insteekdeel van een grafische kaart. Men heeft mij iets te vaak gebruikte hardware proberen aan te smeren als nieuw.
Ik controleer daar ook altijd op, zelfs al is de verpakking toe. Niet dat het mij uitmaakt dat het gebruikt geweest is (als de winkelier het me meldt wil ik daar evengoed de nieuwprijs voor betalen, de garantie zit er toch op), het gaat mij erom dat mijn winkelier daar open over moet zijn tov. mij. Merk ik dat hij het me 2 keer flikt om me gebruikte hardware te verkopen zonder dat hij het zegt, dan ga ik wel bij een ander. Of die mens nu goedkoop is of niet interesseert me zelfs niet, vertrouwen in de winkel komt bij mij voor de prijs (daarom ook dat ik niet koop in webshops).

• RobertJ
  • Laatst online: 24-10 12:39
Dit is inmiddels een klanten-kwesties-oplos-topic geworden?

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Waar het kan ben ik bereid dat iig te proberen of bepaalde zaken duidelijker te krijgen ja...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
Ervaring leert dat webshops erg gevoelig zijn als hun 'vuile was' op een dergelijke internetsite terecht komt.... ;)

Ook heel frapant, SA reageerde altijd op negatieve shopsurveys. Dit had slechts tot gevolg dat veel mensen dachten van, 'als ik nou maar flink negatief op tweakers ga posten dan word me probleem sneller opgelost'. Tsjah.... Dat is nou net niet de bedoeling.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

dominator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:26:
Ervaring leert dat webshops erg gevoelig zijn als hun 'vuile was' op een dergelijke internetsite terecht komt.... ;)

Ook heel frapant, SA reageerde altijd op negatieve shopsurveys. Dit had slechts tot gevolg dat veel mensen dachten van, 'als ik nou maar flink negatief op tweakers ga posten dan word me probleem sneller opgelost'. Tsjah.... Dat is nou net niet de bedoeling.
Dus daarom doen ze het niet meer... Vond het altijd interessant om te zien hoe SA daarmee omgaat.
alienfruit schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:20:
Nou niet altijd hoor als ik soms een Mac wil bestellen bij TechData weten ze soms ook niet wanneer die 100 Macs die ze zelf hebben besteld binnenkomen. Erg vervelend.
Kan dat dan niet aan Apple liggen?

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 09-01-2007 15:02 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Operations
PcDealer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:34:
[...]

Dus daarom doen ze het niet meer... Vond het altijd interessant om te zien hoe SA daarmee omgaat.

[...]

Kan dat dan niet aan Apple liggen?
vond het ook altijd wel interessant om te zien hoe SA reageerde, dan kwam je toch vaak tot de conclusie dat het niet altijd en alleen maar aan SA lag.

• Bor

Bor

dominator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 14:26:

Ook heel frapant, SA reageerde altijd op negatieve shopsurveys.
en
TheGeneral schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:11:
[...]

vond het ook altijd wel interessant om te zien hoe SA reageerde, dan kwam je toch vaak tot de conclusie dat het niet altijd en alleen maar aan SA lag.
Klopt, ook bij mij was dat in het verleden het geval. Op zich niet erg ware het niet dat er gewoon leugens werden gepost om de zaak nog een beetje goed voor SA weer te geven. Jammer dat het zo moet. Kortom: de reactie van een shop zegt soms even weinig als de post van een survey invuller wanneer er onwaarheden worden gepost.

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 09-01-2007 15:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:46:
Waar het kan ben ik bereid dat iig te proberen of bepaalde zaken duidelijker te krijgen ja...
Ik heb het bij deze aangeboden, meer kan ik niet doen.
We kunnen wel blijven posten maar dat lost ook niets op.

• stylezzz
Ik vond het ook altijd wel boeiend om te lezen. Maar aan de andere kant hebben ze zichzelf er flink schade mee toegebracht, iets wat ze zelf ook wel hebben ingezien inmiddels.

