KPN Internet problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:08

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor:

Ik ben sinds kort overgestapt van XS4ALL naar IPB van KPN. Voorheen was het internet verkeer op alle PC's hier (4 st.) zonder problemen en konden alle pagina's bekeken worden.

Echter, sinds de overstap naar IPB kan ik sommige websites niet meer openen. Pagina's als NU.nl, Nieuws.nl en Telfort.nl zijn gewoon niet meer te vinden.
In de Experiabox heb ik al andere DNS servers proberen in te vullen (XS4ALL, OpenDNS) maar dat lijkt niet te helpen. Ook geven verschillende browsers (IE, FF, Opera) hetzelfde effect.

Iemand een idee waarom sommige websites niet te openen zijn? Ligt het aan KPN, me EB of de DNS servers?

An Explanation of l33t Speak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Wijzen de instellingen op je clients naar de goeie DNS server (de Experiabox dus)?
Op de experiabox zou het als volgt moeten staan:
code:
1
2
Primary DNS:    195.121.1.34
Secondary DNS:  195.121.1.66

[ Voor 42% gewijzigd door MTWZZ op 01-01-2007 14:19 ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
EB werkt met DHCP.
Alle clients krijgen dus een IP en alle DNS instellingen toegewezen vanuit de EB. In de EB kun je kiezen voor de "standaard" DNS servers (niet zichtbaar) of alternatieve DNS (wat ik al geprobeerd heb met XS4ALL etc).

btw firmware versie is : 1.40.9c

@Joen : ook geprobeerd, dus autoIP (DHCP) in clients aan laten staan, maar DNS handmatig aanpassen . . . niet dat ik nu van NU.nl oid afhankelijk ben, maar het is enorm vervelend...

[ Voor 25% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 01-01-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
DNS servers ook al handmatig op je PC's zelf ingevoerd en geprobeerd? Ik begrijp uit je tekst dat je het alleen nog maar veranderd had in de EB zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Ik zit ook via IPB aangesloten, maar ik kan de websites die jij opnoemt gewoon bekijken. Misschien dat je het niet in de configuratie van je dns servers moet zoeken, maar eens naar de instellingen van de firewall in de experiabox moet kijken. Je kan eens een ping commando geven naar nu.nl in de command prompt (CMD).
Als je dan een foutmelding krijgt in de trent van:
Ping request could not find host nu.nl. Please check the name and try again.
dan ligt het waarschijnlijk aan je dns instellingen, maar wanneer je wel een ip adres te zien krijgt, ligt het ergens anders aan.
Pinging nu.nl [62.69.179.230] with 32 bytes of data:
Eventueel kan je ook nslookup gebruiken om te kijken of andere dns servers je wel kunnen helpen, maar aangezien je er toch al een aantal geprobeerd hebt zit daar het probleem niet denk ik.
Wat je nog wel kan proberen is het uitvoeren van WinsockXPFix om je winsock te herstellen.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Planet ADSL Comfort dat bv. GoT en Google wel werkt, maar Fok en Tweakers.net niet. Nu.nl daarintegen wel. Pingend vanaf mijn router (LS WAG200G):
PING 66.249.93.104 (66.249.93.104): 60 bytes of data

--- 66.249.93.104 ping statistics ---
20 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Zal morgen wel over zijn :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
Hier hetzelfde, sommige sites sommige niet.

Ach eerste storing sinds een jaar kan beuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij de eerste storing in 5 jaar, mij hoor je niet zeuren. Een avondje geen FOK! , ik kan wel zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Ik heb ook last van een zeer trage verbinding. Zelfde verhaal sommige sites openen niet. Downloaden gaat wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine update voor mij, ook Google werkt nu niet meer. Kijk, en toen werd het even knap lastig.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:37:
Kleine update voor mij, ook Google werkt nu niet meer. Kijk, en toen werd het even knap lastig.. :{
Ik wordt gek van dat trage surfen en dat veel sites niet bereikbaar zijn. ik heb er nu 2 dagen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 02-01-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig ben ik over een tijdje af van het drama dat Planet heet. Wat een ongelooflijke schijtprovider is dat geworden zeg. En dat terwijl het een half jaar geleden echt perfect was; nooit problemen. De laatste 2 maanden is het echter bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:50
Hier nog een Planet gebruiker. Ik kan tweakers.net niet bereiken, gathering.tweakers.net/forum wel :|
Google kan ik af en toe bereiken, ik heb stille hoop dat hier glasvezel komt... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:15

Meneer iCy

swarma

Heb via via gehoord dat KPN wat routers hebben gereboot en helaas niet succesvol met 1 router.

