Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Climate Prediction] Nieuw project voor DPC ??

Pagina: 1
Acties:

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 15:50
Hier had ik schaamteloos stats neergeplempt van Climate Prediction, maar schijnt niet te mogen zolang het geen officieel project is...

Climate Prediction doet wat de naam al zegt: proberen aan de hand van modellen het climaat te voorspellen. meer info (in het nederlands) hier: Climate Prediction De rest van de site is engelstalig.

Er zijn al een aantal DPC'ers die al een poosje dit project draaien, en nu willen we proberen om het ook een officieel project te maken. Nu is er een klein detail... de founder-rechten van het team liggen niet bij de crew, maar bij een DPC'er.

Ik heb iig al op persoonlijke titel een verzoek tot overdracht ingediend bij de projectleiding van CP. Dus nu is het ff duimen of dat gaat lukken.

Ik hoop iig van wel

En er zijn zelfs al stats beschikbaar in de juiste opmaak: http://tadah.mine.nu/dpch/rml.php?project=cp

En voor lopende stats: http://tadah.mine.nu/index.php?prefix=cp

[ Voor 168% gewijzigd door Adm.Spock op 01-01-2007 21:49 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wees niet bang geschrokken koeien !
Spock gaat even hard over de knie als ik hem weer tegen kom >:)

MuahahahaHAHAhahaha >:)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Adm.Spock
Het probleem wordt ietsjes groter... de project leiding schijnt niet veel te kunnen doen... Dus als iemand het e-mail adres van de team-founder bij CP heeft.... svp aan de crew doorgeven op projects(at)dutchpowercows(dot)org :)

Of als je de founder bent: Geef jezelf onmiddelijk aan bij Pim.! :P

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:49
Dankzei de hulp op het CP forum en het zoekwerk van kuuke hebben we inmiddels het mailadres achterhaald. Ik hem hem een mail gestuurd met het verzoek de founder rechten over te dragen.

Nu is het even wachten daarop. :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• Adm.Spock
}:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

De founder rechten van het CP team-account zijn overgedragen is mij zojuist door de crew meegedeeld!!!!!

_/-\o_ _/-\o_ voor de "crew" en Gerard voor het overdragen _/-\o_ _/-\o_

Nu nog crew approval en dit project is officieel!!! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Adm.Spock op 03-01-2007 22:03 ]

• mberns
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-11 17:28

mberns

Haribo-aap

woehoe!! nu nog recordbrekende scores neer gaan zetten!!!

subteam: De Apen

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

* NBK meldt zich
En nu?

:P

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

zet je je koetjes op climate prediction en ga je gruwelijk hard al die klimaatmodelle doorrekenen!

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Veel mensen met ervaring met de client?
Hoe zwaar is het?

* NBK is beetje n00p op DC gebied O-)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

/me gaat in overpeinzing

• Adm.Spock
Maak het maar officieel de SGI's gaan erop :P over drie weken is alle data doorgerekend ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Damn wat krijg ik ineens een deja vu gevoel hier.

Climateprediction.net project

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 03-01-2007 22:36 ]

🖥️ | 🚗

• iisschots
Wij gaan als crew alles nalopen enzo. Jullie horen binenkort of de stats op GoT mogen :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Btw, ik ben een beetje aan het rondkijken, wie bezat ook alweer de founder rechten? Was ik dat of iemand anders?

edit:
laat maar, er zijn nieuwe stats sinds CPDN is overgestapt op BOINC.

[ Voor 112% gewijzigd door MadMarky op 03-01-2007 22:30 ]

🖥️ | 🚗

Verwijderd

iisschots schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:23:
Wij gaan als crew alles nalopen enzo. Jullie horen binenkort of de stats op GoT mogen :)
/me laat iischots foto van spock zien.

staat je te wachten als er geen stats komen !

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Als de dondergoden niet aan dit project gaan meedoen, dan zijn ze de teamnaam niet waardig >:)

Mooooooeeeee......