• Bor

Bor

dominator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:27:
Ik vond het ook altijd wel boeiend om te lezen. Maar aan de andere kant hebben ze zichzelf er flink schade mee toegebracht, iets wat ze zelf ook wel hebben ingezien inmiddels.
Het is natuurlijk een poging geweest om geen gezichtsverlies te lijden wat uiteindelijk niet heeft gewerkt. Maar goed, de huidige situatie (ik zie niet veel Salland reacties meer) blijkt ook niet te werken getuige de bergen slechte reviews en het bestaan van dit topic.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je kunt natuurlijk ook je werk gewoon goed doen en wat extra stappen zetten voor je klanten. Werkt volgens mij het beste.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• stylezzz
Ach shops als computerfarm en hardwaretotaal.nl bestaan ook nog steeds, ondanks dat deze al maanden lang tot de grond toe afgebroken worden in de shopsurveys. Je kunt je dus afvragen of dat de shopsurvey uberhaupt nut heeft en eventuele klanten afschrikt bij slechte reviews.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
dominator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:33:
Ach shops als computerfarm en hardwaretotaal.nl bestaan ook nog steeds, ondanks dat deze al maanden lang tot de grond toe afgebroken worden in de shopsurveys. Je kunt je dus afvragen of dat de shopsurvey uberhaupt nut heeft en eventuele klanten afschrikt bij slechte reviews.
Maar niet iedereen die iets koop bij computerfarm of hardwaretotaal leest hier op tweakers eerst de shopsurveys.

• Keiichi
  • Laatst online: 13-11 23:18
dominator schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:33:
Sommige klanten schrikt het wel af (Als ik ergens iets wil kopen en het heeft niet een goede beoordeling op de shopsurvey koop ik er never nooit niets)

Meeste mensen kijken bij het op zoeken van producten enkel en alleen op prijs en zullen ook geen surveys lezen. En die kopen gewoon nog :Y

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Bor

Bor

Het is de vraag of zaken als Computerfarm en hardwaretotaal een grote klantenkring hebben onder de tweakers. Dit was of is voor Salland wel het geval volgens mij. Een zaak als Salland zal dus meer baad hebben bij goede surveys.

Verwijderd

Wat denk ik ook veel mensen niet doorhebben is dat onze klantenkring niet alleen uit Tweakers-bezoekers bestaan.
We hebben ongeveer 50.000 geregistreerde klanten, en dit aantal groeit nog steeds.

Dat hier negatieve reacties worden verzameld geeft sowieso al een vertekend beeld als je kijkt naar de grootte van het bedrijf.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:43:
Wat denk ik ook veel mensen niet doorhebben is dat onze klantenkring niet alleen uit Tweakers-bezoekers bestaan.
Er is niemand die stelt dat de klantenkring alleen uit Tweakers bestaat toch? Ik stelde alleen dat een groot deel van de klantenkring (direct en indirect) uit Tweakers bestaat. Er is geen betere reclame dan mond op mond reclame word vaak gezegd. Er is echter ook geen betere anti reclame dan mond op mond reclame.

Dat het aantal klanten groeit is mooi voor Salland maar zo te lezen gelijk ook mogelijk de reden van de slechte surveys al een tijd lang. Groei is mooi maar je moet de klanten ook vast kunnen houden.

Verder worden hier natuurlijk niet alleen negatieve reacties verzameld (wat ik een misplaatste suggestieve opmerking vind). Iedereen mag zijn survey plaatsen, zowel mensen met goede als slechte ervaringen. Dat is hier niet anders dan op welke andere consumenten site dan ook.

• stylezzz
Feit is wel dat consumenten veel eerder geneigd zijn om hun negatieve ervaringen rond te bazuinen om zo 'wraak' te nemen op de shop. Een positief verhaal word sneller gezien als 'niet meer als normaal' en zal niet snel op straat worden gegooid. Als je dan ook nog het idee krijgt dat klachten snel behandeld worden als je maar flink negatief op tweakers post dan is het hek van de dam. Je hoeft niet eens meer een duur 0900 nummer te bellen om toch snel geholpen te worden!

• Bor

Bor

Hoe telt Salland die geregistreerde klanten eigenlijk? Zijn dit all time geregistreerde klanten of bv alleen de mensen die het laatste jaar / half jaar nog iets besteld hebben? Hier zit namelijk mogelijk een erg groot verschil tussen.