Dit probleem betreft DIRECT-ADSL, PLANET EN IPB (is dus ook direct-adsl)

Of er nog andere providers last van hebben weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer iCy op 02-01-2007 07:36 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iCy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:35:
Heb via via gehoord dat KPN wat routers hebben gereboot en helaas niet succesvol met 1 router.

Dit probleem betreft DIRECT-ADSL, PLANET EN IPB (is dus ook direct-adsl)

Of er nog andere providers last van hebben weet ik niet.
als je nou eens je pc DIRECT op de router van KPN aansluiten ipv via allerlei switches en router ertussen te gebruiken.... laat dan eens horen of het wel werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 07:58:
[...]

als je nou eens je pc DIRECT op de router van KPN aansluiten ipv via allerlei switches en router ertussen te gebruiken.... laat dan eens horen of het wel werkt!
Dat werkt niet. Het is de externe router van kpn na de ams-ix volgens tracert.

Al je routers thuis hoef je niet te resetten. Wel bedankt voor het meedenken van de oplossing maar het probleem ligt niet bij de huizen maar bij de centrale routers van kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ja het ligt idd aan KPN.
met Planet hier ook problemen met verschillende sites.
via een proxy zijn de sites wel te bereiken.

komt een enkele keer voor dat de DNS niet goed zit.
zal wel komend uur opgelost worden neem ik aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Caesu op 02-01-2007 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik heb ook problemen sinds gister avond, sommige sites werken niet of af en toe. zoals google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na een nachtje wachten is het nog niet opgelost...
Caesu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:17:
ja het ligt idd aan KPN.
met Planet hier ook problemen met verschillende sites.
via een proxy zijn de sites wel te bereiken.
Ken je misshien een goede openbare proxy waarvan je het adres kunt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:51:
Helaas, na een nachtje wachten is het nog niet opgelost...

[...]

Ken je misshien een goede openbare proxy waarvan je het adres kunt delen?
ik gebruik 138.23.204.232:3124
soms moet je wat letters invoeren ter controle of je niet een botje bent.

nadeel is wel dat https en numerieke hostnames het niet doen.
dus je kan er vaak niet mee inloggen bijvoorbeeld.
beetje behelpen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 22:07
ik zit bij planet bij mij is het net andersom ik kan tweakers wel bereiken en GoT niet net als silkroadonline.net.

Oplossing voor sites is bij mij de proxy van planet te gebruiken proxy.planet.nl uiteraard op poort 8080 dan kan ik gewoon op alle sites komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
reb65 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 09:59:
ik zit bij planet bij mij is het net andersom ik kan tweakers wel bereiken en GoT niet net als silkroadonline.net.

Oplossing voor sites is bij mij de proxy van planet te gebruiken proxy.planet.nl uiteraard op poort 8080 dan kan ik gewoon op alle sites komen.
super! _/-\o_

dat lost het ook bij mij op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Late reactie van mij zijde...maar ja, kon niet meer op GoT komen :+

Zal het idd nog eens proberen via de proxy van Planet, maar heb toch maar de helpdesk van IPB gebeld en een ticket laten aanmaken (wordt binnen max 4 dgn teruggebeld :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Ook hier problemen vanaf thuis trace houd bij sommige sites op bij (KPN Adsl direct)

iawxsrt-rt2-bb21.wxs.nl [213.75.64.145]

Vanuit werk en andere provider geen enkele problemen. Weet iemand waar je dan eigenlijk een ticket kan indienen of waar je dit kunt melden (telefonisch) de support desk internet bij KPN kwam niet verder als windows opnieuw instaleren en modem resetten :(

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Koelkasten schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:26:
Ook hier problemen vanaf thuis trace houd bij sommige sites op bij (KPN Adsl direct)

iawxsrt-rt2-bb21.wxs.nl [213.75.64.145]

de support desk internet bij KPN kwam niet verder als windows opnieuw instaleren en modem resetten :(
dat is wel heel slecht van de support desk.

