Nieuwe PC - paar laatste vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-01 13:22
Voor de volledigheid eerst maar even de lijst met onderdelen die ik op dit moment op het oog heb:

Hardware installatie (assemblage) € 35,00
Ahead Nero Burning ROM 7 OEM € 8,90
Antec Midi Tower SLK3800B Solution ATX 400W (zwart) € 90,00
Apacer Card Reader AE161 16 in 1 Intern 3,5" USB2.0 (zwart) € 12,00
Asus DVD-/+/RAM DRW-1612BL 16x/16x/8x DL Retail (zwart) € 36,00
Asus Videokaart PCI-e GeForce 7600GS Sil. 256MB DDR2 DVI/HDTV € 106,00
Digiconnect Floppy Kabel 0,6m € 4,90
Digiconnect IDE Kabel 0,6m € 5,50
2x Digiconnect SATA Voedingkabel 0,25m € 6,20
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz FSB1066 2MB Box € 218,00
Kingston 2x1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 € 214,00
LG TFT Monitor L204WT-SF 20", DVI (zilver/zwart) € 269,00
Logitech MX400 Laser Mouse € 32,50
Logitech Speakerset S-500 5.1 OEM € 47,00
Logitech Media keyboard PS/2 € 15,00
Microsoft Windows XP Pro NL + Vista Coupon OEM € 130,50
MSI P965 Neo-F iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH € 99,00
NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart) € 8,40
2x Seagate 160GB SATA300 8MB FDB, ST3160811AS € 117,00

Totaal € 1.454,90

Misschien dat er via de pricewatch iets goedkoper kan, maar ik wil het graag bij een winkel bestellen die hier "om de hoek" is.

Het is niet mijn bedoeling om voor alles te vragen of dit nu wel goed is en zo, maar mocht je zo je bedenkingen hebben dan kun je ze altijd alsnog plaatsen :)

Mijn vragen:
Heeft de kast met 400W voldoende, te veel of te weinig power?

Is een koeler voor de cpu noodzakelijk of aan te raden?

Verder is het me nog onduidelijk hoe het zit met die vista upgrades. Wat ik in de verschillende topics heb gezien is de algemene opvatting dat je dan xp geinstalleerd moet hebben om vista erop te krijgen en dat je dus niet vista los kunt installeren. Dat zou voor mij toch een reden zijn om even te wachten tot eind januari en dan meteen een vista oem licentie te bestellen. Dan zullen de prijzen vast ook wel weer wat lager liggen :)

Misschien kies ik nog wel voor een E6300 processor of een 80gig harde schijf ipv één van de 160gig schijven.

Als het goed is zouden alle onderdelen samen moeten kunnen werken, maar ik zou graag weten of de 400W voldoende is en of er een koeler nodig is.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voeding moet genoeg zijn. Of er een koeler nodig is? Nee, niet persé, je kunt er wel eentje bijkopen die beter koelt dan de stock koeler van je videokaart/proc/whatever, maar dit hoeft niet persé.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Waarom heb je al die kabels, die zitten er toch standaard bij?

En ik zou een sata brander nemen, dat bevordert de airflow. En waarom neem je geen Media Center? Dat is volgens mij ook pro, maar dan iets uitgebreider. Is ook een stuk goedkoper. Verder zou ik gewoon 1 Seagate Barracuda 7200.10 320GB schijf nemen, heb je een stuk meer zekerheid.

En Nero download je toch gewoon

• IntToStr
Bedankt voor de reacties.

Dat van die kabels moest ik idd nog even navragen.
Zal eens kijken voor die brander. Goede tip misschien :)

hello_moto, wat bedoel je met meer zekerheid bij 1 harde schijf? Is het niet makkelijker om er 2 te hebben zodat als er iets mis is met de ene je in ieder geval niet ook de tweede kwijt bent?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
IntToStr schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:

hello_moto, wat bedoel je met meer zekerheid bij 1 harde schijf? Is het niet makkelijker om er 2 te hebben zodat als er iets mis is met de ene je in ieder geval niet ook de tweede kwijt bent?
Met 2 hardeschijven heb je ook 2x zoveel kans dat er een stuk gaat. Seagate heeft 5 jaar garantie, dus als ie stuk gaat kan je em zo inwisselen.