In het eerste geval sta ik geregistreerd als klant (en met mij vele anderen) en in het laatste geval niet. In het eerste geval is het niet meer dan logisch dat het aantal geregistreerde klanten stijgt: iemand die ook maar een klein item koopt is er een bij. Echter hanteer je de 2e (imho juiste) methode dan blijkt het veel lastiger te groeien omdat je bestaande klanten ook moet vasthouden. De 2e aanpak geeft imho een veel realistischer beeld. De eerste aanpak leid eigenlijk tot geen enkel inzicht.

• stylezzz
Naar mijn mening is het ook van de zotte om een klant te 'belonen' (met een snelle afhandeling van zijn probleem) omdat hij jou zaak de grond in trapt in de shopsurvey. (al dan niet terecht, er staan ook echt complete onzinverhalen bij uiteraard) Hopelijk leest SA dit ook en doen ze er wat mee.... ;)

• Bor

Bor

De klant hoort niet beloond te worden met een snelle afhandeling van het probleem omdat hij jou zaak de grond in heeft getrapt: de klant hoort zowiezo een snelle afhandeling van zijn probleem te krijgen. Nu presenteer je het net alsof een tijdige / snelle behandeling een luxe hoort te zijn.

• stylezzz
Uiteraard dient de klant een correcte behandeling te krijgen, als mijn post hierboven zo over kwam dan bij deze rectificatie... :)

• Paquito
  • Niet online
Ik hoorde laatst dat Salland een spiksplinternieuwe kracht heeft aangetrokken voor het managen van de RMA afdeling, dus wellicht wordt het nu allemaal top. :) De oude scheen vaak ziek e.d. te zijn.. vandaar alle vertragingen.

• Bor

Bor

Dat zou erg goed zijn voor SA denk ik gezien het de afdeling RMA is waar zo te lezen de meeste steken worden laten vallen.

Ik zou overigens nog wel graag een antwoord krijgen op de vraag hoe SA geregistreerde klanten telt.

• stylezzz
Servor schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Nee, geloof me, het ligt niet aan mij. :). Spamfilters draai ik lokaal op mijn PC en ik maak nu gebruik van webmail omdat ik op m'n werk zit. Alle mail + spam komt dus gewoon binnen.
Dat bedoelde ik ook niet, misschien heeft SA een agressief spamfilter draaien. (het zal niet de eerste zaak zijn die tenondergaat hieraan. Remember PC-gate? ;) )

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Even als reactie op de topicstarter: mee eens. Is ook mijn conclusie..

Niks is meer op voorraad, levertijden kloppen voor geen meter. Heb het laatste jaar al diverse orders moeten cancellen omdat ze valse levertijden aangaven en spontaan niet meer kunnen leveren.

En dit is bij redelijk geromeerde als azerty e.d. Informatique is zo duur geworden (waarschijnlijk door de dure winkels) dat het geen optie meer is.

Vermeld dan helemaal geen levertijden want op deze manier hebben ze geen enkel nut.

Verder wel positief dat ik nog nooit belazerd ben ofzo maar ik doe altijd vantevoren uitvoerig onderzoek.

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Xof schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:20:
[...]

Dat komt allemaal wel goed hoor :P
Alleen onbekende levertijd = lang wachten :(
Over het algemeen geldt tegenwoordig: wel levertijd indicatie, dan nog steeds net zo'n grote kans dat je erg lang moet wachten omdat "spontaan" een leverancier weer niet kan leveren... Geldt niet alleen voor salland trouwens want bij hun heb ik nog niets besteld (steeds ergens goedkoper kunnen shoppen).

Verwijderd

Ik heb dus ook al van die vage dingen gehad met Salland (Zomaar uit het niets)
Ik bestel een Pentium 3 700Mhz 256Mb geheugen en 10Gb harddisk.

Krijg ik een Pentium 3 1Ghz 128Mb geheugen en 20Gb harddisk, naja het probleem is niet echt ernstig, want het is een 2ehands pc voor mijn moeder.

Ander probleem;

Ik bestel een 6600GT

Krijg ik een 6600GT Extreme

Ook niet zo heel erg, maar het is wel een beetje lomp dat ze zoiets door elkaar halen?

Na 6 e-mails heb ik het ook opgegeven.

Verwijderd

Sorry hoor, maar als je tot 2x toe iets dergelijks meemaakt (wss niet opletten door magazijnpersoneel) en het niet bij ons aangeeft kunnen wij daar natuurlijk ook niet iets aan doen...