• Adm.Spock
Als je CP doet wel ff wat laten horen hé? :P

• Adm.Spock
* Adm.Spock doet een schopje

• iisschots
Weet je wat leuk is bij zo'n schop :P
Wat meer informatie over het project, wat het doet enzo. BBC helpt toch ook?
Ben daar wel benieuwd naar :)

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Het enige wat ik tot dusver heb ontdekt is dat de wu's waanzinnig groot zijn. Mijn test-koetje (oké, is een bejaard beestje, maar toch) heeft inmiddels 50 uren processortijd geïnvesteerd in CP en de eerste wu is al op 0,737%. :o

Volgens de client nog 4.944 minuten te gaan tot voltooïng. :O

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb geen ervaring met de BOINC client van climateprediction, maar met de oude standalone client was het +/- 22 dagen per WU voor een Athlon XP2400+. 24/7 that is :P

🖥️ | 🚗

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Je hoeft niet tot op het eind te wachten op je punten. Als je online bent zal er tusentijds al een beetje geflushed worden en krijg je credits.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:39

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Je krijgt idd tussentijds wel wat punten, maar als het de bedoeling is dat je werk ook enig nut heeft, zal je toch de hele wu moeten voltooien. Pas dan wordt het resultaat teruggestuurd.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Verwijderd

Inderdaad zijn de units van CP huge (mooi woord). Maar dat wil niet zeggen dat je pas an het eind de punten krijgt. Onderweg worden steeds trickle punten toegekent (als ik het goed heb ongeveer bij iedere 0,5%) het totaal van de punten levert de score van een workunit op.
Zie ook http://boinc-wiki.ath.cx/...mateprediction_Size_Table.
Workunits leveren dus in totaal wel veel punten, maar die krijg je verspreid.

Voor de stats is het dus niet echt belangrijk om je model af te maken, maar voor de science natuurlijk wel. Dus het is wel fijn als je je model helemaal afmaakt om te helpen inzicht te krijgen hoe ons klimaat zich gaat ontwikkelen.

/me kijkt naar even naar buiten en weet meteen hoe het met klimaat gesteld is (7 jan en +9graden)

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Houd je je punten ook als je de wu niet afmaakt? Bij SoB is het volgens mij ook zo dat je tussentijds punten krijgt, maar als je de test daar niet afmaakt en iemand anders gaat uiteindelijk die test opnieuw doen, vervallen jouw punten. :/

Overigens had men bij CP volgens mij beter iets kleinere wu's kunnen maken. Hoe groter de wu, hoe kleiner het percentage dat geheel voltooid teruggezonden wordt. Ik ben nu, voor zover ik het begrijp, een klimaatmodel van 1920 tot 2080 aan het doorrekenen. Volgens mij had je dat ook kunnen opdelen in iets meer hapklare brokken, bijvoorbeeld 1920-1940, waarbij de uitkomst hiervan de startwaarde is voor een nieuwe wu van 1940-1960 of zoiets.

Maar ja, ik ben natuurlijk geen wetenschapper, dus ik zal er wel te simpel over denken. :P

• Adm.Spock
Crack schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:53:
Je krijgt idd tussentijds wel wat punten, maar als het de bedoeling is dat je werk ook enig nut heeft, zal je toch de hele wu moeten voltooien. Pas dan wordt het resultaat teruggestuurd.
Je stuurt ook tussentijds gegevens terug met de trickles. Aan de hand daarvan kunnen ze zien of het model van 1920 tot 2000 klopt, en van 2000 tot 2080 wat er kan gebeuren. En ze hanteren ook geen deadline... je mag er lang over doen om een WU af te maken. Dat er toch een deadline aan de WU hangt is omdat boinc dat technisch gezien vereist.

• iisschots
Na het duidelijk verhaal in dit topic [Climate Prediction] En waarom jij eraan mee zou moeten doen hebben we binnen de crew kunnen concluderen dat CP voldoet aan de voorwaarden om een DPC project te worden.

Komende maandag mag het eerste weektopic geopend worden van dit project. Ik ben benieuwd wat DPC op dit project gaat doen.

Pagina: 1