ze moeten toch weten dat er iets fout zit bij hun (DNS waarschijnlijk?) en een memo even rondzenden aan al de medewerkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Caesu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:35:
[...]

ze moeten toch weten dat er iets fout zit bij hun (DNS waarschijnlijk?) en een memo even rondzenden aan al de medewerkers?
Of je legt het probleem verkeerd 8)7

Ik begon gelijk technisch en werd in 1 minuut aan een antwoord geholpen namelijk: ze zijn bezig aan het onderzoeken want het probleem is en dan de oplossing uitvoeren 8)7

Deze wist zelf ook niet dat er een storing was. Gelukkig kreeg ik het standaard scriptje niet anders was het weer zoveel "ja heb ik gedaan" zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier hetzelfde probleem. Met enige regelmaat is google niet te bereiken, ook diverse andere websites verdwijnen en komen ook spontaan weer terug.

Verder is het zo dat mijn vpn-verbinding het ook vertikt, maar dit komt waarschijnlijk door hetzelfde probleem (secure gateway niet te vinden)

Iemand KPN al gebeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hmmz, en ik maar denken dat ik de enige ben met problemen, zit bij planet en sommige sites zijn absoluut niet te bereiken.... IPB en planet is toch hetzelfde?

Dit is trouwens al sinds gisteravond

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 02-01-2007 11:02 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik ben Planet abonnee, woonachtig in Leiden en ondervind deze DNS problemen (of waar het ook aan ligt) al zeker een week. Als ik op Speedtest kijk, dan zijn mijn up- en download waardes prima in orde, maar de connectie is bagger (fluctueert overigens enorm: ene moment is het goed, 2 seconden later is het weer mis, etc...). Sinds gisteravond kan ik ook Google niet meer bereiken.
Ik heb -tegen beter weten in- vorige week een telefoontje gewaagd aan Planet, waar ik een eigenwijze mevrouw aan de lijn kreeg, uiteraard weer met het standaard antwoord: sorrie, de storing ligt bij u (lees: de router). En omdat ik geen router van Planet gebruik, laten ze je helemaal aan je lot over, want: sorrie, geen ondersteuning, u zoekt het lekker maar zelf uit |:( .
Ik heb min of meer moeten eisen dat er een melding van werd gemaakt, maar het is daar echt praten tegen dovemansoren.

Ik hoop dat iedereen hier die dezelfde problemen ondervind, dit bij hun provider melden, zodat er z.s.m. iets aan gedaan wordt. Een ISP onderneemt nl. pas iets bij minstens 5 meldingen over hetzelfde probleem (in dezelfde regio uiteraard).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
Actuele meldingen

02-01-2007 10:57 uur. Storing opvragen websites
Als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u enkele websites niet kan benaderen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het probleem zo spoedig als mogelijk te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Caesu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:35:
[...]

Dat wou ik net zeggen ja.... heel slecht van planet....... :X
Caesu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:09:
Actuele meldingen

Als gevolg van een storing kan het voorkomen dat u enkele websites niet kan benaderen. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om het probleem zo spoedig als mogelijk te verhelpen.
Via via kom je bij die pagina terecht, ik zie op de hoofdpagina helemaal niets waar je hier meteen naar toe kan klikken of ik ben blind

[ Voor 42% gewijzigd door Slasher op 02-01-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Slasher schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:09:
[...]

Dat wou ik net zeggen ja.... heel slecth van planet....... :X
Voordat we allemaal stekkers ergaan uitrekken, Waar ik al 2 dagen mee bezig ben:P :

Actuele meldingen

Bron: www.planet.nl/help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47
Helpdesk KPN adsl direct geeft zelfs in gesprek! irritant! Zo maar op de universiteit gaan zitten voor de studie en het nodige internet... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Hier in Joure precies het zelfde probleem KPN ADL-direct. Op 27 december KPN gebeld en zou worden terug gebeld; dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Caesu schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:09:
Actuele meldingen

Beide tegelijk bijna met dezelfde melding :P

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 02-01-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ik hoop toch dat dit snel word opgelost surfen over een proxy is ook niet alles.