Over de levertijd meld ik opnieuw:

Wij krijgen levertijden van leveranciers en die worden automatisch doorgevoerd in ons systeem. Het percentage correcte levertijden zijn altijd nog vele malen groter dan het kleine gedeelte dat niet helemaal klopt.

@ Bor de Wollef

Ik kan enkel het aantal geregistreerde klanten zien, ik weet dat het niet 100% accuraat is maar het geeft een wel een indicatie.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:24:

@ Bor de Wollef

Ik kan enkel het aantal geregistreerde klanten zien, ik weet dat het niet 100% accuraat is maar het geeft een wel een indicatie.
Indien dit inderdaad alleen het aantal geregistreerde accounts is (all time klanten dus) zegt het eigenlijk totaal niets gezien er dubbele accoutns tussen kunnen zitten (mensen die meerdere accounts hebben) en er zeker een hele boel accounts tussen zitten van mensen die al tijden niet meer bij S A bestellen zoals ikzelf. Het aantal echte actieve klanten (laatste jaar / half jaar iets besteld) zal vele malen lager liggen.

Verwijderd

Is een mogelijkheid, dit is echter weer een heel andere discussie :)

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:46:
Is een mogelijkheid, dit is echter weer een heel andere discussie :)
Klopt en die discussie heeft eigenlijk ook niet direct iets met de vraagstelling uit de topicstart te maken. Ik stel voor dat we hem laten liggen waar hij ligt. Ik wilde alleen aangeven dat het argument van het aantal geregistreerde klanten eigenlijk niets zegt over de kwaliteit van een bedrijf.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
DaMasterPNut, enkele weken geleden belde ik rond 1700 uur naar Salland en heb ik ~20 minuten in de wacht gehangen. Maar.. ik hoorde niks, geen muziekje of iets dergelijks. Met andere woorden.. de eerste 3 pogingen dacht ik dat de verbinding verbroken was. Wat niet het geval bleek. Ik weet niet of dat nog zo is, maar daar kunnen jullie wel wat aan veranderen.

Dat gedoe heeft me best wat geld gekost (telefonisch) waarmee je jezelf eigenlijk de markt uit prijst. Als ik 10 Euro kwijt ben aan telefonische contact pogingen had ik net zo goed bij de 5 Euro duurdere concurrent kunnen kopen.. die een gratis nummer heeft.

En ja, bij internet aankopen let ik op iedere Euro. Omdat het zo makkelijk kan :)

Verwijderd

Je hebt hier inderdaad een goed punt. Dit mag natuurlijk niet voorkomen. We hebben elke donderdag een vergadering, ik zal deze opmerking zeker meenemen.

Bedankt :)

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat gewoon perfect werkt, is een eigen forum. Eén van mijn favoriete webwinkels, wifisound.nl heeft een eigen forum voor support, vragen en tips en truuks. Dat werkt zo lekker, plus dat je echt een community sfeertje krijgt. Nu heeft wifisound wel een wat specifiekere doelgroep maar toch.

• stylezzz
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:17:
Je hebt hier inderdaad een goed punt. Dit mag natuurlijk niet voorkomen. We hebben elke donderdag een vergadering, ik zal deze opmerking zeker meenemen.

Bedankt :)
Rukapul schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:42:
[...]

Zou je er voor de volledigheid ook niet bij moeten vermelden dat je voor SallandAutomatisering werkzaam bent (geweest) ;)
[...]
Ik snap hem niet, werk je er nou wel of niet? (of heb je er gewerkt?)

• Bor

Bor

Salland heeft ook een eigen forum maar ik las laatst een bericht dat erg kritische posts daar worden verwijderd. Bovendien let men niet echt op de kwaliteit van de posts zoals dat bv hier op Tweakers gebeurt. Je komt dus veel posts tegen ala "welke speakerset moet ik nemen?" gevolgd door "neem xyz want die heb ik ook en dat is dus de beste". Beetje overtrokken misschien maar het probleem is duidelijk.