Een floppie word niet echt meer gebruikt, beetje nutteloos.

Kabels zitten er altijd wel bij.

Kan je em zelf niet in elkaar zetten? Scheelt toch €35.

Misschien dat je i.p.v. van zo'n logitech speaker setje ergens een 2ehands hifi setje kan vinden, klinkt wat beter.

• FereiDON
  • Laatst online: 22-01 18:30
Onze bedenkingen hebben gaat wat makkelijker als we weten wat je ermee wil doen :P

Wil je ermee gamen dan zou je eventueel een betere videokaart erin kunnen stoppen.
Wil je overklokken dan is een CPU-koeler wel aan te raden, en sneller gehuegen ook wel

Btw. floppies worden nog wel gebruikt alleen steeds minder, bijvoorbeeld als de netwerkverbinding weer 'es kuren heeft en ik mijn spullen van mijn pc naar de laptop moet hebben :P

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Lord Bossink schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:20:
Btw. floppies worden nog wel gebruikt alleen steeds minder, bijvoorbeeld als de netwerkverbinding weer 'es kuren heeft en ik mijn spullen van mijn pc naar de laptop moet hebben :P
Usb-stick misschien? Dat werkt tegenwoordig net zo goed.

Verwijderd

haha hoeveel floppys wil je gebruiken om je spullen over te zetten;)

koop gewoon een 512mb usb sticky erbij voor 5 euro meer dan dat je voor die floppydrive betaald...sneller...veeel meer capaciteit...past op vrijwel elke pc...kost nix meer

en idd waarom al die software erbij;) kijk windows begrijp ik wel ivm vista coupon maar nero... krijg je die btw niet al bij je brander?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
IntToStr schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 18:59:

Ik had namelijk verwacht dat je ze in RAID0 zou zetten. Als er dan 1 van de 2 kapot is, ben je alle data kwijt.

• IntToStr
Ok, software is misschien idd overbodig om hierbij te bestellen. Als het bij de brander zou zitten is natuurlijk sowieso overbodig en anders valt het ook wel te regelen.

Floppy zat ik al aan te twijfelen. Ook de cardreader twijfel ik nog een beetje over.

Het geheel zal als een alles-in-een apparaat gebruikt gaan worden. Het zal voor simpel gedoe als office, internet, etc gebruikt worden, maar ook voor programmeeromgevingen, webdesign en zo nu en dan games. Waarbij games gezien moet worden als "games moeten kunnen draaien, maar ik ben zeker geen hardcore gamer die alles op het hoogste wil hebben draaien".

Speakerset wordt trouwens waarschijnlijk 2.1 ipv 5.1.

[ Voor 4% gewijzigd door IntToStr op 30-12-2006 20:34 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:53

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Het is toch ietwat basic.
Mijn vragen:
Heeft de kast met 400W voldoende, te veel of te weinig power?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Bekijk verder wat andere mensen hebben draaien. Op basis daarvan kun je prima een schatting maken welke configuraties gaan draaien op de voeding die jij op het oog hebt :). Vergeet ook niet om ervaringen in de Tweakers.net - Productsurvey te lezen.
Is een koeler voor de cpu noodzakelijk of aan te raden?
De standaard koeling zal voldoen. Zeker in combinatie met technieken zoals Q-Fan. Daarmee wordt de koeler op basis van temperatuur gestuurd.
Wil je toch een andere koeler zoek dan eens rond. Goed begin is wellicht hier :).

Al met al is het bovenstaande al snel beantwoord en uit te zoeken. Dit geldt ook voor alle andere onderdelen. Lezen, lezen en lezen. Met name reviews, benchmarks en hier op GoT zelf :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.