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van planet niet veel verwacht, ik heb sinds de gedwongen overstap van tiscali over kpn naar planet een minder stabiele verbinding, een absurt slechte en ronduit en onbeschofte helpdesk en een ongelovelijk trage administratie. problemen liggen altijd bij jezelf en ze komen gewoon hun beloftes niet na. planet is echt een bagger bende imo, ik snap echt niet hoe zij iedere keer positief uit die provider testen van kassa en dergelijke programma's komen.

vervelend van planet vind ik dat je er zo moeilijk wegkomt omdat kpn dan moeilijk doet en je rustig een paar weken zonder internet zet omdat ze de lijn erg traag vrijgeven. helaas zijn hier geen alternatieven voor kpn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
gelukkig ze zijn terug van vakantie; het probleem doet zich al voor sinds 22 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Hier voelt het Internet al een week traag aan. Soms dan blijft een pagina voor de helft hangen, wacht ik 30 seconden komt hij soms nog helemaal binnen. Druk ik op F5 loopt de pagina zo naar binnen. Net of er packetjes verloren hangen blijfen o.i.d. Verder soms ook helemaal de pagina niet te openen.

Zou deze storing ermee te maken hebben? Zie hier nog 1 iemand in dit topic met hetzelfde probleem als mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Westereen schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:20:
Hier voelt het Internet al een week traag aan. Soms dan blijft een pagina voor de helft hangen, wacht ik 30 seconden komt hij soms nog helemaal binnen. Druk ik op F5 loopt de pagina zo naar binnen. Net of er packetjes verloren hangen blijfen o.i.d. Verder soms ook helemaal de pagina niet te openen.

Zou deze storing ermee te maken hebben? Zie hier nog 1 iemand in dit topic met hetzelfde probleem als mij.
Hier heb ik ook last van. Maar het rare vindt ik. Ik had vrijdag nog gewoon me oude modem er tussen Speedtouch 716. Vrijdag is IPB binnen gekomen, en direct aangesloten. Vanaf die tijd is het eigenlijk erg traag surfen. Downloaden gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Hier precies hetzelfde!!! Ik heb directadsl van KPN, ik woon in Oud-Beijerland (20 km onder Rotterdam)

Daarnet kon ik niet eens meer GoT en google openen. Ik kan Tweakers.net op het moment niet pingen. :? Ik heb eens een testje gedaan op speedtest.nl. De downstream, upstream en connections/minute zijn perfect, maar de pingtest wordt niet voltooid.

Kan ik niet iets instellen zodat er van een andere DNS server gebruik wordt gemaakt, zonder dat je een proxy hoeft in te stellen?

[ Voor 5% gewijzigd door _Christiaan_ op 02-01-2007 11:38 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
KPN (Planet, Het Net, Direct-ADSL, etc.) ondervindt op dit moment problemen met diverse websites, waaronder ook die van TransIP. KPN is op de hoogte gebracht en het wachten is op hun oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RePlayer
  • Laatst online: 20-06 22:05
Christiaan:

Probeer eens een paar download testen met speedtest.nl vlak na elkaar.

Bij mij gaat het de ene keer met minder dan 30KB/s de andere keer met meer dan 600KB/s. Dit merk je waarschijnlijk ook in het surfen.

De ping test van speedtest gaat niet goed doordat de Experiabox niet antwoord op pings vanaf internet. Als iemand me kan vertellen hoe ik ICMP verkeer kan beantwoorden of doorsturen hoor ik het graag.

[ Voor 34% gewijzigd door RePlayer op 02-01-2007 11:42 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
RePlayer schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:38:

Bij mij gaat het de ene keer met minder dan 30KB/s de andere keer met meer dan 600KB/s. Dit merk je waarschijnlijk ook in het surfen.
Klopt dat is dit weer: [adsl] Wisselend lage én absurd hoge snelheid

[ Voor 15% gewijzigd door Westereen op 02-01-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Slasher schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:01:
Hmmz, en ik maar denken dat ik de enige ben met problemen, zit bij planet en sommige sites zijn absoluut niet te bereiken.... IPB en planet is toch hetzelfde?