@dominator: getuige de eerste post werkt DaMasterPNut er nog steeds waardoor de stelling uit zijn laatste post die je quote totaal waardeloos is geworden (en eventueel door hem ingevoerde shop surveys imho ook). Iemand die bij een bedrijf werkt geeft nou eenmaal doorgaans geen objectieve mening. No flame intended richting DaMasterPNut natuurlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 10-01-2007 14:36 ]

Verwijderd

Ik ben er idd nog steeds werkzaam, ik wilde me in eerste instantie wat op de achtergrond houden maar denk dat het beter is als dit gewoon bekend is. Dus bij deze.
In het verleden heb ik uiteraard ook SS ingevuld voor SA, maar toen was ik klant.

Back ontopic dus :)

• Bor

Bor

No offence maar dan vind ik dit soort opmerkingen best ongepast eigenlijk:
[...]

Verwijderd

Als dat verkeerd is overgekomen, mijn excuses hiervoor.
Maar zoals ik al eerder zei: ik ben bereid tekst en uitleg te geven en waar mogelijk problemen op te lossen dus stel ik voor het daar bij te houden.
Wat betreft de telefonische bereikbaarheid hebben we waarschijnlijk al een vermoeden.

• Rukapul
RobertJ schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:23:
Dit is inmiddels een klanten-kwesties-oplos-topic geworden?
Nee.

Er wordt verwacht dat posters hier geen individuele transacties beschrijven (zeker als deze nog actueel zijn). En van DaMasterPut wordt verwacht dat hij niet op zulke individuele transacties ingaat (door te vragen om klantnummers, te mailen, etc.). De ergste reacties zijn verwijderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 10-01-2007 15:55 ]

Verwijderd

Hoe moet ik me hier dan verdedigen? Er wordt hoofdzakelijk aanvallend gereageerd en een poging om de dingen op te lossen mogen nu niet?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:07:
Hoe moet ik me hier dan verdedigen? Er wordt hoofdzakelijk aanvallend gereageerd en een poging om de dingen op te lossen mogen nu niet?
Waarom zou je jezelf moeten verdedigen? Verder word er niet aanvallend naar jou gereageerd maar plaatsen mensen ervaringen die vaak niet erg positief blijken te zijn. Voor de rest kun je natuurlijk contact opnemen met Rukapul om te bespreken wat wel en niet gewenst is lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 10-01-2007 16:12 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waarom moet je je verdedigen door individuele problemen op te lossen. Er wordt hier een algemene trend gesignaleerd, dat vele webshop naarmate ze groter en succesvoller worden c.q. langer bestaan het aantal klachten toeneemt (ook relatief).

Als jij dit geen terechte signalering vind, kun je daarop ingaan en met argumenten komen. Dit doe je niet door knelpunten op te lossen omdat ze nu toevallig in dit forum benoemd worden, maar door b.v. beschrijven hoe er met dergelijke klachten wordt omgaan. Of er een systeem in plaats is die dit soort signalen oppikt en er iets mee doet. Ofdat er uberhaupt naar gekeken wordt ofdat met denkt "ach het is zo weinig, de sop is de kool niet waard". ect, ect, ect.

Of te wel, als je je dan wilt verdedigen (zover dat nodig is), beschrijf dan de systemen c.q. procedures cq acties die er ondernomen worden. Of waarom kiest me ervoor in een betaald nummer te nemen?

Dan kun je argumenten een leuke discussie voeren zonder dat het om individuele gevallen gaat.

Want het lijkt me logisch dat hoe groter je wordt er een groter risico is op fouten van personeel, de onderlinge communicatie van personeel en diversiteit in het kwaliteit van personeel. Hoe vang je dat op?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Rukapul
Ik vraag je terughoudend te zijn met het in deze draad addresseren van individuele gevallen. Mocht je toch weer een stortvloed van dergelijke posts zien dan kun je een TopicReport plaatsen waarna er een mod naar zal kijken (leg dan ook even uit wat je als 'aanvallend' beschouwd). Ik leg de verantwoordelijkheid dus uitdrukkelijk niet alleen bij jou, maar ook bij de klanten in deze draad :)

Mijn complimenten overigens dat je inzicht probeert te geven in de positie van SA.

Mocht er verder nog iets zijn, DM dan even een moderator of plaats een TR. Dan hoeft dit topic niet verder te vervuilen met offtopic reacties :)

edit: Cyberpope hierboven beschrijft vrij aardig op welk niveau je over dit onderwerp de discussie kunt voeren

[ Voor 12% gewijzigd door Rukapul op 10-01-2007 16:28 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.