Dit is trouwens al sinds gisteravond
Jups, rond een uur of 21:00 gingen ze de routers rebooten. Helaas komt er 1 routertje niet up, wat de oorzaak is is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:16
Dus het ligt toch niet aan onze computers. Ik heb het eerder al gevraagd aan KPN en die gaven m'n pc de schuld. Ik heb heel vaak dat websites het niet doen, ook niet te pingen zijn (zelfs gathering.tweakers.net) en dat ze het een paar minuten later soms wel weer in één keer doen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een Planet klant met probs. Nu is Tweakers.net wel weer te bereiken, maar Google niet 8)7
Gelukkig dat het probleem bekend is, zal niet al te lang duren voor het is opgelost neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

RePlayer schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:38:
Christiaan:

De ping test van speedtest gaat niet goed doordat de Experiabox niet antwoord op pings vanaf internet. Als iemand me kan vertellen hoe ik ICMP verkeer kan beantwoorden of doorsturen hoor ik het graag.
Idd ik heb nu speedtest weer 1 keertje geprobeerd, en nu krijg ik een downstream van 17 KB/s :z Ik heb trouwens niet het duurste abo, dus m'n normale snelheid is iets van 340 KB/s.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

The__Virus schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:42:
Dus het ligt toch niet aan onze computers. Ik heb het eerder al gevraagd aan KPN en die gaven m'n pc de schuld. Ik heb heel vaak dat websites het niet doen, ook niet te pingen zijn (zelfs gathering.tweakers.net) en dat ze het een paar minuten later soms wel weer in één keer doen :S.
tweakers.net kan je zowiezo niet pingen net zoals fok.nl. Deze droppen de ICMP request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freiss
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:16
iCy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:59:
[...]

tweakers.net kan je zowiezo niet pingen net zoals fok.nl. Deze droppen de ICMP request.
FOK! ook tegenwoordig geloof ik.

edit: verkeerd gelezen, ik las over het woordje net heen :')

[ Voor 11% gewijzigd door freiss op 02-01-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickael
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47
Hier lijkt het weer wat soepeler te lopen, kan mijn server in Redbus weer bereiken, dus emailen is weer een optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
iCy schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Dat wist ik, alleen al die andere sites doen het normaal gesproken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Ik kon sinds gisteren 22:00 +/- niet meer op bepaalde websites nu werkt het weer (e-mail werkte wel gewoon).

Ik kon niet meer op gathering.tweakers.net komen maar wel op tweakers.net daarop kon ik zien in de recent topics op GoT dat dit topic liep dus via msn heb ik iemand de tekst laten copy/pasten :D.

Op mijn zoektocht naar het probleem kwam ik ook dit topic tegen op ADSL Forum http://www.adslforum.nl/t...OPIC_ID=17644&whichpage=1 waaruit blijkt dat meerdere mensen er al langer last van hebben.

Om te kijken of de DNS servers down zijn hoef je eigenlijk toch alleen maar een paar ip adressen van websites in te tikken zodat je kan zien of je direct via een ip er wel opkomt en via de normale manier dus ww.website.nl niet?

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Mijn experiaBox werd net herstart. Ik denk dat kpn er een slinger aan gaf. Surfen gaat weer snel. Joepie:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caesu
  • Niet online
ja, het werkt weer zonder proxy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens de site van hetnet (http://tinyurl.com/yarye3) is de boel weer opgelost.

Ik kan voor zover ik weet weer op elke pagina komen. Alleen af en toe laden sommige sites echt traag (tot stilstand), en na een refresh werkt het weer. Hier op GoT bijv. moet ik soms meerdere malen op een link klikken, anders laadt de pagina niet. Het windows logootje rechtsboven (ja, ik gebruik IE :X ) wappert dan wel, maar dan gebeurt er niks.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Hier gaat het inmiddels ook weer een stuk beter, maar nog steeds niet je-van-het, af en toe idd nog steeds dat de verbinding 'stottert' tijdens het laden van een pagina.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Idd, speedtest bevestigt dit trouwens: nog steeds af en toe een snelheid van 20 KB/s tot 0 KB/s, en een halve seconde later 320 KB/s.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
er is dus helemaal niets opgelost; al gebeld met je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Er is wel iets opgelost, want het gaat al een stuk beter dan daarnet. Tot nu toe kan ik alle sites weer bereiken. Alleen heel af en toe pakt-ie de sites niet goed. Ik maak er wel een meldinkje van bij de Helpdesk.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik had het probleem alleen gisteravond, en nu is het weer helemaal prima! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar ik blijf het schandalig vinden dat ze bij de support desk niet weten wat er aan de hand is, en dat ze adviseren om windows opnieuw te installeren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Hier in Spijkenisse geen problemen met de verbinding. Telefoon heb ik niet getest aangezien ik nog geen losse foon heb :P

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Slasher schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:33:...en dat ze adviseren om windows opnieuw te installeren 8)7
Ik ben bij zo'n beetje elke storing geadviseerd om een nieuwe router te kopen, ook vorige week weer toen deze storing bij mij begon (eentje die door Planet ondersteund wordt uiteraard, "want anders kunnen we u niet helpen" :( ).
Als ik al die keren bij elkaar op moet tellen (lees: als ik erin was getrapt), had ik hier inmiddels wel een bonte verzameling van zo'n 20 nieuwe routers gehad :/ (en ja, Planet heeft het afgelopen jaar nogal wat storingen gehad). Ik zeg Planet binnenkort gedag na wederom een zeer, zéér slechte ervaring met hun helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Opeens allerlei berichten dat "het" weer werkt, maar hier (huize TS) dus nog niet.... :(

Kan wel weer op GoT (goh? :) ) maar een boel verschillende sites nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik belde vanochtend gewoon om 10.30 de helpdesk van Planet, en tot mijn grote verbazing kreeg ik iemand van de KPN aan de lijn. Bij hun was het probleem op dat tijdstip al gewoon bekend, en werd er aan gewerkt om het te verhelpen. Dus nee, geen slechte ervaring deze keer, alleen vondt ik het wél vreemd dat ik iemand van KPN aan de lijn kreeg ipv Planet.

Edit: overigens werkt hier ( Spijkenisse ) ook alles weer voor 99% naar behoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:05:
Bij hun was het probleem op dat tijdstip al gewoon bekend, en werd er aan gewerkt om het te verhelpen.
Bij sommige mensen begon deze storing al veel eerder, ik heb ruim een week geleden gebeld hierover, toen nam de miss bij Planet mij niet serieus. Op het moment dat jij vanmorgen belde, was de storing net gemeld op de site, dus je hebt gewoon geluk gehad. Dit neemt echter niet weg dat veel klanten zich dagenlang geërgerd hebben aan hun haperende connectie en door Planet met een kluitje het riet in werden gestuurd met een arrogante "de storing ligt toch echt bij u hoor" reactie. En hier betaal je dan elke maand zoveel abonnementsgeld voor, om dat soort medewerkers te betalen... :X

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 02-01-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvn
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik belde vanochtend KPN en de helpdeskmedewerkster dacht dat die websites overbelast waren: "Ja meneer, iedereen is nu thuis en sommigen kunnen er wel door komen en anderen niet, gewoon even wachten". Ik had geen zin om deze, overigens vriendelijke vrouw, op andere gedachten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn *(planet abo) is het internet ook heel erg onstabiel. maar het vreemde is dat de ene site is echt super snel en en de andere site wil voor geen meter, en soms opeens na een paar minuten of een paar uren doen die sites het weer perfect.

ik heb er nu al een week of 1-2 last van, het lijkt nu idd beter te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

KillerBeeForEver schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:13:
[...]

Bij sommige mensen begon deze storing al veel eerder, ik heb ruim een week geleden gebeld hierover, toen nam de miss bij Planet mij niet serieus. Op het moment dat jij vanmorgen belde, was de storing net gemeld op de site, dus je hebt gewoon geluk gehad. Dit neemt echter niet weg dat veel klanten zich dagenlang geërgerd hebben aan hun haperende connectie en door Planet met een kluitje het riet in werden gestuurd met een arrogante "de storing ligt toch echt bij u hoor" reactie. En hier betaal je dan elke maand zoveel abonnementsgeld voor, om dat soort medewerkers te betalen... :X
Dat doet me denken aan het probleem dat internet trager was tijdens de spitsuren van internet. Hierbij ook een hoge packetloss. Heeft een maand geduurd onderhand voordat ze aktie ondernamen.

Heb toen 2x iemand achterelkaar gehad (Belde voor 2 personen). En dan nog liegen dat het niet eerder gemeld is geweest door iemand anders....

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer iCy op 03-01-2007 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook problemen met sommige sites die volkomen niet bereikbaar zijn, bv: www.nu.nl, www.startpagina.nl. DNS is NIET het probleem wat nslookup resolved keurig naar een IP adres. En gebruik van dat IP adres in de browser geeft dezelfde timeout.

Verbinding: internet plus bellen 3 mbit
Modem: Speedtouch

Iemand een idee wat de oorzaak en (belangrijker) de oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Probeer die sites eens te pingen? Als het niet lukt, ping dan eens de ip-adressen die nslookup geeft. Als het dan niet lukt: start je pc opnieuw op, klinkt vreemd maar bij mij helpt dit altijd als ik een keer een site niet kan bereiken. Als je daarna nog niet kan pingen, kan je KPN de schuld geven denk ik.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://openoffice.prikpag...ad.php?f=1215&i=512&t=476 staat dat de problemen komen zijn voor KPN ADSL abonnees met een nieuws IP adres in range 77. Deze is blijkbaar nieuw uitgegeven en nog niet in alle DNSen terecht gekomen.

Daarmee is het probleem niet dat de browser de site niet kan vinden, maar omgekeerd dat de site het IP adres van de client niet (reverse?) kan vertalen (waarom?).

Een kwestie van tijd voordat alle DNSen weer up-to-date zijn (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_name_system).

Ik blijf benieuwd naar de verklaring en oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Hmm wij hebben/hadden hetzelfde probleem, maar wij zitten in de reeks 86.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Lightyear

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:12:
Op http://openoffice.prikpag...ad.php?f=1215&i=512&t=476 staat dat de problemen komen zijn voor KPN ADSL abonnees met een nieuws IP adres in range 77. Deze is blijkbaar nieuw uitgegeven en nog niet in alle DNSen terecht gekomen.

Daarmee is het probleem niet dat de browser de site niet kan vinden, maar omgekeerd dat de site het IP adres van de client niet (reverse?) kan vertalen (waarom?).

Een kwestie van tijd voordat alle DNSen weer up-to-date zijn (zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Domain_name_system).

Ik blijf benieuwd naar de verklaring en oplossing.
En de mijne begint dus met 77. 8)7
Toch wel onzorgvuldig dat KPN dit niet sneller laat doorgeven / updaten op de DNS servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzz_Lightyear schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:00:
[...]

En de mijne begint dus met 77. 8)7
Toch wel onzorgvuldig dat KPN dit niet sneller laat doorgeven / updaten op de DNS servers...
kies voor deze proxy van kpn en je kan wel surfen op de betreffende paginas, ga naar extra, internetopties verbindingen, lan instellingen en kies voor de onderstaande link in de onderste balk in je schermpje, zet een vinkje in proxyserver gebruiken, en zet dan deze link erin, ben je klaar met surfen op de niet bereikbare pages dan zet je vinkje uit.

http://proxy.planet.nl (poort 8080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn de problemen van onbereikbare sites als belastingdienst, startpagina, nu.nl weg. De sites zijn nu wel bereikbaar.

Verwijderd

iCy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 08:19:
[...]

Dat doet me denken aan het probleem dat internet trager was tijdens de spitsuren van internet. Hierbij ook een hoge packetloss. Heeft een maand geduurd onderhand voordat ze aktie ondernamen.

Heb toen 2x iemand achterelkaar gehad (Belde voor 2 personen). En dan nog liegen dat het niet eerder gemeld is geweest door iemand anders....
Kan natuurlijk ook zijn, dat de eerste die je aan de lijn kreeg, het niet gelogd heeft in zijn/haar systeem... Dit ben ik wel een keer tegen gekomen.

• Murcielago
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 21:53:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn, dat de eerste die je aan de lijn kreeg, het niet gelogd heeft in zijn/haar systeem... Dit ben ik wel een keer tegen gekomen.
Ik denk dat het probleem na zeven maanden wel opgelost is.

PSN: djmurcielago

Pagina: 1